Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Μοιραστείτε μαζί μας αυτό που είδατε, ακούσατε ή διαβάσατε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από Johnny »

Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου


Εικόνα


Δείτε φωτογραφίες αλλά και βίντεο που δείχνουν μέχρι πόσες μοίρες μπορεί να γύρει ένα διώροφο κλασικό κόκκινο λεωφορείο του Λονδίνου
Μαζί με τους κόκκινους τηλεφωνικούς θαλάμους, τα κόκκινα διώροφα λεωφορεία, είναι το σήμα κατατεθέν του Λονδίνου.

Τα πρώτα τέτοια λεωφορεία εμφανίσθηκαν το μακρινό 1800, όταν ακόμα άλογα έσερναν το όχημα για ιδιωτικούς πελάτες που είχαν αρκετά λεφτά. Από το 1855 ξεκίνησε η διάθεση τους για το κοινό ενώ το 1907 η Γενική Εταιρία Omnibus του Λονδίνου, βλέποντας πως εμφανίζονταν πολλά λεωφορεία διαφορετικών εταιριών, αποφάσισε να βάψει κόκκινο το στόλο της.

Από το 1923 και έπειτα, σταμάτησαν να κινούνται με ατμομηχανές και άρχισαν να έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.


Εικόνα



Πολλοί έχουν απορία, βλέποντας τα διώροφα λεωφορεία, πώς δεν τουμπάρουν έχοντας σχετικά μικρό πλάτος, μεγάλο ύψος αλλά και πολλές θέσεις για επιβάτες.

Όλα τα λεωφορεία υποβάλλονται σε εκτεταμένες δοκιμές ασφαλείας πριν τεθούν σε κυκλοφορία. Μία από αυτές είναι η δοκιμή κλίσης, η οποία ελέγχει τη σταθερότητα του λεωφορείου σε κακές συνθήκες. Η παραπάνω φωτογραφία από το 1978 δείχνει ένα λεωφορείο τύπου RM να δοκιμάζεται.

Το πάνω κατάστρωμα του λεωφορείου είναι φορτωμένο με σάκους άμμου για να αντιπροσωπεύει το βάρος των επιβατών. Στη συνέχεια, το όχημα παίρνει σταδιακά κλίση σε γωνία 28 μοιρών. Όλοι οι τροχοί του λεωφορείου πρέπει να παραμένουν σε επαφή με το δρόμο μέχρι και σε αυτή την κλίση για να πάρει έγκριση το όχημα.

Δείτε και το αντίστοιχο βίντεο από το 1957.
Πηγή:Γιώργος Παλληκάρης-zougla.gr



Testing London Buses (1957)


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4895
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ὅμως, πῶς τὸ καταφέρνουν;
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από MacPap »

rasPUTIN έγραψε: 28 Μαρ 2024, 15:19 Ὅμως, πῶς τὸ καταφέρνουν;
Ποιό?
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από Johnny »

Απίστευτο για την εποχή του.
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από MacPap »

Εγώ μόνο απο φυσικά ξέρω.

Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως το κέντρο βάρους του Λεωφορείου είναι αριστερά από την χοντρή κόκκινη γραμμή και μάλλον κάπου πάνω στην κίτρινη. Οχι απαραίτητα εκεί που είναι τώρα η μωβ (αυτή η θέση είναι ενδεικτική).
Αλλιώς θα έπεφτε.


Εικόνα


Στο λεωφορείο λοιπόν εξασκούνται 2 δυνάμεις. Η βαρύτητα (2) με κατεύθυνση από πάνω προς τα κάτω με σημείο εφαρμογής το κέντρο βέρους (βλ. μωβ βελάκι) και μία αντίθετη με κατεύθυνση από κάτω προς τα πάνω, που είναι η συνισταμένη των δυνάμεων (1+3) με σημείο εφαρμογής τις ρόδες (βλ. πράσινα βελάκια). Αυτές δημιουργούν ένα δίπολο δυνάμεων.
Η φυσική στο κομμάτι της στατικής μας μαθαίνει τι συμβαίνει. Οταν δηλαδή η κάθετη γραμμή που περνάει από το κέντρο βάρους ενός αντικειμένου περάσει έξω από το τελευταίο σημείο στήριξης του αντικειμένου, τότε αυτό αποκτά ασταθή ισορροπία και χάνει την στήριξη του μέχρι αυτά.
Ετσι όσο παράδοξο και αν φαίνεται το κέντρο βάρους του λεωφορείου είναι εξαιρετικά χαμηλά.

Παρατήρηση: το σύστημα δυνάμεων παρουσιάζεται απλουστευμένο (οι πράσινες δυνάμεις είναι και αυτές συνισταμένες άλλων δυνάμεων όπως τριβής) για να μην μετατρέψουμε το forum σε αίθουσα φυσικής.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4895
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από rasPUTIN »

MacPap έγραψε: 29 Μαρ 2024, 15:45
rasPUTIN έγραψε: 28 Μαρ 2024, 15:19 Ὅμως, πῶς τὸ καταφέρνουν;
Ποιό?
Τὸ νὰ τὰ βγάζει πέρα μὲ τέτοια κλίσιν.
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από MacPap »

rasPUTIN έγραψε: 30 Μαρ 2024, 18:37 Τὸ νὰ τὰ βγάζει πέρα μὲ τέτοια κλίσιν.
Χαμήλωσαν το κέντρο βάρους πολύ πολύ χαμηλά και αύξησαν το πλάτος.
Λέγεται φυσική και μας μαθαίνει πως λειτουργεί ο κόσμος.
:D :D :biritses

Για περισσότερα, εδώ (Stability Analysis of a Double Decker Bus).
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4895
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ναί, ἐννοεῖται ἀλλα... τόσο πολύ;
Ἰστότοπος κοινωνικῆς δικτυώσεως γιὰ Ἕλληνες, χωρὶς νεοταξίτικη λογοκρισία, χωρὶς ὀρθοπολιτικὴ ἠλιθιότητα.
https://hellasbook.gr/
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Δείτε πως τέσταραν το 1957, την σταθερότητα των κόκκινων διώροφων λεωφορείων του Λονδίνου

Δημοσίευση από MacPap »

rasPUTIN έγραψε: 01 Απρ 2024, 20:13 Ναί, ἐννοεῖται ἀλλα... τόσο πολύ;
Και λίιιιγο παραπάνω
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μας έκανε εντύπωση...”