SMS και οδήγηση

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
thanos
Δημοσιεύσεις: 670
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από thanos »

"Κι εγώ σ’αγαπώ και θα κάνω τα πάντα για να είσαι ευτυχισμένος".

Aυτό ήταν το τελευταίο μήνυμα της Emy Brochu στον αγαπημένο της. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το αυτοκίνητό της συγκρούστηκε με ένα φορτηγό.

Μετά τον θάνατό της, ο σύντροφός της Matthew έφτιαξε σελίδα στο Facebook στη μνήμη της Emy στην προσπάθεια του να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο για το πόσο επικίνδυνο είναι να ασχολείται κανείς με το κινητό του την στιγμή που οδηγεί.

Εκεί αναρτά όλα της τα μηνύματα, αλλά και τα δικά του. Μεταξύ των μηνυμάτων που δεν διαβάστηκαν ποτέ από την Emy, καθώς είχε ήδη συμβεί το δυστύχημα, ήταν και η ερώτηση του Matthew "Είναι όλα καλά αγάπη μου; Ανησυχώ".

Σύμφωνα με ανακοίνωση της αστυνομίας, η χρήση κινητού ήταν αυτή που προκάλεσε το δυστύχημα, καθώς απέσπασε την προσοχή της Emy.


πηγή: e-radio.gr

Y.Γ.: τραγικό. :(


pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Το χειρότερο είναι με τα touch κινητά, σήμερα, που απαιτούν να κοιτάς τη συσκευή. Παλαιότερα, με τα πλήκτρα, μπορούσες να γράψεις άνετα χωρίς να κοιτάς το κινητό και το μόνο που μειωνόταν ήταν τα αντανακλαστικά σου. Τώρα, όμως, άντε να οδηγήσεις κοιτώντας μια συσκευή.

Ευχαριστώ.
thanos
Δημοσιεύσεις: 670
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από thanos »

pipinos1976 έγραψε: Παλαιότερα, με τα πλήκτρα, μπορούσες να γράψεις άνετα χωρίς να κοιτάς το κινητό και το μόνο που μειωνόταν ήταν τα αντανακλαστικά σου.
μπορει να ίσχυε για σενα κ για κάποιος άλλους
σιγουρα οχι για ολους τους οδηγούς που ειχαν ενα κινητο

η χρηση κινητού, ειτε μιλωντας σε αυτο κρατώντας το, ειτε γράφοντας ενα μηνυμα σμς κοιτώντας η μη τα πλήκτρα ήταν και ειναι επιπικίνδυνο για τον ιδιο τον οδηγό αλλα και για τους υπολοίπους οδηγούς που κινούνται στο ίδιο οδικό δίκτυο.
ολα τα άλλα ειναι περιττά νομίζω
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από pipinos1976 »

thanos έγραψε:μπορει να ίσχυε για σενα κ για κάποιος άλλους
σιγουρα οχι για ολους τους οδηγούς που ειχαν ενα κινητο
Για να γράψεις πρέπει να γνωρίζεις τη θέση των πλήκτρων. Αυτό το μαθαίνεις εύκολα καθώς χρησιμοποιείς τη συσκευή. Το δύσκολο είναι να θυμάσαι απέξω και τα μενού. Αυτό μπορούσα και μπορώ να το κάνω - στις βασικές επιλογές τουλάχιστον - σε όλες τις συσκευές που έχουν περάσει από τα χέρια μου. Όπως σωστά αναφέρεις, όμως, υπάρχουν άτομα που δεν μπορούν να γράψουν μήνυμα ακόμα και κοιτώντας το κινητό. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει σοβαρό πρόβλημα.

Από την άλλη θεωρώ πως με εκπαίδευση μπορείς να γράφεις ενώ οδηγάς και να χειρίζεσαι διάφορες συσκευές. Αυτό γίνεται όπως ακριβώς το κάνουν και οι πιλότοι που έχουν χιλιάδες λειτουργίες στο μυαλό τους και πάλι τα καταφέρνουν σε ένα περιβάλλον με πολύ μεγαλύτερο άγχος, αλλά μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια διόρθωσης του λάθους.
thanos έγραψε:η χρηση κινητού, ειτε μιλωντας σε αυτο κρατώντας το, ειτε γράφοντας ενα μηνυμα σμς κοιτώντας η μη τα πλήκτρα ήταν και ειναι επιπικίνδυνο για τον ιδιο τον οδηγό αλλα και για τους υπολοίπους οδηγούς που κινούνται στο ίδιο οδικό δίκτυο.
ολα τα άλλα ειναι περιττά νομίζω
Δες το παραπάνω. Θεωρητικά μπορείς να το κάνεις, όπως το κάνουν οι πιλότοι (έχουν ένα πλεονέκτημα λόγω εργονομίας). Από την άλλη, εννοείται πως, ακόμα και το δρόμο να κοιτάς, το μυαλό σκέφτεται το κείμενο και τι πρέπει να πατήσει για να γράψει, οπότε τα αντανακλαστικά μειώνονται. Η κατάσταση αυτή είναι επικίνδυνη περισσότερο εντός πόλης και λιγότερο σε ανοιχτούς δρόμους. Όχι πως εκεί δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει λάθος, αλλά τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα λόγω μειωμένης κίνησης, μεγαλύτερων αποστάσεων και πιο εύκολης κίνησης.

Συμπληρώνω την προηγούμενη δημοσίευση:

Προχτές προσπαθούσα να γράψω ένα μήνυμα ενώ οδηγούσα. Επέστρεφα βράδυ από διασκέδαση, οπότε η κίνηση ήταν εξαιρετικά μειωμένη. Για να γράψω ένα sms χρειάστηκε να κάνω διαδρομή από Κεφαλάρι μέχρι Πειραιά, αφού δεν μπορούσα να χειριστώ το κινητό παρά μόνο στα φανάρια. Αν υπήρχε ένα σύστημα σαν τα αεροπλάνα θα μπορούσα να το κάνω πιο γρήγορα. Επίσης προς το παρόν η υπαγόρευση κειμένου δε δουλεύει αποτελεσματικά, οπότε ούτε αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Ευχαριστώ.
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από enias »

Νομίζω οτι η δυσκολία στο sms είναι οτι χρειάζονται περισσότερα χτυπήματα σε ένα πλήκτρο για να βγει το κατάλληλο γράμμα και κανείς δεν θυμάται ούτε μπορεί να είναι σίγουρος με πόσα χτυπήματα έβγαλε πχ το "Σ" χωρίς να κοιτάει. Δεν είναι σαν την τυφλή πληκτρολόγηση στο pc.
Αινείας
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από athanatos »

thanos έγραψε:.....ολα τα άλλα ειναι περιττά νομίζω
Συμφωνώ απολύτως.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από MacPap »

Έχουμε δημοσιεύσει ένα άρθρο στο παρελθόν όπου αποδεικνύεται πως ακόμα και η ομιλία με handsfree είναι επικίνδυνη πόσο μάλλον να συγκεντρώνομαι στο να γράφω και κείμενο με πλήκτρα ή χωρίς....

Για όσους θέλουν να το θυμηθούν βρίσκεται εδώ...

"Οδήγηση και κινητό..."
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από pipinos1976 »

enias έγραψε:Νομίζω οτι η δυσκολία στο sms είναι οτι χρειάζονται περισσότερα χτυπήματα σε ένα πλήκτρο για να βγει το κατάλληλο γράμμα και κανείς δεν θυμάται ούτε μπορεί να είναι σίγουρος με πόσα χτυπήματα έβγαλε πχ το "Σ" χωρίς να κοιτάει. Δεν είναι σαν την τυφλή πληκτρολόγηση στο pc.
Η τυφλή πληκτρολόγηση είτε σε κινητό, είτε σε pc είναι το ίδιο ακριβώς πράγμα. Γνωρίζεις τι να πατήσεις και πόσες φορές. Στο κινητό είναι, προφανώς, πιο αργή λόγω επανάληψης πίεσης των πλήκτρων. Ίσως θέλει λίγο περισσότερη σκέψη για να ξέρεις ποιο κουμπί πατάς πόσες φορές. Γίνεται πάντως, δε χρειάζεται να κοιτάς τη συσκευή. Αν γράφεις δε απλό κείμενο, ενεργοποιείς το Τ9 και πατάς τα πλήκτρα μία φορά μόνο.

Για να σε δω να τα κάνεις, όμως, όλα αυτά σε κινητό με οθόνη αφής; Πώς θα γνωρίζεις πού να πατήσεις;
MacPap έγραψε:Έχουμε δημοσιεύσει ένα άρθρο στο παρελθόν όπου αποδεικνύεται πως ακόμα και η ομιλία με handsfree είναι επικίνδυνη πόσο μάλλον να συγκεντρώνομαι στο να γράφω και κείμενο με πλήκτρα ή χωρίς....

Για όσους θέλουν να το θυμηθούν βρίσκεται εδώ...

"Οδήγηση και κινητό..."
Στο άρθρο τα πράγματα, ενώ γράφονται με έναν τραγικό τρόπο, δεν είναι τόσο τραγικά. Αν και δεν έχω χρόνο να τα αναπτύξω έχουν κάνει το εξής:

Χρόνος αντίδρασης νηφάλιος: 1 s
Χρόνος αντίδρασης μεθυσμένος: 1,3 s (+33%)
Χρόνος αντίδρασης με κινητό: 1,5 s (+50%)

ΟΛΕΣ αυτές οι μελέτες στηρίζονται σε μία προϋπόθεση: οδηγείς πιωμένος, με κινητό, χωρίς χέρια ή ό,τιδήποτε άλλο σκεφτούν, με τις ίδιες ταχύτητες και τον ίδιο τρόπο που οδηγείς νηφάλιος. Θεωρούν, λοιπόν, ότι θα μιλάς στο κινητό και θα πηγαίνεις στην Ε.Ο. 70 mph. Ας κάνουμε, λοιπόν, την ίδια σκέψη με ορισμένες τροποποιήσεις που να πλησιάζουν τις ελληνικές, ως εξής:

1. Παίρνουμε ως δεδομένο τους χρόνους αντίδρασης που έχουν δοθεί αρχικά. Έτσι, για 1 s και για ταχύτητα 120 Km/h διανύουμε απόσταση 33 m πριν αντιδράσουμε. Η απόσταση αυτή αυξάνεται κατά 30% και 50% αντιστοίχως. Γίνεται, λοιπόν: 44m και 50m αντιστοίχως.

2. Ας βρούμε με τι ταχύτητα πρέπει να πηγαίνουμε, ώστε να διατηρήσουμε, με τον πιο αργό χρόνο αντίδρασης, την ίδια απόσταση. Θέλουμε, δηλαδή, 33 m απόσταση αντίδρασης και ζητάμε την ταχύτητα για χρόνο αντίδρασης 1,3 s και 1,5 s. Οι ταχύτητες αυτές είναι: 90 Km/h και 80 Km/h αντιστοίχως.

Φυσικά, τα νούμερα από μόνα τους δε λένε τίποτε απολύτως. Υπάρχουν οδηγοί, οι περισσότεροι από εμας, που όταν οδηγούν για ώρες θα έχουν πολύ χειρότερα αντανακλαστικά. Επίσης, καθώς η ηλικία ανεβαίνει τα αντανακλαστικά μειώνονται, αλλά ταυτοχρόνως και η εμπειρία αυξάνεται. Μπορεί, λοιπόν, να οδηγείς 20 ετών και να είσαι ασφαλής με το κινητό (θεωρητικά), στην πράξη όμως να μην μπορείς να προβλέψεις τόσο καλά το δρόμο. Μπορεί να είσαι οδηγός πολλά χρόνια, αλλά να μην έχεις ταξίδια στα χέρια σου και να σου είναι δύσκολο να προβλέψεις καταστάσεις. Γι' αυτό, καλό είναι, ο καθένας από μόνος του να φροντίζει, ώστε να μειώνει τους κινδύνους - όχι μόνο στην οδήγηση - που αντιμετωπίζει.

Ευχαριστώ.
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από enias »

Αιρετικός όπως πάντα ο pipinos1976, χρησιμοποιώντας την φυσική με παραδοχές που κανείς δεν γνωρίζει απο που προέρχονται (τα sec αντίδρασης) και με υπολογισμούς σε μεγάλο βαθμό προσεγγιστικούς που δεν ποσοτικοποιούνται εύκολα (αντανακλαστικά βάσει εμπειρίας και ηλικίας) , τελικά κατάφερε και μου έφερε κάτι δυσάρεστα φλασμπάκ, απο την εποχή που ήμουν στο λύκειο :astrakia

Το πόρισμα απ΄όλα αυτά τελικά, ποιο είναι; Οτι τα πάντα μετά απο κατάλληλη επεξεργασία και ποσοτικοποίησεις, είναι σχετικά;
Αινείας
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: SMS και οδήγηση

Δημοσίευση από pipinos1976 »

enias έγραψε:Αιρετικός όπως πάντα ο pipinos1976, χρησιμοποιώντας την φυσική με παραδοχές που κανείς δεν γνωρίζει απο που προέρχονται (τα sec αντίδρασης)
Τα βρήκα στη δημοσίευση που είχε μεταφράσει ο MacPap.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι χρόνοι αντίδρασης του οδηγού κατά την διάρκεια του τηλεφωνήματος με το κινητό στο αυτί ήταν κατά 30% χαμηλότεροι από ένα μεθυσμένο και σχεδόν 50 % χαμηλότεροι (εδώ μάλλον εννοεί αυξημένοι χρόνοι) από την φυσιολογική οδήγηση. Τα τεστ έδειξαν επίσης πως οι οδηγοί δύσκολα κρατούσαν σταθερή ταχύτητα και απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
...
Κατά μέσο όρο οι χρήστες κινητού χρειάζονται για να αντιδράσουν μισό δευτερόλεπτο περισσότερο από το κανονικό και ένα τρίτο του δευτερολέπτου, συγκρινόμενοι με αυτούς σε κατάσταση μέθης. Σε μια ταχύτητα 70mph (112χλμ/ωρα) (mph = miles per hour = μίλια την ώρα) αυτή η διαφορά του μισού δευτερολέπτου αντιστοιχεί σε απόσταση 46 ποδιών (15 μέτρων).
Όταν το 50% αύξηση χρόνου αντιστοιχεί σε μισό δευτερόλεπτο, το 100% αντιστοιχεί σε 1 s. Άρα, η φυσιολογική αντίδραση είναι 1 s, σύμφωνα με τη μελέτη.
enias έγραψε:και με υπολογισμούς σε μεγάλο βαθμό προσεγγιστικούς που δεν ποσοτικοποιούνται εύκολα (αντανακλαστικά βάσει εμπειρίας και ηλικίας) , τελικά κατάφερε και μου έφερε κάτι δυσάρεστα φλασμπάκ, απο την εποχή που ήμουν στο λύκειο :astrakia
Οι υπολογισμοί ΔΕΝ είναι προσεγγιστικοί. Έχω πάρει την μελέτη, άλλαξα την ταχύτητα απο 70 mph (112 Km/h) που είναι το όριο εκεί (Αυστραλία, Αγγλία ή ΗΠΑ υποθέτω) και την έκανα 120 Km/h που είναι το όριο στην Ελλάδα (υπάρχει και 130, αλλά μόνο στην Εγνατία) και υπολόγισα τις αντίστοιχες αποστάσεις και εμφάνισα ένα πρόβλημα που έχουν αυτές οι μελέτες: την υπόθεση ότι και μιλώντας θα κινείσαι με την ίδια ταχύτητα. Υποστήριξα, δηλαδή ότι, αν μιλιώντας με το κινητό μειώσεις ταχύτητα, θεωρώντας τους χρόνους αντίδρασης που δίνει η μελέτη, μπορείς να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα που θα είχες αν πήγαινες με το όριο χωρίς να μιλάς στο κινητό.

Τώρα, τα υπόλοιπα για τους ηλικωμένους κτλ υπάρχουν επίσης σε μελέτες, όπως αυτές που υποστηρίζουν ότι η υπνηλία είναι χειρότερη από το αλκοόλ, η μεγάλη ηλικία το ίδιο, η κούραση κτλ, πράγματα που υποστήριζα σαφέστατα από την εποχή του bloka, απλά τώρα έχει τεκμηριωθεί και με επίσημες μελέτες.
enias έγραψε:Το πόρισμα απ΄όλα αυτά τελικά, ποιο είναι; Οτι τα πάντα μετά απο κατάλληλη επεξεργασία και ποσοτικοποίησεις, είναι σχετικά;
Ότι αν γνωρίζεις να κάνεις κάτι δε δημιουργείς προβλήματα στους τριγύρω σου, αρκεί να τηρείς τους στοιχειώδεις τρόπους προφύλαξης. Παράδειγμα τα αεροπλάνα που έχουμε πιλότους που μιλάνε με τον πύργο, μεταξύ τους, πιλοτάρουν κυνηγώντας εχθρικά αεροσκάφη, κοιτάνε το ραντάρ, κοιτάνε ενδείξεις ύψους, ταχύτητας, ανέμου, θερμοκρασίας, επεξεργάζονται δεδομένα τακτικής κατάστασης όπως εμφανίζονται στην οθόνη (ραντάρ και πληροφορίες που έρχονται από τα Link 11, 16 από άλλα αεροσκάφη και πλοία), ενώ ταυτοχρόνως κάνουν άλλες 100 λειτουργίες (συγκεκριμένος τρόπος αναπνοής, ενέργειες απασφάλισης όπλων κτλ).

Ξαναλέω: τυχαία νούμερα ΔΕ δίνω ποτέ, εκτός και αν το λέω εκ των προτέρων. Συνήθως, χρησιμοποιώ δεδομένα που η ίδια η έρευνα έχει συγκεντρώσει ή που έχω πάρει από κάπου αλλού.

Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”