Γιατί οι νταλίκες Αμερικής και Ευρώπης είναι τόσο διαφορετικές;

Μοιραστείτε μαζί μας αυτό που είδατε, ακούσατε ή διαβάσατε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Γιατί οι νταλίκες Αμερικής και Ευρώπης είναι τόσο διαφορετικές;

Δημοσίευση από Johnny »

Γιατί οι νταλίκες Αμερικής και Ευρώπης είναι τόσο διαφορετικές;

Θεωρητικά, έχουν να κάνουν την ίδια δουλειά. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική, για αυτό και τα μεγάλα φορτηγά σε ΗΠΑ και Ευρώπη δεν μοιάζουν καθόλου.


Εικόνα


Δεν χρειάζεται να είσαι νταλικέρης ή να σου αρέσουν τα φορτηγά, για να καταλάβεις ότι οι νταλίκες στις ΗΠΑ δεν έχουν καμία σχέση με αυτές που γνωρίζουμε στους δρόμους της Ευρώπης. Αν δεν έχεις ταξιδέψει ποτέ στις ΗΠΑ, αρκεί να έχεις δει κάποια ταινία ή σειρά που να δείχνει ένα μεγάλο φορτηγό μεταφορών.

Θα παρατήρησες σίγουρα ότι δεν μοιάζει με τα ευρωπαϊκά. Δεν είναι τυχαίο! Ούτε πρόκειται να δεις ένα αμερικάνικων προδιαγραφών φορτηγό στην Ευρώπη (όπως και το αντίθετο). Οι λόγοι που στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού επιλέγουν διαφορετικής φιλοσοφίας νταλίκα, με «μούρη» και καπό μπροστά από την καμπίνα, είναι αρκετοί.


Εικόνα


Το μέγεθος μετράει!

Στην Ευρώπη, υπάρχει περιορισμός ότι το όχημα θα πρέπει να έχει μέγιστο μήκος τα 18,75 μέτρα για τις περισσότερες χώρες (μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα). Κατ’ εξαίρεση, το μήκος μπορεί να αυξηθεί σε ορισμένες περιπτώσεις και για συγκεκριμένο τύπο φορτίου, σε συγκεκριμένο οδικό δίκτυο (έως 25,25 μέτρα).

Το μήκος του οχήματος είναι συνολικό. Υπολογίζεται, δηλαδή, από τον μπροστινό προφυλακτήρα του φορτηγού μέχρι το πίσω μέρος του συρόμενου. Για αυτό και οι «δικές μας» νταλίκες δεν έχουν «μούρη» και ο κινητήρας βρίσκεται κάτω από την καμπίνα, αντί να υπάρχει ξεχωριστό καπό μπροστά της. Στις ΗΠΑ δεν υφίσταται τέτοιος περιορισμός, οπότε τα φορτηγά μπορούν να είναι μεγαλύτερα.


Εικόνα


Μεγαλύτεροι δρόμοι, μεγαλύτερες αποστάσεις

Οι ΗΠΑ είναι πολύ διαφορετικές από την Ευρώπη. Οι δρόμοι είναι φαρδύτεροι, το ίδιο και οι λωρίδες κυκλοφορίας, ενώ τα κομμάτια… ατελείωτης ευθείας είναι περισσότερα. Παράλληλα, οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες και τα φορτηγά ταξιδεύουν για πιο πολλά χιλιόμετρα.
Από την άλλη, στην Ευρώπη οι δρόμοι είναι στενότεροι και υπάρχουν πολλοί επαρχιακοί, σε διάφορες χώρες, με μεγάλες ανηφόρες και απότομες στροφές. Αυτές οι συνθήκες καθιστούν πιο χρηστικές τις νταλίκες χωρίς «μούρη» καθώς είναι πιο ευέλικτες.

Διαφορετικές ανάγκες από τους επαγγελματίες

Ένα πλεονέκτημα των αμερικάνικων φορτηγών είναι η ευρυχωρία. Οι ευρωπαϊκές νταλίκες έχουν καμπίνα με κρεβάτι και βασικές συσκευές, όμως οι αμερικάνικες έχουν πραγματικά… δωμάτια στο πίσω μέρος τους, λόγω των μεγαλύτερων διαστάσεων. Αυτό εξυπηρετεί επειδή τα ταξίδια είναι μεγαλύτερα και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν έναν πιο άνετο χώρο ξεκούρασης. Επίσης, στις ΗΠΑ υπάρχουν πολλοί «ελεύθεροι» νταλικέρηδες. Τι σημαίνει αυτό; Πρόκειται για επιχειρηματίες με ιδιόκτητο φορτηγό που «ψάχνουν» οι ίδιοι την πελατεία τους και βρίσκονται για πολλές ημέρες ή και εβδομάδες στο δρόμο. Η ευρυχωρία και η επιπλέον άνεση είναι απαραίτητη για να ξεκουράζονται όσο χρειάζονται στη δύσκολη δουλειά τους.
Πηγή:Πέτρος Σηφαλάκης-gocar.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6654
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Γιατί οι νταλίκες Αμερικής και Ευρώπης είναι τόσο διαφορετικές;

Δημοσίευση από MacPap »

Και σε Video



Κάποιες καμπίνες πάντως από αυτά τα φορτηγά μοιάζουν περισσότερο με αυτοκινούμενα τροχόσπιτα παρά με έναν χώρο που διαθέτει απλώς ενα κρεβάτι

Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Μας έκανε εντύπωση...”