Μπαταρίες από...ζελέ

Εδώ θα βρείτε ότι έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4641
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Μπαταρίες από...ζελέ

Δημοσίευση από UltiMo_ » 14 Σεπ 2011, 03:27

Μπαταρίες από...ζελέ

Ένα νέο υλικό υπόσχεται μπαταρίες νέας γενιάς που θα είναι πιο αποδοτικές και ασφαλείς από τις σημερινές

Ερευνητές στη Μ.Βρετανία δημιούργησαν ένα νέο υλικό, ένα πολυμερές ζελέ που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή μιας νέας γενιάς μπαταριών. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι...
οι μπαταρίες αυτές θα οδηγήσουν στην δημιουργία μιας επίσης νέας γενιάς ηλεκτρονικών συσκευών (φορητών υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων κ.α.) που θα έχουν μικρότερο μέγεθος, μεγαλύτερη αποδοτικότητα και μικρότερο κόστος από τις σημερινές.

Οι μπαταρίες «εμπόδιο»

Η εξέλιξη στην τεχνολογία των μπαταριών δεν ακολουθεί τον ίδιο ρυθμό με εκείνο άλλων «συστατικών» των ηλεκτρονικών συσκευών (π.χ λογισμικό, τσιπ, κάρτες γραφικών) και εν πολλοίς οι υπάρχουσες μπαταρίες εμποδίζουν την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς gadgets που θα έχουν ακόμη μικρότερο μέγεθος αλλά που θα είναι το ίδιο ή και περισσότερο αποτελεσματικά από τα υπάρχοντα.

Η συντριπτική πλειονότητα των νέων ηλεκτρονικών συσκευών λειτουργούν με μπαταρίες λιθίου που χρησιμοποιούν επικίνδυνους υγρούς ηλεκτρολύτες που συχνά προκαλούν υπερθέρμανση με επιπτώσεις στη λειτουργία και την ασφάλεια των συσκευών.

Πολλές μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες, όπως η Dell και η Apple, αποφάσισαν να αντικαταστήσουν για λόγους ασφαλείας τις μπαταρίες λιθίου με μπαταρίες χαμηλότερων επιδόσεων. Όμως αυτές οι μπαταρίες έλυναν μεν το πρόβλημα της υπερθέρμανσης αλλά οδηγούσαν στην κατασκευή μεγαλύτερων σε μέγεθος και βάρος συσκευών που επιπλέον είχαν μικρότερη ισχύ από εκείνες που λειτουργούσαν με τις μπαταρίες λιθίου.

Ζελέ αντί υγρού

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Λιντς δημιούργησαν ένα μείγμα που αποτελείται από ένα πολυμερές με ελαστικές ιδιότητες και έναν αγώγιμο, υγρό ηλεκτρολύτη και έχει τη μορφή ενός λεπτού και εύκαμπτου τζελ που τοποθετείται μεταξύ των ηλεκτροδίων της μπαταρίας.

"Το πολυμερές τζελ μοιάζει με ένα στερεό φιλμ, αλλά στην πραγματικότητα περιέχει περίπου 70% υγρό ηλεκτρολύτη. Το πραγματικά εκπληκτικό γεγονός είναι ότι μπορούμε να κάνουμε το διαχωρισμό μεταξύ της στερεής και της υγρής φάσης στο σημείο που ακουμπούν τα ηλεκτρόδια" δήλωσε στο BBC ο καθηγητής Ίαν Γουόρντ, επικεφαλής της έρευνας. «Αντικαθιστώντας τους υγρούς ηλεκτρολύτες με ένα πολυμερές ηλεκτρολυτών θα δημιουργηθεί ένα νέο είδος μπαταρίας που θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια» τονίζει ο καθηγητής Πίτερ Μπρους του Πανεπιστημίου St.Andrews που δεν μετείχε στην έρευνα.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι το πολυμερές που δημιούργησαν μπορεί εκτός από τις ηλεκτρονικές συσκευές να χρησιμοποιηθεί και στην αυτοκινητοβιομηχανία για την κατασκευή νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα είναι πιο αποδοτικά από τα σημερινά με ταυτόχρονη αύξηση του επιπέδου ασφαλείας της λειτουργίας της μπαταρίας τους

volosreporter
When life throws you curves, aim for the apex
ὓβρις -> ἂτη -> νέμεσις -> τίσις

Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6252
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Μπαταρίες από...ζελέ

Δημοσίευση από MacPap » 14 Σεπ 2011, 03:40

:applause Ultimo_
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.

Άβαταρ μέλους
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Μπαταρίες από...ζελέ

Δημοσίευση από erling » 14 Σεπ 2011, 17:47

http://portal.tee.gr/portal/page/portal ... 110914.pdf

Μια νέα ουσία από πολυμερές, σε μορφή «τζελ», αντικαθιστά τον ευμετάβλητο και επικίνδυνο υγρό ηλεκτρολύτη που χρησιμοποιείται σήμερα στις περισσότερες μπαταρίες αυτού του είδους, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία νέων μπαταριών που θα έχουν μικρότερο μέγεθος, μεγαλύτερη ισχύ, μικρότερο κόστος (10% έως 20%) και θα παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια στον χρήστη (θα είναι πολύ μικρότερος ο κίνδυνος να πιάσει φωτιά η μπαταρία λόγω υπερθέρμανσης). Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Λιντς στη Βρετανία, με επικεφαλής τον καθηγητή Ίαν Γουόρντ, ελπίζουν ότι η ανακάλυψή τους, όταν βρει εφαρμογές σε εμπορικά προϊόντα, θα οδηγήσει σε μικρότερους φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές και σε πιο αποδοτικά από άποψη ενέργειας ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Διάφορες εταιρίες υπολογιστών έχουν προσπαθήσει να λύσουν το πρόβλημα των μπαταριών. Για παράδειγμα, η Apple χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρολύτη από στερεό πολυμερές, με τίμημα όμως την μείωση της ενεργειακής απόδοσης των υπολογιστών της. Στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων, οι εταιρίες, για να αυξήσουν την ασφάλεια των μπαταριών τους ιδίως κατά την φόρτισή τους, τις επενδύουν με χαλύβδινες θήκες, ενώ αυξάνουν τις ασφάλειες και τα ηλεκτρονικά κυκλώματά τους, όμως έτσι αυξάνουν τόσο το μέγεθος των μπαταριών, όσο και το κόστος τους.
Οι ερευνητές στο Εθνικό Εργαστήριο Όουκ Ριτζ του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ, που αναζητούν την επόμενη γενιά του μπαταριών λιθίου ιόντων, διαπίστωσαν ότι το διοξείδιο του τιτανίου δημιουργεί ένα νέο υλικό που αυξάνει την επιφάνεια των μπαταριών, διευκολύνει την φόρτιση, βελτιώνει την ισχύ και την ασφάλειά τους.
Σε σχέση με τις τωρινές μπαταρίες λιθίου, επιτυγχάνονται εντυπωσιακές βελτιώσεις στον χρόνο φόρτισης και την χωρητικότητα - είναι δυνατή η φόρτιση του 50% της μπαταρίας σε μόλις έξι λεπτά, όταν στον ίδιο χρόνο θα είχε φορτιστεί μόλις το 10% μιας συμβατικής μπαταρίας λιθίου ιόντων, που βασίζεται στον γραφίτη. Οι καινοτομικές μπαταρίες θεωρούνται κατάλληλες για υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τέλος, αναφορικά με τις μπαταρίες λιθίου ιόντων, ανακοινώθηκε η ανακάλυψη ενός νέου υλικού από καφέ θαλάσσια φύκια, που μπορεί να αξιοποιηθεί στα ηλεκτρόδια των μπαταριών, αυξάνοντας την ενεργειακή χωρητικότητά και ισχύ τους και, παράλληλα, εξαλείφοντας την ανάγκη για χρήση τοξικών ουσιών κατά την παραγωγή των μπαταριών με βάση τον γραφίτη.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"

Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6252
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Μπαταρίες από...ζελέ

Δημοσίευση από MacPap » 15 Σεπ 2011, 00:27

Το πρόβλημα τώρα είναι ποια γεννήτρια αντέχει αυτά τα φορτία και τι καλώδια είναι αυτά που θα αφήσουν σε αυτό τον χρόνο τα τόσα αμπέρ να περάσουν? Γιατί μία μπαταρία 600 amp/h για την φορτίσεις κατα 50% δηλαδή 300 amp/h σε 6 λεπτά δηλαδή στο ένα δέκατο της ώρας πρέπει να μπορείς να της παρέχεις 3000 amp/h. Ποσό τρελό...
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.

Απάντηση

Επιστροφή σε “Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...”