Το άγαλμα στο Φάληρο

Αν δεν έχει κατηγορία γι'αυτό βάλτε το εδώ...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Haridimos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4441
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Το άγαλμα στο Φάληρο

Δημοσίευση από Haridimos » 18 Ιαν 2018, 16:22

Το κόκκινο άγαλμα στο Παλαιό Φάληρο που διχάζει

Εικόνα

«Δηλαδή ο σατανάς αν υπάρχει έχει κόκκινο χρώμα;», απαντά ο γλύπτης
Διχόνοιες σπέρνει στους κατοίκους του Παλαιού Φαλήρου, ένα άγαλμα που έχει τοποθετηθεί στην παραλιακή. Πρόκειται για έργο που φιλοτέχνησε ο γλύπτης Κωστής Γεωργίου φέρει το όνομα PHYLAX και που «αναπαριστά και συμβολίζει το Φύλακα – Άγγελο της πόλης». Το άγαλμα είναι κατακόκκινο και σε ορισμένες ομάδες πολιτών έρχεται σε αντίθεση με αξίες και συνειρμούς της Χριστιανικής πίστης - άγνωστοι μάλιστα δε δίστασαν να επιτεθούν στο γλυπτό με μπογιές.

Το γλυπτό τοποθετήθηκε στην είσοδο της πόλης, μεταξύ των εκκλησιών Αγίας Σκέπης και Αγίου Γεωργίου, επί της παλαιάς λεωφόρου Ποσειδώνος.

Ωστόσο οι αντιδράσεις έφεραν νέα ανακοίνωση από το Δήμο. Όπως σημειώνεται ο Δήμαρχος του Παλαιού Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης δήλωσε ότι: «Η ονομασία του γλυπτού "PHYLAX" ουδεμία σχέση έχει και ασφαλώς δεν αποδίδει την ιδιότητα του "Φύλακα Αγγέλου" κατά την χριστιανική παράδοση. Η επαφή του θεατή με το έργο τέχνης καθορίζεται ανάλογα με τους κώδικες που διαθέτει έκαστος περί ζωής, την ευαισθησία του, τις γνώσεις του περί τέχνης καθώς και από πάρα πολλούς άλλους υποκειμενικούς παράγοντες. Το κάθε έργο από μόνο του είναι αυτόνομο, έχει το δικό του λόγο και μπορεί να ερμηνευτεί όπως ο καθένας το αντιλαμβάνεται. Αυτή είναι άλλωστε και η αποστολή ενός έργου τέχνης , να διαθέτει πολλές πύλες προσέγγισης και όχι μία και μοναδική. Ο καλλιτέχνης επιβάλλεται να είναι αποστασιοποιημένος από πολιτικά, οικονομικά ή θρησκευτικά σχήματα. Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος να ανατρέξει στην Ελληνική Μυθολογία, όπου σε αυτήν απαντώνται πολλών ειδών "φύλακες". Οι φύλακες αυτοί είχαν την ιδιότητα να προφυλάσσουν από το άγνωστο και από λοιπές τρομακτικές και υποχθόνιες δυνάμεις. Ένας πολύ γνωστός φύλακας της αρχαιότητας ήταν ο ΤΑΛΩΣ, μυθικός φύλακας της Κρήτης, ο οποίος αναφέρεται στον Πλάτωνα, ενώ ανάλογο παράδειγμα αποτελούν οι σφίγγες οι οποίες ως σιωπηλοί φύλακες τοποθετούνταν προκειμένου να προστατεύσουν από το κακό, φυλάσσοντας κάποιον τόπο ή κάποιο μνημείο. Ας σημειωθεί δε ότι στην ελληνική αγιογραφία συχνότατα απεικονίζονται φύλακες άγγελοι με κατακόκκινα φτερά και κώμη.

Σύμφωνα με το Δήμαρχο: «Η τοποθέτηση στο συγκεκριμένο σημείο έγινε με αυτή την έννοια. Αφενός για να φυλάσσεται (συμβολικά) η Πόλη, αφετέρου γιατί στο συγκεκριμένο σημείο υπήρχε κατά την αρχαιότητα ο λιμένας του Φαλήρου απ΄ όπου σύμφωνα με την παράδοση και σημαντικούς αρχαίους αθηναϊκούς μύθους ξεκίνησαν ο Φάληρος για την Κολχίδα, ο Μενεσθέας με τους Αθηναίους για την Τροία και ο Θησέας για την Κρήτη προκειμένου να σκοτώσει τον Μινώταυρο και να απαλλάξει τους Αθηναίους από τον βαρύ αιματηρό φόρο.

Επισημαίνεται δε, ότι στο αρχικό Δελτίο Τύπου σχετικά με το άγαλμα, αναφέρθηκε ο χαρακτηρισμός "Άγγελος- Φύλακας" (αντί του ορθού "PHYLAX") , κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν συνειρμοί και παρανοήσεις και γι΄αυτό και διορθώθηκε το σχετικό Δελτίο Τύπου στην συνέχεια.

Το έργο τέχνης, κατά τον δημιουργό, οφείλει να αναδιαπραγματεύεται συνεχώς τα δεδομένα και μέσω της εκφραστικής ελευθερίας να προτείνει νέους κώδικες, έξω από στενούς συμβολισμούς και εσωστρεφείς προσεγγίσεις.

Μετά από τις παραπάνω διευκρινήσεις, κάθε συνειρμός με αξίες και έννοιες της Χριστιανικής Πίστης και ειδικότερα με τους Αγγέλους, δεν δικαιολογείται, είναι πλέον αυθαίρετος και αδικεί και τον Δημιουργό και τον Δωρητή αλλά και την Δημοτική Αρχή της Πόλης. Άλλωστε, η τοποθέτηση έργων τέχνης σε δημόσιους χώρους, με τις ευγενικές μάλιστα χορηγίες δωρητών και καλλιτεχνών, μόνο θετικές επιδράσεις μπορεί να επιφέρει, καθώς αφυπνίζει και καλλιεργεί το αισθητικό πνεύμα των κατοίκων και τους εξοικειώνει με την τέχνη, ακόμη και μέσα από εντάσεις και ενστάσεις που μπορεί να προκαλεί».

Η απάντηση του γλύπτη:
Ο διεθνούς φήμης γλύπτης Κωστής Γεωργίου, έδωσε την απάντησή του στις επικρίσεις που δέχεται.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι «η ιστορία αυτή ξεκίνησε από την Ελεύθερη Ώρα» και ανέφερε ότι δηλώσεις εκεί έκανε ο παπάς Κλεομένης.

Όπως επεσήμανε ο γλύπτης: «Δεν είναι δυνατόν να προσδίδει κάποιος σε ένα γλυπτό απερίσκεπτες πρακτικές. Ουδέποτε στο εξωτερικό υπήρξε αντίδραση. Δηλαδή τι πρέπει να βάλουμε έναν Ποσειδώνα επειδή είναι δίπλα στη θάλασσα; Η λογική του έργου τέχνης είναι να δώσει νέους κώδικες, να βάλει τους ανθρώπους να σκέφτονται. Δεν έχει σχέση με θρησκείες και συμβολισμούς.

Δηλαδή ο σατανάς αν υπάρχει έχει κόκκινο χρώμα; Υπάρχουν άγγελοι με κόκκινα φτερά και κόκκινη κόμη. Υποτίθεται ότι είναι Χριστιανοί αυτοί που κάνουν τις αντιδράσεις, αλλά η ψυχή τους είναι αντιχριστιανική».

Εικόνα

28/12/2017
Πηγή: https://www.news.gr/ellada/article/8553 ... chazi.html
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι

Άβαταρ μέλους
Haridimos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4441
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Το άγαλμα στο Φάληρο

Δημοσίευση από Haridimos » 18 Ιαν 2018, 16:34

Τὸ ὅλο (σ)κατασκεύασμα φέρνει στὸ μυαλό του καθενὸς σατανάδες καὶ δαιμόνια. Ἔχω τὴν ἐντύπωσιν (ὑποκειμενικὴ κρίσις εἶναι, ἐνδεχομένως κάποιος νὰ διαφωνήσει) ὅτι ἦταν ἐπιτηδευμένη ἐνέργεια.

Τὸ ἀστεῖο εἶναι ὅτι ἀκόμη καὶ ἄνθρωποι ποὺ δὲν πιστεύουν στὸν Χριστὸ θεωροῦν τὸ ὅλο (σ)κατασκεύασμα κακόγουστο.


Ἀς τοποθετηθῶ ἐπὶ τοῦ ἄρθρου.


Οι φύλακες αυτοί είχαν την ιδιότητα να προφυλάσσουν από το άγνωστο και από λοιπές τρομακτικές και υποχθόνιες δυνάμεις. Ένας πολύ γνωστός φύλακας της αρχαιότητας ήταν ο ΤΑΛΩΣ, μυθικός φύλακας της Κρήτης, ο οποίος αναφέρεται στον Πλάτωνα, ενώ ανάλογο παράδειγμα αποτελούν οι σφίγγες οι οποίες ως σιωπηλοί φύλακες τοποθετούνταν προκειμένου να προστατεύσουν από το κακό, φυλάσσοντας κάποιον τόπο ή κάποιο μνημείο.
Ὠραία λοιπόν, τὴν ἄλλη φορὰ ποὺ θὰ φτιαχτεῖ ἄγαλμα ἀς ἀπεικονιστεῖ ὁ Τάλως.
Ας σημειωθεί δε ότι στην ελληνική αγιογραφία συχνότατα απεικονίζονται φύλακες άγγελοι με κατακόκκινα φτερά και κώμη.
Δὲν ἔχω δεῖ ἀλλὰ δὲν ἔστω ὅτι ἔτσι εἶναι. Ἄλλο κόκκινα φτερὰ καὶ κόκκινη κόμη κι ἄλλο νὰ ἔχεις πέσει στὸ βαρέλι μὲ τὸ χρῶμα.
Άλλωστε, η τοποθέτηση έργων τέχνης σε δημόσιους χώρους, με τις ευγενικές μάλιστα χορηγίες δωρητών και καλλιτεχνών, μόνο θετικές επιδράσεις μπορεί να επιφέρει, καθώς αφυπνίζει και καλλιεργεί το αισθητικό πνεύμα των κατοίκων και τους εξοικειώνει με την τέχνη, ακόμη και μέσα από εντάσεις και ενστάσεις που μπορεί να προκαλεί».
Ποιὸ αἰσθητικὸ πνεῦμα; Ποῦ; Σὺν τοῖς ἄλλοις, εἶναι κακόγουστο. ΚΑΚΟΓΟΥΣΤΟ.
Ουδέποτε στο εξωτερικό υπήρξε αντίδραση.
Δηλαδή τι πρέπει να βάλουμε έναν Ποσειδώνα επειδή είναι δίπλα στη θάλασσα;
ΓΙΑΤΙ ΡΕ; ΘΑ ΣΕ ΧΑΛΑΓΕ Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝ;

Υποτίθεται ότι είναι Χριστιανοί αυτοί που κάνουν τις αντιδράσεις, αλλά η ψυχή τους είναι αντιχριστιανική».
Ἀντιχριστιανικὴ ψυχή; Σοβαρά; Ἀπὸ ποὺ κι ὡς ποῦ; Ἀμφιβάλλω ἀν ὁ ἐν λόγω κύριος γνωρίζει τὶ κηρύττει ἡ Χριστιανικὴ Ἐκκλησία ἄρα πῶς ξεχωρίζει τὸ χριστιανικὸ ἀπὸ τὸ ἀντιχριστιανικό;
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι

Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6246
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Το άγαλμα στο Φάληρο

Δημοσίευση από MacPap » 18 Ιαν 2018, 22:23

Ένας φίλος είπε κάποτε ένα σωστό!

Έχουμε καταντήσει να βαφτίσουμε την μκια άποψη.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Ότι περισσεύει...”