Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Ότι άλλη τεχνολογία θα αλλάξει τη ζωή μας και δεν το ξέρουμε...
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από MacPap »

Οχήματα που χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα ή εναλλακτικές πηγές ενέργειας μόνο ή σε συνδυασμό με παράγωγα του πετρελαίου έχουν κατά καιρούς υπάρξει πολλά.

Μέχρι τον Ιούλιο του 2010 μάλιστα είχαν πουληθεί παγκοσμίως
20,7 εκατομμύρια οχήματα που χρησιμοποιούν πολλών ειδών καύσιμα όπως βενζίνη αναμεμιγμένη με αιθανόλη. Με πρώτη χώρα την Βραζιλία (10,6 εκ) και δεύτερη τις ΗΠΑ (9,3 εκ).
11,2 εκατομμύρια οχήματα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο. Με πρώτη χώρα το Πακιστάν (2,4 εκ) και δεύτερη την Αργεντινή (1,8 εκ)
2,7 εκατομμύρια οχήματα που χρησιμοποιούν αιθανόλη. Με πρώτη χώρα την Βραζιλία (5,7 εκ)
3,1 εκατομμύρια υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα. Με πρώτη χώρα τις ΗΠΑ (1,8 εκ) και δεύτερη την Ιαπωνία (1,1 εκ)

Διαφορετικές πηγές ενέργειας στα αυτοκίνητα

Μηχανή πεπιεσμένου αέρα
Η μηχανή πεπιεσμένου αέρα είναι ένας κινητήρας που ως πηγή ενέργειας χρησιμοποιεί πεπιεσμένο αέρα. Το πρώτο αυτοκίνητο πεπιεσμένου αέρα εφευρέθηκε από τον Γάλλο μηχανικό ονόματι Guy Negre. Υπό συνθήκες ο πεπιεσμένος αέρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την κίνηση των εμβόλων μιας κοινής τροποποιημένης εμβολομηχανής.

Εικόνα Εικόνα

Ηλεκτρικά μπαταρίας
Ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας είανι αυτά που χρησιμοποιούν ως ενέργεια αυτή που είναι στην χημική ενέργεια των μπαταριών που διαθέτουν. Το πρώτο σύγχρονο (1950) ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το Henney Kilowatt μολονότι η ιδέα υπήρχε από το 1890. Το 1960 η General Motors κατασκεύασε το SATURN EV1 που είχε μεγάλη ζήτηση αλλά δεν προχώρησε διότι δεν άρεσε στις εταιρίες πετρελαιοειδών. Τέλος η NIssan ανήγγειλε τον Αύγουστο του 2009 το Nissan LEAF ("Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family Car"). Με επιδόσεις 140 χλμ/ωρα, χρόνο φόρτησης 30 λεπτά και αυτονομία 160 χλμ με μια μπαταρία των 24kwh.

Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Ηλιακά
Τα ηλιακά αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικό οχήματα που κινούνται με ηλιακή ενέργεια η οποία μετατρέπεται σε ηλεκτρική μέσω των ηλιακών συλλεκτών που διαθέτουν. Οι ηλιακοί συλλέκτες, σήμερα δεν μπορούν να προσφέρουν απευθείας την απαιτούμενη ενέργεια σε ένα αυτοκίνητο για να κινηθεί αλλά χρησιμοποιούνται για να επιμηκύνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζοντας τις μπαταρίες τους. Κύριοι εκπρόσωποι αυτών των αυτοκινήτων είναι το Nuna με μέγιστη ταχύτητα 140χλμ/ώρα και το Trev με τελική 120 χλμ/ώρα επιτάχυνση 0-100 10 δεύτερα και ζωή μπαταρίας 250.000.

Εικόνα Εικόνα

Αμμωνίας
Οχήματα με καύσιμο την αμμωνία χρησιμοποιούνται από ερευνητές στον Καναδά με κινητήρες που έχουν τροποποιηθεί ελάχιστα. Μολονότι η αμμωνία ι ίδια είναι τοξική υπολογίζεται ότι είναι λιγότερο επικίνδυνα από το πετρέλαιο και τα παράγωγά του ενώ σαν υπόλοιπο μετά την καύση δίνει μόνο Άζωτο (αδρανές αέριο) και Νερό.

Βιοκαύσιμα
Αιθανόλη (οινόπνευμα)
Το πρώτο εμπορικό όχημα που χρησιμοποίησε αιθανόλη ως καύσιμο ήταν το Ford Model T, που παρήχθη από το 1908 έως το 1927. Η αιθανόλη παράγεται από οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη και σαν καύσιμο θεωρείται οικολογικό αν και κάτι τέτοιο αμφισβητείται από πολλούς λόγω της αποψίλωσης που γίνεται για να φυτευθούν ζαχαρότευτλα.

Εικόνα

Biodiesel
Το κύριο όφελος των κινητήρων που έχουν ως καύσιμο το Diesel είναι ότι έχουν αποδοτικότητα καύσης 44% σε αντίθεση με του βενζινοκινητήρες που φθάνουν μόλις το 25-30%. Το Biodiesel που αποτελείται κυρίως από μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτούσιο σε κάθε ντιζελοκινητήρα χωρίς μετατροπές και εκπέμπει 78% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από το συμβατικό ντίζελ. Τέλος κάποιοι ντιζελοκινητήρες μπορούν με κάποιες μετατροπές να κάψουν ακόμα και 100% φυτικά έλαια και μολονότι το Biodiesel χρησιμοποιείται κυρίως σε οχήματα μαζικής μεταφοράς αν και σε πολλές χώρες υπάρχει και στα βενζινάδικα για κοινά ΙΧ οχήματα.

Βιοαέριο
Συμπιεσμένο βιοαέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί του συμπιεσμένου φυσικού αερίου μετά από καθαρισμό του.

Ανθρακας (κάρβουνο)
Κατά την δεκαετία του 1930 ο Tang Zhongming έκανε μια εφεύρεση προκειμένου να χρησιμοποιηθεί κάρβουνο ως καύσιμο σε αυτοκίνητα. Τα οχήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν στην Κίνα κατά κόρον από τον στρατό λόγο αφθονίας κάρβουνου στην χώρα.

Πεπιεσμένο φυσικό αέριο
Το πεπιεσμένο φυσικό αέριο αποτελείται κυρίως από μεθάνιο και χρησιμοποιείται για καύσιμο κινητήρων εσωτερικής καύσεως αντί της βενζίνης.

Εικόνα

Υδρογόνο
Ένα αυτοκίνητο υδρογόνου είναι ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως κύρια πηγή ενέργειας. Το υδρογόνο χρησιμοποιείται με δύο τρόπους. Την κοινή καύση όπου χρησιμεύει σαν κοινό καύσιμο και τις κυψέλες μετατροπής όπου μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία στη συνέχεια κινεί ένα ηλεκτρικό κινητήρα. Και στις δύο περιπτώσεις το μόνο υποπροϊόν κατά την χρήση του υδρογόνου είναι νερό.
Ένας μικρός αριθμός πρωτοτύπων αυτοκινήτων υδρογόνου υπάρχουν σήμερα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται έρευνες για να καταστεί η τεχνολογία βιώσιμη. Ας σημειωθεί πως ένας κοινός κινητήρας εσωτερικής καύσης, που συνήθως καίει βενζίνη ή ντίζελ, μπορεί να μετατραπεί για να χρησιμοποιεί υδρογόνο. Ωστόσο, η αποτελεσματικότερη χρήση του υδρογόνου είναι με κυψέλες καυσίμου και ηλεκτρικούς κινητήρες. Το υδρογόνο αντιδρά με το οξυγόνο μέσα στα κυψέλες καυσίμων παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια για τον ηλεκτρικό κινητήρα.

Εικόνα Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Υγρό Άζωτο
Με την υγροποίηση του Αζώτου αποθηκεύεται ενέργεια σε αυτό. Στην συνέχεια κατά την εξαέρωση του υγρού αζώτου σε ένα εμβολοκινητήρα ή τουρμπίνα απελευθερώνεται η απαραίτητη ενέργεια για να κινηθεί το όχημα. Ένα τέτοιο όχημα έχει αυτονομία ίδια με αυτή ενός συμβατικού αυτοκινήτου ενώ μπορεί να ανεφοδιαστεί σε λεπτά.

Υγραέριο
Το υγραέριο αποτελείται από προπάνιο και βουτάνιο ενώ καίγεται σε κοινούς κινητήρες μόνο που έχει μικρότερες εκπομπές διοξείδιο το άνθρακα (CO2). Τα αυτοκίνητα αυτά μπορούν να έχουν δύο πηγές καυσίμου (βενζίνη και αέριο)

Εικόνα

Ατμός
Ένα αυτοκίνητο ατμού είναι ένα αυτοκίνητο που έχει μια ατμομηχανή. Το ξύλο, κάρβουνο, η αιθανόλη, ή άλλα καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία ατμού. Το κακό είναι πως με αυτούς του κινητήρες εξωτερικής καύσης αν και η απόδοση του ατμού σε τουρμπίνες φτάνει τα 60 % πρακτικά όταν χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα με πιστόνια η απόδοση είναι μόλις 5-8%. Παρόλα αυτά κάποια έφταναν ταχύτητες της τάξεως των 160 χλμ/ώρα. Το πιό γνωστό παράδειγμα τέτοιου αυτοκινήτου ήταν το Stanley Steamer.

Εικόνα

Ξύλο
Κατά τον Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο χρησιμοποιήθηκε λόγο έλλειψης πετρελαίου ένα σύστημα το οποίο έβγαζε αέριο από ξύλο και αυτό μετά καιγόταν σε ένα κοινό κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Είχαν το παρατσούκλι Gasogen.

Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Μεικτά καύσιμα
Οχήματα μεικτών καυσίμων ονομάζονται αυτά που καίνε δυο ή περισσοτέρων ειδών καύσιμα. Τέτοια επί παραδείγματι είναι αυτά που χρησιμοποιούν υγραέριο και βενζίνη. Είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα σε Βραζιλία και ΗΠΑ.

Εικόνα

Υβριδικά
Ως τέτοια ορίζονται τα αυτοκίνητα που διαθέτουν περισσότερα του ενός συστήματα κίνησης. Τα γνωστότερα και πλέον διαδεδομένα είναι αυτά που διαθέτουν ένα βενζινοκινητήρα και ηλεκτρομοτέρ. Αν και πλέον στο παιγνίδι έχουν μπει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Chevrolet με το Volt, οι γνωστότεροι εκπρόσωποι αυτού του τύπου οχημάτων είναι το Prius της Toyota και το Insight της Honda.

Εικόνα Εικόνα Εικόνα

Αυτά και ελπίζω να μην σας κούρασα... ;)

Φιλικά Κώστας


Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από enias »

Πολύ ενδιαφέρον... :P
Αινείας
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από rasPUTIN »

MacPap έγραψε:Ηλεκτρικά μπαταρίας
Ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας είανι αυτά που χρησιμοποιούν ως ενέργεια αυτή που είναι στην χημική ενέργεια των μπαταριών που διαθέτουν. Το πρώτο σύγχρονο (1950) ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το Henney Kilowatt μολονότι η ιδέα υπήρχε από το 1890. Το 1960 η General Motors κατασκεύασε το SATURN EV1 που είχε μεγάλη ζήτηση αλλά δεν προχώρησε διότι δεν άρεσε στις εταιρίες πετρελαιοειδών. Τέλος η NIssan ανήγγειλε τον Αύγουστο του 2009 το Nissan LEAF ("Leading, Environmentally Friendly, Affordable, Family Car"). Με επιδόσεις 140 χλμ/ωρα, χρόνο φόρτησης 30 λεπτά και αυτονομία 160 χλμ με μια μπαταρία των 24kwh.
Ξεκινώντας ἀπὸ Ἀθήνα γιὰ Λευκάδα πρέπει νὰ ἐπαναφορτίσει ὁ ὁδηγὸς κάπου μεταξὺ Κορίνθου-Πάτρας. Μετὰ τὸ Ἀντίρριο θὰ χρειαστεῖ δεύτερη ἐπαναφόρτιση. Α'τὸ σημαίνει μία ὤρα χαμένη στὸν δρόμο.
Ὄταν ἔρθει τέτοιο πράγμα στὴν Ἑλλάδα μπορεῖ νὰ ἔχουμε αὐτοκινητόδρομο στὴν διαδρομὴ Ἀθήνα-Ἀμφιλοχία. Ἀν θεωρήσουμε ὄτι ἔχουμε σταθερὴ ταχύτητα 120χ.α.ω. τότε τὰ 160 χιλιόμετρα διανύονται σὲ 80 λεπτά. Ἄρα ἔχουμε 80 λεπτὰ ὀδήγηση καὶ 30 λεπτὰ φόρτιση. Ἐκτὸς ἀν σταματάμε στὸ ... ... μπαταριάδικο (διότι δὲν θὰ χρειαζόμαστε βενζινάδικο, ἐκτὸς ἀν πρόκειται τὸ πρατήριο καυσίμων νὰ ἐξυπηρετεῖ καὶ ἠλεκτρικὰ αὐτοκίνητα) καὶ ἀλλάζουμε τὴν μπαταρία. Νὰ ἀφήνουμε τὴν ἐκφορτισμένη καὶ νὰ παίρνουμε ἄλλη πλήρως φορτισμένη.
MacPap έγραψε:Ηλιακά
Τα ηλιακά αυτοκίνητα είναι ηλεκτρικό οχήματα που κινούνται με ηλιακή ενέργεια η οποία μετατρέπεται σε ηλεκτρική μέσω των ηλιακών συλλεκτών που διαθέτουν. Οι ηλιακοί συλλέκτες, σήμερα δεν μπορούν να προσφέρουν απευθείας την απαιτούμενη ενέργεια σε ένα αυτοκίνητο για να κινηθεί αλλά χρησιμοποιούνται για να επιμηκύνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φορτίζοντας τις μπαταρίες τους. Κύριοι εκπρόσωποι αυτών των αυτοκινήτων είναι το Nuna με μέγιστη ταχύτητα 140χλμ/ώρα και το Trev με τελική 120 χλμ/ώρα επιτάχυνση 0-100 10 δεύτερα και ζωή μπαταρίας 250.000.
Μόνο ποὺ ὁ ἤλιος δὲν εἶναι πάντα διαθέσιμος. Ἄρα ἀμιγῶς ἡλιακὸ αὐτοκίνητο μάλλον δὲν εἶναι πρακτικό. Ἐκτὸς ἀν οἰ ἡλιακοὶ συλλέκτες τοποθετηθοῦν σὲ ἠλεκτρικὸ αὐτοκίητο. Τὶς ἡλιόλουστες μέρες ἡ αὐτονομία θὰ ὑπερβαίνει τὰ 160 χιλιόμετρα.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6649
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από MacPap »

Στον χώρο φόρτισης ων μπαταριών έχουν γίνε άλματα τελευταίως. Έχουν φτάσει σε σημείο να φορτίζουν μπαταρίες τάξεως αυτοκινήτου σε 3-4 λεπτά. Αλλά είδομεν που θα φτάσει αυτό. Πάντως γνώμη μου αν και όχι ειδικός στο θέμα θεωρώ πως η μόνη λύση είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζονται από το δίκτυο.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από athanatos »

MacPap έγραψε:... Πάντως γνώμη μου αν και όχι ειδικός στο θέμα θεωρώ πως η μόνη λύση είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζονται από το δίκτυο.
Αυτό όμως σημαίνει, ότι αντί να βγάζουν καυσαέρια τα αυτοκίνητά μας, θα βγάζουν τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, αφού στη χώρα μας καίμε ακόμα λιγνίτη.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από enias »

athanatos έγραψε:
MacPap έγραψε:... Πάντως γνώμη μου αν και όχι ειδικός στο θέμα θεωρώ πως η μόνη λύση είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζονται από το δίκτυο.
Αυτό όμως σημαίνει, ότι αντί να βγάζουν καυσαέρια τα αυτοκίνητά μας, θα βγάζουν τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, αφού στη χώρα μας καίμε ακόμα λιγνίτη.
Σωστός! Αυτό θέλει ΑΠΕ ή πυρηνική ενέργεια.
Αινείας
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Τα τελευταία σας ποστ σε μορφή video.

Παρακαλώ δείτε απο 4:50 εως 6:10
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Η απάντηση είναι το υδρογόνο.
Αυτοκίνητα με γεννήτρια ρεύματος. Τα γεμίζεις με υδρογόνο (αέριο) και το μετατρέπει σε ρεύμα. Μόνο ηλεκτροκινητήρας, άρα δεν είναι υβριδικό, χωρίς την ύπαρξη μπαταριών που αυξάνουν κατα πολύ το βάρος, και το μόνο "καυσαέριο" είναι καθαρό νεράκι.

Το αρνητικό είναι οτι πρέπει να δημιουργηθεί παγκοσμίως δίκτυο πωλήσεως υδρογόνου στα πρατήρια βενζίνης...

πχ
automobiles.honda.com
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4885
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Νομίζω ὄτι δὲν εἶναι τόσο ἀπλὰ τὰ πράγματα. Τὸ ὑδργόνο δὲν εἶναι ασφαλὲς, ὁ κίνδυνος ἐκρήξεως εἶναι μεγάλος.
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από enias »

Επίσης οτι το υδρογόνο δεν υπάρχει στη φύση. Αν δεν κάνω λάθος (η χημεία δεν ήταν ποτέ το φόρτε μου) πρέπει να παραχθεί απο το νερό με ηλεκτρόλυση, και αυτό και πάλι απαιτεί ενέργεια.
Αινείας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αλλες νέες τεχνολογίες...”