Ασάφειες ΚΟΚ

Χώρος συζητήσεων που αφορούν Νομικά & Διαδικαστικά θέματα...
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Προχτές είδαμε την ασάφεια με το ποιος έχει προτεραιότητα στι διαβάσεις. Για τους οδηγούς λέει να ελαττώσουν ταχύτητα στις διαβάσεις ή να σταματάνε αν δουν πεζό για να επιτρέπουν την διέλευση τους, ενώ για τους πεζούς λέει να μην κατεβαίνουν στο δρόμο πριν λάβoυν υπόψη τoυς την απόσταση και την ταχύτητα των oχημάτων.
Δηλαδή δεν είναι 100% ξεκάθαρο.

Εγώ σκέφτηκα άλλη μια που προέκυψε χτες όταν συνάδερφος τράκαρε. Όταν ένα αυτοκίνητο πέφτει πίσω απο ένα άλλο, υπάρχει η απλή μπακαλίστικη ερμηνεία οτι "πάντα ο απο πίσω φταίει". Αυτό γιατί υποχρεούτε ο καθένας να κρατάει αποστάσεις ασφαλείας. Έτσι ώστε αν κάποιος φρενάρει απότομα, ο απο πίσω να έχει χρόνο και χώρο να σταματήσει με ασφάλεια.

Άρθρo 19 - Tαχύτητα και απόσταση μεταξύ oχημάτων
7. O oδηγός oχήματoς, τo oπoίo κινείται πίσω από άλλo, υπoχρεoύται να
τηρεί αρκετή απόσταση για την απoφυγή σύγκρoυσης αν, τo πρo αυτoύ κινoύ-
μενo όχημα, μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά τoυ ή διακόψει την πoρεία τoυ.




Αντιθέτως όμως υπάρχει και αυτό που δημιουργεί ασάφεια:

Άρθρo 24 - Eπιβράδυνση
1. Aπαγoρεύεται η απότoμη τρoχoπέδηση, εκτός αν την επιβάλλoυν λόγoι
ασφάλειας.
2. Mε εξαίρεση την περίπτωση πoυ η μείωση της ταχύτητας γίνεται για την
απoτρoπή επικείμενoυ κινδύνoυ, o oδηγός μπoρεί να επιβραδύνει σε σημαντι-
κό βαθμό την κίνηση τoυ oχήματός τoυ, μόνo αν αυτό δεν δημιoυργεί κίνδυνo
ή δεν πρoκαλεί δυσχέρεια στoυς άλλoυς oδηγoύς και μετά πρoηγoύμενη
πάντoτε σαφή και έγκαιρη πρoειδoπoίηση. H πρoειδoπoίηση δίνεται με τα
φώτα πέδησης ή φωτεινoύ συναγερμoύ τoυ oχήματoς ή με τo χέρι (έκταση
τoυ βραχίoνα και συνεχής κίνηση αυτoύ πρoς τα πάνω και κάτω).
3. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με
διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.


W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6652
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από MacPap »

Και τι δεν καταλαβαίνεις? Που υπάρχει ασάφεια? Και εδώ αλλά και στο θέμα με τους πεζούς?...

Το ότι κάποιοι επιλέγουν να αγνοούν τον ΚΟΚ ή να τον τηρούν εν μέρει δεν σημαίνει πως είναι ασαφής...
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Μα πως γίνεται εσύ πάντα να τα καταλαβαίνεις όλα και εγώ ο χαζός να μην μπορώ?

Στο θέμα με τους πεζούς: Σίγουρα αν και οι δύο κάνουν ο,τι λέει ο ΚΟΚ, δε θα συμβεί ατύχημα. Είναι δεδομένο. ΑΑΑΑΑΑΝ όμως τύχει και γίνει. Και μαζέψω εγώ έναν πεζό. τότε ποιός φταίει? Εγώ που δεν του έδωσα προτεραιότητα ή ο πεζός που "δεν έλαβε υπόψη τoυ την απόσταση και την ταχύτητα των oχημάτων"?

Και στο άλλο θέμα, σίγουρα αν προσέχουν και οι δύο δε θα συμβεί ατύχημα. και μπράβο στον ΚΟΚ. αλλα αυτός είναι ο μόνος λόγος ύπαρξης? Αν κάποιος δει μια θέση στάθμευσης και ξαφνικά κοκαλώσει το αυτοκίνητο. Και πέσω εγώ απο πίσω του. Φταίω εγώ που δεν κράτησα απόσταση ασφαλείας ή φταίει αυτός και η απότομη τροχοπέδηση ή που "προκάλεσε δυσχέρεια στoυς άλλoυς oδηγoύς και χωρίς προηγούμενη σαφή και έγκαιρη προειδοποίηση"?

Κάθε σοβαρό ή μη ατύχημα δηλαδή πρέπει να οδηγεί στα δικαστήρια για να αποσαφηνίσουν τον ΚΟΚ? Ή πρέπει να έχουμε μαύρα κουτιά στα αυτοκίνητα για να δούμε ποιος φρέναρε πιο απότομα και πότε και γιατί?

Αν ο μόνος λόγος του ΚΟΚ είναι να αποτρέψει ατυχήματα, τότε κάνει πολύ καλά τη δουλειά του, δε λέω. Αλλα αυτό θα μπορούσε να το κάνει και ένα μικρό παιδί. μην τρέχετε, όριο παντού 30, προσέχει ο μπροστινός αλλα προσέχει και ο απο πίσω. προσέχει ο πεζός αλλα προσέχει και το αυτοκίνητο, δίνουν προτεραιότητα όλοι σε όλους για να μην γίνει ατύχημα κτλ κτλ.
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από enias »

Αν και δεν με είχε απασχολήσει ποτέ το ζήτημα, και δεν το είχα παρατηρήσει, φοβάμαι οτι ο ultimo έχει δίκιο. Υπάρχουν ασάφειες στον ΚΟΚ οπως απεδείχθη στο άλλο θέμα με τους πεζούς που συζητήσαμε και συγκρίναμε τον ΚΟΚ της Ιταλία με της Ελλάδας. Στην Ιταλία ο ΚΟΚ το λέει ξεκάθαρα, οτι στη διάβαση έχει προτεραιότητα ο πεζός και οτι εκτός διάβασης έχει προτεραιότητα το αυτοκίνητο. Στον ελληνικό ΚΟΚ δεν υπάρχει κάτι τέτοιο και αν κάτσει η στραβή, τραβιόμαστε για χρόνια στα δικαστήρια για να βρούμε το δίκιο μας είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί.
Αινείας
athanatos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1264
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 17:36

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από athanatos »

Έτσι είναι. Τα γράφουν ασαφή και ας βγάλουν οι άλλοι το φίδι από την τρύπα. Οι δικαστές. :lol:
Σ’ όλους τους τόπους κι αν γυρνώ μόνον ετούτον αγαπώ !
Οδυσσέας Ελύτης
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6652
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από MacPap »

Επειδή φίλε ultimo_ σε θεωρώ ιδιαίτερα ευφυή δε νομίζω πως δεν καταλαβαίνεις...
UltiMo_ έγραψε:.... θέμα με τους πεζούς: ... τότε ποιός φταίει...
Πού? Σε Φανάρι? Στην μέση του δρόμου? Σε χωματόδρομο που οδηγεί σε χωράφι? Σε διάβαση? Σε αυτοκινητόδρομο? Που?
Έτσι γενικά όπως το θέτεις δεν μπορώ να σου απαντήσω. Αλλά θα προτιμούσα αυτή τη συζήτηση να την συνεχίσουμε στο θέμα με τους πεζούς...
UltiMo_ έγραψε:...Αν κάποιος δει μια θέση στάθμευσης ... Και πέσω εγώ απο πίσω του. Φταίω εγώ που δεν κράτησα απόσταση ασφαλείας ...
Ναι! Γιατί πρέπει να είσαι κολλημένος (το κολλημένος είναι σχετικό) πίσω του? Αν από την άλλη στα καλά καθούμενα εκεί που κάποιος προσπερνάει στην εθνική και το κοκαλώσει από τα 120 σε μηδέν στην αριστερή αυτό είναι ένα τελείως διαφορετικό θέμα.
UltiMo_ έγραψε:...στα δικαστήρια για να αποσαφηνίσουν τον ΚΟΚ ...
Στα δικαστήρια δεν αποσαφηνίζεται ο ΚΟΚ. Αλλά με βάσει αυτόν και την λοιπή νομοθεσία ορίζεται ποιος είναι αυτός που φταίει για κάτι...
UltiMo_ έγραψε:...Αν ο μόνος λόγος του ΚΟΚ είναι να αποτρέψει ατυχήματα, ...
Μα φυσικά και αυτός είναι ο λόγος ύπαρξης του εν αρχή. (Και να εισπράτει πρόστιμα ;) )

Έχω πει εκατοντάδες φορές και θα το πω άλλη μία. Ο ΚΟΚ δεν είναι απλώς ένας νόμος. Είναι ένας κώδικας επικοινωνίας μεταξύ των χρηστών των οδών για να μπορούν να προβλέψουν την αντίδραση του άλλου και να αντιδράσουν εγκαίρως σωστά. Δεν είναι ένας νόμος σαν αυτόν που λέει πως αν σκοτώσεις θα πας φυλακή.

Αν τιμωρείται κάποιος που τον παραβαίνει είναι διότι αντιδρά αντίθετα από τα προβλεπόμενα και άρα είναι μη προβλέψιμος και άρα εν δυνάμει επικίνδυνος.

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από enias »

Οσον αφορά τη διάβαση πεζών πάντως, μια ασάφεια υπάρχει και γι' αυτό είμαστε η μόνη χώρα που δεν σταματάει στις διαβάσεις πεζών αν δεν υπάρχει φανάρι απο πάνω (λίγο σπάνιο για την Ελλάδα) ή δεν λειτουργεί (καθόλου σπάνιο). Οποιος ξένος έχει περπατήσει στην Ελλάδα το έχει παρατηρήσει αυτό.
Αινείας
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από UltiMo_ »

-
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος UltiMo_ την 09 Μάιος 2011, 01:02, έχει επεξεργασθεί 3 φορές συνολικά.
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6652
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από MacPap »

Λάθος!

ΑΡΘΡΟ 39 : Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς

1. Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφεύγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.

Τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 1,17 παρ. 3 περίπτωση στ' και 19 παρ. 1 του παρόντος Κώδικα, όπου σε οδοστρώματα υπάρχουν διαβάσεις πεζών, οι οποίες έχουν σημανθεί με πινακίδες ή διαγραμμίσεις και η κυκλοφορία των οχημάτων ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή τροχονόμους, οι οδηγοί οχημάτων υποχρεούνται:

α) Να σταματούν πριν από τη διάβαση, όταν απαγορεύεται σε αυτούς με σήμα να προχωρήσουν ή όταν τυφλοί χρησιμοποιούν και επιδεικνύουν το λευκό μπαστούνι τους, για να δείξουν ότι πρόκειται να διασχίσουν την οδό ή όταν τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα πρόκειται να διασχίσουν την οδό. Όταν επιτραπεί να προχωρήσουν, να μη διακόπτουν ή παρεμποδίζουν τη διέλευση των πεζών, τυφλών ή των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, οι οποίοι έχουν ήδη εισέλθει και προχωρούν στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα.

β) Αυτοί που προτίθενται να στρίψουν σε άλλη οδό, στην είσοδο της οποίας υπάρχει διάβαση πεζών, να κινούνται αργά και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται στη διάβαση, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 38 του παρόντος Κώδικα και σε περίπτωση ανάγκης να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους.

2. Αν σε σημασμένη διάβαση πεζών η κυκλοφορία των οχημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή με τροχονόμο, οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με ταχύτητα τόσο μικρή ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς που τη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε αυτήν και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους για να επιτρέπουν τη διέλευση των πεζών.

Σε σημασμένους με ειδική σήμανση πεζοδρόμους, τα οχήματα τα οποία επιτρέπεται να εισέλθουν σε αυτούς οφείλουν να κινούνται με ταχύτητα βαδίσματος και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς. Στους οδηγούς των οδικών οχημάτων επιβάλλεται να παραχωρούν προτεραιότητα στις διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών, όταν σε αυτές κινούνται πεζοί ή ποδηλατιστές αντίστοιχα.

3. Σε περιοχές κατοικίας που έχουν χαρακτηρισθεί και σημανθεί ως περιοχές ήπιας κυκλοφορίας εφαρμόζονται οι εξής ειδικοί κανόνες:

α) Οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν το οδόστρωμα σε όλο το πλάτος του. Τα παιχνίδια επιτρέπονται.

β) Οι οδηγοί πρέπει να προχωρούν με πολύ χαμηλή ταχύτητα, η οπαία σε καμιά περίπτωση δε θα πρέπει να υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα την ώρα.

γ) Οι οδηγοί δεν πρέπει να θέτουν τους πεζούς σε κίνδυνο ούτε να συμπεριφέρονται με παρεμποδιστικό τρόπο. Αν είναι αναγκαία πρέπει να σταματούν.

....

4. Οι οδηγοί, οι οποίοι πρόκειται να στρίψουν σε άλλη οδό στην οποία δεν υπάρχουν σημασμένες με πινακίδες διαβάσεις πεζών ή διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα, υποχρεούνται να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς, οι οποίοι στις περιπτώσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 38 του παρόντος Κώδικα, έχουν κατέλθει στο οδόστρωμα της οδού, στην οποία πρόκειται να εισέλθουν οι οδηγοί και σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους.

Πόσο σαφέστερα πρέπει να διατυπωθεί δηλαδή πως οι πεζοί έχουν προτεραιότητα στις διαβάσεις???
ultimo_ έγραψε:Αν το κοκκαλώσει απο τα 110? Αν το κοκκαλώσει απο τα 90? Αν το κοκκαλώσει απο τα 60? Πότε φταίει ο μπροστινός και πότε ο απο πίσω? Είπα και πριν. Χρειάζεσαι μαύρο κουτί και δικαστήριο?
Απ'οπουδήποτε και άν το κοκαλώσει είναι μία απρόβλεπτη ενέργεια στον αυτοκινητόδρομο!
ultimo_ έγραψε:"ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΝΑΓΚΗΣ"
Έχει την έννοια του "αν θεωρηθεί αναγκαίο", "Αν πρέπει". Λυπάμαι αν και δεν φταίω αν κάποιοι έχουν καταστρέψει την ελληνική γλώσσα...

Φιλικά Κώστας

ΥΓ μήπως πρέπει να ξαναδιαβάσουμε όλοι μας τον ΚΟΚ? ;)
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Ασάφειες ΚΟΚ

Δημοσίευση από enias »

β) Αυτοί που προτίθενται να στρίψουν σε άλλη οδό, στην είσοδο της οποίας υπάρχει διάβαση πεζών, να κινούνται αργά και να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς που ήδη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται στη διάβαση
Εδώ, είναι ξεκάθαρο. Προτεραιότητα ο πεζός.
2. Αν σε σημασμένη διάβαση πεζών η κυκλοφορία των οχημάτων δεν ρυθμίζεται με φωτεινή σηματοδότηση ή με τροχονόμο, οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με ταχύτητα τόσο μικρή ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς που τη χρησιμοποιούν ή εισέρχονται σε αυτήν και, σε περίπτωση ανάγκης, να διακόπτουν την πορεία του οχήματός τους για να επιτρέπουν τη διέλευση των πεζών.
Εδώ δεν είναι ξεκάθαρο. Είναι σαν να λέει "μην πατάς τον πεζό". Αν τον πατήσει, ποιος φταίει; Πάντα το αυτοκίνητο ή υπάρχει περίπτωση να φταίει και ο πεζός γιατί π.χ. πετάχτηκε ξαφνικά;

Σε περίπτωση που δεν έχει διάβαση πεζών;
ΥΓ μήπως πρέπει να ξαναδιαβάσουμε όλοι μας τον ΚΟΚ? ;)
Εγώ πάντως δεν εξετάστηκα ποτέ στον ΚΟΚ. Κάτι ερωτήσεις απο ένα βιβλίο απάντησα, απο το οποίο είχα διαβάσει τις απαντήσεις απο το πίσω φύλλο.

Τι να σου πω... στο αστικό δίκαιο, εξετάστηκα, στο εμπορικό εξετάστηκα, στο εταιρικό εξετάστηκα, στο δημόσιο εξετάστηκα, στο συνταγματικό εξετάστηκα... στον ΚΟΚ δεν εξετάστηκα ποτέ και έτσι δεν τον διάβασα ποτέ.
Αινείας
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...”