Ιμάντας χρονισμού

Αν έχετε απορείες για τεχνικά θέματα εδώ είναι ο χώρος για να ρωτήσετε...
Άβαταρ μέλους
Haridimos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4463
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από Haridimos » 09 Δεκ 2010, 03:25

Καταρχῆν νὰ ποῦμε δυὸ λόγια γιὰ τὸν ἰμάντα χρονισμοῦ (γιὰ ὅσους δὲν φημίζονται γιὰ τὶς τεχνικὲς γνώσεις τους).

Δεἶτε τὴν παρακάτω εἰκόνα.

Εικόνα

Ὁ κάτω ἄξονας ὀνομάζεται στροφαλοφόρος καὶ κινεῖ τὰ πιστόνια. Πάνω ἀπὸ τὰ πιστόνια βλέπουμε τὶς βαλβίδες. Οἱ δύο ἄξονες πάνω ἀπὸ τὶς βαλβίδες ὀνομάζονται ἐκκεντροφόροι. Φέρουν ἔκκεντρα τὰ ὁποία ἀνοιγοκλείνουν τὶς βαλβίδες.

Στὸν πρῶτο χρόνο τῆς καύσεως (εἰσαγωγὴ) τὸ πιστόνι κατεβαίνει. Οἱ βαλβιδες εἰσαγωγῆς εἶναι ἀνοιχτές.

Στὸν δεύτερο χρόνο τῆς καύσεως (συμπίεση) τὸ πιστόνι ἀνεβαίνει. Οἱ βαλβίδες εἶναι κλειστές.

Στὸν τρίτο χρόνο τῆς καύσεως (ἐκτόνωση) τὸ πιστόνι κατεβαίνει. Οἱ βαλβίδες εἶναι κλειστές.

Στὸν τέταρτο χρόνο τῆς καύσεως (ἐξαγωγὴ) τὸ πιστόνι ἀνεβαίνει. Οἱ βαλβίδες ἐξαγωγῆς εἶναι ἀνοιχτές.

Ἀντιλαμβάνεστε ὄτι οἱ δύο ἄξονες πρέπει νὰ εἶναι συγχρονισμένοι. Αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται μὲσω τοῦ ἰμάντα χρονισμοῦ (timing belt). Ἀν κοπεῖ ὁ ἰμάντας χρονισμοῦ τότε οἱ δύο ἄξονες γυρνάνε ἀνεξάρτητα. Τὸ πιθανότερο ἀλλὰ καὶ χειρότερο σενάριο εἶναι νὰ κατέβουν οἱ βαλβίδες ὄταν τὰ πιστόνι εἶναι ἀνεβασμένο.

Κάποιοι δηλώνουν ὑπερτυχεροὶ (κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενο κ*λ*φαρδοι), ὁ κινητήρας παρέμεινε ἄθιχτος παρὰ τὸ κόψιμο τοῦ ἰμάντα χρονισμοῦ.


Ἐρώτηση: ἀν κοπεῖ ὀ ἰμάντας καὶ πάθει ζημιὰ ὀ κινητήρας εἶναι οἰκονομικῶς συμφέρουσα ἡ ἐπισκευή του;

ΥΓ: μακάριοι οἱ ἔχοντες δίχρονο κινητήρα. Δὲν ἔχουν τέτοιο φόβο.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι

Άβαταρ μέλους
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4644
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από UltiMo_ » 09 Δεκ 2010, 12:10

THANX!! :D μαρέσουν κάτι τέτοια animation. Συγνώμη, κινούμενo σκίτσο.
Haridimos έγραψε:Ὁ κάτω ἄξονας ὀνομάζεται στροφαλοφόρος καὶ κινεῖ τὰ πιστόνια.
Λάθος. Τα πιστόνια κινούν το στροφαλοφόρο, όχι ο στροφαλοφόρος τα πιστόνια. Τα πιστόνια παίρνουν κίνηση λόγω της εσωτερικής καύσης (κινητήρας εσωτερικής καύσης), και ο στροφαλοφόρος, όπως πολύ έξυπνα λέγετε, μετατρέπει την παλινδρομική κίνηση (πάνω-κάτω του πιστονιού) σε περιστροφική (γύρω-γύρω ο άξονας).
Haridimos έγραψε:Ἀν κοπεῖ ὁ ἰμάντας χρονισμοῦ τότε οἱ δύο ἄξονες γυρνάνε ἀνεξάρτητα. Τὸ πιθανότερο ἀλλὰ καὶ χειρότερο σενάριο εἶναι νὰ κατέβουν οἱ βαλβίδες ὄταν τὰ πιστόνι εἶναι ἀνεβασμένο.
Πιθανότερο? Εγώ θα έλεγα το μόνο σενάριο. Πολύ θα ήθελα να γνωρίσω κάποιον που του κόπηκε ο ιμάντας και δεν έπαθε τίποτα ο κινητήρας.
Haridimos έγραψε:Ἐρώτηση: ἀν κοπεῖ ὀ ἰμάντας καὶ πάθει ζημιὰ ὀ κινητήρας...
Δεν θα κοπεί. Γιατι πρέπει εκτός απο γκαντέμης, να είσαι και *** (δεν μπορώ να βρώ τη λέξη) και να μην πατας στο συνεργείο ποτέ σου ούτε για λάδια. Υπάρχουν και τέτοιοι.. Δε θα κοπεί γιατί η προληπτική αλλαγή τους γίνεται πολύ πριν φτάσει στο μισό της ζωής του. Αλλα βέβαια υπάρχει και ο παράγοντας γκαντεμιά. ποιοτικός έλεγχος, αστοχία υλικού, που ανεβάζουν το ρίσκο.
Haridimos έγραψε:...εἶναι οἰκονομικῶς συμφέρουσα ἡ ἐπισκευή του;
Δεν είναι επισκευή, αλλα στην ουσία μερική ανακατασκευή. Άρα όχι, ΔΕΝ είναι συμφέρουσα. Ενώ η προληπτική αλλαγή του ιμάντα, ο οποίας αναλογικά, είναι πάμφθηνος, είναι η μόνη λογική και συμφέρουσα κίνηση.
Haridimos έγραψε:ΥΓ: μακάριοι οἱ ἔχοντες δίχρονο κινητήρα. Δὲν ἔχουν τέτοιο φόβο.
Αυτοί έχουν άλλους όμως :P
When life throws you curves, aim for the apex
ὓβρις -> ἂτη -> νέμεσις -> τίσις

Άβαταρ μέλους
Haridimos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4463
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από Haridimos » 09 Δεκ 2010, 14:37

UltiMo_ έγραψε:THANX!! :D μαρέσουν κάτι τέτοια animation. Συγνώμη, κινούμενo σκίτσο.
Ἔχω βρεῖ καὶ ἄλλα.
UltiMo_ έγραψε:
Haridimos έγραψε:Ὁ κάτω ἄξονας ὀνομάζεται στροφαλοφόρος καὶ κινεῖ τὰ πιστόνια.
Λάθος. Τα πιστόνια κινούν το στροφαλοφόρο, όχι ο στροφαλοφόρος τα πιστόνια. Τα πιστόνια παίρνουν κίνηση λόγω της εσωτερικής καύσης (κινητήρας εσωτερικής καύσης), και ο στροφαλοφόρος, όπως πολύ έξυπνα λέγετε, μετατρέπει την παλινδρομική κίνηση (πάνω-κάτω του πιστονιού) σε περιστροφική (γύρω-γύρω ο άξονας).
Μεγάλο λάθος ἀλλὰ συγχωρήστε με. ἬΤαν δύσκολη ἡ ὤρα, ξενυχτισμένος στὴν δουλειά, περίμενα τὸν μηχανικὸ ἀπὸ Ἀγγλία νὰ κάνει κάποιες τελευταῖες δοκιμὲς πρὶν τὸν πάω στὸ ξενοδοχεῖο.

Ναὶ ἤταν χοντρὸ λάθος. Τὰ πιστόνια δίνουν κίνηση στὸν στροφαλοφόρο ἄξονα.

UltiMo_ έγραψε:
Haridimos έγραψε:Ἀν κοπεῖ ὁ ἰμάντας χρονισμοῦ τότε οἱ δύο ἄξονες γυρνάνε ἀνεξάρτητα. Τὸ πιθανότερο ἀλλὰ καὶ χειρότερο σενάριο εἶναι νὰ κατέβουν οἱ βαλβίδες ὄταν τὰ πιστόνι εἶναι ἀνεβασμένο.
Πιθανότερο? Εγώ θα έλεγα το μόνο σενάριο. Πολύ θα ήθελα να γνωρίσω κάποιον που του κόπηκε ο ιμάντας και δεν έπαθε τίποτα ο κινητήρας.
Γιὰ μιὰ φορὰ νὰ τὸ πιστέψω. Ἀλλὰ ἔχω ἀκούει 2-3, μᾶλλον εἶναι φιδέμπορες.
UltiMo_ έγραψε:
Haridimos έγραψε:Ἐρώτηση: ἀν κοπεῖ ὀ ἰμάντας καὶ πάθει ζημιὰ ὀ κινητήρας...
Δεν θα κοπεί. Γιατι πρέπει εκτός απο γκαντέμης, να είσαι και *** (δεν μπορώ να βρώ τη λέξη) και να μην πατας στο συνεργείο ποτέ σου ούτε για λάδια. Υπάρχουν και τέτοιοι.. Δε θα κοπεί γιατί η προληπτική αλλαγή τους γίνεται πολύ πριν φτάσει στο μισό της ζωής του. Αλλα βέβαια υπάρχει και ο παράγοντας γκαντεμιά. ποιοτικός έλεγχος, αστοχία υλικού, που ανεβάζουν το ρίσκο.
Γι'αὐτὸ δὲν τσιγκουνευόμαστε τὸν ἰμάντα χρονισμοῦ. Ἀν θεωροῦμε ὐπερβολικὰ κάποια σέρβις στὸ συνεργεῖο ἀς τὰ κάνουμε μόνοι μας, ἀς ἀφήσουμε κάτι γιὰ ἀργότερα ἀλλὰ ΠΟΤΕ τὸν ἰμάντα χρονισμοῦ.

UltiMo_ έγραψε:
Haridimos έγραψε:...εἶναι οἰκονομικῶς συμφέρουσα ἡ ἐπισκευή του;
Δεν είναι επισκευή, αλλα στην ουσία μερική ανακατασκευή. Άρα όχι, ΔΕΝ είναι συμφέρουσα. Ενώ η προληπτική αλλαγή του ιμάντα, ο οποίας αναλογικά, είναι πάμφθηνος, είναι η μόνη λογική και συμφέρουσα κίνηση.
Νὰ τὸ συζητήσουμε λίγο;

Καταρχῆν θὰ βροῦν οἰ βαλβίδες στὰ πιστόνια. Πιθανὸν νὰ στρβώσουν ἢ νὰ σπάσουν οἱ βαλβίδες. Ἀν ἀποσυνδεθεῖ τὸ πιστόνι ἀπὸ την μπιέλα τότε αὐτὴ μπορεῖ νὰ τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ κινητήρα.

Τὸ καπάκι κινητήρα θὰ ἀντέξει ἢ θὰ τὸ τρυπήσει καμιὰ βαλβίδα;
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι

Άβαταρ μέλους
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4644
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από UltiMo_ » 09 Δεκ 2010, 23:34

Haridimos έγραψε:]Νὰ τὸ συζητήσουμε λίγο;
Καταρχῆν θὰ βροῦν οἰ βαλβίδες στὰ πιστόνια. Πιθανὸν νὰ στρβώσουν ἢ νὰ σπάσουν οἱ βαλβίδες. Ἀν ἀποσυνδεθεῖ τὸ πιστόνι ἀπὸ την μπιέλα τότε αὐτὴ μπορεῖ νὰ τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ κινητήρα.
Τὸ καπάκι κινητήρα θὰ ἀντέξει ἢ θὰ τὸ τρυπήσει καμιὰ βαλβίδα;
Καταρχάς θα συμβούν πολλά πράγματα μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, και με τεράστιες δυνάμεις. Οι βαλβίδες θα χτυπάν ανελέητα με τα πιστόνια, πιθανό να στραβώσουν οι βαλβίδες, πιθανόν να τρυπήσουν τα πιστόνια. Αν δεχτούν δυνάμεις τα πιστόνια, πιθανόν να ραγίσουν στον πίρο που δένει με την μπιέλα. Αν δεν σπάσει ο πίρος τότε η δύναμη θα μεταφερθεί σε όλη τη μπιέλα και πιθανόν να στραβώσει. Αν στραβώσει η μπιέλα το πιστόνι θα "φάει" τον κύλινδρο. Αν δε στραβώσει η μπιέλα, η δύναμη θα πάει στα καβαλέτα που δένουν μπιέλα με στροφαλοφόρο και απο εκεί στα κουζινέτα.
Αν πάλι γυρίζοντας πίσω δε στραβώσουν οι βαλβίδες (απίθανο) τότε η δύναμη θα πάει στα έκκεντρα, στον εκκεντροφόρο, στα γρανάζια χρονισμού, να σπάσουν δόντια απο γρανάζια κτλ κτλ κτλ κτλ.
Το καπάκι επίσης μπορεί να στραβώσει στις υποδοχές των βαλβίδων.
Υποθετικά πολλά άσχημα μπορούν να συμβουν. 16 πεταμένες βαλβίδες στην καλύτερη περίπτωση, δεν είναι και λίγο βάσανο.

Το σώμα του κινητήρα δεν τρυπάει. Είναι ένας μασίφ κύβος ο οποίος έχει 4 διαμπερείς τρύπες σχηματίζοντας 4 κυλίνδρους, στους οποίους κινούνται τα πιστόνια. Οι κύλινδροι αυτοί όμως αν γρατσουνιστούνε απο το πιστόνι (κακή λίπανση, κακό στρώσιμο, ζόρισμα με κρύο μοτέρ, χαλασμένα δαχτυλίδια και χίλια δύο άλλα) είναι επισκευή που δεν φτιάχνετε. Το μοτέρ θα τσιμπάει λαδάκι μέσα απο αυτήν τη γρατσουνιά για πάντα.
Οι κύλινδροι αυτοί όμως απο φυσικού τους ΠΡΕΠΕΙ να έχουν γρατσουνιές για να κουμπώνουν ακριβώς με το μέγεθος και το σχήμα του πιστονιού. ακόμα και τις κατα χιλιοστό του χιλιοστού διαφορές που έχει στο μέγεθός του. Τις γρατσουνιές αυτές τις πετυχαίνουμε με το "στρώσιμο"
Άσχετο το τελευταίο... :oops:
When life throws you curves, aim for the apex
ὓβρις -> ἂτη -> νέμεσις -> τίσις

Άβαταρ μέλους
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από athanatos » 09 Δεκ 2010, 23:45

Λοιπόν, ας τα πάρουμε απ’ την αρχή. Σίγουρα η παλινδρομική κίνηση μετατρέπεται σε περιστροφική, αλλά όταν το πιστόνι ανεβαίνει, δεν ανεβαίνει μόνο του. Το σπρώχνει ο στροφαλοφόρος άξονας με την βοήθεια βέβαια της δύναμης που έχει αποθηκευτεί στο βολάν. Οπότε δεν είναι μεγάλο λάθος. ;)
Ο παλιός μου εργοδότης το είχε πάθει και μάλιστα με πολλά χιλιόμετρα. Δεν έπαθε τίποτα το civic. Σαββατογεννημένος βλέπετε. :shock:
Όσο για την επισκευή, θα έλεγα ότι αν η ζημιά έχει μείνει μόνο στις βαλβίδες, (το συνηθέστερο) τότε ναι, συμφέρει να επισκευαστεί.
Ακόμα και ο διωστήρας (μπιέλα) να στραβώσει, πάλι συμφέρει να επισκευαστεί. Γιατί αλλιώς τι θα κάνεις; Θα αλλάξεις κινητήρα. Και τι θα βάλεις; Μεταχειρισμένο; Και θα είναι καλός; Ή κάποιος επισκευασμένος από ζημιά στον ιμάντα χρονισμού; :cry:
Φίλε Haridime, τα πιστόνια δεν «αποσυνδέονται» :lol: από τον διωστήρα (μπιέλα) έτσι απλά. Σχεδόν ποτέ τολμώ να πω. Έχω δει να έχουν σπάσει οι βίδες από τα καβαλέτα από τους κραδασμούς, γιατί η μηχανή δούλεψε πολλές ώρες χωρίς λάδια, με αποτέλεσμα να φαγωθούν τα μέταλλα. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον ιμάντα χρονισμού.
Αλήθεια, ποια εταιρεία βγάζει ακόμα δίχρονους κινητήρες;
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης

Άβαταρ μέλους
Haridimos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4463
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από Haridimos » 10 Δεκ 2010, 00:19

athanatos έγραψε:Ο παλιός μου εργοδότης το είχε πάθει και μάλιστα με πολλά χιλιόμετρα. Δεν έπαθε τίποτα το civic. Σαββατογεννημένος βλέπετε. :shock:
Κόψιμο ἰμάντα;
athanatos έγραψε:Όσο για την επισκευή, θα έλεγα ότι αν η ζημιά έχει μείνει μόνο στις βαλβίδες, (το συνηθέστερο) τότε ναι, συμφέρει να επισκευαστεί.
Εἶναι καὶ σχετικὰ ἀπλὴ ἐπισκευή. Νὰ ὑποθέσω ὄτι ὀ κινητήρας παραμένει στὸ ὄχημα (στὸ ΙΧΕ).
athanatos έγραψε:Ακόμα και ο διωστήρας (μπιέλα) να στραβώσει, πάλι συμφέρει να επισκευαστεί.
Προφανῶς μπαίνει καινούργια μπιέλα, δὲν ἰσιώνεται ἡ παλιά.
athanatos έγραψε:Φίλε Haridime, τα πιστόνια δεν «αποσυνδέονται» :lol: από τον διωστήρα (μπιέλα) έτσι απλά. Σχεδόν ποτέ τολμώ να πω.
Εικόνα
Εικόνα

Ἀπ'ὄτι βλέπω μπιέλα-πιστόνι συνδέονται μὲ πύρο. Φαίνεται ὄτι ὁ πύρος εἶναι ἀνθεκτικότερος τῶν βαλβίδων.
athanatos έγραψε:Έχω δει να έχουν σπάσει οι βίδες από τα καβαλέτα από τους κραδασμούς, γιατί η μηχανή δούλεψε πολλές ώρες χωρίς λάδια, με αποτέλεσμα να φαγωθούν τα μέταλλα. Αλλά αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον ιμάντα χρονισμού.
Καβαλέτα ... ... what?
athanatos έγραψε:Αλήθεια, ποια εταιρεία βγάζει ακόμα δίχρονους κινητήρες;
Γιὰ αὐτοκίνητα δὲν ξέρω, τὰ DT ἔχουν δίχρονο.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι

Άβαταρ μέλους
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από athanatos » 10 Δεκ 2010, 01:04

Haridimos έγραψε:...Κόψιμο ἰμάντα;
Ακριβώς.
Haridimos έγραψε:...Νὰ ὑποθέσω ὄτι ὀ κινητήρας παραμένει στὸ ὄχημα (στὸ ΙΧΕ).
Ακριβώς.
Haridimos έγραψε:Προφανῶς μπαίνει καινούργια μπιέλα, δὲν ἰσιώνεται ἡ παλιά.
Μαθαίνεις.
Haridimos έγραψε:Καβαλέτα ... ... what?
Στην πρώτη φωτό, ο τύπος κρατάει το κάτω μέρος της μπιέλας. Εκεί στο στρογγυλό, πρέπει να μπει ο στρόφαλος. Αυτό λοιπόν που κρατάει ο κύριος, είναι το καβαλέτο, το οποίο ενώνεται με την μπιέλα με μεγάλη ακρίβεια. Εσωτερικά είναι τα κουζινέτα που και αυτά είναι μισά.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης

Άβαταρ μέλους
Haridimos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4463
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από Haridimos » 20 Δεκ 2010, 01:55

UltiMo_ έγραψε:Το σώμα του κινητήρα δεν τρυπάει.
Ἀλλιῶς τὰ ἔχω ἀκούσει. Ἔχει τύχει μπιέλα νά τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ πετρελαιοκινητήρα (οἱ ὁποῖοι εἶναι ἀνθεκτικότεροι τῶν βενζινοκινητήρων).
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι

Άβαταρ μέλους
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από athanatos » 22 Δεκ 2010, 23:40

Haridimos έγραψε:
UltiMo_ έγραψε:Το σώμα του κινητήρα δεν τρυπάει.
Ἀλλιῶς τὰ ἔχω ἀκούσει. Ἔχει τύχει μπιέλα νά τρυπήσει τὸ σώμα τοῦ πετρελαιοκινητήρα (οἱ ὁποῖοι εἶναι ἀνθεκτικότεροι τῶν βενζινοκινητήρων).
Και βέβαια τρυπάει. Και παίρνει και ότι βρει στο δρόμο του. Μου έχουν φέρει στη δουλειά αντλία πετρελαίου να επισκευάσω, σπασμένη από πιστόνι – μπιέλα που άνοιξε παραθυράκι στον κορμό της μηχανής. Θα ψάξω για φωτογραφία.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης

Άβαταρ μέλους
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4644
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ιμάντας χρονισμού

Δημοσίευση από UltiMo_ » 23 Δεκ 2010, 02:10

μήπως εννοείτε το κάρτερ ρε παιδιά? το μπλοκ πως να τρυπήσει?
When life throws you curves, aim for the apex
ὓβρις -> ἂτη -> νέμεσις -> τίσις

Απάντηση

Επιστροφή σε “Τεχνικά θέματα...”