Πορίσματα ατυχημάτων
-
- Δημοσιεύσεις: 384
- Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26
Πορίσματα ατυχημάτων
Ξεκινάω το θέμα σαν απάντηση παρατήρηση στο δυστύχημα που έγινε στη Θεσσαλία την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου.
Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν τα πορίσματα των δυστυχημάτων στους δρόμους ή απλά η Τροχαία τα καταγράφει και απλά κάνει μια πρόχειρη περιγραφή. θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να διαβάζαμε τι ακριβώς έγινε λάθος και όχι τη γενική εκτίμηση ότι έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα.
Καταλαβαίνω ότι με τον αριθμό των συμβάντων κάθε μέρα δε θα ήταν εύκολο αλλά σίγουρα θα ήταν χρήσιμο. Πχ τα σημεία παγίδες γιατί είναι τέτοια και πως μπορούν ίσως εύκολα να αλλάξουν.
Τάσος
Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν τα πορίσματα των δυστυχημάτων στους δρόμους ή απλά η Τροχαία τα καταγράφει και απλά κάνει μια πρόχειρη περιγραφή. θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να διαβάζαμε τι ακριβώς έγινε λάθος και όχι τη γενική εκτίμηση ότι έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα.
Καταλαβαίνω ότι με τον αριθμό των συμβάντων κάθε μέρα δε θα ήταν εύκολο αλλά σίγουρα θα ήταν χρήσιμο. Πχ τα σημεία παγίδες γιατί είναι τέτοια και πως μπορούν ίσως εύκολα να αλλάξουν.
Τάσος
-
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Δυστυχώς σε σπάνιες περιπτώσεις μαθαίνουμε τις αιτίες των ατυχημάτων, και αυτό το λέω από την εμπειρία που έχω στην κάλυψη τέτοιων θεμάτων.
Τα πορίσματα αργούν να βγουν, αλλά ο φόρτος εργασίας ή πολλών συμβάντων δεν είναι αιτιολογία να μην μαθαίνουμε τις αιτίες.
Αυτό θα μας βοηθούσε πολύ στην πρόληψη αυτών.
Τα πορίσματα αργούν να βγουν, αλλά ο φόρτος εργασίας ή πολλών συμβάντων δεν είναι αιτιολογία να μην μαθαίνουμε τις αιτίες.
Αυτό θα μας βοηθούσε πολύ στην πρόληψη αυτών.
- MacPap
- Δημοσιεύσεις: 6652
- Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Εγώ θα το ξαναπώ και δεν θα βαριέμαι να το λέω μέχρι να μαλλιάσει η γλώσσα μου.
Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες στα ατυχήματα μη λαμβάνοντας υπόψη πως Πάντα μα Πάντα σε ένα ατύχημα (ίσως με ελλαχιστότατες εξαιρέσεις) κάποιος απο τους εμπλεκόμενους ΔΕΝ τήρησε κάποιο άρθρο του ΚΟΚ. Μα θα είναι γιατί έκανε προσπέραση εκεί που δεν έπρεπε, μα γιατί θα έτρεχε παραπάνω απ' ότι άντεχε το όχημα ή ο δρόμος (άσχετα με το τι νόμιζε ο ίδιος), μα γιατί μίλαγε στο κινητό ή ήταν αφηρημένος, μα γιατί δεν είχε μεριμνήσει να δέσει καλά το φορτίο και πάει λέγοντας. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχει μηχανική βλάβη ή φταίει ο δρόμος για τα ατυχήματα που συμβαίνουν.
Αλλά αν επί παραδείγματι εκεί που έχει πινακίδες ότι εκτελούνται έργα με όριο τα 60-80 έχει τους βιαστικούς που αν μπορούσαν θα σε περνούσαν από πάνω έ λυπάμαι αλλά δεν φταίει ούτε ο δρόμος ούτε κάτι άλλο εκτός από το ξερό μας το κεφάλι.
Η γνώμη μου είναι πως αν δεν καταφέρουμε οι οδηγοί στους ελληνικούς δρόμους να τηρούν ΠΡΩΤΑ απ' όλα τον ΚΟΚ ματαιοπονούμε ψάχνοντας για λύσεις στο πρόβλημα των ατυχημάτων. Απλούστατα επειδή δεν υπάρχει μια κοινή σταθερή στην εξίσωση κάτι που σε άλλες χώρες είναι δεδομένο και έτσι μπορούν και χτίζουν πολιτικές για την μείωση των ατυχημάτων.
Με λίγα λόγια προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να γίνουν ασφαλέστερες οι μετακινήσεις ενώ οι πλειονότητα των οδηγών συμπεριφέρεται σαν να οδηγεί σε πίστα συγκρουόμενων στο λούνα παρκ. Τι συμπεράσματα λοιπόν να εξάγει το οποιοδήποτε συνέδριο και τι μέτρα να παρθούν???
Φιλικά Κώστας
Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες στα ατυχήματα μη λαμβάνοντας υπόψη πως Πάντα μα Πάντα σε ένα ατύχημα (ίσως με ελλαχιστότατες εξαιρέσεις) κάποιος απο τους εμπλεκόμενους ΔΕΝ τήρησε κάποιο άρθρο του ΚΟΚ. Μα θα είναι γιατί έκανε προσπέραση εκεί που δεν έπρεπε, μα γιατί θα έτρεχε παραπάνω απ' ότι άντεχε το όχημα ή ο δρόμος (άσχετα με το τι νόμιζε ο ίδιος), μα γιατί μίλαγε στο κινητό ή ήταν αφηρημένος, μα γιατί δεν είχε μεριμνήσει να δέσει καλά το φορτίο και πάει λέγοντας. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχει μηχανική βλάβη ή φταίει ο δρόμος για τα ατυχήματα που συμβαίνουν.
Αλλά αν επί παραδείγματι εκεί που έχει πινακίδες ότι εκτελούνται έργα με όριο τα 60-80 έχει τους βιαστικούς που αν μπορούσαν θα σε περνούσαν από πάνω έ λυπάμαι αλλά δεν φταίει ούτε ο δρόμος ούτε κάτι άλλο εκτός από το ξερό μας το κεφάλι.
Η γνώμη μου είναι πως αν δεν καταφέρουμε οι οδηγοί στους ελληνικούς δρόμους να τηρούν ΠΡΩΤΑ απ' όλα τον ΚΟΚ ματαιοπονούμε ψάχνοντας για λύσεις στο πρόβλημα των ατυχημάτων. Απλούστατα επειδή δεν υπάρχει μια κοινή σταθερή στην εξίσωση κάτι που σε άλλες χώρες είναι δεδομένο και έτσι μπορούν και χτίζουν πολιτικές για την μείωση των ατυχημάτων.
Με λίγα λόγια προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να γίνουν ασφαλέστερες οι μετακινήσεις ενώ οι πλειονότητα των οδηγών συμπεριφέρεται σαν να οδηγεί σε πίστα συγκρουόμενων στο λούνα παρκ. Τι συμπεράσματα λοιπόν να εξάγει το οποιοδήποτε συνέδριο και τι μέτρα να παρθούν???
Φιλικά Κώστας
-
- Δημοσιεύσεις: 384
- Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Αυτό το καιρό διαβάζω ένα από τα πιο σημαντικά βιβλία στον τομέα της ασφάλειας πτήσεων που αναφέρεται στον ανθρώπινο παράγοντα. Είναι απίστευτο πόσα λάθη κάνουν έμπειροι χειριστές όταν οι συνθήκες το ευνοούν.
Αντίστοιχα ναι παραβίασα τον ΚΟΚ. Μήπως όμως οι πινακίδες ήταν λάθος; Μήπως η στροφή είχε λάθος κλήση; Μήπως το φανάρι "ανάβει λάθος"; Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν.
Αυτό θέλω να δω. Αν οι συνθήκες που ευνόησαν το ατύχημα οφείλονται μόνο στον οδηγό ή και στο δρόμο.
Τάσος
Αντίστοιχα ναι παραβίασα τον ΚΟΚ. Μήπως όμως οι πινακίδες ήταν λάθος; Μήπως η στροφή είχε λάθος κλήση; Μήπως το φανάρι "ανάβει λάθος"; Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν.
Αυτό θέλω να δω. Αν οι συνθήκες που ευνόησαν το ατύχημα οφείλονται μόνο στον οδηγό ή και στο δρόμο.
Τάσος
-
- Δημοσιεύσεις: 2050
- Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Προσωπική εκτίμηση: το 95% είναι απο επιπολαιότητα (ελα βρε αδερφέ!).
Η υποβάθμιση της σημαντικότητας του ΚΟΚ, είναι και αυτο επιπολαιότητα.
Η υποβάθμιση της σημαντικότητας του ΚΟΚ, είναι και αυτο επιπολαιότητα.
Αινείας
-
- Δημοσιεύσεις: 1880
- Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Θα συμφωνήσω με τον enias λέγοντας πως σε ότι μου έχει συμβεί στον δρόμο ποτέ, εκτός μιας φοράς που δεν μπορώ να έχω άποψη, η βασική ευθύνη δεν ήταν του δρόμου αλλά δική μου ή του άλλου.
- Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
-
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 4893
- Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Μιὰ χαρὰ τὰ λές, συμφωνῶ.MacPap έγραψε:Με λίγα λόγια προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να γίνουν ασφαλέστερες οι μετακινήσεις ενώ οι πλειονότητα των οδηγών συμπεριφέρεται σαν να οδηγεί σε πίστα συγκρουόμενων στο λούνα παρκ.
Χωροφύλακας μὲ βούρδουλα.MacPap έγραψε:Τι συμπεράσματα λοιπόν να εξάγει το οποιοδήποτε συνέδριο και τι μέτρα να παρθούν???
Μπορεῖς νὰ γράψεις κάποιο παράδειγμα (ἢ ἀκόμα καλύτερα πραγματικὸ περιστατικό); Δὲν καταλαβαίνω τὶ ἐννοεῖς.Tassos έγραψε:Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν.
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
https://hellasbook.gr/
- MacPap
- Δημοσιεύσεις: 6652
- Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Δεν μπορώ να διαφωνήσω ως προς το αποτέλεσμα διότι κανείς αλάνθαστος.Tassos έγραψε:...Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν...
Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως στόχος δεν πρέπει με κάθε τρόπο να είναι να τηρούν όλοι τον ΚΟΚ και να μη κάνουν του κεφαλιού τους και να ερμηνεύουν τα άρθρα του κατά το δοκούν. Στο στιλ "έλα μωρέ εδώ βλέπω δεν έρχεται κανένας άρα περνάω το κόκκινο" κλπ κλπ κλπ.
Φιλικά Κώστας
-
- Δημοσιεύσεις: 261
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Επειδή τίποτα δεν είναι απόλυτο θα συμφωνήσω με την παραπάνω παράθεση.Tassos έγραψε:Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν.
Και να αναφέρω ένα παράδειγμα παραβίασης του ΚΟΚ από εμένα.
Ταξιδεύω από Ιωάννινα για Αγρίνιο, το δίκτυο άθλιο, τα όρια μικρά, λογικό αυτό, έχω όχημα μπροστά μου που κινείται με μικρή ταχύτητα, βρίσκω τις κατάλληλες συνθήκες για προσπέραση, δεν γίνεται όμως να το κάνω σύμφωνα με το όριο, αναγκαστικά κάνω υπέρβαση, δεν μπορώ να χαζεύω σε δίστηθο δρόμο!!!!!
Εδώ φαίνεται η ανάγκη να γίνονται γνωστά τα πορίσματα ή αν θέλετε οι αιτίες των ατυχημάτων, δεν θα συμφωνήσω με την άποψη ότι:Tassos έγραψε:Αυτό θέλω να δω. Αν οι συνθήκες που ευνόησαν το ατύχημα οφείλονται μόνο στον οδηγό ή και στο δρόμο.
Τάσος
" έγινε παραβίαση του ΚΟΚ" και δεν χρειάζεται να μάθουμε για ποιό λόγο έγινε το ατύχημα.
Ok παραβίαση του ΚΟΚ εμένα δεν μου αρκεί, δεν νομίζω να είναι έτσι, τον ΚΟΚ τον σέβομαι αλλά για μένα δεν είναι θέσφατο πολύ εύκολο είναι παραβίαση του Κώδικα και όλα τέλος.
Μόνο αυτό φταίει για να γίνει ένα ατύχημα?
-
- Δημοσιεύσεις: 384
- Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26
Re: Πορίσματα ατυχημάτων
Η FAA (η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) ήδη από το 1994 αναφέρει το "σπάσε ένα κρίκο σώσε μια ζωή": Κάθε ατύχημα δημιουργείται από μικρούς και φαινομενικά ασήμαντους παράγοντες που στο τέλος συμβαίνουν ταυτόχρονα και έχουμε το συμβάν. Επίσης στα πορίσματα αεροπορικών ατυχημάτων υπάρχει πάντα η πρωτογενής αιτία και αυτές που συμμετείχαν.
Πιστεύω ότι κάτι αντίστοιχο υπάρχει στα τροχαία ατυχήματα: η παράβαση του μονόδρομου είναι σίγουρα αρνητική αλλά άμα γίνεται κάτι συνέχεια κάποιο ζήτημα υπάρχει.
Τάσος
Πιστεύω ότι κάτι αντίστοιχο υπάρχει στα τροχαία ατυχήματα: η παράβαση του μονόδρομου είναι σίγουρα αρνητική αλλά άμα γίνεται κάτι συνέχεια κάποιο ζήτημα υπάρχει.
Τάσος