Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση
Δημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2010, 19:50
Όταν έχει πάγο ή χιόνι.
Οι γέφυρες και οι ανισόπεδες διαβάσεις παγώνουν πρώτες. Μείωσε ταχύτητα και απόφυγε τις απότομες αλλαγές στη ταχύτητα.
Διατήρησε τα τζάμια καθαρά από χιόνι ή πάγο.
Διατήρησε σταθερή και χαμηλή ταχύτητα – αλλά όχι πολύ χαμηλή. Στο βαθύ χιόνι, είναι συχνά απαραίτητο να χρησιμοποιείς την ορμή του οχήματος για να προχωράς.
Χρησιμοποίησε τα φρένα προσεκτικά. Το απότομο φρενάρισμα θα προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών, και ως αποτέλεσμα θα χάσεις τον έλεγχο του οχήματος.
Τα ABS φρένα είναι σχεδιασμένα να μην χάνεται ο έλεγχος του οχήματος. Για να κάνεις τα ABS φρένα να λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να πατάς το φρένο σταθερά και δυνατά (το "τρέμουλο" του πεντάλ είναι απολύτως φυσιολογικό και δεν πρέπει να σε απασχολεί).
Εάν κολλήσεις στο χιόνι, ευθυγράμμισε τους τροχούς και επιτάχυνε αργά. Απόφυγε το "σπινάρισμα" των τροχών. Βάλε άμμο ή χαλίκια κάτω από τους τροχούς.
Εγκλωβισμός.
Συγκεκριμένες είναι και οι ενέργειες που θα πρέπει να κάνει ένας οδηγός σε περίπτωση εγκλωβισμού του.
Στην περίπτωση αυτή οι εγκλωβισμένοι οδηγοί θα πρέπει να καθαρίζουν σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα, εάν συνεχίζεται η χιονόπτωση, την εξάτμιση του αυτοκινήτου για να μπορεί να δουλεύει ο κινητήρας.
Να βάζουν τον κινητήρα κατά τακτά χρονικά διαστήματα, ανά δέκα λεπτά την ώρα, σε ενέργεια, έτσι ώστε να δουλεύει το καλοριφέρ και να κρατά σε σταθερή θερμοκρασία την καμπίνα του αυτοκινήτου για να μην παγώσουν οι επιβαίνοντες.
Να αφήνουν το τζάμι του αυτοκινήτου 1 έως 2 εκατοστά ανοιχτό για να υπάρχει κατάλληλος αερισμός στην καμπίνα και να δέσουν στην κεραία του αυτοκινήτου ένα ύφασμα έντονου χρώματος κόκκινου ή μπλε για να γίνεται το αυτοκίνητο ορατό από τα εκχιονιστικά μηχανήματα.
Μείνετε στο όχημα. Μην εγκαταλείπετε το όχημα για να ψάξετε για βοήθεια εκτός εάν υπάρχει ορατή βοήθεια σε απόσταση 100 μέτρων. Μπορεί να αποπροσανατολισθείτε και να χαθείτε στο χιόνι.
Σε καμία περίπτωση να μην χάσουν την ψυχραιμία τους. Εφ’ όσον υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κινητού τηλεφώνου, να επικοινωνούν αμέσως με το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα ή το 100 ή την πυροσβεστική υπηρεσία στο 199 απ’ όπου θα ενημερωθούν άμεσα για να παρέμβουν.
Όταν βρέχει.
Καθώς το νερό της βροχής αναμειγνύεται με λάδια, λίγδα και χώμα ο δρόμος γίνεται ολισθηρός. Επίσης, οι τροχοί έχουν την τάση να κινούνται πάνω στο νερό – και όχι στο οδόστρωμα – και έτσι μειώνεται η ολκή. Μείωσε ταχύτητα.
H πρόσφυση καθώς και η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είναι σαφώς χειρότερες στο βρεγμένο δρόμο (και ακόμα χειρότερες στο χιόνι ή τον πάγο).
"Zύγισε" πολύ προσεκτικά τη δύναμη στο πόδι σου όταν φρενάρεις, αν το αυτοκίνητό σου δεν έχει ABS. H τριβή μεταξύ δρόμου και ελαστικού είναι μειωμένη στο βρεγμένο έδαφος, ενώ η τριβή μεταξύ "δαγκάνας" και δίσκου στα φρένα παραμένει η ίδια. Kατά συνέπεια, το φρενάρισμα έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα των τροχών σε βρεγμένο παρά σε στεγνό δρόμο. Το μπλοκάρισμα των τροχών έχει ως αποτέλεσμα να φεύγει το αυτοκίνητο ευθεία, εντελώς ακυβέρνητο.
Η ορατότητα είναι περιορισμένη. Άναψε τα φώτα. Χρησιμοποίησε τον αποπαγωτή ή το κλιματιστικό για να διατηρήσεις τζάμια και καθρέπτες καθαρούς.
Όταν έχει ομίχλη.
Να οδηγείς στα δεξιά του δρόμου.
Άναψε τα φώτα πορείας – όχι τη μεγάλη σκάλα.
Αν η ομίχλη είναι τόσο πυκνή που δεν μπορείς να δεις ούτε την άκρη του δρόμου, σταμάτησε δεξιά αρκετά μακριά από τη λωρίδα κυκλοφορίας και άναψε τα emergeφλας.
Σε συνθήκες ομίχλης, κάθε προσπάθεια για προσπέραση θεωρείται αδιανόητη. Θα πρέπει να οπλιστείς με υπομονή, προκειμένου να φτάσεις ασφαλής στον προορισμό σου.hellascams.gr/grc/snowcam.htmlncy
Οι γέφυρες και οι ανισόπεδες διαβάσεις παγώνουν πρώτες. Μείωσε ταχύτητα και απόφυγε τις απότομες αλλαγές στη ταχύτητα.
Διατήρησε τα τζάμια καθαρά από χιόνι ή πάγο.
Διατήρησε σταθερή και χαμηλή ταχύτητα – αλλά όχι πολύ χαμηλή. Στο βαθύ χιόνι, είναι συχνά απαραίτητο να χρησιμοποιείς την ορμή του οχήματος για να προχωράς.
Χρησιμοποίησε τα φρένα προσεκτικά. Το απότομο φρενάρισμα θα προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών, και ως αποτέλεσμα θα χάσεις τον έλεγχο του οχήματος.
Τα ABS φρένα είναι σχεδιασμένα να μην χάνεται ο έλεγχος του οχήματος. Για να κάνεις τα ABS φρένα να λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να πατάς το φρένο σταθερά και δυνατά (το "τρέμουλο" του πεντάλ είναι απολύτως φυσιολογικό και δεν πρέπει να σε απασχολεί).
Εάν κολλήσεις στο χιόνι, ευθυγράμμισε τους τροχούς και επιτάχυνε αργά. Απόφυγε το "σπινάρισμα" των τροχών. Βάλε άμμο ή χαλίκια κάτω από τους τροχούς.
Εγκλωβισμός.
Συγκεκριμένες είναι και οι ενέργειες που θα πρέπει να κάνει ένας οδηγός σε περίπτωση εγκλωβισμού του.
Στην περίπτωση αυτή οι εγκλωβισμένοι οδηγοί θα πρέπει να καθαρίζουν σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα, εάν συνεχίζεται η χιονόπτωση, την εξάτμιση του αυτοκινήτου για να μπορεί να δουλεύει ο κινητήρας.
Να βάζουν τον κινητήρα κατά τακτά χρονικά διαστήματα, ανά δέκα λεπτά την ώρα, σε ενέργεια, έτσι ώστε να δουλεύει το καλοριφέρ και να κρατά σε σταθερή θερμοκρασία την καμπίνα του αυτοκινήτου για να μην παγώσουν οι επιβαίνοντες.
Να αφήνουν το τζάμι του αυτοκινήτου 1 έως 2 εκατοστά ανοιχτό για να υπάρχει κατάλληλος αερισμός στην καμπίνα και να δέσουν στην κεραία του αυτοκινήτου ένα ύφασμα έντονου χρώματος κόκκινου ή μπλε για να γίνεται το αυτοκίνητο ορατό από τα εκχιονιστικά μηχανήματα.
Μείνετε στο όχημα. Μην εγκαταλείπετε το όχημα για να ψάξετε για βοήθεια εκτός εάν υπάρχει ορατή βοήθεια σε απόσταση 100 μέτρων. Μπορεί να αποπροσανατολισθείτε και να χαθείτε στο χιόνι.
Σε καμία περίπτωση να μην χάσουν την ψυχραιμία τους. Εφ’ όσον υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κινητού τηλεφώνου, να επικοινωνούν αμέσως με το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα ή το 100 ή την πυροσβεστική υπηρεσία στο 199 απ’ όπου θα ενημερωθούν άμεσα για να παρέμβουν.
Όταν βρέχει.
Καθώς το νερό της βροχής αναμειγνύεται με λάδια, λίγδα και χώμα ο δρόμος γίνεται ολισθηρός. Επίσης, οι τροχοί έχουν την τάση να κινούνται πάνω στο νερό – και όχι στο οδόστρωμα – και έτσι μειώνεται η ολκή. Μείωσε ταχύτητα.
H πρόσφυση καθώς και η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είναι σαφώς χειρότερες στο βρεγμένο δρόμο (και ακόμα χειρότερες στο χιόνι ή τον πάγο).
"Zύγισε" πολύ προσεκτικά τη δύναμη στο πόδι σου όταν φρενάρεις, αν το αυτοκίνητό σου δεν έχει ABS. H τριβή μεταξύ δρόμου και ελαστικού είναι μειωμένη στο βρεγμένο έδαφος, ενώ η τριβή μεταξύ "δαγκάνας" και δίσκου στα φρένα παραμένει η ίδια. Kατά συνέπεια, το φρενάρισμα έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα των τροχών σε βρεγμένο παρά σε στεγνό δρόμο. Το μπλοκάρισμα των τροχών έχει ως αποτέλεσμα να φεύγει το αυτοκίνητο ευθεία, εντελώς ακυβέρνητο.
Η ορατότητα είναι περιορισμένη. Άναψε τα φώτα. Χρησιμοποίησε τον αποπαγωτή ή το κλιματιστικό για να διατηρήσεις τζάμια και καθρέπτες καθαρούς.
Όταν έχει ομίχλη.
Να οδηγείς στα δεξιά του δρόμου.
Άναψε τα φώτα πορείας – όχι τη μεγάλη σκάλα.
Αν η ομίχλη είναι τόσο πυκνή που δεν μπορείς να δεις ούτε την άκρη του δρόμου, σταμάτησε δεξιά αρκετά μακριά από τη λωρίδα κυκλοφορίας και άναψε τα emergeφλας.
Σε συνθήκες ομίχλης, κάθε προσπάθεια για προσπέραση θεωρείται αδιανόητη. Θα πρέπει να οπλιστείς με υπομονή, προκειμένου να φτάσεις ασφαλής στον προορισμό σου.hellascams.gr/grc/snowcam.htmlncy