pipinos συγνώμη αλλά το 3β είναι ερμηνεία δική σου, που δεν είναι λάθος να την ακολουθείς σαν πρακτική και εγώ την ακολουθώ (τα κόκκινα δικά μου).pipinos1926 έγραψε:3. Καμία πινακίδα. Εδώ, υπάρχει η από δεξιά προτεραιότητα, ΑΛΛΑ, υπάρχουν δύο περιπτώσεις που ο ΚΟΚ δε χρειάζεται να τις αναφέρει σαφώς γιατί αναφέρονται σε άλλα σημεία:
α) Διασταύρωση εκτός πόλης, οπότε ισχύει η παραχώρηση προτεραιότητας, οπότε δε σταματάς τελείως.
β) Στενά εντός πόλης, χωρίς ΚΑΜΙΑ σήμανση. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι γωνίες του στενού εννοείται (?) ότι έχουν σημασία διαβάσεων πεζών (χωρίς να υπάρχει διαγράμμιση) και γι' αυτό κόβεις πριν τη διασταύρωση (για διευκόλυνση πεζών) και στο τέλος του στενού σταματάς, σαν να υπήρχε η διαγράμμιση στο δρόμο.
Στο 3β βρίσκεται η λεπτομέρεια και γι' αυτό και έδωσα το παράδειγμα του Πειραιά, στον οποίο ο Δήμος, πριν 2-3 χρόνια, πέρασε διαγραμμίσεις σε πολλά στενά που έδειχναν ακριβώς το 3β που μέχρι τότε απλά ήταν κάτι που εννοείται ότι υπήρχε. Σήμερα, οι διαγραμμίσεις αυτές έχουν σβήσει, αλλά εννοείται ότι υπάρχουν, ακόμη και αν δεν υπάρχει STOP στο στενό.
Αλλά ο ΚΟΚ λέει:
Από την στιγμή που δεν υπάρχει γραμμή κάτω σημαίνει πως δεν υπάρχει και σήμα Ρ-1 ή Ρ-2.Άρθρo 5
Οριζόντια σήμανση οδών
4. Oι κατά πλάτoς (εγκάρσιες) διαγραμμίσεις είναι:
α) H απoτελoύμενη από μία συνεχή γραμμή επί τoυ πλάτoυς μιας ή περισσότερων λωρίδων κυκλoφoρίας, η oπoία καθoρίζει τη θέση πρo της oπoίας oι oδηγoί είναι υπoχρεωμένoι να διακόψoυν την πoρεία τoυς λόγω της πινακίδας “YΠOΧPEΩTIKH ΔIAKOΠH ΠOPEIAΣ (STOP)” (P-2), λόγω ένδειξης φωτεινoύ σηματoδότη, σήματoς τρoχoνόμoυ ή πρo σιδηρoδρoμικής διάβασης (γραμμή διακoπής πoρείας). H λέξη “STOP” μπoρεί να αναγράφεται επί τoυ oδoστρώματoς πρo των πιo πάνω διαγραμμίσεων.
β) H απoτελoύμενη από μία διακεκoμμένη γραμμή επί τoυ πλάτoυς μιας ή περισσότερων λωρίδων κυκλoφoρίας, η oπoία καθoρίζει τη θέση πρo της oπoίας oι oδηγoί oχημάτων oφείλoυν να παραχωρούν πρoτεραιότητα, συμμoρφoύμενoι πρoς την πινακίδα P-1 “YΠOΧPEΩTIKH ΠAPAΧΩPHΣH ΠPOTEPAIOTHTAΣ”.
Άρα όταν δεν υπάρχει τέτοιο σήμα έχουμε διαφορετικές αντιμετωπίσεις.
1. Υπάρχει ορατότητα οπότε ελέγχουμε χωρίς να σταματήσουμε, ελαττώνοντας ταχύτητα, και αν έρχεται όχημα ανάλογα με την απόσταση και την ταχύτητα αυτού, προχωράμε ή σταματάμε
2. Δεν υπάρχει ορατότητα οπότε ελέγχουμε τον δρόμο αφού σχεδόν ακινητοποιήσουμε το όχημα και αν έρχεται όχημα ανάλογα με την απόσταση και την ταχύτητα αυτού, προχωράμε ή σταματάμε
Άρα εν κατακλείδι και εγώ προτείνω όταν δεν υπάρχει ορατότητα να ακινητοποιήσουμε το όχημα ώστε να ελέγξουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τον κάθετο δρόμο.