Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Χώρος συζητήσεων που αφορούν Νομικά & Διαδικαστικά θέματα...
angello
Δημοσιεύσεις: 149
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 23:23

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από angello »

Και εγώ φίλε μου θα συμφωνήσω μαζί σου, παλιά πληρώναμε διόδια και δεν βλέπαμε έργα στις εθνικές οδούς , αντίθετα κάποιοι υπάλληλοι έκαναν περιουσίες από τα διόδια χωρίς να τους ελέγξει κανείς. Αν θυμάστε τότε που πληρώνατε διόδια , πόσες φορές πήρατε τσαλακωμένο χαρτάκι ( απόδειξη από μηχανή ) ; . Τέλος πάντων οι κάτοικοι που διαμαρτύρονται στις Αφίδναι δε νομίζω ότι έχουν και τόσο δίκιο ! αυτοί έχουν το καλύτερο κομμάτι της εθνικής οδού με 3 λωρίδες και 1 έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση με τσιμεντένιο διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας με φωτισμό και συρμάτινη περίφραξη , έχουν επίσης παράδρομο που πρόσφατα έχει ασφαλτοστρωθεί και έχουν τοποθετηθεί μεταλλικές μπάρες ασφαλείας. Αυτό το κομμάτι ξεκινά από τον Πειραιά και φτάνει έως και το Σχηματάρι . Γράφω για αυτούς που κάνουν καθημερινή χρήση . και απαιτούν να χρησιμοποιούν την εθνική χωρίς να πληρώνουν , γιατί δε παν στην αττική οδό να κάνουν παράπονα για το μεγάλο κόστος διέλευσης;. Μάλλον θεωρούν ότι ο εθνικός δρόμος είναι δικός τους . Παλιά γιατί δεν διαμαρτύρονταν ; δεν ήταν πολλά τα λεφτά που πλήρωναν με το δρόμο που είχαν ; . Αυτοί που έχουν απόλυτο δίκιο κατά την γνώμη μου είναι αυτοί που διαμαρτύρονται για την εθνική οδό Κορίνθου Πατρών , αυτοί μάλιστα δε μπορείς να πεις κουβέντα. Ούτε εθνική ούτε παράδρομο.


enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από enias »

angello έγραψε:Αυτοί που έχουν απόλυτο δίκιο κατά την γνώμη μου είναι αυτοί που διαμαρτύρονται για την εθνική οδό Κορίνθου Πατρών , αυτοί μάλιστα δε μπορείς να πεις κουβέντα. Ούτε εθνική ούτε παράδρομο.
Και βάλε και τις κλήσεις της τροχαίας που παραφυλάει στους κόμβους Ξυλοκάστρου, Αιγίου, Ακράτας και Λόγγου οπου ειναι τα μοναδικά σχεδόν σημεία με 3 λωρίδες ανα κατεύθυνση και τσιμεντένιο τοίχωμα που μπορείς να προσπεράσεις με ασφάλεια το κομβόι των φορτηγών που πάνε Πάτρα να μπαρκάρουν για Ιταλία, και το οριο απο τα 100 σε όλο τον κωλόδρομο σε εκείνα τα συγκεκριμένα σημεία πέφτει στα 80 και 70.

Τυχαίο; Δε νομίζω!
Αινείας
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από enias »

Επιστρέφω στο θέμα γιατί σήμερα στις ειδήσεις του Alpha, δια στόματος του υπουργού Υποδομών Ρέππα άκουσα το εξής απίστευτο: Σε ερώτηση του δημοσιογράφου σχετικά με το τι γίνεται με αυτούς που αρνούνται να πληρώσουν, η εταιρία θα ζητήσει τα ανείσπρακτα διόδια απο την κυβέρνηση! :shock:

Να υποθέσω οτι όλοι όσοι πληρώνουμε είμαστε μ....... ;

Με αυτό που είπε ο υπουργός είναι σαν να λέει οτι η ανάδοχος εταιρία δεν χρειάζεται να κάνει κάτι στον πολίτη για να τα εισπράξει, αλλα μπορεί να μαζέψει το λογαριασμό των τζαμπατζήδων και να τον στείλει στα κρατικά ταμεία απ όπου θα τα πληρώσουμε όλοι οι υπόλοιποι.

Τώρα τι πρέπει να κάνουμε; Να βγούμε με καμια καραμπίνα στα διόδια να κυνηγάμε τους τζαμπατζήδες ή να μην ξαναπληρώσουμε και εμείς; Πολύ θα ήθελα να μάθω αν διώχθηκε κανείς απο αυτούς που δεν πληρώνουν.

Επίσης πρέπει να σχολιάσω οτι στο ρεπορτάζ είδα οτι τη μπάρα τη σηκώνουν με τα χέρια.
Αινείας
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από erling »

Για αυτά που είπε ο Ρέππας, η σύμβαση λέει πως οικονομική ευθύνη έχει το δημόσιο όταν υπάρχουν γεγονότα ανωτέρας βίας και εφόσον αποδεδειγμένα επηρεάζουν δυσμενώς τα έσοδα.
Γεγονότα ανωτέρας βίας είναι όλα εκείνα τα γεγονότα ή περιστατικά που βρίσκονται εκτός της σφαίρας ελέγχου ή επιρροής των μελών και τα οποία δεν μπορούσαν να έχουν προβλεφθεί ή προληφθεί ή αποτραπεί οι εξ αυτού συνέπειες ακόμα και με καταβολή ιδιαίτερης επιμέλειας εκ μέρους των μελών.
Τότε το δημόσιο οφείλει να καταβάλλει την διαφορά μεταξύ των εσόδων που πραγματοποιήθηκαν στο εξάμηνο που έλαβε χώρα το γεγονός και της πρόβλεψης των εσόδων για την ίδια περίοδο.
Αν το περιστατικό των οδηγών που δεν πληρώνουν ανήκει σε αυτό τότε ας τα διεκδικήσει η εταιρία.


Να συμπληρώσω επίσης πως η σύμβαση στο άρθρο 2.4.1(i) αναφέρει πως το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει να εξασφαλίσει στον παραχωρησιούχο την αδιατάρακτη άσκηση του αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης του έργου.

Αυτό τι σημαίνει?
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από MacPap »

erling έγραψε:Για αυτά που είπε ο Ρέππας, η σύμβαση λέει πως οικονομική ευθύνη έχει το δημόσιο όταν υπάρχουν γεγονότα ανωτέρας βίας και εφόσον αποδεδειγμένα επηρεάζουν δυσμενώς τα έσοδα.
Δηλαδή οι ανάδοχοι στην ουσία δεν ρισκάρουν τίποτε? Αν γίνει σεισμός ας πούμε Η αν ο δρόμος πάει πιο κάτω λόγω κατολίσθησης? Ετσι γίνομαι και εγώ επιχειρηματίας :evil:

Φιλικά Κώστας
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από erling »

MacPap, αυτά που λες δεν είναι ρίσκο. Ρίσκο είναι να σκάβεις και να σου φύγουν τα χώματα.
Ρίσκο είναι να κάνεις διάτρηση και αντί να ανοίξουν 30εκ να ανοίξουν 80εκ.
Ρίσκο είναι να έχεις προϋπολογίσει βράχο και να βρεις γιαούρτι.
Ρίσκο είναι να βρεις πολλά υπόγεια ύδατα και να μην τα έχει δείξει καμμιά μελέτη.
Ρίσκο είναι να γνωρίζεις ότι θα βρέξει και εσύ να αρχίσεις να σκάβεις.
Ρίσκο είναι να συμφωνήσεις σήμερα που ο σίδηρος έχει 1000€/tn και να τον πληρώσεις 1500€/tn όταν θα κατασκευάσεις
Ρίσκο είναι η κατολίσθηση που λες να μην είναι αποτέλεσμα σεισμού ή τέλος πάντων έκτακτου καιρικού φαινομένου και στην περίπτωση που δεν έπραξες ότι ήταν δυνατόν για να αποτρέψεις τις συνέπειές του.
Ρίσκο είναι να κάνεις τα βάθρα και οι γεωτρήσεις να είχαν δείξει άλλα αντ'άλλων
Ρίσκο είναι να αφήνεις τα μαστόρια να κυκλοφορούν χωρίς μέτρα προστασίας.
Ρίσκο είναι να μην ελέγχεις την ψυχολογική κατάσταση από τα μαστόρια και να τους αφήνεις να ανεβαίνουν στα 10μ.
Ρίσκο είναι να έχεις εμπιστοσύνη στους τραπεζίτες.

Άσε φίλε, έχει πάρα πολλά ρίσκα αυτό το αντικείμενο.....Άλλα σε στέλνουν φυλακή ή στο τρελλάδικο και άλλα σε στέλνουν στην Αργεντινή.
Ο σεισμός που λες δεν είναι ρίσκο είναι "δώσε μου την θηλιά να κρεμαστώ" αν δεν το προβλέψεις στην σύμβαση :)
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από Tassos »

Πιστεύει κάποιος ότι πραγματικά κάποιος κατασκευαστής δημόσιου έργου στην Ελλάδα ανέλαβε κάποιο ρίσκο; Εαν εκεί που δεν υπολόγιζε να βρει γιαούρτι βρίσκει βράχο, σταματάει το έργο και ζητάει αναθεώρηση του προϋπολογισμού, ακόμα κι αυτός έκανε κακή γεωλογική έρευνα.

Αναρωτιέμαι αν ποτέ κατέπεσε υπέρ του Δημοσίου κάποια εγγυητική καλής εκτέλεσης ενός δημόσιου έργου.

Macpap εκείνη την τεχνική εταιρεία που έλεγες μήπως να τη φτιάχναμε;

Τάσος
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από enias »

erling έγραψε:Να συμπληρώσω επίσης πως η σύμβαση στο άρθρο 2.4.1(i) αναφέρει πως το ελληνικό δημόσιο αναλαμβάνει να εξασφαλίσει στον παραχωρησιούχο την αδιατάρακτη άσκηση του αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης του έργου.

Αυτό τι σημαίνει?
Οτι μπορεί να προσλάβει (άοπλους) σεκιουρητάδες να μας κάνουν "μπού" στα διόδια όταν δεν πληρώνουμε.

Την αστυνομία ας την ξεχάσει γιατι ο όρκος που έδωσαν αφορά ποινικά αδικήματα. Οι αστυνομικοί δεν είναι "μπράβοι" της κάθε κυβέρνησης, ορκίστηκαν να υπηρετούν τη δημοκρατία και την ελευθερία, όχι τις ληστρικές συμβάσεις της κάθε άχρηστης ελληνικής κυβέρνησης.
Αινείας
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από erling »

Tassos γνωρίζω πως εκτός του ότι δεν σημαίνει τίποτα το θέμα της εφαρμογής των νόμων στο Ελλάντα, ότι έχουν υπάρξει περιπτώσεις κατάπτωσης όπως και έκπτωσης.
Όσον αφορά αυτό με τους προϋπολογισμούς, σε εκσκαφή που βρέθηκε βράχος ήρθαν οι επιτόπου και τον είδαν αλλά μετά από 2 μήνες συνέταξαν τελικά το πρωτόκολλο και λέγαν πως δεν ήταν βράχος. Η υπόθεση τελικά έφτασε στο περιφερειακό συμβούλιο αλλά οι νέοι ελεγκτές παντογνώστες απεφάνθησαν πως ισχύει ότι λέει το πρωτόκολλο και ο εργολάβος έμαθε τι σημαίνει ρίσκο να δείχνεις εμπιστοσύνη σε δημοσίους υπαλλήλους. Ήταν, εκ του αποτελέσματος, ο μακάκας της υπόθεσης αφού άφησε τις μηχανές αλάδωτες.
Αλλά είμαστε εκτός θέματος μιας και το θέμα "Δημόσια έργα" δεν αρχίζει ούτε σταματάει στο θέμα της εκτέλεσης του έργου :)

enias εκτός θέματος και πάλι αλλά πληροφοριακά και μόνο έχει αλλάξει ο όρκος από το 1989 όταν ήταν :
Ορκίζομαι να φυλάττω πίστη στην Πατρίδα. Υπακοή στο σύνταγμα και τους νόμους του κράτους.
Να υπερασπίζω με πίστη και αφοσίωση μέχρι της τελευταίας ρανίδας του αίματός μου τις σημαίες.
Να υπακούω στους ανωτέρους μου και να εκτελώ πρόθυμα τις διαταγές τους.
Να εκπληρώ ευσυνείδητα τα καθήκοντά μου και να διάγω γενικώς ως πιστός και φιλότιμος αστυνομικός.
υ.γ. Με τα δημόσια έργα έχω σταματήσει πάνω από 10 χρόνια γιατί τους σιχάθηκα όλους, εντός και εκτός.
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
angello
Δημοσιεύσεις: 149
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 23:23

Re: Διοδια: Διαφωνία υπουργείου Μεταφορών-ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσίευση από angello »

Τι συμβαίνει με τα διόδια
Απαντά ο Δ. Γκατσώνης, Γενικός Διευθυντής της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου»
Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011 [ 14:07 ]
Εκτύπωση Αποστολή με Email
Μικρό μέγεθος γραμματοσειράς Μεσαίο μέγεθος γραμματοσειράς Μεγάλο μέγεθος γραμματοσειράς
Προσθήκη στο Delicious Προσθήκη στο Facebook Προσθήκη στο Newsvine Bookmark Προσθήκη στο Twitter

Σε ό,τι αφορά στην άρνηση των οδηγών να πληρώνουν διόδια οι επικεφαλής των κοινοπραξιών μιλάνε για παράνομη συμπεριφορά και υπεραμύνονται της πρακτικής των διοδίων αφού μόνο έτσι σε ένα κράτος με σοβαρά οικονομικά προβλήματα όπως η Ελλάδα θα μπορέσουν να γίνουν έργα υποδομής που θα αλλάξουν στο μέλλον το βιοτικό επίπεδο των πολιτών.

Ο κ. Δ. Γκατσώνης, Γενικος Διευθυντής της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» τονίζει ότι τα έσοδα από διόδια που πληρώνουν οι πολίτες δαπανώνται για ένα συγκεκριμένο σκοπό με διαφάνεια και έλεγχο, θεωρεί ότι η τιμολόγηση δεν διαφέρει σε σχέση με τα ευρωπαικά διόδια και επισημαίνει ότι η πρακτική του «δεν πληρώνω» θέτει σε κίνδυνο τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα αφού η κρίση έχει πλήξει και τη διελευσιμότητα με αποτέλεσμα τα αρχικά πλάνα να αποκλίνουν και οι τράπεζες να βρίσκονται με το δάχτυλο στη σκανδάλη απειλώντας να σταματήσουν τις ενέσεις ρευστότητας. ?

«Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» έχει αναλάβει, με Σύμβαση Παραχώρησης τη κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου μήκους 230 χλμ. που ξεκινά από τις Ράχες του Νομού Φθιώτιδας στον κόλπο του Μαλιακού και εκτείνεται έως το Κλειδί του Νομού Ημαθίας κοντά στη Θεσσαλονίκη. Την καρδιά του έργου αποτελούν οι 3 αμφίδρομες σήραγγες συνολικού μήκους 22 χλμ. στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα που μετά από δεκαετίες γίνονται επιτέλους πραγματικότητα, συνδέοντας με ασφάλεια και ταχύτητα την βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια με την υπόλοιπη χώρα. Στην εταιρεία συμμετέχουν δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως (HOCHTIEF & VINCI) αλλά και μερικές από τις σημαντικότερες ελληνικές εταιρείες (ΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, ΑΕΓΕΚ & ΑΘΗΝΑ).

Η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται για τον Σεπτέμβριο του 2012. Οι εργασίες για τις σήραγγες είναι εντός του χρονοδιαγράμματος, και έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό περίπου 52%. Όσον αφορά τα ανοιχτά νέα τμήματα του αυτοκινητόδρομου, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις και μοιραία θα υπάρξουν καθυστερήσεις».

Πως γίνεται η χρηματοδότηση του έργου;

Κάποιοι πολίτες φωνάζουν ότι οι εταιρείες παραχώρησης θησαυρίζουν από την εκμετάλλευση των διοδίων, τι απαντάτε σ’ αυτό;

«Πρέπει να σημειώσουμε ότι διόδια πληρώνονταν και πριν από την έναρξη της Παραχώρησης στο δημόσιο με άγνωστη για τον μέσο Χρήστη κατάληξη, ενώ τώρα όλα τα διόδια που εισπράττονται, δαπανώνται για συγκεκριμένο έργο με απόλυτη διαφάνεια και έλεγχο. Περαιτέρω πρέπει να γνωρίζετε ότι μέχρι την συμβατικά προβλεπόμενη ολοκλήρωση της κατασκευής του Έργου εντός του 2012, τα έσοδα από τα διόδια καταβάλλονται αποκλειστικά για τις δαπάνες κατασκευής και συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου και οι μέτοχοι της Εταιρείας δεν λαμβάνουν ούτε ευρώ ως μέρισμα. Μετά την ολοκλήρωση των κατασκευών και την παράδοση των νέων τμημάτων στην κυκλοφορία, ποσοστό άνω του 50% - σε μέσο όρο- των εσόδων των διοδίων θα καταβάλλεται άμεσα στο Κράτος.

Το υπόλοιπο 50% των εσόδων θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή των δανείων, την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, την επιστροφή των κεφαλαίων που έχουν ήδη επενδυθεί από τους μετόχους και τέλος αν υπάρξει υπόλοιπο θα διανεμηθούν κέρδη στους μετόχους. Από τα παραπάνω γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι όχι μόνο δεν θησαυρίζει η Εταιρεία, αλλά αντίθετα το ρίσκο που ανέλαβε είναι τεράστιο. Από τα παραπάνω προκύπτει ευθέως, ότι μεγάλο μέρος της φασαρίας που γίνεται για τα διόδια και τον δήθεν πλουτισμό των εταιρειών που έχουν αναλάβει το Έργο, έχει τα χαρακτηριστικά της παραπληροφόρησης».

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι τα διόδια που χρεώνετε στους σταθμούς που διαχειρίζεται η Εταιρεία σας είναι πολύ υψηλά και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης.

Έχουμε και κάποια συγκριτικά στοιχεία. Για παράδειγμα, σήμερα για την χρήση του αυτοκινητόδρομου στην Ελβετία ο χρήστης ενός Ι.Χ. πληρώνει € 31,- ενώ στην Αυστρία € 76,- το χρόνο. Στην Ελλάδα το κόστος είναι δεκαπλάσιο και πλέον.

«Καταρχήν να μην συγκρίνουμε τις οικονομικές δυνατότητες κρατών όπως η Ελβετία και η Αυστρία για την κατασκευή υποδομής με τις δυνατότητες της Χώρας μας. Επιπλέον στις χώρες αυτές η συντήρηση των υφιστάμενων αυτοκινητοδρόμων καλύπτεται ως επί το πλείστον από τα πολύ υψηλά τέλη διοδίων που πληρώνουν τα φορτηγά και ενδεικτικά ανέρχονται στην Ελβετία στα 51 – 77 λεπτά/χλμ και στην Αυστρία στα 30-37 λεπτά/χλμ, όταν η αντίστοιχη τιμή στην Ελλάδα σήμερα είναι λιγότερο από 16 λεπτά/χλμ. Για τους λόγους αυτούς τα τέλη των ΙΧ στις χώρες αυτές είναι πράγματι πολύ χαμηλά.

»Άλλες μεσογειακές χώρες, που ακολουθούν την ίδια πολιτική με την δική μας, έχουν πολύ υψηλότερα διόδια από αυτά της Ελλάδας όπως η Γαλλία με 7 λεπτά/χλμ, η Πορτογαλία με 8.5 λεπτά/ χλμ, η Ιταλία 6 λεπτά/χλμ, η Ισπανία 10 λεπτά/χλμ. ενώ εμείς σήμερα χρεώνουμε 4,5 λεπτά/χλμ. Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών το ύψος των διοδίων θα αντιστοιχεί περίπου σε αυτό που ισχύει σήμερα στην Ιταλία».

Ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι το ύψος των διοδίων είναι εύλογο,

κάποιοι ισχυρίζονται ότι το έργο θα μπορούσε να εκτελεστεί χωρίς διόδια ή ότι τα διόδια θα μπορούσαν να μειωθούν.

«Η καταβολή διοδίων το ύψος των οποίων προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης, ήταν επιλογή του Δημόσιου ως μια μορφή δίκαιης συνεισφοράς των χρηστών σ’ένα μέρος του κόστους του Έργου. Αρκεί να σημειώσουμε ότι για κάθε ένα ευρώ που πληρώνει ο Χρήστης γίνεται έργο αξίας πέντε ευρώ. Δοθέντος λοιπόν ότι τα διόδια που εισπράττονται κατά την περίοδο κατασκευής του εργου χρησιμοποιούνται εξ’ ολοκλήρου για τα τρέχοντα έξοδα της εταιρείας, εάν χρεώσουμε λιγότερα ή καθόλου διόδια, τα χρήματα δεν θα επαρκέσουν για την ολοκλήρωση του Έργου και το έργο της διάνοιξης των σηράγγων των Τεμπών που τόσο πολύ χρειάζεται η Χώρα, θα μείνει ημιτελές. Βέβαια, αν το Δημόσιο κρίνει σήμερα ότι οι πολίτες έχουν δίκιο για το ύψος των διοδίων και ότι οι προηγούμενες επιλογές του εν’όψει και της οικονομικής κρίσης δεν είναι σωστές, ας κάνει τις προτάσεις του και εμείς θα τις εξετάσουμε καλόπιστα υπό την προϋπόθεση και της έγκρισης των δανειστών.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε και το εξής: πολλοί μπορεί να σκέφτονται το σήμερα και όχι το αύριο και αυτό δεν είναι άσχετο με την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Χώρα. Στα μεγάλα έργα υπάρχουν πάντα αντιδράσεις. Όμως πρέπει να αντιληφθούμε ότι το έργο αυτό που στόχο του έχει να εξαλείψει το τελευταίο πραγματικά επικίνδυνο και νευραλγικό σημείο της οδικής σύνδεσης Αθήνας και Θεσσαλονίκης, για το οποίο όπως γνωρίζετε έχει πληρωθεί τεράστιος φόρος αίματος, είναι ένα δημόσιο έργο τεράστιας εθνικής σημασίας με μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη για ολόκληρη τη χώρα. Είμαι βέβαιος ότι όταν παραδοθεί το Έργο απολύτως ολοκληρωμένο, όλοι οι Έλληνες θα απολαμβάνουν το αποτέλεσμα και η σημερινή συζήτηση περί διοδίων θα φαντάζει πολύ πιο ασήμαντη. Η παράδοση αυτού του Έργου ολοκληρωμένου στους Έλληνες όπως ακριβώς το έχει υποσχεθεί το Ελληνικό Κράτος στους πολίτες, θα είναι η μεγαλύτερη συνεισφορά της εταιρείας μας.

Επιπλέον δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε τι προσφέρει ήδη σήμερα το Έργο αυτό στην ευρύτερη περιοχή που αναπτύσσεται. Σήμερα στο Έργο απασχολούνται άμεσα πάνω από 2.000 άτομα από τις τοπικές κοινωνίες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των υλικών, εξοπλισμού και υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται στο Έργο, παρέχεται και αυτό από την τοπική αγορά και μάλιστα σε μια εποχή που η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου. Έτσι δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι αυτή τη στιγμή το ίδιο το Έργο είναι μια από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές δυνάμεις της περιοχής. Αυτό να μην το ξεχνούν όσοι κόπτονται μόνον για το ύψος των διοδίων».

Τη γνώμη έχετε για το μέλλον των έργων παραχώρησης στην Ελλάδα;

«Καταρχήν πρέπει να επιλυθούν τα προβλήματα των σημερινών έργων παραχώρησης και να πεισθούν οι επενδυτές ότι αξίζει να επενδύσουν τα χρήματά τους στη χώρα μας. Η οικονομική κρίση έχει επιφέρει σοβαρό πλήγμα στην Χώρα μας. Τα μεγάλα έργα παραχώρησης δεν έχουν μείνει ανεπηρέαστα και η ολοκλήρωσή τους όπως είχαν αρχικά σχεδιαστεί δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Ενδεικτικά να σας πω ότι τα έσοδα της εταιρείας έχουν μειωθεί σημαντικά από τον Απρίλιο και μετά, λόγω μειωμένης κυκλοφορίας.

Αν τα υπάρχοντα προβλήματα επιλυθούν στη συνέχεια το κράτος θα πρέπει να εκμεταλλευτεί τα οφέλη του μοντέλου παραχώρησης σαν εργαλείο για την εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών που θα προσφέρουν την τόσο απαραίτητη σήμερα αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Τα έργα αυτά θα πρέπει να αναπτυχθούν μέσα από εταιρείες παραχώρησης που λειτουργούν σε καθεστώς απόλυτης διαφάνειας και στις οποίες το κράτος μπορεί να γνωρίζει με ποιον ακριβώς τρόπο ξοδεύονται τα χρήματα που εισπράττονται, χωρίς να επιβαρύνεται άσκοπα ο Κρατικός προϋπολογισμός. Η επιτυχία των τριών πρώτων μεγάλων έργων παραχώρησης (Αττική Οδός, Γεφυρα Ρίου - Αντίρριου, Αεροδρόμιο) που έχουν αλλάξει το πρόσωπο της χώρας, πρέπει να γίνει οδηγός για τις αποφάσεις που θα ληφθούν και για το μέλλον των έργων παραχώρησης».

Πηγή: tovima.gr
Απάντηση

Επιστροφή στο “Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...”