Μπαίνει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια

Ενημερώστε μας για τα τελευταία νέα που ακούσατε...
Απάντηση
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Μπαίνει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Και νέες ρυθμίσεις για τα πατίνια:

Μπαίνει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια
Μπαίνει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια

Δείτε τι αλλάζει με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών - Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών

Τάξη σε μια σειρά ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους των πόλεων επιχειρεί να βάλει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Τα δίτροχα μικρά μέσα μπορεί να έχουν εισέλθει στην καθημερινότητά μας ωστόσο, απουσιάζει οποιοδήποτε νομικό πλαίσιο, που να διέπει την κυκλοφορία τους και εγείρονται ζητήματα, όχι μόνο ασφάλειας, αλλά και πρακτικά, όπως το πρόβλημα της στάθμευσης.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τους επόμενους μήνες αναμένεται το νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.

Βασικός διαχωρισμός θα είναι η ταχύτητα και με βάση αυτή θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Έτσι, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, θα έχουμε τα πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα και τα πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα. Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους, ενώ στη δεύτερη κατηγορία τα πατίνια θα λογίζονται ως ποδήλατα και επομένως θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.

Σημειώνεται πως σε ό,τι αφορά τα ταχύτερα πατίνια (άνω των 25χλμ./ώρα), αυτά θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο, το οποίο θα αφορά την προσαρμογή τους στο όριο ταχύτητας, διαφορετικά, ενδέχεται, να μην έχουν δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.

Όπως έχει τονίσει και από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, η νομοθετική παρέμβαση θα αναφέρεται:

* Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών

* Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους

* Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους

"Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών" είχε πει ο υφυπουργός.

Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθούν οι κανόνες για την ασφαλή ενσωμάτωση τους στην κυκλοφορία

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Παπαντωνίου διδάκτωρ Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ και γενικός γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά πατίνια αποτελούν την πλέον πρόσφατη τάση στις αστικές μετακινήσεις μικρών αποστάσεων, λειτουργούν συμπληρωματικά προς τα λοιπά μέσα είναι εν γένει περιβαλλοντικά φιλικά, αξιοποιούν δε σύγχρονες τεχνολογίες και μέσα χαμηλού κόστους. "Επομένως", πρόσθεσε, "αποτελούν ένα μέσο μεταφοράς φιλικό προς το περιβάλλον, που έχει τα χαρακτηριστικά που αναζητούν οι σύγχρονες βιώσιμες πόλεις, αλλά και οι πολίτες και δεν θα το χαρακτήριζα ως «μόδα», αλλά ως ένα νέο μέσο μετακίνησης εντός των πόλεων".

Σημείωσε, ωστόσο, πως οι ελληνικές πόλεις δεν ήταν έτοιμες να υποδεχτούν το κύμα αυτό της μικροκινητικότητας που εμφανίστηκε τόσο ξαφνικά (όπως αντίστοιχα δεν ήταν και δεν είναι έτοιμες ούτε οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές), τονίζοντας πως είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθούν, το συντομότερο δυνατόν, οι κανόνες και το απαραίτητο πλαίσιο για την ασφαλή ενσωμάτωση τους στην κυκλοφορία.

Σε ερώτημα, αν η μικρο-κινητικότητα είναι το μέλλον της μετακίνησης στις σύγχρονες πόλεις, ο κ. Παπαντωνίου δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ "η μικροκινητικότητα θέτει νέα δεδομένα στις ελληνικές και ευρωπαϊκές πόλεις με χαρακτηριστικά τα οποία αναζητά κάθε πόλη (φιλικά προς το περιβάλλον, μικρά σε μέγεθος, αθόρυβα, τεχνολογικά εξελιγμένα κτλ). Ωστόσο για να αποτελέσουν το μέλλον των μετακινήσεων στα κέντρα των πόλεων είναι σημαντικό να εξεταστούν και αναλυθούν τα ό,ποια προβλήματα εμφανίζονται, τα οποία στη συνέχεια θα αντιμετωπιστούν και επιλυθούν με ορθολογικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο τρόπο".
Δεν θα καταφέρουν τίποτε. Η Ελλάδα δεν έχει υποδομές σωστές για τίποτε. Χρειάζονται ΜΜΜ, πρόσβαση παντού, χώροι στάθμευσης, πίεση να μειωθούν τα ΙΧ, γιατί ο καθένας έχει από 2 ΙΧ και όλα κάθονται, αφού λεφτά για βενζίνες δεν υπάρχουν πλέον. Μετά, όταν αδειάσουν οι δρόμοι, θα μπορούμε να βάλουμε και πατίνια και ό,τι άλλο θέλουμε. Προς το παρόν απορώ τι είδους πατίνι είναι αυτό που πηγαίνει με 6km/h. Χελώνα το οδηγεί;

Ευχαριστώ.


Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: Μπαίνει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια

Δημοσίευση από MacPap »

Βλακείες!! Τα πατίνια θα έπρεπε να απαγορευτουν ΔΙΑ ΠΑΝΤΟΣ απο τους δρόμους.
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: Μπαίνει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μια ενδιαφέρουσα είδηση, αν και παλιά. Δεν γνωρίζω αν έχει ανέβει ξανά.

Έκλεισε η Hive στην Ελλάδα, αποσύρθηκαν τα πατίνια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Έκλεισε η Hive στην Ελλάδα, αποσύρθηκαν τα πατίνια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Techblog η HIVE έκλεισε τα γραφεία της στην Ελλάδα και τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν ήδη αποσυρθεί από τους δρόμους Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό αν ανοίξετε τώρα το app της Hive και κάνετε αναζήτηση για διαθέσιμα πατίνια στις δύο πόλεις. Τα ηλεκτρικά πατίναι έχουν ήδη φορτωθεί σε φορτηγά και ταξιδεύουν για Πολωνία…

Το πλάνο της εταιρείας Hive (ride-sharing ηλεκτρικών πατινιών) μπορεί να είναι επεκτατικό όμως κλείνουν και οποιοδήποτε business δεν τους αποφέρει χρήματα. Εκ των έσω μαθαίνουμε ότι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εργάζονταν 30-35 άτομα στην Hive.

H Hive (θυγατρική του ομίλου Daimler – Mercedes Benz -, στον οποίο ανήκει και η BEAT) ξεκίνησε την λειτουργία της στην Ελλάδα πριν από ένα χρόνο αρχικά στην πόλης της Αθήνας και τον περασμένο Σεπτέμβριο συνέχισε με την Θεσσαλονίκη.

Update: Είναι επίσημο, έκλεισε η Hive στην Ελλάδα. Το Techblog επικοινώνησε με την Hive και έλαβε την απάντηση “Ναι, δυστυχώς δεν θα λειτουργήσουμε για τώρα.”
Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Breaking News...”