Οδήγηση και κινητό...
Δημοσιεύτηκε: 13 Ιούλ 2010, 17:05
Πριν κάποιο καιρό είχα μεταφράσει ένα άρθρο περι χρήσης κινητών κατά την οδήγηση! Διαβάστε το όλοι όσοι νομίζετε ότι τηλέφωνο και οδήγηση είναι συμβατά.
"Οι ομιλούντες στο κινητό είναι πιο επικίνδυνοι από τους μεθυσμένους
Νέα μελέτη του ερευνητικού εργαστηρίου Transport Research Laboratory TRL
Από τον Scott William, Contrywide Porter Novelli
tel. 020 7853 2248
Website: http://www.directlinegroup.com
E-Mail: feedback@directline.com
μετάφραση από τα αγγλικά από την Evi Gaigg, στις 29.3.02
Μια νέα συγκλονιστική έρευνα, που δημοσιεύθηκε σήμερα, 22 Μαρτίου 2002, αναφέρει ότι το τηλεφώνημα κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι πιο επικίνδυνο απ'ό,τι η οδήγηση σε κατάσταση μέθης.
Δοκιμές, που έγιναν από επιστήμονες στο Transport Research Laboratory (TRL), απέδειξαν ότι η οδηγική συμπεριφορά επηρεάζεται από τη χρήση ενός κινητού περισσότερο απ’ότι, από την υπέρβαση των επιτρεπομένων τιμών αλκοόλης στο αίμα. Το έτος 2000, 520 οι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα, που προκλήθηκαν λόγω χρήσης οινοπνεύματος κατά την οδήγηση.
Τώρα η κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία "DirectOιLine", η οποία και παρήγγειλε την μελέτη ελπίζει, ότι αυτές οι αποδείξεις θα αναγκάσουν τους βουλευτές της κυβερνήσεως να επιφέρουν μια πλήρη απαγόρευση της χρήσης κινητών κατά την οδήγηση. Ένα σχέδιο νόμου από την Janet Anderson, βουλευτή του Rossdale και Darwen έρχεται τον επόμενο μήνα προς ψήφιση.
Η μελέτη της "Direct Line" κατέγραψε επί τρεις μήνες μέσω της TRL τις αντιδράσεις ενός αριθμού οδηγών σε προσομοιωτή οδήγησης. Οι ερευνητές κατέγραψαν πως επηρεάζεται η οδηγική συμπεριφορά από την χρήση κινητού στο αυτί καθώς και από εγκατάσταση ανοικτής συνομιλίας και πως αυτό επιβαρύνεται σε περίπτωση κατανάλωσης αλκοόλ πέραν του επιτρεπομένου ορίου.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι χρόνοι αντίδρασης του οδηγού κατά την διάρκεια του τηλεφωνήματος με το κινητό στο αυτί ήταν κατά 30% χαμηλότεροι από ένα μεθυσμένο και σχεδόν 50 % χαμηλότεροι από την φυσιολογική οδήγηση. Τα τεστ έδειξαν επίσης πως οι οδηγοί δύσκολα κρατούσαν σταθερή ταχύτητα και απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
Η χρήση ενός κινητού τηλεφώνου (στο αυτί) είχε τα ισχυρότερα αρνητικά αποτελέσματα στην οδηγική συμπεριφορά.
Κατά μέσο όρο οι χρήστες κινητού χρειάζονται για να αντιδράσουν μισό δευτερόλεπτο περισσότερο από το κανονικό και ένα τρίτο του δευτερολέπτου, συγκρινόμενοι με αυτούς σε κατάσταση μέθης. Σε μια ταχύτητα 70mph (112χλμ/ωρα) (mph = miles per hour = μίλια την ώρα) αυτή η διαφορά του μισού δευτερολέπτου αντιστοιχεί σε απόσταση 46 ποδιών (15 μέτρων).
Κατα την χρήση συστήματος ανοικτής συνομιλίας (carkit) διαπιστώθηκαν επίσης λανθασμένες αντιδράσεις. Στην πραγματικότητα οι συμμετέχοντες στην έρευνα έβρισκαν πιο εύκολο να οδηγούν σε κατάσταση μέθης παρά το να χρησιμοποιούν τον κινητό είτε στο αυτί είτε σε ανοικτή συνομιλία.
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν κινητό ακόμα και με ανοικτή ακρόαση παρέβλεψαν περισσότερα προειδοποιητικά σήματα από αυτούς που οδηγούσαν σε κατάσταση μέθης.
Η Direct Line, ανέθεσε στην TRL την εν λόγω μελέτη διότι 4 στους 10 δηλαδή περίπου 10 εκατομμύρια οδηγοί στην Μεγάλη Βρετανία ομολογούν ότι οδηγούν χρησιμοποιώντας κινητό. Ο Dominic Burch γενικός διευθυντής της ασφαλιστικής Direct Line είπε:" Οι περισσότεροι άνθρωποι καταλαβαίνουν πως η οδήγηση με κινητό είναι επικινδυνότερη από την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, παρ'όλα αυτά δεν αντιλαμβάνονται, πόσο επικινδυνότερο είναι. Γιαυτό θέλουμε να πολιτικοποιήσουμε την επικινδυνότητα, συγκρίνοντας την οδήγηση με χρήση κινητού με την οδήγηση έχοντας κάνει χρήση αλκοόλ πέραν των νομικών ορίων. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι ένας ξεκάθαρα αναγνωρίσιμος κίνδυνος στα μάτια των οδηγών."
"Εκπλησσόμεθα που το να τηλεφωνείς είναι πραγματικά πιο επικίνδυνο από την μέθη στο τιμόνι. Ως εκ τούτου στη Μεγάλη Βρετανία 10 εκατομμύρια οδηγοί λαμβάνουν μέρος σε μία δραστηριότητα η οποία εν δυνάμει είναι επικινδυνότερη από την οδήγηση σε κατάσταση μέθης."
"Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις υποστηρίζουμε την βουλευτή Janet Anderson στην προσπάθειά της για νέα νομοθεσία, που να απαγορεύει την χρήση κινητών κατά την οδήγηση. Πέραν αυτού απαιτούμε από την κυβέρνηση περαιτέρω έρευνες για την χρήση συστημάτων ανοικτής ακρόασης."
"Σκεπτόμαστε πως χρειάζεται μια διευκρινιστική εκστρατεία, ενημέρωσης των οδηγών για τους κινδύνους που εμπεριέχονται στην οδήγηση με χρήση κινητού. Ενδεχομένως μπορούμε να πετύχουμε την ίδια κοινωνικά μη αποδοχή της χρήσης κινητού είτε στο αυτί είτε σε ανοικτή ακρόαση όπως με την χρήση αλκοόλ κατά την οδήγηση"
Η Direct Line έδωσε στην TRL την εντολή για μια εκτενή έρευνα γύρω από τους κινδύνους της χρήσης κινητού κατά την οδήγηση. Αυτή η μελέτη έγινε προκειμένου να ποσοτικοποιηθεί η αντιστοιχία του επηρεασμού της οδηγικής συμπεριφοράς από την χρήση κινητών είτε στο αυτί είτε σε ανοικτή ακρόαση σε σχέση με την οδήγηση σε κατάσταση μέθης.
Ο προσομοιωτής οδήγησης της TLR χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί μια αληθοφανής κατάσταση οδήγησης σε ελεγχόμενο περιβάλλον. 10 υγιείς οδηγοί ελέγχθηκαν σε μία κανονική σειρά 2 διαφορετικών καταστάσεων. Ήταν αρσενικοί και θηλυκοί ηλικίας 21-45 ετών. Πριν ξεκινήσουν την οδήγηση έπιναν ένα ποτό, το οποίο η περιείχε αλκοόλ ή περιείχε ένα υγρό που έμοιαζε με αλκοόλ. Η ποσότητα του αλκοόλ ήταν προσαρμοσμένη στην διάπλαση και την ηλικία των ατόμων με βάση τον τύπο Widmark (UK όριο 80mg/100ml).
H δοκιμή είχε τέσσερα κριτήρια:
- οδός με μέτρια κυκλοφορία
- τήρηση απόστασης ασφάλειας από τον προπορευόμενο όχημα
- συμπεριφορά σε στροφή
- οδήγηση σε δρόμο δύο λωρίδων με φωτεινούς σηματοδότες
Σε όλες τις περιπτώσεις οι οδηγοί έπρεπε να απαντήσουν σε προκαθορισμένες ερωτήσεις και να επικοινωνούν με τον αρχηγό του πειράματος μέσω κινητού. Οι ανεξάρτητα μετρούμενες μεταβλητές της μελέτης ήταν:
- κανονική οδήγηση,
- η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- οδήγηση με το κινητό στο αυτί ή με ανοικτή ακρόαση.
Τα κύρια αποτελέσματα της μελέτης ήταν:
Τα αποτελέσματα εμφάνισαν απολύτως σαφή τάση για σημαντικά μειωμένη ικανότητα χειρισμού (έλεγχος ταχύτητας, απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και χρόνοι απόκρισης) με τη χρήση ενός κινητού τηλεφώνου έναντι των άλλων καταστάσεων.
Ο χειρισμός κάτω από την επιρροή του οινοπνεύματος ήταν σημαντικά χειρότερος από την κανονική οδήγηση, αλλά καλλίτερος από αυτόν με τηλεφώνημα κατά την οδήγηση. Επιπλέον οι οδηγοί ανέφεραν οτι ήταν ευκολότερη η οδήγηση σε κατάσταση μέθης απ’ότι με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
Οι οδηγοί με τα κινητά τηλέφωνα αντέδρασαν περίπου κατά το μισό πιο αργά από αυτούς που οδηγούσαν υπό κανονικούς όρους. Κάθε σημαντική μείωση των χρόνων απόκρισης αυξάνει τον κίνδυνο μιας συντριβής και των συνεπειών της.
Οι οδηγοί, που χρησιμοποίησαν ανοικτή ακρόαση, αντέδρασαν λιγότερο άσχημα από αυτούς με το κινητό, αλλά χειρότερα από αυτούς που ήταν κάτω από επιρροή οινοπνεύματος.
Αυτή η μελέτη δείχνει αναμφισβήτητα πως η χρήση κινητού κατά την οδήγηση μειώνει σημαντικά την προσοχή του οδηγού σε καταστάσεις κινδύνου και μάλιστα περισσότερο από την χρήση οινοπνεύματος. Αυτά τα γεγονότα δείχνουν την ύπαρξη απαράδεκτων κινδύνων τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους άλλους χρήστες του δρόμου. Αυτή η έρευνα αποκάλυψε για πρώτη φορά το μέγεθος των κινδύνων και υπογραμμίζει την ανάγκη αλλαγής της νομοθεσίας."
Μετάφραση στα Ελληνικά: macpap 12-09-2006
Φιλικά Κώστας
"Οι ομιλούντες στο κινητό είναι πιο επικίνδυνοι από τους μεθυσμένους
Νέα μελέτη του ερευνητικού εργαστηρίου Transport Research Laboratory TRL
Από τον Scott William, Contrywide Porter Novelli
tel. 020 7853 2248
Website: http://www.directlinegroup.com
E-Mail: feedback@directline.com
μετάφραση από τα αγγλικά από την Evi Gaigg, στις 29.3.02
Μια νέα συγκλονιστική έρευνα, που δημοσιεύθηκε σήμερα, 22 Μαρτίου 2002, αναφέρει ότι το τηλεφώνημα κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι πιο επικίνδυνο απ'ό,τι η οδήγηση σε κατάσταση μέθης.
Δοκιμές, που έγιναν από επιστήμονες στο Transport Research Laboratory (TRL), απέδειξαν ότι η οδηγική συμπεριφορά επηρεάζεται από τη χρήση ενός κινητού περισσότερο απ’ότι, από την υπέρβαση των επιτρεπομένων τιμών αλκοόλης στο αίμα. Το έτος 2000, 520 οι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα, που προκλήθηκαν λόγω χρήσης οινοπνεύματος κατά την οδήγηση.
Τώρα η κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία "DirectOιLine", η οποία και παρήγγειλε την μελέτη ελπίζει, ότι αυτές οι αποδείξεις θα αναγκάσουν τους βουλευτές της κυβερνήσεως να επιφέρουν μια πλήρη απαγόρευση της χρήσης κινητών κατά την οδήγηση. Ένα σχέδιο νόμου από την Janet Anderson, βουλευτή του Rossdale και Darwen έρχεται τον επόμενο μήνα προς ψήφιση.
Η μελέτη της "Direct Line" κατέγραψε επί τρεις μήνες μέσω της TRL τις αντιδράσεις ενός αριθμού οδηγών σε προσομοιωτή οδήγησης. Οι ερευνητές κατέγραψαν πως επηρεάζεται η οδηγική συμπεριφορά από την χρήση κινητού στο αυτί καθώς και από εγκατάσταση ανοικτής συνομιλίας και πως αυτό επιβαρύνεται σε περίπτωση κατανάλωσης αλκοόλ πέραν του επιτρεπομένου ορίου.
Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι χρόνοι αντίδρασης του οδηγού κατά την διάρκεια του τηλεφωνήματος με το κινητό στο αυτί ήταν κατά 30% χαμηλότεροι από ένα μεθυσμένο και σχεδόν 50 % χαμηλότεροι από την φυσιολογική οδήγηση. Τα τεστ έδειξαν επίσης πως οι οδηγοί δύσκολα κρατούσαν σταθερή ταχύτητα και απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.
Η χρήση ενός κινητού τηλεφώνου (στο αυτί) είχε τα ισχυρότερα αρνητικά αποτελέσματα στην οδηγική συμπεριφορά.
Κατά μέσο όρο οι χρήστες κινητού χρειάζονται για να αντιδράσουν μισό δευτερόλεπτο περισσότερο από το κανονικό και ένα τρίτο του δευτερολέπτου, συγκρινόμενοι με αυτούς σε κατάσταση μέθης. Σε μια ταχύτητα 70mph (112χλμ/ωρα) (mph = miles per hour = μίλια την ώρα) αυτή η διαφορά του μισού δευτερολέπτου αντιστοιχεί σε απόσταση 46 ποδιών (15 μέτρων).
Κατα την χρήση συστήματος ανοικτής συνομιλίας (carkit) διαπιστώθηκαν επίσης λανθασμένες αντιδράσεις. Στην πραγματικότητα οι συμμετέχοντες στην έρευνα έβρισκαν πιο εύκολο να οδηγούν σε κατάσταση μέθης παρά το να χρησιμοποιούν τον κινητό είτε στο αυτί είτε σε ανοικτή συνομιλία.
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν κινητό ακόμα και με ανοικτή ακρόαση παρέβλεψαν περισσότερα προειδοποιητικά σήματα από αυτούς που οδηγούσαν σε κατάσταση μέθης.
Η Direct Line, ανέθεσε στην TRL την εν λόγω μελέτη διότι 4 στους 10 δηλαδή περίπου 10 εκατομμύρια οδηγοί στην Μεγάλη Βρετανία ομολογούν ότι οδηγούν χρησιμοποιώντας κινητό. Ο Dominic Burch γενικός διευθυντής της ασφαλιστικής Direct Line είπε:" Οι περισσότεροι άνθρωποι καταλαβαίνουν πως η οδήγηση με κινητό είναι επικινδυνότερη από την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, παρ'όλα αυτά δεν αντιλαμβάνονται, πόσο επικινδυνότερο είναι. Γιαυτό θέλουμε να πολιτικοποιήσουμε την επικινδυνότητα, συγκρίνοντας την οδήγηση με χρήση κινητού με την οδήγηση έχοντας κάνει χρήση αλκοόλ πέραν των νομικών ορίων. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι ένας ξεκάθαρα αναγνωρίσιμος κίνδυνος στα μάτια των οδηγών."
"Εκπλησσόμεθα που το να τηλεφωνείς είναι πραγματικά πιο επικίνδυνο από την μέθη στο τιμόνι. Ως εκ τούτου στη Μεγάλη Βρετανία 10 εκατομμύρια οδηγοί λαμβάνουν μέρος σε μία δραστηριότητα η οποία εν δυνάμει είναι επικινδυνότερη από την οδήγηση σε κατάσταση μέθης."
"Με βάση αυτές τις διαπιστώσεις υποστηρίζουμε την βουλευτή Janet Anderson στην προσπάθειά της για νέα νομοθεσία, που να απαγορεύει την χρήση κινητών κατά την οδήγηση. Πέραν αυτού απαιτούμε από την κυβέρνηση περαιτέρω έρευνες για την χρήση συστημάτων ανοικτής ακρόασης."
"Σκεπτόμαστε πως χρειάζεται μια διευκρινιστική εκστρατεία, ενημέρωσης των οδηγών για τους κινδύνους που εμπεριέχονται στην οδήγηση με χρήση κινητού. Ενδεχομένως μπορούμε να πετύχουμε την ίδια κοινωνικά μη αποδοχή της χρήσης κινητού είτε στο αυτί είτε σε ανοικτή ακρόαση όπως με την χρήση αλκοόλ κατά την οδήγηση"
Η Direct Line έδωσε στην TRL την εντολή για μια εκτενή έρευνα γύρω από τους κινδύνους της χρήσης κινητού κατά την οδήγηση. Αυτή η μελέτη έγινε προκειμένου να ποσοτικοποιηθεί η αντιστοιχία του επηρεασμού της οδηγικής συμπεριφοράς από την χρήση κινητών είτε στο αυτί είτε σε ανοικτή ακρόαση σε σχέση με την οδήγηση σε κατάσταση μέθης.
Ο προσομοιωτής οδήγησης της TLR χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί μια αληθοφανής κατάσταση οδήγησης σε ελεγχόμενο περιβάλλον. 10 υγιείς οδηγοί ελέγχθηκαν σε μία κανονική σειρά 2 διαφορετικών καταστάσεων. Ήταν αρσενικοί και θηλυκοί ηλικίας 21-45 ετών. Πριν ξεκινήσουν την οδήγηση έπιναν ένα ποτό, το οποίο η περιείχε αλκοόλ ή περιείχε ένα υγρό που έμοιαζε με αλκοόλ. Η ποσότητα του αλκοόλ ήταν προσαρμοσμένη στην διάπλαση και την ηλικία των ατόμων με βάση τον τύπο Widmark (UK όριο 80mg/100ml).
H δοκιμή είχε τέσσερα κριτήρια:
- οδός με μέτρια κυκλοφορία
- τήρηση απόστασης ασφάλειας από τον προπορευόμενο όχημα
- συμπεριφορά σε στροφή
- οδήγηση σε δρόμο δύο λωρίδων με φωτεινούς σηματοδότες
Σε όλες τις περιπτώσεις οι οδηγοί έπρεπε να απαντήσουν σε προκαθορισμένες ερωτήσεις και να επικοινωνούν με τον αρχηγό του πειράματος μέσω κινητού. Οι ανεξάρτητα μετρούμενες μεταβλητές της μελέτης ήταν:
- κανονική οδήγηση,
- η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ
- οδήγηση με το κινητό στο αυτί ή με ανοικτή ακρόαση.
Τα κύρια αποτελέσματα της μελέτης ήταν:
Τα αποτελέσματα εμφάνισαν απολύτως σαφή τάση για σημαντικά μειωμένη ικανότητα χειρισμού (έλεγχος ταχύτητας, απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και χρόνοι απόκρισης) με τη χρήση ενός κινητού τηλεφώνου έναντι των άλλων καταστάσεων.
Ο χειρισμός κάτω από την επιρροή του οινοπνεύματος ήταν σημαντικά χειρότερος από την κανονική οδήγηση, αλλά καλλίτερος από αυτόν με τηλεφώνημα κατά την οδήγηση. Επιπλέον οι οδηγοί ανέφεραν οτι ήταν ευκολότερη η οδήγηση σε κατάσταση μέθης απ’ότι με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου.
Οι οδηγοί με τα κινητά τηλέφωνα αντέδρασαν περίπου κατά το μισό πιο αργά από αυτούς που οδηγούσαν υπό κανονικούς όρους. Κάθε σημαντική μείωση των χρόνων απόκρισης αυξάνει τον κίνδυνο μιας συντριβής και των συνεπειών της.
Οι οδηγοί, που χρησιμοποίησαν ανοικτή ακρόαση, αντέδρασαν λιγότερο άσχημα από αυτούς με το κινητό, αλλά χειρότερα από αυτούς που ήταν κάτω από επιρροή οινοπνεύματος.
Αυτή η μελέτη δείχνει αναμφισβήτητα πως η χρήση κινητού κατά την οδήγηση μειώνει σημαντικά την προσοχή του οδηγού σε καταστάσεις κινδύνου και μάλιστα περισσότερο από την χρήση οινοπνεύματος. Αυτά τα γεγονότα δείχνουν την ύπαρξη απαράδεκτων κινδύνων τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους άλλους χρήστες του δρόμου. Αυτή η έρευνα αποκάλυψε για πρώτη φορά το μέγεθος των κινδύνων και υπογραμμίζει την ανάγκη αλλαγής της νομοθεσίας."
Μετάφραση στα Ελληνικά: macpap 12-09-2006
Φιλικά Κώστας