Σελίδα 1 από 1

Νέα απο τον χώρο του Moto GP

Δημοσιεύτηκε: 30 Ιαν 2011, 01:29
από Johnny
Αλλαγές κανονισμών το 2011

Η Επιτροπή GP άλλαξε μερικά πράγματα στο MotoGP για την επόμενη σεζόν


Στη Μαδρίτη συνεδρίασε η Επιτροπή Grand Prix, η οποία αποτελείται από τους εκπροσώπους της Dorna, της FIM, της IRTA και της MSMA, με σκοπό να επικυρωθούν μερικές αλλαγές για την επόμενη σεζόν στο MotoGP. Η Επιτροπή στάθηκε και σε θέματα που αφορούν την καινούρια κατηγορία Moto3, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της το 2012.

Βασική αλλαγή στους κανονισμούς για το 2011 είναι η επαναφορά στις τέσσερις περιόδους δοκιμών την Παρασκευή και το Σάββατο. Η πρωινή περίοδος δοκιμών της Παρασκευής επιστρέφει στο MotoGP και το σημαντικότερο είναι ότι όλες οι περίοδοι – τρεις ελεύθερες και μία κατατακτήρια – θα έχουν διάρκεια μίας ώρας και όχι 45 λεπτών που ίσχυε στους τελευταίους αγώνες της περασμένης σεζόν. Τώρα, το κατά πόσο οι ομάδες με το σκληρό κανονισμό των 6 κινητήρων ανά αναβάτη θα αξιοποιήσουν πλήρως τη συγκεκριμένη αναβάθμιση μένει να απαντηθεί, καθώς ήδη από το 2010 είδαμε ότι τα πράγματα ήταν οριακά για κάποιους.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες έχουμε επίσης αλλαγές καθώς η Moto2 θα έχει 3 περιόδους από 45 λεπτά η καθεμία, ενώ τα 125cc θα έχουν 45 λεπτά στις πρωινές περιόδους της Παρασκευής και του Σαββάτου και 30 λεπτά στις μεσημεριανές περιόδους Παρασκευής και Σαββάτου.

Ακόμα μια σπουδαία αλλαγή είναι ότι σε όλες πλέον τις κατηγορίες το grid θα έχει τρεις μοτοσικλέτες σε κάθε σειρά. Στο MotoGP το εγχείρημα είναι επιτυχημένο, όμως στα 125cc και κυρίως στη Moto2 ίσως να υπάρξει πρόβλημα. Στη Moto2 οι συμμετοχές είναι τόσες πολλές που οι τελευταίοι αναβάτες σχεδόν δεν θα βλέπουν τα φώτα εκκίνησης – όπως εύστοχα τόνισε ο David Emmett στο Motomatters.com.

Όσον αφορά το πολυσυζητημένο θέμα των ηλεκτρονικών, εκεί η Επιτροπή GP ήταν φειδωλή. Το μοναδικό πράγμα το οποίο απαγόρεψε ήταν το GPS από τις μοτοσικλέτες το οποίο στην πραγματικότητα δεν φεύγει, απλά οι ομάδες θα είναι αναγκασμένες να χρησιμοποιούν εκείνο που θα παρέχει η Dorna. Το GPS επιτρέπει στις ομάδες ανα πάσα στιγμή να γνωρίζουν πού βρίσκεται η μοτοσικλέτα μέσα στην πίστα και κατ’ επέκταση να ελέγχουν τα ηλεκτρονικά της από στροφή σε στροφή. Η έλλειψη του GPS ίσως να επηρεάσει τη λειτουργία της μοτοσικλέτας στη διάρκεια του αγώνα, όμως δύσκολα θα επηρεάσει τη λειτουργία του Traction Control, του Wheelie Control και όλων των υπόλοιπων περίπλοκων ηλεκτρονικών. Περνάμε λοιπόν στην πρώτη ενιαία μορφή ηλεκτρονικών στο MotoGP από το 2011.

Στη Moto3 τώρα, αυτά τα οποία γνωρίζαμε παραμένουν ίδια, δηλαδή κινητήρας τετράχρονος 250cc μονοκύλινδρος, περιορισμός στις 14.500 σ.α.λ. και πρωτότυπο πλαίσιο και κινητήρας. Αυτό που προστέθηκε σε όλα αυτά είναι πως η ECU – η κεντρική μονάδα διαχείρησης του κινητήρα – θα είναι ενιαία για όλους. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις για την κατασκευή της ECU προκειμένου να οριστεί τελικά ποια θα είναι. Η τελική απόφαση θα παρθεί στις 19 Μαρτίου 2011.

Ένα σημαντικό κομμάτι των μοτοσικλετών Moto3 είναι ότι θα διαθέτουν πολλά ηλεκτρονικά συστήματα. Έτσι λοιπόν, δεν θα λείψουν το Traction Control, το Launch Control και όλα αυτά τα καλούδια τα οποία έχουν οι σύγχρονες αγωνιστικές μοτοσικλέτες. Αυτό από μόνο του δίνει μια πιο εξεζητημένη μορφή στις μοτοσικλέτες βάζοντάς τις αμέσως στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας. Από την άλλη όμως θα αναρωτηθεί κάποιος τι χρειάζεται μια μοτοσικλέτα GP 250cc τετράχρονη όλα αυτά τα ηλεκτρονικά - και όχι άδικα.

Φυσικά στη Moto3 θα υπάρχει ενιαίος προμηθευτής ελαστικών, ο οποίος ακόμα δεν έχει οριστεί, όμως αναμένεται να είναι η Dunlop. Και αυτή η απόφαση θα παρθεί στις 19 Μαρτίου 2011. Τέλος, ενιαίος θα είναι και ο προμηθευτής καυσίμων και λιπαντικών στην κατηγορία.

Ανακοίνωση FIM

Απόφαση της Επιτροπής Grand Prix

Η Επιτροπή Grand Prix, η οποία αποτελείται από τους κ., Carmelo Ezpeleta (Dorna), Ignacio Verneda (FIM), Herve Poncharal (IRTA) και Takanao Tsubouchi (MSMA), υπό την παρουσία του Javier Alonso (Dorna), του Claude Danis (FIM Υπεύθυνος Ασφαλείας) και Paul Butler (Γραμματέα), σε συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε στις 9 Δεκεμβρίου στη Μαδρίτη (Ισπανία), ομόφωνα αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:

Εφαρμογή 2011

Πρόγραμμα δοκιμών:

MotoGP: 4 περίοδοι των 60 λεπτών.
Moto2: 4 περίοδοι των 45 λεπτών.
125cc: 2 περίοδοι των 45 λεπτών (πρωί) και 2 περίοδοι 30 λεπτών (απόγευμα).

Θέση στο grid για όλες τις κατηγορίες: 3 αναβάτες ανά σειρά.

Γεννήτριες για τις κουβέρτες των ελαστικών επιτρέπονται στο grid και στις 3 κατηγορίες.

Στο MotoGP, μόνο το GPS θα το προμηθεύει η Dorna.
Πηγή:msfree.gr

Re: Νέα απο τον χώρο του Moto GP

Δημοσιεύτηκε: 21 Νοέμ 2011, 21:56
από Johnny
Εκτός MotoGP από το 2012 η Suzuki



Με μόλις 3 κατασκευαστές και 12 μοτοσικλέτες θα διεξαχθεί το ερχόμενο πρωτάθλημα στο MotoGP, καθώς αυτό που ακουγόταν εδώ και αρκετό καιρό, έγινε πραγματικότητα. Η Suzuki σήμερα το πρωί, ανακοίνωσε την αποχώρηση της από την μεγάλη κατηγορία, λόγω οικονομικών δυσκολιών.

Η ιαπωνική μάρκα, αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά τη συμμετοχή της στα MotoGP από το 2012. Στόχος της είναι να επιστρέψει και πάλι το 2014. Βέβαια, θα συνεχίσει τη δραστηριότητά της στους αγώνες motocross και θα διατηρήσει την ομολογκασιόν της FIM.
Πηγή:zougla.gr