Haridimos έγραψε:Ἀς ξεκινήσουμε ἀπὸ τὰ δεδομένα.
- Εἶμαι ὑπάλληλος ἰδιωτικῆς ἐτιαρείας ἀλλὰ δὲν ἀπασχολοῦμε ὠς ὀδηγός.
- Ἔχω ἄδεια ὀδήγησης Β' κατηγορίας.
- Ἡ ἐταιρεία μου διαθέτει ὀχήματα τῶν ὁποίων ἠ ὀδήγηση προϋποθέτει ἄδεια ὀδήγησης Β' κατηγορίας.
Μὶα-δύο φορὲς τὸ χρόνο πρέπει νὰ στείλω κάποια μηχανήματα τῆς ἐταιρείας στὴν ἀντιπροσωπεία γιὰ ἐπισκευή. Ἐπιτρέπεται νὰ ὀδηγήσω τὸ ὄχημα ἤ πρέπει νὰ εἶμαι δηλωμένος ὠς ὀδηγός; Πρέπει νὰ τηρεῖται κάποιο βιβλίο σχετικὰ μὲ τὴν χρήση τοῦ ὀχήματος;
ΥΓ: τὰ μηχανήματα μεταφέρονται μὲ τὰ προβλεπόμενα παραστατικά.
Απο την στιγμή που εργάζεσαι σε ιδιωτική εταιρεία και δεν αναφέρεσαι σαν οδηγός, ειναι στην διακριτική σου ευχέρεια να οδηγήσεις επαγγελματικό οχημα με τα υπερ και τα κατά.
Πρώτον και καλύτερο εαν συμφωνείς να αναλάβεις αυτη την ευθύνη μεταφοράς.
Δεύτερον εαν συμφωνεί η εταιρεία να αναλάβει την ευθύνει να στείλει εσένα.
Τα δύο προηγούμενα εχουν να κάνουν με την δηλωθείσα συλλογική σύμβαση στο ΙΚΑ εσού, με ενδεχόμενο εαν συμβεί καθ' οδόν ατύχημα και εαν υπάρξει τραυματισμός θα πρέπει να δωθούν εξηγήσεις οι οποίες κοστίζουν με πρόστιμα στον εργοδότη.
Πάντα υπάρχει και το πρόβλημα του εξαναγκασμού στον εργαζόμενο, οπότε εκει επιλέγεις.
Απο την στιγμή που το οχημα ειναι επαγγελματικό και πρέπει να το οδηγήσεις εχοντας δίπλωμα ανάλογο, δεν ειναι πράβαση του Κ.Ο.Κ. να το οδηγήσεις εστω και εαν δεν εισαι οδηγός δηλωμένος.
Εισαι ομως υποχρεωμένος να συμπληρώσεις το βιβλίο ημερήσιων δρομολογίων, στο οποίο αναγράφεις τα πλήρη στοιχεία σου, το οποίο ελέγχεται απο την τροχαία με προσωπικό πρόστιμο εαν δεν το εχεις συμπληρώσει η στην εταιρεία εαν δεν στο παρέχει.
Το βιβλίο ομως αυτό στην ουσία ειναι παρουσιολόγιο που αφορά το ΙΚΑ και εσένα.
Ειδικα εαν εισαι οδηγός ειναι αυτό που κάθε ημέρα δηλώνει οτι οδηγείς και εισαι καλυμένος για την παρουσία σου, τον χρόνο που οδηγείς και πάντα μαζι με τον ταχογράφο εαν διαθέτει το οχημα.
Εαν δεν εισαι πάλι οδηγός εγγεγραμμένος ειναι η κάλυψη σου οτι κάποιος σε εστειλε.
Προσοχή να μην ειναι δική σου πρωτοβουλία διότι εαν συμβεί οτιδήποτε εισαι ακάλυπτος.
Το τελευταίο αφορά την νόμιμη μεταφορά των μηχανημάτων που αναφέρεις, διότι μπορεί να ειναι περιουσιακό στοιχείο της εταιρείας, να μεταφέρονται με νόμιμα παραστατικά, αλλα η μεταφορα τους μπορει να μην ειναι η ενδεδειγμένη.
Η αδεια του οχήματος αναφέρει για ποιον λόγο εχει δηλωθεί.
Παράδειγμα εαν εχεις δηλώσει στην αδεια της εταιρείας οτι παράγεις αρτοσκευάσματα και μεταφέρεις με τα μεταφορικά μέσα της εταιρείας τα προιόντα παραγωγής σου, δεν μπορεις με οχημα της εταιρείας << νόμιμα >> να μεταφέρεις εναν φούρνο για επισκευή.
Ο << νόμιμος >> τρόπος ειναι μεταφορά με μεταφορέα δημοσίας χρήσης.
Αυτο πρέπει να το γνωρίζει το λογιστήριο !!! διοτι σηκώνει απο την μία πρόστιμο σε ενδεχόμενο ελεγχο απο κλιμάκιο την ΥΠΕΔΑ (εαν δεν τις εχουν αλλάξει ονομα)
και απο την αλλη (πιο ακραίο) μια καταγγελία απο εναν οδηγό δημοσίας χρήσης μεσω του σωματείου τους να δημιουργήσει πρόβλημα στην εταιρεία.
Ολα τα παραπάνω τα εχω αντιμετωπίσει αρκετές φορές στην επαγγελματική σταδιοδρομία μου (28 χρόνια)
Ελπίζω να βοήθησα
Με εκτίμηση
Johnny