Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση ατυχήματος με το Αυτοκίνητο

Χώρος συζητήσεων που αφορούν Νομικά & Διαδικαστικά θέματα...
Απάντηση
angello
Δημοσιεύσεις: 149
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 23:23

Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση ατυχήματος με το Αυτοκίνητο

Δημοσίευση από angello »

e- insure.gr
online insurance services


Πέρα από την οριζόμενη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσει ο ασφαλισμένος σύμφωνα με τους γενικούς και τους ειδικούς όρους στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο της εκάστοτε ασφαλιστικής εταιρίας παραθέτουμε τα κάτωθι ως συμπληρωματικά στοιχεία που θα πρέπει να γνωρίζει ο ασφαλισμένος. Το κείμενο της παρούσας σελίδας έχει γενικό ενημερωτικό χαρακτήρα.

Αμέσως μετά το ατύχημα κάνουμε οποιαδήποτε αναγκαία ενέργεια ώστε εάν υπάρχουν τραυματισμένοι να τύχουν κατάλληλης ιατρικής φροντίδας.

Ασφαλίζουμε το όχημά μας ώστε να μην εμποδίζει την κυκλοφορία. Εάν αυτό δεν είναι δυνατόν, προσέχουμε τις κινήσεις μας μέσα στον δρόμο.

Τοποθετούμε (όπως είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε) προειδοποιητικό τρίγωνο ασφαλείας σε ικανή απόσταση από το όχημά μας. Εάν το όχημά μας έχει ακινητοποιηθεί και εμποδίζει την κυκλοφορία, τοποθετούμε τρίγωνο πριν και μετά το όχημά μας ώστε να ενημερώνονται οι επερχόμενοι οδηγοί και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Εάν υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί, δεν μετακινούμε τα οχήματα από την θέση τους πριν έλθει η Τροχαία.

Συνεργαζόμαστε με τους υπολοίπους εμπλακέντες στην ζημία για την ανταλλαγή των στοιχείων. Καταγράφουμε ονόματα και τηλέφωνα από τους αυτόπτες μάρτυρες. Καταγράφουμε τους αριθμούς κυκλοφορίας των εμπλακέντων οχημάτων, το χρώμα τους, τον τύπο τους και την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είναι ασφαλισμένα. Καταγράφουμε τα στοιχεία των οδηγών, την διεύθυνσή τους και τα τηλέφωνά τους. Ζητούμε να δούμε τα διπλώματα οδήγησής τους και σημειώνουμε την ημερομηνία έκδοσης. Εάν οι οδηγοί είναι διαφορετικοί από τους ιδιοκτήτες σημειώνουμε και τα στοιχεία των ιδιοκτητών. Καταγράφουμε τα στοιχεία των συνεπιβαινόντων στα άλλα οχήματα και τα τηλέφωνά τους.

Δεν αποδεχόμαστε ευθύνη. Δεν δεχόμαστε να πληρώσουμε για οτιδήποτε μας ζητηθεί από τους άλλους εμπλακέντες πριν συνεννοηθούμε με την ασφαλιστική μας εταιρεία. Εάν πιεζόμαστε να δώσουμε υπεύθυνη δήλωση (χωρίς αυτό να είναι υποχρεωτικό) την δίνουμε, βεβαιώνοντας μόνο ότι η σύγκρουση έγινε μεταξύ των συγκεκριμένων εμπλακέντων οχημάτων χωρίς να αναγράφουμε ευθύνη. Παράλληλα, ζητούμε υπεύθυνη δήλωση και από τους οδηγούς των άλλων οχημάτων.

Κάνουμε σκαρίφημα με τις θέσεις των οχημάτων πριν και μετά την σύγκρουση. Σημειώνουμε στο σκαρίφημα τις ονομασίες των οδών και την ύπαρξη οποιονδήποτε προειδοποιητικών πινακίδων επί της οδού. Σημειώνουμε την ώρα και την ημερομηνία του ατυχήματος.

Καλούμε την Τροχαία και ζητούμε αντίγραφο του δελτίου συμβάντος που θα γραφεί επί τόπου από το αστυνομικό όργανο. Δεν ζητούμε από το αστυνομικό όργανο να μας δώσει την γνώμη του παρά, περιγράφουμε ψύχραιμα τα γεγονότα και τις κινήσεις των οχημάτων προ συγκρούσεως. Προσέχουμε την περιγραφή που θα δώσουν και οι οδηγοί των υπολοίπων οχημάτων που ενεπλάκησαν στην σύγκρουση. Εάν υπάρχουν αυτόπτες ζητούμε να σημειωθούν τα στοιχεία τους στο δελτίο συμβάντος. Ελέγχουμε το δελτίο συμβάντος (πριν το παραλάβουμε) εάν έχει συμπληρωθεί σωστά. Σημειώνουμε εάν το αστυνομικό όργανο διαπίστωσε κάποιες παραβάσεις και έδωσε κλήσεις σε κάποιον από τους εμπλεκόμενους και ενημερώνουμε την ασφαλιστική μας εταιρεία.

Ενημερώνουμε τηλεφωνικά και αμέσως την ασφαλιστική μας εταιρεία (ή τον ασφαλιστή μας) για το συμβάν. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η ασφαλιστική εταιρία θα αποστείλει εκπρόσωπό της στον τόπο του ατυχήματος, σε σύντομο ανάλογα με τις συνθήκες διάστημα, ο οποίος θα καταγράψει τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να γίνει επί τόπου η δήλωση ζημίας από μέρους των ασφαλισμένων η ασφαλιστική κάλυψη αυτή υπάρχει στα ασφαλιστήρια συμβόλαια κλάδου αυτοκινήτου των περισσότερων ασφαλιστικών εταιριών και ονομάζεται ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ. Σε διαφορετική περίπτωση (μη ύπαρξης της εν λόγω κάλυψης) μεταβαίνουμε στην έδρα της ασφαλιστικής εταιρίας (ή του ασφαλιστή μας) για να κάνουμε δήλωση ατυχήματος. Έχουμε υπόψη ότι η δήλωση ζημίας δεν δεσμεύει την ασφαλιστική εταιρεία να προβεί σε αποζημίωση. Είναι σαφές ότι εάν μετά από έρευνά της διαπιστώσει ότι από την εξέλιξη των συνθηκών δεν ευθυνόμαστε, τότε δεν θα προβεί σε αποζημίωση τρίτων αλλά θα βοηθήσει ώστε να αποζημιωθούμε εμείς.

Ενημερώνουμε την ασφαλιστική μας εταιρεία για κάθε απαίτηση ή εξώδικο που πιθανώς λάβουμε από τους εμπλακέντες στην σύγκρουση.

Συνεργαζόμαστε με την ασφαλιστική μας εταιρεία στις έρευνές της, στον διακανονισμό ή στην υπεράσπισή της (και την δικιά μας) σε περίπτωση γενόμενης αγωγής. Κάνουμε ότι χρειάζεται ώστε να προστατέψουμε το όχημά μας από το να πάθει μεγαλύτερη ζημία από αυτή που ήδη έχει υποστεί.

Κρατούμε τις αποδείξεις για τα έξοδα τα οποία κάναμε και που οφείλονται στο παρόν ατύχημα. Αυτές θα χρειαστούν στα επόμενα στάδια διακανονισμού της αποζημίωσης.

Επιτρέπουμε στους πραγματογνώμονες της ασφαλιστικής εταιρείας να επιθεωρήσουν το όχημά μας πριν και κατά την διάρκεια της επισκευής του. Ζητούμε και επιδιώκουμε να είμαστε παρόντες κατά την συνάντηση των πραγματογνωμόνων με τους τεχνίτες επισκευής ώστε να βεβαιωθούμε ότι θα καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με το ύψος της ζημίας, το ποσοστό παλαιότητας σε περίπτωση αντικατάστασης των ανταλλακτικών με καινούργια, κλπ. ώστε να μην έχουμε αργότερα προβλήματα κατά την αποζημίωση μας από την ασφαλιστική εταιρία.

Σε περίπτωση που ζητηθεί από τους πραγματογνώμονες, περιγράφουμε εγγράφως και σε αυτούς τα δεδομένα του συμβάντος.

Προσκομίζουμε στους πραγματογνώμονες αντίγραφα τιμολογίων επισκευής και τους δίνουμε ότι έγγραφο ζητήσουν που σχετίζεται με την απαίτησή μας (είτε αυτή είναι απαίτηση υλικών ζημιών είτε σωματικών βλαβών).

Εάν συγκρουσθούμε με όχημα που φέρει αλλοδαπές πινακίδες κυκλοφορίας, ζητούμε από τον οδηγό του οχήματος την πράσινη κάρτα, την κόβουμε και κρατούμε το σχετικό απόκομμα (ειδικό κουπόνι) που υπάρχει σ'αυτήν. Καλούμε οπωσδήποτε την τροχαία ώστε να καταγράψει το συμβάν. Είναι η βασική απόδειξη για το ατύχημα. Εάν δεν το κάνουμε μας περιμένει ισχυρή ταλαιπωρία. Απευθυνόμαστε αμέσως μετά το ατύχημα στον ασφαλιστή μας ή στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης .Στο ίδιο γραφείο θα απευθυνθούμε και εάν το αλλοδαπό όχημα είναι ανασφάλιστο.

Εάν συγκρουσθούμε με όχημα που φέρει Ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας και είναι ανασφάλιστο, ή εάν το όχημα που με το οποίο συγκρουσθήκαμε είχε κλαπεί ή μας τράκαρε με πρόθεση ή η ασφαλιστική του εταιρεία έχει πτωχεύσει, τότε θα πρέπει να απευθυνθούμε στο Επικουρικό Κεφάλαιο. Το Επικουρικό Κεφάλαιο ενεργεί με τις ίδιες διαδικασίες που ενεργεί κάθε ασφαλιστική εταιρεία. Πολλές ασφαλιστικές εταιρίες δίδουν στα ασφαλιστήρια την κάλυψη σε περίπτωση που το όχημα μας συγκρουστεί με ανασφάλιστο όχημα ώστε να αποζημιωθούμε άμεσα.

Εάν ο οδηγός του άλλου οχήματος φαίνεται ότι είναι μεθυσμένος, επιμένουμε ώστε η ΤΟΤΑ να προχωρήσει σε αλκοτέστ. Εάν αποδειχθεί ότι πραγματικά είναι μεθυσμένος η ασφαλιστική εταιρεία του άλλου οχήματος (εάν έχει ευθύνη για το ατύχημα) έχει υποχρέωση να μας αποζημιώσει. Δεν ενεργούμε "κοινωνικά" και δεν επιτρέπουμε την ασυδοσία δεχόμενοι είτε να δηλωθεί ότι άλλος οδηγούσε το όχημα ή ότι ο άλλος οδηγός τραυματίστηκε ελαφρά και έπρεπε να "φύγει αμέσως" για πρώτες βοήθειες πριν προλάβει να έρθει η ΤΟΤΑ. Θυμόμαστε ανεξίτηλα ότι ο ίδιος ασυνείδητος οδηγός μπορεί αύριο να έχει την ευθύνη για τον θάνατο κάποιου συνανθρώπου μας που μπορεί να είμαστε εμείς.

Εάν εμπλακούμε σε ατύχημα που οφείλεται σε ασυντήρητο δρόμο (λακκούβες κλπ), καλούμε αμέσως την Αστυνομία ώστε να καταγραφεί το συμβάν. Την συντήρηση των εθνικών οδών την έχει το Δημόσιο, των επαρχιακών οδών η Νομαρχία και των δημοτικών ή κοινοτικών οδών ο αντίστοιχος Δήμος ή Κοινότητα. Επειδή οι προαναφερθέντες φορείς δεν αποζημιώνουν εκτός από την περίπτωση που θα υπάρχει απόφαση δικαστηρίου, θα πρέπει αμέσως μετά το συμβάν να συμβουλευτούμε Δικηγόρο. Εάν έχουμε ασφάλιση Νομικής Προστασίας τότε για την εργασία που θα αναλάβει ο Δικηγόρος θα λάβει αμοιβή και έξοδα από την Ασφαλιστική μας εταιρεία χωρίς επιπλέον δικό μας κόστος.

Εάν εμπλακούμε σε ατύχημα που οφείλεται σε κακοτεχνίες του δρόμου εξαιτίας έργων υπό κατασκευή, καλούμε αμέσως την Αστυνομία ώστε να καταγραφεί το συμβάν. Προσέχουμε ώστε στο δελτίο συμβάντων να καταγραφεί πλήρως η σήμανση των εκτελούμενων έργων (προειδοποίηση κλπ). Το έργο (που το έχει αναλάβει κάποιος εργολάβος Δημοσίων έργων) καλύπτεται ασφαλιστικά για αστική ευθύνη. Έτσι, θα πρέπει να ζητήσουμε αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία του εργολάβου.

Τα παραπάνω δεν αναφέρονται μόνο από την ανωτέρω ασφαλιστική αλλά σχεδόν σε όλλες . καλό θα ήταν να τα έχουμε όλοι υπόψην μας :biritses


Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση ατυχήματος με το Αυτοκί

Δημοσίευση από MacPap »

Πολύ καλό μπράβο angello.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Όσα πρέπει να ξέρετε αν εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Όσα πρέπει να ξέρετε αν εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα

Τα τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα αποτελούν πραγματική μάστιγα. Διαβάστε τι πρέπει να κάνετε σε μια σειρά περιπτώσεων

Η ασφάλιση της αστικής ευθύνης έναντι τρίτων από την κυκλοφορία οχημάτων, είναι η πιο διαδεδομένη μορφή ασφάλισης στην Ελλάδα.

Παρ’ όλα αυτά, οι καταναλωτές γνωρίζουν ελάχιστα για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, ενώ διάφορες φήμες που κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα, συμβάλουν στην παραπληροφόρηση και στη περαιτέρω συσκότιση του θέματος.

Στη συνέχεια θα παραθέσουμε ορισμένες βασικές πληροφορίες τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι καταναλωτές:

Υποχρεωτικές καλύψεις

Η ελληνική νομοθεσία υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες τροχοφόρων οχημάτων (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, γεωργικών ελκυστήρων κλπ) να ασφαλίζονται για την αστική τους ευθύνη έναντι τρίτων από ατυχήματα που θα προκληθούν από τα οχήματα τους. Δηλαδή ασφαλιζόμαστε υποχρεωτικά για την περίπτωση που θα προκληθεί από υπαιτιότητα μας κάποιο ατύχημα, οπότε η ασφαλιστική μας εταιρεία θα αποζημιώσει τον αναίτιο τρίτο εμπλεκόμενο. Σήμερα, το όριο ευθύνης των ασφαλιστικών εταιρειών ανέρχεται για τις Σωματικές Βλάβες σε 750.000 € ανά θύμα και για τις Υλικές Ζημιές σε 750.000 € ανά ατύχημα. Αν τυχόν προκαλέσουμε ατύχημα όπου οι ζημιές υπερβαίνουν τα ανωτέρω ποσά, τότε θα πρέπει να καλύψουμε από την τσέπη μας το επιπλέον ποσό.

Προαιρετικές καλύψεις

Όλες οι υπόλοιπες καλύψεις που προσφέρονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες, π.χ. κάλυψη κλοπής, φωτιάς, θραύσης κρυστάλλων κλπ., είναι προαιρετικές, δηλαδή αν και είναι πολύ χρήσιμες, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τις συμπεριλάβουμε στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο μας.

Είναι συχνό το φαινόμενο, όταν κάποιος καταναλωτής ζητήσει από τον Ασφαλιστικό του Πράκτορα ή από την Ασφαλιστική του Εταιρεία, να αφαιρεθεί κάποια κάλυψη από το συμβόλαιο (π.χ. ζημιές από καιρικά φαινόμενα) προκειμένου να μειώσει το κόστος, να του απαντάνε ότι αυτό δεν γίνεται διότι οι καλύψεις αυτές είναι μέρος του «πακέτου» και προσφέρονται όλες μαζί.

Ο καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ότι αυτή η απάντηση είναι παραπλανητική και αποσκοπεί στο να διατηρήσει ψηλά τα έσοδα των εταιρειών. Όλες οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν το συμβόλαιο στις επιθυμίες του καταναλωτή. Αν δείτε ότι επιμένουν στην άρνηση τους, καλό είναι να απευθύνεστε σε άλλη εταιρεία. Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται πολλές ασφαλιστικές εταιρείες και σίγουρα μπορείτε να βρείτε αυτήν που σας ταιριάζει.

Όροι και εξαιρέσεις

Οι περισσότερες Ασφαλιστικές Εταιρείες δίνουν στους πελάτες τους μόνο μια απλή βεβαίωση ασφάλισης, όπου αναφέρονται ονομαστικά οι καλύψεις καθώς και το γνωστό «σήμα» για να το τοποθετήσουμε στο όχημα μας.

Οι καταναλωτές οφείλουν να ζητούν αντίγραφο των Γενικών και Ειδικών Όρων του Ασφαλιστηρίου Συμβολαίου, έτσι ώστε να γνωρίζουν ακριβώς τι τους προσφέρει η κάθε κάλυψη. Π.χ. η κάλυψη για κακόβουλες φθορές μπορεί να συνοδεύεται από εξαίρεση για την περίπτωση που η ζημιά στο όχημα μας προκληθεί κατά τη διάρκεια διαδηλώσεων ή ταραχών.

Έχοντας στα χέρια μας τους Όρους του Συμβολαίου γνωρίζουμε αν οι καλύψεις του Συμβολαίου μας παρέχουν πραγματικό όφελος, ή αν είναι γεμάτες εξαιρέσεις οπότε πληρώνουμε άδικα γι’ αυτές.

Νομική προστασία

Η κάλυψη Νομικής Προστασίας έχει γνωρίσει μεγάλη διάδοση τα τελευταία χρόνια. Το περιεχόμενο της είναι το εξής: σε περίπτωση που προκληθεί κάποιο ατύχημα με το όχημα μας και θεωρούμε ότι δεν φταίμε εμείς αλλά ο άλλος εμπλεκόμενος, η Ασφαλιστική Εταιρεία θα καλύψει τα δικαστικά έξοδα (αμοιβή δικηγόρου, παράβολα δημοσίου κλπ), προκειμένου να κινηθούμε δικαστικώς και να διεκδικήσουμε την αποζημίωση μας.

Αν συνεργαζόμαστε με κάποιον συγκεκριμένο δικηγόρο, μπορούμε να ζητήσουμε από την Ασφαλιστική μας Εταιρεία να αναλάβει αυτός την υπόθεση.

Αν δεν έχουμε δικηγόρο, η Ασφαλιστική μας Εταιρεία θα μας συστήσει κάποιον. Το συμβόλαιο μας θα αναφέρει το όριο κάλυψης, δηλαδή μέχρι ποιο ποσό θα καλύψει η Ασφαλιστική Εταιρεία τα δικαστικά έξοδα (π.χ. μέχρι 3.000 €). Αν κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαμάχης, τα δικαστικά έξοδα ξεπεράσουν αυτό το ποσό, θα υποχρεωθούμε να τα καλύψουμε οι ίδιοι.

Ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα

Στην περίπτωση που κάποιο από τα εμπλεκόμενα οχήματα, δεν είναι ασφαλισμένο (είτε γιατί ο ιδιοκτήτης του αμέλησε να το ασφαλίσει είτε διότι έκλεισε η ασφαλιστική του εταιρεία), τότε το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ, αναλαμβάνει το ρόλο να καλύψει τις ζημιές που τυχόν προκλήθηκαν από υπαιτιότητα του ανασφάλιστου οδηγού. Το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ καλύπτει μόνο τις ζημιές που σχετίζονται με τις υποχρεωτικές καλύψεις (Αστική Ευθύνη για Υλικές Ζημιές και Σωματικές Βλάβες) και όχι ζημιές που σχετίζονται με τις προαιρετικές καλύψεις (π.χ. Κλοπή). Ο αναίτιος οδηγός δεν έχει να φοβάται κάτι αν εμπλακεί σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα.

Θα καλέσει την Τροχαία για να καταγραφεί το συμβάν και στη συνέχεια θα επικοινωνήσει με το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ για να κανονίσει την αποζημίωση του, όπως δηλαδή θα έκανε αν το άλλο όχημα ήταν ασφαλισμένο. Το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ θα καταβάλει αποζημίωση και στη συνέχεια θα στραφεί κατά του ανασφάλιστου οδηγού για να πάρει από αυτόν όποιο ποσό κατέβαλε ως αποζημίωση.

Αν όμως το όχημα ήταν ασφαλισμένο σε Ασφαλιστική Εταιρεία που έκλεισε και δεν είχε περάσει 1 μήνας από την ημέρα που έκλεισε μέχρι την ημέρα του ατυχήματος, τότε το ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ δεν δικαιούται να κυνηγήσει τον ανασφάλιστο οδηγό.

Ατύχημα με οδηγό που δεν έχει δίπλωμα ή είναι μεθυσμένος

Πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι αν εμπλακούν σε ατύχημα όπου ο υπαίτιος οδηγός δεν έχει δίπλωμα ή είναι μεθυσμένος (ή είναι υπό την επήρεια ναρκωτικών ουσιών), τότε έχουν πρόβλημα και δεν θα αποζημιωθούν. Η άποψη αυτή 100% λανθασμένη.

Σε μια τέτοια περίπτωση, θα καλέσουμε την Τροχαία, θα επιμείνουμε να γίνει αλκοτέστ και να καταγραφούν τα αποτελέσματα και θα βεβαιωθούμε ότι στο Δελτίο που θα συντάξει η Τροχαία αναφέρεται ότι ο άλλος οδηγός δεν έχει δίπλωμα.

Στη συνέχεια θα επικοινωνήσουμε με την Ασφαλιστική Εταιρεία του άλλου οδηγού, η οποία οφείλει να μας αποζημιώσει κανονικά. Κατόπιν βέβαια η Ασφαλιστική Εταιρεία που μας αποζημίωσε, θα στραφεί κατά του μεθυσμένου ή χωρίς δίπλωμα πελάτης της και θα διεκδικήσει από αυτόν όποιο ποσό μας κατέβαλε.

Προσοχή: το γεγονός ότι κάποιος οδηγός δεν έχει δίπλωμα ή οδηγούσε μεθυσμένος δεν συνεπάγεται αυτομάτως ότι είναι υπεύθυνος για την πρόκληση του ατυχήματος.

Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα Δικαστήρια θεώρησαν ότι από τις συνθήκες του ατυχήματος προέκυψε ότι η σύγκρουση προκλήθηκε από τον άλλο (δηλαδή από τον νηφάλιο ή με κανονικό δίπλωμα) οδηγό και η μέθη ή η έλλειψη διπλώματος δεν συνέβαλαν στην πρόκληση του ατυχήματος!

Τι κάνουμε αν εμπλακούμε σε τροχαίο ατύχημα

Η μεγάλη διάδοση στη χρήση των τροχοφόρων οχημάτων, έχει οδηγήσει στο να είναι τα τροχαία ατυχήματα καθημερινό φαινόμενο. Αν εμπλακούμε σε ατύχημα, ασχέτως αν θεωρούμε ότι φταίμε ή όχι, οφείλουμε να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και να αποφύγουμε ανώφελες αντιπαραθέσεις.

Καλούμε αμέσως την Τροχαία, το ΕΚΑΒ αν υπάρχουν τραυματίες και τη Φροντίδα Ατυχήματος της Ασφαλιστικής μας Εταιρείας. Αποφεύγουμε να μετακινούμε τα οχήματα από την τελική τους θέση μετά τη σύγκρουση, εκτός αν δημιουργείται κίνδυνος για νέο ατύχημα.

Αν υπάρχουν αυτόπτες μάρτυρες κρατάμε τα στοιχεία τους και ζητάμε να παραμείνουν στο σημείο μέχρι να έρθει η Τροχαία, για να τους καταγράψει και αυτή.

Σημειωτέον ότι η Τροχαία, αν υπάρχουν μόνο υλικές ζημιές, συντάσσει ένα απλό Δελτίο Συμβάντος με ελάχιστες πληροφορίες.

Γι’ αυτό θα πρέπει να επιμείνουμε να καταγραφούν πρόσθετες χρήσιμες λεπτομέρειες, όπως π.χ. οι πινακίδες σήμανσης, η λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών, η ύπαρξη παρανόμως παρκαρισμένων οχημάτων που περιορίζουν την ορατότητα ή εμποδίζουν την ομαλή κυκλοφορία. Αν υπάρχουν τραυματισμοί, θα πρέπει να δηλωθούν άμεσα, ακόμη και αν είναι ελαφριοί.

Σε ατυχήματα με τραυματισμούς, η Τροχαία συντάσσει μια πληρέστερη δικογραφία με σχεδιάγραμμα του τόπου του ατυχήματος, λαμβάνει καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους και από τους μάρτυρες κλπ. Σε κάθε περίπτωση είμαστε πολύ προσεκτικοί στο τι δηλώνουμε και στο τι υπογράφουμε. Λαμβάνουμε αντίγραφα όλων των εγγράφων από την Τροχαία.

Καλό είναι να συμβουλευόμαστε δικηγόρο, ο οποίος θα μας καθοδηγήσει στις περιπτώσεις που τα πράγματα δεν εξελίσσονται ομαλά.

Τέλος, δεν πρέπει να απογοητευόμαστε αν δούμε ότι η Ασφαλιστική Εταιρεία του υπαίτιου οδηγού αρνείται να μας αποζημιώσει. Η προσφυγή στα Δικαστήρια πρέπει να είναι η τελευταία μας επιλογή, αλλά δυστυχώς κάποιες φορές είναι και η μόνη επιλογή για να αποζημιωθούμε.

(Επιμέλεια: Ανδρέας Ε. Λιανέρης, Δικηγόρος Αθηνών)
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Όσα πρέπει να ξέρετε αν εμπλακείτε σε τροχαίο ατύχημα

Δημοσίευση από MacPap »

Μπράβο Ultimo_ :applause
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση ατυχήματος με το Αυτοκί

Δημοσίευση από athanatos »

Ένας φίλος τράκαρε με έναν Ιταλό, ανασφάλιστο. Είναι πολύ πρόσφατο και δεν ξέρω τι έχει γίνει.
Ξέρει κάποιος τι γίνετε σε αυτές τις περιπτώσεις;
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...”