Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
angello
Δημοσιεύσεις: 149
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 23:23

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από angello »

Θα συμφωνήσω με όλους σας για τις αντηλιακές μεμβράνες , πράγματι αφήνουν τον ήλιο έξω από το αμάξι για το καλοκαίρι κυρίως , το air-condition δουλεύει καλλίτερα , δεν σε κοιτάζουν οι περίεργοι ! , δεν τους βλέπεις και συ την νύχτα , δεν μπορούν να σου σπάσουν το τζάμι για να σε κλέψουν ,κ.α. οι υπουργοί μας , βγάζουν αποφάσεις σύμφωνα με τα συμφέροντα των εταιριών κατασκευής και πώλησης των σύμφωνα με την ΚΥΑ 29039/2123/07 στο β Τεύχος του ΦΕΚ 1069 /08 . γράφοντας μόνο για την φωτεινότητα και τις ακτίνες του ήλιου . Κανείς μα κανείς δεν γράφει και έγραψε μέχρι τώρα τι αλλάζει στο τζάμι όταν του τοποθετείς την αυτοκόλλητη αντηλιακή μεμβράνη . το τζάμια του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να θρυμματίζονται σαν μικρούς κόκκους ρυζιού για να μη τραυματιστούν οι επιβαίνοντες στο όχημα , όταν έχουν τοποθετηθεί αυτές οι μεμβράνες αυτή η ιδιότητα αλλάζει , μπορεί να σπάει το τζάμι αλλά παραμένει σχεδόν στην ίδια κατάσταση με την αρχική πριν το ατύχημα διότι τα κομμάτια του γυαλιού παραμένουν κολλημένα στην αυτοκόλλητη μεμβράνη με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού . :biritses


Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από MacPap »

Ομολογώ πως ποτέ δεν είχα σκεφθεί αυτή την διάσταση του θέματος.

Και ειλικρινά δεν ξέρω. Ισως θα είχε νόημα να το ψάξουμε.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από pipinos1976 »

angello έγραψε:γράφοντας μόνο για την φωτεινότητα και τις ακτίνες του ήλιου .
Βασικά, αναφέρονται και άλλα, όπως η μη δημιουργία ειδώλων κτλ που απαιτούνται για να είναι μία μεμβράνη νόμιμη.

angello έγραψε: Κανείς μα κανείς δεν γράφει και έγραψε μέχρι τώρα τι αλλάζει στο τζάμι όταν του τοποθετείς την αυτοκόλλητη αντηλιακή μεμβράνη . το τζάμια του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να θρυμματίζονται σαν μικρούς κόκκους ρυζιού για να μη τραυματιστούν οι επιβαίνοντες στο όχημα , όταν έχουν τοποθετηθεί αυτές οι μεμβράνες αυτή η ιδιότητα αλλάζει , μπορεί να σπάει το τζάμι αλλά παραμένει σχεδόν στην ίδια κατάσταση με την αρχική πριν το ατύχημα διότι τα κομμάτια του γυαλιού παραμένουν κολλημένα στην αυτοκόλλητη μεμβράνη με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού . :biritses
Το τζάμι, έχει υποστεί ειδική χημική κατεργασία (γι' αυτό γράφουν πάνω tempered) για να θρυμματίζεται δυσκολότερα και σε στρογγυλά κομμάτια και όχι σχηματίζοντας γωνίες. Αυτό είναι το επιθυμητό για να μειωθούν οι τραυματισμοί όταν κομμάτια τζαμιού πετάγονται πάνω στους επιβάτες. Αυτό δε σημαίνει ότι ένα τέτοιο τζάμι δεν μπορεί να τραυματίσει, απλά ότι, οι σοβαροί τραυματισμοί που προέρχονται από τα απλά τζάμια περιορίζονται στο ελάχιστο.

Οι μεμβράνες, αυτό που προσφέρουν είναι, αύξηση της αντοχής του τζαμιού πριν τη θραύση και συγκράτηση των θραυσμάτων μετά τη θραύση του τζαμιού. Γι' αυτό το λόγο και τα παρπίζ πλέον αποτελούνται από 2 ενωμένα με μεμβράνη τζάμια (laminated). Το 1ο τζάμι, σπάει δύσκολα και με την μεμβράνη και το 2ο στρώμα από μέσα εξασφαλίζει ότι λογικά μεγέθη αντικειμένων (μικρές πέτρες, κομμάτια πλαστικού κτλ) δε θα διαπεράσουν και τα 2 στρώματα γυαλιού και την μεμβράνη και θα εισέλθουν εντός του θαλάμου των επιβατών.

Οι μεμβράνες, λοιπόν, ίσα ίσα που μειώνουν τις πιθανότητες τραυματισμού των επιβατών σε περίπτωση συγκρούσεως, συγκρατώντας τα θραύσματα - όσο γίνεται - από το να εισέλθουν εντός του οχήματος. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς αυτό είναι επικίνδυνο.

Η μόνη περίπτωση δυσκολίας παρουσιάζεται αν και εφόσον το όχημα πέσει σε νερό, οπότε, η θραύση των πλαϊνών παραθύρων είναι πιο δύσκολη και τις περισσότερες φορές απαιτεί δύναμη που μόνο η κλωτσιά μπορεί να δώσει. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, οι μεμβράνες αυξάνουν την ασφάλεια.

Αναφέρω παράδειγμα:

1. Το καλοκαίρι του 2009, στην Καστέλλα, μου έσπασαν το πίσω δεξί φινιστρίνι για να μπουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και να πάρουν ένα τσαντάκι που είχα αφήσει στο πορτ μπαγκάζ (πρεζόνι ήταν που έβλεπε από κάποιο ερειπωμένο σπίτι 100%). Η μεμβράνη κράτησε τα θραύσματα και μέσα στο αυτοκίνητο βρήκα ελάχιστα. Δυσκόλεψε τον κακοποιό σε σημείο που χρησιμοποίησε πέτρα για να σπάσει το τζάμι και μάλιστα, ακόμα και μετά τη θραύση, για να βάλει το χέρι του μέσα από την μικρή τρύπα που είχε ανοίξει, το έκοψε (αφήνοντας παντού αίματα) στα κατά τα άλλα στρογγυλά θραύσματα.

2. Πριν 2-3 χρόνια, από διπλανή πολυκατοικία κάποιος στο τσακίρ κέφι πέταξε ποτήρι από τον 3ο όροφο. Αυτό έπεσε στο πίσω παρπρίζ του αυτοκινήτου μου, άνοιξε τρύπα στην κουκούλα, στο τζάμι και στη μεμβράνη. Η μεμβράνη συγκράτησε τα θραύσματα, εκτός του σημείου πρόσκρουσης φυσικά, και έτσι, βρήκαμε μία τρύπα στο μέγεθος του ποτηριού και το υπόλοιπο τζάμι ήταν έτοιμο να αφαιρεθεί με ελάχιστο κόπο και καθάρισμα.

Συνοψίζοντας: οι μεμβράνες αυξάνουν την ασφάλεια εκτός της περίπτωσης που θέλεις σκοπίμως να αφαιρέσεις το τζάμι με χτύπημα (πτώση σε νερό ή κλοπή). Επειδή η κλοπή είναι απείρως πιο πιθανή, αξίζει το "ρίσκο" της τοποθέτησης μεμβρανών, κάτι που άλλωστε κάνουν και πολλοί κατασκευαστές και στα πλαϊνά τζάμια (βλ. Mercedes με τα διπλά τζάμια κτλ).

Αν κάποιος θέλει, μπορεί να βάλει και μεμβράνες ασφαλείας που είναι πιο χοντρές από τις κοινές. Οι περισσότεροι εγκαταστάτες θα πουν ότι λόγω βάρους θα χαλάσει ο μηχανισμός του ηλ. παραθύρου και θα έχουν δίκιο, αν σκεφτούμε ότι σε βάθος χρόνου ο μηχανισμός επιβαρύνεται αρκετά. Από την άλλη, αν τοποθετηθεί μεμβράνη ασφαλείας όχι ιδιαιτέρως χοντρή (πχ 2x των κοινών) και στη σωστή διαβάθμιση, η περίπτωση κλοπής μηδενίζεται σχεδόν καθώς η είσοδος στο αυτοκίνητο απαιτεί λοστό που θα παραβιάσει το μέταλλο της πόρτας. Σε συνδυασμό με ένα καλό συναγερμό που ειδοποιεί και στο σπίτι, δε νομίζω κάποιος να το ρισκάρει ή να πετύχει σε τέτοιο όχημα.

Ευχαριστώ.
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4844
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από rasPUTIN »

angello έγραψε:Θα συμφωνήσω με όλους σας για τις αντηλιακές μεμβράνες , πράγματι αφήνουν τον ήλιο έξω από το αμάξι για το καλοκαίρι κυρίως , το air-condition δουλεύει καλλίτερα , δεν σε κοιτάζουν οι περίεργοι ! , δεν τους βλέπεις και συ την νύχτα , δεν μπορούν να σου σπάσουν το τζάμι για να σε κλέψουν ,κ.α. οι υπουργοί μας , βγάζουν αποφάσεις σύμφωνα με τα συμφέροντα των εταιριών κατασκευής και πώλησης των σύμφωνα με την ΚΥΑ 29039/2123/07 στο β Τεύχος του ΦΕΚ 1069 /08 .
Δὲν ἀποκλείω τὴν ὕπαρξη τέτοιων σκοπιμοτήτων ἀλλὰ ὅταν γράφεις κάτι σὰν τὸ παραπάνω πρέπει νὰ εἶσαι εἰς θέση νὰ τὸ τεκμηριώσεις.

Ὑπερβάλλεις γράφοντας ὄτι δὲν σὲ βλέπουν οἱ περίεργοι ἢ ὄτι οὔτε ἐσύ τοὺς βλέπεις. Ἔχεις μπεῖ νύχτα σὲ ὄχημα μὲ μεμβράνες σύμφωνες μὲ τὴν ΚΥΑ καὶ διαπίστωσες ὄτι δὲν βλέπεις ἔξω;

Τὰ μαύρα τζάμια μειώνουν πάρα πολὺ τὴν διαπερατότητα τοῦ φωτὸς ὁπότε εἶναι παράνομα.

Τζάμια-καθρέφτες ἀπαγορεύονται.

Τὶ παράλογο ἔχει ἠ ΚΥΑ;
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από enias »

Με συγχωρείτε... εγώ δεν κατάλαβα... ποια είναι τα συμφέροντα των εταιριών; :?
Αινείας
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4844
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Τὸ νὰ μποροῦν νὰ πουλάνε.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Είμαι γνωστός υπέρμαχος της χρήσης αντιηλιακών μεμβρανών, είχα αναφέρει και παλαιότερα στο bloka μια παρόμοια μελέτη, αλλά, σήμερα, παρουσιάζω μία νεότερη μελέτη που επιβεβαιώνει το λόγο για τον οποίο θα πρέπει σε όλα (πλην ανεμοθώρακα) τα παράθυρα του αυτοκινήτου να χρησιμοποιούμε μεμβράνες. Μάλιστα, σε χώρες όπως η Ελλάδα με την έντονη ηλιοφάνεια το καλοκαίρι θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικές ή να υπάρχουν διαφορετικές προδιαγραφές διαπερατότητας, επιτρέποντας πιο σκούρες από την υπόλοιπη Ε.Ε. (πχ διαπερατότητα της τάξης του 50-60%), ώστε να μειώσουμε τους κινδύνους που συνεπάγεται η μακροχρόνια (~4 μήνες εντονότατης ηλιοφάνειας για πολλά χρόνια οδηγεί σε καρκίνους) έκθεση στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου.

Αντιγράφω από την εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" (http://ygeia.tanea.gr/default.asp?pid=8 ... 12447&la=1):
Η πολλή οδήγηση το καλοκαίρι προκαλεί καρκίνο

Επιμέλεια: Γιάννης Δεβετζόγλου

Τα ταξίδια με το αυτοκίνητο ή ακόμη και οι συχνές βόλτες, δεν είναι μόνο ευχάριστα αλλά κρύβουν και κινδύνους. Σύμφωνα με επιστημονική έρευνα, ο καρκίνος του δέρματος εμφανίζεται πολύ συχνότερα σε οδηγούς και ειδικά σε αυτούς που σοφάρουν με το χέρι έξω από το παράθυρο.

Ειδικοί από το Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον βρήκαν ότι όσοι οδηγούσαν συχνά αυτοκίνητο, εμφάνιζαν συχνότερα καρκίνο του δέρματος στο αριστερό χέρι, ειδικά όταν το συνήθιζαν να το βγάζουν έξω από το παράθυρο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Μάλιστα, σε μέρη που το τιμόνι είναι ανάποδα, όπως η Αυστραλία και η Βρετανία, οι κακοήθειες εμφανίζονται στο δεξί χέρι.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της μελέτης χαρτογράφησης των καρκίνων του δέρματος, ανακάλυψαν πως σε οδηγούς προσβάλει τη μία πλευρά του σώματος και μάλιστα αναπτύσσονται 52% μελανώματα και 53% κύτταρα Μέρκελ -ύπουλη κακοήθεια καθώς δεν διαγιγνώσκετε εύκολα ούτε με ειδική εργαστηριακή εξέταση-. Επιπλέον, στο πάνω μέρος του αριστερού χεριού εμφανίζονται το 55% των κυττάρων Μέρκελ.

Τα υψηλά ποσοστά συγκέντρωσης σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος, έκαναν τους ειδικούς να καταλήξουν στο συμπέρασμα πως το ανοιχτό παράθυρο στο αυτοκίνητο, όταν κάποιος οδηγεί πολλές ώρες, μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Για το λόγο αυτό συστήνουν στους οδηγούς να βάζουν αντηλιακό στην πλευρά που είναι εκτεθειμένη στον ήλιο, ενώ σε όσους δεν έχουν μεμβράνες με φίλτρα UV στα αυτοκίνητά τους, προτείνουν να λαμβάνουν το ίδιο μέτρο ηλιοπροστασίας και στα υπόλοιπα μέρη του σώματος που είναι εκτεθειμένα.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of the American Academy of Dermatology.

Πηγή : Web Only
Ευχαριστώ.
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4844
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ἐνδιαφέρον. Συμφωνῶ μαζί σου στὸ "πλὴν ἀνεμοθώρακα". Βέβαια ὅποιος βάζει ἀντηλιακὲς μεμβράνες θὰ πρέπει νὰ προσεύχεται νὰ μὴν πέσει σὲ μ*λ*κ* ἀστυνομικὸ ἔστω κι ἀν εἶναι νόμιμος.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Haridimos έγραψε:Ἐνδιαφέρον. Συμφωνῶ μαζί σου στὸ "πλὴν ἀνεμοθώρακα". Βέβαια ὅποιος βάζει ἀντηλιακὲς μεμβράνες θὰ πρέπει νὰ προσεύχεται νὰ μὴν πέσει σὲ μ*λ*κ* ἀστυνομικὸ ἔστω κι ἀν εἶναι νόμιμος.
Ο ανεμοθώρακας έτσι κι αλλιώς έχει μεγαλύτερη προστασία λόγω διπλού γυαλιού και μεμβράνης που κολλάει τα δύο κρύσταλλα (laminated), οπότε η χρήση μεμβράνης πλησιάζει το περιττό. Υπάρχουν επίσης αρκετά αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αντιηλιακή μεμβράνη στον ανεμοθώρακα (δείτε Megane, Scenic, Vectra με το "μωβ" παρπρίζ που είναι τα ευκολότερα να παρατηρήσει κανείς) στα οποία η προστασία είναι ακόμα μεγαλύτερη οπότε, πραγματικά, η χρήση μεμβράνης, ακόμα και "διαφανούς", θα δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα ορατότητας.

Το θέμα των αστυνομικών όντως είναι αρκετά μεγάλο. Δεν μπορώ να πω ότι είχα άσχημη εμπειρία με τις μεμβράνες που έχω, ίσως γιατί το αυτοκίνητο, ο οδηγός και η μεμβράνη (1ο στάδιο) δεν προκαλούν τις Αρχές. Είναι όμως άσχημο να γνωρίζεις ότι κάνεις κάτι που, ενώ είναι παράνομο (μεμβράνες στα εκατέρωθεν οδηγού συνοδηγού κρύσταλλα), στην πράξη είναι η σωστή κίνηση για την προστασία οδηγού, επιβατών και οχήματος, ενώ ταυτοχρόνως είναι και οικολογική λύση (το AC το δουλεύω στο 0-1-2-3 ενώ πριν στο 1-2-3-4).

Από τη μέχρι σήμερα εμπειρία μου (~5 χρόνια) είμαι απολύτως ικανοποιημένος με τις μεμβράνες. Οι παρατηρήσεις / προβλήματα που είχα ήταν ελάχιστα και είναι τα εξής:

1. Το πίσω παρπρίζ, για να μην αφήνει ορατές γραμμές από το καθάρισμα όταν υπάρχει έντονη υγρασία στο εσωτερικό του οχήματος, πρέπει να καθαρίζεται με οριζόντιες κινήσεις και όχι κατακόρυφες. Μικρός συμβιβασμός που, εφόσον τον γνωρίζεις, τον εφαρμόζεις κάθε φορά ασυναίσθητα και δεν προκαλεί περαιτέρω προβλήματα.

2. Σε κάποιες περιπτώσεις (μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού), είχα μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω, αν και οι μεμβράνες είναι 1ο στάδιο, δηλαδή πολύ ανοιχτές. Φυσικά, το ίδιο πρόβλημα θα είχα και με σκούρα τζάμια αν λάβουμε υπόψη μας ότι το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε σημεία με πλήρη απουσία φωτός. Δεν μπορώ να πω όμως ότι δεν ήταν ενοχλητικό και επικίνδυνο φαινόμενο.

3. Η ορατότητα προς τα πλάγια έχει μειωθεί ελάχιστα και μέχρι σήμερα δεν έχω παρατηρήσει πρόβλημα σε κάθετα στενά. Ίσως σε κάποιους πολύ σκοτεινούς δρόμους της επαρχίας να υπήρχε πρόβλημα, αλλά εκεί δεν υπάρχουν αντίστοιχα στενά.

4. Σε περίπτωση κλοπής, η μεμβράνη κράτησε το τζάμι, δε γέμισε το αυτοκίνητο κομμάτια γυαλιού, αλλά ταυτοχρόνως δυσκόλεψε τόσο τον κλέφτη που μεταχειρίστηκε πέτρα με αποτέλεσμα να κάνει ζημιά στην πόρτα (βάψιμο), να κόψει τελικά το χέρι του στην προσπάθειά του να πιάσει την ασφάλεια της πόρτας ή το γρύλλο του παραθύρου και να μου γεμίσει το αυτοκίνητο αίματα, πράγμα που οδήγησε σε βιολογικό καθαρισμό μιας και ο τύπος ήταν εμφανώς ναρκομανής (δε σπας αυτοκίνητο για να κλέψεις ένα άδειο τσαντάκι από τον πορτ μπαγκάζ ενώ έχεις δει τον οδηγό να φεύγει μιλώντας στο κινητό = σίγουρα δε θα έβρισκες σοβαρή συσκευή εκεί).

Ευχαριστώ.
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4844
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ἀντηλιακὲς μεμβράνες

Δημοσίευση από rasPUTIN »

pipinos1976 έγραψε:3. Η ορατότητα προς τα πλάγια έχει μειωθεί ελάχιστα και μέχρι σήμερα δεν έχω παρατηρήσει πρόβλημα σε κάθετα στενά. Ίσως σε κάποιους πολύ σκοτεινούς δρόμους της επαρχίας να υπήρχε πρόβλημα, αλλά εκεί δεν υπάρχουν αντίστοιχα στενά.
Ἀν τὸ πάρω ἀπόφαση θὰ βάλω στὰ πλάγια. Στὴν χειρότερη κατεβάζεις τὰ τζάμια. So simple.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Απάντηση

Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”