GP Βρετανίας 2018
Σε έναν αρκετά επεισοδιακό αγώνα, με δύο εμφανίσεις του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, ο Sebastian Vettel αναδείχθηκε νικητής! Ο Γερμανός κατέκτησε την τέταρτη φετινή και την 51η νίκη της καριέρας του. Αυτή δεν ήρθε με τον πιο εύκολο τρόπο, καθώς, παρά την πρωτοπορία που πήρε στην εκκίνηση, έπεσε στη δεύτερη θέση κι έπρεπε να προσπεράσει τον Valtteri Bottas στους τελευταίους γύρους.
Στη δεύτερη θέση ο Lewis Hamilton, ο οποίος έπεσε στο πίσω μέρος στην αρχή, ύστερα από επαφή με τον Kimi Raikkonen. Ο Βρετανός ανέκαμψε και με πολύ καλό ρυθμό έφτασε μέχρι τη δεύτερη θέση. Στην τρίτη θέση του βάθρου ο Kimi Raikkonen, που τιμωρήθηκε με ποινή δέκα δευτερολέπτων από την επαφή του με τον Hamilton.
Ο Valtteri Bottas περιορίστηκε στην τέταρτη θέση, μπροστά από τους Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Kevin Magnussen και τον Pierre Gasly που συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ας δούμε τι έγινε στους 52 γύρους του αγώνα:
Εκκίνηση
Ο ουρανός ήταν καθαρός και οι συνθήκες παρόμοιες με χθες. Οι θερμοκρασίες ήταν υψηλές για μία ακόμα ημέρα: 26°C στην ατμόσφαιρα και 52°C στο οδόστρωμα. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί στο grid ήταν: Hamilton, Vettel, Raikkonen, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Magnussen, Grosjean, Leclerc και Ocon. Όλοι οδηγοί φορούσαν την μαλακή γόμα, εκτός από τους Hulkenberg, Sainz, Stroll και Hartley που είχαν τη μέση γόμα στα μονοθέσιά τους. Μάλιστα, οι Sirotkin, Stroll και Hartley ξεκινούσαν από το pit lane.
Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Vettel έφυγε πολύ καλύτερα και πέρασε στην πρώτη θέση. Ο Hamilton δεν ξεκίνησε καλά κι έχασε τη δεύτερη θέση από τον Bottas, ωστόσο το χειρότερο για τον Βρετανό είναι πως είχε επαφή με τον Raikkonen και βγήκε εκτός πίστας, με αποτέλεσμα να πέσει στο πίσω μέρος. Vettel, Bottas, Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Hulkenberg, Leclerc, Ocon, Sainz και Magnussen οι δέκα πρώτοι στον πρώτο γύρο.
Γύροι 1-10
Ο Vettel ήταν αμέσως με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός στο grid, γράφοντας ταχύτερα περάσματα, όσο πίσω ο Hamilton είχε ανέβει στην 13η θέση, ρωτώντας παράλληλα για τις ζημιές στο μονοθέσιό του. Ο Raikkonen πίεζε τον Verstappen και άνοιγε την πίσω πτέρυγα, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την ανώτερη τελική ταχύτητα της Ferrari.
Ο Ricciardo δεν ήταν αρκετά κοντά για να επωφεληθεί από τη μάχη των δύο, ενώ οι αγωνοδίκες εξέταζαν το περιστατικό μεταξύ των Raikkonen και Hamilton στην εκκίνηση. Ο πιλότος της Mercedes είχε μπει στην δεκάδα στον έκτο γύρο, ενώ οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν πως ο Raikkonen τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα ποινής.
Ακόμα μία θέση κέρδισε ο Hamilton και ανέβηκε στην ένατη θέση, προσπερνώντας τον Magnussen. Ο Vettel είχε ανοίξει τη διαφορά στα 5,3 δευτερόλεπτα από τον Bottas, την ώρα που ο Hamilton είχε μετακινηθεί στην έβδομη θέση, προσπερνώντας τους Ocon και Leclerc. Επόμενος στόχος του Βρετανού ήταν ο Hulkenberg, όσο η μάχη των Verstappen και Raikkonen συνεχιζόταν.
Γύροι 11-20
Ο Raikkonen ρωτούσε για την κατάσταση της εμπρός αεροτομής, χάνοντας λίγο χρόνο έναντι του Verstappen. Ο Hamilton απαλλάχθηκε και από το εμπόδιο του Hulkenberg και πλέον ήταν πίσω από τον Ricciardo, έχοντας σαφώς καλύτερο ρυθμό. Ο Ricciardo αναγκάστηκε να ανεβάσει τον ρυθμό του, παρόλο που οι μεταξύ τους διαφορά ήταν πάνω από 12 δευτερόλεπτα.
Μέσα ο Raikkonen στο τέλος του 13ου γύρου. Ο Φινλανδός εξέτισε την ποινή των 10 δευτερολέπτων, αλλάζοντας στη συνέχεια ελαστικά. Μέση γόμα στην SF71H, με τον «Iceman» να παραμένει συνολικά 38 δευτερόλεπτα μέσα στο pit lane, κάτι που τον έριξε στην ενδέκατη θέση, πίσω από τον Magnussen, τον οποίο προσπέρασε γρήγορα, όπως και τον Sainz, για να ανέβει ένατος.
Μέσα και ο Verstappen στον 17ο γύρο, ο οποίος έβαλε τη μέση γόμα και βγήκε στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Hamilton, που συνέχιζε να έχει πολύ καλό ρυθμό και να μειώνει διαρκώς τη διαφορά του από τον Ricciardo, απέχοντας πλέον εννιά δευτερόλεπτα. Η αλλαγή του Αυστραλού πραγματοποιήθηκε στον 18ο γύρο κι επέστρεψε στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Verstappen και μπροστά από τον Raikkonen.
Ο Φινλανδός ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα, ενώ και ο Hamilton ήταν σημαντικά ταχύτερος από τους δύο πρώτους, κερδίζοντας μέχρι και 1,5 δευτερόλεπτο στον γύρο από τον Vettel, χωρίς βέβαια να γνωρίζουμε τι κάνει ο Γερμανός. Εκτός αγώνα ο Leclerc. Το pit stop του Μονεγάσκου πιθανώς δεν πραγματοποιήθηκε σωστά, έτσι πάρκαρε την C37, όσο ο Vettel μπήκε για τη μέση γόμα, βγαίνοντας στη δεύτερη θέση.
Γύροι 21-30
Ο Bottas έκανε το ίδιο στον 21ο γύρο και γύρισε στη τρίτη θέση, πίσω από τον Hamilton, όμως στη συνέχεια προσπέρασε τον team-mate του, μιας και είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά. Η μάχη του Raikkonen με τις Red Bull συνεχιζόταν, αυτή τη φορά με τον Ricciardo, για την πέμπτη θέση. Μάλιστα, ο Φινλανδός το παράκανε και βγήκε λίγο εκτός, όμως βρέθηκε και πάλι στην ουρά του Ricciardo.
Ο Hamilton ετοιμαζόταν και για το δικό του pit stop, ενώ ήταν φανερό πως τα ελαστικά του είχαν τελειώσει. Η αλλαγή πραγματοποιήθηκε στον 25ο γύρο κι επέστρεψε στην έκτη θέση, πίσω από τον Raikkonen, τον οποίο συνέχιζε να καθυστερεί ο Ricciardo. Ωστόσο, ο Βρετανός απείχε πάνω από δέκα δευτερόλεπτα, αλλά το πλεονέκτημα γι’ αυτόν ήταν πως είχε πιο φρέσκα ελαστικά.
Μπροστά, ο Bottas μείωσε τη διαφορά στα 2,8 δευτερόλεπτα, με τη Mercedes να του λέει πως ίσως ο Γερμανός να έχει πρόβλημα με τα ελαστικά του στους τελευταίους γύρους. Ταχύτερος γύρος από τον Hamilton, με 1:31.6, χρόνος κατά έξι δέκατα καλύτερος από τον αυτόν του Raikkonen, κάτι που οφείλεται και στα πιο φρέσκα ελαστικά.
Ο Ricciardo μπήκε για δεύτερη φορά στα pits, κάτι που κανείς δεν περίμενε. Ο Αυστραλός έβαλε τη μαλακή γόμα για να φτάσει μέχρι το τέλος του αγώνα, κάτι που έδωσε μία θέση στους Raikkonen και Hamilton, οι οποίοι ήταν πλέον τέταρτος και πέμπτος, αντίστοιχα.
Γύροι 31-40
Ο Vettel είχε χάσει ακόμα λίγο χρόνο έναντι του Bottas, με τη διαφορά τους να είναι 2,3 δευτερόλεπτα. Πιο πίσω, ο Hamilton είχε ρίξει τη διαφορά του από τον Raikkonen κάτω από τα εφτά δευτερόλεπτα, έχοντα ταχύτερο ρυθμό. Ατύχημα για τον Ericsson, ο οποίος έχασε τον έλεγχο στην Abbey και κατέληξε στα προστατευτικά.
Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 33ο γύρο, με αποτέλεσμα οι Vettel, Verstappen και Raikkonen να μπαίνουν για αλλαγή. Ο Bottas προτίμησε να μείνει εκτός, παίρνοντας έτσι την πρωτοπορία, ωστόσο ο Vettel ήταν πίσω του με πιο φρέσκα ελαστικά. Η δεκάδα πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Hulkenberg, Ocon, Magnussen και Alonso.
Ο Vettel ήταν με τη μαλακή γόμα, καθώς είχε διαθέσιμο για τον αγώνα ένα ολοκαίνουριο σετ μαλακή γόμας. Μαλακή γόμα για τους Verstappen και Raikkonen, κάτι που θα τους έδινε πλεονέκτημα. Αντίθετα, οι Bottas και Hamilton είχαν τη μέση γόμα, και μάλιστα ο Φινλανδός είχε αλλάξει ελαστικά στον 21ο γύρο.
Είχαμε ξανά αγώνα στον 38ο γύρο και ο Bottas έμεινε μπροστά, ενώ τίποτα δεν άλλαξε πιο πίσω. Ο Vettel ήθελε να δείξει από νωρίς τις διαθέσεις του, όσο ο Verstappen είχε μάχη με τον Raikkonen, περνώντας τον Φινλανδό. Όλα αυτά, όμως, κράτησαν πολύ λίγο, καθώς το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε ξανά στην πίστα. Αυτή τη φορά το προκάλεσαν οι Sainz και Grosjean, που είχαν επαφή μεταξύ τους και βγήκαν εκτός πίστας.
Γύροι 41-52
Είχαμε ξανά αγώνα στον 42ο γύρο, με τον Vettel να επιτίθεται αμέσως στον Bottas, αλλά ο Φινλανδός κράτησε με δυσκολία τη θέση του. Ο Raikkonen πίεσε τον Verstappen για να πάρει πίσω την τέταρτη θέση και πράγματι τα κατάφερε, έχοντας πλέον μπροστά του τον Hamilton, με πιο αργά ελαστικά.
Σε θέση άμυνας και τα δύο Mercedes, εν αντιθέσει με τα δύο Ferrari, που άνοιγαν την πίσω πτέρυγα. Ρόδα με ρόδα οι Vettel και Bottas, με τον Φινλανδό να κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει πίσω του τον Γερμανό, ο οποίος δεν θα σταματούσε μέχρι να περνούσε και πάλι στην πρωτοπορία. Προσωρινά εκτός ο Verstappen, εγκαταλείποντας στη συνέχεια.
Το προσπέρασμα πραγματοποιήθηκε στον 46ο γύρο και ο Seb κόλλησε το γκάζι στο πάτωμα για το ταχύτερο πέρασμα του αγώνα, με 1:30.6, έχοντας πλέον καθαρό αέρα μπροστά του. Τα ελαστικά του Bottas βρισκόταν σε κακή κατάσταση, κάτι που ήξερε καλά ο Hamilton. Ο Βρετανός είχε σαφώς καλύτερο ρυθμό και πέρασε στη δεύτερη θέση.
Ο επόμενος που προσπέρασε τον Bottas ήταν ο Raikkonen, παίρνοντας την τρίτη θέση του βάθρου, χωρίς τίποτα να έχει τελειώσει, αφού η Ferrari ήθελε το «1-2». Είχαμε φτάσει στον τελευταίο γύρο και τίποτα δεν έδειχνε να αλλάζει. Τελικά, ο Vettel πήρε την καρώ σημαία, μπροστά από τους Hamilton, Raikkonen, Bottas, Ricciardo, Hulkenberg, Ocon, Alonso, Magnussen και Gasly.
Επόμενο Grand Prix
Το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στις 20-22 Ιουλίου, στο Hockenheim της Γερμανίας.
Πηγή: Γιώργος Πασχαλίδης-autoblog.gr
Σχόλια μετα τον αγώνα :
Νίκι Λάουντα: «Αντιαθλητική συμπεριφορά από τη Ferrari»
Οι συγκρούσεις μεταξύ των οδηγών της Ferrari και των οδηγών της Mercedes στις δύο τελευταίους αγώνες της Formula 1 είναι «άδικες» και «δεν έχουν καθόλου πλάκα», λέει πολυ θυμωμένος ο Νίκι Λάουντα.
Όταν μιλά μια προσωπικότητα του διαμετρήματος του Λάουντα πρέπει να ακούμε με προσοχή τι λέει ,καθώς είναι πολύ σοβαρός και συνήθως μετράει τα λόγια του.
Ο μη εκτελεστικός πρόεδρος της Mercedes, Νίκι Λάουντα, δήλωσε στο Motorsport.com: «Ο Λιούις έκανε μια απίστευτη δουλειά σήμερα, χωρίς καμία αμφιβολία. Όλα πήγαν σωστά. Το ατύχημα ήταν άδικο βασικά, επειδή είναι η δεύτερη φορά που η Ferrari μας χτυπά στον πρώτο γύρο και δεν είναι πλέον αστείο, αλλά έτσι είναι τα πράγματα.»
Ο Φέτελ στη Γαλλία πήρε ποινή πέντε δευτερολέπτων για το χτύπημα του Μπότας ενώ σήμερα ο Ράικονεν πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων για τη σύγκρουση του Hamilton την Κυριακή. Ο Λάουντα δίνει την δική του εκδοχή «Πρώτα απ 'όλα ήταν λάθος όταν έδωσαν στον Φέτελ πέντε δευτερόλεπτα. Το είχα πει και τότε. Τουλάχιστον τώρα έδωσαν στον Ράικονεν 10 δευτερόλεπτα. Οι διοργανωτές συνειδητοποίησαν σωστά τι συμβαίνει εδώ. Αλλά έτσι είναι. Δεν έπρεπε να ήταν, αλλά για μένα, η δουλειά του Λιούις ήταν το πιο σημαντικό, που από τελευταίος ήρθε δεύτερος. Ήταν μια εκπληκτική εμφάνιση, αντάξια ενός πρωταθλητή. Τίποτε δεν είναι τυχαίο... Είμαι σίγουρος πως δίχως το χτύπημα από τον Κίμι θα είχε κερδίσει τον αγώνα.»
Πηγή:gazzetta.gr
Στάζει φαρμάκι για τον Ραϊκόνεν ο Τότο Βόλφ
Τον πόνο του λέει ο Τότο Βολφ στους δημοσιογράφους και το «τραβά» κάπως το θέμα χαρακτηρίζοντας ανίκανο τον Ράικονεν. Πολλά είναι ο Ράικονεν αλλά σίγουρα όχι ανίκανος... Είναι υπερβολικός ο Βολφ μέσα στον εκνευρισμό του για το οτι χάθηκε μια σίγουρη νίκη.
Ένας θυμωμένος Τότο Βολφ κάνει δηλώσεις στο Sky σχετικά με τον αγώνα «Στο Λε Καστελέ (στον αγώνα της Γαλλίας) ήταν ο Φέτελ που χτύπησε τον Βάλτερι και τώρα ο Ράικονεν χτυπά τον Λιούις. Πως θέλετε να νοιώθω; Είμαι πολύ θυμωμένος. Θα μπορούσα να πως πως είναι αγωνιστικό συμβάν αλλά ο Τζέιμς Άλλισον λέει πως είναι σκόπιμο ή είναι ανίκανοι. Οι βαθμοί των κατασκευαστών είναι πολλοί. Η ομάδα μας έκανε εκπληκτική δουλειά αυτό το Σαββατοκύριακο, έχουμε τόσο μεγάλη υποστήριξη αλλά και τόση πίεση όλοι μας. Είναι ενδιαφέρουσες αυτές οι τακτικές -θα έλεγα- από την πλευρά τους (να του χτυπούν και να τους βγάζουν έξω), αλλά θα κάνουμε ό, τι μπορούμε για να το πολεμήσουμε και να βελτιώσουμε την θέση μας στους επόμενους αγώνες».
Αν και απογοητευμένος, ο Βολφ είπε ότι η Mercedes έκανε το σωστό να μην αλλάξει τα ελαστικά κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας. «Νομίζω ότι λειτούργησε επειδή κερδίσαμε τη 2η θέση είχαμε τελικά δίκιο. Οι θέσεις δύο και τέσσερα ήταν καλύτερες από αυτές που θα είχαμε αν αλλάζαμε λάστιχα. Ήταν απολύτως η σωστή στρατηγική, αλλά γνωρίζαμε ότι θα ήταν πολύ δύσκολα τα πράγματα στο τέλος του αγώνα.»
Πηγή:gazzetta.gr
Ραϊκόνεν: «Δίκαια τιμωρήθηκα»
O Ραϊκόνεν παραδέχθηκε το λάθος του στην εκκίνηση, όπου χτύπησε πάνω στον Χάμιλτον και θεωρεί δίκαιο, που τιμωρήθηκε. Πιστεύει πάντως, ότι χωρίς την ποινή των 10'' και κάποια λάθη θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει ακόμη και την πρώτη θέση.
Μόνον ευχαριστημένος δεν έδειχνε ο Κίμι Ραϊκόνεν με την τρίτη θέση, που κατέκτησε στο Γκραν Πρι Μεγάλης Βρετανίας. Ο Κίμι απέδειξε για πολλοστή φορά, ότι είναι ένας πραγματικός sportsman και παραδέχθηκε στις πρώτες δηλώσεις του το λάθος στην εκκίνηση, που έστειλε τον Χάμιλτον πολύ πίσω.
Όπως είπε ο Φιλανδός, «Στην τρίτη στροφή αμέσως μετά την εκκίνηση μπλοκάρισε ο πίσω τροχός της Ferrari μου και έπεσα πάνω στη Mercedes του Χάμιλτον. Η ποινή των 10 δευτερολέπτων, που μου επιβλήθηκε, ήταν δίκαιη, γιατί ήταν δικό μου λάθος».
Ο Ραϊκόνεν τόνισε, ότι έκανε με βάση τις συγκεκριμένες συνθήκες ό,τι μπορούσε. Υπογράμμισε όμως, ότι υπέπεσε σε κάποια λάθη και ότι χωρίς αυτά και την ποινή των δέκα δευτερολέπτων θα μπορούσε να βρεθεί ακόμη ψηλότερα και να διεκδικήσει ακόμη και τη νίκη.
Πηγή:gazzetta.gr
Φέτελ: «Νομίζω, ότι αιφνιδίασα τον Μπότας»
Σε πελάγη ευτυχίας έπλεε μετά τη νίκη του στο Σίλβερστοουν ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος έτρεξε με έμπλαστρο λόγω πόνων στον αυχένα. Όπως δήλωσε όμως, δεν ένιωσε τίποτα στον αγώνα, καθώς η αδρεναλίνη του βρισκόταν στα ύψη.
Ευτυχισμένος εμφανίστηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ αμέσως μετά τη νίκη του στο Σίλβερστοουν. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari είχε να νικήσει εκεί από το 2009 με τα χρώματα της Red Bull και εφέτος τα κατάφερε παρά τους πόνους στον αυχένα, εξαιτίας των οποίων έτρεξε με έμπλαστρο.
Ο Φέτελ μίλησε αμέσως μετά τον αγώνα στο πρώην οδηγό της Formula 1, Μάρτιν Μπραντλ και δήλωσε τα εξής: «Ήταν ένας καταπληκτικός αγώνας. Τα αυτοκίνητα ασφαλείας προκάλεσαν λίγη αναστάτωση, όμως όλα πήγαν τελικά καλά. Εδωσα μεγάλη μάχη με τον Μπότας και νομίζω, ότι τον αιφνιδίασα κατά την προσπέραση. Πάντως δεν ήμουν σίγουρος και ο ίδιος, αν θα τα κατάφερνα να κρατηθώ στη στροφή με την ταχύτητα που είχα αναπτύξει».
Στο ερώτημα, πώς ένιωθε λόγω του προβλήματος στον αυχένα, ανέφερε ο Φέτελ ότι τον βοήθησαν οι φυσιοθεραπευτές της ομάδας, ενώ στη διάρκεια του αγώνα είχε βάλει ένα ειδικό έμπλαστρο. «Δεν ένιωσα τίποτα στον αγώνα, αφού η αδρεναλίνη βρισκόταν στα ύψη», συμπλήρωσε ο οδηγός της Ferrari, που ισοφάρισε με την 51η νίκη του το ρεκόρ του Αλέν Προστ.
Στο τέλος αναφέρθηκε ο Φέτελ και στην ατμόσφαιρα, την οποία χαρακτήρισε μοναδική, ενώ τόνισε ότι απόλαυσε πραγματικά το Γκραν Πρι.
Πηγή:gazzetta.gr