Χωλαίνει το όραμα της «Γερμανίας του Νότου»
Οι εξαγωγές της Ισπανίας αυξάνονται χωρίς να δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Τους τελευταίους μήνες οι δηλώσεις του ισπανού πρωθυπουργού Μαριάνο Ραχόι και των αρμοδίων για την οικονομία και την ανάπτυξη υπουργών της κυβέρνησης διανθίζονται συχνά με αναφορές στο «γερμανικό μοντέλο», στην ανάγκη «ενίσχυσης του εξαγωγικού χαρακτήρα» της παραγωγής και στην «υιοθέτηση ενός άλλου δρόμου» για την ανόρθωση της οικονομίας.
«Ο Ραχόι ονειρεύεται να μετατρέψει την Ισπανία σε μια Γερμανία του Νότου» σημειώνει εύστοχα ο γαλλικός «Monde» σε πρόσφατο άρθρο του. Τα στατιστικά βεβαιώνουν ότι οι επιδόσεις της Ισπανίας στον κλάδο των εξαγωγών είναι αξιοθαύμαστες, με δεδομένο ότι η εγχώρια οικονομία αλλά και το μεγαλύτερο μέρος των χωρών της ευρωζώνης βρίσκονται σε ύφεση.
Οι ισπανικές εξαγωγές κατέγραψαν άνοδο 17% το 2010 και 15% την περασμένη χρονιά, ενώ αντίστοιχη τάση εκτιμάται ότι θα σημειωθεί και το τρέχον έτος. Αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, η Μαδρίτη θα πλησιάσει πράγματι το γερμανικό μοντέλο. Η Γερμανία συγκαταλέγεται στις (ελάχιστες) χώρες που διατηρούν υψηλά ποσοστά ανάπτυξης των εξαγωγών, αντίθετα με τη Γαλλία και την Ιταλία.
Δεν είναι όμως αυτή η μόνη αλήθεια των αριθμών. Μια πιο αναλυτική ματιά στα στοιχεία δείχνει ότι «οι θαυμαστές επιδόσεις των ισπανικών εξαγωγών» τις οποίες αρέσκεται να υπενθυμίζει ο Ραχόι οφείλονται κατά κύριο λόγο στον τριτογενή τομέα των υπηρεσιών και συνδέονται αποκλειστικά με τους μεγάλους ομίλους: ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Telefonica, η εταιρεία πετρελαιοειδών και ενέργειας Repsol, οι τράπεζες Santander και BBVA, ο όμιλος ενδυμάτων Inditex και η κατασκευαστική ACS εμφανίζουν πολύ θετικά αποτελέσματα μειώνοντας το εμπορικό έλλειμμα της χώρας. Ωστόσο αυτές οι επιχειρήσεις αντιπροσωπεύουν ένα δυσανάλογα μικρό ποσοστό της μισθωτής εργασίας στη χώρα. Αντίθετα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν περισσότερους από 15 εκατ. εργαζομένους (επί συνόλου 23 εκατ. οικονομικά ενεργού πληθυσμού) δυσκολεύονται να βρουν μια ασφαλή «έξοδο κινδύνου από την κρίση» στο εξωτερικό. Με άλλα λόγια, τα 5,7 εκατομμύρια άνεργοι δεν έχουν και πολλά να επωφεληθούν από την καμπάνια της κεντροδεξιάς κυβέρνησης υπέρ των «made in Spain» προϊόντων. «Ο δρόμος γι' αυτούς παραμένει μακρύς» συμπεραίνει ο «Monde».
πηγή: Το Βήμα
Δεν μου κάνει εντύπωση. Άλλωστε είναι γνωστό, οτι οι δραστηριότητες έντασης κεφαλαίου, μπορούν να προκαλέσουν άνοδο του ΑΕΠ χωρίς απαραίτητα να προκαλέσουν αύξηση της απασχόλησης. Ακριβώς όπως η ενέργεια απο τις ΑΠΕ. Προφανώς μιλάμε για μια ανάπτυξη μακρυά απο αυτό που φαντάζονται ορισμένοι ως "Γερμανία του Νότου".
Χωλαίνει το όραμα της «Γερμανίας του Νότου»
Ο χώρος για την σάτυρα και τους σχολιασμούς των πολιτικών δρώμενων στην Ελλάδα...
-
- Δημοσιεύσεις: 2050
- Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46
Επιστροφή στο “Πολιτικό καφενείο...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...