Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Χώρος ανοικτών συζητήσεων για όσους δεν οδηγούν ή έχουν σχέση με αυτούς...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ξεκινάω αυτό το θέμα για να μαζέψουμε εδώ ό,τι χρειάζεται σχετικά με το νέο μεγάλο έργο που πραγματοποιείται στην Αθήνα.


pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ακόμη δεν ξεκίνησε το έργο και τα προβλήματα έχουν ήδη αρχίσει. Εναλλακτικές διαδρομές προτείνει ο Δήμος (βλ. Δήμαρχος) για να μετριάσει τις αντιδράσεις των οδηγών.

Προσωπικά, δεν καταλαβαίνω γιατί στην Πανεπιστημίου χρειάζονται 2 λωρίες πεζόδρομος, όταν υπάρχουν αυτά τα τεράστια πεζοδρόμια. Επίσης, γιατί θα πρέπει να έχει ποδηλατόδρομο σε έναν δρόμο με τόση κίνηση.

Ένας άλλος προβληματισμός είναι ο εξής: όλες οι εναλλατικές διαδρομές στηρίζονται στο ότι οι άλλοι Δήμοι θα αφήσουν την κατάσταση όπως έχει, δηλαδή θα δεχθούν να αναλάβουν μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο. Αν οι Δήμοι αύριο αρχίσουν να κλείνουν μία-μία της κεντρικές αρτηρίες, όπως έκανε και ο Δήμος Αθήνας (το Αθηναίων μου φαίνεται εντελώς υποκριτικό) τι θα γίνει; Όπως η Πανεπιστημίου δεν ανήκει στον Δήμο, έτσι και η Συγγρού, η Βουλιαγμένης κ.α. δρόμοι δεν ανήκουν στους Δήμους, οπότε, είναι πολύ πιθανόν, με την ίδια ή άλλη κυβέρνηση, να πετύχουν κλείσιμο και των άλλων κεντρικών αρτηριών. Π.χ. στο Κερατσίνι μπορούμε να κλείσουμε την Πέτρου Ράλλη, αλλά και την Λεωφόρο Δημοκρατίας, δηλαδή τις εξόδους προς Σχιστό (εκτός Δ. Αττική και Ε.Ο.), αλλά και προς Πέραμα και Σαλαμίνα. Επίσης, με μια συνεργασία Κερατσινίου και Νίκαιας να κλείσει και η λεωφόρος Γρ. Λαμπράκη, το Χαϊδάρι να κλείσει την Καβάλας, οπότε να οδηγηθούν ΟΛΟΙ προς Αθήνα, από εκεί προς Α.Ο. και μετά στην έξοδο προς Ελευσίνα. Πώς θα φαινόταν στον Δήμο Αθήνας αν ΟΛΟ το λεκανοπέδιο περνούσε από Πατήσια για να βγει στην Α.Ο.; Δεν συνεχίζω άλλο, ελπίζω να έγινε κατανοητό πού το πάω.

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Εναλλακτικές διαδρομές προτείνει ο Δήμος - Λίστα με οδηγίες για τα ΙΧ
Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Εναλλακτικές διαδρομές προτείνει ο Δήμος - Λίστα με οδηγίες για τα ΙΧ

Εναλλακτικές διαδρομές για όσους χρησιμοποιούν ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας προτείνει ο Δήμος μετά το σημερινό μποτιλιάρισμα με την πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου.

Με βάση τον σχεδιασμό, στην Πανεπιστημίου δημιουργείται ένας μεγάλος πεζόδρομος που θα καλύψει δύο λωρίδες και ένας ποδηλατόδρομος που θα καλύψει άλλη μία, μήκους 900 μέτρων. Μια ακόμα λωρίδα θα δοθεί αποκλειστικά προς χρήση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ενώ τα ΙΧ θα έχουν στη διάθεσή τους δύο λωρίδες.

Οι εργασίες στην οδό Πανεπιστημίου φαίνεται πως έφεραν κυκλοφοριακή συμφόρηση με ουρές οχημάτων και καθυστερήσεις και στους δρόμους περιμετρικά του Συντάγματος, στην Πανεπιστημίου μέχρι την Ομόνοια και σε παρακείμενες οδούς.

Χρήσιμες οδηγίες για όσους μετακινούνται με ΙΧ

Ο δήμος Αθηναίων προτείνει τώρα εναλλακτικές διαδρομές για τη διευκόλυνση των οδηγών, ζητώντας παράλληλα από τους πολίτες να δείξουν υπομονή και κατανόηση «σε αυτήν την μεγάλη προσπάθεια».

«Η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατήρτισε την συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών», αναφέρει μεταξύ άλλων σχετική ανακοίνωση.

«Για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα», προστίθεται στην ανακοίνωση.

Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:

1. Από Νότια Προάστια:

προς Ομόνοια

Χαμοστέρνας– Πειραιώς

προς Παγκράτι– Αμπελόκηπους

α) Συγγρού - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου

β) Συγγρού - Πετμεζά - Καλλιρόης - Βασ. Κωνσταντίνου

προς Πλάκα

Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)


2. Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:

α) Διάκου - Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)

β) Αρδητού - Βασ. Κωνσταντίνου - Πλατεία Σκουζέ - Ρηγίλλης - Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)


3. Από Βόρεια προς Κέντρο

α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας - Πατησίων

β) μέσω Βασ.Σοφίας - Σόλωνος

γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας - Ιπποκράτους


4. Από Βόρεια προς Νότια

Βασ.Κωνσταντίνου - Αρδητού - Καλλιρόης - Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)


5. Από Σύνταγμα προς Παγκράτι

α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας - Σύνταγμα - Βασ.Σοφίας- Ριζάρη

β) Αμαλίας –Διάκου – Βουλιαγμένης- Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)
Ευχαριστώ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος pipinos1976 την 21 Ιουν 2020, 22:51, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μία ακόμη άποψη με την οποία μπορώ να ταυτιστώ σε πολλά σημεία.

Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Σόρρυ, αλλά μένουμε κι εμείς εδώ
Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας: Σόρρυ, αλλά μένουμε κι εμείς εδώ

Σίγουρα οι Γερμανοί τουρίστες δεν θα αγόραζαν τα πήλινα αγαλματίδιά μας από την Πλάκα, αλλά κάπως πρέπει να πάμε στη δουλειά μας.

Σε όλη τη διάρκεια της κρίσης, επί 10 συναπτά χρόνια, η έννοια της μεταρρύθμισης είχε γίνει συνώνυμο της λύτρωσής μας. Τα πάντα έφταιγαν και φταίνε γιατί δεν γινόντουσαν οι απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις, οι απαιτούμενες αλλαγές εντός του οικονομικού μοντέλου. Καμιά φορά όμως ξεκομμένες από το τι συνέβαινε στη χώρα. Αφού γίνεται έτσι στη Σουηδία γιατί να μη γίνει και εδώ; Μάλλον γιατί το να ακολουθείς τυφλά ένα επιτυχημένο μοντέλο μιας άλλη χώρας, χωρίς να λάβεις υπόψη τις παραμέτρους, ίσως να μην είναι και η καλύτερη δυνατή επιλογή.

Το ζήτημα της πεζοδρόμησης του κέντρου της Αθήνας ήταν πάντα ένα τέτοιο ζήτημα. Ο ‘Μεγάλος Περίπατος’ είναι σίγουρα μια όμορφη ιδέα. Και εγώ θα ήθελα να κυκλοφορώ στο κέντρο της Αθήνας και να μην είναι αυτό πηγμένο από κόρνες, χαλασμένους καταλύτες, αυτοκίνητα και νέα αυτοκίνητα. Και εγώ θα ήθελα να μπορώ να περπατάω ανάμεσα σε πράσινο χαζεύοντας τα κτήρια της Ακαδημίας και του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ανάμεσα σε ποδηλάτες και άλλους πεζούς. Στο τέλος να ρίχνουμε και 2000-3000 άτομα ένα συρτάκι γιατί είμαστε όλοι ευτυχισμένοι. Κατά βάση, λοιπόν, η ιδέα φαίνεται καλή.

Αλλά ας δούμε και λίγο το timing. Βρισκόμαστε εντός μιας υγιειονομικής κρίσης, της πανδημίας του κορονοϊού. Αφού βγήκαμε από την καραντίνα, όλο και λιγότεροι άνθρωποι επιλέγουν να κυκλοφορούν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν τους κατηγορώ. Οι πρωινές και απογευματινές ώρες στο Μετρό είναι μοιρασμένες σε ασφυκτικά γεμάτα βαγόνια. Από την άλλη είμαστε σε μια τεράστια πόλη 4,5 εκατομμυρίων η οποία έχει ουσιαστικά μια δωρεάν περιφερειακή οδό και -ειδικά ως προς τα λεωφορεία- πολύ κακή λειτουργία. Τι θα μπορούσε να πάει στραβά;

Τελικά, για κάποιον λόγο πήγαν διάφορα. Σήμερα το πρωί χιλιάδες οδηγοί καταταλαιπωρήθηκαν, αγχώθηκαν, άργησαν στη δουλειά τους ή πήγαν με την ψυχή στο στόμα σε αυτή. Η λογική ήταν η απλή. Οκ, κάθε αρχή και δύσκολη. Θα προσαρμοστείτε όμως. Ακριβώς δηλαδή όσα ακούγαμε επί μήνες για κάθε μεταρρύθμιση. “Έλα μωρέ τώρα, είναι 3-4 μήνες προσαρμογής και μετά θα είσαι περδίκι”. Σαν να παίρναμε κάποιου είδους θεραπεία για το αυχενικό. Θα κοπιάσεις τώρα αλλά στο τέλος θα είναι για το καλό σου. Θα είναι όμως;

H πολιτική που ακολουθείται στο κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί κανείς να πει ότι δεν έχει πλάνο. Και δεν μπορεί κανείς επίσης να πει ότι αφορά μόνο τη σημερινή δημαρχία. Το πλάνο είναι εκεί και λέει ότι μετατρέπουμε το κέντρο της Αθήνας από μέρος που η πόλη ζει σε μέρος που η πόλη περνάει την ώρα της. Πρώτα είναι η δραματική αύξηση των ενοικίων που διώχνει έναν-έναν όσους ζούσαν στην πόλη. Μετά είναι η ενοικίαση των χώρων αυτών σε τουρίστες, είναι όλο αυτό που γίνεται στα Εξάρχεια. Τώρα ο ‘Μεγάλος Περίπατος’.

Η λογική είναι να ακολουθηθεί ένα μοντέλο που αφορά αρκετές πρωτεύουσες της Ευρώπης. Ιδίως τις τουριστικές. Ο ντόπιος πληθυσμός φεύγει από το ιστορικό κέντρο, το οποίο μέσω πεζοδρομήσεων και πλατειών γίνεται η βιτρίνα της πόλης προς τους τουρίστες. Πράγματι, δεν είναι κάτι πρωτοφανές. Θα το δει κανείς στη Ρώμη, τη Βαρκελώνη, την Κοπεγχάγη, κτλ. Δεν θα κρίνω αν είναι καλό ή κακό γιατί δεν είναι ο ρόλος αυτού του κειμένου. Δεν θα κρίνω ούτε αν γίνεται σε μια πόλη με την πολεοδομία της Αθήνας, γιατί δεν έχω τις απαιτούμενες γνώσεις. Αν και η λογική ακόμα και ενός μη ειδικού, βάζει διάφορα εμπόδια στο πλάνο.

Αυτό που μπορούμε εύκολα πάντως να κρίνουμε είναι πώς εντοπίζεται η πλήρης αδιαφορία αυτών των μακρόπνοων πλάνων για τους πολίτες της ίδιας της πόλης. Είτε αυτοί ξεσπιτώνονται με δεδομένο ότι ο σπιτονοικοκύρης ζητάει όλο και μεγαλύτερο ενοίκιο, μπας και φύγει και αρχίσει να το νοικιάζει σε τουρίστες. Είτε αυτοί περνούν από το κέντρο της πόλης με το αμάξι τους και αναγκάζονται να φάνε πολλή ώρα μέσα στη ζέστη και το άγχος για να πάνε στη δουλειά τους. Και αυτό το “θα συνηθίσετε” μου ακούγεται πολύ σαν κάτι που θα έλεγε κάποιος ο οποίος αδιαφορεί πλήρως για την ταλαιπωρία σου.

Τι να κάνουμε όμως; Αυτή η χώρα που έβγαλε τον Σωκράτη, τον Αριστοτέλη τον κατσουφιασμένο Παλαμά, το συρτάκι και τον μουσακά. Αυτή η χώρα με τον μαγικό ήλιο και τους μαιάνδρους και τις πολυκατοικίες και τον Σεφέρη. Αυτή η χώρα έχει και κατοίκους που πρέπει να πάνε, πολύ ταπεινότεροι από τους προαναφερθέντες, στη δουλειά τους, να βγάλουν το μεροκάματό τους. Και αυτό μπορεί να μην είναι μαγευτικό για τους τουρίστες που την επισκέπτονται. Το καταλαβαίνω. Αλλά τι να κάνουμε, η ζωή το έφερε και δεν είμαστε όλοι σκηνικό μιας μαγικής χώρας. Και κανένα παρτέρι δεν είναι τόσο όμορφο που να κάνει το μποτιλιάρισμα να μοιάζει όμορφο.
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Και πάλι συμφωνώ με την τοποθέτηση. Είναι αυτά που έγραψα νωρίτερα. Σχεδιασμός της μορφής: "ο Ολυμπιακός και το Αιγάλεω να κερδάει και όλοι οι άλλοι να πάνε να..." Σε λίγο καιρό, όπως θα δείτε, οι όμοροι Δήμοι (αλλά και άλλοι) θα κάνουν το ίδιο. Γιατί να περνάει από εμένα η κυκλοφορία; Εμπόδια κι εγώ. Μέχρι που θα πήξει και η Α.Ο. και τότε, η τότε κυβέρνηση, θα αρχίσει σταδιακά να κοιτάει τις βλακείες που έχουν γίνει σήμερα. Εισαγγελέας, όμως, δεν υπάρχει; Ποιος υποχρεώνει τον κάτοικο της Ν. Σμύρνης, του Παγκρατίου κλπ Δήμων, να δέχεται την ρύπανση και τον θόρυβο επειδή κάποιος θέλησε να κάνει περίπατο στο κέντρο της Αθήνας; Και, δεδομένων των συνθηκών, ποιος του απαγορεύει να κάνει το ίδιο, ώστε να γλιτώσει κι αυτός τις συνέπειες; Γνωρίζοντας τον πώς λειτουργεί η Ελλάδα είναι σίγουρος για δύο πράγματα: α) όλες οι μελέτες, από το παρελθόν μέχρι σήμερα, είναι στημένες, ώστε να βγει αυτό το αποτέλεσμα που θέλουν (και μιλάω εκ πείρας), και, β) υπάρχει πιθανότητα η μελέτη να μην έχει γίνει καν, αλλά να είναι copy-paste, του copy-paste, να ασχολείται (αυτο το γράφει και το άρθρο) με την κίνηση πέριξ της Πανεπιστημίου, υπολογίζοντας και μείωση των ρύπων, εξετάζοντας π.χ. μόνο την Βασ. Όλγας που δεν θα διασχίζεται από κανένα όχημα.

Μια προσβολή της νοημοσύνης μας
Μια προσβολή της νοημοσύνης μας

Αν θέλουμε να περιορίσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου, αυτό πρέπει να γίνει συνολικά για το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας και όχι λειτουργώντας με τη λογική NIMBY (Not In My Back Yard). Είναι λίγο αυτιστικό να μη βλέπεις την πόλη ως σύνολο, αλλά στα στενά όρια ενός δήμου - ή ούτε καν αυτό, μόνο το κέντρο του

Αν και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ανήκουν στην αρμοδιότητα των δήμων, εξαιρούνται όσες οδοί ανήκουν στο βασικό οδικό δίκτυο. Επειδή τα πολεοδομικά συγκροτήματα αποτελούνται από ένα σύνολο δήμων, το βασικό οδικό δίκτυο είναι αυτό που διατρέχει και συνδέει τους δήμους μεταξύ τους και με το εθνικό οδικό δίκτυο. Εξαιρούνται επίσης και οι οδοί που επηρεάζουν την κίνηση στο βασικό οδικό δίκτυο. Σημειώνεται πως για οποιαδήποτε κυκλοφοριακή ρύθμιση απαιτείται προηγουμένως η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης. Σε ό,τι αφορά το βασικό οδικό δίκτυο, η μελέτη πρέπει να εξετάζει την επίπτωση οποιαδήποτε αλλαγής σε μεγάλο τμήμα ή σε όλο το μήκος του οδικού άξονα και όσων επηρεάζει.

Οταν ανακοινώθηκαν από τον Δήμο Αθηναίων επεμβάσεις σε οδικούς άξονες όπως η Πανεπιστημίου και η Βασ. Ολγας, ήταν προφανές πως αναφερόταν σε οδούς όπου δεν έχει αρμοδιότητα. Η Πανεπιστημίου είναι ένας βασικός άξονας της πόλης, αλλά και του πολεοδομικού συγκροτήματος που οδηγεί και στην έξοδο από την Αθήνα. Η Βασ. Ολγας ένας άξονας που επιτρέπει αριστερόστροφες κινήσεις που δεν επιτρέπονται σε άλλα σημεία, δηλαδή, να μεταβεί κανείς στην Βασ. Κωνσταντίνου από τη λεωφ. Αμαλίας, καθώς δεν επιτρέπονται αριστερές στροφές στη Λεωφόρο Συγγρού, όπως και στην Αθανασίου Διάκου και επιτρέπει να μεταβείς στην Πλάκα από την Αγίου Κωνσταντίνου.

Είναι προφανές ότι μια τέτοια επέμβαση δεν αφορά μόνο τον Δήμο Αθηναίων, αλλά το σύνολο των κατοίκων του Λεκανοπεδίου που για οποιονδήποτε λόγο έχουν προορισμό ή διέρχονται από τον Δήμο Αθηναίων, οι οποίοι σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο Γιώργο Γιαννή αφορούν το 72% των διελεύσεων. Με λίγα λόγια δεν μπορείς να βλέπεις τον Δήμο Αθηναίων αποσπασματικά, σαν κάτι αποκομμένο από το υπόλοιπο οικιστικό σύνολο.

Από την ανακοίνωση φάνηκε πως δεν προηγήθηκε κυκλοφοριακή μελέτη για τις συνολικές επιπτώσεις των αλλαγών, αλλά η μελέτη αφορά το κέντρο της Αθήνας. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ένα ποσοστό οχημάτων που διέρχεται από το Κέντρο, πρέπει να αναζητήσει άλλες οδούς για να κινηθεί και αυτό θα προκαλέσει αύξηση κυκλοφορίας σε άλλες οδούς του δήμου ή όμορων δήμων. Αυτό πάλι πρακτικά σημαίνει αύξηση των καθυστερήσεων και καθυστέρηση σημαίνει, πέρα από την απώλεια χρόνου, περισσότερους ρύπους. Καθυστέρηση θα έχουν και όσοι κινούνται στο Κέντρο σύμφωνα με τη μελέτη.

Από τα παραπάνω φαίνεται πως αν θέλουμε να περιορίσουμε τη χρήση του αυτοκινήτου, αυτό πρέπει να γίνει συνολικά για το πολεοδομικό συγκρότημα και όχι λειτουργώντας με τη λογική NIMBY (Not In My Back Yard). Είναι λίγο αυτιστικό να μη βλέπεις την πόλη ως σύνολο, αλλά στα στενά όρια ενός δήμου, ή ούτε καν αυτό, μόνο το κέντρο του. Η εκπόνηση μιας μεγάλης μελέτης, ανάλογης με αυτήν που είχε εκπονήσει το Μετρό για να χαράξει διαδρομές και να καθορίσει τις θέσεις των σταθμών, θα ήταν χρήσιμη για δώσει προτάσεις συνολικές. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα δημιουργίας μητροπολιτικών δομών, που θα χειρίζονται ζητήματα όπως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, απορρίμματα, σχολεία.

Ως προς την ουσία των επεμβάσεων, σε ό,τι αφορά τις οδούς Πανεπιστημίου και Βασ. Ολγας, αυτές είναι οδοί με πλατιά πεζοδρόμια και μικρό κυκλοφοριακό φόρτο πεζών για το πλάτος τους. Δηλαδή, επαρκούν για την κίνηση τόσο πεζών όσο και ποδηλάτων. Ένας επιπλέον λόγος για τον χαμηλό φόρτο πεζών είναι ότι η Πανεπιστημίου μόνο σε μερικά σημεία της έχει καταστήματα και αποτελείται από ξενοδοχεία, τράπεζες, δικαστήριο, εκκλησία, και την Τριλογία μπροστά από την οποία έχει επαρκή χώρο για την απολαύσει κανείς. Δεν έχει δηλαδή χρήσεις οι οποίες να αποτελούν τέτοιο πόλο έλξης που να δικαιολογεί τέτοιου είδους επεμβάσεις. Η δε Βασ. Ολγας χωρίζει το Ζάππειο από τον Φωκιανό και τους Στύλους Ολυμπίου Διός, χώρους πρασίνου και αρχαιολογικούς, και έχει πεζοδρόμια με μεγάλο πλάτος, που αρκούν για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων, τα οποία μπορούν κάλλιστα να διέλθουν και μέσα από το πάρκο του Ζαππείου.

Αν ο δήμος ήθελε να πιάσουν τόπο τα χρήματα που ξοδεύτηκαν και θα ξοδευτούν υπάρχουν πλήθος οδοί στο κέντρο της πόλης με στενά πεζοδρόμια και σημεία ενδιαφέροντος που θα συνέβαλαν απείρως περισσότερο στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της Αθήνας.

Και ενώ η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν είχε καμία εκτελεστότητα, έρχεται η κυβέρνηση να επιβάλει προσωρινά τα μέτρα για λόγους προστασίας από τον κορονοϊό. Δηλαδή, η κίνηση των αυτοκινήτων αυξάνει τον κίνδυνο μόλυνσης στους συγκεκριμένους δρόμους στο Κέντρο, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, αλλά σε άλλα σημεία του δήμου ή του Λεκανοπεδίου ή στα κέντρα άλλων πόλεων της Ελλάδας, δεν υπάρχει κίνδυνος και δεν συντρέχει λόγος απαγόρευσης. Η εναλλακτική λύση –όσους βολεύει– είναι η χρησιμοποίηση των ΜΜΜ, το οποίο σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση ανθρώπων και άρα μεγαλύτερους κινδύνους. Η απόφαση αυτή προσβάλλει τη νοημοσύνη μας και αντί να ξεκινήσει μια ουσιαστική συζήτηση για την κίνηση στην πόλη, τους πεζόδρομους, τη χρήση ποδηλάτων (καλό θα ήταν να μη συγκρίνουμε επίπεδες πόλεις του εξωτερικού με τις περισσότερες ελληνικές με έντονο ανάγλυφο – χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορούν να χαραχθούν ποδηλατόδρομοι), τη βελτίωση των ΜΜΜ, δίνουν τη δυνατότητα σε ένα δήμαρχο να εφαρμόσει κάτι που η νομοθεσία δεν του επιτρέπει.

Ο Νίκος Βίττης είναι τοπογράφος μηχανικός, ειδικός επιστήμονας στον Συνήγορο του Πολίτη
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ο άνθρωπος λέει το λογικό: πρώτα έχεις έτοιμα τα ΜΜΜ, μετά κάνεις σχέδιο σε συνεργασία με αυτούς που θα δεχθούν το βάρος (περιοχές εκτός κέντρου και όμοροι Δήμοι) και στο τέλος υλοποιείς. Εδώ ξεκινάμε ανάποδα: υλοποιούμε ένα έργο για το οποίο είτε δεν υπάρχει μελέτη, είτε αυτή έχει τοπικό χαρακτήρα, χωρίς να υπάρχουν οι προϋποθέσεις (βλ. ΜΜΜ) και μετά εξετάζουμε (όπως λέει και στην συνέντευξή του ο Δήμαρχος) και βλέπουμε πώς θα πάει. Δηλαδή, σχέδιό μας είναι να είναι υγιής ο ασθενής, οπότε τον ανοίγουμε στην κοιλιά και βλέπουμε αν η αφαίρεση 1m εντέρου θα βελτιώσει το πρόβλημά του, που μπορεί να είναι στην χολή, αλλά εμείς δεν κάναμε ολική μελέτη, οπότεο κάνουμε παρεμβάσεις σταδιακά και ό,τι μας βγει στο τέλος.

Μεγάλος περίπατος με οδηγούς πειραματόζωα
Μεγάλος περίπατος με οδηγούς πειραματόζωα

Μάνος Χωριανόπουλος

Ένα τόσο μεγάλο έργο, σαν τον "Μεγάλο Περίπατο", δεν είναι έργο μιας θητείας ή ενός δημάρχου, αλλά μπορεί να γίνει η αποτυχία ενός δημάρχου, αν δεν υλοποιηθεί με σεβασμό στους πολίτες, που προσπαθούν απλώς να πάνε στη δουλειά τους εγκαίρως.

O Μεγάλος Περίπατος, είναι μια πολύ ωραία ιδέα. Ωστόσο κάθε ιδέα, που αφορά στην καθημερινότητα των ανθρώπων, μπορεί στην πράξη να αποδειχθεί εφιάλτης, ειδικά όταν υπάρχει βιασύνη στην εφαρμογή.

Το πρωί στο κέντρο της Αθήνας, μετά τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου, δεν υπήρξε οδηγός όσο ευσεβής και να είναι, που να μην έμπλεξε τον Μεγάλο Περίπατο με την επουράνια ζωή και το επέκεινα.

Μπορεί τα Θεία και το μετά να απασχολούσαν τους ένδοξους προγόνους μας στους δικούς τους μεγάλους περιπάτους, ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι φιλοσοφούσαν χωρίς να έχουν το βάσανο της καθημερινής εργασίας.

Το αντίθετο ισχύει με τους ένδοξους απογόνους των ενδόξων προγόνων, που σήμερα προσπαθούσαν μάταια να πάνε στη δουλειά τους, χωρίς χλαμύδες και κουβέντα για την Ιδανική Πολιτεία, αλλά κλεισμένοι στα αυτοκίνητά τους.

Για να καταλάβεις βέβαια κάποιον, που έχει την καθημερινή αγωνία να πάει στη δουλειά του στην ώρα του, είτε με ΙΧ είτε με τα ισχνά δρομολόγια των μέσων μεταφοράς, πρέπει να το έχεις ζήσει.

Ίσως βέβαια να είμαστε υπερβολικοί καθώς σύμφωνα με τις 32 ερωτήσεις και απαντήσεις του Δήμου της Αθήνας, "δεν αναμένεται κάποια σημαντική επιβάρυνση πέρα από τις πρώτες ημέρες όπου οι οδηγοί θα ενημερώνονται και θα αναπροσαρμόζουν τις συνήθειές τους, τις διαδρομές τους και τα ωράριά τους".

Ο Δήμος εκτιμά ακόμα ότι η ταλαιπωρία θα κρατήσει 3-6 μήνες, "καθώς μετά οι άνθρωποι θα αλλάξουν τις συνήθειές τους, θα χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς" (που όσοι τα χρησιμοποιούμε γνωρίζουμε πόσο καλά λειτουργούν) και γιατί όχι, θα αρχίσουν να προτιμούν το ποδήλατο αντί για το ΙΧ τους.

Ένα ακόμα δυνατό σημείο του σχεδίου, είναι ακόμα ότι "στην είσοδο των οδών, των οποίων η χρήση αλλάζει δεν θα γίνεται έλεγχος, αλλά ενημέρωση από Δημοτικούς Αστυνομικούς".

Αυτό λογικά θα βοηθά ώστε να μπαίνεις ενημερωμένος στο χάος και να ελέγχεσαι κατά την έξοδο, έχοντας την κατάλληλη ψυχολογική κατάσταση. Καλή τύχη στους Δημοτικούς Αστυνομικούς.

Υπάρχουν βεβαίως πολλά ακόμα αναπάντητα ερωτήματα, από τους ποδηλάτες μέχρι τη στάθμευση και από τον κίνδυνο δημιουργίας μικρών γκέτο από την μείωση της κίνησης μέχρι τις ανησυχίες των καταστηματαρχών και το μόνο σίγουρο είναι ότι και η συζήτηση και οι αντιδράσεις θα συνεχιστούν.

Και αυτό ειναι το πραγματικά ανησυχητικό. Ένα σχέδιο για μια τόσο ωραία και μεγάλη ιδέα, πρέπει να έχει προβλέψεις για όλα, να έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και να υπάρχει μέριμνα για την καθημερινότητα. Όχι να είναι στον αέρα και υπό συζήτηση.

Δεν θα ήταν πιο λογικό για παράδειγμα, πρώτα να φτάσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας στο επίπεδο λειτουργίας ευρωπαϊκής χώρας και μετά να δημιουργηθούν συνθήκες, που θα ωθούν τους πολίτες να τα χρησιμοποιήσουν;

Δεν θα ήταν επίσης πιο λογικό να κλείσουν οι τρύπες και να αφαιρεθούν τα εμπόδια για όσους χρησιμοποιούν τα πεζοδρομια, πριν φτιάξουμε νέα πεζοδρόμια;

Εδώ όχι μόνο μπαίνει το κάρο μπροστά από το άλογο, αλλά το "πάμε και βλέπουμε" εμφανίζεται και ως καινοτομία.

Σύμφωνα πάλι με τις διευκρινίσεις του Δήμου, "για πρώτη φορά ένα τόσο μεγάλο και σημαντικό έργο υλοποιείται με αυτόν τον τρόπο. Δοκιμαστικά. Ζούμε το έργο στην εξέλιξή του, κάθε μέρα. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε, να διορθώσουμε πράγματα. Και βεβαίως κάποια οδός με περιορισμούς στην κυκλοφορία εάν χρειαστεί να ανοίξει εκ νέου για όλους. Και επιπλέον σε όλες τις φάσεις εφαρμογής, η πόλη είναι ζωντανή, ανά πάσα στιγμή, εφόσον η κοινωνία το θέλει και μελετηθεί σωστά, μπορούν να γίνουν προσαρμογές τόσο στις νέες όσο και στις υφιστάμενες οδούς".

Δηλαδή οι οδηγοί θα πάρουν μέρος σε ένα πείραμα, προσπαθώντας να φτάσουν στη δουλειά τους. Απλό ακούγεται, αλλά αν η σημερινή μέρα επαναληφθεί καμιά 200αριά φορές, μέχρι "να προσαρμοστούν και να αλλάξουν τις συνήθειές τους", ο Μεγάλος Περίπατος θα πάει περίπατο.

Προς τι λοιπόν αυτή η βιασύνη; Αυτό είναι ένα ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί. Ποιοι και γιατί βιάζονται για την υλοποίηση του έργου, ώστε να προχωρούν σε δοκιμές με τα νεύρα των πολιτών;

Αν η βιασύνη οφείλεται στη ματαιοδοξία της υλοποίησης ενός τέτοιου έργου σε μια θητεία, είναι τεράστιο λάθος. Αυτό δεν είναι έργο μιας θητείας ή ενός δημάρχου, αλλά μπορεί να γίνει η αποτυχία ενός δημάρχου, αν το "παμε και βλέπουμε" συνδυαστεί με την περαιτέρω ταλαιπωρία, των ήδη ταλαιπωρημένων πολιτών.
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Και ο άσχετος της ημέρας (αυτό θα το αποδείξω αργότερα). Το πρόβλημά του είναι το κόστος. Δηλαδή, αν το κάνω τσάμπα, ασχέτως συνεπειών, όλα είναι εντάξει. Το πρώτο ερώτημα που τίθεται είναι το εξής: πού μένει ο κύριος αυτός; Το δεύτερο ερώτημα είναι: πού δουλεύει ο κύριος αυτός; Έχει δηλαδή ιδία αντίληψη των συνθηκών; Αντιμετωπίζει καθημερινά ό,τι και ο απλός πολίτης; Ή αναφέρεται σε κάποια θέματα θεωρητικά επειδή, απλά του φαίνονται όμορφα στην σκέψη (ή και την τσέπη) και τα γράφει; Θα αποδείξω πιο κάτω πόσο εκτός τόπου και χρόνου είναι.

Μεγάλος Περίπατος: Θα σας περιμένουμε στην ζαρντινιέρα, κύριε Μπακογιάννη
Μεγάλος Περίπατος: Θα σας περιμένουμε στην ζαρντινιέρα, κύριε Μπακογιάννη

Θέλω μία Αθήνα με λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερο ελεύθερο χώρο. Όμως, θα ήμουν ευτυχέστερος, αν ο Δήμος Αθηναίων έβρισκε χορηγούς για τον καλλωπισμό της πόλης.

Ούτε για μία στιγμή, προσωπικά, δεν κλονίστηκα παρακολουθώντας την καφενειακή συζήτηση για το πως - αλλιώς - θα έπρεπε να έχει μπει στη ζωή μας ο Μεγάλος Περίπατος. Ένας φίλος συγκοινωνιολόγος, που ζει στο εξωτερικό και ζήτησα την γνώμη του, μου απάντησε ότι ο ίδιος δεν επιθυμεί καν να εμπλακεί σε ένα τέτοιο δημόσιο διάλογο: Παρακολουθώ τη συζήτηση, η οποία βέβαια είναι στο επίπεδο του μη ειδικού που αποφαίνεται ”γιατί να κάνουμε το Α και όχι το Β;”, μια άσκοπη ”κολοκυθιά” δηλαδή. Ως μη εμπλεκόμενος προτιμώ εδώ να σωπάσω, μου έγραψε.

Δεν θα μπορούσα να εκφράσω καλύτερα αυτό που συμβαίνει εδώ και 48 ώρες.

Πολύς θόρυβος, αλλά στο βάθος ένα πολύ απλό ερώτημα: Σε τί πόλεις θέλουμε να ζούμε;

Aπαντώ για λογαριασμό μου: Δεν το διαπραγματεύομαι. Θέλω να ζήσω σε μία πόλη με λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο πράσινο και περισσότερο χώρο για να κινούνται οι άνθρωποι. Με περισσότερα ποδήλατα - αλλά χωρίς να κινδυνεύει ο ποδηλάτης κάθε δευτερόλεπτο, κινούμενος ανάμεσα σε βιαστικούς οδηγούς ΙΧ. Δεν θεωρώ ότι η Αθήνα μπορεί να περιμένει ακόμα περισσότερο για να τα ζήσουμε όλα αυτά. Έχουμε ήδη μείνει πίσω σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές και μη μεγαλουπόλεις. Είναι ώρα να δοκιμάσουμε, έστω, κάποια βήματα.

Για λόγους αρχής, λοιπόν, είμαι υπέρ κάθε τέτοιας δοκιμής/αλλαγής στο κέντρο της Αθήνας, έστω και αν είναι ο κορονοϊός η αιτία να επιταχυνθούν ορισμένες κινήσεις.

Υπάρχει τρόπος να δημιουργηθούν αρκετές παρακάμψεις, ώστε να μην προκύπτει μποτιλιάρισμα, ειδικά τις πρώτες ημέρες; Aν ναι, υποθέτω πως υπάρχει Τροχαία, υπάρχει Google και υπάρχουν συγκοινωνιολόγοι για να υποδείξουν τις λύσεις. Εγώ δεν ισχυρίζομαι ότι τις γνωρίζω.

Όμως, διαφωνώ κάθετα με τη λογική που εισηγείται «εκπτώσεις», ώστε να αλλάξει ο αρχικός σχεδιασμός στην κατεύθυνση της χαλάρωσης υπέρ των ΙΧ.

Θυμάμαι ακόμα, ότι όταν δημιουργήθηκαν οι λεωφορειολωρίδες υπήρχε αυστηρότερη εφαρμογή του μέτρου από την Τροχαία. Σταδιακά, άρχισαν οι «εκπτώσεις» και πλέον είναι σχετική η ισχύς της λεωφορειολωρίδας.

Δεν θέλω ο Μεγάλος Περίπατος να εξελιχθεί σε «μικρή βόλτα».
Η ζαρντινιέρα του πεντοχίλιαρου

Από την άλλη πλευρά, δεν είμαι και πρόθυμος να καταπιώ αμάσητο κανένα μεγαλόπνοο πολιτικό σχέδιο, χωρίς να προβληματίζομαι για τα πραγματικά στοιχεία. Διαβάζω με προσοχή τις πληροφορίες σχετικά με τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν ώστε να αποκλείονται τα οχήματα από ορισμένες λωρίδες κυκλοφορίας, καθώς και για τον καλλωπισμό του Μεγάλου Περιπάτου.

Κώδικας: Επιλογή όλων

Μεταξύ άλλων...

[list][*]22 ζαρντινιέρες «φοίνικας»με διαστάσεις 3 επί 3 μέτρα και ύψος 1 μέτρο. Κόστος ανά τεμάχιο 5.000 ευρώ
[*]3 κυκλικές ζαρντινιέρες με διάμετρο 3,5 μέτρα και προϋπολογισμό 3.000 ευρώ ανά τεμάχιο
[*]2 κυκλικές ζαρντινιέρες με διάμετρο 2,5 μέτρα και προϋπολογιζόμενοκόστος 3,700 ευρώ ανά τεμάχιο
[*]5 περιμετρικά παγκάκια για κυκλικές ζαρντινιέρες με ενδεικτικό κόστος 5.700 ευρώ ανά τεμάχιο.
[*]25 ουασιγκτόνιες (οι γνωστοί υψηλόκορμοι φοίνικες σαν και αυτούς που βλέπουμε στην είσοδο του Εθνικού Κήπου) με καθαρό ύψος κορμού 6-7μ και κόστος 1.700,00 ευρώ ανά τεμάχιο.
[*]3 ουασιγκτόνιες multi-trunk δηλαδή με τριπλο η τετραπλο κορμό υψους 6μ και κόστος 3.200 ευρώ ανά τεμάχιο. Για τους 28 φοίνικες έχει προϋπολογισθεί κόστος 170 ευρώ για την υπόγεια στήριξη του κάθενός.[/list]
Προσωπικά, αγαπώ την ομορφιά και την εκτιμώ ιδιαίτερα. Ανυπομονώ να δω (και να μετρήσω) αυτά τα παγκάκια και τα δέντρα, που θα φυτευθούν σε ζαρντινιέρες μαζί με 12.800 θάμνους.

Καλά θα κάνει, ωστόσο, ο Δήμαρχος Αθηναίων να φροντίσει ώστε να μη λείψει ούτε ένα από όσα μας υπόσχεται. Στο κάτω-κάτω, μπορούμε εύκολα να μετρήσουμε και να διαπιστώσουμε, αν θα υπάρχουν «22 ζαρντινιέρες φοίνικας» του πεντοχίλιαρου και θα κρίνουμε αν αξίζουν τα λεφτά τους.

Θα σας περιμένουμε στην ζαρντινιέρα, κύριε Μπακογιάννη.
Μία προσθήκη για το ποιον του δημοσιογράφου.

Διαβάστε την παρακάτω δημοσίευση: Τηλε-διδασκαλία και Τηλε-υποκρισία

Ο άνθρωπος δεν ξέρει τι γράφει. Έχει σημασία η ημερομηνία, δηλαδή 14/5/2020. Η αντίδραση της ΟΛΜΕ τότε δεν ήταν για την τηλε-εκπαίδευση γενικά, αλλά για αυτό το κομμάτι του νόμου που έλεγε ότι θα βάλουν κάμερες στις αίθουσες για να αναμεταδίδεται το μάθημα. Πήρε το ένα κομμάτι, το έμπλεξε με ό,τι του ερχόταν στο μυαλό και έγραψε ένα "άρθρο" ύμνο στην μπουρδολογία και την ασυναρτησία. Υπάρχουν δύο εξηγήσεις:
α) Του είπανε γράψε κάτι σχετικό και το έκανε, άρα είναι έξυπνος και για τα λεφτά πουλάει και τη μάνα του.
β) Αυτά κατάλαβε και αυτά έγραψε, οπότε μιλάμε για περίπτωση βλάκα, που, όχι μόνο δεν έπρεπε να έχει θέση ευθύνης, αλλά ούτε καν να τολμάει να εμφανιστεί στο κοινό.

Και να σημειωθεί ότι: α) είμαι σε κόντρα με την ΟΛΜΕ εδώ και χρόνια, β) έχω κάνει τις περισσότερες ώρες σύγχρονης εκπαίδευσης από όλο το σχολείο μου, καλύπτοντας όχι μόνο τις διδακτικές, αλλά προλαβαίνοντας να τελειώσω και την ύλη, άρα έχω το δικαίωμα να μιλάω, σε σχέση με έναν άχρηστο ή πονηρό δημοσιογραφίσκο.

Ευχαριστώ.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος pipinos1976 την 22 Ιουν 2020, 00:36, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Απόψεις...

Ο Ταξιτζής είναι φυσιολογικός: ό,τι δεν με βολεύει είναι λάθος. Ωραίο (βάζω ιδέες τώρα) θα είναι να δώσουν από τις 3 λωρίδες που μένουν στην Πανεπιστημίου την μία αποκλειστικά για ΤΑΧΙ.

Ο Ιαβέρης λέει τα δικά του και είναι μπερδεμένος, όπως πάντα. Ατυχήματα, κορωνοϊός, όχι ΙΧ, αλλά πώς θα πάω στο νοσοκομείο, αν όλα είναι σταματημένα κτλ. Να πάρεις ΤΑΧΙ είναι η απάντηση ή να καλέσεις το ΕΚΑΒ ή πάρε ποδήλατο. Το ΙΧ έξω από το κέντρο. Δεν είναι δυνατόν να το υποστηρίζεις και μετά να το γυρνάς και να λες ότι χρειάζεται. Το γέλιο θα είναι να αρχίσουν οι κάτοικοι να παίρνουν τηλέφωνο μαζικά το ΕΚΑΒ για οποιοδήποτε πρόβλημα, αφού με το ΙΧ δεν θα μπορούν να πάνε στα νοσοκομεία, που τα περισσότερα βρίσκονται στο κέντρο.

Ο συγκοινωνιολόγος υποστηρίζει τους δικούς τους. Ποδήλατο, με τα πόδια κ.α. πολλά. Πάω στοίχημα ότι στη δουλειά του πηγαίνει με ποδήλατο...

Το έχω γράψει πολλές φορές. Οι μελέτες στην Ελλάδα είναι μιλημένες. Αυτό είναι δεδομένο και το γνωρίζουμε όλοι όσοι έχουμε ασχοληθεί λιγάκι με το θέμα.

«Μεγάλος Περίπατος»: Ο μεγάλος διάλογος της HuffPost
«Μεγάλος Περίπατος»: Ο μεγάλος διάλογος της HuffPost

Δίνουμε το λόγο στους Π. Παπαντωνίου, πρόεδρο του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, Θ. Λυμπερόπουλο, πρόεδρο του ΣΑΤΑ και Ιαβέρη, οδηγό αγώνων και εκπαιδευτή.

Μια φιλόδοξη αστική ανάπλαση προς τη σωστή κατεύθυνση που θα κάνει την Αθήνα μια «ευρωπαΐκή» πρωτεύουσα με όρους βιώσιμης κινητικότητας, φιλική στον άνθρωπο και τον ποδηλάτη γυρνώντας την πλάτη στο Ι.Χ., ή μια κίνηση πρόχειρη κι αποτυχημένη που πλήττει την οικονομία και τον τουρισμό αποκλείοντας κλάδους αυτοκινητιστών; Κι ακόμα, μια δράση με εφαρμογή σε καλό timing, ή μήπως όχι, δεδομένων των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στις πιλοτικές της παρεμβάσεις;

Η HuffPost ανοίγει το διάλογο για το φιλόδοξο έργο ανάπλασης του Δήμου Αθηναίων. Για τον «Μεγάλο Περίπατο» (διότι περί αυτού ο λόγος), λοιπόν, μας είπαν:

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου: «Στηρίζουμε τέτοιες πρωτοβουλίες που έχουν στόχο να δώσουν περισσότερο χώρο στον άνθρωπο, και στον ποδηλάτη εις βάρος του Ι.Χ»

«Ο ”Μεγάλος Περίπατος” είναι μια πολύ φιλόδοξη αστική ανάπλαση καταρχήν προς τη σωστή κατεύθυνση», λέει στη HuffPost o Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου.

«Ο Σύλλογός μας υποστηρίζει τέτοιες πρωτοβουλίες (όχι μόνο στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις) που έχουν γνώμονα την βιώσιμη κινητικότητα και στόχο να δώσουν περισσότερο χώρο στον άνθρωπο, στον ποδηλάτη εις βάρος του Ι.Χ. Μην ξεχνάμε ότι για πολλά χρόνια όλες οι πόλεις - κι όχι μόνο η Αθήνα - είχαν σχεδιαστεί με γνώμονα τα Ι.Χ. Είχαν σχεδιαστεί, δηλαδή, για να εξυπηρετήσουν το Ι.Χ. να μπαίνει ακόμα και στο κέντρο των πόλεων, μια τακτική που δεν λειτουργεί πλέον. Γι′ αυτό υπάρχει κι ο όρος της βιώσιμης κινητικότητας: Πρέπει τα κέντρα των πόλεων να γίνουν πιο φιλικά προς τον άνθρωπο, με περισσότερο πράσινο, με χαμηλότερες ταχύτητες και με χαρακτηριστικά πιο βιώσιμα», λέει ακόμα. Και συμπληρώνει:

«Τώρα, όσον αφορά στον ”Μεγάλο Περίπατο”, αυτό είναι ένα φιλόδοξο πρότζεκτ που περιλαμβάνει δυο φάσεις, την φάση της μελέτης και την φάση της εφαρμογής. Στην φάση της μελέτης υπάρχουν κάποιες παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί από το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο με βάση κάποιο μοντέλο. Αρα, λοιπόν, εξετάστηκαν πολλά σενάρια και προκρίθηκαν κάποιες λύσεις. ΄Οσον αφορά στο κομμάτι της εφαρμογής όπου παρουσιάστηκαν προβλήματα αυτές τις ημέρες, θεωρώ ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να συμβαίνει αυτή η σύγχυση στους πολίτες και να δημιουργούνται προβλήματα στην οδική κυκλοφορία. Είναι χαρακτηριστικό, ωστόσο, ότι οι παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί δεν γίνονται όλες μαζί, αλλά σταδιακά. Κι αυτό έχει τη λογική ότι καταρχάς εξετάζεται κάθε παρέμβαση μόνη της και μετά σε συνδυασμό με όλες τις άλλες. Το κόνσεπτ είναι σε βάθος χρόνου και οι πολίτες να εξοικειωθούν στις νέες συνθήκες (κάτι το οποίο είναι αδύνατον να γίνει από την πρώτη μέρα) και ο δήμος να μάθει συν τω χρόνω πως θα το εφαρμόσει σωστά. Θεωρώ ότι είναι φυσικό να έχουν γίνει κάποιες τεχνικές αστοχίες στην εφαρμογή μιας τόσο φιλόδοξης αστικής ανάπλασης κι ο κόσμος να δυσανασχετεί. Για ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ θα πρέπει να έχουμε υπομονή. Δεν μπορούμε να το κρίνουμε σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και στο τέλος της ημέρας θα πρέπει να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας στις μετακινήσεις και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα», αναφέρει ακόμα.

Για τον κ. Παπαντωνίου, τέτοιες αναπλάσεις «είναι πάντα προς οφελος των πολιτών και της κοινωνίας. Και ένα κλειδί για την επιτυχία του συγκεκριμένου σχεδίου αλλά και της βιώσιμης κινητικότητας είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς: Οσο πιο λειτουργικά είναι, τόσο πιθανότερο είναι να στραφεί ο κόσμος προς αυτά και να αποκτήσει η Αθήνα ένα πιο ευρωπαϊκό χαρακτήρα στη μετακίνηση των κατοίκων της. Αυτό, όμως, δεν είναι δυνατόν να γίνει από τη μια μέρα στην και μάλιστα εν μέσω πανδημίας. Είναι φανερό, πάντως, πως η επιτυχία του όλου σχεδίου έχει να κάνει με το πως θα βελτιωθούν και θα γίνουν πιο ανταγωνιστικά, πιο γρηγορα, πιο άνετα και πιο οικονομικά τα μέσα μεζικής μεταφοράς».

Αραγε, κατά τη γνώμη του, βάσει των στοιχείων που έχουν μελετηθεί, θα ενταχθεί ομαλά ο «Μεγάλος Περίπατος» στην καθημερινότητα των κατοίκων της Αθήνας; «Σίγουρα. Απλά για να συμβεί αυτό, χρειάζεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα».

Ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος: «Ο Μεγάλος Περίπατος μας αποτελείωσε... Θα γίνουν κινητοποιήσεις»

«Θεωρώ ότι ο ”Μεγάλος Περίπατος” είναι αποτυχημένη πρωτοβουλία», λέει με τη σειρά του στη HuffPost ο Πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος. «Είναι λυπηρό αυτό που δημιούργησαν οι τεχνοκράτες συγκοινωνιολόγοι. Ο ”Μεγάλος Περίπατος” εξουθενώνει τον κλαδο μας», συμπληρώνει και συνεχίζει: «Το κέντρο της Αθήνας δεν είναι μόνο για βόλτα. Είναι και για δουλειά. Εκεί υπάρχουν υπουργεία, δημόσιες υπηρεσίες, γραφεία ιατρών και δεκάδες ξενοδοχεία. Με τις νέες ρυθμίσεις, το ταξί δεν έχει δικαίωμα να επιβιβάσει και να αποβιβάσει τον πελάτη όπου εκείνος θέλει. Επιθυμείτε να επισκεφθείτε ένα δικηγόρο και να πάτε στο γραφείο του με ταξί; Ε, δεν μπορείτε να φθάσετε έξω από την πόρτα του. Το ”τελειώνει” το ταξί ο ”Μεγάλος Περίπατος”, να το ξέρετε και μάλιστα σε μια εποχή πολύ προβληματική για τον κλάδο. Το ξέρετε ότι δεν δουλεύουν περισσότερα από 3.000 ταξί λόγω της κρίσης της πανδημίας; Πήραμε τα 800 ευρώ (κι όχι όλοι) για 45 μέρες και μετά - αν δεν κάνει κάτι η Πολιτεία - είμαστε τελειωμένοι...»

Σύμφωνα με τον κ. Λυμπερόπουλο, τα ταξί ζητούν διέλευση για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες που δημιουργεί η νέα κατάσταση. «Επιβάλλεται η βοήθεια του υπουργείου Μεταφορών, ειδικά στο ζήτημα της χρήσης των λεωφορειολωρίδων των έμφορτων ταξί. Διαφορετικά, είναι δεδομένος ο αποκλεισμός των ταξί από μια περιοχή που αποτελεί βασικό προορισμό πολλών τουριστών και της δυνατότητας μεταφοράς από μας», λέει ακόμα. Και καταλήγει:

«Σας γνωστοποιώ ακόμα ότι αν δεν ικανοποιηθούν οι διεκδικήσεις μας το θέμα θα τεθεί προς ψηφοφορία στο ΣΑΤΑ και θα κάνουμε αγώνες...»

Ο οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής οδικής συμπεριφορά Τάσος Μαρκουΐζος, γνωστός κι ως Ιαβέρης: «Να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών»

« Αυτό που έχω να σχολιάσω είναι ότι από τη μια η κυβέρνηση μας προτρέπει να χρησιμοποιούμε τα αυτοκίνητά μας στο κέντρο λόγω COVID - 19 (θυμίζω ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς συστήνεται να τα αποφεύγουμε), κι από την άλλη μοιάζει να ... ξεπεράστηκε ο φόβος και να υπάρχει προτροπή να χρησιμοποιούμε λιγότερα αυτοκίνητα λόγω των νέων ρυθμίσεων του νέου έργου ανάπλασης», λέει, τέλος, στη HuffPost ο οδηγός αγώνων και εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς, Τάσος Μαρκουΐζος, γνωστός κι ως Ιαβέρης.

«Βεβαίως και είμαι θετικός στο να μειωθούν τα αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, να μειωθούν οι ρύποι, στο να γίνουν οι αλλαγές αυτές κι η Αθήνα να παρουσιάσει περισσότερο ανθρώπινο πρόσωπο. Μήπως, όμως, είναι λάθος timing για να γίνουν αυτές οι αλλαγές; Μήπως θα ήταν καλύτερα να περιμένει κανείς να φύγουν πολλοί Αθηναίοι για διακοπές, να αποσυμφορηθεί κάπως το κέντρο και να γίνουν μετά οι αλλαγές; ΄Οχι τώρα, την ώρα του χαμού της απελπισίας... Ξέρετε, μου έχει συμβεί αυτό, να θέλεις να πας σε κάποιο νοσοκομείο και να είναι όλα ακινητοποιημένα. Σε πιάνει απελπισία...»

Και συμπληρώνει: «Θα μπορούσε, λόγου χάρην να προγηθεί μια ανακοίνωση που να λέει π.χ. ότι από τα τέλη Ιουλίου ως τα τέλη Αυγούστου θα γίνουν αυτές οι αλλαγές. Κι όταν επέστρεφαν από τις διακοπές οι πολίτες να έβλεπαν κάτι μελετημένο, σχεδιασμένο και τετελεσμένο. Επίσης, δεν θα πρέπει να υπάρχουν υποδομές για τη δημιουργία χώρων όπου όταν κάποιος έρχεται με το αυτοκίνητό του από τα βόρεια ή τα δυτικά, λόγου χάρην, προάστια να μπορεί να παρκάρει;»

Κατά τη γνώμη του στην Αθήνα δεν έχουμε την υποδομή για περισσότερους ποδηλάτες στους δρόμους της πόλης κι επίσης δεν έχουμε την κουλτούρα του σεβασμού στον ποδηλάτη. «Ολα αυτά γίνονται σε μια αντιγραφή μιας παγκόσμιας προσπάθειας οι πόλεις να είναι πιο ανθρώπινες, αλλά δεν έχουμε την υποδομή και την παιδεία στη χώρα μας να συμβεί αυτό κι ιδίως εν μέσω κρίσης. Απόδειξη τα δυστυχήματα που συμβαίνουν κατά κόρον. Η πολιτεία θα πρέπει να στραφεί ενάντια στη μεγαλύτερη κατάρα και μάστιγα που είναι είναι να νεκροφιλήσεις το παιδί σου μετά από κάποιο τροχαίο δυστύχημα. Ο Covid - 19 σκότωσε στη χώρα μας 185 ανθρώπους πάνω από 75 ετών. Στο ίδιο διάστημα έχασαν τη ζωή τους, ή την κατέστρεψαν (κατά μέσο όρο σε ηλίκίες 5 - 29 ετών) 1.185 άνθρωποι από τροχαία δυστυχήματα...»

Για τον ίδιο, ως προς τον ΚΟΚ, το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει είναι να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο: «Ολοι θεωρούν ότι τα τροχαία δυστυχήματα είναι παραβάσεις του ΚΟΚ εξ′ αμελείας. Ας πούμε ότι στο πορτοκαλί δεν σταματώ - παρεπιπτόντως, έχετε δει κανέναν Ελληνα να επιβραδύνει στο πορτοκαλί, όλοι επιταχύνουν ... - αυτό δεν είναι αμέλεια, είναι ηθελημενη εγκληματική συμπεριφορά με πρόθεση. Το να εγκαταλείψεις κάποιον που χτύπησες, δε, είναι για μένα κακούργημα με δόλο

Κι ο ίδιος καταλήγει: «Ως προς το νέο σχέδιο ανάπλασης φανταζομαι κι ελπίζω ότι έχει γίνει σωστός σχεδιασμός - υπάρχουν συγκοινωνιολόγοι που θα το επιβεβαιώσουν - αλλά αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η νοοτροπία των πολιτών. Αυτό θα πρέπει να συμβεί πέρα και πάνω απ′ όλα».
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6637
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από MacPap »

Για μενα αυτή η ανοησία είναι το μεγαλύτερη βλακεία που εγινε μετά το τραμ στον Πειραιά και γενικώς παντου!!! Και δεν χρειάζεται να είσαι συγκοινωνιολόγος για να το καταλάβεις!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

MacPap έγραψε: 06 Ιούλ 2020, 09:07 Για μενα αυτή η ανοησία είναι το μεγαλύτερη βλακεία που εγινε μετά το τραμ στον Πειραιά και γενικώς παντου!!! Και δεν χρειάζεται να είσαι συγκοινωνιολόγος για να το καταλάβεις!
Υπάρχει η λογική: δημιουργούμε το πρόβλημα, προσφέρουμε την λύση στη συνέχεια και όλοι είναι χαρούμενοι.

Το ερώτημα είναι αυτές οι μελέτες που - υποτίθεται - έγιναν, δεν έγραφαν για αύξηση κυκλοφοριακού φόρτου; Ή είναι αντίστοιχες των μελετών για το Τραμ στον Πειραιά που, αν και κλείσαμε τις εξόδους της πόλης για να κόβει βόλτες ένα κυριολεκτικά άχρηστο μέσον, η κίνηση θα μειωνόταν από την χρήση του Τραμ; Πόσα χρόνια φωνάζουμε οι Πειραιώτες για αυτό το έκτρωμα;

Περιμένω, όμως, και οι άλλοι Δήμοι να ακολουθήσουν την ίδια τακτική και, αν δεν το κάνουν, θα είναι εντελώς χαζοί. Κύριε Δήμαρχε Αθήνας, θέλεις να στείλεις την κίνηση μέσα από τους όμορους Δήμους; Ωραία, κι εμείς κάνουμε το ίδιο και ΟΛΟΥΣ τους δρόμους μας τους κάνουμε ήπιας κυκλοφορίας. Θα πηγαίνουν όλοι με 10km/h στις δουλειές τους και να δούμε μετά αν θα μπορείς να δημοσιεύεις παρακάμψεις μέσω από τις δικές μας περιοχές.

Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Πώς αλλάζει ο Μεγάλος Περίπατος την πόλη
Πώς αλλάζει ο Μεγάλος Περίπατος την πόλη

Κίνηση για γερά νεύρα έχει προκληθεί στους στους δρόμους της Αθήνας, μια ημέρα που οι οδηγοί ταλαιπωρούνται από νωρίς το πρωί,

Τις τελευταίες μέρες, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα γύρω από το Σύνταγμα για τον Μεγάλο Περίπατο, οι οδηγοί αντιμετωπίζουν καθημερινά μποτιλιάρισμα στους δρόμους.

Επιπλέον, τροχαίο με μηχανή στην άνοδο της Κηφισίας, στο ύψος του Ψυχικού, προκάλεσε νωρίτερα εκτεταμένα προβλήματα στην Κηφισίας.

Νωρίς το πρωί, αρκετοί ήταν οι δρόμοι στους οποίους παρατηρούνταν κυκλοφοριακά προβλήματα, μεταξύ αυτών και στην Αττική οδό, ωστόσο σταδιακά η κίνηση ομαλοποιήθηκε.

Οι πρώτες αντιδράσεις των Αθηναίων για τον Μεγάλο Περίπατο

Οι πρώτες αντιδράσεις των Αθηναίων, είναι θετικές όσον αφορά τον Μεγάλο Περίπατο, ωστόσο δεν λείπουν και τα παράπονα για την αυξημένη κίνηση.

Ολοκληρώθηκε μέσα σε 48ωρες η διαμόρφωση της κάτω πλατείας Συντάγματος οπου συνεργεία του δήμου τοποθέτησαν στάσεις λεωφορείων, κυκλικά παγκάκια και ζαρντινιέρες.

Ο κόσμος ωστόσο που βλέπει τις αλλαγές μιλώντας στο protothema.gr υπογράμμισε πως η σκέψη για τον Μεγάλο Περίπατο του δήμου της Αθήνας ειναι κάτι θετικό προς την ομορφιά της πόλης ωστόσο υπάρχει η άποψη και η αντίδραση ότι οι κυκλοφοριακες μελέτες δεν έχουν γίνει στη σωστή βάση αφού τα αυτοκίνητα που έρχονται απο Συγγρού ταλαιπωρούνται για να διανύσουν τα έως 3 χιλιόμετρα μεχρι την Ομόνοια.

Μεγάλη αντίδραση υπάρχει και στις τάξεις των επαγγελματιών οδηγών ταξί αφού θεωρούν ότι κάνει ζημιά στην εργασία τους καθως ο καθε πελάτης δεν θα έχει την υπομονή να περιμένει εγκλωβισμένος στην κίνηση προκειμένου να φτάσει στην δουλειά του ενω επίσης δεν έχει ακουστεί κάτι για νέες πιάτσες ταξί.

Μεγάλος Περίπατος: Τι έχει αλλάξει σε Πανεπιστημίου και Σύνταγμα

Οι εργασίες για τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος βαίνουν προς ολοκλήρωση με εντατικούς ρυθμούς. Ο επιπλέον χώρος για τους πεζούς έχει σηματοδοτηθεί με μια φαρδιά κόκκινη λωρίδα, ενώ έχουν μετακινηθεί και οι στάσεις για λεωφορεία και τρόλεϊ. Η Δημοτική Αστυνομία και η Τροχαία βρίσκονται σε ετοιμότητα, στο τέρμα της οδού Σταδίου και εμπρός από το Public -αν και θα βοηθούσε αρκετά τους, όσους ανύποπτους, οδηγούς ανεβαίνουν από Ομόνοια να υπήρχαν προειδοποιητικές πινακίδες για τα έργα στο Σύνταγμα.

Σε κάθε περίπτωση, η αλλαγή στις καθημερινές συνήθειες των Αθηναίων δεν είναι τρομερά επώδυνη στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Το ερώτημα που τίθεται είναι εάν θα λειτουργήσουν οι αντιδρομήσεις στο τμήμα της Καραγιώργη Σερβίας, από την πλατεία έως την οδό Βουλής, αλλά και στο τέρμα της Κολοκοτρώνη. Σε λίγες ημέρες και προτού ο Μεγάλος Περίπατος κάνει το επόμενο βήμα προς την ολοκλήρωσή του με τις παρεμβάσεις εντός του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, θα δημιουργηθεί πιάτσα ταξί στην, «ανάποδη» πλέον, Καρ. Σερβίας. Τα ταξί θα παρατάσσονται από τη Βουλής έως το Σύνταγμα, σε διάταξη «Γ».

Προϋπόθεση για να λειτουργήσει η νέα αυτή -και νόμιμη πλέον- πιάτσα των ταξί, αποτελεί η αντιδρόμηση του τελευταίου τμήματος της Κολοκοτρώνη. Δηλαδή σε περίπου 10 ημέρες από σήμερα, θα επιτρέπεται η δεξιά στροφή από τη Σταδίου, μετά από την Παλιά Βουλή, προς την οδό Βουλής μέσω Κολοκοτρώνη. Τα σχετικά σήματα έχουν ήδη τοποθετηθεί, αν και παραμένουν καλυμμένα ώστε να μην προκαλέσουν σύγχυση στους οδηγούς.

Απορίες όπως το τι προβλέπεται να κάνουν όσοι ανεβαίνουν την Κολοκοτρώνη με κατεύθυνση το Κολωνάκι μέσω οδού Αμερικής εφόσον δεν θα μπορούν να συνεχίσουν ως τη Σταδίου, θα απαντηθούν προσεχώς. Ας ελπίσουμε ότι ο Δήμος θα φροντίσει να ενημερώσει εγκαίρως τους οδηγούς που κινούνται στο κέντρο ότι το νέο τέρμα της Κολοκοτρώνη, με την υποχρεωτική στροφή δεξιά στη Βουλής, οδηγεί ξανά προς τα ενδότερα του ιστορικού/εμπορικού κέντρου.

Εναλλακτικές διαδρομές μετακίνησης για όλους λόγω του Μεγάλου Περιπάτου

Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη

- Μέσω Ακαδημίας
- Μέσω Πειραιώς - Χαμοστέρνας - Καλλιρόης
- Μέσω Λ. Αλεξάνδρας

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.

Επίσης προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:

- Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο Μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.
- Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.
- Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.

Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου, δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασ. Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της Πλατείας Συντάγματος). Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί.

Στην πλατεία Συντάγματος, οι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετούνται και από τα ταξί που βρίσκονται στον χώρο αναμονής επί της οδού Όθωνος, τα οποία πλέον έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη λεωφορειολωρίδα αντίθετης ροής επί της Λ. Αμαλίας (από την οδό Όθωνος έως την οδό Φιλελλήνων) με νότια κατεύθυνση.
Έχει πλάκα να διαβάσεις τα σχόλια...

Αυτό που είναι πολύ συνηθισμένο είναι η κακογουστιά. Πραγματικά, ταιριάζει η Πανεπιστημίου με τα απίστευτης ομορφιάς κτήρια (Βιβλιοθήκη, Ακαδημία, Πανεπιστήμιο) με αυτά τα άσχετα χρώματα στο έδαφος και τις "προσωρινές" κατασκευές; Τελείως αταίριαστα και οι καταστάσεις δυσλειτουργικές. Και όχι μόνο αυτό, αλλά σκοπεύουν να τα κάνουν χειρότερα στο μέλλον. Θεωρούν βιώσιμο τρόπο μετακίνησης τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ηλεκτρικά σκούτερ. Τραγικές καταστάσεις δηλαδή, ειδικά αν σκεφτούμε οικογένειες κτλ. Πρακτικά θέλουν να κάνουν το κέντρο απροσπέλαστο παρά μόνο σε μια ορισμένη κατηγορία ατόμων: νεαροί, με ηλεκτρικά οχήματα, αυτά που βλέπουν στις ταινίες ως nerds και νομίζουν ότι αποτελούν το μέλλον.

Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Δεν οδηγώ...”