αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Απάντηση
thanos
Δημοσιεύσεις: 667
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από thanos » 04 Φεβ 2012, 22:08

τι κανουμε ακριβώς αν τον χειμώνα τωρα που οι θερμοκρασίες πέφτουν υπο του μηδενός και πάμε να βάλουμε μπρος για να πάμε πρωι πρωι στην δουλειά και το αυτοκινητο δεν παίρνει μπρος λογω μπαταρίας;

οκ, το ευκολο κ απλούστερο παιρνουμε τηλέφωνο την οδικη βοήθεια...
αλλά σαν κι εμας το ιδιο πραγμα κάνουν και πολλοί άλλοι την ιδια στιγμή με αποτέλεσμα η βοήθεια να αργήσει πολύ να έρθει...

υποτίθεται οτι εχουμε καλώδια βοήθειας για την περίπτωση ωστε να δεχθούμε ρευμα απο μπαταρία αλλου αυτοκινήτου

οι απορίες μου ειναι ποιο καλώδιο χρησιμοποιώ πρώτα, κοκκινο η μαύρο,
σε ποιον πόλο τα βάζω πρώτα, στο συν η το πλήν,
με ποια σειρά; δηλαδη πρώτα από τον δεκτη στο δότη, απο τον δοτη στον δέκτη κοκ...

και επιτρέπεται το σπρώξιμο του αυτοκινητου για βενζινοκίνητο κινητήρα η καλό ειναι να αποφεύγεται;
:roll:

Άβαταρ μέλους
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4644
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από UltiMo_ » 04 Φεβ 2012, 23:10

Φέρνεις ένα καλό αυτοκίνητο το οποίο θα πρέπει να είναι με την μηχανή αναμμένη. Πρώτα βάζεις το κόκκινο στο + της νεκρής μπαταρίας. Αν οι πόλοι της μπαταρίες έχουν πάνω βρωμιά ή σκουριά, ξύνεις λιγάκι τον πόλο με τη δαγκάνα μπας και κάνει καλύτερη επαφή. Μετά την άλλη πλευρά του κόκκινου, στο + της καλής μπαταρίας. Μετά το μαύρο στο - της καλής μπαταρίας και μετά την άλλη πλευρά του μαύρου σε κάποιο σημείο στο σασί του αυτοκινήτου που έμεινε. ΌΧΙ στη μπαταρία.
Αν τα καλώδια δεν έχουν χρώμα, τότε βαφτίζεις το χοντρό, κόκκινο και το λεπτότερο μαύρο και κάνεις τα παραπάνω. Τότε ανάβεις τον διακόπτη στο νεκρό αμάξι και θα καταλάβεις αμέσως αν έβαλες τα καλώδια σωστά, γιατι θα ανάψουν όλα τα λαμπάκια κανονικά. Τότε ένας μαρσάρει λίγο το αυτοκίνητο με την καλή μπαταρία και ο άλλος δοκιμάζει τη μίζα στο νεκρό. Η αποσύνδεση γίνεται ακριβώς με τον αντίστροφο τρόπο. Μετά αφήνεις το αμάξι αναμμένο για ακρετή ώρα για να ξαναγεμίσει η μπαταρία, εκτός και αν είσαι σίγουρος οτι η μπαταρία είναι για πέταμα, άρα και πας κατευθείαν σε κάποιο μαγαζί να σου βάλει καινούργια.

Αυτά βέβαια ισχύουν για μπαταρίες που έχουν αδειάσει και όχι για μπαταρίες που έχουν κολλήσει απο το κρύο. Αν δοκιμάσεις να κάνεις τα παραπάνω σε παγωμένη μπαταρία μπορεί να είναι επικίνδυνο.

Τώρα για το σπρώξιμο.. είναι γνωστό οτι δεν πρέπει να γίνεται γιατι κάτι παθαίνει ο καταλύτης. Προσωπικά το έχω κάνει μερικές φορές και δεν έπαθε τίποτα, και ποτέ δεν έχω ακούσει κάποιο περιστατικό που να έχει συμβεί κάτι. Ρίχνεις λίγο σπρωξιματάκι ή το βάζεις σε ένα δρόμο κατηφορικό, και βάζεις μια ταχύτητα ούτε μεγάλη, ούτε μικρή, προτείνω δευτέρα και αφήνεις συμπλέκτη. Πιο εύκολο και πιο γρήγορο
When life throws you curves, aim for the apex
ὓβρις -> ἂτη -> νέμεσις -> τίσις

Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 1767
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από Johnny » 04 Φεβ 2012, 23:19

Σαν πρώτη σκέψη ο οδηγός εχει τον χρόνο αντικατάστασης της μπαταρίας του. Συνήθως οταν το οχημα κινείται και γίνεται φόρτιση καθημερινά με σωστη λειτουργία
του δυναμό η μπαταρία εχει διάρκεια ζωής τουλάχιστον 4 ετη. Οι νέου τύπου εχου ενα μάτι το οποίο οσο ειναι πράσινο δηλώνει οτι ειναι σε καλή κατάσταση, οταν
ομως γίνει μαύρο τότε δηλώνει οτι η μπαταρία ειναι στα τελευταία της. Υπάρχει η πιθανότητανα γίνει μαύρο και καινούργια οταν ειναι απο ξαφνική απωλεια ρευματος
αδικαολόγητη και οταν φορτίσει καθ' οδόν να επανέλθει.

Μεγάλο ρόλο για την υγεία της μπαταρίες παίζει, η σωστή κατανάλωση του ρεύματος και ο εχθρός της ειναι η κατανάλωση εκτος λειτουργίας του οχήματος.

Κατανάλωση εκτός λειτουργίας δημιουργήται απο τις μνήμες ραδιοφώνου, ρολόι, ξεχασμένη ανοικτή πόρτα, πλαφονιέρα ανοικτή, συναγερμός κ.α.

Οταν λοιπόν θεωρούμε οτι η μπαταρία ειναι στα τελευταία της την αντικαθιστούμε διότι οι νέου κλειστου τύπου τεζάρουν ξαφνικά και τέλος.

thanos έγραψε:οι απορίες μου ειναι ποιο καλώδιο χρησιμοποιώ πρώτα, κοκκινο η μαύρο,
σε ποιον πόλο τα βάζω πρώτα, στο συν η το πλήν,
με ποια σειρά; δηλαδη πρώτα από τον δεκτη στο δότη, απο τον δοτη στον δέκτη κοκ...
Πρώτα σκεφτόμαστε πώς θα κάνουμε την ενέργεια αυτή με ασφάλεια απο τα διερχόμενα οχήματα.
Πλησιάζουμε τόσο ωστε να φτάνουν τα καλώδια.
Τοποθετούμε τα καλώδια (χρώμα κόκκινο το θετικό μαύρο το αρνητικό) στο οχημα που θα λάβουμε ρεύμα με τον κινητήρα του σε λειτουργία και οταν γίνει η πρώτη επαφή προσέχουμε
να μην ακουμπίσουν οι δύο ακρες και δημιουργηθεί σπινθήρας.

Οταν φθάσουμε στην δεύτερη μπαταρία του οχήματος που εχει μείνει απο ρευμα τοποθετούμε το αρνητικό (μπλέ) και μετα το θετικό (κόκκινο).
Φροντίζουμε να εχουμε απομακρύνει το κάλυμα απο τον πόλο για να πιάσει η δαγκάνα σωστα σε ολο τον πόλο πριν κάνουμε οτιδήποτε
διότι εαν δεν το εχουμε κάνει και πλησιάσουμε με τα καλώδια με ρεύμα και ειναι καλυμένοι οι πόλοι κινδυνεύουμε να ξεχαστούμε
να πιάσουμε με το ενα χέρι και τα δύο καλώδια για να ελευθερώσουμε τους πόλους και να δημιουργήσουμε βραχυκύκλωμα.

Μόλις ακουμπίσουμε τα καλώδια βαζουμε εμπρός.

Υπάρχει περίπτωση να ειναι τόσο ξεληγωμένη η μπαταρία που να χρειαστεί προσπάθεια στον κινητήρα για να γυρίσει και να χρειαστεί και ο απέναντι να πατήσει
λίγο γκάζι να ανεβάσει στροφές μήπως και εκείνη ειναι με χαμηλη ποσότητα και δεν εχει δύναμη.

Οταν ολα πάνε καλά βγάζουμε τα καλώδια με προσοχή και απο τα δύο οχήματα για να μήν ακουμπήσουν μεταξύ τους.

thanos έγραψε:και επιτρέπεται το σπρώξιμο του αυτοκινητου για βενζινοκίνητο κινητήρα η καλό ειναι να αποφεύγεται;
Ολα τα καταλυτικά με οδηγία του κατασκευαστή δεν πρέπει να παιρνουν μπροστα σπρωχνοντας τα διότι δημιουργείται ζημιά στον καταλύτη και πιθανώς στον αισθητήρα λ.
Οταν ομως δεν εχουμε αλλο τρόπο συμφωνώ με τον Ultimo με δευτέρα η τρίτη σε λίγο κατηφόρα δεν θα πιστεύω να δημιουργήσει πρόβλημα.

Ελπίζω να βοήθησα.
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Εικόνα

thanos
Δημοσιεύσεις: 667
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από thanos » 05 Φεβ 2012, 01:23

:applause
σας ευχαριστώ ολόθερμα κ τους 2 και για την αμεσότητα των απαντήσεων κι για την ορθότητα τους!

χρηζουν καποια σπουδής μέχρι να αφομοιωθούν πλήρως!

Άβαταρ μέλους
leftergr
Δημοσιεύσεις: 209
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2010, 17:30
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από leftergr » 06 Φεβ 2012, 10:13

Επίσης να σημειώσω ότι τα καλώδια που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να είναι σωστά , και όχι τίποτε καλώδια που βρήκαμε στο διπλανό χωράφι . Όσο πιο χοντρά είναι τόσο καλύτερο , δηλαδή όσο περισσότερα Ampere γράφουν ότι αντέχουν , τόσο καλύτερα . Μου έχει τύχει σε αυτοκίνητο , να μην παίρνει μπροστά , γιατί τα καλώδια ήταν μικρά ( λεπτά ) . Με το που χρησιμοποιήσαμε παχύτερα καλώδια , πήρε με την μια .

Όσο για το σπρώξιμο , αυτό που μου έχουν πεί , είναι ότι υπάρχει η πιθανότητα , μέχρι να πάρει μπρός το αυτοκίνητο βενζίνη άκαυτη να περάσει και να πάει στον καταλύτη με αποτέλεσμα να τον καταστρέψει . Φαντάζομαι όμως ότι με την πρώτη φορά δεν θα διαλυθεί , αλλά αν συνηθίζεις να βάζεις το αμάξι έτσι μπροστά ( σπρώχνωντας ) , κάποια στιγμή να τον καταστρέψεις .

Φιλικά Λευτέρης
Η μελωδία της Ευτυχίας Carrera GT revs, LOUD & EVIL Black Porsche Carrera GT taking off!
Honk if you’ve never seen an Uzi fired from a car window .
God must love stupid people, he made so many.

Άβαταρ μέλους
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από erling » 06 Φεβ 2012, 10:45

Στις δύο απαντήσεις υπάρχει μια διαφορά
Ο ultimo λέει πρώτα θετικό (κόκκινο) και μετά αρνητικό(μαύρο) ενώ ο Johnny το ανάποδο.
Εγώ, από ότι γνωρίζω, συμφωνώ με ultimo.

Κόκκινο -> ζωντανό +
Κόκκινο -> νεκρό +
Μαύρο -> ζωντανό -
Μαύρο -> σασί νεκρού
Και μετά τα αφαιρούμε με την ανάποδη σειρά.

Κυκλοφορεί και μια άλλη "οδηγία" που λέει το μαύρο να πάει πρώτα στον πόλο του νεκρού και μετά στο σασί του ζωντανού.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"

Άβαταρ μέλους
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4644
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από UltiMo_ » 06 Φεβ 2012, 11:51

erling έγραψε:Κόκκινο -> ζωντανό +
Κόκκινο -> νεκρό +
Μαύρο -> ζωντανό -
Μαύρο -> σασί νεκρού
Λάθος. Εγώ είπα,
Κόκκινο -> νεκρό +
Κόκκινο -> ζωντανό +
Μαύρο -> ζωντανό -
Μαύρο -> σασί νεκρού

:)

Εντάξει υπάρχουν πολλοί τρόποι απλά είναι θέμα ασφάλειας. Αν βάλεις πχ στην ζωντανή μπαταρία πρώτα και τα δύο καλώδια, τότε τα καλώδια που κρατάς είναι υπο τάση και υπάρχει κίνδυνος να τα ακουμπήσεις καταλάθος μεταξύ τους. Ή καθώς βάζεις το δεύτερο καλώδιο στη ζωντανή μπαταρία, οι αντίθετες άκρες των καλωδίων που λογικά είναι πεσμένες στο πάτωμα μπορεί να ακουμπάνε, με αποτέλεσμα όταν ακουμπήσεις τον πόλο να βγάλει σπινθήρα.
Αν ακολουθήσεις όμως μια ορισμένη σειρά, μειώνεις τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας, ή και επιπλέον επιβάρυνσης της "πληγωμένης" μπαταρίας. Το θέμα είναι να βρεις τη σειρά με τις λιγότερες στιγμές στις οποίες θα κρατάς καλώδιο υπο τάση. πχ όταν συνδέεις ένα καλώδιο, τελειώνεις και με τις δύο πλευρές του, και μετά πιάνεις το άλλο καλώδιο.


erling αυτό με το σασί του ζωντανού δεν το κατάλαβα. Δεν ξέρω για ποιο λόγο. Πιστεύω όμως πως ρίχνεις την ωφέλιμη τάση της μπαταρίας που χρειάζεσαι. Αυτό είναι το ζητούμενο. Η τάση. Γιατι να την μειώσεις? Ίσως μειώνεις τον κίνδυνο μεν, αλλα πάλι κάνεις την δουλειά σου επιτυχώς. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο
When life throws you curves, aim for the apex
ὓβρις -> ἂτη -> νέμεσις -> τίσις

Άβαταρ μέλους
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από erling » 06 Φεβ 2012, 14:06

Ναι έχεις δίκιο.
Αν καμμία διάταξη δεν μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στις μπαταρίες, τότε ποιο ασφαλές είναι πρώτα να ακουμπάς στην νεκρή και μετά στην ζωντανή.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"

enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: αν μείνω τον χειμώνα απο μπαταρία, τι κάνω;

Δημοσίευση από enias » 15 Φεβ 2012, 19:01

Δεν νομίζω οτι υπάρχει πρόβλημα στη σειρά που θα βάλεις τα καλώδια. Να έχετε όμως υπ' όψιν οτι πρέπει να ακουμπήσετε τους πόλους αποφασιστικά για να μην δημιουργηθεί σπινθηρισμός και κάψετε τίποτα.

Επίσης όσον αφορά το μαύρο καλώδιο (-) είναι δύσκολο να βρεις επιφάνεια χωρίς χρώμα στο αμάξι οπότε καλύτερα να την βάλεις και αυτή στον πόλο. Το έχω κάνει και δεν έχει συμβεί απολύτως τίποτα.

Αγοράστε τα λίγο πιο χοντρά καλώδια γιατί τα λεπτά και φθηνότερα μπορεί να καούν (μου έχει συμβεί)

Σε άλλη περίσταση έχω σπρώξει το αμάξι και δεν έχει πάθει απολύτως τίποτα γιατί η ποσότητα άκαυστης βενζίνης που φτάνει στον αισθητήρα λάμδα είναι μικρή και δεν του κάνει ζημιά (εκτός αν το βάζεις έτσι μπροστά για μεγάλο χρονικό διάστημα).
Αινείας

Απάντηση

Επιστροφή σε “Τεχνικά θέματα...”