Μηχανόφρενο (κλαπέτο, jack brake, exhaust brake)

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Απάντηση
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Μηχανόφρενο (κλαπέτο, jack brake, exhaust brake)

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ἀφορμὴ γιὰ τὸ παρὸν ἀποτελεῖ μήνυμα τοῦ Οὔλτιμο.
viewtopic.php?p=20618#p20568


Τὸ μηχανόφρενο εἶναι βοηθητικὸ σύστημα πεδήσεως διὰ βαρέα ὀχήματα. Ἀν δὲν ἀπατῶμαι εἶναι ἡ παλαιὰ μέθοδος βοηθητικῆς πεδήσεως, στὰ νεότερα ὀχήματα ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ τὴν ἠλεκτρικὴ καὶ τὴν ὑδραυλικὴ πέδησι.

Ξεκινῶ μὲ κάποια βίντεο ἀπὸ τὸ ΣυΣωλήν.




UltiMo_ έγραψε:15. Το μηχανόφρενο (κλαπέτο) είναι επιβραδυντής που λειτουργεί με:
α. Έλεγχο της ισχύος του ρεύματος. ΛΑΘΟΣ
β. Έγχυση λαδιού. ΛΑΘΟΣ
γ. Μηδενισμό της παροχής πετρελαίου μέσω ποδομοχλού. ΣΩΣΤΟ

Το κλαπέτο είναι ένα βοηθητικό σύστημα πέδησης που επενεργεί στην εξάτμιση. Φράσσει την έξοδο των καυσαερίων. Το α το κάνει ο ηλεκτρομαγνητικός και το β ο υδραυλικός.
Το antispin επενεργεί στην παροχή πετρελαίου, οχι το κλαπέτο.
Ἀν δὲν ἀπατῶμαι τὸ μηχανόφρενο ναὶ μὲν φράσσει τὴν ἔξοδο τῶν καυσαερίων ἀλλὰ ταυτόχρονα κόβει καὶ τὴν παροχὴ μείγματος στοὺς ἀντίστοιχους κυλίνδρους. Κάνω λάθος;


οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Μηχανόφρενο (κλαπέτο, jack brake, exhaust brake)

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Haridimos έγραψε:Ἀν δὲν ἀπατῶμαι τὸ μηχανόφρενο ναὶ μὲν φράσσει τὴν ἔξοδο τῶν καυσαερίων ἀλλὰ ταυτόχρονα κόβει καὶ τὴν παροχὴ μείγματος στοὺς ἀντίστοιχους κυλίνδρους. Κάνω λάθος;
Σε κατωφέρειες το πετρέλαιο ήδη είναι κομμένο αφήνοντας το γκάζι. Όπως και η βενζίνη στα ΙΧ μας. Μόνο με νεκρά δίνει η τρόμπα καύσιμο, με σκοπό να διατηρήσει σε λειτουργία τον κινητήρα (ρελαντί)
Το κλαπέτο παλιά έκοβε μόνο τα καυσαέρια (stayer στο στρατό) ενώ σήμερα, εδώ και πολλά χρόνια έχει αντικατασταθεί με άλλα. Δεν γνωρίζω αν λίγο πριν το αντικαταστήσουν με πιο σύγχρονα συστήματα πέδησης, στη σύντομη πορεία του, το εξέλιξαν για να επηρεάζει και την παροχή καυσίμου
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Μηχανόφρενο (κλαπέτο, jack brake, exhaust brake)

Δημοσίευση από rasPUTIN »

UltiMo_ έγραψε:Σε κατωφέρειες το πετρέλαιο ήδη είναι κομμένο αφήνοντας το γκάζι. Όπως και η βενζίνη στα ΙΧ μας.
Μιὰ μεγάλη ἀνάγκη τῆς βοηθητικῆς πεδήσεως εἶναι ἠ κατωφέρεια, προκειμένου νὰ μὴν ζεσταθοῦν τὰ φρένα τοῦ κυρίου συστήματος πεδήσεως. Οἱ θερμοκρασίες εἶναι τερατώδεις. Ξεκινοῦν ἀπὸ 200+ βαθμοὺς Κελσίου, φτάνουν τοὺς 400+ κι ἀν γίνει μλκ τότε μπορεῖ νὰ φτάσει καὶ τοὺς 1.000. Σὲ τόσο μεγάλη ὅμως θερμοκρασία μπορεῖ νὰ πάρουν φωτιὰ τὰ φρένα.

Ἀκόμα ὅμως κι ἀν δὲν χρησιμοποιηθεῖ τὸ μηχανόφρενο σὲ κατωφέρεια ἀλλὰ σὲ ὁριζόντιο δρόμο πάλι ἀφήνεις τὸ γκάζι. Ἀναγκαστικὰ θὰ σηκωθεῖ τὸ ποδάρ' ἀπὸ τὸ πετάλι γκαζιοῦ προκειμένου νὰ πατήσει στὴν πλάκα τοῦ μηχανοφρένου.
UltiMo_ έγραψε:Μόνο με νεκρά δίνει η τρόμπα καύσιμο, με σκοπό να διατηρήσει σε λειτουργία τον κινητήρα (ρελαντί)
Ἐγῶ ξέρω ὄτι τὸ μηχανόφρενο δὲν τὸ λειτουργεῖς μὲ νεκρὰ διότι θὰ σβήσει ὁ κινητήρας.
UltiMo_ έγραψε:Το κλαπέτο παλιά έκοβε μόνο τα καυσαέρια (stayer στο στρατό) ενώ σήμερα, εδώ και πολλά χρόνια έχει αντικατασταθεί με άλλα.
Τὰ νεότερα ὀχήματα διαθέτουν ἠλεκτρόφρενο ἢ ὐδραυλικὸ φρένο.
UltiMo_ έγραψε:Δεν γνωρίζω αν λίγο πριν το αντικαταστήσουν με πιο σύγχρονα συστήματα πέδησης, στη σύντομη πορεία του, το εξέλιξαν για να επηρεάζει και την παροχή καυσίμου
Δὲν πρέπει ὅμως νὰ κόβεται κι ἡ παροχὴ καυσίμου; Δὲν μπορεῖ νὰ ταπώνεις τὴν ἔξοδο (ἐξαγωγὴ) τοῦ κυλίνδρου ἀλλὰ νὰ συνεχίζεις νὰ τὸν "ταΐζεις" μὲ μεῖγμα στὴν εἴσοδο (εἰσαγωγή).
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Μηχανόφρενο (κλαπέτο, jack brake, exhaust brake)

Δημοσίευση από athanatos »

Το "γνωστό" κλαπέτο, είναι μία πεταλούδα που κλείνει τα καυσαέρια στην εξάτμιση.
Στα πολύ παλιά φορτηγά, πατώντας το κλαπέτο δεν έκοβε τα πετρέλαια και γι αυτό το λόγο μόλις το άφηναν έβγαζε μια μαύρη τούφα από καπνό.
Αυτό έχει αλλάξει βέβαια εδώ και πολλά χρόνια.
Κάποια φορτηγά και λεωφορεία, έχουν έναν αυτοματισμό και λειτουργεί μαζί με το φρένο και μόνο σε περίπτωση που υπάρχει ταχύτητα στο σασμάν.

Το κλαπετόφρενο ή μηχανόφρενο, απ' ότι ξέρω είναι κάτι άλλο. Το έχω δει σε Mercedes και Volvo κινητήρες. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει και σε άλλους κινητήρες εφαρμογή.
Αυτό λοιπόν που ονομάζουν κλαπετόφρενο ή μηχανόφρενο είναι η παροχή αέρα με πίεση μέσα στους κυλίνδρους του κινητήρα.
Με την διακοπή της παροχής καυσίμου από το σύστημα τροφοδοσίας πετρελαίου και σε συνδυασμό με το κλαπέτο και με την προϋπόθεση ότι υπάρχει και ταχύτητα στο σασμάν, το αποτέλεσμα είναι το φρενάρισμα του οχήματος.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Μηχανόφρενο (κλαπέτο, jack brake, exhaust brake)

Δημοσίευση από MacPap »

Πως μου αρέσει αυτό το forum. :applause :applause :applause :biritses
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Μηχανόφρενο (κλαπέτο, jack brake, exhaust brake)

Δημοσίευση από MacPap »

Αλλο ενα videάκι για το πως λειτουργεί το Jake Break απο τους κατασκευαστές του συστήματος.

Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”