Υβριδικό ή ηλεκτροκίνητο με φορτιστή... βενζίνης;

Ο χώρος των οχημάτων που χρησιμοποιούν πολλαπλές μορφές ενέργειας...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Υβριδικό ή ηλεκτροκίνητο με φορτιστή... βενζίνης;

Δημοσίευση από Johnny »

Υβριδικό ή ηλεκτροκίνητο με φορτιστή... βενζίνης;


Ένα μοτέρ βενζίνης που φορτίζει μια μπαταρία. Και μια μπαταρία που τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα. Το σύνολο είναι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα με φορτιστή βενζίνης. Άφθονη ισχύς, μεγάλη αυτονομία, ελάχιστη κατανάλωση. Τι μας πειράζει δηλαδή, ο ήχος του; Έχει πετύχει κανείς τρόλεϊ με τις κεραίες κάτω και όμως να κινείται. Να προσέξει καλύτερα από το πίσω μέρος ακούγεται ένας ντιζελοκινητήρας να δουλεύει υπερωρίες. Ούτε ανεβάζει στροφές, ούτε κατεβάζει. Σα γεννήτρια, δουλεύει ακριβώς στο ωφέλιμο σημείο τροφοδοτώντας με ρεύμα τους ηλεκτροκινητήρες.
Αυτή η λογική είναι πίσω από τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Γενεύης. Πρώτα το Opel Ampera, και τώρα το Audi A1 που μάλιστα χρησιμοποιεί και βενζινοκινητήρα Wankel. H Lotus παρουσίασε επίσης ένα δικό της μοντέλο, όχι για παραγωγή, αλλά για να πουλήσει την τεχνολογία σε άλλον κατασκευαστή.
Η ουσία είναι ότι αυτή η αρχή λειτουργίας φαίνεται να περπατάει. Και γιατί όχι; Το υβριδικό όπως το ξέρουμε από την Toyota έχει τον βενζινοκινητήρα να στέλνει κανονικά ροπή στους τροχούς αλλά και να φορτίζει τις μπαταρίες που τροφοδοτούν και αυτές, είτε επικουρικά στις επιταχύνσεις, είτε μόνες τους σε χαμηλές ταχύτητες, τους τροχούς.

Αυτό είναι τελείως διαφορετικό. Το αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό. Καθαρά και ξάστερα. Απλά αντί να φορτίζει από την πρίζα (ή μόνο από την πρίζα) έχει και τη γεννήτριά του. Έναν βενζινοκινητήρα που απαλλαγμένος από κιβώτια ταχυτήτων, σταμάτα - ξεκίνα και άλλα που του μειώνουν την αποδοτικότητα του και αυξάνουν την κατανάλωση και τους ρύπους, δουλεύει στρωτά, σταθερά και οικονομικά.
Το καλύτερο είναι φυσικά ότι χρειάζεται μικρή σχετικά ισχύ για να παράγει ρεύμα και να φορτίσει τις μπαταρίες. Που με τη σειρά τους ηλεκτροδοτούν έναν πολύ ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα. Σαφώς αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες αποφορτίζονται πιο γρήγορα από ότι φορτίζονται, όμως εκτός από τον βενζινοκινητήρα έχουν και το φρενάρισμα που τις γεμίζει ηλεκτρόνια, ενώ υπάρχει και μια πρίζα για το βράδυ. Με λογική χρήση αυτό σημαίνει ότι ποτέ δε θα μείνουμε από... μπαταρία.
Όλα καλά μέχρι εδώ, όμως υπάρχει ένα πρόβλημα. Αυτά τα αυτοκίνητα όταν κινούνται θα ακούγονται σα γεννήτριες. Όπως τα τρόλεϊ όταν κινούνται χωρίς κεραίες. Μας πειράζει; Αλήθεια μπορεί να πει κανείς ότι δίνει τόση σημασία στον ήχο που παράγει το αυτοκίνητό του ώστε μια τόσο απλή, έξυπνη και οικονομική ιδέα να τον στενοχωρεί γιατί θα χάσει τη χροιά, τη μελωδία ενός πραγματικού αυτοκινήτου;
Αστεία πράγματα, αν και η Lotus παρουσίασε στο ηλεκτροκίνητο πρωτότυπό της ένα σύστημα που παράγει τον ήχο της μηχανής για την απόλαυση του οδηγού και τον γύρω του, αλλά και ως προειδοποίηση ότι «περνά αυτοκίνητο». Ψεύτικο, σίγουρα, όμως το επιπλέον όφελος είναι ότι εκτός από τον κινητήρα του αυτοκινήτου, μιμείται όποιον άλλο κινητήρα θες. Θες το μικρομεσαίο σου να ακούγεται σαν 8κύλινδρη Ferrari; Σαν 12κύλινδρη Mercedes; Σαν σε σειρά εξακύλινδρη BMW; Άσε τις εναλλακτικές που θα σίγουρα θα προσφερθούν αργότερα για ένα σύστημα τέτοιων δυνατοτήτων.
Άρα εκτός από τον ήχο έχουμε άλλο πρόβλημα; Αυτή η ιδέα που φαίνεται να εφαρμόζεται σε τόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη φετινή έκθεση της Γενεύης φαίνεται να είναι η επικρατέστερη.
Πηγή: autotriti.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Υβριδικό ή ηλεκτροκίνητο με φορτιστή... βενζίνης;

Δημοσίευση από Johnny »

Υβριδικά αυτοκίνητα οικολογική οδήγηση



Η ιδέα του υβριδικού αυτοκινήτου µπορεί ακόµα να µας ξενίζει. Η τεχνολογία όµως που κάποτε ατενίζαµε στο µέλλον βγήκε ήδη στους δρόµους και υιοθετώντας την θα βρεθούµε να οδηγούµε αυτοκίνητα φιλικά προς το περιβάλλον.

Oι περισσότεροι έχουµε ακούσει για τα υβριδικά αυτοκίνητα, λίγοι όµως γνωρίζουµε πραγµατικά περί τίνος πρόκειται, πόσω µάλλον έχουµε συνειδητοποιήσει την ανάγκη να αποκτήσουµε ένα. Ο λόγος… περιβαλλοντικός. Τα υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν µια µεταβατική κατάσταση από τα συµβατικά στα 100% ηλεκτροκίνητα (τα οποία ισοδυναµούν µε µηδενική εκποµπή ρύπων). Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σήµερα στους δρόµους, αλλά µε περιορισµένες δυνατότητες, δηλαδή χωρίς να προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες που µας προσφέρει ένα οποιοδήποτε συµβατικό (αν και αυτός είναι ο τελικός στόχος). Με το υβριδικό ωστόσο µπορούµε να µετακινηθούµε άνετα και κυρίως… καθαρότερα.

Who is who

Συµβατικό αυτοκίνητο. Κινείται µε βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα. Έχει ένα ρεζερβουάρ το οποίο µπορούµε να γεµίσουµε µε 40 έως 50 λίτρα καύσιµο, ανάλογα µε τον τύπο του αυτοκινήτου, και να ταξιδέψουµε 400 έως 600 χλµ.
Υβριδικό αυτοκίνητο. Έχει τη δυνατότητα του συµβατικού, δηλαδή µπορούµε να γεµίσουµε το ρεζερβουάρ µε καύσιµο και να ταξιδέψουµε για 500-600 χλµ. Ταυτόχρονα όµως διαθέτει και ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί στις φάσεις της κίνησης κατά τις οποίες δεν απαιτείται όλη η ισχύς του βενζινοκινητήρα. Έτσι ο βενζινοκινητήρας είναι ο κύριος κινητήρας του υβριδικού, αλλά στις φάσεις αργής κίνησης τη θέση του παίρνει ο ηλεκτροκινητήρας. Όλα αυτά µάλιστα γίνονται αυτόµατα, χωρίς ο οδηγός να κάνει απολύτως τίποτα. Αποτέλεσµα; Ένα αυτοκίνητο µε πολύ χαµηλούς ρύπους και πολύ χαµηλά ποσοστά αερίων του θερµοκηπίου.
Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. ∆εν διαθέτει καθόλου βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα. Αποκαλείται και αυτοκίνητο πόλης γιατί τα χιλιόµετρα που µπορούµε να κάνουµε είναι περιορισµένα (µέχρι 100). Το ηλεκτροκίνητο εξυπηρετεί στις αστικές µετακινήσεις, αλλά όταν γυρίζουµε σπίτι το βράδυ πρέπει να διαθέτουµε ιδιωτικό χώρο (γκαράζ) για να το βάλουµε να φορτίσει. Αυτού του είδους οι περιορισµοί ωστόσο το κάνουν δύσκολο να εξυπηρετήσει τους περισσότερους.

Υβριδικό εναντίον συμβατικού...
Το κόστος των υβριδικών αυτοκινήτων αντιστοιχεί στο 1/4 των συµβατικών. Αν, για παράδειγµα, η βενζίνη σάς κοστίζει µια τιµή α, µε το υβριδικό θα σας κοστίσει α διά 4. Επίσης δεν χρειάζεται συντήρηση στο βαθµό που χρειάζεται το συµβατικό, ενώ ως µηχανισµός είναι πολύ πιο απλός, αφού ο ηλεκτροκινητήρας είναι µια απλούστατη µηχανή. Και, το βασικότερο, εκπέµπει σαφώς λιγότερους ρύπους, ενώ ένα ακόµα προσόν του είναι ότι για τους κατοίκους των µεγάλων αστικών κέντρων που οδηγούν υβριδικό δεν ισχύει ο δακτύλιος.

…και ηλεκτροκίνητου
Το υβριδικό σε σχέση µε τα ηλεκτροκίνητο δεν έχει περιορισµούς στις αποστάσεις. Καλύπτει όλες τις ανάγκες, και µάλιστα οι επόµενες γενιές υβριδικών θα παρέχουν τη δυνατότητα τα πρώτα 60-70 χλµ. κίνησης να είναι καθαρά ηλεκτρικά, εξέλιξη η οποία αναµένεται σε 2-3 χρόνια. Παράλληλα ωστόσο εξελίσσονται και τα ηλεκτροκίνητα, αφού από 100 χλµ. θα µπορούµε να κινηθούµε µέχρι 200 χλµ. σε ένα χρόνο από τώρα.

Και η τιμή αυτού…

Το βασικότερο πρόβληµα αγοράς ενός υβριδικού αυτοκινήτου έγκειται στην τιµή του. Αν λοιπόν αναρωτιέστε γιατί να δώσετε €4.000 ή €5.000 παραπάνω για να το αγοράσετε, συνυπολογίστε τα εξής:
• Αγοράζοντας υβριδικό υποστηρίζετε την εξέλιξη (οι βιοµηχανίες χρειάζονται κίνητρα από το αγοραστικό κοινό για να συνεχίσουν να επενδύουν στις νέες τεχνολογίες).
• Μειώνετε την κατανάλωση καυσίµων µε αποτέλεσµα όχι µόνο να ρυπαίνετε λιγότερο αλλά και σε βάθος χρόνου να πάρετε πίσω αυτά τα παραπάνω ευρώ που δώσατε.
• ∆εν πληρώνετε ειδικό τέλος ταξινόµησης φόρου.
• Απαλλάσσεστε από τα τέλη κυκλοφορίας αφού πληρώνετε µόνο 3 ευρώ το χρόνο.


Info
Προβλέπεται ότι µέχρι το 2020 το 40% των αυτοκινήτων σε παγκόσµιο επίπεδο θα αποτελείται από αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας. Υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης αναµένονται το 2030, οπότε εκτιµάται ότι το ποσοστό θα φτάσει το 80%.

Της ∆ήµητρας Βγενοπούλου
ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ∆ΙΟΝΥΣΙΟΥ ΝΕΓΚΑ, ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΕΛΙΝΗΟ)
Πηγή: mensonly.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Υβριδικά οχήματα...”