Χωρίς κράνος

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
thanos
Δημοσιεύσεις: 670
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από thanos »

μια εικόνα που έχει γινει σύγχρονη ελληνική καλοκαιρινή κ όχι μόνο πραγματικότητα,δυστυχώς!

Εικόνα


η κοπελια στην πίσω θέση χωρίς κράνος βασικά αλλά και με μέλη του σώματός της εκτεθειμένα που στην παραμικρή πτώση θα γδαρθούνε.

σκέφτεται προφανώς οτι σε αυτή δεν θα συμβεί το παραμικρό καθώς βγαίνει με το σκούτερ στην Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης κάποια καθημερινή πρωι γύρω στις 9.00


UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από UltiMo_ »

και συ χιουντάι? (άσχετο)
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από enias »

Ο πίσω μπορεί να συμβεί συχνά να μην έχει κράνος γιατί μπορεί να είναι φίλος/η που να μην χρησιμοποιεί μηχανή.
Αινείας
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από rasPUTIN »

enias έγραψε:Ο πίσω μπορεί να συμβεί συχνά να μην έχει κράνος γιατί μπορεί να είναι φίλος/η που να μην χρησιμοποιεί μηχανή.
Αὐτὸ συμβαίνει συνήθως, κάτι ὸ ὀποῖο εἶναι μλκ.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από athanatos »

Και συνήθως ο πίσω χτυπάει πιο πολύ από το οδηγό, γιατί δεν αντιλαμβάνεται τόσο γρήγορα τι θα συμβεί. Αν δεν φοράει και κράνος, τότε …
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
DELPIERO1981
Δημοσιεύσεις: 397
Εγγραφή: 05 Φεβ 2011, 17:48
Τοποθεσία: ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από DELPIERO1981 »

Ακόμα δυστυχώς δεν έχουμε καταλάβει καλά πόσο ωφέλιμο είναι το κράνος :(
ΝΑ ΠΛΗΡΏΣΩ ΔΙΌΔΙΑ;... ΤΟ ΆΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΌ ΤΟ ΞΈΡΕΙΣ;
sissy
Δημοσιεύσεις: 176
Εγγραφή: 03 Ιούλ 2010, 15:47
Τοποθεσία: Αθήνα - Χανιά

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από sissy »

Επειδή δεν οδηγώ μηχανάκι δεν έχω και κράνος. Όταν όμως χρειάστηκε να κάνω κάποιες μετακινήσεις ως συνεπιβάτης και είχαμε ατύχημα, μετά από κάποια ράμματα στο κεφάλι, αγόρασα κράνος. Αν δεν το χρειαστώ εγώ μπορεί να το χρειαστεί κάποιος φίλος (έχει τύχει να εξυπηρετήσω κάποιον έτσι). Μας το είπαν και στην αστυνομία πως αν υπάρχει μόνο ένα κράνος είναι προτιμότερο να το φορέσει ο πίσω.
"Ό,τι δεν λύνεται, κόβεται...."
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από MacPap »

Ναι γιατί ο οδηγός κρατιέται πάνω στην μηχανή και φεύγει μαζί της. Ενώ ο πίσω θα φύγει σαν σακί...
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από xrisa »

Μύθοι και αλήθειες για τα κράνη


Το κράνος μπορεί την κατάλληλη στιγμή να γίνει ο φύλακας άγγελός σου…

Μύθος 1: Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον … αυχένα και το κρανίο.
Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2: Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3: Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.
Πραγματικότητα 3: Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4: Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.
Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5: Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.
Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Μύθος 6: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

Γνωρίζετε ότι:

Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.

Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.

Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.
Ο πιο πρόσφατος νόμος για τη χρήση του κράνους είναι ο 2696 και ισχύει από το 1999.

Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.
Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.

Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό.

Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.

Πηγή: Kέντρο Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων – Κ.Ε.Π.Α.
http://medicalnews.gr/2011/07/%CE%BC%CF ... %BD%CE%B7/
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσίευση από enias »

Καλά και σωστά τα παραπάνω, αλλά εγώ πάντα είχα μια απορία: Ας πούμε οτι είναι καλοκαίρι, περπατάς μέσα στη ζέστη, τρέχει ο ιδρώτας ποτάμι, έχεις ακόμα αρκετή απόσταση να κάνεις και ξαφνικά... ο τάδε γνωστός/φίλος σου περνάει με το μηχανάκι. "Που πας" σε ρωτάει. Του απαντάς. "Προς τα εκεί", "Εκεί πάω και εγώ σου λέει, ανέβα να σε πάω". Εννοείται οτι ο φίλος δεν έχει έξτρα κράνος να σου δώσει.
Τι κάνεις; Ανεβαίνεις ή λες, "Οχι ευχαριστώ";
Αινείας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”