Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγούς!

Χώρος ανοικτών συζητήσεων για όσους δεν οδηγούν ή έχουν σχέση με αυτούς...
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγούς!

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγούς!

Η τεχνολογία έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό, ώστε να υπάρχουν αυτόματα αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφορούν χωρίς οδηγό. Η Google έχει ασχοληθεί αρκετά με αυτό, σχεδιάζοντας μάλιστα το δικό τς αυτόματο αυτοκίνητο. Ωστόσο, αυτόματα οχήματα εισάγονται σιγά σιγά και στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με το ευρωπαϊκό έργο CityMobil2 (Cities demonstrating cybernetic mobility) να συμπεριλαμβάνει την πόλη των Τρικάλων ως Ευρωπαϊκό πιλότο για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό στην διαδρομή που έχει προταθεί.

CityMobil2 diadromi Trikala

Αυτό σημαίνει πως κάποια στιγμή στο σύντομο μέλλον, τα Τρίκαλα θα δεχθούν λεωφορεία χωρίς οδηγό, με την παραπάνω διαδρομή να έχει επιλεγεί για το δρομολόγιο. Αυτή τη στιγμή, απαιτείται πρώτα η διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη των Τρικάλων, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών, ώστε να ξεκινήσουν ύστερα οι δοκιμές.

Η e-Trikala Α.Ε. συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα σε 45 Ευρωπαίους εταίρους, κερδίζοντας την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες πόλεις και λαμβάνοντας συγχαρητήρια γι'αυτό. Στους εταίρους συμπεριλαμβάνεται επίσης και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο αναμένεται να συνεργαστεί με την e-Trikala Α.Ε για τις πιλοτικές δοκιμές.

http://www.digitallife.gr


Ευρωπαϊκό πείραμα στα Τρίκαλα για λεωφορείο χωρίς οδηγό !

Με επιστολή του προς την Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων, e-Trikala A.E., ο συντονιστής του Προγράμματος “CityMobil2” Αντριάνο Αλεσαντρίνι ανακοίνωσε την επιλογή της πόλης των Τρικάλων ως “ευρωπαϊκό πιλότο για την κυκλοφορία των οχημάτων χωρίς οδηγό” στη διαδρομή που έχει προταθεί.

Η πρόταση, όπως αναφέρεται, συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες πόλεις και για τον λόγο αυτό, ο κ. Αλεσαντρίνι μεταφέρει τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η e-Trikala A.E. με τον συντονιστή εταίρο βρίσκονται ήδη στη διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη των Τρικάλων, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα το γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Το έργο “CityMobil2” -με πλήρη τίτλο Cities demonstrating cybernetic mobility- ξεκίνησε επίσημα την 01/09/2012 και έχει διάρκεια 4 έτη. Συνολικά συμμετέχουν 45 Ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e- Trikala Α.Ε. συμμετέχει το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι πέντε εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).

Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών.

Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις ανά την Ευρώπη και καταφέραν να προκριθούν στις 5 τελικές πόλεις οι οποίες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές στο χώρο τους με αυτόματα οχήματα.

Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala A.E. συνεργάζεται στενά και με τον έτερο Έλληνα επίσημο εταίρο, το “Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών”.

Μέχρι στιγμής έχει καθορισθεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών και μελετώνται οι διάφορες παράμετροι, όπως αυτές ορίζονται από το consortium.

http://www.imerisia.gr



Τρίκαλα: Νέα δημοτική συγκοινωνία με αυτόματα λεωφορεία χωρίς οδηγό προ των πυλών στην πόλη

Minibus θα διασχίζουν το Βαρούσι και θα καταλήγουν στο παλιό εμπορικό κέντρο και τη λαϊκή αγορά. Πρόταση ακόμη και για... αυτόματο λεωφορείο, χωρίς οδηγό!

Όπως αποκαλύπτει το trikalavoice.gr μια νέα δημοτική υπηρεσία συγκοινωνίας θα εισαχθεί στην πόλη των Τρικάλων στην περιοχή του Βαρουσίου και της κεντρικής πλατείας, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2.

Η προτεινόμενη διαδρομή θα ξεκινά από την Αγία Επίσκεψη, θα διασχίζει την Καραϊσκάκη μέχρι την Πλούτωνος, θα επιστρέφει πίσω στρίβοντας αριστερά στην Κονδύλη, θα στρίβει δεξιά στην 28η Οκτωβρίου, θα φτάνει την Ερμού και μετά αμέσως αριστερά στην Πατριάρχου Γρηγορίου, μετά δεξιά στην Μάρκου Μπότσαρη, αριστερά στην Υψηλάντου, αριστερά στη Νικοτσαρά και τέλος δεξιά στην Καραϊσκάκη μέχρι το σημείο εκκίνησης στην Αγία Επίσκεψη.

Οι κυριότερες στάσεις προγραμματίζεται να μπουν στα ακόλουθα σημεία: Αγία Επίσκεψη (Αφετηρία-Τέρμα), Μάρκου Μπότσαρη, Καραϊσκάκη (στο ύψος της Κονδύλη), Κεντρική Πλατεία, Υψηλάντου (στο ύψος της Κάνιγγος).

Η Δημοτική Αρχή καλείται να επιλέξει μεταξύ δυο λεωφορείων:
• Ένα συμβατικό minibus. Πρόκειται για συμβατικό λεωφορείο μικρού μεγέθους με οδηγό, η χωρητικότητα είναι περί τους 20 επιβάτες, οι οποίοι μπορούν είτε να κάθονται είτε να είναι όρθιοι.

• Ένα αυτόματο όχημα. Πρόκειται για πλήρως αυτοματοποιημένο όχημα ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ, η χωρητικότητα είναι περί τους 20 επιβάτες, οι οποίοι μπορούν είτε να κάθονται είτε να είναι όρθιοι.

http://www.newsit.gr


W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από MacPap »

Ισως να κάνουμε την χώρα ένα ατελείωτο 48hour burning test.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από erling »

Γιατί το λες αυτό;
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από MacPap »

Γιατι με τους δρόμους που έχουμε τους οδηγούς που έχουμε και την οδηγική νοοτροπία που έχουμε ότι αυτόματη τεχνολογία λειτουργήσει εδώ είναι σίγουρο πως θα λειτουργήσει και σε κάθε οδηγικά πολιτισμένη χώρα!!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Αὐτὸ τὸ ὄχημα πῶς θὰ κινεῖται; Μὲ ῥόδες ἢ πάνω σὲ κάποια σιδηροτροχιά;

Διάβασα πρὸ μηνῶν ὄτι ὐπάρχει ἡ τεχνολογία γιὰ αὐτόματη στάθμευσι Ε.Ι.Χ. ἀλλὰ παρ'ὅλα αὐτὰ οἰ ἐταιρεῖες διστάζουν, μὴν τύχει καὶ γίνει τὸ λάθος.
Ἀπὸ τὴν μιὰ διστάζουν νὰ κάνουν αὐτόματη στάθμευσι σὲ ὄχημα πέντε ἀνθρώπων καὶ θὰ ἀφήσουν νὰ "βόσκει ἐλεύθερα" ἕνα μεγαλύτερο ὄχημα (ἄρα μεγαλύτερη κι ἡ φονικότητα);
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από UltiMo_ »

εδώ και με οδηγό μέσα, κοντεύεις να σκοτώσεις κόσμο. ξέρεις τι είναι να σου πετάγεται η γιαγιά στη μέση του δρόμου για να σε σταματήσει για να μην περιμένει το επόμενο, και σύ να πλακώνεσαι στα φρένα και να τσιρίζουν 6 ταμπούρα?

έχει να πατήσει μανιές αυτό το αυτόματο...
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που έρχεται από το μέλλον
Φωτογραφίες από τα Τρίκαλα: Πρεμιέρα για το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό στους δρόμους της πόλης


Εικόνα

Τα Τρίκαλα γίνονται το επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος για τις αστικές μεταφορές, καθώς είναι από τις ελάχιστες πόλεις στον κόσμο που χρησιμοποιούν σε πραγματικές οχήματα λεωφορεία χωρίς την παρουσία οδηγού

Σε πραγματικές συνθήκες δοκιμάστηκε σήμερα το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό στους δρόμους των Τρικάλων, ένα παγκόσμιο επίτευγμα που παίρνει σάρκα και οστά στο πλαίσιο του πανευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil 2, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό άρχισε σήμερα την πορεία του στους δρόμους των Τρικάλων, όπως θα κάνει κάθε μέρα -πλην Δευτέρας- και τις ώρες 10:00 έως 14:00 και 16:00 έως 20:00. Το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό θα διασχίζει τη μήκους 2,4 χμ. προγραμματισμένη διαδρομή στο κέντρο των Τρικάλων.

Η κυκλοφορία για τις πρώτες έξι ημέρες, δηλαδή μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου, θα γίνεται χωρίς επιβάτες. Από τις 18 Σεπτεμβρίου, ημέρα Παρασκευή, το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό θα δέχεται επιβάτες στην πιλοτική του λειτουργία και από τα τέλη Οκτωβρίου, θα γίνεται κανονικά η αυτόματη ανεξάρτητη κυκλοφορία του.

Αυτό σημαίνει πλέον, ότι οι δρόμοι στους οποίους θα κινηθεί το όχημα, όπως γίνεται επίσημα γνωστό, θα πρέπει να είναι ελεύθεροι από σταθμευμένα οχήματα πάσης φύσης, καθώς και από εμπόδια. Για τον λόγο αυτόν, προσωπικό της e-trikala Α.Ε. που υλοποιεί το πρόγραμμα, ήδη έχει χορηγήσει συγκεκριμένα φυλλάδια για τη διαδρομή και τη στάθμευση, ενώ θα βρίσκεται και καθημερινά στον δρόμο, για να γίνεται σύσταση στους οδηγούς. Ταυτόχρονα, σημειώνεται ότι, όπως πλέον ορίζει ο νόμος, μπορεί να εφαρμοστεί η επιβολή προστίμων από τη Δημοτική Αστυνομία, καθώς η λεωφορειολωρίδα είναι χώρος απαγόρευσης στάθμευσης, μέχρι το τέλος ωραρίου κυκλοφορίας του οχήματος.

Σημειώνεται ακόμα, ότι καταγράφηκε μια ακόμη παγκόσμια καινοτομία: Βάσει της υπουργικής απόφασης, σε συνεργασία με τη Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών και το ΚΤΕΟ Τρικάλων, καθώς και με τις υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, η e-trikala Α.Ε. διαθέτει πινακίδες κυκλοφορίας για τα δύο πρώτα οχήματα.

Με αριθμούς κυκλοφορίας ΤΚΤ 3131 και ΤΚΤ 3132, τα δύο πρώτα οχήματα πλέον, φέρουν κανονική πινακίδα. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να κυκλοφορήσουν παντού, κάτι που στα τεχνολογικά και οδηγικά χρονικά, καταγράφεται επίσης ως πρωτιά, αφού μέχρι τώρα, όλα τα δρομολόγια ήταν ανεπίσημα, δεν «υπήρχαν» πουθενά και τα οχήματα ήταν μόνο πειραματικά.

Τα δύο οχήματα θα αυξηθούν σε έξι, με άλλα δύο να έρχονται στα Τρίκαλα στις 20 Σεπτεμβρίου και άλλα δύο, στις αρχές Οκτωβρίου.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

12/09/2015
Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article ... is-polis-/
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Ξεχωριστή ημέρα για την πόλη
Φωτογραφίες: Τέσσερα λεωφορεία χωρίς οδηγό στους δρόμους των Τρικάλων


Εικόνα

Είναι η πρώτη πόλη στον κόσμο στην οποία υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το εγχείρημα του μέλλοντος: Τα αυτοματοποιημένα πλήρως φιλικά στο περιβάλλον λεωφορεία

Ξεχωριστή ημέρα υπήρξε για τα Τρίκαλα η σημερινή, καθώς για πρώτη φορά, τέσσερα Λεωφορεία Χωρίς Οδηγό κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα στην πόλη, αλλάζοντας μια για πάντα τον χάρτη των μεταφορών, της αυτοκίνησης, της βιώσιμης κινητικότητας και της ποδηλατικής και οδηγικής συμπεριφοράς των κατοίκων της πόλης.

Από σήμερα και στο εξής, ο παγκόσμιος χάρτης της τεχνολογίας περιλαμβάνει τα Τρίκαλα, ως την πρώτη πόλη στον κόσμο στην οποία υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το εγχείρημα του μέλλοντος: Τα αυτοματοποιημένα πλήρως φιλικά στο περιβάλλον λεωφορεία.

Προηγήθηκε συνέντευξη Τύπου, ημερίδα και ακολούθησε περιήγηση των επισήμων προσκεκλημένων απ’ όλη την Ευρώπη, και των Ελλήνων και ξένων επιστημόνων, στη διαδρομή που ήδη απολαμβάνουν μικροί μαθητές στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος.



Συνέντευξη τύπου
Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων, ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου, επεσήμανε πως οι προβολές του ρεπορτάζ για το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό στην ιστοσελίδα του τηλεοπτικού σταθμού Euronews, ξεπέρασαν τις 100.000, την ώρα που ένα κανονικό ρεπορτάζ του ξεπερνά τις 3.000 προβολές. «Η έμπνευση που απαιτείται υπάρχει, ώστε να προχωρήσει ο δήμος Τρικκαίων και η πόλη των Τρικάλων, πέρα από τα όρια - σε μια περιοχή με έντονα συγκριτικά πλεονεκτήματα» ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου.

Εξάλλου, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο δήμαρχος Τρικκαίων επισκόπησε το σχέδιο του δήμου για την αναβάθμιση των δικαιωμάτων των πεζών και των ποδηλατών και τη «βιώσιμη κινητικότητα» ενάντια σε αντιλήψεις του είδους «παρκάρω όπου θέλω» ή «χρησιμοποιώ αυτοκίνητο για 100 μέτρα».

Όπως τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, η πόλη αντιστάθμισε τις 74 νόμιμες θέσεις στάθμευσης που χάθηκαν, με περίπου 120 που προέκυψαν από τη μεταφορά των εγκαταλειμμένων οχημάτων, δημιουργείται το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στη χώρα, και προβάλλεται η πόλη μέσω εφημερίδων, ραδιοφώνων και τηλεοπτικών σταθμών παγκόσμιας εμβέλειας, με άμεσες ωφέλειες σε επίπεδο τουρισμού, εν όψει και του Μύλου των Ξωτικών.
Η γενική γραμματέας του ΥΟΜΕΔΙ, Πέτη Πέρκα, ανέφερε στην παρέμβασή της πως τα Τρίκαλα διαθέτουν πρωτοπορία, διαθέτουν τεχνολογικές δυνατότητες αλλά και σχέδιο για τη βιώσιμη κινητικότητα. Για τον λόγο αυτόν, συμπλήρωσε, θα είναι ίσως η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που θα ενταχθεί στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – «στη μεγάλη προσπάθεια ν’ αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο ζούμε στις πόλεις μας, προς όφελος αποκλειστικά των ίδιων των πολιτών».

Εικόνα

πίσης, όπως τόνισε ο γ.γ. Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του ΥΠΟΜΕΔΙ, Δημήτρης Τζώρτζης, το υπουργείο θα στηρίξει με κάθε τρόπο αυτήν τη καινοτόμο δράση του Δήμου Τρικκαίων. Ο τέως υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, (επί θητείας του οποίου άρχισαν οι διαδικασίες για το πλήθος των αδειοδοτήσεων για το λεωφορείο) τόνισε τη σημαντικότητα τέτοιων πρωτοπόρων δράσεων. Σε επιστημονικό επίπεδο, ο Κάρλος Χόλγκουιν, εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου της Ρώμης (συντονιστής εταίρος του προγράμματος) και ο Δρ. 'Αγγελος Αμδίτης, Διευθυντής Έρευνας Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ, τόνισαν τη σημαντικότητα των αλλαγών που εγκυμονούν για την κοινωνία, οι αλλαγές στην τεχνολογία.

Εικόνα

Μεγάλη υπήρξε η ικανοποίηση της προέδρου του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Αλίκης Μυλωνά, για τη μεσοπρόθεσμη μείωση των ατυχημάτων που θα επιφέρει η αυτοματοποίηση οχημάτων, ακριβώς επειδή «το 33% των τροχαίων, οφείλονται αποκλειστικά στον οδηγό». Παρών ήταν στη συνέντευξη Τύπου και ο διευθυντής του Κλάδου Ασφάλισης Αυτοκινήτου του Ομίλου INTERAMERICAN, Πάνος Κούβαλης, καθώς η εταιρεία του, πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο ασφάλισε τα οχήματα χωρίς οδηγό. Αυτό, όπως και η αδειοδότηση, η έκδοση πινακίδων και άλλα τεχνικά θέματα, έγιναν σε συνεργασία με τους υπαλλήλους και στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, οι οποίοι παραβρέθηκαν στη συνέντευξη Τύπου.

Εικόνα



Ημερίδα
Πλήθος τεχνολογικών θεμάτων αναπτύχθηκαν στη συνέχεια στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων στο πλαίσιο σχετικής ημερίδας, η οποία προσέλκυσε το ενδιαφέρον φοιτητών της ΣΕΦΑΑ και πάρα πολλών Τρικαλινών. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, τόνισε την τεράστια σημασία που έχει για τη χώρα η προβολή τέτοιων εγχειρημάτων, επισημαίνοντας την εικόνα προς το εξωτερικό «για την Ελλάδα που δημιουργεί». Σημειώθηκε η συμβολή του τ. Δημάρχου Τρικκαίων κ. Χρήστου Λάππα. Χαιρετισμούς απηύθυναν οι κ.κ. Πέρκα, Τζώρτζης και Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας τη σπουδαιότητα της δράσης για την πόλη και τη χώρα.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

10/11/2015
Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article ... is-odigo-/
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Τα πρωτοπόρα mini bus που έσπειραν δαιμόνια στα Τρίκαλα

Εικόνα

H ιαπωνική Denso, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές συστημάτων ρομποτικής και τεχνολογίας για αυτοκίνητα παγκοσμίως, έχει ζητήσει από την ελληνική ομάδα του CityMobil2 στα Τρίκαλα τεχνογνωσία για ένα αντίστοιχο πρότζεκτ που ετοιμάζουν σε ένα νησάκι του Ειρηνικού!

Το φουτουριστικό χωρίς οδηγό ηλεκτροκίνητο όχημα που από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου διασχίζει τον αστικό ιστό της πόλης έγινε πρωτοσέλιδο στην Κίνα, στον Καναδά, στο Κατάρ, στη Βρετανία, ακόμη και στο Πακιστάν, απασχολώντας κορυφαίες εκπομπές διεθνών τηλεοπτικών μέσων.

Στη χώρα μας, όμως, το τελευταίο διάστημα τη δημοσιότητα μονοπωλούν οι αντιδράσεις που συναντά το ερευνητικό πρόγραμμα του αυτοματοποιημένου mini bus από αντιμνημονιακά κινήματα και πολίτες των Τρικάλων, καθώς ρίχνουν μια καινοτομία παγκόσμιας εμβέλειας στην πυρά, θεωρώντας ότι υπονομεύει θέσεις εργασίας και προετοιμάζει τα οχήματα του μέλλοντος που θα εξαφανίσουν τους οδηγούς. «Εχουμε μαζέψει εκατοντάδες υπογραφές κατά του πειράματος της ηλεκτροκίνησης οχήματος, που θα μαζικοποιηθούν τις επόμενες μέρες, όταν το κίνημά μας (το Μέτωπο Λαού) θα βγει στα μαγαζιά και τους δρόμους. Το 90% της πόλης είναι ενάντια σε αυτό το αμφιλεγόμενο σχέδιο που δεν εξυπηρετεί την πόλη, μας δίνει πρόσκαιρη φήμη και εντείνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα», εξηγεί στο «business stories» ο κ. Χρήστος Σταμόπουλος, μέλος πλέον της Λαϊκής Ενότητας του κ. Παναγιώτη Λαφαζάνη, ο οποίος μεταπήδησε στον νεοσύστατο πολιτικό φορέα από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Ο κ. Σταμόπουλος, νομικός στο επάγγελμα, πρωτοστατεί από το 2010 σε κινητοποιήσεις κατά των διοδίων, των πλειστηριασμών και τώρα κατά του ερευνητικού προγράμματος που έχει ξεκινήσει η e-Τrikala, η Αναπτυξιακή Εταιρεία των Τρικάλων. «Αν ήθελαν να το δοκιμάσουν, ας το έκαναν εκτός της πόλης, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών που το εφάρμοσαν περιαστικά», σημειώνει.


Από το 2004
Η θεσσαλική πόλη πρωτοπορεί από το 2004 στον τομέα της ψηφιακής καινοτομίας, παρέχοντας μέσω της αναπτυξιακής εταιρείας της προηγμένες ευρυζωνικές υπηρεσίες που στόχο έχουν τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και την παροχή προηγμένων υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές.

Το μεγάλο άλμα, όμως, έγινε με τη συμμετοχή της εταιρείας του Δήμου Τρικκαίων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα CityMobil2, το οποίο στοχεύει στην προώθηση αυτοματοποιημένων συστημάτων οδικών μεταφορών σε αστικές περιοχές με την υποστήριξη του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Πόσο σημαντικό είναι όμως το εγχείρημα του Δήμου Τρικκαίων για τη χώρα μας και τη διεθνή αγορά μεταφορών; «Αυτή τη στιγμή υπάρχει τρομερό ενδιαφέρον σε παγκόσμιο επίπεδο σε θέματα αυτοματοποίησης και πολλές χώρες κινούνται ήδη προς την κατεύθυνση των μαζικών δοκιμών τους. Τα συστήματα αυτά αναμένεται να φέρουν επανάσταση σε θέματα ασφάλειας μεταφορών, αποφυγής ατυχημάτων, βελτιστοποίησης των μεταφορών (μείωση κίνησης και προβλημάτων), ενώ σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογίες όπως η ηλεκτροκίνηση μπορούν να μειώσουν σημαντικά την επιβάρυνση του περιβάλλοντος που προκαλείται λόγω του μεταφορικού έργου.

Ταυτόχρονα, αναμένεται ότι θα βελτιώσουν σημαντικά τις μετακινήσεις των ανθρώπων τρίτης ηλικίας αλλά και των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα», δηλώνει ο δρ Αγγελος Αμδίτης, ερευνητής στο ΕΠΙΣΕΥ του ΕΜΠ. Οπως σημειώνει ο ίδιος, αν και βραχυπρόθεσμα υπάρχουν ανησυχίες για μείωση θέσεων εργασίας (π.χ. οδηγών), στην πράξη και σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση των θέσεων σε πολλούς τομείς απασχόλησης, όπως απομακρυσμένοι οδηγοί, αναβάθμιση φαναριών, ανασυγκρότηση οδικού δικτύου στη διαδρομή, τεχνική συντήρηση κ.τ.λ.


Ξεκινούν τα επιβατικά δρομολόγια
Σε λίγες μέρες το όχημα χωρίς οδηγό θα αρχίσει να μεταφέρει και επιβάτες για να ξεκινήσει την πλήρη πιλοτική λειτουργία του, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016. Ωστόσο είναι φανερό ότι στόχος δεν είναι να υπηρετήσει τις μετακινήσεις, αφού οι ταχύτητες που αναπτύσσει είναι πολύ χαμηλές (έως 25 χιλιόμετρα) και τα δρομολόγια μικρά. Σε επίπεδο πρωτοπορίας και διαφήμισης, όμως, προσφέρει τα μέγιστα. Είναι μια νέα και πρωτοποριακή τεχνολογία που υιοθετεί για πρώτη φορά παγκοσμίως ένας ελληνικός δήμος, δίνοντας στη χώρα μας την ευκαιρία να προβληθεί εκτός συνόρων για κάτι διαφορετικό από τα επώδυνα μέτρα των μνημονίων. Η πρωτοπορία έγκειται στο γεγονός ότι το σύστημα του αυτοματοποιημένου οχήματος δοκιμάζεται για πρώτη φορά μέσα στον αστικό ιστό. Στις άλλες πέντε πόλεις της Ευρώπης που επελέγησαν για να υλοποιηθεί το πρόγραμμα, όπως η Λωζάνη στην Ελβετία και η Βάνταα στη Φινλανδία, υλοποιήθηκε μέσα σε πάρκα ή έξω από το κέντρο των πόλεων, όπου θα πρέπει να συνυπάρξει με την καθημερινότητα, πράγμα διόλου απλό.

Το πρόγραμμα CityMobil2 (Cities Demonstrating Cybernetic Mobility) περιλαμβάνει έναν στόλο έξι mini bus 9 έως 11 θέσεων, τα οποία θα διανύουν καθημερινά απόσταση 2,5 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη από τις 10.00 το πρωί έως τις 14.00 και το απόγευμα από τις 6.00 έως τις 20.00. Οπως αναφέρει ο κ. Χάρης Καλλιάρας από την ομάδα της αναπτυξιακής εταιρείας που τρέχει το πρόγραμμα, δεν έχουν παραληφθεί ακόμη όλα τα οχήματα μέχρι να ολοκληρωθούν οι δοκιμές και να ρυθμιστούν οι παράμετροι της επικοινωνίας με το ασύρματο δίκτυο μέσω του οποίου θα γίνεται η τηλεπαρακολούθηση των οχημάτων από το κέντρο ελέγχου.

Εκεί θα βρίσκεται ο υπεύθυνος παρακολούθησης και θα εποπτεύει συνολικά τη λειτουργία του συστήματος, έχοντας τις ίδιες υποχρεώσεις που θα είχε σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΟΚ εάν ήταν ένας συμβατικός οδηγός. Παράλληλα, θα υποχρεούται να εποπτεύει τη συνολική απόδοση του συστήματος και να το ακινητοποιεί σε περίπτωση βλάβης. Ηδη από τον περασμένο Αύγουστο υπογράφηκε από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη η υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την κυκλοφορία του ηλεκτροκίνητου οχήματος, το οποίο σημειωτέον έχει περάσει από ΚΤΕΟ και έχει πάρει κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας. Με τη λήξη του προγράμματος οι ερευνητές θα είναι σε θέση να αξιολογήσουν τα στοιχεία που έχουν συλλέξει, να τα επεξεργαστούν και να καταλήξουν σε συμπεράσματα σχετικά με το πόσο ρεαλιστική μπορεί να είναι η κίνηση οχημάτων χωρίς οδηγό εντός του αστικού ιστού.


Πώς δουλεύει το CityMobil2
To ηλεκτροκίνητο όχημα είναι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο που λειτουργεί με 12 μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτρικό κινητήρα του και κινείται σε δικό του λεωφορειόδρομο δίπλα σε οχήματα και πεζούς, σε ειδικές υποδομές που σχεδιάστηκαν στην πόλη για τις ανάγκες του έργου. Δεν κάνει θόρυβο, δεν εκπέμπει ρύπους και ακολουθεί πιστά τη διαδρομή που έχει χαρτογραφηθεί στο GPS που διαθέτει, ενώ με το λέιζερ ασφαλείας εντοπίζει οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο που τυχόν θα βρεθεί μπροστά του και αμέσως ακινητοποιείται. Συνολικά, έξι είναι τα mini bus χωρίς οδηγό που κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης των Τρικάλων. Στο κάθε όχημα έχουν εγκατασταθεί επίσης τέσσερις κάμερες για την πλήρη κάλυψη της ορατότητας του υπευθύνου παρακολούθησής τους.

Οι κάμερες είναι τοποθετημένες στο όχημα με τέτοιον τρόπο ώστε ο υπεύθυνος στο κέντρο ελέγχου να έχει πεδίο ορατότητας όμοιο με αυτό που έχει ένας οδηγός. Τα επίσημα εγκαίνια αναμένεται να γίνουν στις 11 Νοεμβρίου και η πόλη των Τρικάλων προετοιμάζεται να υποδεχτεί με κάθε επισημότητα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία παρά την γκρίνια που επικρατεί ο κόσμος δείχνει να έχει αγκαλιάσει με διάθεση χιούμορ. Τα «γκαβά λεωφορεία», όπως αποκαλούν χαριτολογώντας οι Τρικαλινοί την ατραξιόν της πόλης, αποδεικνύουν ότι τα Τρίκαλα δεν βραβεύτηκαν τυχαία το 2009 ως μία από τις «έξυπνες» πόλεις του κόσμου.


Της Μαριάννας Τζάννε
28/10/2015
Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomia ... ta-trikala
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
rasPUTIN
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 4845
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 16:47

Re: Τα Τρίκαλα επιλέχθηκαν για δοκιμές λεωφορείων χωρίς οδηγ

Δημοσίευση από rasPUTIN »

Συμβαίνουν και στις... καλύτερες οικογένειες
Φωτογραφίες: «Λοξοδρόμησε» το λεωφορείο χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα


Εικόνα

Ξέφυγε από την πορεία του, «καβάλησε» το πεζοδρόμιο και... άγγιξε, σχεδόν, ένα περίπτερο

«Εκτροχιάστηκε», το μεσημέρι της Πέμπτης, το πρωτοποριακό λεωφορείο χωρίς οδηγό, στα Τρίκαλα, χωρίς πάντως να δημιουργηθούν περαιτέρω προβλήματα.

Σύμφωνα με το trikalavoice.gr, το λεωφορείο βγήκε από το δρόμο του, στην οδό Διονύσου, λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι.

Για ανεξήγητο λόγο, το αυτόματο λεωφορείο, που έχει προκαλέσει «πολεμική» στην πόλη, ξέφυγε από την πορεία του, «καβάλησε» το πεζοδρόμιο και... άγγιξε, σχεδόν, ένα περίπτερο.

Από το περιστατικό δεν υπήρξαν τραυματισμοί ή ζημιές.

Εικόνα

26/11/2015
Πηγή: http://www.protothema.gr/greece/article ... a-trikala/
οὐαὶ ὅταν καλῶς ὑμᾶς εἴπωσι πάντες οἱ ἄνθρωποι
Αλλοίμονον, όταν σας επαινέσουν όλοι οι άνθρωποι
Απάντηση

Επιστροφή στο “Δεν οδηγώ...”