Σελίδα 1 από 1

Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση

Δημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2010, 19:50
από manos
Όταν έχει πάγο ή χιόνι.

Οι γέφυρες και οι ανισόπεδες διαβάσεις παγώνουν πρώτες. Μείωσε ταχύτητα και απόφυγε τις απότομες αλλαγές στη ταχύτητα.
Διατήρησε τα τζάμια καθαρά από χιόνι ή πάγο.
Διατήρησε σταθερή και χαμηλή ταχύτητα – αλλά όχι πολύ χαμηλή. Στο βαθύ χιόνι, είναι συχνά απαραίτητο να χρησιμοποιείς την ορμή του οχήματος για να προχωράς.
Χρησιμοποίησε τα φρένα προσεκτικά. Το απότομο φρενάρισμα θα προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών, και ως αποτέλεσμα θα χάσεις τον έλεγχο του οχήματος.

Τα ABS φρένα είναι σχεδιασμένα να μην χάνεται ο έλεγχος του οχήματος. Για να κάνεις τα ABS φρένα να λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να πατάς το φρένο σταθερά και δυνατά (το "τρέμουλο" του πεντάλ είναι απολύτως φυσιολογικό και δεν πρέπει να σε απασχολεί).
Εάν κολλήσεις στο χιόνι, ευθυγράμμισε τους τροχούς και επιτάχυνε αργά. Απόφυγε το "σπινάρισμα" των τροχών. Βάλε άμμο ή χαλίκια κάτω από τους τροχούς.

Εγκλωβισμός.

Συγκεκριμένες είναι και οι ενέργειες που θα πρέπει να κάνει ένας οδηγός σε περίπτωση εγκλωβισμού του.

Στην περίπτωση αυτή οι εγκλωβισμένοι οδηγοί θα πρέπει να καθαρίζουν σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα, εάν συνεχίζεται η χιονόπτωση, την εξάτμιση του αυτοκινήτου για να μπορεί να δουλεύει ο κινητήρας.
Να βάζουν τον κινητήρα κατά τακτά χρονικά διαστήματα, ανά δέκα λεπτά την ώρα, σε ενέργεια, έτσι ώστε να δουλεύει το καλοριφέρ και να κρατά σε σταθερή θερμοκρασία την καμπίνα του αυτοκινήτου για να μην παγώσουν οι επιβαίνοντες.
Να αφήνουν το τζάμι του αυτοκινήτου 1 έως 2 εκατοστά ανοιχτό για να υπάρχει κατάλληλος αερισμός στην καμπίνα και να δέσουν στην κεραία του αυτοκινήτου ένα ύφασμα έντονου χρώματος κόκκινου ή μπλε για να γίνεται το αυτοκίνητο ορατό από τα εκχιονιστικά μηχανήματα.

Μείνετε στο όχημα. Μην εγκαταλείπετε το όχημα για να ψάξετε για βοήθεια εκτός εάν υπάρχει ορατή βοήθεια σε απόσταση 100 μέτρων. Μπορεί να αποπροσανατολισθείτε και να χαθείτε στο χιόνι.
Σε καμία περίπτωση να μην χάσουν την ψυχραιμία τους. Εφ’ όσον υπάρχει δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κινητού τηλεφώνου, να επικοινωνούν αμέσως με το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα ή το 100 ή την πυροσβεστική υπηρεσία στο 199 απ’ όπου θα ενημερωθούν άμεσα για να παρέμβουν.

Όταν βρέχει.

Καθώς το νερό της βροχής αναμειγνύεται με λάδια, λίγδα και χώμα ο δρόμος γίνεται ολισθηρός. Επίσης, οι τροχοί έχουν την τάση να κινούνται πάνω στο νερό – και όχι στο οδόστρωμα – και έτσι μειώνεται η ολκή. Μείωσε ταχύτητα.
H πρόσφυση καθώς και η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου είναι σαφώς χειρότερες στο βρεγμένο δρόμο (και ακόμα χειρότερες στο χιόνι ή τον πάγο).
"Zύγισε" πολύ προσεκτικά τη δύναμη στο πόδι σου όταν φρενάρεις, αν το αυτοκίνητό σου δεν έχει ABS. H τριβή μεταξύ δρόμου και ελαστικού είναι μειωμένη στο βρεγμένο έδαφος, ενώ η τριβή μεταξύ "δαγκάνας" και δίσκου στα φρένα παραμένει η ίδια. Kατά συνέπεια, το φρενάρισμα έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα των τροχών σε βρεγμένο παρά σε στεγνό δρόμο. Το μπλοκάρισμα των τροχών έχει ως αποτέλεσμα να φεύγει το αυτοκίνητο ευθεία, εντελώς ακυβέρνητο.
Η ορατότητα είναι περιορισμένη. Άναψε τα φώτα. Χρησιμοποίησε τον αποπαγωτή ή το κλιματιστικό για να διατηρήσεις τζάμια και καθρέπτες καθαρούς.

Όταν έχει ομίχλη.

Να οδηγείς στα δεξιά του δρόμου.
Άναψε τα φώτα πορείας – όχι τη μεγάλη σκάλα.
Αν η ομίχλη είναι τόσο πυκνή που δεν μπορείς να δεις ούτε την άκρη του δρόμου, σταμάτησε δεξιά αρκετά μακριά από τη λωρίδα κυκλοφορίας και άναψε τα emergeφλας.
Σε συνθήκες ομίχλης, κάθε προσπάθεια για προσπέραση θεωρείται αδιανόητη. Θα πρέπει να οπλιστείς με υπομονή, προκειμένου να φτάσεις ασφαλής στον προορισμό σου.hellascams.gr/grc/snowcam.htmlncy

Re: ασφαλη οδηγηση

Δημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2010, 19:56
από manos
Είναι ασφαλές ένα βαρύ και άκαμπτο αυτοκίνητο;

Ακόμη και στις μέρες μας δεν είναι λίγοι αυτοί που ασπάζονται τη συγκεκριμένη άποψη η οποία είναι εντελώς λανθασμένη. Μπορεί να ακούγεται παράξενο αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η πλαστική παραμόρφωση του αμαξώματος τόσο μειώνεται το ενδεχόμενο τραυματισμού των επιβατών, αρκεί να φορούν πάντα τις ζώνες ασφαλείας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ατυχημάτων αφορά τις μετωπικές συγκρούσεις. Η ικανοποιητική παραμόρφωση του εμπρός τμήματος επιτρέπει τη σταδιακή εξασθένηση της ενέργειας που παράγεται από τη σύγκρουση, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να δέχονται μειωμένες επιταχύνσεις. Φανταστείτε τη σφοδρότητα που παράγεται από σύγκρουση σε ένα τοίχο και αυτή σε έναν σωρό από ελαστικά. Άρα μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι σε περίπτωση σύγκρουσης το ζητούμενο για ένα ασφαλές αυτοκίνητο είναι η μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε έργο παραμόρφωσης, με απαραίτητη βέβαια προϋπόθεση ο θάλαμος των επιβατών να παραμείνει άθικτος και οι πόρτες να ανοίγουν για να διαφύγει κανείς.
--------------------------------------------------------------------------------
Τα ελαστικά

Τα ελαστικά αποτελούν το μόνο σημείο επαφής του οχήματος με τον δρόμο. Πρέπει να προσέχετε για να διαφυλάξετε την ποιότητα και τις επιδόσεις των ελαστικών σας.

Οι 6 κυριότερες λειτουργίες του ελαστικού.
Μεταφορά φορτίου: ένα ελαστικό μεταφέρει πάνω από 50 φορές το βάρος του.
Κατευθυντικότητα: η τήρηση της προκαθορισμένης πορείας του οχήματος εξαρτάται από το κράτημα του ελαστικού.
Μετάδοση: η ποιότητα μερικών τετραγωνικών εκατοστών ελαστικού στην επαφή με το έδαφος επιδρά στη μετάδοση της επιτάχυνσης και φρεναρίσματος.
Απόσβεση: ένα ελαστικό αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος εξασφαλίζοντας την άνεση των επιβατών και την μακροζωία του οχήματος.
Κίνηση: όσο σταθερά κυλάνε τα ελαστικά σας, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόλαυση στην οδήγηση και ελέγχεται η κατανάλωση.
Διάρκεια: η φθορά των ελαστικών εξαρτάται από την ποιότητα της γόμας, από το φορτίο του αυτοκινήτου, από την ταχύτητα σας, από το είδος του οδοστρώματος και από το στυλ της οδήγησής σας.

Τα σημεία της σωστής επιλογής
Ίδια ελαστικά ανά άξονα
Σύμφωνα με το νόμο, ανά άξονα, τα ελαστικά πρέπει απαραίτητα να είναι ίδιας μάρκας, ίδιας διάστασης, ίδιας κατηγορίας χρήσης, ίδιας αρχιτεκτονικής σκελετού (ράντιαλ ή συμβατικό), ίδιου δείκτη ταχύτητας και ίδιου δείκτη φορτίου.

Τα καινούργια ελαστικά στον πίσω άξονα
Συνίσταται να μοντάρουμε τα λιγότερα φθαρμένα ελαστικά στον πίσω άξονα, για να εξασφαλίσουμε καλύτερο κράτημα στο δρόμο.
Τοποθετώντας τα λιγότερο φθαρμένα ελαστικά στον πίσω άξονα, οι κίνδυνοι τετ-α-κε μειώνονται στο βρεγμένο δρόμο και μεγιστοποιείται ο έλεγχος του αυτοκινήτου σε δύσκολες καταστάσεις.

Παρακολούθηση και συντήρηση
Μηνιαίος έλεγχος της πίεσης των ελαστικών και πριν από μία μεγάλη διαδρομή (με κρύα ελαστικά).
Έλεγχος της φθοράς του ελαστικού (αντικατάσταση αν το βάθος σκαλίσματος έχει φθάσει στα 1,6 χιλιοστά).

Να συμβουλεύεστε έναν επαγγελματία των ελαστικών εάν παρατηρείτε ή διαπιστώσετε:
Μια ασυνήθιστη απώλεια πίεσης.
Αφύσικη ή ανομοιόμορφη φθορά.
Κάθε διάτρηση, κόψιμο ή ορατή παραμόρφωση.
Κραδασμούς, θόρυβο ή «τράβηγμα» του τιμονιού.
Ίχνη γήρατος ή κόπωσης (σπασίματα).
--------------------------------------------------------------------------------
Στον κινηματογράφο τα ταξίδια με το αυτοκίνητο αποπνέουν αίσθηση ελευθερίας. Στην πραγματική ζωή τα ταξίδια με το αυτοκίνητο κρύβουν μεγάλη δόση εκνευρισμού. Αποφύγετέ την.

Κάθε οδηγός γνωρίζει από την πείρα του ποιες ώρες της ημέρας λειτουργεί καλύτερα και έχει μεγαλύτερη ενέργεια. Ως εκ τούτου, η καλύτερη ώρα για να ταξιδέψει είναι αυτή που εξυπηρετεί τον οδηγό και όχι εκείνη που βολεύει τους συνεπιβάτες. Οι στατιστικές ωστόσο λένε ότι τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν 1 – 5 μ.μ. και 2 – 6 π.μ. – διότι εκείνη την ώρα το σώμα απαιτεί ύπνο.

Ο οδηγός χάνει μισό λίτρο ιδρώτα περισσότερο από τους υπόλοιπους επιβάτες. Η αυξημένη εφίδρωση οδηγεί στην αφυδάτωση και αυτή με τη σειρά της δημιουργεί έντονο αίσθημα κούρασης. Πρέπει λοιπόν να πίνετε πολύ συχνά νερό την ώρα που οδηγείτε – κυρίως το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, όταν η προσοχή του οδηγού αποσπάται κατά την προσπάθεια του να μιλήσει στο κινητό, να ανάψει τσιγάρο ή να βρει σταθμό στο ραδιόφωνο, αυξάνονται κατά 5% οι πιθανότητες ατυχήματος.

Αν την ώρα που οδηγείτε, νιώσετε επιτακτική ανάγκη να φάτε κάτι γλυκό, κάντε το. Η γλυκόζη τρέφει τον εγκέφαλο ο οποίος βρίσκεται σε εγρήγορση ώστε να μπορεί να συγκεντρώνεται και να λαμβάνει τις κατάλληλες αποφάσεις την ώρα της οδήγησης.

Αν οδηγείτε έχοντας ανοίξει το κλιματιστικό του αυτοκινήτου, πρέπει να θυμάστε να ανοίγετε συχνά τα παράθυρα για μπει μέσα στο αυτοκίνητο φρέσκος αέρας. Η έλλειψη οξυγόνου, που δημιουργείται εξαιτίας της λειτουργίας του κλιματιστικού, μπορεί να μειώσει σημαντικά τα αντανακλαστικά σας σε διάστημα 15 λεπτών. Αν υπάρχει επιβάτης στο αυτοκίνητο, τότε το οξυγόνο θα ελαττωθεί ακόμη γρηγορότερα. Αν ταυτοχρόνως αποφασίσετε να καπνίσετε υπό αυτές τις συνθήκες το οξυγόνο θα τελειώσει σε ελάχιστα λεπτά. Προσοχή!

Το άγχος προκαλεί μείωση στην ταχύτητα αντίδρασης.

Κάθε δύο ώρες επιβάλλεται να κάνετε μια στάση. Κάντε ένα γρήγορο περπάτημα για να τονώσετε την κυκλοφορία στο σώμα σας και ανακουφίστε τη μέση και τον αυχένα σας κάνοντας μασάζ στα σημεία αυτά.

Τοποθετείτε πάντοτε τα παιδιά στο πίσω κάθισμα, κυρίως αν το αυτοκίνητο διαθέτει αερόσακους. Σε περίπτωση σύγκρουσης ο αερόσακος ενδέχεται να αποδειχθεί εξαιρετικά επικίνδυνος για ένα παιδί που κάθεται στη θέση του συνοδηγού.

Αν το παιδί είναι ηλικίας κάτω των 8 ετών αγοράστε του παιδικό καθισματάκι το οποίο διαφέρει ανάλογα με την ηλικία του. Σε κάθε περίπτωση, αναζητήστε στο κάθισμα ετικέτα ή ανάγλυφη στάμπα η οποία θα φέρει τα αρχικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) και αριθμούς που υποδηλώνουν ότι πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας.

Αν το παιδί έχει μεγαλώσει και δεν χωράει στο κάθισμα που έχετε ή το κεφάλι του εξέχει από την πλάτη του καθίσματος, το πρέπει να αντικαταστήσετε το παιδικό κάθισμα.

Καλό σας Ταξίδι!
http://www.hellascams.gr/grc/snowcam.htmlncy

Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση

Δημοσιεύτηκε: 27 Οκτ 2010, 23:53
από rasPUTIN
manos έγραψε: Οι γέφυρες και οι ανισόπεδες διαβάσεις παγώνουν πρώτες. Μείωσε ταχύτητα και απόφυγε τις απότομες αλλαγές στη ταχύτητα.
Διατήρησε τα τζάμια καθαρά από χιόνι ή πάγο.
Διατήρησε σταθερή και χαμηλή ταχύτητα – αλλά όχι πολύ χαμηλή. Στο βαθύ χιόνι, είναι συχνά απαραίτητο να χρησιμοποιείς την ορμή του οχήματος για να προχωράς.
Χρησιμοποίησε τα φρένα προσεκτικά. Το απότομο φρενάρισμα θα προκαλέσει μπλοκάρισμα των τροχών, και ως αποτέλεσμα θα χάσεις τον έλεγχο του οχήματος.
Στὸ χιόνι φαίνεται ποιὸς εἶναι καλὸς ὁδηγός, ποιὸς τὸ πάει καλὰ ἀλλὰ ἔχει πολλὰ νὰ μάθει καὶ ποιὸς εἶναι βόιδας.

Ὁ ἐγγυημένος τρόπος γιὰ ατύχημα εἶναι νὰ πατήσεις τὸ πετάλι τοῦ φρένου μὲ δύναμη (κατὰ τὸ κοινῶς λεγόμενο νὰ τὸ τσαρουχώσεις).

Ἡ ταχύτητα κινήσεως τοῦ ὀχήματος ΔΕΝ ῥυθμίζεται ΜΟΝΟ μὲ τὸ "πατάω γκάζι/πατάω φρένο". Οχι μόνο δὲν εἶναι ὁ μοναδικὸς τρόπος ἀλλὰ εἶναι ὁ ἀτζαμίδικος (ἐκτὸς ἀν εἴμαστε σὲ μεγάλη κίνηση ἢ μποτιλιάρισμα). Πατάω γκάζι καὶ ἐπιταχύνω, ἀφήνω τὸ γκάζι καὶ έπιβραδύνω. Αὐτὸ βέβαια προϋποθέτει ὄτι κρατὰς τὴν ἀπαιτούμενη ἀπόσταση ἀπὸ τὸ προπορευόμενο ὄχημα (ἐκτὸς ἀν εἴμαστε σὲ μποτιλιάρισμα, ἐκεὶ τὸ γκάζι/φρένο εἶναι ἡ μόνη ἐπιλογή).

Σὲ πάγο/χιόνι ἀφήνεις μεγάλη ἀπόσταση, πολὺ μεγαλύτερη σὲ σχέση μὲ τὴν στεγνὴ ἄσφαλτο καὶ φροντίζεις νὰ ἀφήνεις γκάζι ἀπὸ νωρίς.
manos έγραψε:Τα ABS φρένα είναι σχεδιασμένα να μην χάνεται ο έλεγχος του οχήματος.
Μόνο ποὺ τὸ ABS αὐξάνει τὴν ἀπόσταση πεδήσεως. Εἶναι κάτι τὸ ὁποῖο θὰ πρέπει νὰ λαμβάνεται ὑπ'ὄψιν. Κάποιοι τετρακίνητοι, ἀπὸ αὐτοὺς οἰ ὁποῖοι βγαίνουν στὰ χιόνια, βγάζουν τὸ ABS ἐκτὸς λειτουργίας. Τὸ κόλπο εἶναι νὰ βρεῖς τὴν ἀσφάλεια τοῦ ABS στὴν ἀσφαλειοθήκη, νὰ ἀποσυνδέσεις τὴν γραμμὴ τροφοδοσίας τοῦ ABS καὶ νὰ τὴν περάσεις ἀπὸ διακόπτη τὸν ὁποῖο ἔχεις ἐγκαταστήσει στὸν πίνακα ὀργάνων (ταμπλὼ) τοῦ ὀχήματος.
manos έγραψε:Για να κάνεις τα ABS φρένα να λειτουργούν σωστά, θα πρέπει να πατάς το φρένο σταθερά και δυνατά (το "τρέμουλο" του πεντάλ είναι απολύτως φυσιολογικό και δεν πρέπει να σε απασχολεί).
Ἡ τακτικὴ πεδήσεως ἐξαρτάται ἀπὸ τὸ ἀν τὸ ὄχημα ἔχει ABS ἢ ὄχι. Ὄτι ἐπιτρέπεται στὴν μία περίπτωση ἀπαγορεύεται στὴν ἄλλη.
Σὲ ὄχημα χωρὶς ABS πατὰς διακοπτόμενα τὸ φρένο (πατάς, ἀφήνεις).
Σὲ ὄχημα μὲ ABS ἄπαξ καὶ πατήσεις τὸ φρένο τὸ κρατὰς πατημένο.
manos έγραψε: Εάν κολλήσεις στο χιόνι, ευθυγράμμισε τους τροχούς και επιτάχυνε αργά. Απόφυγε το "σπινάρισμα" των τροχών. Βάλε άμμο ή χαλίκια κάτω από τους τροχούς.
Ἡ εὐκολότατη λύση εἶναι τὰ πατάκια τοῦ ὀχήματος.

Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2010, 00:51
από manos
Haridimos έγραψε:Τὸ κόλπο εἶναι νὰ βρεῖς τὴν ἀσφάλεια τοῦ ABS στὴν ἀσφαλειοθήκη, νὰ ἀποσυνδέσεις τὴν γραμμὴ τροφοδοσίας τοῦ ABS καὶ νὰ τὴν περάσεις ἀπὸ διακόπτη τὸν ὁποῖο ἔχεις ἐγκαταστήσει στὸν πίνακα ὀργάνων (ταμπλὼ) τοῦ ὀχήματος..
τα καινουρια μοντελα εχουν διακοπτη .

Re: ασφαλη οδηγηση

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2010, 04:48
από rasPUTIN
manos έγραψε: Τα καινούργια ελαστικά στον πίσω άξονα
Συνίσταται να μοντάρουμε τα λιγότερα φθαρμένα ελαστικά στον πίσω άξονα, για να εξασφαλίσουμε καλύτερο κράτημα στο δρόμο.
Τοποθετώντας τα λιγότερο φθαρμένα ελαστικά στον πίσω άξονα, οι κίνδυνοι τετ-α-κε μειώνονται στο βρεγμένο δρόμο και μεγιστοποιείται ο έλεγχος του αυτοκινήτου σε δύσκολες καταστάσεις.
Ἀλλιῶς τὰ ξέρω. Τὰ καινούργια ἐλαστικὰ μπαίνουν μπροστὰ διότι ἡ πλοήγηση τοῦ ὀχήματος γίνεται μὲ τὶς μπροστινὲς ῥόδες (ἐκεῖνες στρίβει τὸ τιμόνι).

Ὅσον ἀφορὰ τὸ τὲτ-ἀ-κὲ (στὰ ἑλληνικὰ πῶς λέγεται ἄραγε) νομίζω ὄτι ἠ συμπεριφορὰ τοῦ ὀχήματος ἐξαρτάται ἀπὸ τὸ ἐὰν ἠ κίνηση βρίσκεται στοὺς ἐμπρόσθιους ἢ τοὺς ὀπίσθιους τροχούς.

Re: ασφαλη οδηγηση

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2010, 11:10
από UltiMo_
Haridimos έγραψε:Τὰ καινούργια ἐλαστικὰ μπαίνουν μπροστὰ διότι ἡ πλοήγηση τοῦ ὀχήματος γίνεται μὲ τὶς μπροστινὲς ῥόδες.
Ναι. Τα καλά μπροστά. Η υποστροφή είναι πολύ πιο επικίνδυνη απο την υπερστροφή. Εξάλλου σε όχημα με μπρος κίνηση, για να γλιστρήσει ο πίσω άξονας, πρέπει να τα θέλει και λίγο ο κώλος σου.. Ενώ ο μπροστά... κάνει την επιτάχυνση, το 70% του φρεναρίσματος, και την αλλαγή πορείας. Σε γλίτσα, νερό και διαγραμμίσεις/διαβάσεις ούτε που το παίρνεις χαμπάρι πότε μπορεί να σου γλιστρήσει.
Haridimos έγραψε:νομίζω ὄτι ἠ συμπεριφορὰ τοῦ ὀχήματος ἐξαρτάται ἀπὸ τὸ ἐὰν ἠ κίνηση βρίσκεται στοὺς ἐμπρόσθιους ἢ τοὺς ὀπίσθιους τροχούς.
Επίσης και απο το βάρος. Αν το έχει μπροστά, πίσω, ή αν υπάρχει καλή ισορροπία μεταξύ τους. και σαφώς και απο την ανάρτηση. Τα περισσότερα αυτοκίνητα των κοινών θνητών, έχουν "φθηνιάρικη" πίσω ανάρτηση
Haridimos έγραψε:Ὅσον ἀφορὰ τὸ τὲτ-ἀ-κὲ (στὰ ἑλληνικὰ πῶς λέγεται ἄραγε)
εχμ... πετάει κώλο? :roll: :lol:

Re: ασφαλη οδηγηση

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2010, 11:28
από xrisa
Haridimos έγραψε:Ὅσον ἀφορὰ τὸ τὲτ-ἀ-κὲ (στὰ ἑλληνικὰ πῶς λέγεται ἄραγε)
εχμ... πετάει κώλο? :roll: :lol:[/quote]
Με το πλάι και όπου πάει :lol:

Re: Συμβουλές για ασφαλή οδήγηση

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2010, 13:03
από athanatos
manos έγραψε:τα καινουρια μοντελα εχουν διακοπτη .
Θα ήθελα πραγματικά να μάθω τον κατασκευαστή και το μοντέλο αυτοκινήτου που έχει διακόπτη απενεργοποίησης του ABS.
Εγώ ήξερα ότι συστήματα ασφαλείας δεν απενεργοποιούνται.

Re: ασφαλη οδηγηση

Δημοσιεύτηκε: 28 Οκτ 2010, 20:04
από enias
xrisa έγραψε:
Ultimo_ έγραψε:
Haridimos έγραψε:Ὅσον ἀφορὰ τὸ τὲτ-ἀ-κὲ (στὰ ἑλληνικὰ πῶς λέγεται ἄραγε)
εχμ... πετάει κώλο? :roll: :lol:
Με το πλάι και όπου πάει :lol:
Υπερστροφή.
Ευχαριστώ! :D