Αισθητήρας λάμδα: Πώς λειτουργεί, τι βλάβες προκαλεί
Οι σύγχρονοι κινητήρες βρίθουν αισθητήρων που επιτρέπουν στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου –τον γνωστό στους περισσότερους εγκέφαλο- να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι ακριβώς συμβαίνει στο εσωτερικό ενός μοτέρ.
Ο πιο φημισμένος από τους αισθητήρες αυτούς είναι εκείνος που αναλαμβάνει την παρακολούθηση των καυσαερίων ενός κινητήρα. Οι περισσότεροι από εμάς τον γνωρίζουμε ως αισθητήρα λάμδα, στην πραγματικότητα ωστόσο πρόκειται για έναν αισθητήρα οξυγόνου, ο οποίος τοποθετείται στο σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων υπολογίζοντας τη διαφορά ανάμεσα στο οξυγόνο που περιέχουν οι ρύποι σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό αέρα.
Η πληροφορία αυτή καταλήγει στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, η οποία προσαρμόζει αναλόγως το μείγμα καυσίμου-αέρα ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί εντός των προδιαγραφών.
Συνήθως η διάρκεια ζωής ενός αισθητήρα οξυγόνου ή αισθητήρα λάμδα ξεπερνά τα 100.000 χιλιόμετρα, ωστόσο, δεν είναι λίγες εκείνες οι περιπτώσεις στις οποίες η δυσλειτουργία του συγκεκριμένου αισθητήρα έρχεται πολύ νωρίτερα.
Η βλάβη του αισθητήρα λάμδα μπορεί να εντοπιστεί με πολλούς τρόπους. Ο πιο εύκολος από αυτούς είναι η ένδειξη του «Check Engine», η οποία ενεργοποιείται μόλις η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου εντοπίσει κάποια δυσλειτουργία.
Ένα ακόμα σημάδι ότι ο αισθητήρας λάμδα έχει παραδώσει το πνεύμα του είναι η ακανόνιστη λειτουργία του κινητήρα και ειδικότερα στο ρελαντί.
Η ανεξήγητη αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου και η αλλαγή στο χρώμα των καυσαερίων μπορούν επίσης να δηλώσουν τη δυσλειτουργία του αισθητήρα λάμδα και την αδυναμία της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου να εξασφαλίσει την ιδανική μίξη καυσίμου-αέρα.
Παρά το γεγονός ότι κάποιοι δεν δίνουν σημασία στην ένδειξη του Check Engine, αν η βλάβη στον κινητήρα δεν γίνει αισθητή, η δυσλειτουργία του αισθητήρα λάμδα μπορεί να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε ακόμα μεγαλύτερες ζημιές.
Μια από αυτές είναι η καταστροφή του συστήματος φίλτρανσης των καυσαερίων, από τη στιγμή που η σύστασή των ρύπων θα βρεθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός προδιαγραφών.
Πηγή:Αρης Βρετός-thecars.gr
Αισθητήρας λάμδα: Πώς λειτουργεί, τι βλάβες προκαλεί
Ο χώρος γι'αυτούς που θέλουν να μάθουν ότι μπορούν....
- Johnny
- Δημοσιεύσεις: 3461
- Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
- Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)
Αισθητήρας λάμδα: Πώς λειτουργεί, τι βλάβες προκαλεί
Δημοσίευση από Johnny »
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Επιστροφή στο “Πώς λειτουργεί...”
Μετάβαση σε
- Γενικά περί του forum...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας & Ανακοινώσεις του forum......
- ↳ Το odigein.com...
- ↳ Κανονισμοί λειτουργίας...
- ↳ Βοήθεια...
- ↳ Ανακοινώσεις...
- ↳ Το odigein.com και τα μέλη του...
- ↳ Συστηθείτε...
- ↳ Πείτε μας την γνώμη σας...
- Νομικά & Διαδικαστικά θέματα, Καταγγελίες & Παράπονα...
- ↳ Συζητήσεις περί Νομικών & Διαδικαστικών Θεμάτων...
- ↳ Παράπονα & εύσημα προς τις Αρχές...
- ↳ Παράπονα προς τις αρχές...
- ↳ Τα εύσημα μας...
- Ο δρόμος είχε την δική του Ιστορία...
- ↳ Οδηγώ...
- ↳ Γενικά περί οδήγησης...
- ↳ Αλλαγές στην νομοθεσία, σήμανση και επιτήρηση των δρόμων...
- ↳ Οδήγηση στο εξωτερικό...
- ↳ Νέοι & υποψήφιοι οδηγοί...
- ↳ Ατυχήματα...
- ↳ Οδική Ασφάλεια...
- ↳ Υπάρχουμε και εμείς...
- ↳ Δεν οδηγώ...
- ↳ Α.Μ.Ε.Α & ΑμεΑ...
- ↳ Άλλες κατηγορίες Οδηγών...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι αυτοκινούμενο...
- ↳ Οδηγώ αλλά όχι τετράτροχο...
- ↳ Οδηγώ και είμαι επαγγελματίας...
- ↳ Μπλόκα (bloka)...
- ↳ Αττική...
- ↳ Θεσσαλονίκη...
- ↳ Μακεδονία...
- ↳ Θράκη...
- ↳ Ηπειρος...
- ↳ Στερεά Ελλάδα...
- ↳ Θεσσσαλία...
- ↳ Πελλοπόνησος...
- ↳ Κρήτη...
- ↳ Νησιά...
- ↳ Αλλα...
- Μηχανοκίνητος αθλητισμός και μη...
- ↳ Αυτοκίνητα...
- ↳ Formula 1...
- ↳ Formula E (Formula E World Championship)...
- ↳ WRC (World Rally Championship)...
- ↳ ERC (European Rally Championship)...
- ↳ IRC (Intercontinental Rally Challenge)...
- ↳ WTCC (World Touring Car Championship)...
- ↳ WEC (World Endurance Championship)...
- ↳ Rally Dakar...
- ↳ Ελληνικό Πρωτάθλημα...
- ↳ Rally Acropolis...
- ↳ Αλλοι αγώνες αυτοκινήτων...
- ↳ Μοτοσυκλέτες...
- ↳ MotoGP...
- ↳ WSBK...
- ↳ Αλλοι αγώνες μοτοσυκλέτας...
- ↳ Αγώνες Drift & Dragster...
- ↳ Αγώνες & Επίδειξη Drift...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Drift...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Drift...
- ↳ Επιδείξεις Drift...
- ↳ Αγώνες Dragster...
- ↳ Ελληνικοί αγώνες Dragster...
- ↳ Διευθνείς αγώνες Dragster...
- ↳ Αγώνες με άλλα είδη οχημάτων...
- ↳ Ιστιοπλοΐα...
- ↳ Ταχύπλοα...
- Τι, Πως, Ποιος & Πού...
- ↳ Βοηθήματα, Gadget & Αξεσουάρ...
- ↳ GPS & ηλεκτρονικοί χάρτες...
- ↳ Ήχος & Φως...
- ↳ Αλλα Αξεσουάρ...
- ↳ Κατασκευαστές & εκπρόσωποι...
- ↳ Hyundai...
- ↳ Subaru...
- ↳ Toyota...
- ↳ Αλλοι Κατασκευαστές...
- ↳ Πώς λειτουργεί, Τεχνικά θέματα & κάντο μόνος σου...
- ↳ Πώς λειτουργεί...
- ↳ Τεχνικά θέματα...
- ↳ Πως μπορώ να...
- ↳ Πρώτες Βοήθειες...
- ↳ Πού μπορώ να βρω?...
- ↳ Αντιπροσωπείες...
- ↳ Μακάρι να ήξερα...
- Και τι κουτί, κουτί... τώρα και η οδήγηση καινούργια σε κουτί...
- ↳ Είδαμε, Ακούσαμε, Διαβάσαμε...
- ↳ Breaking News...
- ↳ Μας έκανε εντύπωση...
- ↳ Στραβά και ανάποδα...
- ↳ Φωτογραφίες, Video και Ταινίες...
- ↳ Νέες Τεχνολογίες και εφαρμογές...
- ↳ Ηλεκτρικά αυτοκίνητα...
- ↳ Υβριδικά οχήματα...
- ↳ Πετρελαιοκίνηση....
- ↳ Αλλα εναλλακτικά καύσιμα...
- ↳ Drones και τηλεκατευθυνόμενα...
- ↳ Αλλες νέες τεχνολογίες...
- ↳ Το οδηγείν είναι και "ταξιδεύειν"...
- ↳ Ταξίδια στην Ελλάδα...
- ↳ Ταξίδια στο Εξωτερικό...
- ↳ Εκφραστείτε ελεύθερα...
- ↳ Ανέκδοτα & καλαμπούρια...
- ↳ Ότι περισσεύει...
- ↳ Πολιτικό καφενείο...
- ↳ Μικρές Αγγελίες...
- ↳ Νομικά θέματα και διαδικασίες που αφορούν την Αυτοκίνηση...
- ↳ Περί του Κ.Ο.Κ...
- ↳ Αλλες διατάξεις για την αυτοκίνηση...
- ↳ Αλλου είδους αγωνιστική αυτοκίνηση...