Αυτοί είναι οι πιο ιδιαίτεροι επιλογείς ταχυτήτων
Η αυτοκίνηση έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια και η διαμόρφωση του επιλογέα των ταχυτήτων, απέχει πλέον πάρα πολύ από τα αρχετυπικά αισθητικά πρότυπα.
Οι αλλαγές που έχει φέρει ο εκσυγχρονισμός της αυτοκίνησης, αφορά πολλά περισσότερα από το hardware με το οποίο έρχεται σε επαφή ο οδηγός.
Εκεί όμως που η αλλαγή προς τα εμπρός, γίνεται κυριολεκτικά χειροπιαστή, είναι στα στοιχεία που παραδοσιακά έχουμε συνηθίσει να έχουν συγκεκριμένη μορφή και σχήμα. Ένα από αυτά τα στοιχεία, είναι και ο επιλογέας των ταχυτήτων που σε πολλές περιπτώσεις, έχει πάρει σχήμα που απέχει πολύ από αυτό που θα περίμενε κανείς.
Ο μοχλός των ταχυτήτων του παρελθόντος, έχει δώσει τη θέση του σε μικρά joysticks ή ακόμα και σε κουμπιά, που έχουν έρθει να κάνουν τη διαφορά και να υπογραμμίσουν την αλλαγή προς τα εμπρός της αυτοκίνησης που διαρκώς μεταβάλλεται, έχοντας ως μόνο κύριο άξονα την ευκολία του οδηγού.
Εδώ λοιπόν έχουμε συγκεντρωμένα ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Abarth 500
Τα κουμπιά, όταν τα είχαμε πρωτοδεί, μας είχαν ξενίσει πολύ. Δεν ήταν και λίγο, σε ένα δυναμικό μοντέλο όπως είναι αυτό της Abarth, να βρίσκεις κάτω από το δεξί σου χέρι, όχι ένα τυπικό επιλογέα που συμβάλλει και στη χαρά της διαδικασίας κατά τη γρήγορη οδήγηση αλλά τρία «ξενέρωτα» κουμπάκια για τις κλασσικές επιλογές ενός αυτόματου κιβωτίου. Που να ξέραμε τότε, πως η συνέχεια της εξέλιξης στην αυτοκίνηση, θα είχε όλο και περισσότερα κουμπιά για τις επιλογές των ταχυτήτων.
BMW i3- VW οικογένεια μοντέλων ID
Πρώτη το παρουσίασε και μάλιστα με ένα «λαξεμένο» σε αλουμίνιο κομμάτι, η BMW. Με τον κοντό και περίεργο επιλογέα τοποθετημένο δεξιά και ψηλά στον πίνακα των οργάνων του αυτοκινήτου, η BMW θέλησε να τονίσει τη διαφορετικότητα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου παραγωγής. Η πρακτικότητα της επιλογής προφανώς εκτιμήθηκε και η VW ακολούθησε κατά πόδας, επαναλαμβάνοντας το ίδιο ακριβώς μοτίβο, που όπως φαίνεται έχει και το πλεονέκτημα πως δεν αλλάζει θέση, ακόμα και στις αγορές που το τιμόνι είναι δεξιά.
Ford Powershift
Ο περιστροφικός διακόπτης που έχει ανάμεσα στα καθίσματα του Focus (και όχι μόνο) η Ford, απογειώνει την ευκολία και την πρακτικότητα. Με ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό, το στρογγυλό «κόσμημα» διεκδικεί βραβείο χρηστικότητας, στέλνοντας για τα καλά την παραδοσιακή μορφή του επιλογέα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας για λογαριασμό της Ford. Η αλήθεια είναι πως τη συγκεκριμένη μορφή του επιλογέα, την έχουμε δει και σε άλλα ακριβότερα αυτοκίνητα, όπως στα μοντέλα της Jaguar, στα οποία μάλιστα μόλις σβήσει ο οδηγός τον κινητήρα, βυθίζεται στην κεντρική κονσόλα.
Citroen- DS- Peugeot- Opel EAT8
Ο επιλογέας του εξελιγμένου αυτόματου κιβωτίου EAT8 που βρίσκουμε στα μοντέλα των Citroen, DS, Peugeot, Opel του Ομίλου Stellantis, είναι ένα πραγματικό κόσμημα. Είναι «χωνευτό» στην επιφάνεια της κεντρικής κονσόλας και δίνει μια λαβή με μεταλλική επίστρωση στο δεξί χέρι του οδηγού που κινείται ελάχιστα εκατοστά εμπρός ή πίσω ανάλογα. Η συγκεκριμένη μορφή του επιλογέα, δεν διακρίνεται μόνο για την κομψότητά της αλλά ξεχωρίζει και για το ότι αφήνει «ελεύθερη» την επιφάνεια ανάμεσα στα καθίσματα, χωρίς να «εξέχει» κάτι.
Toyota Prius
Με ύψος μόλις πάνω από 3 εκατοστά, ο επιλογέας του Prius προσομοιάζει σε λειτουργία έναν τυπικό επιλογέα. Μόνο που οι μικρές του διαστάσεις, τον κάνουν να μοιάζει περισσότερο με αξεσουάρ και λιγότερο με δομικό στοιχείο για την κίνηση του αυτοκινήτου. Εκ των πραγμάτων είναι επιλογέας που ο οδηγός τον χειρίζεται με δύο –άντε, τρία- δάχτυλα και έχει τόσο μαλακή λειτουργία στις μικρές του διαδρομές, που πραγματικά δεν θυμίζει σε τίποτα τον κλασικό μοχλό με τον οποίο επιλέγεις αν θα κινηθείς προς τα μπρος ή προς τα πίσω.
Honda Civic EP3
Όλοι όσοι έχουν οδηγήσει αυτή τη γενιά του Civic, έχουν να λένε –και- για τον επιλογέα των ταχυτήτων, ειδικά στην έκδοση Type R του μοντέλου με το δίλιτρο ατμοσφαιρικό διαμάντι που απέδιδε 200 ίππους και είχε πολύ ευχάριστη χροιά όταν στρόφαρε πάνω από τις 7.000 σ.α.λ. Η θέση του ψηλά στην ανυψωμένη κεντρική κονσόλα, τον έφερνε με ανατριχιαστική φυσικότητα κάτω από το δεξί χέρι του οδηγού. Οι κοντές διαδρομές για τις 6 σχέσεις του και η παροιμιώδης αντοχή του στο «ξύλο», τον κάνουν να έχει ξεχωριστή θέση στις καρδιές όλων των petrolheads που είχαν και έχουν τη χαρά να τον χειρίζονται.
Πηγή:newsauto.gr
Αυτοί είναι οι πιο ιδιαίτεροι επιλογείς ταχυτήτων
Μοιραστείτε μαζί μας αυτό που είδατε, ακούσατε ή διαβάσατε...
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3461
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Αυτοί είναι οι πιο ιδιαίτεροι επιλογείς ταχυτήτων
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Μας έκανε εντύπωση...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...