Formula 1 2015
Δημοσιεύτηκε: 18 Μαρ 2015, 21:32
Formula 1 2015:
O πλήρης οδηγός για τους νέους κανονισμούς, τους οδηγούς, τις ομάδες και τους χορηγούς
Η νέα σεζόν της Formula 1, μετά από αναμονή κάποιων μηνών ξεκινά και το S&B σας παρουσιάζει όσα χρειάζεται να ξέρετε για το νέο πρωτάθλημα, τους κανονισμούς, τους οδηγούς, τις ομάδες, τους χορηγούς τους και τις πίστες του πρωταθλήματος.
Μετά τις ριζικές αλλαγές που έγιναν πέρυσι στο σπορ φέτος έχουμε πολύ πιο συγκρατημένες τροποποιήσεις στους κανονισμούς. Η πιο σημαντική αλλαγή, η οποία μπορεί να κρίνει πολλά στις μάχες για τον τίτλο των οδηγών και των κατασκευαστών έχει να κάνει με τις μονάδες ισχύος. Μετά την περσινή πρώτη τους χρονιά οι V6 έχουν δοκιμαστεί αρκετά από τις κατασκευάστριες εταιρείες, οι οποίες έχουν βελτιώσει πολλές αδυναμίες που, όπως είναι λογικό, είχαν. Ωστόσο ο “μπαμπούλας” FIA δεν αφήνει για άλλη μια χρονιά το κοινό να απολαύσει ότι έχουν να προσφέρουν οι ομάδες, αφού τις αναγκάζει να χρησιμοποιήσουν μόλις 4 κινητήρες για όλη τη σεζόν. Με άλλα λόγια κάθε μονάδα ισχύος θα πρέπει να αντέξει για 5 αγώνες, έτσι ώστε να μην υπάρξει κάποια ποινή για τις ομάδες. Προφανώς αυτό από μόνο του θα οριοθετήσει σε πολλούς αγώνες τις προσπάθειες των οδηγών, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν αναγκαστεί να σκέφτονται την οικονομία περισσότερο από την απόδοση. Και πώς να κάνουν αλλιώς όταν η FIA προβλέπει αυστηρότατες ποινές για όσους δε συμμορφωθούν. Φέτος λοιπόν η χρήση παραπάνω μονάδων ισχύος δεν επιφέρει μια αυτόματη ποινή. Αυτό σημαίνει ότι μια αλλαγή θα μπορεί να ακολουθήσει ένα πιλότο και στον επόμενο αγώνα, επιφέροντας ποινές στο χρόνο του.
Επίσης από φέτος αναμένεται να μειωθούν οι “κοκορομαχίες” ανάμεσα στους πιλότους μέσα στην πίστα, αφού οι περσινές ποινές 5 δευτερολέπτων φέτος γίνονται ποινές 10 δευτερολέπτων, κάτι που θα κάνει και τους πιο τολμηρούς να σκέφτονται πριν κάνουν το οτιδήποτε.
Στον αισθητικό τομέα η πιο μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με τις μπροστινές πτέρυγες, οι οποίες είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με τις περσινές, όντας πιο χαμηλές και με πιο μεγάλους περιορισμούς στον τομέα του σχεδιασμού.
Η ασφάλεια είναι το πιο σημαντικό όταν αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες και σε αυτό τον τομέα η FIA έκανε ότι μπορούσε για να κάνει ακόμα πιο αυστηρά τα τεστ πρόσκρουσης των μονοθεσίων. Όπως αποδείχθηκε και από το περσινό περιστατικό με το Ζουλ Μπιανκί ποτέ δεν μπορούμε να πούμε ότι ένα άθλημα, όπως η Formula 1 είναι ασφαλές.
Σε οικονομικό επίπεδο η Formula 1 βρίσκεται σε ένα πολύ κρίσιμο σταυροδρόμι. Ο ισχυρός άνδρας του σπορ, Μπέρνι Έκλεστοουν μπορεί να βρίσκεται στις επάλξεις, όμως ο χρόνος κυλά και θα πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξει ικανός αντικαταστάτης του, αφού ο Βρετανός βρίσκεται στην ένατη δεκαετία της ζωής του. Ένα τέτοιο τεράστιο οικονομικό οικοδόμημα, όπως η Formula 1 σίγουρα θα έχει κάποιο σχέδιο για τη μετά Έκλεστοουν εποχή. Αυτό όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα, αφού από τους τελευταίους αγώνες της περασμένης σεζόν φάνηκε για πρώτη φορά να κλωνίζεται τόσο πολύ το άθλημα. Οι αποχωρήσεις των Caterham και Marussia στους τελευταίους αγώνες προκάλεσε τις εντονότατες αντιδράσεις των μεσσαίων και μικρών ομάδων, οι οποίες διαμαρτυρήθηκαν εντονότατα για τον άδικο τρόπο, με τον οποίο μοιράζονται τα τεράστια έσοδα της Formula 1 στις ομάδες. Οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν περιορίσει τις τεράστιες χορηγικές συμφωνίες του παρελθόντος με αποτέλεσμα οι μικρομεσσαίες ομάδες να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα. Οι νέες τεχνολογίες που απαιτούνται για να υπάρξει αυτή η περίφημη “οικονομία” έχει στραγγαλίσει τις ιδιωτικές ομάδες, τόσο αγωνιστικά, όσο και οικονομικά.
Όπως και να έχει οι κινητήρες θα πάρουν και πάλι μπροστά και αν και πολύ πιο ήσυχοι σε σχέση με αυτούς του παρελθόντος θα καλύψουν τις φωνές όσων φωνάζουν για αδικίες και άλλα τέτοια που δεν απασχολούν τους πλούσιους του αθλήματος και φυσικά τους απλούς φιλάθλους.
Ακολουθεί η παρουσίαση των ομάδων και των χορηγών που τις στηρίζουν, μαζί με λίγα λόγια, για το τι περιμένουμε από την κάθε μία, αυτή την σεζόν.
Mercedes AMG Petronas F1 Team (ΓΕΡΜΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Mercedes F1 W06 Hybrid Mercedes PU106B Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
6 Νίκο Ρόσμπεργκ Γερμανία
44 Λιούις Χάμιλτον Μ.Βρετανία
Χορηγοί
PETRONAS PUMA SPIES HECKER
BLACKBERRY STARWOOD TATA COMMUNICATIONS
UBS ADVANTI USI ITALIA
QUALCOMM ENDLESS IWC SCHFFHAUSEN
ALLIANZ EPSON HUGO BOSS
MONSTER EBMPAST BOSE
PIRELLI TUMI DB SCHENKER
ASSOS SCHUBERTH
Η γερμανική εταιρεία έκανε την περσινή σεζόν πλάκα σε όλους, παίρνοντας δια περιπάτου και τους δύο τίτλους και όπως είναι λογικό φαντάζει το απόλυτο φαβορί και τη φετινή σεζόν, αφού ξεκινά από θέση ισχύος. Όπλα της οι πανίσχυροι κινητήρες της και οι Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ, οι οποίοι διψάνε για τίτλους και διακρίσεις. Οι μάχες τους αναμένεται και πάλι να τραβήξουν όλα τα βλέμματα.
Τα έσοδα της ομάδας είναι σημαντικά αυξημένα, αφού πήρε τη μερίδα του λέοντος από τα έσοδα των ομάδων, λόγω των επιτυχιών της. Οι επιτυχίες όμως φέρνουν και χορηγούς, που θέλουν να προβληθούν στα μονοθέσια των πρωταθλητών, ενώ η διατήρηση των υπαρχόντων είναι εύκολη υπόθεση. Οι δύο σημαντικότερες συμφωνίες επιτεύχθηκαν με τις Epson και Qualcomm. Η Hugo Boss άφησε τη McLaren για χάρη της, ενώ οι Tumi και DB Schenker προστέθηκαν στη λίστα.
Red Bull Infiniti Racing (ΑΥΣΤΡΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Red Bull–Renault RB 11 Renault Energy F1-2015
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
26 Ντανίλ Κβιάτ Ρωσία
3 Ντανιέλ Ρικιάρντο Αυστραλία
Χορηγοί
RED BULL INFINITY GEOX
TOTAL AT&T ALPINESTARS
RENAULT SIEMENS RED BULL MOBILE
CASIO SINGHA SONAX
RAUCH PEPE JEANS IBM
EXNESS PIRELLI FLIR
ANSYS OZSABELT SONAX
DMG MORI PWR HEXAGON
SCOTT ULTIMATE EARS MATRIX
Η Red Bull είδε την παντοκρατορία των τελευταίων τεσσάρων χρόνων να φτάνει στο τέλος της την περσινή σεζόν, αφού η προμηθεύτρια κινητήρων Renault φάνηκε κατώτερη των προσδοκιών. Επίσης η ομάδα του Ντίτριχ Μάτεσιτζ δέχτηκε ένα άλλο μεγάλο πλήγμα, με το Σεμπάστιαν Φέτελ να την αφήνει για χάρη της Ferrari. Οι Ντάνιλε Ρικιάρντο και Δανιήλ Κβιάτ, προερχόμενοι αμφότεροι από την ακδημία οδηγών της Red Bull θα έχουν το δύσκολο έργο της επιστροφής στις επιτυχίες. Ο αρχιτέκτονας των επιτυχιών της ομάδας, ο κορυφαίος αεροδυναμιστής της εποχής μας, Άντριαν Νιούι έχει μεν ενεργό ρόλο στην ομάδα από άλλο πόστο δε, αφού πλέον θα ασχολείται και με άλλα θέματα της Red Bull. Προτεραιότητα της αυστριακής ομάδας είναι φέτος η πιο στενή συνεργασία με τη Renault, με στόχο να μην υπάρξουν τα περσινά προβλήματα αξιοπιστίας, που πλήγωσαν τόσο πολύ την ομάδα.
Η Red Bull έχει εξελιχθεί σε ένα από τους πρωταγωνιστές του αθλήματος. Ο ιδιοκτήτης της Ντίτριχ Μάτεσιτζ έχει στην κατοχή του και τη Scuderia Toro Rosso, την ομάδα που εξελίσσει οδηγούς-ταλέντα και το Α1 Ring, πλέον Red Bull Ring, την πίστα, όπου διοργανώνεται το Γκραν Πρι της Αυστρίας. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η ομάδα έχει λόγο στο παρασκήνιο και δεν μπορεί να περιφρονείται από κανένα.
Φέτος θα συνεχίσει να έχει την υποστήριξη της Nissan, μέσω της εταιρείας πολυτελών οχημάτων της, Infiniti, ενώ η ρωσική εταιρεία οικονομικών συναλλαγών Exness προστίθεται στους χορηγούς της ομάδας.
Williams Martini Racing (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Williams–Mercedes FW37 Mercedes PU106Β Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
19 Φελίπε Μάσα Βραζιλία
77 Βαλτέρι Μπότας Φινλανδία
Χορηγοί
MARTINI AVANADE PPG
REXONA RANDSTAND BT
PETROBRAS WIHURI KEMPPI
ORIS GENWORTH HACKETT
PIRELLI GKN HYBRID POWER ALPINESTARS
Η ιστορικότερη ιδιωτική ομάδα του αθλήματος έκανε πέρυσι ένα εκπληκτικό comeback, τερματίζοντας στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος. Η αλλαγή στους κινητήρες της Mercedes αποδείχθηκε σωτήρια, αφού τα μονοθέσια της ομάδας στα χέρια των Βάλτερι Μπότας και Φελίπε Μάσα, που θα οδηγούν και φέτος ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικά.
Η Martini συνεχίζει να είναι χορηγός της ομάδας, της οποίας η εντυπωσιακή παρουσία προσέλκυσε κι άλλες μεγάλες εταιρείες. Οι Randstad και Oris ανανέωσαν τα συμβόλαιά τους, ενώ η Unilever ήρθε από τη Lotus, φέρνοντας 15 εκατ. δολάρια. Το εμπρορικό τμήμα είχε πολλή δουλειά, αφού υπογράφηκαν και νέες συμφωνίες με τις Alpinestars, Hackett και Avanade.
Scuderia Ferrari (ΙΤΑΛΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Ferrari SF 15-T Ferrari
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
5 Σεμπάστιαν Φέτελ Γερμανία
7 Κίμι Ραϊκόνεν Φινλανδία
Χορηγοί
SANTANDER HUBLOT WEICHAI
ALFA ROMEO TNT OAKLEY
PHILIP MORRIS PUMA MAGNETI MARELLI
SHELL MAHLE NGK
KASPERSKY CLARO BREMBO
UPS OMR GROUP IVECO
OZ TECHNO GYM HAAS
SKF BELL HONEYWELL
Στη Ferrari το μόνο που θυμίζει το παρελθόν είναι το σήμα και το κόκκινο χρώμα. Όλα τα άλλα έχουν αλλάξει. Κι όταν λέμε όλα εννοούμε όλα. Το καταστροφικό 2014 μπήκε στο χρονοντούλαπο και οι πάντες ξηλώθηκαν. Ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε είναι ο άνθρωπος που έχει αναλάβει την ευθύνη της ανοικοδόμησης της ιστορικότερης ομάδας του σπορ και ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήρθε στην εταιρεία, για να κάνει ότι είχε κάνει το ίνδαλμά του, ο Μίκαελ Σουμάχερ πριν από περίπου 20 χρόνια. Η επιστροφή στις νίκες είναι μονόδρομος, έστω κι αν οι δύο νίκες που είναι ο στόχος της ομάδας φαντάζουν πενιχρός αριθμός. Ο μόνος που παρέμεινε, μετά το περσινό ναυάγιο είναι ο Κίμι Ράικονεν, αφού ο Φερνάντο Αλόνσο επέλεξε να συνεχίσει στη McLaren.
Σε οικονομικό επίπεδο, η Ferrari είναι η πιο εύρωστη ομάδα, απολαμβάνοντας ειδική διαχείριση από όλους. Όσο κι αν έχει πέσει η απόδοσή της τα τελευταία χρόνια εξακολουθεί να είναι η Ferrari, ένα όνομα που όλοι σέβονται κι εκτιμούν σε αυτό το χώρο. Η πιο αξιοσημείωτη προσθήκη σε εμπορικό επίπεδο είναι η Claro Telecoms του Μεξικάνου μεγιστάνα Κάρλος Σλιμ, ο οποίος στηρίζει έτσι τον Εστέμπαν Γκουτιέρεζ, που θα είναι αναπληρωματικός πιλότος της ιταλικής ομάδας.
McLaren Honda (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
McLaren–Honda MP4-30 Honda RA615H Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
20 Κέβιν Μάγκνουσεν Δανία
14 Φερνάντο Αλόνσο Ισπανία
22 Τζένσον Μπάτον Μ. Βρετανία
Χορηγοί
MOBIL1 HILTON HHONORS KENWOOD
SAP NORTON ROSE FULBRIGHT MAZAK
SANTANDER CNN PIRELLI
JOHNNIE WALKER SEGAFREDO ZANETTI SPARCO
TAG HEURE AKEBONO INTRALINKS
EXXON ENKEI DETICA
AZKONOBEL REPUCOM KPMG
Από το 2009 που η Mercedes αποφάσισε να φτιάξει δική της ομάδα και να βάλει σε δεύτερη μοίρα τη McLaren, η βρετανική ομάδα κινείται στη μετριότητα. Μετά το φιάσκο του 2014 έρχεται μια νέα εποχή με την αναβίωση της θρυλικής συνεργασίας με τη Honda. Ο ιάπωνας κατασκευαστής επιστρέφει μετά το 2008 στη Formula 1 και στη McLaren ευελπιστούν να θυμηθούν εποχές Σέννα, Πρόστ. Προς το παρών η προσαρμογή στα καινούρια δεδομένα είναι ο πρώτος στόχος. Την προσπάθεια αυτή ήρθε, μετά από απαίτηση της Honda να ενισχύσει ο ίσως πιο ολοκληρωμένος πιλότος της εποχής μας, Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος θα έχει στο πλάι του τον πολύπειρο Τζένσον Μπάτον.
Η McLaren μπορεί να έχει πολύ μεγάλες χορηγικές συμφωνίες με τις Mobil και Sap, ωστόσο δεν έχει καταφέρει να βρει μια εταιρεία που θα δώσει το όνομά της στην ομάδα. Ο Ρον Ντένις μπορεί να λέει ότι αυτό έχει μικρή σημασία, όμως δε πρέπει να είναι πολύ ικανοποιημένος από τα άδεια από χορηγούς μονοθέσια της ομάδας του.
Sahara Force India F1 Team (ΙΝΔΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Force India–Mercedes VJM08 Mercedes PU106B Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
11 Σέρχιο Πέρεζ Μεξικό
27 Νίκο Χούλκενμπεργκ Γερμανία
Χορηγοί
SAHARA INDIA PARINAR NEC PIRELLI
KINGFISHER ALPINESTARS 3D SYSTEMS
TELMEX VARLION UPS DIRECT
CLARO INTERPROTECCION STILL
ROYAL CHALLENGE HYPE STL COMMUNICATIONS
SMIRNOFF SPEEDY SCHROTH
TELCEL CHANNEL-IT KONI
BRANDON CONDECO SKULLCANDY
MILLER GTECHNIQ WORXBIKES
CRS APSLEY ADAPTAVIST
Η ομάδα του Βιτζάι Μαλία έκανε το 2014 την καλύτερη της σεζόν στη Formula 1, ωστόσο στη διακοπή του χειμώνα υπήρξαν πολλά σκαμπανεβάσματα. Η καλή πορεία μπορεί να έφερε πολλές και καλές χορηγίες, όμως τα προβλήματα με τους προμηθευτές και τις πιστώσεις, που δεν έδιναν πήγαν πολύ πίσω την εξέλιξη του μονοθεσίου. Οι Σέρτζιο Πέρεζ και Νίκο Χούλκενμπεργκ θα έχουν σίγουρα αρκετά δύσκολο έργο στους πρώτους αγώνες του 2015.
Από οικονομικής άποψης τα πράγματα δε θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Ο Βιτζάι Μαλία μπορεί να παραπονιέται για τα χρήματα από τα έπαθλα της Formula 1, όμως οι χορηγοί της ομάδας του παρέχουν ένα αρκετά υγιές μπάτζετ. Οι Telcel, Claro και Telmex ακολουθούν πιστά το συμπατριώτη τους Σέρτζιο Πέρεζ, κάτι που έκανε και η Jose Cuervo. Οι NEC, Apsley and Accelerate και η Smirnoff με τα 15 εκατ. δολάριά της ολοκληρώνουν τη λίστα των σημαντικότερων χορηγών.
Scuderia Toro Rosso (ΙΤΑΛΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Toro Rosso–Renault STR10 Renault Energy F1-2015
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
33 Μαξ Φερστάπεν Ολλανδία
55 Κάρλος Σάινθ Τζ. Ισπανία
Χορηγοί
RED BULL SAPINDA SIEMENS
CEPSA DELONICA HANGAR 7
NOVA CHEMICALS APPTECH USAG
RENAULT ESTRELLA GALICIA CD-ADAPCO
RIEDEL RED BULL MOBILE
Η θυγατρική ομάδα της Red Bull έχει βάλει για φέτος δύο πολύ μεγάλα στοιχήματα και έχουν τα ονόματα Μαξ Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ. Στόχος της δεν είναι άλλος από το να εξελίξει αυτούς τους δύο νεαρούς. Ο γιος του άλλοτε πιλότου της Formula 1, Γιος Φερστάπεν είναι μόλις 17 ετών και θα είναι ο νεότερος πιλότος στην ιστορία του αθλήματος. Ο ομόσταβλός του, γιος του οδηγού ράλι, Κάρλος Σάινθ στα 20 του μοιάζει βετεράνος μπροστά του. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Φραντς Τοστ δε διστάζει να δηλώνει δημοσίως ότι στόχος της ομάδας είναι η 5η θέση στους κατασκευαστές, στόχος αν μη τι άλλο φιλόδοξος, αν αναλογιστεί κανείς τον τεράστιο ανταγωνισμό που θα υπάρχει.
Η Red Bull εξακολουθεί να είναι ο κύριος χρηματοδότης της ομάδας, όμως εκτός από τις Cepsa, Nova Chemicals και Falcon Private Bank που συνεχίζουν και φέτος τις χορηγίες τους προστέθηκε και η Estrella Galicia 0.0, την οποία έφερε ο Γιος Φερστάπεν.
Lotus F1 Team (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Lotus–Mercedes E23 Hybrid Mercedes PU106B Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
8 Ρομαίν Γκροζάν Γαλλία
13 Παστόρ Μαλντονάντο Βενεζουέλα
Χορηγοί
GROUP LOTUS EMC ELYSIUM
PDVSA GENII CAPITAL DIGIPEN
SAXO BANK ALTRAN OZ RACING
YOTA DEVICES RICHARD MILLE GF MACHINING SOLUTIONS
PIRELLI ALPINESTARS MAGNETI MARELLI
PEACE ONE DAY BOEING PERKINELMER
MICROSOFT DYNAMICS CD-ADAPCO PROCESSIA SOLUTIONS
SIEMENS PLM 3D SYSTEMS HENRI LLOYD
Μετά το επιεικώς απογοητευτικό 2014, η Lotus ευελπιστεί με την αλλαγή της στους κινητήρες της Mercedes να ανακάμψει και να μην επαναλάβει τα περσινά αποτελέσματα. Οι Ρομαίν Γκροζάν και Παστόρ Μαλντονάντο θα συνεχίσουν να βρίσκονται στα κόκπιτ.
Ο τελευταίος είναι που φέρνει και τη σημαντικότερη οικονομική ενίσχυση στην ομάδα του Ένστον. Η πετρελαϊκή εταιρεία PDVSA από τη Βενεζουέλα είναι ο μεγαλύτερος χορηγός της ομάδας, η οποία είδε τη Unilever και την Avenade να πηγαίνουν στη Williams. Η δανέζικη τράπεζα Saxo Bank ανανέωσε για άλλο ένα χρόνο, ενώ η Capriza ήταν η τελευταία που υπέγραψε συμβόλαιο.
Sauber F1 Team (ΕΛΒΕΤΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Sauber–Ferrari C34 Ferrari
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
9 Μάρκους Ερικσον Σουηδία
12 Φελίπε Νασρ Βραζιλία
Χορηγοί
BANCO DO BRASIL CERTINA WIKLAND
SILANNA UNIFIN THOMANN
PIRELLI EMIL FREY GABRIEL ANGEL FOUNDATION
OERLIKON OMP SWISS FIBERTEC
MITSUBISHI ELECTRIC NETAPP CHELSEA FC.
Τερματίζοντας χωρίς βαθμό το 2014 η Sauber απογοήτευσε και φέτος στοχεύει στην ανάκαμψη με ένα νέο οδηγικό δίδυμο. Η πρακτική της πρόσληψης πιλότων μόνο και μόνο για τους σπόνσορες που φέρνουν είναι ο λόγος που άλλαξαν και οι δύο πιλότοι. Ο Φελίπε Νασρ έφερε την Banco do Brasil με 24 εκατ. δολάρια και ο Μάρκους Έρικσον έφερε άλλα 18 εκατ. δολάρια με διάφορες χορηγίες. Η Silanna είναι άλλος ένας νέος χορηγός, ενώ και φέτος θα συνεχιστεί η συνεργασία με την Τσέλσι του Ρόμαν Αμπράμοβιτς.
Manor Marussia F1 Team (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Marussia–Ferrari MR03 Ferrari 059/3
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
28 Γουίλ Στίβενς Μ. Βρετανία
98 Ρομπέρτο Μέρχι Ισπανία
Χορηγοί
PIRELLI
Η Manor εξασφάλισε τελευταία στιγμή τη συμμετοχή της στο νέο πρωτάθλημα. Η ομάδα δεν είχε συμμετάσχει στα τελευταία γκραν πρι της περασμένης σεζόν, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Ωστόσό η παρέμβαση του Στέφεν Φιτζπάτρικ, ιδιοκτήτη της OVO έφερε κεφάλαια στην ομάδα, συμφωνία με τους πιστωτές της και τελικά τη σωτηρία. Η FIA έβαλε κι αυτή το χεράκι της, επιτρέποντας στην ομάδα να συμμετάσχει στο νέο πρωτάθλημα με μια τροποποιημένη εκδοχή του περσινού της μονοθεσίου. Έτσι αν οι μηχανικοί καταφέρουν να λύσουν τα προβλήματα με την ηλεκτρονική διαχείριση των περσινών κινητήρων της Ferrari, ίσως να δούμε τους Γουίλ Στίβενς και Ρομπέρτο Μέρχι να ξεκινούν το πρωτάθλημα κανονικά.
Το καλεντάρι της φετινής σεζόν
01 Αυστραλία Πίστα της Μελβούρνης,Μελβούρνη 15 Μαρτίου
02 Μαλαισία Διεθνής Πίστα Μαλαισίας,Κουάλα Λουμπούρ 29 Μαρτίου
03 Κίνα Διεθνής Πίστα Σαγκάης, Σαγκάη 12 Απριλίου
04 Μπαχρέιν Διεθνής Πίστα Μπαχρέιν, Σακίρ 19 Απριλίου
05 Ισπανία Πίστα Καταλωνίας, Βαρκελώνη 10 Μαΐου
06 Μονακό Πίστα του Μονακό,Μόντε Κάρλο 24 Μαΐου
07 Καναδάς Πίστα Ζιλ Βιλνέβ,Μόντρεαλ 7 Ιουνίου
08 Αυστρία Red Bull Ring ,Σπίλμπεργκ 21 Ιουνίου
09 Αγγλία Πίστα του Σίλβερστοουν,Σίλβερστοουν 5 Ιουλίου
10 Γερμανία TBA 19 Ιουλίου
11 Ουγγαρία Hungaroring,Βουδαπέστη 26 Ιουλίου
12 Βέλγιο Πίστα Σπα,Στάβλοτ 23 Αυγούστου
13 Ιταλία Αυτοκινητοδρόμιο Μόντσα,Μόντσα 6 Σεπτεμβρίου
14 Σιγκαπούρη Πίστα Μαρίνα Μπέι,Σιγκαπούρη 20 Σεπτεμβρίου
15 Ιαπωνία Πίστα Σουζούκα,Σουζούκα 27 Σεπτεμβρίου
16 Ρωσία Αυτοκινητοδρόμιο Σότσι,Σότσι 11 Οκτωβρίου
17 ΗΠΑ Αμερικάνικη Πίστα, Όστιν,Τέξας 25 Οκτωβρίου
18 Μεξικό Αυτοκινητοδρόμιο Χερμάνος Ροντρίγκες, Πόλη του Μεξικού 1 Νοεμβρίου
19 Βραζιλία Αυτοκινητοδρόμιο Χοσέ Κάρλος Πασέ, Σάο Πάολο 15 Νοεμβρίου
20 Άμπου Ντάμπι Πίστα Γιας Μαρίνα,Άμπου Ντάμπι 29 Νοεμβρίου
Πηγή:sportandbusiness.gr
O πλήρης οδηγός για τους νέους κανονισμούς, τους οδηγούς, τις ομάδες και τους χορηγούς
Η νέα σεζόν της Formula 1, μετά από αναμονή κάποιων μηνών ξεκινά και το S&B σας παρουσιάζει όσα χρειάζεται να ξέρετε για το νέο πρωτάθλημα, τους κανονισμούς, τους οδηγούς, τις ομάδες, τους χορηγούς τους και τις πίστες του πρωταθλήματος.
Μετά τις ριζικές αλλαγές που έγιναν πέρυσι στο σπορ φέτος έχουμε πολύ πιο συγκρατημένες τροποποιήσεις στους κανονισμούς. Η πιο σημαντική αλλαγή, η οποία μπορεί να κρίνει πολλά στις μάχες για τον τίτλο των οδηγών και των κατασκευαστών έχει να κάνει με τις μονάδες ισχύος. Μετά την περσινή πρώτη τους χρονιά οι V6 έχουν δοκιμαστεί αρκετά από τις κατασκευάστριες εταιρείες, οι οποίες έχουν βελτιώσει πολλές αδυναμίες που, όπως είναι λογικό, είχαν. Ωστόσο ο “μπαμπούλας” FIA δεν αφήνει για άλλη μια χρονιά το κοινό να απολαύσει ότι έχουν να προσφέρουν οι ομάδες, αφού τις αναγκάζει να χρησιμοποιήσουν μόλις 4 κινητήρες για όλη τη σεζόν. Με άλλα λόγια κάθε μονάδα ισχύος θα πρέπει να αντέξει για 5 αγώνες, έτσι ώστε να μην υπάρξει κάποια ποινή για τις ομάδες. Προφανώς αυτό από μόνο του θα οριοθετήσει σε πολλούς αγώνες τις προσπάθειες των οδηγών, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν αναγκαστεί να σκέφτονται την οικονομία περισσότερο από την απόδοση. Και πώς να κάνουν αλλιώς όταν η FIA προβλέπει αυστηρότατες ποινές για όσους δε συμμορφωθούν. Φέτος λοιπόν η χρήση παραπάνω μονάδων ισχύος δεν επιφέρει μια αυτόματη ποινή. Αυτό σημαίνει ότι μια αλλαγή θα μπορεί να ακολουθήσει ένα πιλότο και στον επόμενο αγώνα, επιφέροντας ποινές στο χρόνο του.
Επίσης από φέτος αναμένεται να μειωθούν οι “κοκορομαχίες” ανάμεσα στους πιλότους μέσα στην πίστα, αφού οι περσινές ποινές 5 δευτερολέπτων φέτος γίνονται ποινές 10 δευτερολέπτων, κάτι που θα κάνει και τους πιο τολμηρούς να σκέφτονται πριν κάνουν το οτιδήποτε.
Στον αισθητικό τομέα η πιο μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με τις μπροστινές πτέρυγες, οι οποίες είναι εντελώς διαφορετικές σε σχέση με τις περσινές, όντας πιο χαμηλές και με πιο μεγάλους περιορισμούς στον τομέα του σχεδιασμού.
Η ασφάλεια είναι το πιο σημαντικό όταν αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες και σε αυτό τον τομέα η FIA έκανε ότι μπορούσε για να κάνει ακόμα πιο αυστηρά τα τεστ πρόσκρουσης των μονοθεσίων. Όπως αποδείχθηκε και από το περσινό περιστατικό με το Ζουλ Μπιανκί ποτέ δεν μπορούμε να πούμε ότι ένα άθλημα, όπως η Formula 1 είναι ασφαλές.
Σε οικονομικό επίπεδο η Formula 1 βρίσκεται σε ένα πολύ κρίσιμο σταυροδρόμι. Ο ισχυρός άνδρας του σπορ, Μπέρνι Έκλεστοουν μπορεί να βρίσκεται στις επάλξεις, όμως ο χρόνος κυλά και θα πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξει ικανός αντικαταστάτης του, αφού ο Βρετανός βρίσκεται στην ένατη δεκαετία της ζωής του. Ένα τέτοιο τεράστιο οικονομικό οικοδόμημα, όπως η Formula 1 σίγουρα θα έχει κάποιο σχέδιο για τη μετά Έκλεστοουν εποχή. Αυτό όμως δεν είναι το μόνο πρόβλημα, αφού από τους τελευταίους αγώνες της περασμένης σεζόν φάνηκε για πρώτη φορά να κλωνίζεται τόσο πολύ το άθλημα. Οι αποχωρήσεις των Caterham και Marussia στους τελευταίους αγώνες προκάλεσε τις εντονότατες αντιδράσεις των μεσσαίων και μικρών ομάδων, οι οποίες διαμαρτυρήθηκαν εντονότατα για τον άδικο τρόπο, με τον οποίο μοιράζονται τα τεράστια έσοδα της Formula 1 στις ομάδες. Οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν περιορίσει τις τεράστιες χορηγικές συμφωνίες του παρελθόντος με αποτέλεσμα οι μικρομεσσαίες ομάδες να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα. Οι νέες τεχνολογίες που απαιτούνται για να υπάρξει αυτή η περίφημη “οικονομία” έχει στραγγαλίσει τις ιδιωτικές ομάδες, τόσο αγωνιστικά, όσο και οικονομικά.
Όπως και να έχει οι κινητήρες θα πάρουν και πάλι μπροστά και αν και πολύ πιο ήσυχοι σε σχέση με αυτούς του παρελθόντος θα καλύψουν τις φωνές όσων φωνάζουν για αδικίες και άλλα τέτοια που δεν απασχολούν τους πλούσιους του αθλήματος και φυσικά τους απλούς φιλάθλους.
Ακολουθεί η παρουσίαση των ομάδων και των χορηγών που τις στηρίζουν, μαζί με λίγα λόγια, για το τι περιμένουμε από την κάθε μία, αυτή την σεζόν.
Mercedes AMG Petronas F1 Team (ΓΕΡΜΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Mercedes F1 W06 Hybrid Mercedes PU106B Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
6 Νίκο Ρόσμπεργκ Γερμανία
44 Λιούις Χάμιλτον Μ.Βρετανία
Χορηγοί
PETRONAS PUMA SPIES HECKER
BLACKBERRY STARWOOD TATA COMMUNICATIONS
UBS ADVANTI USI ITALIA
QUALCOMM ENDLESS IWC SCHFFHAUSEN
ALLIANZ EPSON HUGO BOSS
MONSTER EBMPAST BOSE
PIRELLI TUMI DB SCHENKER
ASSOS SCHUBERTH
Η γερμανική εταιρεία έκανε την περσινή σεζόν πλάκα σε όλους, παίρνοντας δια περιπάτου και τους δύο τίτλους και όπως είναι λογικό φαντάζει το απόλυτο φαβορί και τη φετινή σεζόν, αφού ξεκινά από θέση ισχύος. Όπλα της οι πανίσχυροι κινητήρες της και οι Λιούις Χάμιλτον και Νίκο Ρόσμπεργκ, οι οποίοι διψάνε για τίτλους και διακρίσεις. Οι μάχες τους αναμένεται και πάλι να τραβήξουν όλα τα βλέμματα.
Τα έσοδα της ομάδας είναι σημαντικά αυξημένα, αφού πήρε τη μερίδα του λέοντος από τα έσοδα των ομάδων, λόγω των επιτυχιών της. Οι επιτυχίες όμως φέρνουν και χορηγούς, που θέλουν να προβληθούν στα μονοθέσια των πρωταθλητών, ενώ η διατήρηση των υπαρχόντων είναι εύκολη υπόθεση. Οι δύο σημαντικότερες συμφωνίες επιτεύχθηκαν με τις Epson και Qualcomm. Η Hugo Boss άφησε τη McLaren για χάρη της, ενώ οι Tumi και DB Schenker προστέθηκαν στη λίστα.
Red Bull Infiniti Racing (ΑΥΣΤΡΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Red Bull–Renault RB 11 Renault Energy F1-2015
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
26 Ντανίλ Κβιάτ Ρωσία
3 Ντανιέλ Ρικιάρντο Αυστραλία
Χορηγοί
RED BULL INFINITY GEOX
TOTAL AT&T ALPINESTARS
RENAULT SIEMENS RED BULL MOBILE
CASIO SINGHA SONAX
RAUCH PEPE JEANS IBM
EXNESS PIRELLI FLIR
ANSYS OZSABELT SONAX
DMG MORI PWR HEXAGON
SCOTT ULTIMATE EARS MATRIX
Η Red Bull είδε την παντοκρατορία των τελευταίων τεσσάρων χρόνων να φτάνει στο τέλος της την περσινή σεζόν, αφού η προμηθεύτρια κινητήρων Renault φάνηκε κατώτερη των προσδοκιών. Επίσης η ομάδα του Ντίτριχ Μάτεσιτζ δέχτηκε ένα άλλο μεγάλο πλήγμα, με το Σεμπάστιαν Φέτελ να την αφήνει για χάρη της Ferrari. Οι Ντάνιλε Ρικιάρντο και Δανιήλ Κβιάτ, προερχόμενοι αμφότεροι από την ακδημία οδηγών της Red Bull θα έχουν το δύσκολο έργο της επιστροφής στις επιτυχίες. Ο αρχιτέκτονας των επιτυχιών της ομάδας, ο κορυφαίος αεροδυναμιστής της εποχής μας, Άντριαν Νιούι έχει μεν ενεργό ρόλο στην ομάδα από άλλο πόστο δε, αφού πλέον θα ασχολείται και με άλλα θέματα της Red Bull. Προτεραιότητα της αυστριακής ομάδας είναι φέτος η πιο στενή συνεργασία με τη Renault, με στόχο να μην υπάρξουν τα περσινά προβλήματα αξιοπιστίας, που πλήγωσαν τόσο πολύ την ομάδα.
Η Red Bull έχει εξελιχθεί σε ένα από τους πρωταγωνιστές του αθλήματος. Ο ιδιοκτήτης της Ντίτριχ Μάτεσιτζ έχει στην κατοχή του και τη Scuderia Toro Rosso, την ομάδα που εξελίσσει οδηγούς-ταλέντα και το Α1 Ring, πλέον Red Bull Ring, την πίστα, όπου διοργανώνεται το Γκραν Πρι της Αυστρίας. Όλα αυτά σημαίνουν ότι η ομάδα έχει λόγο στο παρασκήνιο και δεν μπορεί να περιφρονείται από κανένα.
Φέτος θα συνεχίσει να έχει την υποστήριξη της Nissan, μέσω της εταιρείας πολυτελών οχημάτων της, Infiniti, ενώ η ρωσική εταιρεία οικονομικών συναλλαγών Exness προστίθεται στους χορηγούς της ομάδας.
Williams Martini Racing (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Williams–Mercedes FW37 Mercedes PU106Β Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
19 Φελίπε Μάσα Βραζιλία
77 Βαλτέρι Μπότας Φινλανδία
Χορηγοί
MARTINI AVANADE PPG
REXONA RANDSTAND BT
PETROBRAS WIHURI KEMPPI
ORIS GENWORTH HACKETT
PIRELLI GKN HYBRID POWER ALPINESTARS
Η ιστορικότερη ιδιωτική ομάδα του αθλήματος έκανε πέρυσι ένα εκπληκτικό comeback, τερματίζοντας στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος. Η αλλαγή στους κινητήρες της Mercedes αποδείχθηκε σωτήρια, αφού τα μονοθέσια της ομάδας στα χέρια των Βάλτερι Μπότας και Φελίπε Μάσα, που θα οδηγούν και φέτος ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικά.
Η Martini συνεχίζει να είναι χορηγός της ομάδας, της οποίας η εντυπωσιακή παρουσία προσέλκυσε κι άλλες μεγάλες εταιρείες. Οι Randstad και Oris ανανέωσαν τα συμβόλαιά τους, ενώ η Unilever ήρθε από τη Lotus, φέρνοντας 15 εκατ. δολάρια. Το εμπρορικό τμήμα είχε πολλή δουλειά, αφού υπογράφηκαν και νέες συμφωνίες με τις Alpinestars, Hackett και Avanade.
Scuderia Ferrari (ΙΤΑΛΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Ferrari SF 15-T Ferrari
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
5 Σεμπάστιαν Φέτελ Γερμανία
7 Κίμι Ραϊκόνεν Φινλανδία
Χορηγοί
SANTANDER HUBLOT WEICHAI
ALFA ROMEO TNT OAKLEY
PHILIP MORRIS PUMA MAGNETI MARELLI
SHELL MAHLE NGK
KASPERSKY CLARO BREMBO
UPS OMR GROUP IVECO
OZ TECHNO GYM HAAS
SKF BELL HONEYWELL
Στη Ferrari το μόνο που θυμίζει το παρελθόν είναι το σήμα και το κόκκινο χρώμα. Όλα τα άλλα έχουν αλλάξει. Κι όταν λέμε όλα εννοούμε όλα. Το καταστροφικό 2014 μπήκε στο χρονοντούλαπο και οι πάντες ξηλώθηκαν. Ο Μαουρίτσιο Αριβαμπένε είναι ο άνθρωπος που έχει αναλάβει την ευθύνη της ανοικοδόμησης της ιστορικότερης ομάδας του σπορ και ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήρθε στην εταιρεία, για να κάνει ότι είχε κάνει το ίνδαλμά του, ο Μίκαελ Σουμάχερ πριν από περίπου 20 χρόνια. Η επιστροφή στις νίκες είναι μονόδρομος, έστω κι αν οι δύο νίκες που είναι ο στόχος της ομάδας φαντάζουν πενιχρός αριθμός. Ο μόνος που παρέμεινε, μετά το περσινό ναυάγιο είναι ο Κίμι Ράικονεν, αφού ο Φερνάντο Αλόνσο επέλεξε να συνεχίσει στη McLaren.
Σε οικονομικό επίπεδο, η Ferrari είναι η πιο εύρωστη ομάδα, απολαμβάνοντας ειδική διαχείριση από όλους. Όσο κι αν έχει πέσει η απόδοσή της τα τελευταία χρόνια εξακολουθεί να είναι η Ferrari, ένα όνομα που όλοι σέβονται κι εκτιμούν σε αυτό το χώρο. Η πιο αξιοσημείωτη προσθήκη σε εμπορικό επίπεδο είναι η Claro Telecoms του Μεξικάνου μεγιστάνα Κάρλος Σλιμ, ο οποίος στηρίζει έτσι τον Εστέμπαν Γκουτιέρεζ, που θα είναι αναπληρωματικός πιλότος της ιταλικής ομάδας.
McLaren Honda (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
McLaren–Honda MP4-30 Honda RA615H Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
20 Κέβιν Μάγκνουσεν Δανία
14 Φερνάντο Αλόνσο Ισπανία
22 Τζένσον Μπάτον Μ. Βρετανία
Χορηγοί
MOBIL1 HILTON HHONORS KENWOOD
SAP NORTON ROSE FULBRIGHT MAZAK
SANTANDER CNN PIRELLI
JOHNNIE WALKER SEGAFREDO ZANETTI SPARCO
TAG HEURE AKEBONO INTRALINKS
EXXON ENKEI DETICA
AZKONOBEL REPUCOM KPMG
Από το 2009 που η Mercedes αποφάσισε να φτιάξει δική της ομάδα και να βάλει σε δεύτερη μοίρα τη McLaren, η βρετανική ομάδα κινείται στη μετριότητα. Μετά το φιάσκο του 2014 έρχεται μια νέα εποχή με την αναβίωση της θρυλικής συνεργασίας με τη Honda. Ο ιάπωνας κατασκευαστής επιστρέφει μετά το 2008 στη Formula 1 και στη McLaren ευελπιστούν να θυμηθούν εποχές Σέννα, Πρόστ. Προς το παρών η προσαρμογή στα καινούρια δεδομένα είναι ο πρώτος στόχος. Την προσπάθεια αυτή ήρθε, μετά από απαίτηση της Honda να ενισχύσει ο ίσως πιο ολοκληρωμένος πιλότος της εποχής μας, Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος θα έχει στο πλάι του τον πολύπειρο Τζένσον Μπάτον.
Η McLaren μπορεί να έχει πολύ μεγάλες χορηγικές συμφωνίες με τις Mobil και Sap, ωστόσο δεν έχει καταφέρει να βρει μια εταιρεία που θα δώσει το όνομά της στην ομάδα. Ο Ρον Ντένις μπορεί να λέει ότι αυτό έχει μικρή σημασία, όμως δε πρέπει να είναι πολύ ικανοποιημένος από τα άδεια από χορηγούς μονοθέσια της ομάδας του.
Sahara Force India F1 Team (ΙΝΔΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Force India–Mercedes VJM08 Mercedes PU106B Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
11 Σέρχιο Πέρεζ Μεξικό
27 Νίκο Χούλκενμπεργκ Γερμανία
Χορηγοί
SAHARA INDIA PARINAR NEC PIRELLI
KINGFISHER ALPINESTARS 3D SYSTEMS
TELMEX VARLION UPS DIRECT
CLARO INTERPROTECCION STILL
ROYAL CHALLENGE HYPE STL COMMUNICATIONS
SMIRNOFF SPEEDY SCHROTH
TELCEL CHANNEL-IT KONI
BRANDON CONDECO SKULLCANDY
MILLER GTECHNIQ WORXBIKES
CRS APSLEY ADAPTAVIST
Η ομάδα του Βιτζάι Μαλία έκανε το 2014 την καλύτερη της σεζόν στη Formula 1, ωστόσο στη διακοπή του χειμώνα υπήρξαν πολλά σκαμπανεβάσματα. Η καλή πορεία μπορεί να έφερε πολλές και καλές χορηγίες, όμως τα προβλήματα με τους προμηθευτές και τις πιστώσεις, που δεν έδιναν πήγαν πολύ πίσω την εξέλιξη του μονοθεσίου. Οι Σέρτζιο Πέρεζ και Νίκο Χούλκενμπεργκ θα έχουν σίγουρα αρκετά δύσκολο έργο στους πρώτους αγώνες του 2015.
Από οικονομικής άποψης τα πράγματα δε θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Ο Βιτζάι Μαλία μπορεί να παραπονιέται για τα χρήματα από τα έπαθλα της Formula 1, όμως οι χορηγοί της ομάδας του παρέχουν ένα αρκετά υγιές μπάτζετ. Οι Telcel, Claro και Telmex ακολουθούν πιστά το συμπατριώτη τους Σέρτζιο Πέρεζ, κάτι που έκανε και η Jose Cuervo. Οι NEC, Apsley and Accelerate και η Smirnoff με τα 15 εκατ. δολάριά της ολοκληρώνουν τη λίστα των σημαντικότερων χορηγών.
Scuderia Toro Rosso (ΙΤΑΛΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Toro Rosso–Renault STR10 Renault Energy F1-2015
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
33 Μαξ Φερστάπεν Ολλανδία
55 Κάρλος Σάινθ Τζ. Ισπανία
Χορηγοί
RED BULL SAPINDA SIEMENS
CEPSA DELONICA HANGAR 7
NOVA CHEMICALS APPTECH USAG
RENAULT ESTRELLA GALICIA CD-ADAPCO
RIEDEL RED BULL MOBILE
Η θυγατρική ομάδα της Red Bull έχει βάλει για φέτος δύο πολύ μεγάλα στοιχήματα και έχουν τα ονόματα Μαξ Φερστάπεν και Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ. Στόχος της δεν είναι άλλος από το να εξελίξει αυτούς τους δύο νεαρούς. Ο γιος του άλλοτε πιλότου της Formula 1, Γιος Φερστάπεν είναι μόλις 17 ετών και θα είναι ο νεότερος πιλότος στην ιστορία του αθλήματος. Ο ομόσταβλός του, γιος του οδηγού ράλι, Κάρλος Σάινθ στα 20 του μοιάζει βετεράνος μπροστά του. Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Φραντς Τοστ δε διστάζει να δηλώνει δημοσίως ότι στόχος της ομάδας είναι η 5η θέση στους κατασκευαστές, στόχος αν μη τι άλλο φιλόδοξος, αν αναλογιστεί κανείς τον τεράστιο ανταγωνισμό που θα υπάρχει.
Η Red Bull εξακολουθεί να είναι ο κύριος χρηματοδότης της ομάδας, όμως εκτός από τις Cepsa, Nova Chemicals και Falcon Private Bank που συνεχίζουν και φέτος τις χορηγίες τους προστέθηκε και η Estrella Galicia 0.0, την οποία έφερε ο Γιος Φερστάπεν.
Lotus F1 Team (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Lotus–Mercedes E23 Hybrid Mercedes PU106B Hybrid
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
8 Ρομαίν Γκροζάν Γαλλία
13 Παστόρ Μαλντονάντο Βενεζουέλα
Χορηγοί
GROUP LOTUS EMC ELYSIUM
PDVSA GENII CAPITAL DIGIPEN
SAXO BANK ALTRAN OZ RACING
YOTA DEVICES RICHARD MILLE GF MACHINING SOLUTIONS
PIRELLI ALPINESTARS MAGNETI MARELLI
PEACE ONE DAY BOEING PERKINELMER
MICROSOFT DYNAMICS CD-ADAPCO PROCESSIA SOLUTIONS
SIEMENS PLM 3D SYSTEMS HENRI LLOYD
Μετά το επιεικώς απογοητευτικό 2014, η Lotus ευελπιστεί με την αλλαγή της στους κινητήρες της Mercedes να ανακάμψει και να μην επαναλάβει τα περσινά αποτελέσματα. Οι Ρομαίν Γκροζάν και Παστόρ Μαλντονάντο θα συνεχίσουν να βρίσκονται στα κόκπιτ.
Ο τελευταίος είναι που φέρνει και τη σημαντικότερη οικονομική ενίσχυση στην ομάδα του Ένστον. Η πετρελαϊκή εταιρεία PDVSA από τη Βενεζουέλα είναι ο μεγαλύτερος χορηγός της ομάδας, η οποία είδε τη Unilever και την Avenade να πηγαίνουν στη Williams. Η δανέζικη τράπεζα Saxo Bank ανανέωσε για άλλο ένα χρόνο, ενώ η Capriza ήταν η τελευταία που υπέγραψε συμβόλαιο.
Sauber F1 Team (ΕΛΒΕΤΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Sauber–Ferrari C34 Ferrari
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
9 Μάρκους Ερικσον Σουηδία
12 Φελίπε Νασρ Βραζιλία
Χορηγοί
BANCO DO BRASIL CERTINA WIKLAND
SILANNA UNIFIN THOMANN
PIRELLI EMIL FREY GABRIEL ANGEL FOUNDATION
OERLIKON OMP SWISS FIBERTEC
MITSUBISHI ELECTRIC NETAPP CHELSEA FC.
Τερματίζοντας χωρίς βαθμό το 2014 η Sauber απογοήτευσε και φέτος στοχεύει στην ανάκαμψη με ένα νέο οδηγικό δίδυμο. Η πρακτική της πρόσληψης πιλότων μόνο και μόνο για τους σπόνσορες που φέρνουν είναι ο λόγος που άλλαξαν και οι δύο πιλότοι. Ο Φελίπε Νασρ έφερε την Banco do Brasil με 24 εκατ. δολάρια και ο Μάρκους Έρικσον έφερε άλλα 18 εκατ. δολάρια με διάφορες χορηγίες. Η Silanna είναι άλλος ένας νέος χορηγός, ενώ και φέτος θα συνεχιστεί η συνεργασία με την Τσέλσι του Ρόμαν Αμπράμοβιτς.
Manor Marussia F1 Team (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)
Κατασκευαστής Μονοθέσιο Κινητήρας
Marussia–Ferrari MR03 Ferrari 059/3
Οδηγοί
Αριθμός Όνομα Χώρα
28 Γουίλ Στίβενς Μ. Βρετανία
98 Ρομπέρτο Μέρχι Ισπανία
Χορηγοί
PIRELLI
Η Manor εξασφάλισε τελευταία στιγμή τη συμμετοχή της στο νέο πρωτάθλημα. Η ομάδα δεν είχε συμμετάσχει στα τελευταία γκραν πρι της περασμένης σεζόν, λόγω οικονομικών προβλημάτων. Ωστόσό η παρέμβαση του Στέφεν Φιτζπάτρικ, ιδιοκτήτη της OVO έφερε κεφάλαια στην ομάδα, συμφωνία με τους πιστωτές της και τελικά τη σωτηρία. Η FIA έβαλε κι αυτή το χεράκι της, επιτρέποντας στην ομάδα να συμμετάσχει στο νέο πρωτάθλημα με μια τροποποιημένη εκδοχή του περσινού της μονοθεσίου. Έτσι αν οι μηχανικοί καταφέρουν να λύσουν τα προβλήματα με την ηλεκτρονική διαχείριση των περσινών κινητήρων της Ferrari, ίσως να δούμε τους Γουίλ Στίβενς και Ρομπέρτο Μέρχι να ξεκινούν το πρωτάθλημα κανονικά.
Το καλεντάρι της φετινής σεζόν
01 Αυστραλία Πίστα της Μελβούρνης,Μελβούρνη 15 Μαρτίου
02 Μαλαισία Διεθνής Πίστα Μαλαισίας,Κουάλα Λουμπούρ 29 Μαρτίου
03 Κίνα Διεθνής Πίστα Σαγκάης, Σαγκάη 12 Απριλίου
04 Μπαχρέιν Διεθνής Πίστα Μπαχρέιν, Σακίρ 19 Απριλίου
05 Ισπανία Πίστα Καταλωνίας, Βαρκελώνη 10 Μαΐου
06 Μονακό Πίστα του Μονακό,Μόντε Κάρλο 24 Μαΐου
07 Καναδάς Πίστα Ζιλ Βιλνέβ,Μόντρεαλ 7 Ιουνίου
08 Αυστρία Red Bull Ring ,Σπίλμπεργκ 21 Ιουνίου
09 Αγγλία Πίστα του Σίλβερστοουν,Σίλβερστοουν 5 Ιουλίου
10 Γερμανία TBA 19 Ιουλίου
11 Ουγγαρία Hungaroring,Βουδαπέστη 26 Ιουλίου
12 Βέλγιο Πίστα Σπα,Στάβλοτ 23 Αυγούστου
13 Ιταλία Αυτοκινητοδρόμιο Μόντσα,Μόντσα 6 Σεπτεμβρίου
14 Σιγκαπούρη Πίστα Μαρίνα Μπέι,Σιγκαπούρη 20 Σεπτεμβρίου
15 Ιαπωνία Πίστα Σουζούκα,Σουζούκα 27 Σεπτεμβρίου
16 Ρωσία Αυτοκινητοδρόμιο Σότσι,Σότσι 11 Οκτωβρίου
17 ΗΠΑ Αμερικάνικη Πίστα, Όστιν,Τέξας 25 Οκτωβρίου
18 Μεξικό Αυτοκινητοδρόμιο Χερμάνος Ροντρίγκες, Πόλη του Μεξικού 1 Νοεμβρίου
19 Βραζιλία Αυτοκινητοδρόμιο Χοσέ Κάρλος Πασέ, Σάο Πάολο 15 Νοεμβρίου
20 Άμπου Ντάμπι Πίστα Γιας Μαρίνα,Άμπου Ντάμπι 29 Νοεμβρίου
Πηγή:sportandbusiness.gr