Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Ότι άλλη τεχνολογία θα αλλάξει τη ζωή μας και δεν το ξέρουμε...
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από enias »

Επανέρχομαι στο θέμα έπειτα απο λίγη μελέτη στα συστήματα υγραεριοκίνησης.
MacPap έγραψε:
enias έγραψε:... η πίεση υποβιβάζεται σε κατω της 1 ατμοσφαιρας (υποπίεση) οπότε και το σωληνάκι να κοπεί αντι να βγεί αέριο, θα ρουφήξει αέρα, επομένως το αμάξι μάλλον θα σβήσει...
Το αμάξι θα σβήσει σύμφωνοι. Παρόλα αυτά αφού σβήσει δεν καταλαβαίνω πως μπορεί να διατηρηθεί η υποπίεση σε θερμοκρασία περιβάλλοντος όταν ένα υλικό είναι πτητικό (δηλαδή μετατρέπεται σε αέριο) υπό αυτές τις συνθήκες?
Οφείλω κατ' αρχήν να διορθώσω τον εαυτό μου. Το αέριο μεταφέρεται απο το πίσω μέρος όπου βρίσκεται η φιάλη με υψηλή πίεση κοντά στις 6 ατμόσφαιρες μέχρι τον χώρο του κινητήρα όπου ο υποβιβαστής πίεσης (αποκαλείται και "πνεύμονας") το κατεβάζει αρχικά στην 1 ατμόσφαιρα και κάτι και έπειτα στο τελευταίο στάδιο, δηλαδή την μεταφορά του στον αναμείκτη αέρα-γκαζιού σε 0,6 ατμόσφαιρες (υποπίεση).

Αυτά όταν ο κινητήρας είναι σε λειτουργία και μάλιστα με τροφοδοσία γκαζιού. Οταν ο κινητήρας είναι σβηστός ή το αμάξι κινείται με βενζίνη, μια ηλεκτροβαλβίδα διακόπτει την παροχή του γκαζιού. (σε κάποιο σημείο, πριν τον πνεύμονα).

Μια ακόμα ενδιαφέρουσα βαλβίδα άποψη ασφάλειας, είναι η βαλβίδα εκτόνωσης κοντά στη φιάλη η οποία αφήνει μια ποσότητα αερίου να διαρρεύσει έξω απο το όχημα σε περίπτωση που η πίεση στο εσωτερικό της φιάλης ξεπεράσει κάποια όρια, κυρίως λόγω υψηλής θερμοκρασίας που εξαερώνει το υγρό και το κάνει αέριο αυξάνοντας τον όγκο του. Η φιάλη το αντιλαμβάνεται γιατί έχει έναν αισθητήρα που φροντίζει ο όγκος του αερίου να μην ξεπεράσει το 80% του όγκου της φιάλης. Οταν το ξεπεράσει, ανοίγει η βαλβίδα εκτόνωσης.


Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από MacPap »

Ηθικό συμπέρασμα ΔΕΝ καπνίζουμε κοντά σε Ταξί το καλοκαίρι :lol:
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από athanatos »

enias έγραψε: ..σε 0,6 ατμόσφαιρες (υποπίεση)...
Απ’ ότι ξέρω, υποπίεση είναι από -0,1 bar και κάτω.

Εικόνα
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από enias »

athanatos έγραψε:
enias έγραψε: ..σε 0,6 ατμόσφαιρες (υποπίεση)...
Απ’ ότι ξέρω, υποπίεση είναι από -0,1 bar και κάτω.
Εξ ορισμού, οποιαδήποτε πίεση κάτω της 1atm λέγεται υποπίεση.
Ισχύει όμως και αυτό:

"Υπάρχουν διάφοροι τύποι πνευμόνων με ανάλογο βαθμό υποβιβασμού της πίεσης του υγραερίου. Αξιοσημείωτο είναι οτι ο πνεύμονας, στην τελική φάση υποβιβασμού τροφοδοτεί τον κινητήρα με υγραέριο πίεσης 0,6atm (δηλαδή μικρότερης της ατμοσφαιρικής). Αυτό σημαίνει οτι αν κατα τη μεταφορά του υγραερίου στις σωληνώσεις παρουσιαστεί κάποια διαρροή, το υγραέριο δεν θα διαρρέει, αλλα αντίθετα ο ατμοσφαιρικός άερας με μεγαλύτερη πίεση θα εισέλθει στο κύκλωμα"

πηγη: ΚΑΡΑΜΠΙΛΑΣ ΠΕΤΡΟΣ, "Injection, Καταλύτες και αναλυτές καυσαερίων-Εισαγωγή στην καταλυτική τεχνολογία με ηλεκτρονικό ψεκασμό", Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου, 2004
Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από MacPap »

enias έγραψε:... παρουσιαστεί κάποια διαρροή, το υγραέριο δεν θα διαρρέει, αλλα αντίθετα ο ατμοσφαιρικός άερας με μεγαλύτερη πίεση θα εισέλθει στο κύκλωμα...
Ναι όλα αυτά σωστά για το κύκλωμα μετά τον "πνεύμονα" Πρίν όμως?
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από enias »

MacPap έγραψε:
enias έγραψε:... παρουσιαστεί κάποια διαρροή, το υγραέριο δεν θα διαρρέει, αλλα αντίθετα ο ατμοσφαιρικός άερας με μεγαλύτερη πίεση θα εισέλθει στο κύκλωμα...
Ναι όλα αυτά σωστά για το κύκλωμα μετά τον "πνεύμονα" Πρίν όμως?
Σωστά το λες. Για το "πρίν" μάλλον δεν έχει προβλεφθεί τίποτα, τουλάχιστον όταν ο κινητήρας είναι αναμμένος, γιατι όπως είπαμε πρίν, όταν είναι σβηστός ή το αμάξι πάει με βενζίνη, τοτε υπάρχει ηλεκτροβαλβίδα που κόβει την παροχή.

Ίσως η διαρροή εκτός χώρου κινητήρα να μην έχει και πολύ σημασία μιας και το αέριο φεύγει στον αέρα και δεν υπάρχει κάτι για να προκαλέσει ανάφλεξη. Αλλιώς πιστεύω οτι θα υποβίβαζαν την πίεση απο την φιάλη.(εικασίες κάνω εδώ)
Αινείας
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από athanatos »

enias έγραψε:Εξ ορισμού, οποιαδήποτε πίεση κάτω της 1atm λέγεται υποπίεση.
Έχω φάει τον κόσμο να βρω τον ορισμό της υποπίεσης. Έχει κάποιος καμία έγκυρη πηγή;
enias έγραψε:...τροφοδοτεί τον κινητήρα με υγραέριο πίεσης 0,6atm (δηλαδή μικρότερης της ατμοσφαιρικής).
Εδώ το 0,6 atm γιατί αναφέρεται ως πίεση;
enias έγραψε:Αυτό σημαίνει οτι αν κατα τη μεταφορά του υγραερίου στις σωληνώσεις παρουσιαστεί κάποια διαρροή, το υγραέριο δεν θα διαρρέει, αλλα αντίθετα ο ατμοσφαιρικός άερας με μεγαλύτερη πίεση θα εισέλθει στο κύκλωμα"
Αυτό συμβαίνει σε όλους τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες ανεξάρτητα τι καύσιμο καίνε.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από athanatos »

Πάντως, άσχετα με την υποπίεση και την πίεση, δεν ξέρω πόσο ασφαλές είναι να τοποθετήσει κάποιος στο αυτοκίνητό του σύστημα υγραερίου. Θα προτιμούσα να είναι εργοστασιακό.
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από athanatos »

Σε συνήθη καθημερινά περιστατικά συγκρούσεων, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έχει αναφερθεί κανένα πρόβλημα από ανάφλεξη υγραερίου ή έκρηξη της δεξαμενής. Τα ασφαλιστικά συστήματα της εγκατάστασης είναι υπερ-επαρκή και σε περίπτωση σύγκρουσης, απομονώνεται η δεξαμενή υγραερίου από το υπόλοιπο σύστημα. Σε περίπτωση ισχυρής σύγκρουσης, που θα έχει ως αποτέλεσμα τη σύνθλιψη του οχήματος, δεν αποκλείεται να σκάσει η δεξαμενή, λόγω της εξωτερικής συμπίεσης. Σε περίπτωση φωτιάς, υπάρχει ενσωματωμένη στη δεξαμενή αυτόματη βαλβίδα εκτόνωσης, που όταν αυξάνεται η πίεση εσωτερικά της δεξαμενής, απελευθερώνει κατά διαστήματα υγραέριο στην ατμόσφαιρα, το οποίο ναι μεν αναφλέγεται, αλλά η φωτιά δεν περνά στη δεξαμενή. Συμπερασματικά, το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι του ιδίου επιπέδου ασφάλειας όσο και το σύστημα με βενζίνη.

Αυτά αναφέρει ο κ. Χρήστος Γκλαβόπουλος, Δικαστικός Πραγματογνώμονας, σε συνέντευξη στο autotriti.gr. www.autotriti.gr/data/magazine/viewthem ... _25808.asp
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Εναλλακτικές πηγές ενέργειας στην αυτοκίνηση...

Δημοσίευση από MacPap »

Εγώ από φωταέρια και υγραέρια ΔΕΝ ξέρω. :lol:

Ξέρω όμως πολλά περί καταδύσεων και ιδιαίτερα περί αυτόνομης κατάδυσης.

Στο επίπεδο της επιφάνειας της θάλασσας επικρατεί πίεση 1 Ατμόσφαιρα. Είναι δηλαδή η πίεση που εξασκεί η γήινη ατμόσφαιρα στα αντικείμενα και οφείλεται στο βάρος του αέρα που περιβάλλει την Γη. Είναι γνωστό πως κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας η πίεση αυξάνεται περίπου 1 ατμόσφαιρα ανά 10 μέτρα βάθους (αυτό είναι γνωστό ως υδροστατική πίεση). Είναι απαραίτητο να μπορούμε να κάνουμε υπολογισμούς με την πίεση και θερμοκρασία διότι με αυτό βρίσκουμε καταναλώσεις αερίων και χρόνους παραμονής σε κάποιο βάθος κλπ.

Υποπίεση καθώς και Υπερπίεση λοιπόν είναι μεγέθη σχετικά δίοτι προυποθέτουν οτι υπάρχει ενα σημείο αναφοράς. Εν προκειμένω μιά πίεση με την οποία θα συγκρίνουμε αυτή την οποία μελετάμε.

ΑΝ λοιπόν πάρουμε ως σημείο αναφοράς την 1 ατμόσφαιρα αυτό δηλαδή που επικρατεί συνήθως γύρω μας τότε εξ ορισμού ότι είναι πάνω από την μία ατμόσφαιρα είναι υπερπίεση και ότι είναι λιγότερο από μία ατμόσφαιρα είναι υποπίεση.

Το πρόβλημα στην κατανόηση προκύπτει από το γεγονός πως ότι είναι κάτω από μία ατμόσφαιρα το εκφράζουμε συνήθως σε κλάσματα της ατμόσφαιρας (πχ 0,6 atm), ενώ ότι είναι πέραν της μίας ατμόσφαιρας το μετράμε αγνοώντας την 1 ατμόσφαιρα της πίεσης που υπάρχει από την φύση. Έτσι όταν λέμε 1,6 ατμόσφαιρες συνήθως εννοούμε υπερπίεση (δηλαδή 1 την ατμοσφαιρική πίεση + 1,6). Τα πιεσόμετρα (μανόμετρα) που χρησιμοποιούμε παίρνουν ως μηδέν την 1 ατμόσφαιρα αφού έτσι και αλλιώς αυτό που ενδιαφέρει είναι η διαφορά με το σημείο αναφοράς.

Ελπίζω να μην μπερδεψα τα πράγματα περισσότερο απ ότι ήθελα ( :twisted: )

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αλλες νέες τεχνολογίες...”