Τι αλλάζει για τα ΙΧ

Ενημερώστε μας για τα τελευταία νέα που ακούσατε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3408
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Τι αλλάζει για τα ΙΧ

Δημοσίευση από Johnny »

Τι αλλάζει για τα ΙΧ


Διατάξεις που αφορούν στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, τα αναπηρικά οχήματα, τα πρόστιμα για τα διπλοκάμπινα αλλά και τα εταιρικά αυτοκίνητα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον δαιδαλώδες σχέδιο νόμου που συζητείται στη Βουλή.

Η κυβέρνηση αποφάσισε πάντως να μεταφέρει σε άλλο νομοσχέδιο τις ρυθμίσεις που αφορούν τα τεκμήρια διαβίωσης και κατ’ επέκταση τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας, τα Τέλη Κυκλοφορίας, την υποχρεωτική ασφάλιση των εταιρικών ΙΧ κ.ο.κ.

Το εν λόγω σχέδιο νόμου αναμένεται να κατατεθεί στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου.

Εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ

Στην 4η παράγραφο του πολυνομοσχεδίου υπάρχει πρόβλεψη για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ για τα οποία η εφορία θα λαμβάνει υπόψη την πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην ΕΕ και όχι την αντίστοιχη της Ελλάδας.

Για παράδειγμα, εάν ένα αμάξι εισήχθη στην Ελλάδα το 2009 και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος το 2003, τότε ο ιδιοκτήτης τους θα έχει έκπτωση τεκμηρίου 50%, ενώ αν κινείται με κινητήρα από 2 λίτρα και άνω δεν θα του επιβληθεί Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.

Στο πολυνομοσχέδιο που τίθεται σήμερα προς ψήφιση στη Βουλή δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την Έκτακτη Εισφορά ή τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που πλήρωσαν χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ άδικα τα προηγούμενα χρόνια!

Η συγκεκριμένη ρύθμιση ισχύει για το οικονομικό έτος 2014, που σημαίνει πρακτικά για τη χρήση του 2013.

Αναπηρικά ΙΧ

Στο ίδιο νομοσχέδιο, σύμφωνα με την «Ημερησία», υπάρχει πρόβλεψη για τα αναπηρικά οχήματα για τα οποία οι ενδιαφερόμενοι δεν μπορούσαν να τα αποκτήσουν αφορολόγητα.

Για το ζήτημα που έχει ανακύψει υπάρχει μέριμνα και ειδικότερα αναγράφεται:

Ρυθμίσεις φορολογικών και τελωνειακών θεμάτων για τα οχήματα των ατόμων με αναπηρίες.

1. Στο τέλος της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του ν.1798/1988 (Α' 166) προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Εξαιρετικά, για το έτος 2014, γίνονται δεκτές, με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος του Δημοσίου, οι αιτήσεις για τη χορήγηση των προβλεπόμενων απαλλαγών του άρθρου 1 του ν.490/1976 (Α' 331) με την προϋπόθεση ότι οι αιτούντες έχουν υποβάλει αίτημα παραπομπής στα ΚΕ.Π.Α. για την έκδοση ιατρικής βεβαίωσης… το έτος 2013 ή στην Α.Σ.Υ.Ε. το 2014. Στην περίπτωση που συνεπεία της σχετικής ιατρικής βεβαίωσης του ΚΕ.Π.Α. ή της Α.Σ.Υ.Ε., η οποία προσκομίζεται στις αρμόδιες αρχές εντός τριάντα ημερών από την έκδοσή της και το αργότερο μέχρι 31.10.2014 για την αντιστοίχιση των παθήσεων σύμφωνα με τις υπουργικές αποφάσεις του άρθρου 5 του παρόντος, οι αιτούντες δεν δικαιούνται τις απαλλαγές επιβάλλονται σε αυτούς, χωρίς την επιβολή προστίμου ή προσαυξήσεων, οι υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων δασμοί, φόροι, εισφορές, δικαιώματα και τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα για τους αναπήρους με πλήρη παράλυση των κάτω άκρων (παραπληγία) ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό γίνονται δεκτές για τα έτη 2013 και 2014 οι εκδοθείσες θετικές γνωματεύσεις των κατά το χρόνο έκδοσης αυτών αρμοδίων οργάνων για τη χορήγηση των προβλεπόμενων 216 απαλλαγών του άρθρου 1 του ν.δ. 490/1976, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις».

2. To πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 16 του ν.1798/1988 (Α' 166) αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ή Εθνικής Άμυνας καθορίζεται η αντιστοίχιση των παθήσεων που ορίζονται στο παρόν άρθρο με τις παθήσεις και τα ποσοστά αναπηρίας που καθορίζονται από το ΚΕ.Π.Α. ή την Α.Σ.Υ.Ε».

Εταιρικά ΙΧ με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας

Έπειτα από σχετική παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλάζουν οι προϋποθέσεις χρήσης των εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά:

Ρυθμίσεις για τα εταιρικά οχήματα:

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 6 … προστίθεται περίπτωση ι΄, ως εξής:

«ι) Πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και χρησιμοποιούν στη χώρα μας επιβατικό όχημα ταξινομημένο στο άλλο αυτό κράτος μέλος, στο όνομα εταιρείας που εδρεύει σε αυτό, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

αα) Η σύμβαση εργασίας ή η συμφωνία του μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζόμενου με την εταιρεία να προβλέπει τη χορήγηση αυτοκινήτου ως πρόσθετη παροχή.

ββ) Το εταιρικό όχημα να μην χρησιμοποιείται κατά τρόπο μόνιμο εντός της Ελλάδας, με την έννοια ότι χρησιμοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου εκτός Ελλάδας.

γγ) Η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού οχήματος να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται ρητά στη σύμβαση εργασίας, αποτελώντας μέρος, από οικονομική άποψη της αμοιβής του εργαζόμενου.

δδ) Το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα.

»Η διάρκεια παραμονής του επιβατικού οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν περιορίζεται χρονικά, εφόσον πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις».

Τέλος στις πινακίδες Μ από τις εφορίες

Το μέτρο της χρήσης πινακίδων Μ δύο φορές τον μήνα θα αποτελεί πλέον παρελθόν. Οι κάτοχοι που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες θα μπορούν να παραλάβουν τις πινακίδες Μ από τις εφορίες μόνο δύο φορές τον χρόνο και για διάρκεια 3 ημερών!

Επίσης, το ημερήσιο κόστος από 4,5 ευρώ εκτοξεύθηκε στα 10 ευρώ για τα ΙΧ και στα 4 ευρώ για τις μοτοσικλέτες...

Πρόστιμα 2.000 ευρώ στα διπλοκάμπινα

Βαριά πρόστιμα έως 2.000 ευρώ περιμένουν τους ιδιοκτήτες αγροτικών-επαγγελματικών διπλοκάμπινων που τα έχουν μετατρέψει σε ΙΧ. Ειδικότερα, το άρθρο στο πολυνομοσχέδιο αναφέρει χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων:

1. Πέρα από την επιβολή των προστίμων που αναφέρονται στις παραπάνω παραγράφους Α1, Α4, Β5, Β6, καθώς και των αναφερομένων στις παραγράφους Γ2, Γ4, Γ5 και Γ12 τα οχήματα υπόκεινται και σε προσωρινή δέσμευση, με πράξη της Τελωνειακής Αρχής που διαπίστωσε την παράβαση, εάν δεν διασφαλίζεται η είσπραξη των απαιτήσεων του Δημοσίου.

β. Στην παράγραφο Γ του άρθρου 137 προστίθεται περίπτωση 12, ως εξής:

«12. Στις περιπτώσεις αυτοκινήτων οχημάτων που καταλαμβάνονται πριν ή μετά την ταξινόμησή τους να έχουν διασκευασθεί χωρίς την τήρηση των διατάξεων του ν.1573/1985 (Α' 201), επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 1/5 του αναλογούντος στα οχήματα τέλους ταξινόμησης με ανώτατο όριο το ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ.

»Δεν υφίσταται υποχρέωση καταβολής των αναλογουσών στα διασκευασθέντα οχήματα φορολογικών επιβαρύνσεων, εφόσον μετά την καταβολή του προβλεπόμενου από το προηγούμενο εδάφιο προστίμου επαναφερθούν στην αρχική τους μορφή, γεγονός που θα βεβαιώνεται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή».

Στο πόδι η ρύθμιση για τον ΟΔΔΥ

Ειδική μνεία στο πολυνομοσχέδιο γίνεται για τα οχήματα που έχει στην κατοχή του ο ΟΔΔΥ. Με ρύθμιση επιτρέπεται στις Υπηρεσίες του Δημοσίου να χρησιμοποιούν τα κατασχεμένα οχήματα μετά την παρέλευση 3 μηνών και, αν τελικά δικαιωθεί ο ιδιοκτήτης τους, τότε ο ΟΔΔΥ θα τον αποζημιώνει για τη χρήση των οχημάτων τους.

Πάντως στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά:

Το τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 177 του ν.2960/2001 αντικαθίσταται με νέα εδάφια ως εξής:

«Ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού, εάν μετά την παρέλευση τριών (3) μηνών από την ημερομηνία κατάσχεσης, δεν έχει λάβει την πιο πάνω έγγραφη γνωστοποίηση ή ανακοίνωση προβαίνει στην παραχώρηση των μέσων αυτών κατά χρήση στις Υπηρεσίες του Δημοσίου μετά από γνώμη της Γενικής Γραμματείας ΥΠΔΜΗΔ για την αναλογική κατανομή τους στις υπηρεσίες του Δημοσίου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης μπορεί να καθορίζονται τα θέματα σχετικά με την παραχώρηση κατά χρήση των μέσων αυτών στις υπηρεσίες του Δημοσίου, την ηλεκτρονική καταγραφή τους και κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της διάταξης αυτής. Όχημα το οποίο έχει κατασχεθεί ή δεσμευτεί και ευρίσκεται στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού πέραν του εξαμήνου, παραχωρείται κατά χρήση για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών του Δημοσίου με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση δικαστικής δικαίωσης το όχημα αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του, στον οποίο καταβάλλεται εύλογη αποζημίωση για το διάστημα χρήσης του οχήματός του ύστερα από έκθεση εκτίμησης του ΟΔΔΥ.

»Εάν, μετά την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου, μένουν αδιάθετα μέσα, τότε ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Υλικού προβαίνει στην εκποίησή τους».
Πηγή:zougla.gr



Νέο χαράτσι στα ΙΧ


Αναστάτωση επικρατεί στις εφορίες, καθώς όσοι ιδιοκτήτες ή έμποροι ΙΧ έχουν πουλήσει τα οχήματά τους στο εξωτερικό και...
έχουν κατατεθειμένες τις πινακίδες κυκλοφορίας τους καλούνται να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν την οριστική διαγραφή λόγω εξαγωγής, σύμφωνα με την Ημερησία.

Από την άλλη μεριά αν κάποιος που έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του επιθυμεί να το αποσύρει ώστε να αποκτήσει κάποιο καινούριο μοντέλο καταβάλλοντας χαμηλότερο τέλος ταξινόμησης, μπορεί να το κάνει χωρίς να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας.

Αν ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου έχει καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας και επιθυμεί απλά να το μεταφέρει σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης για οριστική διαγραφή, τότε επίσης θα πρέπει να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι πως αν κάποιος έχει καταθέσει πινακίδες κυκλοφορίας για να το εξάγει ή να το καταστρέψει (οριστική διαγραφή) θα πρέπει να καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας.

Μοναδική εξαίρεση μη καταβολής των τελών υπάρχει μόνο για την περίπτωση της απόσυρσης κάποιου ΙΧ και μόνο.
Πηγή:tro-ma-ktiko.blogspot.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Τι αλλάζει για τα ΙΧ

Δημοσίευση από MacPap »

Σϋνεφο σου λέω σύνεφο!
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Breaking News...”