odigein.com

Το site των οδηγών και των πεζών...
Τώρα είναι 16 Οκτ 2018, 05:27

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 5 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Φεβ 2017, 19:04 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52
Δημοσιεύσεις: 522
Ανοίγω το θέμα αυτό για να συζητάμε γενικά για τους αυτοκινητοδρόμους στην Ελλάδα. Δεν ξέρω αν πρέπει να μπει σε άλλη θεματική ενότητα. Αν θεωρείτε ότι πρέπει να μπει αλλού ας το μετακινήσουν οι διαχειριστές.

Παράθεση:
Ολυμπία Οδός: Ξυλόκαστρο και Παναγοπούλα στο τέλος Φλεβάρη

Τρίτη, 31 Ιανουάριος 2017 09:00

Σε ένα μήνα περίπου θα λειτουργήσουν οι Σήραγγες Παναγοπούλας και το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο. Αυτό δήλωσε σε αρκετές συνεντεύξεις που παραχώρησε τις προηγούμενες μέρες ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Οι Σήραγγες Παναγοπούλας αποτελούν το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στην κατασκευή του άξονα από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα και είναι το "καμάρι" της Ολυμπίας Οδού. Η μία από αυτές με κατεύθυνση προς Αθήνα θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη οδική σήραγγα της χώρας με 4χλμ.

Με την ολοκλήρωση τους θα τελειώσει και το "βάσανο" της διέλευσης στην περιοχή η οποία είναι διαβόητη για τις κατολισθήσεις της. Προ ημερών υπήρξε μία μικρή κατολίσθηση που όμως αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά.

Το άλλο τμήμα που θα παραδοθεί είναι 6χλμ και θα φτάσει τον αυτοκινητόδρομο μέχρι το Ξυλόκαστρο. Το τμήμα αυτό έχει μεγάλη ωριμότητα και αυτή την εποχή γίνονται οι τελικές εργασίες.

Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι τα έργα αντιμετώπισαν σημαντικές δυσκολίες από την βαρυχειμωνιά που αντιμετωπίζει η χώρα και αυτό προσθέτει ακόμα μεγαλύτερη δυσκολία στο να προχωρήσουν γρήγορα τα έργα. Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που δεν μπορούσαμε να έχουμε παραδόσεις τμημάτων μέσα στον Ιανουάριο όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί.

Από εκεί και έπειτα θα έχουμε την παράδοση όλου του δρόμου μέχρι το τέλος Μαρτίου που θα χαρακτηρίζεται ως λειτουργικός και του συνόλου του έργου μέχρι τον Αύγουστο με μία εξαίρεση του έργου του Υπέρ-Κόμβου του Ρίου.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com


Άντε να δούμε αν και πότε θα έχουμε και περισσότερο δρόμο. Για Πάσχα, πάντως, δεν το βλέπω να έχουμε πολλά κομμάτια ακόμη έτοιμα. Πάμε για τέλος καλοκαιριού και αν.

Ευχαριστώ.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Φεβ 2017, 19:08 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52
Δημοσιεύσεις: 522
Παράθεση:
Στην κυκλοφορία τμήμα της Ιόνιας Οδού μήκους 37 χλμ.

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017 17:41

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε την Τετάρτη το αυτοτελές οδικό τμήμα Φιλιππιάδα – Πέρδικα του αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός.

Το εν λόγω τμήμα, μήκους 37 χιλίομέτρων, έρχεται να προστεθεί σ’ αυτό της Παράκαμψης της Άρτας που είναι ήδη σε κυκλοφορία, δημιουργώντας ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο μήκους 53 χιλιομέτρων.

Σύμφωνα με το υπουργείο, πλέον μειώνεται στο μισό η διάρκεια του ταξιδιού από τη Φιλιππιάδα – Ιωάννινα, ενώ έχει δοθεί σε κυκλοφορία το 57% του δρόμου της Ιόνιας Οδού.

Εφεξής το ταξίδι Αντίρριο - Ιωάννινα θα διαρκεί 2,5 ώρες και με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, θα μειωθεί σε 1 ώρα και 40 λεπτά.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης χαρακτήρισε ιδιαίτερη μέρα για την Ήπειρο και τον νομό Ιωαννίνων την παράδοση του οδικού τμήματος και επανέλαβε ότι «τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν υπουργό, σε κανέναν περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Εμείς κρινόμαστε όλοι, για την αποτελεσματικότητα μας, το κόστος του έργου και τις διαφανείς διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται».

Τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Φιλιππιάδα – Πέρδικα

Το τμήμα που παραδόθηκε σε κυκλοφορία ξεκινά στο 146 χλμ. (περιοχή Καμπής Α/Κ Φιλιππιάδας) και τελειώνει στο 183 χλμ. (περιοχή Πέρδικας). Έχει συνολικό μήκος 37 χλμ. και έρχεται να προστεθεί στο τμήμα της Παράκαμψης Άρτας που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία και έχει συνολικό μήκος περίπου 16 χλμ.

Στα τεχνικά του έργου χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται:

7 Γέφυρες με μεγαλύτερες τη Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου και τη Γέφυρα Γυμνότοπου.

Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου: Με μήκος 430 μ., κατασκευάστηκε με προβολοδόμηση (μονοκύψελο κιβώτιο) & προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Στον αριστερό κλάδο διαθέτει 6 ανοίγματα / 5 μεσόβαθρα και στο δεξιό κλάδο 5 ανοίγματα/ 4 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,5μ.διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.

Γέφυρα Γυμνότοπου: Με μήκος 252 μ., κατασκευάστηκε με προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Διαθέτει 7 ανοίγματα και 6 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,26μ., διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.

Ο λοιπές γέφυρες είναι οι: BR152 με μήκος 37,3μ., BR 153 με μήκος 36,78μ., BR162 με μήκος 129,36μ., BR 167 με μήκος 79,5μ., γέφυρα Ξερόλακο με μήκος 30μ.

6 Άνω και 7 Κάτω διαβάσεις

3 Ανισόπεδοι Κόμβοι: Φιλιππιάδας, Γοργόμυλου και Τερόβου

1 Ημικόμβος: Αμμότοπου

1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών: Αμφίπλευρος στη Φιλιππιάδα (148,7 χλμ)


Ευχαριστώ.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 06 Μαρ 2017, 22:15 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52
Δημοσιεύσεις: 522
Ιόνια: Δρόμος ταχείας και.. ζωικής κυκλοφορίας.. Έκαναν βόλτα και οι αγελάδες!

Παράθεση:
Ιόνια: Δρόμος ταχείας και.. ζωικής κυκλοφορίας.. Έκαναν βόλτα και οι αγελάδες!

Κυριακή, 26 Φεβρουάριος 2017 20:26

Γράφει: Ρούλα Χρήστου

Μπήκαν κι οι αγελάδες στον αυτοκινητόδρομο να τον δοκιμάσουν! Έκπληκτοι οι διερχόμενοι οδηγοί αντίκρισαν στο ύψος του Αμμοτόπου, δεξιά στο οδόστρωμα και τη μια πίσω απ΄ την άλλη να κινούνται αγελάδες. Κατά τα φαινόμενα τήρησαν τη νομιμότητα και εισήλθαν από τον ημικόμβο Αμμοτόπου δίνοντας με τον τρόπο αυτό έμφαση στο μεγάλο πρόβλημα της περιοχής από τα εν λόγω ανεπιτήρητα.

Δύο είναι οι ιδιοκτήτες αγελάδων που βγαίνουν εδώ και χρόνια στον επαρχιακό δρόμο και όχι μόνο. Ένας στα όρια του δήμου Αρταίων κι ένας στα όρια του δήμου Ζηρού.

Πολλά τροχαία ατυχήματα έχουν συμβεί ειδικά στο τμήμα του επαρχιακού δρόμου από Αμμότοπο ως Γοργόμυλο κι όμως ούτε οι ιδιοκτήτες των αγελάδων έλαβαν μέτρα, ούτε οι δήμοι αντιμετώπισαν το ζήτημα. Μάλιστα ο δήμος Ζηρού, εδώ κι ένα χρόνο έχει περιφράξει μάντρες σε Καστρί Γοργομύλου και Ανώγειο βάσει του νόμου για τα ανεπιτήρητα που καθιστά αρμόδιους τους δήμους αλλά ουδέποτε λειτούργησαν ως τώρα.

Είναι, δυστυχώς, προφανές, πως άμα συμβεί κανένα θανατηφόρο τροχαίο στην Ιόνια λόγω γελαδιών, οι πάντες θα επιρρίπτουν ευθύνες στον άλλον και θα προσπαθούν να δικαιολογήσουν τ΄ αδικαιολόγητα.

Φωτογραφίες και βίντεο με τα γελάδια στον αυτοκινητόδρομο κυκλοφορούν στα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης από το Σάββατο. Ίσως λόγω αργίας δεν υπήρξε καμία ανακοίνωση αρμοδίων αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξε, ενδεχομένως, κινητοποίηση κάποιων, όπως της εταιρείας που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, καθότι πρόκειται για σοβαρό παράγοντα κινδύνου.

Μέχρι όμως να γίνει σαφές ότι θα παρθούν μέτρα, ας έχουν τον νου τους οι οδηγοί. Στα περί ασφάλειας των αυτοκινητοδρόμων χωρούν κι εξαιρέσεις.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 07 Μαρ 2017, 15:07 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Δημοσιεύσεις: 6228
Ωραίο θέμα και νομίζω καλά είναι εδώ.

_________________
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Μαρ 2018, 13:57 
Χωρίς σύνδεση

Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52
Δημοσιεύσεις: 522
Ένα ενδιαφέρον άρθρο που παρουσιάστηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών και το παρουσιάζω εδώ.

Παράθεση:
Έκθεση-«κόλαφος» για τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

21.03.2018, 07:44 | Ετικέτες: Δημόσιο, δρόμοι, Ευρωπαϊκή Ένωση
Συντάκτης: efsyn.gr

Αποκαλυπτική είναι η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συμπράξεις του ελληνικού δημοσίου τομέα με τον ιδιωτικό (ΣΔΙΤ), κατά την χρονική περίοδο από το 2000 έως το 2014.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση, η διαχείριση των ελεγχθεισών (συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε.) ΣΔΙΤ «δεν ήταν πάντοτε αποτελεσματική και επαρκώς αποδοτική από οικονομική άποψη». Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο έκανε δειγματοληπτικούς ελέγχους σε 12 έργα που βρίσκονται σε τέσσερις χώρες, από τα οποία τρία στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα δυνητικά οφέλη των ΣΔΙΤ που υποβλήθηκαν σε έλεγχο «σε αρκετές περιπτώσεις δεν επιτεύχθηκαν, καθώς –όπως και τα έργα που ανατίθενται με τις παραδοσιακές μεθόδους σύναψης συμβάσεων– σημειώθηκαν καθυστερήσεις, υπερβάσεις κόστους και υποχρησιμοποίηση των προϊόντων των έργων, με αποτέλεσμα οι μη αποδοτικές και αναποτελεσματικές δαπάνες να ανέρχονται σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ (εκ των οποίων 0,4 δισεκατομμύρια ευρώ από κονδύλια της Ε.Ε.».

Οι περισσότερες από τις εν λόγω ΣΔΙΤ αφορούσαν έργα στον τομέα των μεταφορών, με την Ελλάδα να είναι -μακράν- ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της Ε.Ε., έχοντας λάβει το 59% του συνολικού ποσού για όλη την Ε.Ε., ή 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όπως τονίζεται στην έκθεση, το σημαντικότερο είναι ότι στην Ελλάδα το κόστος ανά χιλιόμετρο των τριών αυτοκινητόδρομων που υποβλήθηκαν σε αξιολόγηση [αυτοκινητόδρομος δυτικής Θεσσαλίας (Ε-65), Ολυμπία οδός (Κορίνθου-Πατρών) και Μορέας (Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας)] αυξήθηκε έως και κατά 69%, ενώ παράλληλα το αντικείμενο των έργων μειώθηκε έως και κατά 55%.

Σημειώνεται επίσης ότι η παραπάνω κατάσταση αποτελεί πρωτίστως απόρροια της χρηματοπιστωτικής κρίσης, καθώς και της πλημμελούς προετοιμασίας των έργων από τον εταίρο από τον δημόσιο τομέα, με αποτέλεσμα να συναφθούν πρόωρα συμβάσεις με ιδιώτες παραχωρησιούχους, χωρίς τη δέουσα αποτελεσματικότητα.

Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, οι καθυστερήσεις, οι υπερβάσεις του κόστους και η υποχρησιμοποίηση «οφείλονταν εν μέρει στην ανεπάρκεια των αναλύσεων και την ακαταλληλότητα των προσεγγίσεων». Παράλληλα, τονίζεται ότι το θεσμικό και νομικό πλαίσιο «δεν έχει προσαρμοστεί ακόμη» στις ανάγκες των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων ΣΔΙΤ.

Ακολουθεί η έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου:

https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR18_09/SR_PPP_EL.pdf


Με λίγα λόγια, αυτό το οποίο αποκαλύπτεται από την Ε.Ε. είναι πως, λόγω "αδράνειας" του κράτους, οι εργολάβοι έφαγαν με χρυσά κουτάλια και άρμεξαν το κράτος και όλους εμάς τους πολίτες και οδηγούς. Το μόνο ερώτημα είναι γιατί βγήκε αυτή την στιγμή και τι θα γίνει στην συνέχεια, το οποίο είναι κάτι που έχει σχέση με την πολιτική περισσότερο.

Ευχαριστώ.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 5 Δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε:  
cron
POWERED_BY

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com