46 Rally Dakar 2024

Εδώ θα βρείτε θέματα σχετικά με τo Rally Dakar (πρώην Paris-Dakar)...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

46 Rally Dakar 2024

Δημοσίευση από Johnny »

46 Rally Dakar 2024


Εικόνα


Ο αγώνας θα λάβει χώρα από τις 5 έως τις 19 Ιανουαρίου 2024 στη Σαουδική Αραβία, και για τρίτη συνεχόμενη χρονιά αποτελεί επίσης τον πρώτο γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid 2024.

Το Ράλι Ντακάρ 2024 είναι μια εκδήλωση ράλι που πραγματοποιείται στη Σαουδική Αραβία. Είναι η 46η διοργάνωση του Ράλι Ντακάρ, που διοργανώνεται από την Amaury Sport Organization (ASO), και η 5η φορά που η Σαουδική Αραβία φιλοξενεί τη διοργάνωση.

Η προεπισκόπηση της διαδρομής του αγώνα παρουσιάστηκε στις 3 Ιουνίου 2023. Φέτος η διαδρομή θα ξεκινήσει από την Αλ-Ούλα , θα διασχίσει την Έρημο Ρουμπ’ αλ Καλί, γνωστή και ως “Empty Quarter” και θα τερματίσει στο Γιανμπού. Η μορφή του αγώνα αποτελείται από έναν πρόλογο και 12 στάδια, συμπεριλαμβανομένου και ενός μαραθωνίου 48 ωρών «48h chrono stage», το οποίο θα κάλυπτει πάνω από 600 χιλιόμετρα με μια μεταμεσονύκτια στάση. Η νέα μορφή του μαραθωνίου θα περιλαμβάνει χρονικό όριο για στάση στις 4 μ.μ. και αναχώρηση την επόμενη μέρα στις 7 π.μ. Η διαδρομή θα περιλαμβάνει 60% νέες πίστες σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση, που περιλαμβάνει 5.000 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών.

«Η πρόκληση θα είναι εξίσου τρομακτική με τον περασμένο Ιανουάριο», προειδοποιεί ο διευθυντής αγώνων David Castera, ο οποίος υπόσχεται στους αγωνιζόμενους τεράστιες εκτάσεις αμμόλοφων όπου οι δυσκολίες πλοήγησης θα συνοδεύουν τις τεχνικές προκλήσεις της διάσχισής τους.

Εικόνα

Οι διαδρομές που θα ακολουθήσουν οι διαγωνιζόμενοι, αποκαλύφθηκαν στις 20 Νοεμβρίου 2023, και εκτείνονται σε 7.891 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένων και 4.727 χιλιομέτρων ειδικών διαδρομών. Τα 12 στάδια του αγώνα διαμορφώνονται ως εξής:

Εικόνα
Εικόνα
Πηγή:Κώστας Παρασκευόπουλος-autotypos.gr

Εικόνα


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: 46 Rally Dakar 2024

Δημοσίευση από Johnny »

Ταχύτερος ο Mattias Ekstrom στον «πρόλογο» του αγώνα


Εικόνα



Ο πρώην πρωταθλητής του DTM και του World Rallycross Mattias Ekstrom ήταν ο ταχύτερος στον «πρόλογο» για το Rally Dakar του 2024, φέρνοντας χαμόγελα αισιοδοξίας στην ομάδα της Audi.

Η 46η έκδοση του πιο διάσημου αγώνα rally-raid στον κόσμο ξεκίνησε με μια σύντομη χρονομέτρηση 27 χιλιομέτρων στην Al Ula στο δυτικό τμήμα της Σαουδικής Αραβίας την Παρασκευή 5 Iανουαρίου, με ολόκληρη τη δοκιμασία να διεξάγεται σε αμμώδες έδαφος. Ο «πρόλογος», ένα κοινό χαρακτηριστικό του Dakar όλα αυτά τα χρόνια, λειτούργησε και πάλι ως ένα είδος προκριματικής διαδικασίας (shakedown), με τους 10 πρώτους ταχύτερους σε επίδοση να μπορούν να επιλέξουν τις θέσεις εκκίνησης της προτίμησής τους για το εναρκτήριο σκέλος του Σαββάτου 6 Ιανουαρίου. Σε μια κατηγορία που αποτελείται από 72 αυτοκίνητα ο Ekstrom ήταν ο ταχύτερος, καθώς σημείωσε έναν εντυπωσιακό χρόνο 16m30s με το Audi RS Q e-tron. Ο Σουηδός οδηγός, που συμμετέχει στο Rally Dakar για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά μετά το 2021 με τη Yamaha, κέρδισε το εργοστασιακό Toyota Hilux του καταπληκτικού Seth Quintero κατά 23 δευτερόλεπτα. Ο Quintero, ο οποίος κέρδισε πέρυσι την κατηγορία T3 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος rally-raid, ηγήθηκε της αποστολής της Toyota, σε μια ημέρα που οι team mates του δεν είχαν τον ρυθμό για να μπουν μέσα στην πρώτη 10άδα.

τον «πρόλογο» κατέλαβε ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WRC Ράλλυ Sebastien Loeb. O Γάλλος, που εξακολουθεί να αναζητά την παρθενική του νίκη στo Dakar μετά από επτά προηγούμενες προσπάθειες, σημείωσε πανομοιότυπο χρόνο με τον τέταρτο Marcos Baumgart με το Hunter της Team X. Ο αδελφός του Baumgart, Cristian, κατατάχθηκε άλλα έξι δευτερόλεπτα πίσω του στην πέμπτη θέση, καθώς η Prodrive εξασφάλισε τρεις θέσεις μέσα στην πρώτη πεντάδα.

Σε μια επιστροφή της ομάδας X-Raid Mini, που κάποτε κυριάρχησε στο Rally Dakar, ο Πολωνός οδηγός Krzysztof Holowczyc ήταν στην πολλά υποσχόμενη έκτη θέση με το John Cooper Work 4×4 της ομάδας, σημειώνοντας τον ίδιο χρόνο με τον Cristian Baumgart. Λίγο πιο πίσω, στην έβδομη θέση, τερμάτισε ο 14 φορές νικητής Stephane Peterhansel με το δεύτερο από τα τρία ηλεκτροκίνητα Audi, ενώ ο Lionel Baud ήταν ο επόμενος με το κορυφαίο πελατειακό Toyota της Overdrive. Ο Martin Prokop, που οδηγεί πλέον ένα Ford Raptor για την ομάδα MP Sports / Benzina και ο Brian Baragwanath της Century Racing συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Ο πέντε φορές νικητής του Dakar Al-Attiyah έκανε ένα σχετικά χαμηλών τόνων ξεκίνημα στην υπεράσπιση του τίτλου του, καθώς κατέληξε 12ος στον πρόλογο, ακριβώς πίσω από το δεύτερο καλύτερο Overdrive Toyota του Guerlain Chicherit.

Ο φετινός αγώνας συγκεντρώνει 425 συμμετοχές, σε οκτώ συνολικά κατηγορίες οχημάτων: 73 αυτοκίνητα, 136 μοτοσικλέτες, 47 φορτηγά, 10 τετράτροχες μοτοσυκλέτες, 43 SxS-T3, 36 UTV-T4, 66 ιστορικά αυτοκίνητα και 15 ιστορικά φορτηγά.
Πηγή:4troxoi.gr

Εικόνα
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3431
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: 46 Rally Dakar 2024

Δημοσίευση από Johnny »

Ραλλυ Ντακάρ: Ο Carlos Sainz νικητής για 4η φορά

Αυτοκίνητα Τ1

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Carlos Sainz & Lucas Cruz (Audi RS Q e-tron)


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Carlos Sainz (Audi)


O Ισπανός 2 φορές Πρωταθλητής του WRC, Carlos Sainz, είναι στα 61 του χρόνια 4 φορές νικητής του Ράλλυ Ντακάρ, ισοφαρίζοντας το μεγάλο Φινλανδό Ari Vatanen. Ο Sainz σημείωσε την 4η νίκη του με τέταρτο διαφορετικό κατασκευαστή καθώς έχει κατακτήσει νίκες με τις Volkswagen, Peugeot και Mini. Φέτος, στον τελευταίο αγώνα της Audi με το υβριδικό RS Q e-tron, κατάφερε να επικρατήσει, με λίγη βοήθεια από τους team-mate του.

Στην τρίτη συμμετοχή του πρωτοποριακού οχήματος της Audi, το οποίο φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν στον κάθε άξονα, για τετρακίνηση) και ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα που φορτίζει την μπαταρία, η γερμανική εταιρεία κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη, αλλά τώρα θα αφήσει τους αμμόλοφους της Σαουδικής Αραβίας για να επικεντρωθεί στη Formula 1.


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Guillaume de Mevius & Xavier Panceri (Overdrive Toyota Hilux)


Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο 29χρονος Βέλγος Guillaume de Mevius με το Toyota Hilux της ομάδας της Overdrive. O γιος του πρώην οδηγού του WRC, Gregoire de Mevius, είχε τερματίσει 3ος πέρυσι στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων και φέτος έκανε ένα εκπληκτικό ντεμπούτο στην ανώτερη κατηγορία Τ1, κερδίζοντας την εναρκτήρια ειδική διαδρομή του αγώνα και τερματίζοντας στη 2η θέση.

Για μία ακόμη φορά, ο Sebastien Loeb δεν κατάφερε να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στο Ράλλυ Ντακάρ, παρά το γεγονός ότι επικράτησε σε 5 ειδικές διαδρομές του φετινού αγώνα. Ο Γάλλος 9 φορές Πρωταθλητής του WRC βρέθηκε πολύ κοντά στο Sainz, ο οποίος είχε την προστασία των team-mate του στην Audi να του παρέχουν ρεζέρβες ελαστικών ή ό,τι άλλο χρειαζόταν, μέχρι την προτελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας, όπου το Prodrive Hunter έσπασε ένα ψαλίδι ανάρτησης.

Ο Loeb δήλωσε ότι το Hunter είναι πολύ εύθραυστο για να κερδίσει το Ράλλυ Ντακάρ, το οποίο του χρόνου θα αντιμετωπίσει με την εργοστασιακή ομάδα της Dacia, όπως και ο Nasser Al-Attiyah. O Γάλλος θα μπορούσε να είχε ανακτήσει τη 2η θέση εχθές, αν δεν είχε μία αστοχία ελαστικού στα τελευταία χλμ. της ΕΔ11, η οποία τον έριξε 3ο, 10 λεπτά πίσω από τον De Mevius.


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Sebastien Loeb & Fabian Lurquin (Bahrain Raid Xtreme Prodrive Hunter)


O Loeb, κερδίζοντας την τελική ειδική διαδρομή του αγώνα μείωσε τη διαφορά αυτή στο μισό, αλλά δεν κατάφερε να ανακτήσει τη 2η θέση. Συνεπώς, ο Γάλλος τερμάτισε το θρυλικό αγώνα για 5η φορά στο βάθρο, αλλά η πολυπόθητη νίκη εξακολουθεί να του διαφεύγει. Ο συμπατριώτης του, Guerlain Chicherit πραγματοποίησε μία ακόμη εκπληκτική εμφάνιση στο Ράλλυ Ντακάρ, αυτή τη φορά με την ομάδα της Overdrive, τερματίζοντας μόλις 10 λεπτά εκτός βάθρου.

Ο Τσέχος Martin Prokop έκανε μία φανταστική εμφάνιση με το ιδιωτικό Ford Raptor για να τερματίσει στην 5η θέση, εμπρός από τέσσερα Toyota Hilux της Toyota Gazoo Racing, με το Νοτιοαφρικανό Guy Botterill στην 6η θέση, εμπρός από τον έμπειρο συμπατριώτη του Giniel de Villiers, ο οποίος είχε έναν αρκετά ανώνυμο αγώνα φέτος, και το Λιθουανό Benediktas Vanagas να συμπληρώνει την πρώτη οκτάδα.

Ο Βραζιλιάνος Lucas Moraes ήταν άτυχος, καθώς ένα πρόβλημα την προτελευταία ημέρα του κόστισε μία σίγουρη 2η θέση και εντέλει τερμάτισε 9ος. Εξίσου άτυχος ήταν και ο εκπληκτικός Γάλλος Mathieu Serradori, o οποίος, αν δεν είχε αστοχήσει ο εμπρός άξονας του Century που οδηγούσε την προτελευταία ημέρα, θα είχε μία θέση στην πρώτη εξάδα οδηγώντας αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, απέναντι σε τετρακίνητους αντιπάλους. Παρά ταύτα, ακόμη και η 10η θέση είναι επιτυχία για το Γάλλο.

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Τελικά αποτελέσματα αγώνα (Αυτοκίνητα Τ1)


Μοτοσυκλέτες


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Ricky Brabec (Honda)


Στην κατηγορία Rally GP, ο Αμερικανός Ricky Brabec (Honda) κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του στο Ράλλυ Ντακάρ, με το Ross Branch, τον οδηγό από την Μποτσουάνα με τη μοτοσυκλέτα της Hero, να τερματίζει μόλις 11 λεπτά πιο πίσω και να πετυχαίνει το στόχο που είχε θέσει να ανέβει στο βάθρο και μάλιστα στη 2η θέση, μόλις ενάμιση λεπτό εμπρός από το Γάλλο Adrien Van Beveren (Honda). O Αργεντίνος Kevin Benavides (νικητής της τελευταίας ειδικής διαδρομής) και ο Αυστραλιανός Toby Price συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με μοτοσυκλέτες της KTM.


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Ross Branch (Hero)


Στην κατηγορία Rally 2, ο Harith Noah (Sherco), στο 5o του Ράλλυ Ντακάρ, έγραψε ιστορία, καθώς έγινε ο πρώτος Ινδός που κέρδισε ειδική διαδρομή νωρίτερα στον αγώνα και τώρα κατέκτησε τη νίκη, τερματίζοντας 5 λεπτά από το Γάλλο Romain Dumontier (Husqvarna), ο οποίος είχε κυριαρχήσει για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

O Noah προσέγγισε τον αγώνα διαφορετικά φέτος, καθώς δεν παρακολουθούσε τους χρόνους των υπολοίπων, και στην ουσία πήγαινε… στα τυφλά, κάνοντας απλά ό,τι καλύτερο μπορούσε. Ο Νοτιοαφρικανός Bradley Cox συμπλήρωσε το βάθρο, εμπρός από το Γάλλο Jean-Loup Lepan, το Σλοβένο Toni Mulec και το Γάλλο Mathieu Doveze, όλοι με KTM. Ο Αυστριακός Tobias Ebster (ΚΤΜ) στέφθηκε νικητής στην κατηγορία Original by Motul.

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Manuel Andujar (Yamaha)

Στις τετράτροχες μοτοσυκλέτες, ο Αρεντίνος Manuel Andujar (Yamaha) κατέκτησε τη 2η νίκη του στο Ράλλυ Ντακάρ, τερματίζοντας μόλις 8 λεπτά μπροστά από το Γάλλο νικητή των δύο προηγούμενων ετών, Alexandre Giroud (Yamaha), έπειτα από 64 ώρες αγώνα, ενώ ο Σλοβάκος Juraj Varga (Yamaha) συμπλήρωσε το βάθρο, 4 ώρες πίσω.

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Alexandre Giroud (Yamaha)

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Τελικά αποτελέσματα αγώνα (Μοτοσυκλέτες Rally GP)


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Τελικά αποτελέσματα αγώνα (Μοτοσυκλέτες Rally 2)


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Τελικά αποτελέσματα αγώνα (Τετράτροχες μοτοσυκλέτες)


Τ3, Τ4, φορτηγά και κλασικά αυτοκίνητα


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Cristina Gutierrez (Can-Am)


Στην κατηγορία Τ3 ελαφρών πρωτότυπων Challenger, ο Αμερικανός Mitchel Guthrie φαινόταν ότι θα κατακτούσε εύκολα τη νίκη, έχοντας προβάδισμα μισής ώρας για τα τελευταία 175 χλμ. του αγώνα, ωστόσο ένα πρόβλημα στο turbo του Taurus που οδηγούσε του τον ανάγκασε να σταματήσει στη μέση περίπου της ειδικής διαδρομής για πολλή ώρα.


Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Xavier de Soultraite (Polaris)


Με αυτό τον τρόπο, η Ισπανίδα Πρωταθλήτρια του Extreme E, Cristina Gutierrez (η οποία του χρόνου θα αγωνίζεται στην ανώτερη κατηγορία T1 με την Dacia στο πλευρό των Loeb και Al-Attiyah), κατέκτησε τη νίκη με το Can-Am της BFG της JR Team USA, με διαφορά 35 λεπτών από τον Guthrie (εργοστασιακή ομάδα Taurus), με το Λιθουανό Rokas Baciuska (εργοστασιακή ομάδα Can-Am) να συμπληρώνει το βάθρο, σχεδόν μία ώρα πίσω.

Στην κατηγορία Τ4 τροποποιημένων SSV, ο Γάλλος Xavier de Soultrait, που αγωνίστηκε με το Polaris της ομάδας του Sebastien Loeb, κατέκτησε τη νίκη με μόλις 2:25” διαφορά από τον Ελβετό Jerome de Sadeleer (MMP Can-Am), ενώ ο Σαουδάραβας Yasir Seaidan (MMP Can-Am) συμπλήρωσε το βάθρο, μία ώρα πίσω.

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Martin Macik, Frantisek Tomasek, David Svanda (Iveco)


Στα φορτηγά, ο Τσέχος Martin Macik (Iveco) κατέκτησε τη νίκη με διαφορά σχεδόν δύο ωρών από το συμπατριώτη του Ales Loprais (Praga), ενώ ο Ολλανδός Mitvhel van den Brink (Iveco) συμπλήρωσε το βάθρο, εμπρός από το συμπατριώτη του Janus van Kasteren (Iveco), που είχε κυριαρχήσει στα αρχικά στάδια του αγώνα. Στα κλασικά αυτοκίνητα, ο Ισπανός Carlos Santaolalla Milla κατέκτησε τη νίκη με ένα Toyota Land Cruiser της κατηγορίας 87-96.

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Τελικά αποτελέσματα αγώνα (Τ3)

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Τελικά αποτελέσματα αγώνα (Τ4)

Εικόνα
Ράλλυ Ντακάρ 2024 – Τελικά αποτελέσματα αγώνα (Φορτηγά)

Πηγή:Φαμπρίτσιο Λαζάκις-motorone.gr



Extended Highlights Stage 12 - #Dakar2024
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Rally Dakar...”