ΤΕΕ:Θεαματικές αλλαγές στην οδική ασφάλεια, λόγω της κρίσης

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
Απάντηση
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

ΤΕΕ:Θεαματικές αλλαγές στην οδική ασφάλεια, λόγω της κρίσης

Δημοσίευση από erling »

ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΕΕ
Θεαματικές αλλαγές στην οδική ασφάλεια, λόγω της κρίσης

Μειωμένοι κατά 30% είναι τη φετινή χρονιά οι κυκλοφοριακοί φόρτοι τόσο στο αστικό όσο στο περιφερειακό και περαστικό δίκτυο. Παράλληλα έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δείχνει ότι οι νεκροί από τροχαία είναι λιγότεροι κατά 30% στην περίοδο της κρίσης και από 1553 το 2008 μειώθηκαν σε 1087 το 2011. Στο μεταξύ αυξήθηκαν οι ταχύτητες κυκλοφορίας στα δίκτυα όλων των κατηγοριών αλλά και τα φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς των οδηγών στους δρόμους, λόγω των πιεστικών οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και του διάχυτου κοινωνικού θυμού.
Το ένα στα δύο οχήματα κυκλοφορούν χωρίς επαρκή συντήρηση.
Επίσης διπλασιάστηκαν και φτάνουν πλέον σε 1 εκατομμύριο 800 χιλιάδες τα ανασφάλιστα οχήματα, ενώ όποιος εμπλακεί σε τροχαίο με ανασφάλιστο όχημα θα χρειαστούν περισσότερα από τρία χρόνια για να κινηθούν οι διαδικασίες απονομής της δικαιοσύνης, λόγω των οργανωτικών προβλημάτων αλλά και του μεγάλου αριθμού παρόμοιων υποθέσεων, που απασχολούν πλέον τα δικαστήρια.
Αυτά είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη χθεσινή ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, σε συνεργασία με την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, και την Ένωση Εισαγγελέων, όπου διαπιστώθηκαν οι θεαματικές αλλαγές, που σημειώνονται στον τομέα της οδικής ασφάλειας την περίοδο της
κρίσης και των μνημονίων.
Στην ίδια ημερίδα αναφέρθηκε ότι το 82% των τροχαίων συμβαίνουν με ταχύτητα μικρότερη των 60 χιλιομέτρων την ώρα σε απόσταση μικρότερη των 40 χιλιομέτρων από το σπίτι μας δηλαδή στις πόλεις. Το 8% συμβαίνει σε εθνικές οδούς και το 10% στους επαρχιακούς δρόμους, ενώ στη χώρα μας τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου
στις ηλικίες 18-44 ετών.
Αυξάνονται τα φαινόμενα επιθετικής συμπεριφοράς των οδηγών στους δρόμους, λόγω των πιεστικών οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και του διάχυτου κοινωνικού θυμού

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΕΕ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΟΕ
ΠΟΑ ΤΕΕ: Πέντε νέες δράσεις για την οδική ασφάλεια

Πέντε νέες δράσεις, στον τομέα της οδικής ασφάλειας αναλαμβάνει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, με αιχμή τη διαμόρφωση εθνικού καταλόγου προδιαγραφών και κανονισμών οδικών έργων, όπως ανακοίνωσε ο συντονιστής του ΠΟΑ ΤΕΕ Νίκος Ηλιού στη χθεσινή ημερίδα του ΤΕΕ. Παράλληλα μιλώντας στην ημερίδα εκ μέρους του ΤΕΕ, ο Θόδωρος Σεραφίδης δεύτερος αντιπρόεδρος της ΔΕ ΤΕΕ επισήμανε ότι το 3ο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, που ήδη εκπονείται αν δεν πλαισιωθεί από επιχειρησιακές δράσεις και μέτρα θα έχει την θλιβερή τύχη των δύο προηγούμενων.
Αίσθηση προκάλεσε η πρόταση που διατύπωσε από το βήμα της ημερίδας ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός, να καθιερωθεί μια ειδική εκδήλωση με τη μορφή λαμπαδηδρομίας με τη συμμετοχή μαθητών από ολόκληρη την Αττική, για ευαισθητοποίηση σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Ο κ. Σγουρός απευθυνόμενος στον Σπύρο Ζαννιά, που βρίσκονταν στο προεδρείο της ημερίδας τον κάλεσε ως μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ και παράλληλα ως πρόεδρο της Επιτροπής Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας να συμβάλλει στην συνεργασία ΤΕΕ, Περιφέρειας Αττικής και Εθνικής Ολυμπιακής Επιτροπής για να γίνει πράξη μια τέτοια πρωτοβουλία, με τη συμμετοχή των μαθητών αλλά και των πολιτών της Αττικής. Στην ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στα θέματα της εκπαίδευσης και στην αγωγή οδηγικής συμπεριφοράς εστίασε την ομιλία του ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Σίμος Σιμόπουλος. Ο κ. Ζαννιάς συνοψίζοντας τα συμπεράσματα του πρώτου μέρους της ημερίδας διαβεβαίωσε τον κ. Ζγουρό ότι θα μεταφέρει την πρόταση του στα αρμόδια όργανα του ΤΕΕ για να προωθηθούν κοινές πρωτοβουλίες και παράλληλα μίλησε με θερμά λόγια για την παρέμβαση του κ. Σιμόπουλου τόσο με την ιδιότητα του υπουργού, όσο και του πρύτανη του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου. Ιδιαίτερη αναφορά επιφύλαξε ο κ. Ζαννιάς στην λειτουργία της Τροχαίας υπογραμμίζοντας τις προσπάθειες τόσο των αξιωματικών όσο και των απλών τροχονόμων με μεγάλη συμβολή στην οδική ασφάλεια, σε μία δύσκολη περίοδο για τον τόπο.
Ειδικότερα ο Θ. Σεραφίδης αφού μίλησε για τις θεαματικές αλλαγές που συντελούνται στον τομέα της οδικής ασφάλειας την περίοδο της κρίσης, τονίζοντας χαρακτηριστικά τα φαινόμενα αύξησης της επιθετικής οδήγησης, την μείωση των κυκλοφοριακών φόρτων και την μεγάλη αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων υπογράμμισε ότι:
-«Στην Ελλάδα κάθε χρόνο συμβαίνουν περίπου 22.000 τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα τον θάνατο 1600 ανθρώπων και των τραυματισμό 32.000. Από το σύνολο των τραυματισμένων οι 4000 είναι σοβαρά και από
αυτούς το 15% καταλήγουν στο θάνατο, ενώ πολλοί μένουν ανάπηροι. Κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατομμύρια ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών, και σωματικών βλαβών, χωρίς να υπολογίσουμε την απώλεια εργατικού δυναμικού ή την επιπλέον εργασιακή απασχόληση για την αντιμετώπιση των συνεπειών των τροχαίων».
-Οι νέες δράσεις που ο συντονιστής του ΠΟΑ ΤΕΕ Νίκος Ηλιού ανήγγειλε στην ημερίδα ότι θα αναλάβει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ αφορούν σε:
Εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια. Διαμόρφωση εθνικού καταλόγου προδιαγραφών και κανονισμών. Διαμόρφωση επιχειρησιακών σχεδίων αστυνόμευσης ανά νομό. Διεύρυνση και αναθεώρηση του πλαισίου εκπαίδευσης και πιστοποίησης ελεγκτών οδικής ασφάλειας. Αναμόρφωση του θεσμού των εμπειρογνωμόνων οδικών τροχαίων ατυχημάτων. Παράλληλα ο κ Ηλιού παρουσίασε βασικές θέσεις του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας ΤΕΕ με αιχμή τη διαβούλευση για το 3ο Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας. Ειδικότερα αναφέρθηκε σε θεσμικές αλλαγές, οι οποίες να αφορούν σε ίδρυση Ερευνητικού Επιστημονικού Ινστιτούτου και τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής από ειδικούς για την οδική ασφάλεια. Δημιουργία Εθνικής Υπηρεσίας Οδών και την δημιουργία τμήματος οδικής ασφάλειας στο πλαίσιο της λειτουργίας του Συνηγόρου του Πολίτη. Επισήμανε την ανάγκη αναθεώρησης του ΚΟΚ, όπως επίσης τον εναρμονισμό της χώρας μας με τις Οδηγίες της ΕΕ για ελέγχους οδικής ασφάλειας σε όλα τα δίκτυα και την εφαρμογή συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων. Ο ίδιος τόνισε ακόμη ότι πρέπει να προγραμματιστούν αμέσως ενδελεχείς επιθεωρήσεις στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο, να γίνουν παρεμβάσεις χαμηλού κόστους κυρίως με την προώθηση των κυκλικών κόμβων και με αναθεώρηση των δεδομένων για την οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση. Πρόσθεσε ακόμη ότι πρέπει να δοθεί σημασία στην έκδοση αδειών οδήγησης και στον έλεγχο οχημάτων από πιστοποιημένους εκπαιδευτές και ελεγκτές. Τέλος υπογράμμισε ότι το ΤΕΕ θα συμβάλλει στη διαμόρφωσης νέων εθνικών κανονισμών για τις οδικές υποδομές.

Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal ... 120607.pdf


Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: ΤΕΕ:Θεαματικές αλλαγές στην οδική ασφάλεια, λόγω της κρ

Δημοσίευση από MacPap »

Ωραίο άρθρο :applause erling
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”