Re: WRC (World Rally Championship) 2012
Δημοσιεύτηκε: 11 Ιουν 2012, 20:33
Ράλι Ακρόπολις 1η ΕΔ
Η πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις ολοκληρώθηκε με τον Jari-Matti Latvala να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο. Ο Φινλανδός, στην επιστροφή του έπειτα από τον τραυματισμό στη κλείδα, έδειξε να μην έχει χάσει καθόλου την ταχύτητά του και χωρίς λάθη έφτασε στην κορυφή. Ο οδηγός της Ford είπε ότι μόλις στις τελευταίες φουρκέτες κατάφερε να κάνει μικρή διαφορά από τον Loeb, αλλά γενικά διασκέδασε πολύ την επιστροφή του στο τιμόνι του Fiesta RS WRC.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Sebastien Loeb με το εργοστασιακό Citroen DS3. Ο Γάλλος ήταν ικανοποιημένος με το στήσιμο του αυτοκινήτου και πίεσε για την επικράτηση, αλλά τελικά στο τελευταίο κομμάτι της ειδικής έχασε τη νίκη. Κοντά στον Loeb βρέθηκε ο Mikko Hirvonen με το δεύτερο Citroen. Ο Φινλανδός δεν ήταν εντελώς ικανοποιημένος με το στήσιμο του αυτοκινήτου του, αλλά κατάφερε να σημειώσει έναν καλό χρόνο.
Ο Mads Ostberg έκανε καλό ξεκίνημα φέρνοντας το Ford Fiesta RS στην 4η θέση, ενώ το λάθος της ημέρας ανήκει στον Petter Solberg. Ο Νορβηγός, ο οποίος ξεκινούσε από την καλύτερη δυνατή θέση, επέλεξε να φορέσει τα μαλακά ελαστικά της Michelin, κάτι που αποδείχτηκε λάθος. Όταν έφτασε στον τερματισμό τα ελαστικά του ήταν κατεστραμμένα και έχασε 14,6’’ από τον teammate του Latvala. Ο Solberg παρόλα αυτά παραδέχτηκε το λάθος του και τόνισε πως σίγουρα δεν έχει τελειώσει τίποτα. Την εξάδα έκλεισε ο Novikov, ενώ στη δεκάδα τερμάτισαν οι Tanak, Prokop, Neuville και Ogier.
Την Παρασκευή η δράση αρχίζει νωρίς το πρωί, λίγο πριν τις 7:00 με τη 2η ειδική διαδρομή του Ράλι.
Ράλι Ακρόπολις 1η ημέρα
Η μαραθώνια πρώτη ημέρα του Ακρόπολις κύλησε θετικά και χωρίς μεγάλες εκπλήξεις, ιδιαίτερα από τους πρωτοκλασάτους. Ο καιρός έπαιξε σημαντικό ρόλο καθώς το πρωί υπήρχε λάσπη στις ειδικές και η επιλογή των ελαστικών ήταν καθοριστική. Το απόγευμα όμως ο ήλιος στέγνωσε το χώμα και το Ακρόπολις πήρε τη μορφή που το έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο – δηλαδή σκληρό και με πολλή σκόνη. Οι περισσότεροι προτίμησαν να μην πιέσουν στο όριο τα ελαστικά και τα αυτοκίνητά τους αφού αφενός η ημέρα ήταν πολύ μεγάλη και αφετέρου υπάρχουν ακόμα δύο μέρες για να κριθεί ο νικητής.
Αυτό λοιπόν που επέλεξαν να κάνουν τα πληρώματα ήταν να διατηρήσουν έναν γρήγορο ρυθμό και όποιος από τους πρώτους άρχιζε να πιέζει τότε και οι υπόλοιποι θα ακολουθούσαν. Καλύτερη διαχείριση της ημέρας έκανε ο Sebastien Loeb με το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC. Ο Γάλλος μπορεί να ξεκίνησε την ημέρα επιφυλακτικά, ωστόσο ανέβασε το ρυθμό του έπειτα από τις δύο πρώτες ειδικές και επιτέθηκε. Στο τέλος του πρώτου loop είχε πάρει την πρωτοπορία στη Γενική την οποία δεν άφησε μέχρι το τέλος της ημέρας. Ο Loeb ήταν πολύ ικανοποιημένος με την απόδοσή του, ωστόσο γνωρίζει πως το Σάββατο θα έχει δύσκολο έργο απέναντι στους οδηγούς της Ford, αλλά και τον Mikko Hirvonen.
Εξαιρετική ήταν η επανεμφάνιση του Jari-Matti Latvala μετά τον τραυματισμό του στον ώμο. Ο Φινλανδός δεν έχασε ούτε ένα χιλιόμετρο από την ταχύτητά του και σαν να μην πέρασε μια μέρα ήταν με το καλημέρα ταχύτερος. Κυριάρχησε στο ξεκίνημα της ημέρας, ωστόσο στη συνέχεια υποχώρησε στη 2η θέση πίσω από τον Loeb χάνοντας σταδιακά χρόνο. Στο δεύτερο loop ο Latvala είχε τον έλεγχο της διαφοράς από τον Γάλλο και τελικά έκλεισε την ημέρα με 3 κερδισμένες ειδικές και 6,5’’ διαφορά από τον Loeb.
Ο Petter Solberg ξεκίνησε την ημέρα με πολλές προσδοκίες, ωστόσο στις δύο πρώτες ειδικές δεν ήταν ικανοποιημένος με το στήσιμο του Ford Fiesta. Όταν όλα μπήκαν στη θέση τους ο Νορβηγός πίεσε και κέρδισε μια ειδική, ωστόσο στην 6η ειδική διαδρομή ένα λάθος του έκοψε τη φόρα. Ο Solberg πέρασε με δύναμη πάνω από μια μεγάλη πέτρα με αποτέλεσμα να τραυματίσει ελαφρά το διαφορικό του Fiesta, ενώ είχε και κλατάρισμα. Εκεί έχασε την 3η θέση Γενικής. Στην ανασυγκρότηση όμως οι μηχανικοί του έκαναν εξαιρετική δουλειά, τον έβγαλαν ξανά στις απογευματινές ειδικές και ο Νορβηγός βρήκε την ταχύτητα να ανέβει ξανά στην 3η θέση Γενικής.
Ενώ το πρωινό loop ήταν πολύ καλό για τον Mikko Hirvonen, το απόγευμα δεν κύλησε καλά. Ο Φινλανδός είχε πρόβλημα στο στήσιμο του πίσω μέρους του Citroen DS3 με αποτέλεσμα να χάνει συνεχώς χρόνο – έστω και λίγο – χάνοντας τελικά στο τέλος την 3η θέση Γενικής από τον Petter Solberg. Στην τελευταία ειδική της ημέρας ο Hirvonen είχε και ένα κλατάρισμα το οποίο τον άφησε λίγο πιο πίσω σε σχέση με τους τρεις πρώτους. Το καλό για τον Mikko είναι ότι ξεκινά τις ειδικές το Σάββατο από ευνοϊκή θέση.
Σταθερός και μετρημένος ήταν την πρώτη ημέρα ο Mads Ostberg, αλλά στο τέλος ένα λάθος τον χαντάκωσε. Ο Νορβηγός της M-Sport Ford προσπάθησε να φυλάξει όσο καλύτερα μπορούσε το αυτοκίνητο και τα ελαστικά του, αλλά αυτό του κόστισε καθώς έχασε πολύ χρόνο σε σχέση με τους τέσσερις πρώτους. Στην τελευταία ειδική προσπάθησε να κάνει το κάτι παραπάνω για να κλείσει τη διαφορά, αλλά έκανε λάθος, χτύπησε με το πίσω μέρος του Ford σε ανάχωμα και βγήκε εκτός δρόμου. Άργησε πολύ να επιστρέψει στο δρόμο και τελικά υποχώρησε στην 8η θέση της Γενικής.
Καλό αγώνα την πρώτη ημέρα έκανε ο Thierry Neuville, μέχρι την τελευταία ειδική της ημέρας. Οι χρόνοι του νεαρού Βέλγου ήταν καλοί και έδειξε να αποκτά αυτοπεποίθηση στο τιμόνι του DS3 WRC, ωστόσο στην τελευταία ειδική έχασε τη θέση του στην εξάδα. Ένα πρόβλημα στο εμπρός διαφορικό τον ανάγκασε να κάνει όλη την ειδική με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο και να πέσει στην 11η θέση.
Στη δεκάδα της Γενικής Κατάταξης βρέθηκαν επίσης οι Novikov, Prokop, Al-Attiyah, Ogier και Mikkelsen. Ο Evgeny Novikov στο απογευματινό loop αντιμετώπισε πρόβλημα με το turbo και το κιβώτιο ταχυτήτων του Ford Fiesta και έχασε χρόνο, ενώ πολύ άτυχος στάθηκε ο Ott Tanak, ο οποίος είχε διαρροή από το διαφορικό και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Πρώτος Έλληνας στη Γενική ήταν ο Γιάννης Ζούνης με συνοδηγό τον Μιχάλη Πατρικούσση με Subaru Impreza, ενώ πολύ καλά τα πηγαίνει ο Σπύρος Παυλίδης με το Ford Fiesta RS WRC στην 17η θέση Γενικής.
Ράλι Ακρόπολις 2η ημέρα
Η μεγάλη μάχη που διαφαινόταν ότι θα είχαμε για τη νίκη στο Ράλι Ακρόπολις του 2012 και η οποία θα έμενε στην ιστορία για την ένταση και τη σημασία της, τελικά δεν δόθηκε. Στη 2η και πιο σκληρή ημέρα του αγώνα, στις Ειδικές Διαδρομές της Πελοποννήσου, ο Jari-Matti Latvala έκανε στο ξεκίνημα τη μεγάλη προσπάθεια να φτάσει τον Sebastien Loeb. Φαινόταν η προσπάθειά του αυτή να φέρνει αποτέλεσμα καθώς κατάφερε να φτάσει μέχρι και 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον μεγάλο Γάλλο.
Η μεγάλη πίεση όμως πολύ συχνά έχει οδυνηρές συνέπειες και ο Φινλανδός της Ford το συνειδητοποίησε στην 14η ΕΔ, το δεύτερο πέρασμα από την Κλένια-Μυκήνες. Εκεί έκανε το λάθος, σε μια στροφή πίεσε υπερβολικά, βγήκε σε ένα χαντάκι και προκάλεσε κλατάρισμα στον πίσω δεξιά τροχό. Ο Latvala προσπάθησε να φτάσει με το πληγωμένο Fiesta μέχρι τον τερματισμό της ΕΔ αλλά ο τροχός είχε σπάσει και αναγκάστηκε να σταματήσει για να τον αλλάξει, χάνοντας περισσότερα από 3 λεπτά και κάθε ελπίδα να διεκδικήσει τη νίκη. Και σαν να μην έφταναν αυτά, κατά την αλλαγή του τροχού προκλήθηκε ζημιά και στη δαγκάνα του φρένου, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο τη ζωή του Φινλανδού, που έπεσε στην 4η θέση.
Με τον Latvala εκτός παιχνιδιού, ο Sebastien Loeb έμεινε με ένα υγιές προβάδισμα σχεδόν 22 δευτερολέπτων επί του μοναδικού του αντιπάλου για τη νίκη, που ήταν ο Petter Solberg. Όλα έδειχναν ιδανικά για τον Loeb, που είναι ο καλύτερος που έχει υπάρξει ποτέ στη διαχείριση αγώνα όταν έχει το προβάδισμα - και ύστερα ήρθε η βροχή να ανακατέψει ξανά την τράπουλα. Στο δεύτερο πέρασμα από Γυμνό, Κεφαλάρι και Ζήρεια τα πληρώματα συνάντησαν δυνατή βροχή και πολλή λάσπη, με αρκετούς να συγκρίνουν τις συνθήκες με τα πιο λασπωμένα ράλι της Μ. Βρετανίας.
Σε εκείνο το σημείο ο Petter Solberg αποφάσισε να κάνει την επίθεσή του. Ο Νορβηγός πάτησε τέρμα το γκάζι του Fiesta και στο τέλος της ημέρας κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από τον Loeb στο μισό, απέχοντας μόνο 10,2 δευτερόλεπτα από την κορυφή και αφήνοντας ανοιχτή τουλάχιστον μία μάχη για την Κυριακή.
Αυτή η μάχη άλλωστε είναι και η μοναδική που αφορά την πρώτη 10άδα. Ο Mikko Hirvonen από την 3η θέση δεν απειλεί τον Solberg ούτε απειλείται από τον Latvala. Ο Φινλανδός οδηγεί το DS3 του με μοναδικό στόχο να αποφύγει τα λάθη και να φτάσει ανενόχλητος στον τερματισμό και να πάρει άλλο ένα βάθρο - κάτι που ίσως είναι λιγότερο από ό,τι ήθελε ξεκινώντας τον αγώνα αλλά σίγουρα δεν είναι ευκαταφρόνητο.
Για την 5η θέση φάνηκε ότι μπορεί να έχουμε μάχη μεταξύ του Mads Ostberg και του Martin Prokop αλλά ο Νορβηγός της Adapta Ford όσο προχωρούσε η ημέρα έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και άφησε σχεδόν μισό λεπτό πίσω του τον Τσέχο, που τρέχει επίσης με Fiesta. Στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ο Ostberg βρισκόταν πίσω αλλά κάλυπτε σταθερά τη διαφορά και στη 15η ΕΔ πέρασε μπροστά, για να πάρει την 5η θέση και να αφήσει τον Prokop στην 6η.
Ο Thierry Neuville με το DS3 WRC της Citroen Junior Team συνέχισε σε αρκετά καλό ρυθμό, μετά το πρόβλημα της προηγούμενης ημέρας που τον έριξε αρκετά πίσω, και εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις βρέθηκε στο τέλος της ημέρας στην 7η θέση, μπροστά από τον Sebastien Ogier, ο οποίος συνεχίζει με το Skoda Fabia S2000 τη φετινή του περιπέτεια στον κόσμο του WRC. Ένα Ford Fiesta S2000 ακολουθεί στην 9η θέση και πρόκειται για τον Yazeed Al Rahji από τη Σαουδική Αραβία. Τη βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισε ο Andreas Mikkelsen με το δεύτερο Fabia της VW Motorsport, ο οποίος ωστόσο αντιμετώπισε προβλήματα με το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού και εγκατέλειψε 3 ΕΔ πριν από το τέλος της ημέρας.
Ένα Ράλι Ακρόπολις δεν δικαιούται να φέρει τον τίτλο αν σε κάθε σκέλος του δεν εγκαταλείπει ένα μεγάλο ποσοστό όσων ξεκινούν. Τα πιο χτυπητά θύματα της σημερινής ημέρας ήταν ο Egeny Novikov με το Fiesta και ο Nasser Al-Attiyah με το DS3, που είδαν οι εγκαταλείψεις τους να τους στερούν την 5η και την 7η θέση αντίστοιχα στη γενική κατάταξη.
Το Ράλι Ακρόπολις θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 27/5 με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει 5 ΕΔ (μαζί με την Power Stage) και περίπου 65 αγωνιστικά χιλιόμετρα, γύρω από την περιοχή του Service Park στο Λουτράκι. Εκεί θα κριθεί η μάχη της κορυφής και θα είναι η τελευταία δοκιμασία των πληρωμάτων. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις 09:14 με το πρώτο πέρασμα από τους Άγιους Θεόδωρους.
Ράλι Ακρόπολις 3η ημέρα
Μέχρι την τελευταία στιγμή τα δράματα δεν έλειψαν από το φετινό Ράλι Ακρόπολις. Η τελευταία ημέρα έκρυβε κι άλλες εκπλήξεις, αλλά στο τέλος ένας ήταν ο νικητής και αυτός ήταν ο Sebastien Loeb. Ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής μπήκε στην τελευταία ημέρα με ένα μικρό προβάδισμα από τον Petter Solberg. Στην πρώτη κιόλας ειδική όμως είδε τον Νορβηγό αντίπαλό του να εγκαταλείπει, κάτι που ουσιαστικά του χάρισε τη νίκη με το καλημέρα.
Ακόμα και σε εκείνη τη φάση όμως ο αγώνας δεν τελείωσε καθώς στην πρώτη ειδική μετά την ανασυγκρότηση ο Loeb αντιμετώπισε πρόβλημα. Μόλις 3 χιλιόμετρα από την έναρξη της ειδικής ο Γάλλος είχε κλατάρισμα. Αποφάσισε άμεσα να σταματήσει για να αλλάξει το ελαστικό διότι δεν μπορούσε να ολοκληρώσει την ειδική με αποτέλεσμα να καρδιοχτυπήσει τους οπαδούς και την ομάδα του. Ο Loeb στο τέλος της ειδικής είχε χάσει 1 λεπτό και 38 δευτερόλεπτα, αλλά έμεινε στην κορυφή έχοντας μάλιστα 40 δευτερόλεπτα πίσω του τον Hirvonen. Δεύτερη ατυχία δεν μπορούσε να βρει τον Loeb σε μία ημέρα και ο Γάλλος τερμάτισε τον αγώνα κατακτώντας τη νίκη. Στην Power Stage πίεσε πολύ με αποτέλεσμα να πάρει τους 3 βαθμούς και έφυγε από την Ελλάδα με 28 βαθμούς στο σακούλι. Ο Loeb άντεξε την πίεση και των δύο οδηγών της Ford στη διάρκεια του Ράλι και απέδειξε γιατί είναι ο βασιλιάς του WRC.
Στη δεύτερη θέση της Γενικής Κατάταξης βρέθηκε ο Mikko Hirvonen με το δεύτερο εργοστασιακό Citroen DS3 WRC. Ο Φινλανδός ήταν εμφανώς απογοητευμένος στο τέλος της ημέρας καθώς δεν μπορούσε όλο το τριήμερο να πιάσει το ρυθμό των πρώτων και τελικά αποφάσισε απλά να φέρει το αυτοκίνητο στον τερματισμό. Φυσικά η δεύτερη θέση δεν είναι κακή, ενώ ο Φινλανδός πήρε και έναν βαθμό από την 3η θέση στην Power Stage.
Το ίδιο περίπου απογοητευμένος ήταν ο Jari-Matti Latvala στο τέλος της ημέρας. Ο Φινλανδός προσπάθησε απλά να φέρει το Ford Fiesta στον τερματισμό, έπειτα από το λάθος και το κλατάρισμα το Σάββατο. Την Κυριακή λοιπόν απλά οδήγησε στρωτά, κέρδισε 4 ειδικές διαδρομές και ανέβηκε στο βάθρο. Η απόδοση του Latvala ήταν εξαιρετική στο Ακρόπολις, ιδιαίτερα λόγω του ότι ήταν ο πρώτος αγώνας μετά τον τραυματισμό του. Παρόλα αυτά έφτασε στην πηγή και δεν ήπιες νερό, αλλά τουλάχιστον ανέβηκε στο βάθρο και πήρε και 2 βαθμούς από την Power Stage.
Έπαιξε και έχασε ο Petter Solberg την τελευταία ημέρα του Ράλι Ακρόπολις. Ο ταχύτατος Νορβηγός ξεκίνησε την ημέρα με στόχο να πιέσει για τη νίκη, αλλά δεν πήγε πολύ μακριά. Ένα λάθος στο πρώτο πέρασμα της Άγιοι Θεόδωροι 1 οδήγησε σε σπάσιμο του πίσω τροχού του Ford Fiesta και κάπου εκεί το όνειρο για τη νίκη στο Ακρόπολις έλαβε τέλος. Ο Νορβηγός ήταν κάτι παραπάνω από εκνευρισμένος στο τέλος της ημέρας, ωστόσο απέδειξε πως έχει την ταχύτητα να παλέψει για νίκες.
Εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta της Adapta. Ο Νορβηγός είχε εντελώς διαφορετική στρατηγική από τους πρώτους και στις περισσότερες περιπτώσεις προσπαθούσε απλά να φυλάξει το αυτοκίνητό του. Τελικά κατάφερε να επιβιώσει και να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα. Πολύ καλός ήταν και ο Martin Prokop ο οποίος τερμάτισε στην 5η θέση, ενώ την εξάδα έκλεισε ο νεαρός Βέλγος Thierry Neuville με το Citroen. Καλό αποτέλεσμα και για τον Sebastien Ogier ο οποίος έφερε το Skoda Fabia S2000 στην 7η θέση, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Al Rajhi, Tanak και Alkuwari.
Καλό ήταν το αποτέλεσμα και για τον Σπύρο Παυλίδη με το Ford Fiesta RS WRC. Ο Κύπριος οδηγός τερμάτισε στη 12η θέση της Γενικής και ευχαρίστησε όλους τους Έλληνες θεατές για τη στήριξη. Πρώτος Έλληνας στη Γενική Κατάταξη ήταν ο Γιάννης Ζούνης με το Subaru Impreza WRX.
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC το τριήμερο 24-27 Ιουνίου στη μακρινή Νέα Ζηλανδία.
Πηγή:msfree.gr
Η πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις ολοκληρώθηκε με τον Jari-Matti Latvala να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο. Ο Φινλανδός, στην επιστροφή του έπειτα από τον τραυματισμό στη κλείδα, έδειξε να μην έχει χάσει καθόλου την ταχύτητά του και χωρίς λάθη έφτασε στην κορυφή. Ο οδηγός της Ford είπε ότι μόλις στις τελευταίες φουρκέτες κατάφερε να κάνει μικρή διαφορά από τον Loeb, αλλά γενικά διασκέδασε πολύ την επιστροφή του στο τιμόνι του Fiesta RS WRC.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Sebastien Loeb με το εργοστασιακό Citroen DS3. Ο Γάλλος ήταν ικανοποιημένος με το στήσιμο του αυτοκινήτου και πίεσε για την επικράτηση, αλλά τελικά στο τελευταίο κομμάτι της ειδικής έχασε τη νίκη. Κοντά στον Loeb βρέθηκε ο Mikko Hirvonen με το δεύτερο Citroen. Ο Φινλανδός δεν ήταν εντελώς ικανοποιημένος με το στήσιμο του αυτοκινήτου του, αλλά κατάφερε να σημειώσει έναν καλό χρόνο.
Ο Mads Ostberg έκανε καλό ξεκίνημα φέρνοντας το Ford Fiesta RS στην 4η θέση, ενώ το λάθος της ημέρας ανήκει στον Petter Solberg. Ο Νορβηγός, ο οποίος ξεκινούσε από την καλύτερη δυνατή θέση, επέλεξε να φορέσει τα μαλακά ελαστικά της Michelin, κάτι που αποδείχτηκε λάθος. Όταν έφτασε στον τερματισμό τα ελαστικά του ήταν κατεστραμμένα και έχασε 14,6’’ από τον teammate του Latvala. Ο Solberg παρόλα αυτά παραδέχτηκε το λάθος του και τόνισε πως σίγουρα δεν έχει τελειώσει τίποτα. Την εξάδα έκλεισε ο Novikov, ενώ στη δεκάδα τερμάτισαν οι Tanak, Prokop, Neuville και Ogier.
Την Παρασκευή η δράση αρχίζει νωρίς το πρωί, λίγο πριν τις 7:00 με τη 2η ειδική διαδρομή του Ράλι.
Ράλι Ακρόπολις 1η ημέρα
Η μαραθώνια πρώτη ημέρα του Ακρόπολις κύλησε θετικά και χωρίς μεγάλες εκπλήξεις, ιδιαίτερα από τους πρωτοκλασάτους. Ο καιρός έπαιξε σημαντικό ρόλο καθώς το πρωί υπήρχε λάσπη στις ειδικές και η επιλογή των ελαστικών ήταν καθοριστική. Το απόγευμα όμως ο ήλιος στέγνωσε το χώμα και το Ακρόπολις πήρε τη μορφή που το έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο – δηλαδή σκληρό και με πολλή σκόνη. Οι περισσότεροι προτίμησαν να μην πιέσουν στο όριο τα ελαστικά και τα αυτοκίνητά τους αφού αφενός η ημέρα ήταν πολύ μεγάλη και αφετέρου υπάρχουν ακόμα δύο μέρες για να κριθεί ο νικητής.
Αυτό λοιπόν που επέλεξαν να κάνουν τα πληρώματα ήταν να διατηρήσουν έναν γρήγορο ρυθμό και όποιος από τους πρώτους άρχιζε να πιέζει τότε και οι υπόλοιποι θα ακολουθούσαν. Καλύτερη διαχείριση της ημέρας έκανε ο Sebastien Loeb με το εργοστασιακό Citroen DS3 WRC. Ο Γάλλος μπορεί να ξεκίνησε την ημέρα επιφυλακτικά, ωστόσο ανέβασε το ρυθμό του έπειτα από τις δύο πρώτες ειδικές και επιτέθηκε. Στο τέλος του πρώτου loop είχε πάρει την πρωτοπορία στη Γενική την οποία δεν άφησε μέχρι το τέλος της ημέρας. Ο Loeb ήταν πολύ ικανοποιημένος με την απόδοσή του, ωστόσο γνωρίζει πως το Σάββατο θα έχει δύσκολο έργο απέναντι στους οδηγούς της Ford, αλλά και τον Mikko Hirvonen.
Εξαιρετική ήταν η επανεμφάνιση του Jari-Matti Latvala μετά τον τραυματισμό του στον ώμο. Ο Φινλανδός δεν έχασε ούτε ένα χιλιόμετρο από την ταχύτητά του και σαν να μην πέρασε μια μέρα ήταν με το καλημέρα ταχύτερος. Κυριάρχησε στο ξεκίνημα της ημέρας, ωστόσο στη συνέχεια υποχώρησε στη 2η θέση πίσω από τον Loeb χάνοντας σταδιακά χρόνο. Στο δεύτερο loop ο Latvala είχε τον έλεγχο της διαφοράς από τον Γάλλο και τελικά έκλεισε την ημέρα με 3 κερδισμένες ειδικές και 6,5’’ διαφορά από τον Loeb.
Ο Petter Solberg ξεκίνησε την ημέρα με πολλές προσδοκίες, ωστόσο στις δύο πρώτες ειδικές δεν ήταν ικανοποιημένος με το στήσιμο του Ford Fiesta. Όταν όλα μπήκαν στη θέση τους ο Νορβηγός πίεσε και κέρδισε μια ειδική, ωστόσο στην 6η ειδική διαδρομή ένα λάθος του έκοψε τη φόρα. Ο Solberg πέρασε με δύναμη πάνω από μια μεγάλη πέτρα με αποτέλεσμα να τραυματίσει ελαφρά το διαφορικό του Fiesta, ενώ είχε και κλατάρισμα. Εκεί έχασε την 3η θέση Γενικής. Στην ανασυγκρότηση όμως οι μηχανικοί του έκαναν εξαιρετική δουλειά, τον έβγαλαν ξανά στις απογευματινές ειδικές και ο Νορβηγός βρήκε την ταχύτητα να ανέβει ξανά στην 3η θέση Γενικής.
Ενώ το πρωινό loop ήταν πολύ καλό για τον Mikko Hirvonen, το απόγευμα δεν κύλησε καλά. Ο Φινλανδός είχε πρόβλημα στο στήσιμο του πίσω μέρους του Citroen DS3 με αποτέλεσμα να χάνει συνεχώς χρόνο – έστω και λίγο – χάνοντας τελικά στο τέλος την 3η θέση Γενικής από τον Petter Solberg. Στην τελευταία ειδική της ημέρας ο Hirvonen είχε και ένα κλατάρισμα το οποίο τον άφησε λίγο πιο πίσω σε σχέση με τους τρεις πρώτους. Το καλό για τον Mikko είναι ότι ξεκινά τις ειδικές το Σάββατο από ευνοϊκή θέση.
Σταθερός και μετρημένος ήταν την πρώτη ημέρα ο Mads Ostberg, αλλά στο τέλος ένα λάθος τον χαντάκωσε. Ο Νορβηγός της M-Sport Ford προσπάθησε να φυλάξει όσο καλύτερα μπορούσε το αυτοκίνητο και τα ελαστικά του, αλλά αυτό του κόστισε καθώς έχασε πολύ χρόνο σε σχέση με τους τέσσερις πρώτους. Στην τελευταία ειδική προσπάθησε να κάνει το κάτι παραπάνω για να κλείσει τη διαφορά, αλλά έκανε λάθος, χτύπησε με το πίσω μέρος του Ford σε ανάχωμα και βγήκε εκτός δρόμου. Άργησε πολύ να επιστρέψει στο δρόμο και τελικά υποχώρησε στην 8η θέση της Γενικής.
Καλό αγώνα την πρώτη ημέρα έκανε ο Thierry Neuville, μέχρι την τελευταία ειδική της ημέρας. Οι χρόνοι του νεαρού Βέλγου ήταν καλοί και έδειξε να αποκτά αυτοπεποίθηση στο τιμόνι του DS3 WRC, ωστόσο στην τελευταία ειδική έχασε τη θέση του στην εξάδα. Ένα πρόβλημα στο εμπρός διαφορικό τον ανάγκασε να κάνει όλη την ειδική με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο και να πέσει στην 11η θέση.
Στη δεκάδα της Γενικής Κατάταξης βρέθηκαν επίσης οι Novikov, Prokop, Al-Attiyah, Ogier και Mikkelsen. Ο Evgeny Novikov στο απογευματινό loop αντιμετώπισε πρόβλημα με το turbo και το κιβώτιο ταχυτήτων του Ford Fiesta και έχασε χρόνο, ενώ πολύ άτυχος στάθηκε ο Ott Tanak, ο οποίος είχε διαρροή από το διαφορικό και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Πρώτος Έλληνας στη Γενική ήταν ο Γιάννης Ζούνης με συνοδηγό τον Μιχάλη Πατρικούσση με Subaru Impreza, ενώ πολύ καλά τα πηγαίνει ο Σπύρος Παυλίδης με το Ford Fiesta RS WRC στην 17η θέση Γενικής.
Ράλι Ακρόπολις 2η ημέρα
Η μεγάλη μάχη που διαφαινόταν ότι θα είχαμε για τη νίκη στο Ράλι Ακρόπολις του 2012 και η οποία θα έμενε στην ιστορία για την ένταση και τη σημασία της, τελικά δεν δόθηκε. Στη 2η και πιο σκληρή ημέρα του αγώνα, στις Ειδικές Διαδρομές της Πελοποννήσου, ο Jari-Matti Latvala έκανε στο ξεκίνημα τη μεγάλη προσπάθεια να φτάσει τον Sebastien Loeb. Φαινόταν η προσπάθειά του αυτή να φέρνει αποτέλεσμα καθώς κατάφερε να φτάσει μέχρι και 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον μεγάλο Γάλλο.
Η μεγάλη πίεση όμως πολύ συχνά έχει οδυνηρές συνέπειες και ο Φινλανδός της Ford το συνειδητοποίησε στην 14η ΕΔ, το δεύτερο πέρασμα από την Κλένια-Μυκήνες. Εκεί έκανε το λάθος, σε μια στροφή πίεσε υπερβολικά, βγήκε σε ένα χαντάκι και προκάλεσε κλατάρισμα στον πίσω δεξιά τροχό. Ο Latvala προσπάθησε να φτάσει με το πληγωμένο Fiesta μέχρι τον τερματισμό της ΕΔ αλλά ο τροχός είχε σπάσει και αναγκάστηκε να σταματήσει για να τον αλλάξει, χάνοντας περισσότερα από 3 λεπτά και κάθε ελπίδα να διεκδικήσει τη νίκη. Και σαν να μην έφταναν αυτά, κατά την αλλαγή του τροχού προκλήθηκε ζημιά και στη δαγκάνα του φρένου, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο τη ζωή του Φινλανδού, που έπεσε στην 4η θέση.
Με τον Latvala εκτός παιχνιδιού, ο Sebastien Loeb έμεινε με ένα υγιές προβάδισμα σχεδόν 22 δευτερολέπτων επί του μοναδικού του αντιπάλου για τη νίκη, που ήταν ο Petter Solberg. Όλα έδειχναν ιδανικά για τον Loeb, που είναι ο καλύτερος που έχει υπάρξει ποτέ στη διαχείριση αγώνα όταν έχει το προβάδισμα - και ύστερα ήρθε η βροχή να ανακατέψει ξανά την τράπουλα. Στο δεύτερο πέρασμα από Γυμνό, Κεφαλάρι και Ζήρεια τα πληρώματα συνάντησαν δυνατή βροχή και πολλή λάσπη, με αρκετούς να συγκρίνουν τις συνθήκες με τα πιο λασπωμένα ράλι της Μ. Βρετανίας.
Σε εκείνο το σημείο ο Petter Solberg αποφάσισε να κάνει την επίθεσή του. Ο Νορβηγός πάτησε τέρμα το γκάζι του Fiesta και στο τέλος της ημέρας κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από τον Loeb στο μισό, απέχοντας μόνο 10,2 δευτερόλεπτα από την κορυφή και αφήνοντας ανοιχτή τουλάχιστον μία μάχη για την Κυριακή.
Αυτή η μάχη άλλωστε είναι και η μοναδική που αφορά την πρώτη 10άδα. Ο Mikko Hirvonen από την 3η θέση δεν απειλεί τον Solberg ούτε απειλείται από τον Latvala. Ο Φινλανδός οδηγεί το DS3 του με μοναδικό στόχο να αποφύγει τα λάθη και να φτάσει ανενόχλητος στον τερματισμό και να πάρει άλλο ένα βάθρο - κάτι που ίσως είναι λιγότερο από ό,τι ήθελε ξεκινώντας τον αγώνα αλλά σίγουρα δεν είναι ευκαταφρόνητο.
Για την 5η θέση φάνηκε ότι μπορεί να έχουμε μάχη μεταξύ του Mads Ostberg και του Martin Prokop αλλά ο Νορβηγός της Adapta Ford όσο προχωρούσε η ημέρα έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και άφησε σχεδόν μισό λεπτό πίσω του τον Τσέχο, που τρέχει επίσης με Fiesta. Στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ο Ostberg βρισκόταν πίσω αλλά κάλυπτε σταθερά τη διαφορά και στη 15η ΕΔ πέρασε μπροστά, για να πάρει την 5η θέση και να αφήσει τον Prokop στην 6η.
Ο Thierry Neuville με το DS3 WRC της Citroen Junior Team συνέχισε σε αρκετά καλό ρυθμό, μετά το πρόβλημα της προηγούμενης ημέρας που τον έριξε αρκετά πίσω, και εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις βρέθηκε στο τέλος της ημέρας στην 7η θέση, μπροστά από τον Sebastien Ogier, ο οποίος συνεχίζει με το Skoda Fabia S2000 τη φετινή του περιπέτεια στον κόσμο του WRC. Ένα Ford Fiesta S2000 ακολουθεί στην 9η θέση και πρόκειται για τον Yazeed Al Rahji από τη Σαουδική Αραβία. Τη βαθμολογούμενη 10άδα έκλεισε ο Andreas Mikkelsen με το δεύτερο Fabia της VW Motorsport, ο οποίος ωστόσο αντιμετώπισε προβλήματα με το σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού και εγκατέλειψε 3 ΕΔ πριν από το τέλος της ημέρας.
Ένα Ράλι Ακρόπολις δεν δικαιούται να φέρει τον τίτλο αν σε κάθε σκέλος του δεν εγκαταλείπει ένα μεγάλο ποσοστό όσων ξεκινούν. Τα πιο χτυπητά θύματα της σημερινής ημέρας ήταν ο Egeny Novikov με το Fiesta και ο Nasser Al-Attiyah με το DS3, που είδαν οι εγκαταλείψεις τους να τους στερούν την 5η και την 7η θέση αντίστοιχα στη γενική κατάταξη.
Το Ράλι Ακρόπολις θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 27/5 με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει 5 ΕΔ (μαζί με την Power Stage) και περίπου 65 αγωνιστικά χιλιόμετρα, γύρω από την περιοχή του Service Park στο Λουτράκι. Εκεί θα κριθεί η μάχη της κορυφής και θα είναι η τελευταία δοκιμασία των πληρωμάτων. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει στις 09:14 με το πρώτο πέρασμα από τους Άγιους Θεόδωρους.
Ράλι Ακρόπολις 3η ημέρα
Μέχρι την τελευταία στιγμή τα δράματα δεν έλειψαν από το φετινό Ράλι Ακρόπολις. Η τελευταία ημέρα έκρυβε κι άλλες εκπλήξεις, αλλά στο τέλος ένας ήταν ο νικητής και αυτός ήταν ο Sebastien Loeb. Ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής μπήκε στην τελευταία ημέρα με ένα μικρό προβάδισμα από τον Petter Solberg. Στην πρώτη κιόλας ειδική όμως είδε τον Νορβηγό αντίπαλό του να εγκαταλείπει, κάτι που ουσιαστικά του χάρισε τη νίκη με το καλημέρα.
Ακόμα και σε εκείνη τη φάση όμως ο αγώνας δεν τελείωσε καθώς στην πρώτη ειδική μετά την ανασυγκρότηση ο Loeb αντιμετώπισε πρόβλημα. Μόλις 3 χιλιόμετρα από την έναρξη της ειδικής ο Γάλλος είχε κλατάρισμα. Αποφάσισε άμεσα να σταματήσει για να αλλάξει το ελαστικό διότι δεν μπορούσε να ολοκληρώσει την ειδική με αποτέλεσμα να καρδιοχτυπήσει τους οπαδούς και την ομάδα του. Ο Loeb στο τέλος της ειδικής είχε χάσει 1 λεπτό και 38 δευτερόλεπτα, αλλά έμεινε στην κορυφή έχοντας μάλιστα 40 δευτερόλεπτα πίσω του τον Hirvonen. Δεύτερη ατυχία δεν μπορούσε να βρει τον Loeb σε μία ημέρα και ο Γάλλος τερμάτισε τον αγώνα κατακτώντας τη νίκη. Στην Power Stage πίεσε πολύ με αποτέλεσμα να πάρει τους 3 βαθμούς και έφυγε από την Ελλάδα με 28 βαθμούς στο σακούλι. Ο Loeb άντεξε την πίεση και των δύο οδηγών της Ford στη διάρκεια του Ράλι και απέδειξε γιατί είναι ο βασιλιάς του WRC.
Στη δεύτερη θέση της Γενικής Κατάταξης βρέθηκε ο Mikko Hirvonen με το δεύτερο εργοστασιακό Citroen DS3 WRC. Ο Φινλανδός ήταν εμφανώς απογοητευμένος στο τέλος της ημέρας καθώς δεν μπορούσε όλο το τριήμερο να πιάσει το ρυθμό των πρώτων και τελικά αποφάσισε απλά να φέρει το αυτοκίνητο στον τερματισμό. Φυσικά η δεύτερη θέση δεν είναι κακή, ενώ ο Φινλανδός πήρε και έναν βαθμό από την 3η θέση στην Power Stage.
Το ίδιο περίπου απογοητευμένος ήταν ο Jari-Matti Latvala στο τέλος της ημέρας. Ο Φινλανδός προσπάθησε απλά να φέρει το Ford Fiesta στον τερματισμό, έπειτα από το λάθος και το κλατάρισμα το Σάββατο. Την Κυριακή λοιπόν απλά οδήγησε στρωτά, κέρδισε 4 ειδικές διαδρομές και ανέβηκε στο βάθρο. Η απόδοση του Latvala ήταν εξαιρετική στο Ακρόπολις, ιδιαίτερα λόγω του ότι ήταν ο πρώτος αγώνας μετά τον τραυματισμό του. Παρόλα αυτά έφτασε στην πηγή και δεν ήπιες νερό, αλλά τουλάχιστον ανέβηκε στο βάθρο και πήρε και 2 βαθμούς από την Power Stage.
Έπαιξε και έχασε ο Petter Solberg την τελευταία ημέρα του Ράλι Ακρόπολις. Ο ταχύτατος Νορβηγός ξεκίνησε την ημέρα με στόχο να πιέσει για τη νίκη, αλλά δεν πήγε πολύ μακριά. Ένα λάθος στο πρώτο πέρασμα της Άγιοι Θεόδωροι 1 οδήγησε σε σπάσιμο του πίσω τροχού του Ford Fiesta και κάπου εκεί το όνειρο για τη νίκη στο Ακρόπολις έλαβε τέλος. Ο Νορβηγός ήταν κάτι παραπάνω από εκνευρισμένος στο τέλος της ημέρας, ωστόσο απέδειξε πως έχει την ταχύτητα να παλέψει για νίκες.
Εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Mads Ostberg με το Ford Fiesta της Adapta. Ο Νορβηγός είχε εντελώς διαφορετική στρατηγική από τους πρώτους και στις περισσότερες περιπτώσεις προσπαθούσε απλά να φυλάξει το αυτοκίνητό του. Τελικά κατάφερε να επιβιώσει και να πάρει ένα καλό αποτέλεσμα σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα. Πολύ καλός ήταν και ο Martin Prokop ο οποίος τερμάτισε στην 5η θέση, ενώ την εξάδα έκλεισε ο νεαρός Βέλγος Thierry Neuville με το Citroen. Καλό αποτέλεσμα και για τον Sebastien Ogier ο οποίος έφερε το Skoda Fabia S2000 στην 7η θέση, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Al Rajhi, Tanak και Alkuwari.
Καλό ήταν το αποτέλεσμα και για τον Σπύρο Παυλίδη με το Ford Fiesta RS WRC. Ο Κύπριος οδηγός τερμάτισε στη 12η θέση της Γενικής και ευχαρίστησε όλους τους Έλληνες θεατές για τη στήριξη. Πρώτος Έλληνας στη Γενική Κατάταξη ήταν ο Γιάννης Ζούνης με το Subaru Impreza WRX.
Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC το τριήμερο 24-27 Ιουνίου στη μακρινή Νέα Ζηλανδία.
Πηγή:msfree.gr