OI 8 ΣΤΟΥΣ 10 ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΩΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΤΥΠΗ

Προτροπές και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση...
Απάντηση
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

OI 8 ΣΤΟΥΣ 10 ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΩΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΤΥΠΗ

Δημοσίευση από xrisa »

OI 8 ΣΤΟΥΣ 10 ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΏΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ

Σε τραυματισμό στο κεφάλι οφείλεται το 80% των θανάτων των δικυκλιστών που έχουν εμπλακεί σε ατύχημα, σύμφωνα με έρευνα για τη χρήση κράνους που έκανε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο για λογαριασμό του υπουργείου Υποδομών...


Επιπλέον, οι δικυκλιστές που δεν φορούν κράνος αντιμετωπίζουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης.

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, ένα από τα τρία τροχαίων ατυχημάτων που γίνονται στην Ελλάδα αφορά δικυκλιστές, ενώ ένας στους τέσσερις αναβάτες δεν φορούν κράνος.

Το ποσοστό αυτό μέσα στις πόλεις είναι 27%, ενώ εμφανίζεται σημαντικά μειωμένο σε εθνικές και επαρχιακές οδούς, όπου καταγράφεται μη χρήση κράνους για το 4% των δικυκλιστών.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το ποσοστό της παράβασης ανέρχεται σε 30% μεταξύ των γυναικών οδηγών δικύκλων.

Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συναναβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες δεν φορούν κράνος.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10- 2) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες, όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση.

Eνθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009-2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν τη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.

Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί 20% στη δεκαετία 2000-2010 ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%.

«Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», τόνισε ο κ. Βούγιας.
στις 23:26
Πηγή: fimotro.blogspot


DELPIERO1981
Δημοσιεύσεις: 397
Εγγραφή: 05 Φεβ 2011, 17:48
Τοποθεσία: ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Re: OI 8 ΣΤΟΥΣ 10 ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΩΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ Χ

Δημοσίευση από DELPIERO1981 »

Επειδή τυγχάνει να είμαι και μοτοσικλετιστής, και επειδή στο συγγενικό μου περιβάλλον είχαμε κάποιο θανατηφόρο περιστατικό από τη μη χρήση του κράνους –ξαδερφός μου 18 ετών- γνωρίζω πολύ καλά πόσο καταλυτική είναι η παρουσία του κράνους στο κεφάλι του μοτοσικλετιστή. Όμως δεν φτάνει μόνο το κράνος να προστατέψει τον μοτοσικλετιστή, αν αυτό που εμπεριέχεται μέσα στο κεφάλι του, το μυαλό δηλαδή, δεν λειτουργεί, ή, το χειρότερο απ΄ όλα, έχει δώσει τη θέση του σε άλλα συστατικά, όπως άχυρα ή κουκούτσια. Πώς να προστατέψει το κράνος έναν μοτοσικλετιστή, όταν αυτός οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα, ή είναι πολύ πιωμένος, ή κάνει επικίνδυνους ελιγμούς; Δεν νομίζω ότι τότε ωφελεί σε τίποτα. Πρέπει όλοι απαραιτήτως οι μοτοσικλετιστές να το φοράμε, όπως ΚΑΙ τον υπόλοιπο εξοπλισμό που προστατεύει το σώμα μας σε μια πτώση, αλλά όλα αυτά ΠΆΝΤΑ σε συνδυασμό με την συνετή οδήγηση και ΠΟΤΈ ΜΑ ΠΟΤΈ χωρίς αυτή.

ΟΜΩΣ:



xrisa έγραψε:
Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συναναβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες δεν φορούν κράνος.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αυξημένο ποσοστό χρήσης κράνους από τους οδηγούς δικύκλων παρατηρείται κατά τις καθημερινές και τις πρωινές ώρες (10- 2) και το Σαββάτο τις μεσημεριανές ώρες, όταν είναι εντονότερη η αστυνόμευση.

Eνθαρρυντικό, πάντως, είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, για τα έτη 2009-2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν τη μη χρήση κράνους κατά 34,3%.

Όπως δήλωσε ο κ. Βούγιας, με τα μέτρα που έχει λάβει η πολιτεία, κατέστη δυνατόν να μειωθεί 20% στη δεκαετία 2000-2010 ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%.

«Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», τόνισε ο κ. Βούγιας.
στις 23:26
Πηγή: fimotro.blogspot
Διαβάζοντας αυτές τις γραμμές δεν θα μπορούσα να μη σχολιάσω κάποια πράγματα τα οποία μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι.
Η πολιτεία λέει πως κόπτεται και ανησυχεί για τη μη χρήση κράνους από μια μερίδα –κατ’ αυτούς 34,3%- και προσπαθεί να μειωθεί κι άλλο το ποσοστό αυτό.
Να μειωθεί πως; όταν η ίδια η πολιτεία προκλητικά συνεχίζει να φορολογεί το κράνος και τα υπόλοιπα είδη ένδυσης/προστασίας του αναβάτη με τον υψηλότερο συντελεστή φορολόγησης, καθιστώντας τα ως είδος πολυτελείας, ενώ κανονικά έπρεπε να τα επιδοτεί σε συνεργασία με τους αντιπροσώπους; Άρα αποδεικνύεται ότι δεν την νοιάζει η προστασία του αναβάτη ιδιαίτερα, παρά μόνο η είσπραξη του φόρου.
Ούτε επίσης αποτελεί λύση η χρήση του κράνους τις ώρες που υπάρχει ποιο έντονη αστυνόμευση, γιατί αυτό είναι υποκριτικό και μόνο. Που είναι το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, αυτό που θα εμφυσήσει στο μυαλό του κάθε μαθητή τη συνήθεια να φοράει κράνος, όχι για να αποφυγή μιας κλήσης από την τροχαία, αλλά για την αποτροπή του καλέσματος των συγγενών του στο νοσοκομείο όταν αυτός θα είναι νεκρός;

Επομένως, καλή η έγνοια της πολιτείας για την προστασία του αναβάτη, αλλά μάλλον κινείται σε λάθος κατεύθυνση, ή δεν έχει κα τόσο αγά ελατήρια…


Υ.Γ.: Απ' όσο θυμάμαι έχω δώσει για την ασφάλειά μου σε κράνος ένδυση 200 για κράνος + 160 για μπουφάν + 160 για παντελόνι και κανένα 50άρικο για κάτι άλλα ψιλά, σύνολο 570Ε για να πάρω πράγματα που δεν είναι και της κορυφαίας ποιότητας.
Τι να λέμε τώρα...
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος DELPIERO1981 την 25 Μαρ 2011, 16:13, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ΝΑ ΠΛΗΡΏΣΩ ΔΙΌΔΙΑ;... ΤΟ ΆΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΌ ΤΟ ΞΈΡΕΙΣ;
DELPIERO1981
Δημοσιεύσεις: 397
Εγγραφή: 05 Φεβ 2011, 17:48
Τοποθεσία: ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Re: OI 8 ΣΤΟΥΣ 10 ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΩΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ Χ

Δημοσίευση από DELPIERO1981 »

ΝΑ ΠΛΗΡΏΣΩ ΔΙΌΔΙΑ;... ΤΟ ΆΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΌ ΤΟ ΞΈΡΕΙΣ;
Απάντηση

Επιστροφή στο “Οδική Ασφάλεια...”