odigein.com

Το site των οδηγών και των πεζών...
Τώρα είναι 22 Οκτ 2018, 01:08

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 7 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Ιούλ 2018, 10:05 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Δημοσιεύσεις: 6232
Στην ανάρτηση "Formula 1: Ζάντες 18″ και τέλος οι κουβέρτες από το 2021" αναφέρεται το εξής:

Johnny έγραψε:
...Η FIA θέλει επίσης τα ελαστικά να μπορούν να ανακάμψουν, ....

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό?

_________________
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 24 Ιούλ 2018, 19:38 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Δημοσιεύσεις: 1662
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
MacPap έγραψε:
Στην ανάρτηση "Formula 1: Ζάντες 18″ και τέλος οι κουβέρτες από το 2021" αναφέρεται το εξής:

Johnny έγραψε:
...Η FIA θέλει επίσης τα ελαστικά να μπορούν να ανακάμψουν, ....

Τι ακριβώς σημαίνει αυτό?



Εαν διαβάσεις πιο προσεκτικά παρακάτω:

Παράθεση:
Η FIA θέλει επίσης τα ελαστικά να μπορούν να ανακάμψουν, σημειώνοντας πως αναμένεται η επιθετική οδήγηση να επιφέρει μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών ανά γύρο από ό,τι η ήπια οδήγηση ή η οδήγηση χωρίς πίεση. Μόλις σταματήσει μια περίοδο επιθετικής οδήγησης, το ελαστικό θα πρέπει να ανακτήσει γρήγορα το χαμηλότερο επίπεδο φθοράς ανά γύρο που σχετίζεται με τις πιο άνετες συνθήκες.

Στο θέμα της απόδοσης προσθέτει: “Όσον αφορά τον απόλυτο χρόνο γύρου, η απόδοση των ελαστικών που τοποθετούνται σε τροχούς 18″ θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τόσο καλή όσο τα ελαστικά του 2019, όταν βρίσκονται σε θερμοκρασία λειτουργίας.”


Ειναι μεγάλο επιτευγμα να καταφέρουν, μετα την φθορά λόγω πίεσης, εν ωρα αγώνα να ανακάμψει ενα ελαστικό εστω και λίγο πρίν την αλλαγή του λόγω ολοκληρωτικής φθοράς, γιατί αυτό μπορεί να δώσει την ευκαιρία να τερματίσει ενα μονοθέσιο χωρίς να χάσει χρόνο αλλαγής ελαστικών για λίγους μόνο γύρους.

_________________
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιούλ 2018, 09:46 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Δημοσιεύσεις: 6232
Γιαννη συνεχίζω δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει ανάκαμψη του ελαστικού.

τι θα πεί "το ελαστικό θα πρέπει να ανακτήσει γρήγορα το χαμηλότερο επίπεδο φθοράς ανά γύρο που σχετίζεται με τις πιο άνετες συνθήκες"?

Μου θυμίζει λίγο την γλώσσα των πολιτικών που λένε ωραία λόγια αλλά δεν λένε τίποτε επί της ουσίας αχαχχαχα

Μηπως μπορέις να το κάνεις λίγο πιο κατανοητό? :biritses

_________________
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιούλ 2018, 21:39 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Δημοσιεύσεις: 1662
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Εικόνα


Εικόνα




Βλέποντας τις πιο πάνω φωτο βλέπεις την φθορα η οποία δημιουργείται κατα την διάρκεια της οδήγησης. Αυτο εχει σαν αποτέλεσμα την πτωση απόδοσης κατα συνέπεια αντικατάσταση με ολα τα επακόλουθα. Αυτο προσπαθεί να λύσει η FIA ζητώντας να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν στην Pirelli τις συνθήκες για ανάκαμψη του ελαστικού μετα απο αυτη την φθορά.

Ειναι τόσο σημαντικό θέμα για τις ομάδες η φθορά των ελαστικών που στήνουν ακόμα και την χαρτογράφηση των κινητήρων για μείωση του συγκεκριμένου αποτελέσματος.



Σου παραθέτω ενα παλαιό δημοσίευμα απο το 2012 της Renault που δείχνει πόσο προβληματίζει τις εταιρείες η φθορά και η πορεία των ελαστικών κατα την διάρκεια ενός αγώνα.

F1: Χαρτογράφηση κινητήρων στα μέτρα των ελαστικών!

Η φετινή χρονιά πέραν κάθε αμφιβολίας θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από τη διαχείριση των ελαστικών της Pirelli.
Η φετινή χρονιά πέραν κάθε αμφιβολίας θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό από τη διαχείριση των ελαστικών της Pirelli. Ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί δίνουν έναν αθέατο αγώνα δρόμου για να κατανοήσουν σε βάθος τη συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli ώστε να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους και τη διάρκειά τους.

Ίσως αναρωτιέστε μα τι μπορεί να κάνει ένας μηχανικός κινητήρα για τα λάστιχα.
Η απάντηση δεν είναι απλή ούτε μονοσήμαντη. Σκεφτείτε ότι η φθορά των πίσω ελαστικών σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο σπινάρισμα στην έξοδο της στροφής όταν ο οδηγός πατά τέρμα το γκάζι. Ο τρόπος που αποδίδεται η δύναμη του κινητήρα είναι καθοριστικός όπως και η απόκριση στο γκάζι.

Ο Ντέβιντ Λαμπ, επικεφαλής μηχανικός της Renault στην πίστα, όσον αφορά στην ομάδα της Williams αναλύει:
«Στους πρώτους δυο αγώνες σε Αυστραλία και Μαλαισία δεν είδαμε πολύ μεγάλη φθορά στα ελαστικά. Στη Σαγκάη και το Μπαχρέιν όμως η φθορά ανέβηκε και έπαιξε κυρίαρχο ρόλο. Τα πίσω ελαστικά συνήθως φθείρονται γρηγορότερα λόγω της πίεσης που τους ασκείται τόσο στο φρενάρισμα όσο και στην επιτάχυνση. Προσπαθούμε να αμβλύνουμε το πρόβλημα. Όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι οι πίσω τροχοί μένουν αφόρτιστοι αλλά όταν το ξαναπατάει οι δυνάμεις αναπτύσσονται απότομα. Αυτή η συνεχή μεταβολή της φόρτισης επιτείνει τη φθορά των ελαστικών τα οποία εάν μπλοκάρουν κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος δεν χάνεις μόνο χρόνο στιγμιαία αλλά υπερθερμαίνονται και φθείρονται ακόμη πιο γρήγορα. Το πρώτο πράγμα που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το μπλοκάρισμα των πίσω τροχών είναι να φορτίζεις με ένα μικρό ποσοστό ροπής τον πίσω άξονα ακόμη και όταν ο οδηγός έχει αφήσει το πόδι του από το γκάζι. Ακόμη και όταν η ηλεκτρική εντολή από το πεντάλ του γκαζιού δίνει εντολή μηδέν αυτό μεταφράζεται στη άσκηση ενός μικρού φορτίου από τον κινητήρα. Αυτό εξαρτάται από τη χαρτογράφηση και έχει σαν αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση του πίσω μέρους, την αποφυγή μπλοκαρισμάτων και την μείωση της φθοράς των πίσω ελαστικών. Επιπλέον πρόκειται για φορτίο που τείνει να περιστρέψει ανάποδα τους τροχούς καθότι απαγορεύεται η θετική φόρτιση τους όταν δεν υπάρχει αντίστοιχη εντολή από το πεντάλ του γκαζιού. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3-4 διαφορετικούς χάρτες ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε αγώνα. Το όλο θέμα ακούγεται απλό αλλά έχει και μειονεκτήματα εκτός από πλεονεκτήματα. Ζητώντας από τη μηχανή έργο ακόμη και όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι αυξάνεις την κατανάλωση και εδώ θέλει προσεκτικούς υπολογισμούς πόσο σε συμφέρει να το κάνεις. Αν την αυξήσεις 2-3% στο γύρο τότε θα χρειαστείς επιπλέον περίπου 3 kg καυσίμου στην εκκίνηση.
Η αύξηση του βάρους επηρεάζει αρνητικά τους χρόνους έστω και για κάποια εκατοστά του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο. Είναι επίσης οξύμωρο να προσπαθείς μ’ αυτό τον τρόπο να αμβλύνεις τη φθορά των ελαστικών και τελικά να την επιτείνεις προσθέτοντας βάρος. Ένα επιπλ έον μειονέκτημα είναι ότι μπορεί να ανέβει η θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα. Σε μια πίστα όπως στη Βαρκελώνη αυτό δεν ήταν πρόβλημα γιατί δεν είχαμε πολύ ζέστη στο Μπαχρέιν όμως που είχε ζέστη ήμασταν στο όριο».

Πέρα όμως από τη φόρτιση του πίσω άξονα στο φρενάρισμα οι μηχανικοί της Renault έχουν επικεντρώσει την προσοχή τους στη χαρτογράφηση του γκαζιού. Ο Ντέβιντ Λαμπ, επικεφαλής μηχανικός της Renault στην πίστα, όσον αφορά στην ομάδα της Williams αναλύει: «Κρίσιμος παράγοντας στην φθορά των ελαστικών είναι η χαρτογράφηση του πεντάλ του γκαζιού. Παίζει σημαντικό ρόλο πόση ροπή παρέχεται για την αντίστοιχη ώθηση στο πεντάλ. Για παράδειγμα ένας οδηγός μπορεί να ζητήσει όταν πατάει 30% το γκάζι να του παρέχεται το 15% της ροπής του κινητήρα. Δεδομένου όμως ότι στο σημείο 0 η φόρτιση πρέπει να είναι 0 και στο 1 να είναι πλήρης όσο πιο προοδευτικά διαμορφώσεις το άνοιγμα του γκαζιού στην αρχή τόσο θα χάσεις σε γραμμικότητα μετά. Η τελική μορφή του ηλεκτρονικού χάρτη παίζει κυρίαρχο ρόλο στο πόσο φορτίζονται τα ελαστικά. Ζητούμενο είναι η ελαχιστοποίηση του σπιναρίσματος. Για μας τους μηχανικούς η χαρτογράφηση του πεντάλ είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε. Υπάρχει βέβαια προσεκτικός έλεγχος από τη FIA ώστε να μην κρύβεται σ’ αυτούς τους ηλεκτρονικούς χάρτες κάποια εξελιγμένη μορφή traction control ειδικά στη διαδικασία της εκκίνησης. Όμως τις Παρασκευές πριν τον αγώνα δουλεύουμε σκληρά ώστε να φτιάξουμε για κάθε οδηγό το χάρτη που τον βοηθάει για κάθε στροφή ξεχωριστά ώστε να είναι ικανοποιημένοι με την αμεσότητα του γκαζιού και την δύναμη».
Πηγή:Τάκης Πουρναράκης - protothema.gr

_________________
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Ιούλ 2018, 21:00 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Δημοσιεύσεις: 6232
Δηλαδή τι ακριβώς εννοούν δεν καταλαβαίνω με "ανάκαμψη".
Να επανέρχονται μόνα τους?
Να να ανακατασκευάζονται ?
Να τι?
Ισως είναι θέμα ορισμού, γλώσσας, όρων. Αλλα ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τ εννοούν με ανάκαμψη.

:biritses

_________________
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Ιούλ 2018, 22:10 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Δημοσιεύσεις: 1662
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
MacPap έγραψε:
Δηλαδή τι ακριβώς εννοούν δεν καταλαβαίνω με "ανάκαμψη".
Να επανέρχονται μόνα τους?
Να να ανακατασκευάζονται ?
Να τι?
Ισως είναι θέμα ορισμού, γλώσσας, όρων. Αλλα ειλικρινά δεν καταλαβαίνω τ εννοούν με ανάκαμψη.

:biritses




Οταν λένε "ανάκαμψη" εννοούν, οτι οταν σταματήσεις για λίγο την επιθετική οδήγηση και τα λυώνεις επανω στην πίεση του αγώνα, να επανέρχονται αν οχι στην αρχική κατάσταση, διοτι αυτό ειναι αδύνατον, εστω σε χαμηλό επίπεδο φθοράς και οχι απευθείας για αντικατάσταση.

_________________
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν

Εικόνα


Κορυφή
 Προφίλ  
 
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 02 Αύγ 2018, 11:48 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00
Δημοσιεύσεις: 6232
Αν και δεν βλέπω πως μπορεί ένα φθαρμένο υλικό ν επανέλθει από μόνο του νομίζω πως κατάλαβα. χεχε

_________________
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Ένα νεκρό χωριό από τροχαία, το χρόνο, φτάνει! Δεν χρειάζονται άλλες μελέτες.
Αν ξέρεις το σωστό και παρ'όλα αυτά πράττεις το λάθος, ή αναίσθητος είσαι ή βλάκας.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 7 Δημοσιεύσεις ] 

Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε:  
cron
POWERED_BY

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com