Σελίδα 1 από 2

Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2011, 07:26
από thanos
μια εικόνα που έχει γινει σύγχρονη ελληνική καλοκαιρινή κ όχι μόνο πραγματικότητα,δυστυχώς!

Εικόνα


η κοπελια στην πίσω θέση χωρίς κράνος βασικά αλλά και με μέλη του σώματός της εκτεθειμένα που στην παραμικρή πτώση θα γδαρθούνε.

σκέφτεται προφανώς οτι σε αυτή δεν θα συμβεί το παραμικρό καθώς βγαίνει με το σκούτερ στην Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης κάποια καθημερινή πρωι γύρω στις 9.00

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 16 Ιουν 2011, 09:13
από UltiMo_
και συ χιουντάι? (άσχετο)

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2011, 17:57
από enias
Ο πίσω μπορεί να συμβεί συχνά να μην έχει κράνος γιατί μπορεί να είναι φίλος/η που να μην χρησιμοποιεί μηχανή.

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2011, 18:41
από rasPUTIN
enias έγραψε:Ο πίσω μπορεί να συμβεί συχνά να μην έχει κράνος γιατί μπορεί να είναι φίλος/η που να μην χρησιμοποιεί μηχανή.
Αὐτὸ συμβαίνει συνήθως, κάτι ὸ ὀποῖο εἶναι μλκ.

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιουν 2011, 22:40
από athanatos
Και συνήθως ο πίσω χτυπάει πιο πολύ από το οδηγό, γιατί δεν αντιλαμβάνεται τόσο γρήγορα τι θα συμβεί. Αν δεν φοράει και κράνος, τότε …

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2011, 00:03
από DELPIERO1981
Ακόμα δυστυχώς δεν έχουμε καταλάβει καλά πόσο ωφέλιμο είναι το κράνος :(

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 22 Ιουν 2011, 13:36
από sissy
Επειδή δεν οδηγώ μηχανάκι δεν έχω και κράνος. Όταν όμως χρειάστηκε να κάνω κάποιες μετακινήσεις ως συνεπιβάτης και είχαμε ατύχημα, μετά από κάποια ράμματα στο κεφάλι, αγόρασα κράνος. Αν δεν το χρειαστώ εγώ μπορεί να το χρειαστεί κάποιος φίλος (έχει τύχει να εξυπηρετήσω κάποιον έτσι). Μας το είπαν και στην αστυνομία πως αν υπάρχει μόνο ένα κράνος είναι προτιμότερο να το φορέσει ο πίσω.

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 22 Ιουν 2011, 17:13
από MacPap
Ναι γιατί ο οδηγός κρατιέται πάνω στην μηχανή και φεύγει μαζί της. Ενώ ο πίσω θα φύγει σαν σακί...

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 07 Αύγ 2011, 07:55
από xrisa
Μύθοι και αλήθειες για τα κράνη


Το κράνος μπορεί την κατάλληλη στιγμή να γίνει ο φύλακας άγγελός σου…

Μύθος 1: Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον … αυχένα και το κρανίο.
Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2: Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3: Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.
Πραγματικότητα 3: Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4: Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.
Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5: Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.
Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Μύθος 6: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

Γνωρίζετε ότι:

Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.

Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.

Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.
Ο πιο πρόσφατος νόμος για τη χρήση του κράνους είναι ο 2696 και ισχύει από το 1999.

Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.
Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.

Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό.

Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.

Πηγή: Kέντρο Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων – Κ.Ε.Π.Α.
http://medicalnews.gr/2011/07/%CE%BC%CF ... %BD%CE%B7/

Re: Χωρίς κράνος

Δημοσιεύτηκε: 07 Αύγ 2011, 10:54
από enias
Καλά και σωστά τα παραπάνω, αλλά εγώ πάντα είχα μια απορία: Ας πούμε οτι είναι καλοκαίρι, περπατάς μέσα στη ζέστη, τρέχει ο ιδρώτας ποτάμι, έχεις ακόμα αρκετή απόσταση να κάνεις και ξαφνικά... ο τάδε γνωστός/φίλος σου περνάει με το μηχανάκι. "Που πας" σε ρωτάει. Του απαντάς. "Προς τα εκεί", "Εκεί πάω και εγώ σου λέει, ανέβα να σε πάω". Εννοείται οτι ο φίλος δεν έχει έξτρα κράνος να σου δώσει.
Τι κάνεις; Ανεβαίνεις ή λες, "Οχι ευχαριστώ";