Νοθεία στο υγραέριο! Προσοχή στις απομιμήσεις!

Ενημερώστε μας για τα τελευταία νέα που ακούσατε...
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Νοθεία στο υγραέριο! Προσοχή στις απομιμήσεις!

Δημοσίευση από Johnny »

Νοθεία στο υγραέριο! Προσοχή στις απομιμήσεις!

Υγραέριο & Φυσικό Αέριο


Η πληθώρα των προϊόντων, η ευκολία εξεύρεσης, η ευκολία αποθήκευσης και διάθεσης καθώς και οι διαφορετικές τιμές κάνουν το προϊόν ελκυστικό για τους «αετονύχηδες απατεώνες»

Το υγραέριο, ευρέως γνωστό ως LPG (Liquiefied Petroleum Gas), είναι ένα μείγμα υδρογονανθράκων, με κύρια συστατικά το προπάνιο και το βουτάνιο. Παράγεται κυρίως κατά την εξαγωγή του φυσικού αερίου και του πετρελαίου σε ποσοστό 66%, αλλά και από τη διύλιση του πετρελαίου σε ποσοστό 34%. Το υγραέριο σε ατμοσφαιρικές συνθήκες βρίσκεται σε αέρια μορφή, ενώ μπορεί με ευκολία να υγροποιηθεί σε συνθήκες περιβάλλοντος με μικρή αύξηση της πίεσης του. Στο υγραέριο, με τη χρήση κατάλληλων ουσιών, προσδίδεται χαρακτηριστική οσμή με σκοπό να γίνεται αντιληπτή η παρουσία του σε περιπτώσεις διαρροής.

Γενικά

Το υγραέριο στην Ελλάδα παράγεται από τα διυλιστήρια και οι τύποι του είναι το βουτάνιο και το προπάνιο. Το υγραέριο μεταφέρεται παντού με ευκολία υπό πίεση, σε υγρή μορφή, αποθηκεύεται σε φιάλες και σε δεξαμενές διαφόρων μεγεθών και χρησιμοποιείται για οικιακές, εμπορικές και βιομηχανικές χρήσεις.

Η διάθεσή του στην αγορά αφορά το εμπορικό προπάνιο που διατίθεται «ασυσκεύαστο-χύμα» και σε φιάλες, το μείγμα βουτανίου-προπανίου που διατίθεται και αυτό «ασυσκεύαστο-χύμα» και σε φιάλες, το εμπορικό βουτάνιο που διατίθεται σε φιαλίδια ενώ για κάποιες εφαρμογές διατίθεται και το άοσμο υγραέριο μίγμα.

Οι παραπάνω υδρογονάνθρακες στην υγρή φάση καταλαμβάνουν μόνο το 1/250 του χώρου (όγκου) που χρειάζονται εάν αποθηκευτούν στην αέρια φάση. Από εμπορική άποψη είναι λοιπόν πρακτικό να αποθηκεύονται και να διακινούνται οι υδρογονάνθρακες αυτοί σε υγρή φάση και όχι σε αέρια.

Η πληθώρα λοιπόν των προϊόντων, η ευκολία εξεύρεσης τους από διαφορές πηγές, η ευκολία αποθήκευσης και διάθεσης καθώς και οι διαφορετικές τιμές κάνουν το προϊόν ελκυστικό για τους «αετονύχηδες απατεώνες»
Οι προκλήσεις για νοθεία

Αν και η νομοθετική εφαρμογή του υγραερίου ως αέριο καύσιμο για την κίνηση των οχημάτων είναι σχετικά πρόσφατη, σε σχέση με άλλες χώρες, δύσκολα θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορους τους «εργαζόμενους» στην νοθεία των καυσίμων.

Ο λόγος απλός, τα πρατήρια με υγραέριο έχουν αυξηθεί σημαντικά, ξεπερνούν τα 600, ενώ ο αριθμός των αυτοκινήτων που κινείται με υγραέριο εκτιμάται σε 200.000 οχήματα με συνεχόμενη αυξητική τάση. Όπου λοιπόν υπάρχει οικονομικό όφελος οι επιτήδειοι πάντα βρίσκουν τρόπους να αισχροκερδούν εφόσον οι ελεγκτικοί μηχανισμοί το επιτρέπουν.

Τα βενζινοκίνητα οχήματα διπλού καυσίμου (βενζίνη – υγραέριο) είτε εργοστασιακά είτε αυτά που έχουν μετασκευασθεί κάνοντας χρήση υγραερίου πρακτικά καταναλώνουν μίγμα βουτανίου και προπανίου. Η διαφορά χαμηλής τιμής του υγραερίου σε σχέση με τη βενζίνη που κυμαίνεται κοντά στο 50 % αλλά και η δέσμευση της Ε.Ε. ότι ο φόρος στο υγραέριο θα παραμείνει έως το 2018-19 χαμηλότερος από εκείνον της βενζίνης, κάνουν το προϊόν ελκυστικό.


Απομιμήσεις υπάρχουν: Εμπιστευτείτε τις επώνυμες εταιρείες που τηρούν πρότυπα διασφάλισης ποιότητας.


Το εμφιαλωμένο υγραέριο και εκείνο για βιομηχανική χρήση σε κινητήρες σταθερής θέσης, είχε έναν ειδικό φόρο κατανάλωσης 5,5 φορές μικρότερο από το υγραέριο κίνησης πριν από την κρίση, 13 ευρώ/μετρικό τόνο έναντι 125 ευρώ/μετρικό τόνο. Το 2011 ο ειδικός φόρος κατανάλωσης για το υγραέριο κίνησης ανέβηκε στα 200 ευρώ και μετά το 2012 έφτασε στα 328 ευρώ. Το βιομηχανικό υγραέριο έχει διαφορετική σύσταση, συνήθως 10% προπανίου και 90% και πάνω βουτανίου, ενώ το υγραέριο κίνησης έχει μία αναλογία βουτανίου/προπανίου 70-30% το χειμώνα. Τα παραπάνω αποτελούν σημαντικό κίνητρο στο να χρησιμοποιηθεί άλλο φθηνότερο μείγμα για την κίνηση των οχημάτων, όπως υγραέριο από βιομηχανική χρήση.

Σημαντικές είναι οι αναφορές του υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τις οποίες δύο μεγάλες εγκαταστάσεις υγραερίου για βιομηχανική χρήση στη Δυτική και Κεντρική Ελλάδα κατηύθυναν μεγάλες ποσότητες στην αγορά κίνησης. Έγιναν επίσης συγκεκριμένες καταγγελίες για μεταγγίσεις τέτοιου «μείγματος» από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο σε περιοχή του Ξυλοκάστρου. Είναι το δεύτερο περιστατικό μετά τη δέσμευση αυτοκινήτου μεταφοράς υγραερίου στα Τρίκαλα.

Ακόμη σχετικές αναφορές εντοπίζουν κυρίως το πρόβλημα σε πρατήρια της Βόρειας Ελλάδας, με ανεξέλεγκτες εισαγωγές από γειτονικές χώρες χωρίς έλεγχο.

Ενδεικτικό της όλης κατάστασης γενικότερα αποτελεί η εξάρθρωση ολόκληρης παράνομης επιχείρησης στο Αιγάλεω Αττικής με 20 άτομα προσωπικό, προμήθειας, εμπορίας και εμφιάλωση υγραερίου και προπανίου, εντός κατοικημένης περιοχής, καθώς και περαιτέρω διακίνηση και διάθεση των φιαλών σε καταστήματα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, αφού προμηθεύονταν παράνομα, ποσότητες υγραερίου από μη εξακριβωμένους ακόμη προμηθευτές, προχωρούσαν στην παράνομη εμφιάλωσή του σε φιάλες των επωνύμων εταιριών που συγκέντρωναν από την αγορά, τοποθετούσαν σε αυτές πλαστούς συρρικνωτές και τάπες ασφαλείας και, εν συνεχεία, τις διοχέτευαν στην αγορά ως αυθεντικές.

Οι φιάλες αυτές αποτελούσαν πραγματικές βόμβες που έθεταν σε κίνδυνο την ζωή των πολιτών που τις χρησιμοποιούσαν, γεμισμένες χωρίς να τηρούνται οι προδιαγραφές ασφάλειας που επιβάλλει η νομοθεσία και χωρίς αυτές να ελέγχονται ως προς την ασφάλειά τους.

Η νοθεία σε κατηγορίες

Οι κακές αναλογίες μίγματος (βουτανίου-προπανίου)


Η κακή αναλογία μίγματος (βουτανίου – προπανίου) αφορά εποχιακές και παροδικές δυσλειτουργίες του κινητήρα, υστέρηση κινητήρα και φτωχό μίγμα, ενώ υπάρχει περίπτωση να ανάψει και η ενδεικτική λυχνία βλαβών του αυτοκινήτου. Το πρόβλημα μπορεί να διορθωθεί εάν προμηθευτούμε υγραέριο από άλλο πρατήριο καυσίμου με σωστό μίγμα.

Νοθευμένο με λιπαντικά υγραέριο

Η νοθεία του υγραερίου περιλαμβάνει σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της υγραεριοκίνησης και προσμίξεις υγραερίου με λιπαντικά απόβλητα τα οποία όχι μόνον δημιουργούν προβλήματα δυσλειτουργίας στο κινητήρα αλλά καταστρέφουν τα διάφορα εξαρτήματα και ρυπαίνουν σοβαρά το περιβάλλον.

Σε πολλά συνεργεία αυτοκινήτων υγραερίου το πρόβλημα φαίνεται όχι μόνο να είναι γνωστό αλλά και να παρουσιάζει αυξητική τάση. Τα συμπτώματα μιας τέτοιας κατάσταση όπως μας ανέφερε παθών συνεργάτης μας «….έβαλα υγραέριο αφού είχε αδειάσει η δεξαμενή σε πρατήριο της Αττικής, στην εθνική οδό πηγαίνοντας για την Λάρισα. Μετά από κάποια χιλιόμετρα, σε κάθε απαίτηση φορτίου του αυτοκινήτου, το σύστημα υγραερίου παρουσίαζε υστέρηση και η λειτουργία του κινητήρα γυρνούσε στην βενζίνη…» αφορούν συνηθισμένη ένδειξη υγραερίου νοθευμένου με λιπαντικά.

Η επιθεώρηση και η αντικατάσταση των φίλτρων σίγουρα θα επιβεβαιώσει το γεγονός και θα διορθώσει το πρόβλημα. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση η πιθανότητα να έχουν πάθει ζημιά και άλλα εξαρτήματα του συστήματος υγραερίου είναι δυνατή με ότι αυτό οικονομικά συνεπάγεται για τον ιδιοκτήτη του οχήματος.



Οι πειραγμένες αντλίες

Τέλος άλλη «νοθεία» που σχετίζεται με το υγραέριο αφορά τις «πειραγμένες» αντλίες των πρατηρίων. Η μη ακριβή ένδειξη στάθμης της ποσότητας του υγραερίου, του οργάνου οχήματος συμβάλλει σε αυτό. Με δεδομένο ότι η χωρητικότητα της δεξαμενής είναι γνωστή και η πλήρωση της γίνεται στο 80%, αν έχετε μία δεξαμενή 60 λίτρων αυτή θα πρέπει να αδειάζει και να γεμίζει με 48 λίτρα υγραερίου. Ένας εύκολος τρόπος να διαπιστώσετε τι γίνεται είναι:

φροντίζετε να καταναλώνεται όλο το υγραέριο της δεξαμενής. Μετά την ένδειξη κατανάλωσης του υγραερίου, επειδή πάντα μένει μια μικρή ποσότητα υγραερίου στην δεξαμενή, επαναφέρετε την λειτουργία του κινητήρα από βενζίνη σε υγραέριο μέχρι η λειτουργία του κινητήρα με υγραέριο να μην είναι δυνατή.
γεμίζετε «full» την δεξαμενή με υγραέριο, θα πρέπει να γεμίσει με το 80% της ονομαστικής της τιμής. Με τον τρόπο αυτό ελέγχετε και την σωστή λειτουργία της.
μπορείτε να επαναλάβετε την διαδικασία σε διάφορα πρατήρια. Οποιαδήποτε μεγαλύτερη απόκλιση από την δεδομένη χωρητικότητα της δεξαμενής θα πρέπει να σας προβληματίσει για την «τιμιότητα» του πρατηριούχου.

Ο φάκελος Νοθεία Υγραερίου στην πραγματικότητα σηματοδοτεί μία αγορά υγραεριοκίνησης 5 ετών που κινείται ανεξέλεγκτα, γιατί δεν υπάρχουν οι υπηρεσίες και μηχανισμοί ελέγχου.
Πηγή:tosynergeio.gr


Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Breaking News...”