Πορίσματα ατυχημάτων

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
Απάντηση
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από Tassos »

Ξεκινάω το θέμα σαν απάντηση παρατήρηση στο δυστύχημα που έγινε στη Θεσσαλία την Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου.

Αναρωτιέμαι αν υπάρχουν τα πορίσματα των δυστυχημάτων στους δρόμους ή απλά η Τροχαία τα καταγράφει και απλά κάνει μια πρόχειρη περιγραφή. θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να διαβάζαμε τι ακριβώς έγινε λάθος και όχι τη γενική εκτίμηση ότι έφταιγε η υπερβολική ταχύτητα.

Καταλαβαίνω ότι με τον αριθμό των συμβάντων κάθε μέρα δε θα ήταν εύκολο αλλά σίγουρα θα ήταν χρήσιμο. Πχ τα σημεία παγίδες γιατί είναι τέτοια και πως μπορούν ίσως εύκολα να αλλάξουν.


Τάσος


xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από xrisa »

Δυστυχώς σε σπάνιες περιπτώσεις μαθαίνουμε τις αιτίες των ατυχημάτων, και αυτό το λέω από την εμπειρία που έχω στην κάλυψη τέτοιων θεμάτων.
Τα πορίσματα αργούν να βγουν, αλλά ο φόρτος εργασίας ή πολλών συμβάντων δεν είναι αιτιολογία να μην μαθαίνουμε τις αιτίες.
Αυτό θα μας βοηθούσε πολύ στην πρόληψη αυτών.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από MacPap »

Εγώ θα το ξαναπώ και δεν θα βαριέμαι να το λέω μέχρι να μαλλιάσει η γλώσσα μου.

Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες στα ατυχήματα μη λαμβάνοντας υπόψη πως Πάντα μα Πάντα σε ένα ατύχημα (ίσως με ελλαχιστότατες εξαιρέσεις) κάποιος απο τους εμπλεκόμενους ΔΕΝ τήρησε κάποιο άρθρο του ΚΟΚ. Μα θα είναι γιατί έκανε προσπέραση εκεί που δεν έπρεπε, μα γιατί θα έτρεχε παραπάνω απ' ότι άντεχε το όχημα ή ο δρόμος (άσχετα με το τι νόμιζε ο ίδιος), μα γιατί μίλαγε στο κινητό ή ήταν αφηρημένος, μα γιατί δεν είχε μεριμνήσει να δέσει καλά το φορτίο και πάει λέγοντας. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις κατά τις οποίες υπάρχει μηχανική βλάβη ή φταίει ο δρόμος για τα ατυχήματα που συμβαίνουν.

Αλλά αν επί παραδείγματι εκεί που έχει πινακίδες ότι εκτελούνται έργα με όριο τα 60-80 έχει τους βιαστικούς που αν μπορούσαν θα σε περνούσαν από πάνω έ λυπάμαι αλλά δεν φταίει ούτε ο δρόμος ούτε κάτι άλλο εκτός από το ξερό μας το κεφάλι.

Η γνώμη μου είναι πως αν δεν καταφέρουμε οι οδηγοί στους ελληνικούς δρόμους να τηρούν ΠΡΩΤΑ απ' όλα τον ΚΟΚ ματαιοπονούμε ψάχνοντας για λύσεις στο πρόβλημα των ατυχημάτων. Απλούστατα επειδή δεν υπάρχει μια κοινή σταθερή στην εξίσωση κάτι που σε άλλες χώρες είναι δεδομένο και έτσι μπορούν και χτίζουν πολιτικές για την μείωση των ατυχημάτων.

Με λίγα λόγια προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να γίνουν ασφαλέστερες οι μετακινήσεις ενώ οι πλειονότητα των οδηγών συμπεριφέρεται σαν να οδηγεί σε πίστα συγκρουόμενων στο λούνα παρκ. Τι συμπεράσματα λοιπόν να εξάγει το οποιοδήποτε συνέδριο και τι μέτρα να παρθούν???

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από Tassos »

Αυτό το καιρό διαβάζω ένα από τα πιο σημαντικά βιβλία στον τομέα της ασφάλειας πτήσεων που αναφέρεται στον ανθρώπινο παράγοντα. Είναι απίστευτο πόσα λάθη κάνουν έμπειροι χειριστές όταν οι συνθήκες το ευνοούν.

Αντίστοιχα ναι παραβίασα τον ΚΟΚ. Μήπως όμως οι πινακίδες ήταν λάθος; Μήπως η στροφή είχε λάθος κλήση; Μήπως το φανάρι "ανάβει λάθος"; Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν.

Αυτό θέλω να δω. Αν οι συνθήκες που ευνόησαν το ατύχημα οφείλονται μόνο στον οδηγό ή και στο δρόμο.

Τάσος
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από enias »

Προσωπική εκτίμηση: το 95% είναι απο επιπολαιότητα (ελα βρε αδερφέ!).
Η υποβάθμιση της σημαντικότητας του ΚΟΚ, είναι και αυτο επιπολαιότητα.
Αινείας
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από erling »

Θα συμφωνήσω με τον enias λέγοντας πως σε ότι μου έχει συμβεί στον δρόμο ποτέ, εκτός μιας φοράς που δεν μπορώ να έχω άποψη, η βασική ευθύνη δεν ήταν του δρόμου αλλά δική μου ή του άλλου.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από rasPUTIN »

MacPap έγραψε:Με λίγα λόγια προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να γίνουν ασφαλέστερες οι μετακινήσεις ενώ οι πλειονότητα των οδηγών συμπεριφέρεται σαν να οδηγεί σε πίστα συγκρουόμενων στο λούνα παρκ.
Μιὰ χαρὰ τὰ λές, συμφωνῶ.
MacPap έγραψε:Τι συμπεράσματα λοιπόν να εξάγει το οποιοδήποτε συνέδριο και τι μέτρα να παρθούν???
Χωροφύλακας μὲ βούρδουλα.
Tassos έγραψε:Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν.
Μπορεῖς νὰ γράψεις κάποιο παράδειγμα (ἢ ἀκόμα καλύτερα πραγματικὸ περιστατικό); Δὲν καταλαβαίνω τὶ ἐννοεῖς.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από MacPap »

Tassos έγραψε:...Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν...
Δεν μπορώ να διαφωνήσω ως προς το αποτέλεσμα διότι κανείς αλάνθαστος. :D

Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως στόχος δεν πρέπει με κάθε τρόπο να είναι να τηρούν όλοι τον ΚΟΚ και να μη κάνουν του κεφαλιού τους και να ερμηνεύουν τα άρθρα του κατά το δοκούν. Στο στιλ "έλα μωρέ εδώ βλέπω δεν έρχεται κανένας άρα περνάω το κόκκινο" κλπ κλπ κλπ.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από xrisa »

Tassos έγραψε:Πιστεύω ότι ακόμα και οι πιο προσεκτικοί οδηγοί μπορεί να παραβιάσουν τον ΚΟΚ εάν οι συνθήκες το ευνοήσουν.
Επειδή τίποτα δεν είναι απόλυτο θα συμφωνήσω με την παραπάνω παράθεση.
Και να αναφέρω ένα παράδειγμα παραβίασης του ΚΟΚ από εμένα.
Ταξιδεύω από Ιωάννινα για Αγρίνιο, το δίκτυο άθλιο, τα όρια μικρά, λογικό αυτό, έχω όχημα μπροστά μου που κινείται με μικρή ταχύτητα, βρίσκω τις κατάλληλες συνθήκες για προσπέραση, δεν γίνεται όμως να το κάνω σύμφωνα με το όριο, αναγκαστικά κάνω υπέρβαση, δεν μπορώ να χαζεύω σε δίστηθο δρόμο!!!!!
Tassos έγραψε:Αυτό θέλω να δω. Αν οι συνθήκες που ευνόησαν το ατύχημα οφείλονται μόνο στον οδηγό ή και στο δρόμο.

Τάσος
Εδώ φαίνεται η ανάγκη να γίνονται γνωστά τα πορίσματα ή αν θέλετε οι αιτίες των ατυχημάτων, δεν θα συμφωνήσω με την άποψη ότι:
" έγινε παραβίαση του ΚΟΚ" και δεν χρειάζεται να μάθουμε για ποιό λόγο έγινε το ατύχημα.
Ok παραβίαση του ΚΟΚ εμένα δεν μου αρκεί, δεν νομίζω να είναι έτσι, τον ΚΟΚ τον σέβομαι αλλά για μένα δεν είναι θέσφατο πολύ εύκολο είναι παραβίαση του Κώδικα και όλα τέλος.
Μόνο αυτό φταίει για να γίνει ένα ατύχημα?
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Πορίσματα ατυχημάτων

Δημοσίευση από Tassos »

Η FAA (η αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) ήδη από το 1994 αναφέρει το "σπάσε ένα κρίκο σώσε μια ζωή": Κάθε ατύχημα δημιουργείται από μικρούς και φαινομενικά ασήμαντους παράγοντες που στο τέλος συμβαίνουν ταυτόχρονα και έχουμε το συμβάν. Επίσης στα πορίσματα αεροπορικών ατυχημάτων υπάρχει πάντα η πρωτογενής αιτία και αυτές που συμμετείχαν.


Πιστεύω ότι κάτι αντίστοιχο υπάρχει στα τροχαία ατυχήματα: η παράβαση του μονόδρομου είναι σίγουρα αρνητική αλλά άμα γίνεται κάτι συνέχεια κάποιο ζήτημα υπάρχει.

Τάσος
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”