enias έγραψε:Τα λάθη είναι ανθρώπινα. Ο αστυνομικός είναι άνθρωπος; Αν ναί, τοτε κάνει λάθη, άσχετα με το αν ή ποσο θα τιμωρηθεί αν το λάθος ποτε βρέθεί. Επίσης ο λόγος του πιάνει περισσότερο απο τον πολίτη. Αυτό σημαίνει οτι το λάθος του, εφόσον συμβεί, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, αρα και οφείλει (ηθικά) να είναι πιο προσεκτικός.
Ἡ διάπραξη τοῦ λάθους (ὄχι "λάθους") εἶναι συνδεμένη μὲ τὴν ἀνθρώπινη φύση. Ὅπως λέγαμε καὶ στὴν σχολή, ἄριστα παίρνει μόνο ὁ Θεός. Μία καλὴ διαδικασία ἐπιλογῆς προσωπικοῦ καὶ φιλτραρίσματος τῶν ὑποψηφίων μπορεῖ νὰ κρατήσει μακριὰ τοὺς ἀπρόσεκτους, ἀνεύθυνους καὶ αὐτοὺς οἰ ὀποῖοι κάνουν ἕνα σωστό, ἕνα λάθος.
Ἀλλὰ πρέπει νὰ θεωροῦμε ὄτι μιὰ φορὰ (τοὐλάχιστον) θὰ γίνει τὸ λάθος. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Ο ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΣ.
enias έγραψε:Όπως λένε "Καλύτερα ένας ένοχος έξω παρά ενας αθώος μέσα". Με την ίδια λογική, είναι προτιμότερο ένας παραβάτης του ΚΟΚ να ξεφύγει, παρά να τιμωρηθεί κάποιος που δεν φταίει σε τίποτα.
Αυτά όσον αφορά τα πραγματικά λάθη.
Νὰ τὸ ἔχουν ὑπ'ὄψιν τους οἱ ἔνστολοι.
enias έγραψε:Όσον αφορά τα δήθεν λάθη, έκτος οτι δεν ξεχναμε τη δεκαετία 67-74, το πρόβλημα δεν εστίαζονταν μόνο σε αυτά τα χρόνια αλλα και τα μετέπειτα. Άρα δεν εφταιγε μόνο το καθεστώς, αλλα έφταιγε η νοοτροπία της τοτε αστυνομίας και οσα βήματα και αν έχει κάνει απο τότε, δεν σβήνονουν ούτε συμψηφιζονται για μένα. Δεν είμαι άδικος, και θεωρώ λάθος να αποδώσουμε ευθύνες στους νέους για ότι έκαναν οι παλιοί. Οφείλουμε όμως να προστατέψουμε και την αστυνομία αλλα και τον πολίτη απο αυτήν μην δίνοντας περιθώρια επανάληψης και αναβίωσης της τότε νοοτροπίας.
Δὲν ἤταν μόνο τὴν περίοδο 67-74, ἤταν ἀπὸ παλαιότερη ἐποχὴ μέχρι τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἀνδρέα.
Θὰ ἤταν βλακῶδες νὰ ποῦμε ὄτι ὄλοι οἱ ἀστυνομικοὶ εἶναι παλιάνθρωποι, γεμάτοι ἀπωθημένα, τρώγανε σφαλιάρες μικροὶ καὶ τώρα ποὺ φοράνε στολὴ ἐκδικοῦνται κ.ο.κ.. Ὑπάρχουν καὶ τέτοιοι ἀλλὰ δὲν εἶναι ὀ κανόνας.
enias έγραψε:Και η φτερωτή κλήση (ηλίθια κλήση κατ εμε) δεν είναι τίποτε άλλο απο βήματα προς τα πίσω, σε μια αστυνομία που τιμωρεί αυθαίρετα με συνοπτικές διαδικασίες και με μηδενικό έλεγχο.
Ἐρωτῶ: ἀν ἔχω προσωπικὲς διαφορὲς μὲ κάποιον ἀστυνομικὸ καὶ καθε μέρα μοῦ βεβαιώνει παράβαση τότε πῶς σώζομαι; Δὲν εἶναι κάτι τὸ ὁποῖο συμβαίνει καθημερινῶς σὲ ὄλους μας ἀλλὰ ὁ ἕνας στὸ ἑκατομμύριο ὁ ὁποῖος θὰ τὸ πάθει πῶς θὰ βρεῖ τὸ δίκιο του;
enias έγραψε:Εκτός των άλλων ακόμα και ο πραγματικός παραβάτης μπορεί να αθωωθει απο αυτήν την ηλίθια κλήση αποδεικνύοντας με ψεύτικες μαρτυρίες και έγγραφα, οτι την συγκεκριμένη στιγμή βρίσκονταν κάπου άλλου.
Τὸ παράδειγμα τὸ ὁποῖο ἔγραψα μὲ τὴν κακὴ γραφή τοῦ ἀριθμοῦ τοῦ παραβάτη.
enias έγραψε:Άρα με αυτό μπορούμε να έχουμε και το "ένοχος ατιμώρητος" και το "αθώος τιμωρημένος".
Τι να πείς μετά για την αστυνομία και τις μεθόδους της; Ο πολίτης θα φταίει πάλι;
Πρέπει νὰ ὑπάρχουν διαδικασίες καὶ νὰ μὴν αὐτοσχεδιάζει ὁ ἀστυνομικός, ὄπου αὐτὸ εἶναι δυνατό. Νὰ ὀριστοῦν διαδικασίες ὤστε νὰ ἀποτρέπονται τὰ λάθη ἤ νὰ γίνονται ἀντιληπτά μὲ κάποιο τρόπο.