Αττική

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Αττική

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ανοίγω το θέμα για να γράφουμε ό,τι έχει σχέση με την Αττική. Θα ξεκινήσω με μια σειρά άρθρων για τις επεκτάσεις που ετοιμάζονται στην Αττική Οδό.

Όλα καλά με την επέκταση, αλλά το ζήτημα που τίθεται είναι πώς θα έχουμε φθηνότερες διαδρομές και περισσότερα κέρδη στο Δημόσιο. Μέχρι στιγμής βρίσκουν διάφορα κόλπα και δεν επιστρέφουν τίποτα από τα κέρδη τους, αφού κάνουν κάποιες όμορφες συναλλαγές, όπου το ένα χέρι πληρώνει το άλλο και κανένα το κράτος.

Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό
Κυβερνητική βούληση να «τρέξει» η Γραμμή 4 του Μετρό-Τα σχέδια για την Αττική Οδό

Την απόφαση να μην ακυρώσει τον διαγωνισμό που είναι σε εξέλιξη για τη γραμμή 4 του μετρό, η οποία με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ θα αποτελέσει το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, έλαβε η κυβέρνηση σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών.

Μιλώντας με δημοσιογράφους στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης, ο Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι η διαδικασία θα προχωρήσει με τη συμμετοχή των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο.

Όπως τόνισε, τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό θα εγκρίνει την αιτιολόγηση που έχει κάνει η επιτροπή του διαγωνισμού με την οποία έχουν γίνει αποδεκτές οι τεχνικές προσφορές και των δύο υποψηφίων, ενώ στη συνέχεια θα ξεκινήσει η υλοποίηση της επόμενης φάσης που αφορά την αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε – δίχως να μπει σε λεπτομέρειες – και στο ζήτημα των προσφυγών στη δικαιοσύνη, απευθύνοντας έκκληση ουσιαστικά στα δύο σχήματα που διεκδικούν το έργο (ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport) να συμβάλλουν στην απρόσκοπτη ολοκλήρωση του διαγωνισμού δίχως περαιτέρω νομικές επιπλοκές.


Οι δικαστικές εκκρεμότητες

Ωστόσο, όπως τονίζουν πηγές της κατασκευαστικής αγοράς, η διαγωνιστική διαδικασία δεν μπορεί να συνεχιστεί δίχως πρώτα να εκδικαστούν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) οι προσφυγές των δύο υποψηφίων, οι οποίες αφορούν σε ενστάσεις επί της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών.

Τον περασμένο Απρίλιο το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκανε αποδεκτές τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων και των δύο διεκδικητών του έργου, με τις οποίες ζητούσαν το πάγωμα του διαγωνισμού έως ότου εκδικαστούν οι προσφυγές που έχουν υποβάλει κατά της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών από την επιτροπή του διαγωνισμού.

Οι προσφυγές αναμένεται να συζητηθούν στο ΣτΕ στο τέλος του μήνα και η απόφαση του δικαστηρίου ουσιαστικά θα κρίνει την τύχη του διαγωνισμού, ο οποίος εξελίσσεται με μεγάλες καθυστερήσεις από το καλοκαίρι του 2017.

Ο Κώστας Καραμανλής μάλιστα εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό του και για το γεγονός ότι η προηγούμενη κυβέρνηση επέλεξε να υλοποιήσει ξεχωριστό διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες.

Πρόσθεσε ότι η Αττικό Μετρό είναι έτοιμη να υπογράψει σύμβαση με την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ για το έργο των πρόδρομων εργασιών, το οποίο με προϋπολογισμό 39 εκατομμυρίων ευρώ δίχως ΦΠΑ αφορά στη μετατόπιση δικτύων κοινής ωφέλειας και σε διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές.


Δημοπρατούνται τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Ο Κώστας Καραμανλής αποκάλυψε επίσης ότι θα δημοπρατηθούν τρία έργα με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ τα οποία αφορούν σε ισάριθμες επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Το πρώτο έργο θα δημοπρατηθεί τους πρώτους μήνες του 2021 και θα αφορά στη σύνδεση της λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας. Πρόκειται για έργο το οποίο έχει συζητηθεί επανειλημμένως στο παρελθόν δεδομένου ότι θα προσφέρει μία επιπλέον επιλογή στους οδηγούς που κινούνται επί της Αττικής Οδού και επιθυμούν να βγουν στην Εθνική Οδό.

Ένα έτος αργότερα, στις αρχές του 2022, αναμένεται να ξεκινήσει διαγωνισμός για την επέκταση της Αττικής Οδού έως τη Ραφήνα. Το τρίτο έργο που θα δημοπρατηθεί είναι η σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού με υπόγεια σήραγγα με την λεωφόρο Βουλιαγμένης και η αναμόρφωση της τελευταίας σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους δίχως φανάρια.

Σύμφωνα με το Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης βρίσκεται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο ωριμότητας και ως εκ τούτου μπορεί να ξεκινήσει σύντομα ο σχετικός διαγωνισμός.

Και οι τρεις επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα προχωρήσουν ως δημόσια έργα, ενώ δεν αποκλείεται στις επεκτάσεις της Ραφήνας και στη σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού να αξιοποιηθεί και η μέθοδος των πρότυπων προτάσεων.

Το υπουργείο Υποδομών προτίθεται σύντομα να νομοθετήσει τη μέθοδο αυτή, με την οποία δίνεται η δυνατότητα σε ιδιώτες να προτείνουν έργα – αναλαμβάνοντας και την εκπόνηση των σχετικών μελετών – τα οποία δεν εντάσσονται στο σχεδιασμό της κεντρικής κυβέρνησης.

Σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, ο Κώστας Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι θα προκηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο έχει παραχωρηθεί το σχετικό δικαίωμα από το 2011 με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων.

Ο υπουργός Υποδομών ανέφερε επίσης ότι θα ληφθούν αποφάσεις για το εάν θα ενταχθούν οι τρεις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις στην παραχώρηση της Αττικής Οδού μετά από τη δημοπράτησή τους.

Το σύνολο των εσόδων του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού δεσμεύεται για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους.
Ευχαριστώ.


pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Αττική

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μια συνέντευξη σχετική με Αττική Οδό, αλλά και άλλα μεγάλα έργα στην Ελλάδα. Την βάζω εδώ, αλλά μπορεί να καλύψει και άλλα θέματα.

Καραγιάννης (γγ Υποδομών): Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα αλλάξουν τον χάρτη των μετακινήσεων στην Αττική
Καραγιάννης (γγ Υποδομών): Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα αλλάξουν τον χάρτη των μετακινήσεων στην Αττική

Για τα μεγάλα έργα που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης και ολόκληρο μιλά ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Στην αποκλειστική συνέντευξή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο κ. Καραγιάννης μιλά για το σχεδιασμό του υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για τα έργα σε Αθήνα -Θεσσαλονίκη και γενικά στην Ελλάδα. Παράλληλα υπογραμμίζει το ρόλο που θα κληθεί να παίξει ο ιδιωτικός τομέας στην υλοποίηση πολύ μεγάλων οδικών και σιδηροδρομικών έργων.

Ο κ. Καραγιάννης τονίζει ότι ήδη είναι έτοιμα προς δημοπράτηση μεγάλα έργα στην Αττική, όπως οι επεκτάσεις της «Αττικής Οδού», που θα αλλάξουν τον χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.

Ολόκληρη η συνέντευξη του Γιώργου Καράγιαννη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Γιώργο Ψύλλια έχει ως εξής:

Ερ: Κύριε Καραγιάννη, ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για το Ταμείο Ανάκαμψης και πότε θα είναι έτοιμη η σχετική λίστα;

Απ: Το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μια μοναδική αναπτυξιακή ευκαιρία για τη χώρα. Και η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι αποφασισμένη αυτή την ευκαιρία να μην την αφήσει να πάει χαμένη. Με τα 32 δισεκατομμύρια που θα εισρεύσουν, μπορούμε να επαναφέρουμε τους ρυθμούς ανάπτυξης στα προ κορονοϊού επίπεδα, όταν η χώρα φαινόταν ξεκάθαρα πως εξερχόταν από τη δεκαετή κρίση. Για το σκοπό αυτό, η κυβέρνησή μας θα παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Τα έργα υποδομών έχουν κεντρική θέση στο σχέδιο ανάκαμψης της χώρας, αφού έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία.

Στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, με την καθοδήγηση του υπουργού Κώστα Καραμανλή, εργαστήκαμε συστηματικά, για να προετοιμάσουμε την πρότασή μας. Προχωρήσαμε σε μελέτες και ωριμάσαμε έργα. Ήδη έχουμε καταθέσει εντός της κυβέρνησης το πρώτο σχέδιο της πρότασής μας, ενώ συνεχίζουμε τη συνεργασία με όλους τους φορείς για την ολοκλήρωσή της.

Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορώ σε αυτή τη φάση της διαδικασίας να αναφερθώ σε συγκεκριμένα έργα. Όταν έρθει η ώρα, η κυβέρνηση θα παρουσιάσει ολοκληρωμένο το σχέδιό της. Μπορώ όμως να σας αναφέρω τα βασικά μας κριτήρια. Στην πρότασή μας εντάσσουμε έργα και επενδύσεις με σαφή παραγωγικό χαρακτήρα. Που συνδέονται με το εθνικό σχέδιο ανάπτυξης. Δίνουν την ευκαιρία για τόνωση της απασχόλησης. Αξιοποιούμε αυτή την ευκαιρία για την ταχύτερη προώθηση νέων έργων, που αλλιώς θα χάναμε χρόνο αναζητώντας πόρους για τη χρηματοδότησή τους. Σκοπός μας είναι η διάχυση της ωφέλειας στο σύνολο των πολιτών. Να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για ολόκληρη τη χώρα.

Ερ: Θα μεταφερθούν σε αυτήν τη λίστα έργα που είναι ήδη ενταγμένα στα υπάρχοντα χρηματοδοτικά προγράμματα;

Απ: Θέλουμε να αποφύγουμε τη μεταφορά ήδη ενταγμένων έργων. Στόχος μας είναι να απορροφηθεί το σύνολο των χρημάτων του ΕΣΠΑ. Άλλωστε, ένα από τα ζητούμενα του Ταμείου είναι να υπάρχει συνέργεια και συμπληρωματικότητα στο σχεδιασμό. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως και το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ. Υπάρχουν όμως τόσα έργα και τόσες προτάσεις που μπορούν να υλοποιηθούν και αποτελεί για μας τεράστια πρόκληση να τα καταφέρουμε. Κι εδώ θέλω να τονίσω ότι η πρόσθετη αξία των έργων αυτών θα έρθει μέσω της άμεσης κινητοποίησης του ιδιωτικού τομέα. Εκεί στοχεύουμε. Ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να ωθήσει την οικονομία να πάρει και πάλι τα πάνω της.

Ερ: Τι ρόλο θα παίξει ο ιδιωτικός τομέας στην υλοποίηση του προγράμματος σας;

Απ: Πολύ σημαντικό. Έχουν κεντρική θέση στο σχεδιασμό μας τόσο τα έργα ΣΔΙΤ, όσο και οι προτάσεις καινοτομίας που σύντομα θα είναι πραγματικότητα. Βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο των συζητήσεων με τη ΕΕ, ώστε να έχουμε στη διάθεσή μας ένα εργαλείο που θα δίνει τη δυνατότητα μόχλευσης ιδιωτικών κεφαλαίων. Γενικότερα, στόχος μας είναι η δημιουργική σύμπραξη. Να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει η επιχειρηματικότητα για το δημόσιο συμφέρον.

Να σας πω κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της φιλοσοφίας; Οι νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού που σχεδιάζουμε. Οι επεκτάσεις της Λεωφόρου Κύμης και η σύνδεσή της με τον ΠΑΘΕ και εκείνη προς τη Ραφήνα, είναι έτοιμες προς δημοπράτηση, ενώ και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό με τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στη Βουλιαγμένης και σήραγγας στην Ηλιούπολη είναι έργα εντυπωσιακά, που θα αλλάξουν τον χάρτη των μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο. Σε όλα αυτά τα έργα, που είναι αναγκαία για την καλύτερη καθημερινότητα στην πόλη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής χιλιάδων πολιτών, λιγότερο ή περισσότερο θα χρειαστεί η συμβολή του ιδιωτικού τομέα.

Ερ: Πού βρισκόμαστε με την Πατρών-Πύργου αλλά και το δεύτερο τμήμα του Ε65;

Απ: Είναι δύο έργα υψίστης σημασίας για την κυβέρνηση. Είναι έργα αναγκαία, τα χρειάζονται οι πολίτες αλλά έχουν και κρίσιμο αναπτυξιακό ρόλο. Όμως τα παραλάβαμε εντελώς βαλτωμένα, με σύνθετα προβλήματα και ιδιαιτερότητες, κι έπρεπε να τρέξουμε για καλύψουμε το χαμένο χρόνο.

Όσον αφορά στο Πάτρα- Πύργος, είμαστε πλέον στην τελική ευθεία. Αυτό το πολύπαθο έργο, που παραλίγο να καταδικαστεί για πάντα λόγω ανεύθυνων αποφάσεων της προηγούμενης κυβέρνησης, έχουμε δεσμευτεί να το κάνουμε πραγματικότητα. Πιστεύουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε πάρει τις απαραίτητες εγκρίσεις για να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου. Ταυτόχρονα, μέχρι να παραδοθεί ο νέος δρόμος, προχωράμε άμεσα σε επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκατ. ευρώ στον υφιστάμενο δρόμο, προκειμένου να σταματήσει να αποτελεί καρμανιόλα.

Σε επίσης πολύ καλό δρόμο βρίσκονται οι επαφές μας και για τον Ε-65. Περιμένουμε την τελική έγκριση της ΕΕ ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες κατασκευής. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, ύψους 443 εκατ. ευρώ,

Ερ: Σε ποια φάση βρίσκεται η πορεία των έργων του μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και οι διαδικασίες για την νέα εναέρια περιφερειακή της πόλης;

Απ: Προχωράμε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί εξ αρχής από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή: Το έργο να λειτουργεί στο σύνολό του το 2023. Για να το πετύχουμε αυτό, δώσαμε τη μόνη λύση που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου.

Σε ό,τι αφορά τη Νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Λεωφόρο της Θεσσαλονίκης, γνωστή πλέον ως «flyover», μπορώ να σας πω ότι τις επόμενες ημέρες θα δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος, όπως ακριβώς είχαμε δεσμευτεί.

Πρόκειται για ένα έργο-ανάσα για τη Θεσσαλονίκη, ύψους 370 εκατ. ευρώ, αφού ο δρόμος θα μπορεί πλέον να εξυπηρετεί πολύ περισσότερα αυτοκίνητα, με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια και πολύ μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Έτσι, θα κάνει πολύ πιο εύκολη, γρήγορη και ασφαλή την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, αλλά κι από και προς τις γειτονικές πόλεις, την ΠΑΘΕ, την Εγνατία, το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τη Χαλκιδική.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το μετρό και το flyover θα αλλάξουν την καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη.

Ερ: Ποιες είναι οι προτεραιότητες σας στα σιδηροδρομικά έργα;

Απ: Έχουμε ένα συνολικό σχεδιασμό για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα που περιλαμβάνει έργα ύψους 3,5 δισ. ευρώ. Τα σιδηροδρομικά έργα αποτελούν προτεραιότητα της Ευρώπης.

Μεγάλα έργα που αναμένεται να προωθηθούν είναι τα εξής:

Η σύνδεση της Πάτρας και του λιμανιού της με το δίκτυο, μετά και την νέα, ολοκληρωμένη τεχνική λύση που παρουσιάσαμε πρόσφατα στην πόλη.

Η αναβάθμιση της υπάρχουσας σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης ώστε να συντομεύσουμε τους χρόνους και να κάνουμε το τραίνο ανταγωνιστικό.

Η σύνδεση, επίσης, της Θεσσαλονίκης με την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, ενώνοντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με εκείνο της Αλεξανδρούπολης, από το οποίο με μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων μπορούν να φεύγουν επιβάτες και εμπορεύματα προς το Ορμένιο και εν συνεχεία τη Βουλγαρία.

Και εδώ, όλα αυτά συνδέονται με το φιλόδοξο σχέδιό μας: Να αξιοποιήσουμε σιδηροδρομικά έργα, σύγχρονους οδικούς άξονες και λιμενικά έργα, για να αναβαθμίσουμε τη διεθνή θέση της πατρίδας μας. Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει επίπεδο στο διεθνή χάρτη. Να καταστεί ο σημαντικότερος διαμετακομιστικός κόμβος της ΝΑ Ευρώπης.
Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”