Tα ελαστικά του μέλλοντος

Ότι άλλη τεχνολογία θα αλλάξει τη ζωή μας και δεν το ξέρουμε...
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Tα ελαστικά του μέλλοντος

Η Michelin παρουσιάζει το ελαστικό το μέλλοντος



Εικόνα


Η Michelin πρωτοπορεί και πάλι και κάνει την επανάσταση, δείχνοντας μας τα ελαστικά του μέλλοντος μέσα από ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο. Πρόκειται για το Visionary Concept, ένα ελαστικό χωρίς αέρα, βιοδιασπώμενο, ανακυκλώσιμο και 3D-εκτυπώσιμο, φτιαγμένο από οργανικά κομμάτια που μπορεί μάλιστα επικοινωνεί με το αυτοκίνητο ενώ μπορεί να αλλάζει και χάραξη στο πέλμα.

Η δομή του είναι κυψελοειδής, με το πρωτότυπο ελαστικό να διαβάζει πληροφορίες από το αυτοκίνητο προκειμένου να αλλάζει η χάραξη του πέλματος μέσω 3D εκτυπωτών, αναλόγως με το έδαφος στο οποίο το αυτοκίνητο κινείται.

Η Michelin πιστεύει πως τέτοια ελαστικά θα περάσουν στη παραγωγή μέσα στα επόμενα 10 με 20 χρόνια.
Πηγή:autoblog.gr




Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Εντυπωσιακές τεχνολογίες ελαστικών από την Continental




Εικόνα



Η φημισμένη γερμανική κατασκευαστική εταιρεία, παρουσίασε δύο νέες πρωτοποριακές τεχνολογίες ελαστικών με προηγμένους αισθητήρες που ανιχνεύουν οτιδήποτε συμβαίνει στο ελαστικό και ρυθμίζουν ανάλογα την πίεση.



Εικόνα



Οι τεχνολογίες ονομάζονται ContiSense και ContiAdapt και στόχος της Continental είναι να κάνει ακόμη πιο άνετη και ασφαλή την οδήγηση στο μέλλον. Η πρώτη βασίζεται στην ανάπτυξη ηλεκτρικά αγώγιμων μιγμάτων γόμας που επιτρέπουν την αποστολή ηλεκτρικών σημάτων από ένα αισθητήρα στο ελαστικό, σε ένα δέκτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Οι εγκατεστημένοι στο ελαστικό αισθητήρες ελέγχουν συνεχώς το βάθος του πέλματος και τη θερμοκρασία. Αν οι τιμές των μετρήσεων βγουν εκτός προκαθορισμένων ορίων, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό πριν χαθεί η πίεση. Επίσης, στο μέλλον, θα τοποθετηθούν επιπλέον αισθητήρες που θα μεταδίδουν πληροφορίες στον οδηγό για το οδόστρωμα και τις συνθήκες.



Εικόνα




To ContiAdapt από την άλλη, συνδυάζει μικρο-συμπιεστές ενσωματωμένους στον τροχό, με στόχο τη ρύθμιση της πίεσης του ελαστικού. Έτσι μπορεί να τροποποιεί το μέγεθος της επιφάνειας του ελαστικού που εφάπτεται με το οδόστρωμα. Τέσσερις διαφορετικοί συνδυασμοί επιτρέπουν τέλεια προσαρμογή σε διαφορετικές συνθήκες οδοστρώματος, όπως βρεγμένο, ανώμαλο, γλιστερό ή κανονικό.

Το σύστημα, επιτρέπει επίσης, τη ρύθμιση του ελαστικού σε πολύ χαμηλές πιέσεις (κάτω από 1 bar), ώστε, για παράδειγμα, να διευκολυνθεί ο οδηγός να ξεκινήσει το όχημα σε βαθύ χιόνι ή να διασχίσει μια επιφάνεια με επικίνδυνο μαύρο πάγο.



Εικόνα



Οι παραπάνω τεχνολογίες υποστηρίζονται από ένα νέο ελαστικό με διαφορετικές ζώνες πέλματος. Ανάλογα με την πίεση του ελαστικού και το πλάτος της ζάντας, ενεργοποιούνται διαφορετικές ζώνες πέλματος και το ελαστικό υιοθετεί το απαιτούμενο «αποτύπωμα» για την περίσταση. Με αυτόν τον τρόπο, τα χαρακτηριστικά του ελαστικού προσαρμόζονται στις επικρατούσες οδικές συνθήκες ή στις προτιμήσεις του οδηγού.
Πηγή:Λουκάς Παπαλάμπρος-zougla.gr

update
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Αντιολισθητικά λάστιχα από το μέλλον


Η Φιλανδική εταιρία Nokian Tyres παρουσιάζει ένα πρωτότυπο των επαναστατικών ελαστικών που σχεδιάζει, που φαίνονται σαν να είναι βγαλμένα από τις ταινίες του James Bond. Με το πάτημα ενός κουμπιού, τα λάστιχα βγάζουν μεταλλικά καρφιά, για να βελτιωθεί η πρόσφυσή τους στον παγωμένο δρόμο.
Πηγή:videoman.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6631
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από MacPap »

Ενδιαφέρον
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Η Hankook παρουσιάζει το iFlex, ένα ελαστικό χωρίς αέρα


Εικόνα


Στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2013, η Hankook είχε παρουσιάσει το i-Flex, ένα λάστιχο χωρίς αέρα και ενσωματωμένη ζάντα, με την εταιρία κατασκευής ελαστικών να κάνει ένα βήμα παραπέρα και παρουσιάζει σήμερα μια διαφορετική εκδοχή της ιδέας εκείνης. Πρόκειται για ένα ελαστικό που δεν χρειάζεται αέρα, παρόμοιας φιλοσοφίας με το Tweel της Michelin.

Στόχος της Hankook είναι με το μη πνευματικό ελαστικό της, που ονομάζει iFlex, να φέρει τη τεχνολογία αυτή ένα βήμα πιο κοντά στη παραγωγή. Το iFlex υπόσχεται πως μπορεί να κάνει ότι ακριβώς και ένα παραδοσιακό ελαστικό, αλλά περισσότερες λεπτομέρειες για το θέμα δεν έδωσε η εταιρία. Το μόνο που αναφέρει είναι πως έχει ολοκληρώσει με επιτυχία δοκιμές πορείας, υψηλής ταχύτητας και χειρισμού.

Το συγκεκριμένο ελαστικό είναι το πέμπτο πρωτότυπο της κορεατικής εταιρίας κατασκευής ελαστικών, αποδεικνύοντας πως η ιδέα ενός μη μη-πνευματικού ελαστικού για τα επιβατικά οχήματα του μέλλοντος, είναι κάτι που την απασχολεί ιδιαιτέρως. Το iFlex είναι ανακυκλώσιμο με την εταιρία να δηλώνει πως έχει μια πιο φιλική προς το περιβάλλον κατασκευή. Η παραγωγή του απαιτεί λιγότερη ενέργεια, με την ανακύκλωση του να είναι πιο εύκολη. Ως εκ τούτου, η Hankook μπορεί να μειώσει τη παραγωγή του ελαστικού από 8 σε 4 στάδια. Το πότε η Hankook θα περάσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στον δρόμο, είναι κάτι που δεν το ανακοινώνει για την ώρα.
Πηγή:autoblog.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Ελαστικά μαγνητικού πεδίου, χωρίς αέρα, μεταβλητής πρόσφυσης και άλλες καινοτομίες


Εικόνα


Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία Hankook ετοίμασε ένα εκπληκτικό βίντεο με τα βραβευμένα σχέδια για τα ελαστικά του μέλλοντος που σχεδίασαν φοιτητές βιομηχανικού σχεδίου του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι.

Το ελαστικό Tildread έχει σχεδιαστεί για να παρέχει πιο δυναμική ικανότητα στις στροφές με τη χρήση ελαστικών κλίσης χωρίς αέρα. Χωρίζει τη ρόδα σε τρία παράλληλα τμήματα δαχτυλιδιών, επιτρέποντας στον οδηγό του οχήματος να παίρνει τις στροφές όπως μια μοτοσικλέτα. Καθώς ο τροχός γυρίζει, κάθε τμήμα ατομικά ανυψώνεται ή χαμηλώνει, επιτρέποντας μέγιστη πρόσφυση με το δρόμο. Η ισχύς παρέχεται σε κάθε τμήμα μέσω ενός ηλεκτρικού κινητήρα, επιτρέποντας σε κάθε τμήμα να περιστρέφεται σε διαφορετικούς ρυθμούς ανάλογα με τις ανάγκες.


Εικόνα



Το ελαστικό χωρίς αέρα Motiv αποτελεί μία ιδανική λύση για οδήγηση off-road,
το οποίο προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του ανάλογα με την μορφολογία του εδάφους.

Το eMembrane πρόκειται για ένα υβριδικό ελαστικό, το οποίο σχεδιάστηκε για να παρέχει εξαιρετική οικονομία καυσίμου, αλλά και εξαιρετικά κρατήματα για ζωηρές επιδόσεις,μεταβάλλοντας το προφίλ του και προσαρμόζοντας ανάλογα τη γεωμετρία του.

Το ελαστικό Mag-Trac χρησιμοποιεί την τεχνολογία του μαγνητικού πεδίου για τη δημιουργία κενού χώρου μεταξύ του τροχού και του κομβικού σημείου του οχήματος, επιτρέποντας μία πιο άνετη και ήσυχη οδήγηση.
Πηγή:greekayon.wordpress.com


Εικόνα


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Goodyear AERO


Εικόνα


Η Goodyear στη Γενεύη παρουσίασε ένα νέο ελαστικό το οποίο το ονομάζει AERO και ουσιαστικό είναι ένα προϊόν 2 σε 1. Κι αυτό γιατί μπορεί να λειτουργεί ως συμβατικό ελαστικό, αλλά κι ως κινητήρας για τις πτήσεις των ιπτάμενων αυτοκινήτων!

Για να λειτουργήσει δεν απαιτείται αέρας, μιας και διαθέτει ειδικές ακτίνες οι οποίες στηρίζουν το βάρος του οχήματος, λειτουργώντας παράλληλα κι ως ανάρτηση. Το απίστευτο κι άκρως φουτουριστικό, είναι πως οι ίδιες ακτίνες λειτουργούν, ως οι λεπίδες ενός στροβιλοσυμπιεστή. Η επιστημονική φαντασία συνεχίζεται ακόμα περισσότερο, μιας και το AERO κάνει χρήση μαγνητικών δυνάμεων για μειωμένες τριβές, οι οποίες βοηθούν να αναπτυχθούν υψηλές ταχύτητες περιστροφής που απαιτούνται για την οδήγηση του οχήματος στο έδαφος, ενώ όταν ο τροχός πάρει κλίση, θα μπορεί να σηκώσει ένα όχημα στον αέρα και να το κινήσει προς τα εμπρός.

Στο ιδιαίτερο αυτό ελαστικό, υπάρχουν ειδικοί αισθητήρες οπτικών ινών, οι οποίοι σκανάρουν συνεχώς το δρόμο παρακολουθώντας διαρκώς την κατάσταση του, ενώ όσο κι αν σας κάνει εντύπωση στο AERO, ενσωματώνεται τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, όπου ο επεξεργαστής αναλύσει τα δεδομένα, επιτρέποντας έτσι στο εκάστοτε όχημα που εφαρμόζεται το AERO, να προσαρμοστεί σε μια λειτουργία πτήσης ή οδήγησης – και να προσδιορίσει αλλά και να επιλύσει πιθανά ζητήματα που σχετίζονται με τα ελαστικά προτού αυτά συμβούν.

Κοντινό μέλλον ή σενάριο επιστημονικής φαντασίας ένα τέτοιο ελαστικό;
Πηγή:nextdeal.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Goodyear



Εικόνα


Τα ελαστικά reCharge χρησιμοποιούν ανταλλακτικές δεξαμενές που περιέχουν νέο υλικό για το πέλμα τους.

Μπορεί η φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης να ακυρώθηκε λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά τα νέα αυτοκίνητα και ιδέες συνεχίζουν να διαδίδονται μέσω του διαδικτύου. Ο κατασκευαστής ελαστικών Goodyear συνηθίζει να χρησιμοποιεί τη Γενεύη σαν πλατφόρμα επίδειξης των πιο αλλόκοτων και φουτουριστικών ιδεών του, τις οποίες αποκαλεί «τραβηγμένα concepts».

Το φετινό concept ονομάζεται reCharge και οραματίζεται ένα πλήρες σύστημα τροχού που δημιουργεί δυναμικά το ίδιο του το πέλμα χρησιμοποιώντας υλικό που διαχέεται από ανταλλακτικές υγρές κασέτες. Η βασική ιδέα του τροχού παραμένει ίδια — ένας μόνιμος χώρος χωρίς αέρα, ο οποίος υποστηρίζεται από μία μεταλλική δομή. Το υλικό που έρχεται σε επαφή με το δρόμο θα προεξείχε μέσα από τρύπες στην επιφάνεια του ελαστικού, θυμίζοντας τα παιχνίδια με την πρέσα και την πλαστελίνη.




Goodyear reCharge Concept – Making Tire Changing Easy with Customized Capsules that Renew your Tires


Εφόσον το υλικό του πέλματος προέρχεται από μία αναλώσιμη δεξαμενή, οι οδηγοί θα μπορούσαν να επιλέξουν υλικά με διαφορετική σύνθεση ανάλογα με το οδηγικό τους στυλ, ή με βάση την εποχή του χρόνου. Για παράδειγμα, το σύστημα θα μπορούσε να σερβίρει μία πιο μαλακή και κολλώδη σύνθεση το χειμώνα, βελτιώνοντας την πρόσφυση σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ θα επέλεγε σκληρότερο υλικό για τους θερμότερους μήνες, μειώνοντας την αντίσταση κύλισης.

Και μια που η Goodyear φλερτάρει με την επιστημονική φαντασία στα συγκεκριμένα concepts, η εταιρεία οραματίζεται επίσης την ανανέωση των χρησιμοποιούμενων υλικών, η οποία θα περιλαμβάνει «συνθετικό μετάξι αράχνης» και λάστιχο από πικραλίδα, το οποίο παράγεται από μία συγκεκριμένη ποικιλία του φυτού που μεγαλώνει φυσικά στην Ασία, αλλά μπορεί να αναπτυχθεί οπουδήποτε υπάρχει παρόμοιο κλίμα. Το ελαστικό θα προερχόταν λοιπόν από ανανεώσιμες πηγές, αλλά η σχετική έλλειψη πρώτων υλών αυτή τη στιγμή θα αποτελούσε πρόκληση για την παραγωγή του στην απαιτούμενη κλίμακα.



The Goodyear Eagle-360 concept tyre

Αν και μερικά από τα υλικά του reCharge θα μπορούσαν να κάνουν την εμφάνιση τους μέσα στην επόμενη δεκαετία, είναι πιθανό ότι το πλήρες concept δε θα φτάσει ποτέ στην αγορά. Ανάμεσα σε παλαιότερα «τραβηγμένα concepts» θα βρείτε το Eagle-360 του 2016, το οποίο θα ενσωματωνόταν στο αυτοκίνητο μέσω μαγνητικής ανύψωσης ώστε να μπορεί να περιστρέφεται ελεύθερα σε κάθε κατεύθυνση. Πράγμα που προφανώς δεν έχει γίνει πραγματικότητα.

Την περασμένη χρονιά, η εταιρεία παρουσίασε το ελαστικό Oxygene, το οποίο είχε μία διαμπερή δομή και μαλακό ελαστικό για να αντλεί νερό από το δρόμο. Στη συνέχεια, το νερό διοχετεύεται σε βρύα που ζούσαν στα πλευρικά τοιχώματα του ελαστικού, παράγοντας οξυγόνο.
Πηγή:automarin.gr



Goodyear Oxygene - a Concept Tire Designed to Support Cleaner and More Convenient Urban Mobility
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3369
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από Johnny »

Continental C.A.R.E


Εικόνα


Η Continental παρουσιάσε το Conti C.A.R.E., ένα ολοκληρωμένο σύστημα τεχνολογίας ελαστικού. Το Conti C.A.R.E. (Connected - Διασυνδεδεμένο/ Autonomous - Αυτόνομο/ Reliable- Αξιόπιστο/ Electrified - Ηλεκτρικό) αντιπροσωπεύει την ιδανικά εναρμονισμένη τεχνολογική διασύνδεση τροχού και ελαστικού και τη δυνατότητα διαχείρισης των επιθυμητών χαρακτηριστικών απόδοσης.

Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι επίσης εναρμονισμένα με τις σύγχρονες απαιτήσεις για την εξέλιξη της ηλεκτρικής και της αυτόνομης οδήγησης. Σε συνδυασμό με την διαδικτυακή εφαρμογή ContiConnect Live, το Conti C.A.R.E. αποτελεί μια ευέλικτη λύση που μπορεί, για παράδειγμα, να προσφέρει ένα μέσο διαχείρισης των ελαστικών, για τους σύγχρονους στόλους robo-taxis, ενισχύοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας το κόστος.

Τα ελαστικά Conti C.A.R.E. διαθέτουν αισθητήρες που είναι ενσωματωμένοι στη δομή του ελαστικού. Οι αισθητήρες παράγουν και συνεχώς αξιολογούν δεδομένα, σχετικά με το βάθος του πέλματος, τις πιθανές βλάβες, τη θερμοκρασία και την πίεση των ελαστικού. Αυτό το σύστημα παρακολούθησης, που ονομάζεται ContiSense, μεταδίδει πληροφορίες, σχετικά με την κατάσταση των ελαστικών στο ContiConnect Live, διευκολύνοντας την αποτελεσματική διαχείριση στόλων εμπορικών οχημάτων.

Το ίδιο καινοτόμος είναι η ιδέα της ενεργού ρύθμισης της πίεσης των ελαστικών, μέσω φυγοκεντρικών αντλιών που είναι ενσωματωμένες στον τροχό. Καθώς το όχημα επιταχύνει, οι φυγόκεντρες δυνάμεις μέσα στον τροχό δρουν στην αντλία για να παράγουν πεπιεσμένο αέρα. Αυτή η τεχνολογία PressureProof διατηρεί την πίεση των ελαστικών συνεχώς στο ιδανικό εύρος και συμβάλλει στην επίτευξη βιώσιμης μείωσης των εκπομπών CO2. Οποιοδήποτε περίσσευμα πεπιεσμένου αέρα αποθηκεύεται σε μια ενσωματωμένη δεξαμενή.

Η τεχνολογία PressureBoost χρησιμοποιεί αυτόν τον αέρα για να προσαρμόζει γρήγορα τις πιέσεις των ελαστικών σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης. Επίσης, σχετικά με τη νέα ιδέα SilentWheel, η Continental θα παρουσιάσει μια τροποποιημένη ζάντα τροχού που θα μειώνει τους κραδασμούς που παράγονται κατά την οδήγηση και θα προσφέρει άριστη ποιότητα οδήγησης.
Πηγή:gocar.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Tα ελαστικά του μέλλοντος

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Εξαιρετική δουλειά. Αυτή είναι η μαγεία στα forums. Η συγκέντρωση γνώσης σε ένα σημείο, ώστε να την βλέπουν και να την μελετούν ο καθένας με τον ρυθμό του.

Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αλλες νέες τεχνολογίες...”