Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Αντηλιακές μεμβράνες (νομοθεσία)

Δημοσίευση από MacPap »

Την ημέρα καλά είναι όλα αυτά, αλλά την νύχτα τα πράγματα αλλάζουν. Έχω μπει σε τέτοιο αυτοκίνητο και σε δρόμο χωρίς φωτισμό, ομολογώ πως είχα πρόβλημα να δω μακριά ακόμα και με προβολείς.


Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Εννοείς οτι είχε μεμβράνη στο παρμπρίζ?
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από MacPap »

Ναι! Αλλά και από του καθρέπτες δεν έβλεπα!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από UltiMo_ »

με κακής ποιότητας μεμβράνες, και τοποθετημένες λάθος, και σε λάθος σημεία, ναι δε βλέπεις τίποτα
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από MacPap »

Τι θα πει τοποθετημένες λάθος και σε κακά σημεία? Τι κακά σημεία όλο τα τζάμι καλύπτουν! Και τι θα πει τοποθετημένες λάθος? Ούτε φουσκάλες είχαν ούτε τίποτε!!! Μπορεί να ήταν και μαμά τα τζάμια δεν ξέρω...
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Τα γράφω γρήγορα, εξιστορώντας την υπόθεση.

Η Ε.Ε. έχει μία οδηγία για υαλοπίνακες και συνδυασμό μεμβράνης-υαλοπίνακα. Εκεί αναφέρονται συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά που δεν είναι της παρούσης, θα αναφέρω, όμως, πιο κάτω.

Η Ελλάδα είχε τον ΚΟΚ που έγραφε ο οδηγός και οι επιβάτες να είναι εμφανείς, κάτι που ΔΕ γίνεται (βλ. τα Solaris που είναι με μαύρα τζάμια από μαμά) στην πράξη καθώς ΚΑΜΙΑ εταιρεία δε θα αλλάξει κατασκευή στα οχήματά της επειδή ο νομοθέτης στην Ελλάδα έχει ψυχολογικά προβλήματα.

Σε κάποια φάση ο ΚΟΚ πρέπει να αλλάξει. Γράφουν, λοιπόν, στον νέο ΚΟΚ ότι επιτρέπονται πίσω (θα έρθω στο θέμα του 3ου STOP) αν υπάρχει 2ος καθρέπτης και απαγορεύονται μπροστά. Δίνουν μάλιστα οδηγία στα ΚΤΕΟ να τα περνάνε με ένδειξη ότι θα εξεταστούν αργότερα για τη νομιμότητά τους οι μεμβράνες. Ταυτόχρονα, ο ΚΟΚ γράφει ότι το θέμα θα διορθωθεί με ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) που θα ακολουθήσει.

Η ΚΥΑ εκδίδεται και, όπως είχα προβλέψει (μιλάμε για εποχή bloka ακόμη), ακολουθεί την Ε.Ε. και την οδηγία της η οποία πρέπει να ενσωματώνεται στο δίκαιο των χωρών (υποχρεωτικό), όπως αυτές κρίνουν σκόπιμο (με νόμο, ΚΥΑ κτλ). Εδώ, λοιπόν, γίνεται το πανηγύρι. Γιατί; Γιατί, πολύ απλά, η οδηγία της Ε.Ε. δεν ενδιαφέρεται αν μπροστά φοράς μεμβράνες ή όχι, αρκεί να τηρείς τη διαπερατότητα πάνω από 70%. ΚΥΑ δηλαδή και νόμος (ΚΟΚ) βρίσκονται σε αντίφαση και γι' αυτό και ΚΑΝΕΙΣ δεν ασχολείται πλέον.

Πάμε τώρα στα πρακτικά.

Στα πίσω τζάμια φοράς ό,τι θέλεις, αρκεί να μην κρύβεις το 3ο STOP. Αυτό είναι εύκολο. Κόβουν τη μεμβράνη, ώστε να ακολουθεί το σχήμα του τζαμιού και αυτό είναι όλο (αυτό έχουν κάνει σε εμένα, αλλά δεν το έκαναν στο Corsa που έχουμε και τώρα είναι παράνομο). Πρόβλημα δεν υπάρχει και αυτό είναι εμφανές με τον πιο απλό έλεγχο. Στην πράξη, όμως, το να βάλεις ό,τι θέλεις πίσω σημαίνει ότι θα χάσεις μέρος της ορατότητάς σου, εκτός αν βάλεις τελείως αόρατες που κόβουν μόνο UV και όχι IR (άρα θα εξακολουθείς να ζεσταίνεσαι). Αν βάλεις, λοιπόν, >=2ο στάδιο θα έχεις άριστα αποτελέσματα ως προς την IR και τη θέρμανση του εσωτερικού, αλλά σε σκοτεινούς δρόμους τα φώτα της όπισθεν δε θα σε βοηθούν καθόλου. Με το 1ο στάδιο δε θα παρατηρείς έντονη διαφορά, οπότε δεν υπάρχει και πρόβλημα, εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων.

Στα μπροστά τζάμια, και απουσία φωτομέτρου από την ΕΛΑΣ, μπορείς να βάλεις το 1ο στάδιο ή απλά αυτές που κόβουν τις UV και να είσαι εντάξει με το νόμο. Κανείς δε θα κάτσει να μετρήσει αν είσαι στο 65% ή στο 75% διαπερατότητας (τα όργανα αυτά, έτσι κι αλλιώς, κάνουν 2% λάθος, συνήθως). Αν έχεις 1ο στάδιο δε θα σε ενοχλήσει κανείς. Τουλάχιστον, δεν μου έχει τύχει μέχρι σήμερα να μου πουν κάτι για τις μεμβράνες, ούτε να με σταματήσουν για αυτό το λόγο, έστω και αν τα δικά μου τζάμια ήταν φιμέ από κατασκευής και το 1ο στάδιο τα κάνει λίγο πιο σκούρα από 1ο στάδιο.

Συμβουλή / Πρόταση: σε αυτοκίνητα 5d βάζεις 1ο στάδιο παντού. Έχεις ικανοποιητική απόδοση, εμφάνιση που δεν αλλοιώνεται με τη διχρωμία, βλέπεις καλά προς τα έξω, σε βλέπουν και δεν έχεις προβλήματα με το νόμο. Σε αυτοκίνητα 3d ή ειδικές περιπτώσεις (πχ coupe κτλ) βάζεις 1ο στάδιο μπροστά, 2ο στάδιο πίσω. Έχεις καλύτερη απόδοση, η διχρωμία και ο διαχωρισμός λόγω της κολώνας ταιριάζουν αισθητικά, χάνεις λίγο σε ορατότητα πίσω και είσαι "νόμιμος" μιας και εμφανώς έχεις ανοιχτό χρώμα μπροστά.

Συμβουλή Νο2: αν έχεις χρήματα για πέταμα βάζεις κάποιες "ειδικές", όπως οι V-Kool που είναι άχρωμες σχεδόν και κόβουν και IR και είσαι νόμιμος. Από την άλλη ξεφορτώνεσαι 500+€.

Συμβουλή Νο3: αν θες να γλυτώσεις τον καρκίνο του δέρματος βάζεις άχρωμες UV παντού ή μόνο μπροστά (πίσω κλασσικά 1ο ή 2ο στάδιο) και απλά συμβιβάζεσαι με τη μειωμένη απόδοση του κλιματισμού.

Ευχαριστώ.
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Αντηλιακές μεμβράνες (νομοθεσία) προσ μεταφορα

Δημοσίευση από rasPUTIN »

ὀ pipinos1976 στὴν ἄλλη συζήτηση έγραψε:Στα πίσω τζάμια φοράς ό,τι θέλεις, αρκεί να μην κρύβεις το 3ο STOP. Αυτό είναι εύκολο. Κόβουν τη μεμβράνη, ώστε να ακολουθεί το σχήμα του τζαμιού και αυτό είναι όλο
Ἐγῶ πάλι σκέφτηκα κάτι ἄλλο. Νὰ ξηλώσω τὸ τρίτο STOP. Νομίζω ὄτι δὲν εἶναι ὑποχρεωτικὴ ἠ ὔπαρξη τρίτου STOP.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από rasPUTIN »

pipinos1976 έγραψε:ΚΑΜΙΑ εταιρεία δε θα αλλάξει κατασκευή στα οχήματά της επειδή ο νομοθέτης στην Ελλάδα έχει ψυχολογικά προβλήματα.
Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!! Ἔγραψες ὠρέ!!!
pipinos1976 έγραψε:Γιατί, πολύ απλά, η οδηγία της Ε.Ε. δεν ενδιαφέρεται αν μπροστά φοράς μεμβράνες ή όχι, αρκεί να τηρείς τη διαπερατότητα πάνω από 70%. ΚΥΑ δηλαδή και νόμος (ΚΟΚ) βρίσκονται σε αντίφαση και γι' αυτό και ΚΑΝΕΙΣ δεν ασχολείται πλέον.
Ἀντίφαση; Δηλαδή;
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Haridimos έγραψε:
pipinos1976 έγραψε:Γιατί, πολύ απλά, η οδηγία της Ε.Ε. δεν ενδιαφέρεται αν μπροστά φοράς μεμβράνες ή όχι, αρκεί να τηρείς τη διαπερατότητα πάνω από 70%. ΚΥΑ δηλαδή και νόμος (ΚΟΚ) βρίσκονται σε αντίφαση και γι' αυτό και ΚΑΝΕΙΣ δεν ασχολείται πλέον.
Ἀντίφαση; Δηλαδή;
Ο ΚΟΚ απαγορεύει μπροστά τις μεμβράνες, ενώ η ΚΥΑ επιτρέπει συνδυασμό υαλοπίνακα - μεμβράνης, αρκεί να πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις (αντοχή, διαπερατότητα κτλ), όπως ακριβώς και η ευρωπαϊκή οδηγία. Προφανώς, τα ζητήματα αντοχής υπερκαλύπτονται ήδη από τα τζάμια, οπότε με τη μεμβράνη υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια. Τα θέματα αλλοίωσης της όρασης, εφόσον μιλάμε για σωστή μεμβράνη και όχι κινέζικες απάτες, υπερκαλύπτονται επίσης και μένει μόνο το θέμα διαπερατότητας. Με τελείως διαφανές τζάμι και 1ο στάδιο (ίσως και ένα που είναι πιο ανοιχτό από το 1ο) βρίσκεσαι οριακά κάτω από το όριο, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα στον οποιονδήποτε έλεγχο, τουλάχιστον οπτικό.

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από MacPap »

Ο ΚΟΚ ΔΕΝ απαγορεύει τις μεμβράνες αλλά παραπέμπει στην υπουργική απόφαση που διέπει την χρήση τους.. Αναναφέρει συγκεκριμένα.

Άρθρo 81
Μηχανισμοί, εξαρτήματα και συσκευές οχημάτων

7. Τα διαφανή μέρη των αυτοκινήτων, οχημάτων και των ρυμουλκουμένων, τα οποία αποτελούν τμήμα του αμαξώματος αυτών, περιλαμβανομένου και του ανεμοθώρακα καθώς και οποιουδήποτε εσωτερικού χωρίσματος, επιβάλλεται να είναι κατασκευασμένα κατά τρόπο ώστε, αφ’ ενός μεν, σε περίπτωση θραύσης τους, ο κίνδυνος τραυματισμού προσώπων να μειώνεται στο ελάχιστο, αφ’ ετέρου δε να είναι ορατός τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβαίνοντες αυτού. Με κοινή απόφαση των Υπουργών μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης καθορίζονται οι προδιαγραφές των μεμβρανών που επιτρέπεται να επικολλώνται στα παράθυρα πίσω από τη θέση του οδηγού -­ συνοδηγού, όταν το αυτοκίνητο διαθέτει δεξιό καθρέπτη, καθώς και οι περιπτώσεις εκείνες που για ιατρικούς λόγους επιτρέπεται η επικόλληση μεμβρανών σε όλα τα παράθυρα του αυτοκινήτου.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”