Επίπεδο του νερού στο παγούρι
-
- Δημοσιεύσεις: 2050
- Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46
Επίπεδο του νερού στο παγούρι
Το επίπεδο του νερού στο παγούρι, μια ανεβαίνει, μια κατεβαίνει ανάλογα με αν είναι ζεστός ο κινητήρας. Ξέρει κανεις να μας πεί τι συμβαίνει στην πραγματικότητα και γιατί το κάνει αυτο;
Αινείας
-
- Δημοσιεύσεις: 48
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:30
- Επικοινωνία:
Re: Επίπεδο του νερού στο παγούρι
φαντάζομαι εννοείς το παγούρι που περιέχει το νερό του ψυγείου.
έχεις σκεφτεί τις συστολές - διαστολές του νερού ανάλογα με τη θερμοκρασία??
αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης του παγουριού.
έχεις σκεφτεί τις συστολές - διαστολές του νερού ανάλογα με τη θερμοκρασία??
αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης του παγουριού.
Think don't drink!
-
- Δημοσιεύσεις: 2050
- Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46
Re: Επίπεδο του νερού στο παγούρι
Ναι, κάτι έχω ακούσει και παίζει ρόλο και η πίεση γιατι αμα ανοίξεις το καπάκι ξεχειλίζει. Περίμενα μια πιο αναλυτική εξηγηση όμως, γιατι θέλω να μάθω τη φιλοσοφία λειτουργίας του. Αν την ξέρει κανείς, ας μας κάνει μια περιγραφή.
Αινείας
-
- Δημοσιεύσεις: 48
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:30
- Επικοινωνία:
Re: Επίπεδο του νερού στο παγούρι
Ας ξεκινήσουμε με το πως δουλεύει το σύστημα ψύξης (με απλά λόγια)
το σύστημα ψύξης του κινητήρα αποτελείται από ένα κλειδτό κύκλωμα νερού (ή ψυκτικού υγρού).
με τη βοήθεια μιας τρόμπας νερού το νερό ξεκινάει από το παγούρι και περνάει κατά πρώτο λόγο από το ψυγείο όπου και ψύχεται.
Στη συνέχεια περνάει από τη μηχανή κατεβάζοντας τη θερμοκρασία της.
Τέλος ρίχνεται στο παγούρι για να κάνει πάλι τον κύκλο του.
το νερό έχει την ιδιότητα να διαστέλεται και να συστέλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία.
Δηλαδή όταν η θερμοκρασία αυξάνει, αυξάνεται και ο όγκος του.
Όταν η θερμοκρασία μειώνεται, μειώνεται και ο όγκος του αντίστοιχα.
Ας πούμε λοιπόν ότι η συνολική χωρητικότητα του κλειστού κυκλώματος ψύξης (το πόσο νερό χωράνε οι σωλήνες) είναι 50 κ.ε. (κυβικά εκατοστά)
σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 20 βαθμών κελσίου, γεμίζοντάς το με νερό, θα χρειαστούμε 50κ.ε. νερού και λίγο παραπάνω (πχ 10κ.ε.) το οποίο θα είναι μέσα στο παγούρι (μέχρι τη μέση).
Συνολικά έχουμε 60 κ.ε.
όταν βάλουμε μπρος τη μηχανή η θερμοκρασία του νερού αυξάνεται, άρα αυξάνεται και ο όγκος του (φτάνει πχ τα 80κ.ε.)
Ο παραπάνω όγκος νερού λοιπόν θα μας φανεί σαν υψηλότερη στάθμη νερού στο παγούρι (πάνω από τη μέση).
αντίστοιχα το χειμώνα που κάνει κρύο και με σβηστή τη μηχανή το νερό έχει θερμοκρασία 5 βαθμών κελσίου. άρα και ο έγκος του θα είναι μικρότερος από τα 50κ.ε. οπότε στο παγούρι η στάθμη θα είναι χαμηλότερα της μέσης.
το ποιο πάνω παράδειγμα με αριθμούς είναι τυχαίο με μοναδικό σκοπό την κατανόηση του θέματος.
Νίκος
το σύστημα ψύξης του κινητήρα αποτελείται από ένα κλειδτό κύκλωμα νερού (ή ψυκτικού υγρού).
με τη βοήθεια μιας τρόμπας νερού το νερό ξεκινάει από το παγούρι και περνάει κατά πρώτο λόγο από το ψυγείο όπου και ψύχεται.
Στη συνέχεια περνάει από τη μηχανή κατεβάζοντας τη θερμοκρασία της.
Τέλος ρίχνεται στο παγούρι για να κάνει πάλι τον κύκλο του.
το νερό έχει την ιδιότητα να διαστέλεται και να συστέλεται ανάλογα με τη θερμοκρασία.
Δηλαδή όταν η θερμοκρασία αυξάνει, αυξάνεται και ο όγκος του.
Όταν η θερμοκρασία μειώνεται, μειώνεται και ο όγκος του αντίστοιχα.
Ας πούμε λοιπόν ότι η συνολική χωρητικότητα του κλειστού κυκλώματος ψύξης (το πόσο νερό χωράνε οι σωλήνες) είναι 50 κ.ε. (κυβικά εκατοστά)
σε θερμοκρασία περιβάλλοντος 20 βαθμών κελσίου, γεμίζοντάς το με νερό, θα χρειαστούμε 50κ.ε. νερού και λίγο παραπάνω (πχ 10κ.ε.) το οποίο θα είναι μέσα στο παγούρι (μέχρι τη μέση).
Συνολικά έχουμε 60 κ.ε.
όταν βάλουμε μπρος τη μηχανή η θερμοκρασία του νερού αυξάνεται, άρα αυξάνεται και ο όγκος του (φτάνει πχ τα 80κ.ε.)
Ο παραπάνω όγκος νερού λοιπόν θα μας φανεί σαν υψηλότερη στάθμη νερού στο παγούρι (πάνω από τη μέση).
αντίστοιχα το χειμώνα που κάνει κρύο και με σβηστή τη μηχανή το νερό έχει θερμοκρασία 5 βαθμών κελσίου. άρα και ο έγκος του θα είναι μικρότερος από τα 50κ.ε. οπότε στο παγούρι η στάθμη θα είναι χαμηλότερα της μέσης.
το ποιο πάνω παράδειγμα με αριθμούς είναι τυχαίο με μοναδικό σκοπό την κατανόηση του θέματος.
Νίκος
Think don't drink!
-
- Δημοσιεύσεις: 2050
- Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46
Re: Επίπεδο του νερού στο παγούρι
Ναι, αλλα επειδή το νερό στο παγούρι δεν ανεβαίνει πάνω απο το max οταν είναι κλειστό, τοτε κάποιο ρολο θα παίζει και η πίεση. Μήπως όταν αυξάνεται η πίεση και ο όγκος παραμένει ίδιος; Αφου δεν μπαίνει αέρας απο πουθενά βεβαια. Κατι σε θερμοδυναμική μου θυμίζουν αυτα, αλλα φυσικες και χημείες τα μισούσα και γι αυτο πήρα άλλη κατεύθυνση.
Αινείας
-
- Δημοσιεύσεις: 48
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:30
- Επικοινωνία:
Re: Επίπεδο του νερού στο παγούρι
Όταν αυξάνεται ο όγκος του νερού λόγω αύξησης της θερμοκρασίας, ο αέρας που περιέχει το παγούρι συμπιέζεται.
Αν υπερθερμανθεί το αυτοκίνητο το νερό θα υπερχειλίσει. Για αυτό το λόγο στο καπάκι έχει μια τρύπα υπερχείλισης.
Όταν ο αέρας είναι υπό μεγάλη πίεση και εσύ ανοίξεις το καπάκι τότε αυτόματα γίνεται εξίσωση των πιέσεων (ατμοσφαιρικής και πίεσης αέρα παγουριού). Αυτή η απότομη εξίσωση μπορεί να προκαλέσει και εξαγωγή νερού.
Αν υπερθερμανθεί το αυτοκίνητο το νερό θα υπερχειλίσει. Για αυτό το λόγο στο καπάκι έχει μια τρύπα υπερχείλισης.
Όταν ο αέρας είναι υπό μεγάλη πίεση και εσύ ανοίξεις το καπάκι τότε αυτόματα γίνεται εξίσωση των πιέσεων (ατμοσφαιρικής και πίεσης αέρα παγουριού). Αυτή η απότομη εξίσωση μπορεί να προκαλέσει και εξαγωγή νερού.
Think don't drink!
-
- Δημοσιεύσεις: 2050
- Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46
Re: Επίπεδο του νερού στο παγούρι
Νομίζω οτι κατάλαβα. Οπως το είπα και εγώ. Ο ογκος παραμένει ίδιος παρολο που αυξάνεται η πιεση γατι συμπιέζεται ο αέρας (αυτο το τελευταίο μου ξέφευγε)
Ευχαριστώ!
Ευχαριστώ!
Αινείας