Γιατί πρέπει να βγάζουμε το ESP εκτός δρόμου;
Το 2014 η παρουσία του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (κατά κόρον γνωστό ως ESP) έγινε υποχρεωτική για κάθε νέο μοντέλο που ταξινομείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δυο χρόνια νωρίτερα, είχαν προηγηθεί οι Η.Π.Α. Σκοπός του συστήματος είναι να χαλιναγωγεί τις τάσεις εκτροπής/ανατροπής του οχήματος από την πορεία με τη -μικρομετρικής ακρίβειας- χρήση των φρένων. Η σωτήρια παρουσία του δεν αμφισβητείται. Έχουμε δει εξάλλου πώς μπορεί να εξελιχθεί η ίδια κατάσταση με και χωρίς ESP. Υπάρχουν, όμως, συνθήκες όπου μπορεί να επιδεινώσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου!
Από τη φύση της, η αρχή λειτουργίας του ESP είναι περιοριστική. Κόβει γκάζι, πατάει φρένο, γενικά τραβάει «τα γκέμια» στο αυτοκίνητο. Αναλόγως μοντέλου και κατασκευαστή, μερικά συστήματα παραείναι παρεμβατικά και φτάνουν σε σημείο μέχρι να αιφνιδιάσουν τον οδηγό. Αλλά στο φινάλε, απλά «ξενερώνουν» τον πιο ενθουσιώδη άνθρωπο πίσω από το τιμόνι και χαλάνε το ρυθμό. Εκτός δρόμου ωστόσο, η παρέμβαση του ESP δύναται να κολλήσει το όχημα στις λάσπες και τα χιόνια, ή να μην το αφήσει να ανέβει ανηφόρα!
Μακριά από την άσφαλτο, το σπινάρισμα των τροχών δεν σημαίνει απαραίτητα ένδειξη απώλειας ελέγχου. Τα συστήματα τετρακίνησης ρεγουλάρουν την κατανομή της ροπής, βγάζοντας το όχημα από την εκάστοτε δύσκολη κατάσταση πολλές φορές σπινάροντας. Απολύτως φυσιολογική εικόνα, που την βλέπουμε κυρίως σε χιονισμένες ανηφόρες – όπως αυτή που θα δούμε να αντιμετωπίζει ένα Audi A4 B6 Avant. Με το ESP στη θέση «On», τα ηλεκτρονικά μπαίνουν το ένα στη δικαιοδοσία του άλλου. Με το που αντιληφθεί ολίσθηση των τροχών, ο έλεγχος ευστάθειας αυτόματα κόβει την παροχή γκαζιού. Κάτι που αφήνει το σύστημα τετρακίνησης έωλο και το αυτοκίνητο έρμαιο της ανωφέρειας. Στην προκειμένη το Audi ανεβαίνει τελικά, αλλά με πολύ κόπο. Και προσέξτε: μόνο με τους τροχούς στην ευθεία, που εμπίπτει στην αρμοδιότητα του traction control. Αν στρίψει το τιμόνι, το ESP δεν αφήνει περιθώρια. Στη θέση«Off» αντίθετα, βλέπουμε το Quattro να κάνει απερίσπαστο τη δουλειά του, οδηγώντας με άνεση το Avant στην κορυφή και προχωρώντας απροβλημάτιστα, συνοδεία ενός ωραιότατου γλιστρήματος με τα τέσσερα.
Για τον ίδιο λόγο τα off road προγράμματα στα SUV όταν επιλεγούν, απενεργοποιούν το ESP και ενημερώνουν τον οδηγό μέσα από τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.
Πηγή:autogreeknews.gr
Audi quattro with ESP and ESP off
Γιατί πρέπει να βγάζουμε το ESP εκτός δρόμου;
Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3431
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Γιατί πρέπει να βγάζουμε το ESP εκτός δρόμου;
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Τεχνικά θέματα...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...