Διασταυρώσεις: προτεραιότητα, STOP κ.ο.κ.

Χώρος συζητήσεων που αφορούν Νομικά & Διαδικαστικά θέματα...
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Διασταυρώσεις: προτεραιότητα, STOP κ.ο.κ.

Δημοσίευση από erling »

pipinos1926 έγραψε:3. Καμία πινακίδα. Εδώ, υπάρχει η από δεξιά προτεραιότητα, ΑΛΛΑ, υπάρχουν δύο περιπτώσεις που ο ΚΟΚ δε χρειάζεται να τις αναφέρει σαφώς γιατί αναφέρονται σε άλλα σημεία:
α) Διασταύρωση εκτός πόλης, οπότε ισχύει η παραχώρηση προτεραιότητας, οπότε δε σταματάς τελείως.
β) Στενά εντός πόλης, χωρίς ΚΑΜΙΑ σήμανση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι γωνίες του στενού εννοείται (?) ότι έχουν σημασία διαβάσεων πεζών (χωρίς να υπάρχει διαγράμμιση) και γι' αυτό κόβεις πριν τη διασταύρωση (για διευκόλυνση πεζών) και στο τέλος του στενού σταματάς, σαν να υπήρχε η διαγράμμιση στο δρόμο.

Στο 3β βρίσκεται η λεπτομέρεια και γι' αυτό και έδωσα το παράδειγμα του Πειραιά, στον οποίο ο Δήμος, πριν 2-3 χρόνια, πέρασε διαγραμμίσεις σε πολλά στενά που έδειχναν ακριβώς το 3β που μέχρι τότε απλά ήταν κάτι που εννοείται ότι υπήρχε. Σήμερα, οι διαγραμμίσεις αυτές έχουν σβήσει, αλλά εννοείται ότι υπάρχουν, ακόμη και αν δεν υπάρχει STOP στο στενό.
pipinos συγνώμη αλλά το 3β είναι ερμηνεία δική σου, που δεν είναι λάθος να την ακολουθείς σαν πρακτική και εγώ την ακολουθώ (τα κόκκινα δικά μου).
Αλλά ο ΚΟΚ λέει:
Άρθρo 5
Οριζόντια σήμανση οδών
4. Oι κατά πλάτoς (εγκάρσιες) διαγραμμίσεις είναι:
α) H απoτελoύμενη από μία συνεχή γραμμή επί τoυ πλάτoυς μιας ή περισσότερων λωρίδων κυκλoφoρίας, η oπoία καθoρίζει τη θέση πρo της oπoίας oι oδηγoί είναι υπoχρεωμένoι να διακόψoυν την πoρεία τoυς λόγω της πινακίδας “YΠOΧPEΩTIKH ΔIAKOΠH ΠOPEIAΣ (STOP)” (P-2), λόγω ένδειξης φωτεινoύ σηματoδότη, σήματoς τρoχoνόμoυ ή πρo σιδηρoδρoμικής διάβασης (γραμμή διακoπής πoρείας). H λέξη “STOP” μπoρεί να αναγράφεται επί τoυ oδoστρώματoς πρo των πιo πάνω διαγραμμίσεων.
β) H απoτελoύμενη από μία διακεκoμμένη γραμμή επί τoυ πλάτoυς μιας ή περισσότερων λωρίδων κυκλoφoρίας, η oπoία καθoρίζει τη θέση πρo της oπoίας oι oδηγoί oχημάτων oφείλoυν να παραχωρούν πρoτεραιότητα, συμμoρφoύμενoι πρoς την πινακίδα P-1 “YΠOΧPEΩTIKH ΠAPAΧΩPHΣH ΠPOTEPAIOTHTAΣ”.
Από την στιγμή που δεν υπάρχει γραμμή κάτω σημαίνει πως δεν υπάρχει και σήμα Ρ-1 ή Ρ-2.
Άρα όταν δεν υπάρχει τέτοιο σήμα έχουμε διαφορετικές αντιμετωπίσεις.
1. Υπάρχει ορατότητα οπότε ελέγχουμε χωρίς να σταματήσουμε, ελαττώνοντας ταχύτητα, και αν έρχεται όχημα ανάλογα με την απόσταση και την ταχύτητα αυτού, προχωράμε ή σταματάμε
2. Δεν υπάρχει ορατότητα οπότε ελέγχουμε τον δρόμο αφού σχεδόν ακινητοποιήσουμε το όχημα και αν έρχεται όχημα ανάλογα με την απόσταση και την ταχύτητα αυτού, προχωράμε ή σταματάμε

Άρα εν κατακλείδι και εγώ προτείνω όταν δεν υπάρχει ορατότητα να ακινητοποιήσουμε το όχημα ώστε να ελέγξουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τον κάθετο δρόμο.


Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Διασταυρώσεις: προτεραιότητα, STOP κ.ο.κ.

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Έχεις δίκιο, αλλά μερικώς. Αν δεν ήμασταν, δηλαδή, στην Ελλάδα θα έλεγα ότι χωρίς γραμμή = δεν υπάρχει STOP = δε σταματάω. Αν είμαστε, όμως, στην Ελλάδα και οι γραμμές έχουν σβήσει (π.χ. στη γειτονιά μου υπάρχει STOP, αλλά δεν έχει διαγράμμιση, πράγμα περίεργο μιας και έβαψαν καμιά 100αριά στενά στην περιοχή) ή έχει μπει STOP χωρίς γραμμή ή γραμμή χωρίς STOP τι κάνεις; Η τακτική είναι να θεωρείς ότι υπάρχει παντού STOP και διαγράμμιση που δεν την ξέρεις ή δεν την βλέπεις, ειδικά σε πόλεις που η φθορά είναι αυξημένη και οι Δήμοι δεν προσέχουν και πολύ.

Ευχαριστώ.
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Διασταυρώσεις: προτεραιότητα, STOP κ.ο.κ.

Δημοσίευση από UltiMo_ »

pipinos1976 έγραψε:Το 2ο σίγουρα σβήνει τον κινητήρα αν δεν έχεις ταχύτητα μέσα και δεν πατάς γκάζι. Μετράει κάποιο χρόνο και σβήνει τον κινητήρα που ανάβει ξανά αν πατήσεις συμπλέκτη ή γκάζι.
Σε audi (μόνο εκεί το έχω δει το σύστημα) σβήνει αμέσως. Δεν μετράει τίποτα. Εκτός και αν είσαι σε ανηφόρα/κατηφόρα, και έχεις το κλιματισμό στο φούλ.
Για να ξαναπάρει απλά πατάς συμπλέκτη. Με το γκάζι δεν κάνει τίποτα. Παίρνει μόνο αν αρχίσει να τσουλάει, η πάλι πειράξεις τον κλιματισμό.

Στις λίγες φορές πάντως που οδήγησα το εν λόγω audi, μια φορά μου την έκανε την παραξενία. Τσουλούσα με νεκρά πλησιάζοντας κόκκινο φανάρι, και όταν τελικά άναψε πράσινο, πάτησα συμπλέκτη, και αυτό ταυτόχρονα θυμήθηκε να σβήσει. Άφησα, ξαναπάτησα συμπλέκτη, τίποτα. άφησα ξαναπάτησα, και τότε πήρε. Έμεινα δηλαδή με άλλα λόγια, σα χαζός, να τρομπάρω με το αριστερό πόδι λες και είναι μανιβέλα, για να δώ πότε θα πάρει μπροστά.

απο τότε πάντα το απενεργοποιώ (ευτυχώς γίνεται εύκολα) κάθε φορά που κάθομαι. Το όφελος δεν το κατάλαβα. Οικονομία απειροελάχιστη και οικολογία ασχολίαστη

μια άλλη απορία. Αν κάποτε το αμάξι σαραβαλιάσει. και παλιώσει, και γίνει το φυσικό φαινόμενο, του να θέλει κάποια δέκατα του δευτερολέπτου μιζάρισμα, μέχρι να πάρει μπροστά. Όπως κάνουν όλα τα παλιά αμάξια. Με το start/stop τι γίνεται?
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Διασταυρώσεις: προτεραιότητα, STOP κ.ο.κ.

Δημοσίευση από erling »

Την απορία αυτή την έχω και εγώ..... Λογικά η μίζα δεν θα πρέπει να χαλάσει γρηγορότερα;
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Διασταυρώσεις: προτεραιότητα, STOP κ.ο.κ.

Δημοσίευση από MacPap »

Φυσικά αφού δουλεύει πολλές φορές την ημέρα όταν κανείς κινείται στην πόλη.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...”