ΔΙΟΔΙΑ

Ενημερώστε μας για τα τελευταία νέα που ακούσατε...
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μία νέα είδηση για τα διόδια της Αττικής Οδού. Σκέπτονται να κάνουν αυξήσεις σε συγκεκριμένα διόδια για συγκεκριμένες ώρες (ώρες αιχμής), ώστε να αποσυμφορήσουν (βλ. να τσεπώσουν χρήμα) την οδό, που πήζει κάποιες συγκεκριμένες ώρες.

Αύξηση διοδίων στην Αττική Οδό σε σημεία με συχνό μποτιλιάρισμα
Αύξηση διοδίων στην Αττική Οδό σε σημεία με συχνό μποτιλιάρισμα

Εναλλακτική φόρμουλα βρήκε το υπουργείο Υποδομών για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Τα διόδια θα αυξηθούν εκεί όπου διαπιστώνεται κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Με πρόβλεψη για αύξηση τιμών στα διόδια της Αττικής Οδού, αλλά μόνο σε συγκεκριμένες ζώνες και μόνο για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα, θα προχωρήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού άξονα, που προετοιμάζουν στο υπουργείο Υποδομών. Σήμερα τα διόδια στην Αττική Οδό είναι ενιαία, φτάνουν τα 2,80 ευρώ, ενώ ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε μπλοκάρει πρόσφατη απόπειρα της Αττικής Οδού για αύξησή τους, με βάση όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης.

Στο υπουργείο υποστηρίζουν τώρα πως τα διόδια στην Αττική Οδό μπορεί να αυξηθούν, καθώς σε ορισμένα τμήματα του οδικού άξονα παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ένα εργαλείο για να μειωθεί η κίνηση, για παράδειγμα στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο της Κηφισίας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Μεταμόρφωσης είναι να αυξηθεί το ύψος των διοδίων κατά τις ώρες αιχμής. Οι ουρές, ειδικά τις πρωινές ώρες, αλλά και το απόγευμα, στο συγκεκριμένο τμήμα είναι πολύ μεγάλες, καθώς απουσιάζουν και έργα στον κόμβο της Μεταμόρφωσης που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση.

Ο σχεδιασμός για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού έχει ήδη ξεκινήσει, αφού ο νέος διαγωνισμός πρέπει να προκηρυχθεί αρκετά νωρίτερα από το φθινόπωρο του 2024 που θα λήξει η σημερινή σύμβαση παραχώρησης η οποία προβλέπει και μικρό χρονικό διάστημα παράτασης. Αντικείμενο μελέτης δεν είναι μόνο το ύψος του διοδίου, αλλά και οι τυχόν επεκτάσεις της Αττικής Οδού που μπορεί να ενταχθούν στη νέα σύμβαση. Διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν εξαγγείλει την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό ή την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι την Ραφήνα ή την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης με στόχο να διευκολυνθεί η σύνδεση του Ελληνικού με το αεροδρόμιο.

Η Αττική Οδός είναι πλέον ώριμη και είναι η πλέον κερδοφόρα παραχώρηση οδικού άξονα στην Ελλάδα. Βρίσκεται σήμερα στην ώριμη φάση της, έχει ολοκληρώσει τις δαπάνες κατασκευής και έχει σχεδόν αποπληρώσει τα δάνειά της, γι' αυτό και από το 2013 έχει ξεκινήσει την καταβολή μερισμάτων στους μετόχους της. Τα τελευταία χρόνια τα μερίσματα αυτά ανέρχονται σε σχεδόν 80 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Σε πρόσφατη παρουσίαση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ αναφερόταν πως η εταιρεία «ως βασικός μέτοχος που χρηματοδότησε, σχεδίασε, κατασκεύασε, συντηρεί και λειτουργεί τον εν λόγω αυτοκινητόδρομο, βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση έναντι του ανταγωνισμού σε περίπτωση προκήρυξης νέου διαγωνισμού».

Όμως, «ακόμα κι αν ο αυτοκινητόδρομος δεν περάσει ξανά στον έλεγχό της, αφενός θα λάβει μέρισμα περί τα 50 εκατ. ευρώ το 2025 (από τη χρήση του 2024) κι αφετέρου τα επόμενα 2-3 χρόνια (2026-2028) έχει λαμβάνειν περί τα 115 εκατ. ευρώ από την επιστροφή του μετοχικού κεφαλαίου και των αποθεματικών της κοινοπραξίας που της αναλογούν».
Ευχαριστώ.


pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μία ενδιαφέρουσα είδηση. Εξυπηρετική για τους οδηγούς η κίνηση αυτή:

Σε ποιον αυτοκινητόδρομο τοποθετήθηκαν 92 POS για την εξόφληση διοδίων
Σε ποιον αυτοκινητόδρομο τοποθετήθηκαν 92 POS για την εξόφληση διοδίων

H Ολυμπία Οδός που είναι και η εταιρεία διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου τοποθέτησε τα μηχανήματα στις λωρίδες με Αυτόματα Μηχανήματα Πληρωμής.

Ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση μηχανημάτων πληρωμής με κάρτα (POS) σε όλες τις λωρίδες με Αυτόματα Μηχανήματα Πληρωμής (APM) των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων της Ολυμπίας Οδού. Συγκεκριμένα, τοποθετήθηκαν συνολικά 92 POS στους 5 Μετωπικούς και 9 Πλευρικούς Σταθμούς διοδίων, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους οδηγούς – χρήστες του αυτοκινητόδρομου.

Η νέα υπηρεσία θα κάνει πιο άνετη και εύκολη τη διέλευση από σταθμούς διοδίων, καθώς η διαδικασία είναι απλή και πολύ σύντομη:

-Περνώντας από τη Λωρίδα των Αυτόματων Μηχανημάτων Πληρωμής (με το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα) αγγίζουμε τον αναγνώστη ανέπαφων συναλλαγών με την πιστωτική ή χρεωστική κάρτα μας και περιμένουμε μερικά δευτερόλεπτα για την εκτύπωση της απόδειξης.

-Εναλλακτικά, τοποθετούμε την κάρτα στην ειδική σχισμή και πληκτρολογούμε το PIN μας.

Μέχρι σήμερα στα Αυτόματα Μηχανήματα Πληρωμής παρέχονταν και θα συνεχίσουν να παρέχονται οι ακόλουθοι τρόποι πληρωμής:

Πληρωμή με κέρματα (εκτός από κέρματα των 0,01, 0,02 και 0,05 ευρώ).

Πληρωμή με χαρτονομίσματα των 5, 10 και 20 ευρώ.

Πληρωμή με Μοτο-κάρτα για τους μοτοσυκλετιστές.
Βέβαια, η αλήθεια, τώρα που δεν υπάρχω εκεί, μπορεί να λεχθεί με άνεση, αφού πληροφορίες πλέον δεν μπορεί να πάρει.

https://www.petrolheads.gr/viewtopic.ph ... 73#p631273

Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από Johnny »

Με έναν πομποδέκτη στους αυτοκινητοδρόμους, από το φθινόπωρο


Την εφαρμογή της διαλειτουργικότητας εξήγγειλε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.


Το παράδοξο να κυκλοφορείς στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και να θέλεις διαφορετικό πομποδέκτη για να περάσεις, αν δεν πληρώνεις με μετρητά, το φθινόπωρο θα λάβει τέλος.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Γιώργου Καραγιάννη, γενικού γραμματέα Υποδομών, σε ραδιοφωνικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, η συμφωνία που είχε επιτευχθεί από πέρυσι, μεταξύ Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και παραχωρησιούχων αυτοκινητοδρόμων, ολοκληρώνεται το φθινόπωρο και πλέον με έναν πομποδέκτη θα μπορούν να περνούν όλοι οι οδηγοί από: Αττική Οδό, Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό, Ιόνια Οδό, Μωρέα, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, με την Εγνατία Οδό να μπαίνει κι αυτή στο σύστημα αργότερα, καθώς ήδη τοποθετούνται περισσότεροι σταθμοί διοδίων.

Πάντως, το ζήτημα είναι να μπορούν να απολαμβάνουν και εκπτώσεις οι χρήστες των πομποδεκτών, σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους. Δηλαδή, ενώ τώρα με τον πομποδέκτη της Αττικής Οδού μπορείς να περάσεις και από την Ολυμπία Οδό (και το αντίστροφο), εντούτοις έκπτωση απολαμβάνεις μόνον αν χρησιμοποιήσεις τον πομποδέκτη της κάθε εταιρείας στον δικό της αυτοκινητόδρομο, και όχι σε άλλον. Αυτό το ζήτημα πρόκειται να λυθεί, σύμφωνα με τον Γιώργο Καραγιάννη, καθώς σχεδιάζονται ειδικά «πακέτα» προσφορών.
Πηγή:huffingtonpost.gr-Δημήτρης Μπαλής

Η κάτωθι φωτογραφία ειναι στην παλαια εξοδο προς Κόρινθο. Μόλις στήθηκε και την δοκίμαζαν κατα πάσα πιθανότητα για την νέα λειτουργία ειτε των πομποδεκτών ειτε για την νεα λειτουργία πληρωμής συγκεντρωτικά σε εξόδους της εθνικής οδού.
Μπαίνεις σε καταγράφει η μία κάμερα με καταγραφικό, βγαίνεις σε χρεώνει.
Θα δείξει τι ειναι.


Εικόνα
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Μία ακόμη ενδιαφέρουσα είδηση. Διόδια στην Βαρυμπόμπη, διόδια και έξω από το σπίτι μας.

Διόδια στη Βαρυμπόμπη: Καταργείται η γέφυρα, αντιδράσεις από τους Δήμους
Διόδια στη Βαρυμπόμπη: Καταργείται η γέφυρα, αντιδράσεις από τους Δήμους

Οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου επισημαίνουν ότι τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις γύρω περιοχές ενώ θα επιβληθεί χρέωση σε αστικές μετακινήσεις

Να απορρίψει το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής την μελέτη για την τοποθέτηση διοδίων στη γέφυρα Βαρυπόμπης ζητούν οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου επισημαίνοντας ότι τα έργα θα προκαλέσουν ανυπολόγιστες κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις γύρω περιοχές ενώ θα επιβληθεί χρέωση σε αστικές μετακινήσεις.

Στο αυριανό Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής που θα συνεδριάσει με τηλεδιάσκεψη έρχεται προς έγκριση το θέμα με τίτλο «Τροποποίηση των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων (ΚΥΑ 126119/8-2-2007) του τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ όπως τροποποιήθηκε, ανανεώθηκε και ισχύει ως προς τον σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία του Α/Κ Βαρυμπόμπης με την προσθήκη των προσωρινών έργων στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης, στην περιοχή Αδάμες του Δήμου Κηφισιάς». Πρακτικά, ζητείται η γνώμη της Περιφέρειας Αττικής για την Μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος ώστε μετά το Υπουργείο Υποδομών να ξεκινήσει το έργο.

Η τοποθέτηση διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης συνοδεύεται και από την καθαίρεση της σημερινής γέφυρας που θα αντικατασταθεί από κυκλικό κόμβο ενώ φαίνεται πως μετά από αρκετές αλλαγές στον σχεδιασμό τα διόδια θα είναι πλευρικά και όχι ηλεκτρονικά. Η υπόθεση των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν με το Ν. 3555/2007, θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, προκειμένου, να χρηματοδοτηθούν μεγάλα οδικά έργα σε άλλες περιοχές της χώρας.

Οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου έχουν επανειλημμένως χαρακτηρίσει άδικη την απόφαση του 2007 και προβλέπουν «τεράστιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες, και τους επισκέπτες των περιοχών μας». Τα πρώτα χρόνια είχε συμφωνηθεί ότι τα διόδια θα τοποθετηθούν αφού προηγουμένως γίνουν τα έργα για την διασφάλιση «επαρκούς εναλλακτικής παράπλευρης κυκλοφορίας». Με άλλα λόγια, όσοι προσπαθήσουν να αποφύγουν την χρέωση στα διόδια της Βαρυμπόμπης θα μπαίνουν στον στενό παράλληλο δρόμο πριν τις Αφίδνες και θα φθάνουν έως την Κηφισιά δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση μέσα σε αστικές περιοχές. Στο πρόσφατο ψήφισμά του το δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς:
  • Ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να απορρίψει την μελέτη, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν.
  • Αντιτίθεται για πολλοστή φορά, στην εγκατάσταση των διοδίων στους Α/Κ Βαρυμπόμπης – Αγ. Στεφάνου, που επαναφέρει η μελέτη - παρά τις σχετικές ανακοινώσεις, πρώην και νυν Υπουργού - και των έργων που συνοδεύουν αυτήν, αλλά και σε κάθε είδος και μορφή διοδίων στην περιοχή μας.
  • Τα πλευρικά αλλά και κάθε διόδια, θα επιβληθούν σε αστικές μετακινήσεις και θα υποβαθμίσουν σημαντικά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές του Δήμου μας, αφού εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για να αποφεύγει τα διόδια.
  • Η προβλεπόμενη, από τη μελέτη, διακοπή λειτουργίας της γέφυρας Βαρυμπόμπης τουλάχιστον για δύο έτη όπως εκτιμούμε, θα αυξήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, τόσο στους δύο παραδρόμους δυτικό και ανατολικό της ΕΟ, όσο και στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%! Ομοίως και ο προτεινόμενος κυκλικός κόμβος (round about) στην Ελαιών/Ερμιόνης θα έχει δυσμενέστατες επιπτώσεις (κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές) στη συνοικία των Αδαμών, αφού διεισδύει στον αστικό ιστό κατά 500-600 μ.
Στην αντίστοιχη του απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι παραμένει σφοδρά αντίθετο στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, επειδή:
  • Θα πρόκειται για μια Απόφαση άδικη, αφού θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
  • Θα δημιουργήσει τεράστιες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις, αφού δεν υπάρχουν παράπλευρες εναλλακτικές διαδρομές.
  • Θα έλθει σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.
Η ΜΠΕ που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από εμάς στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας.

Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι η απόφαση της Περιφέρειας Αττικής αύριο δεν έχει δεσμευτικό αλλά μόνον γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, ακόμη και αν απορριφθεί από την Περιφέρεια, εναπόκειται στην κυβέρνηση το αν θα προχωρήσουν τα έργα.
Ευχαριστώ.
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από Johnny »

Με e-pass η διέλευση των διοδίων στη χώρα μας από τον Νοέμβριο

Από τον προσεχή Νοέμβριο, οι οδηγοί θα μπορούν να διέρχονται από τα διόδια όλης της χώρας χωρίς να σταματούν στα γκισέ για την πληρωμή του αντιτίμου με μετρητά ή με κάρτα, καθώς θα μπορούν να χρησιμοποιούν έναν ηλεκτρονικό πομποδέκτη.

Όπως σημειώνουν τα dikaiologitika.gr, oι εμπλεκόμενες εταιρίες κατέληξαν σε συμφωνία για το ποσοστό που θα παρακρατείται από το κόμιστρο το οποίο διαμορφώθηκε κάτω από 2%.

Φαίνεται πως ο στόχος του έργου που είναι «ο πολίτης να μπορεί να κινείται σε όλο το δίκτυο των εθνικών οδών χρησιμοποιώντας το ίδιο «e-pass» κατά τις διελεύσεις του από τα διόδια, επιτυγχάνεται.

Παράλληλα διασφαλίζονται και όλες οι απαραίτητες συμφωνίες μεταξύ των παραχωρησιούχων για αναλογικότητα και δίκαιες χρεώσεις απέναντι στον πολίτη.
Πηγή:korinthostv.gr
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από MacPap »

Τωρα εγώ γιατί έχω την εντύπωση πως αφαιρώντας κόσμο από τα διόδια απλώς κερδίζουν παραπάνω χωρίς να παρέχουν τίποτε περισσότερο?
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Johnny
Δημοσιεύσεις: 3383
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 20:23
Τοποθεσία: Μεταμόρφωση - Αττικής (Κουκου city)

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από Johnny »

Αυτοι κερδίζουν σε ημερομίσθια και εμεις την καθυστερηση και χρόνο μετάβασης εαν φυσικά δεν υπάρξουν επιπλέον επιβαρύνσεις.
Η ανθρωπότητα δεν έχει προχωρήσει ούτε ένα βήμα μπροστά, από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένα παιδί που υποφέρει.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Εικόνα
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από pipinos1976 »

MacPap έγραψε: 10 Σεπ 2020, 12:06 Τωρα εγώ γιατί έχω την εντύπωση πως αφαιρώντας κόσμο από τα διόδια απλώς κερδίζουν παραπάνω χωρίς να παρέχουν τίποτε περισσότερο?
Γενικά, δεν παρέχουν τίποτα. Όταν πραγματικά τους χρειάζεσαι (κακοκαιρία), πάντα σε αφήνουν στα διόδια σταματημένο. Πάντα η δικαιολογία είναι πως οι οδηγοί στην ΛΕΑ δεν άφησαν τα μηχανήματα να περάσουν, έπιασε χιόνι, υπήρξε ανάσχεση κ.α. πολλά. Αν κάθε φορά τους έριχνες και από 1εκ πρόστιμο, έβαζες φυλακή για 2-3 χρόνια (χωρίς αναστολές κλπ) τον υπεύθυνο βάρδιας και η εταιρεία έβγαινε εκτός χρηματιστηρίου και έργων δημοσίου για 5 έτη, θα έβλεπες πώς θα κουνιόντουσαν τα μηχανήματα...

Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Εδώ και καιρό είχαν ετοιμάσει το σύστημα και στις εισόδους, εκεί όπου δεν υπήρχαν σταθμοί διοδίων, είχαν τοποθετηθεί κάμερες καταγραφής πινακίδας.

Σύντομα τα πρώτα διόδια με το χιλιόμετρο στην Ελλάδα
Σύντομα τα πρώτα διόδια με το χιλιόμετρο στην Ελλάδα

Tο πρώτο στη χώρα σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης διοδίων έκανε γνωστό πως ετοιμάζει η Ολυμπία Οδός στην ανακοίνωσή της για τον κοινό πομποδέκτη που θα κάνει ντεμπούτο τον επόμενο μήνα.

Από τις 4 Νοεμβρίου ο οδηγός θα μπορεί να χρησιμοποιεί έναν και μοναδικό πομποδέκτη κατά τη διέλευσή του από την Αττική Οδό, τη Νέα Οδό, τη Κεντρική Οδό, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, την Εγνατία Οδό, τη Γέφυρα, την Ολυμπία Οδό και τον Μορέα. Ως αποτέλεσμα, ενώ μέχρι σήμερα ο οδηγός έπρεπε να αλλάζει μέχρι και τρεις πομποδέκτες για μία διαδρομή, με τον έναν πομποδέκτη που ήδη διαθέτει θα μπορεί να ταξιδέψει απ` άκρη σ` άκρη σε όλη τη χώρα.

Η Ολυμπία Οδός με ανακοίνωσή της θέλησε να ενημερώσει τους πελάτες της πως οι οδηγοί που είναι ήδη κάτοχοι πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS ή και οποιουδήποτε άλλου πομποδέκτη ελληνικού αυτοκινητόδρομου δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια, καθώς η διαλειτουργικότητα θα ενεργοποιηθεί αυτόματα και χωρίς κόστος.

Στην ίδια ανακοίνωσή όμως, η Ολυμπία Οδός ανέφερε πως ετοιμάζεται να θέσει σε λειτουργία το πρώτο στη χώρα σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης διοδίων, για το οποίο θα υπάρξουν ανακοινώσεις το προσεχές διάστημα. Με το σύστημα αυτό, σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά το προηγούμενο διάστημα, ο χρήστης του οδικού δικτύο θα επιβαρύνεται με κόστος που θα διαμορφώνεται βάσει της διαδρομής που πραγματοποίησε. Τα ειδικά σημεία ελέγχου στις εισόδους των μεγάλων αυτοκινητόδρομων του εθνικού δικτύου θα ελέγχουν την ώρα και θέση εισόδου του οχήματος στον αυτοκινητόδρομο και η χρέωση θα γίνεται στην έξοδο του, με βάση τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί.

Για την πληρωμή θα έχουν προβλεφθεί αρκετές λύσεις όπως π.χ. μέσω e-banking, μέσω της ειδικής κάρτας διοδίων ή ακόμη και μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο.

Με το νέο σύστημα αυτό, τα ταμεία στους σταθμούς διοδίων μαρκοπρόθεσμα θα καταργηθούν και τα μόνα που θα παραμείνουν θα είναι εκείνα που εξυπηρετούν τους οδηγούς για την έκδοση των απαιτούμενων, ειδικών μηχανημάτων.
Ευχαριστώ.
pipinos1976
Δημοσιεύσεις: 1194
Εγγραφή: 08 Απρ 2011, 23:52

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από pipinos1976 »

Ξεκίνησε και η "χρέωση ανά χιλιόμετρο" στην Ολυμπία Οδό. Στην πραγματικότητα ισχύει για όσους έχουν πομποδέκτη μόνο και για τις εισόδους και εξόδους που μέχρι σήμερα δεν είχαν σταθμούς διοδίων. Όσοι πληρώνουν με μετρητά και κάρτα δεν έχουν έκπτωση, αν διανύσουν μικρότερες αποστάσεις. Σκοπός τους είναι να οδηγήσουν στην χρήση αυτόματους συστήματος, άρα και στην εξαφάνιση των υπαλλήλων όσο πιο σύντομα γίνεται. Στην πραγματικότητα, όσα γλιτώνουν οι οδηγοί λόγω μικρότερης διαδρομής, θα τα γλιτώνει στο πολλαπλάσιο η εταιρεία από την απουσία υπαλλήλων στους σταθμούς.

Ξεκινά η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Ξεκινά η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής δοκίμασε πρώτος το υβριδικό σύστημα της Ολυμπίας Οδού.

Μετά τη διαλειτουργικότητα, προχωρά και η χιλιομετρική χρέωση στα διόδια για πρώτη φορά στην Ελλάδα και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε το νέο σύστημα Hybrid στην Ολυμπία Οδό.

Ο κ. Καραμανλής επιβιβάστηκε ως οδηγός σε αυτοκίνητο, στο οποίο τοποθετήθηκε πομποδέκτης, στο Σημείο Εξυπηρέτησης Πελατών Ελευσίνας, με συνοδηγό το Γενικό Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργο Καραγιάννη. Στην έξοδο της Νέας Περάμου, δεν υπάρχει μπάρα και δεν χρειάστηκε να σταματήσουν, αλλά άκουσαν απλώς τον ήχο αναγνώρισης του πομποδέκτη από το σύστημα Hybrid. Στη συνέχεια έφτασαν στα κεντρικά γραφεία του αυτοκινητόδρομου, όπου τους υποδέχθηκαν ο CEO της Ολυμπία Οδός ΑΕ, κ. Παναγιώτης Παπανικόλας και ο CEO της Ολυμπία Οδός Λειτουργία ΑΕ, κ. Κώστας Παπανδρέου.

Μετά την ξενάγηση στο Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, ο κ. Παπανικόλας συνδέθηκε στην ηλεκτρονική υπηρεσία του Olympia Pass και στο λογαριασμό του συγκεκριμένου πομποδέκτη, όπου επέλεξε να δει τις κινήσεις. Όπως εξήγησε στον Υπουργό και το Γενικό, όταν το όχημα πέρασε από τα διόδια της Ελευσίνας, χρεώθηκε στο λογαριασμό του το ποσό που αντιστοιχεί στο τμήμα Ελευσίνα- Κινέτα (2,10 ευρώ) και όταν βγήκε από την έξοδο της Ν. Περάμου, το σύστημα αναγνώρισε, υπολόγισε και πίστωσε πίσω στο λογαριασμό το ποσό που αντιστοιχεί στο τμήμα Ν. Πέραμος - Κινέτα (1,40 ευρώ). Έτσι, ο λογαριασμός χρεώθηκε μόνο το ποσό της διαδρομής που πραγματοποίησε το όχημα (0,70 ευρώ).


Κοινωνικά δίκαιη η χιλιομετρική χρέωση

Σε δηλώσεις του στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής ανέφερε:

«Από τις 4 Νοεμβρίου δώσαμε λύση σε ένα φαινομενικά "μικρό", αλλά ουσιαστικά σημαντικό θέμα, από αυτά που λέμε της καθημερινότητας. Οι οδηγοί πλέον μπορούν με τον ένα πομποδέκτη, που ήδη διέθεταν, να περνούν από όλα τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Καινοτομήσαμε, κάνοντας αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: Η διαλειτουργικότητα των διοδίων έγινε πραγματικότητα.

Τώρα, επόμενος στόχος είναι η χιλιομετρική χρέωση. Και το πρώτο βήμα γίνεται σήμερα, στην Ολυμπία Οδό. Οι οδηγοί θα χρεώνονται μόνο για το τμήμα του δρόμου που χρησιμοποιούν. Έτσι θα διορθωθεί μία αδικία και λύνεται ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. Δεσμευθήκαμε για δίκαιη χρέωση των διοδίων με βάση την απόσταση και το κάνουμε πράξη. Το υβριδικό σύστημα της Ολυμπίας Οδού σημαίνει επίσης λιγότερες καθυστερήσεις, αφού το όχημα δε θα χρειάζεται να σταματήσει για να πληρώσει τα διόδια. Αυτό είναι το κοινωνικά δίκαιο και πλέον αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. Συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για αυτό».

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης σημείωσε:

«Σήμερα είναι μία πολύ ιδιαίτερη ημέρα, γιατί μαζί με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, εγκαινιάσαμε ένα πρωτοποριακό σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης, το σύστημα ''Hybrid'' που παρουσιάζεται για πρώτη φορά για τα ελληνικά δεδομένα από την εταιρεία ''Ολυμπία Οδός ΑΕ''. Είναι μεγάλη μας χαρά γιατί, σε συνέχεια της λύσης που δώσαμε με τη χρήση ενός μόνο πομποδέκτη σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, προχωράμε και σε μία άλλη καινοτομία, τη χιλιομετρική χρέωση των διοδίων. Στόχος μας είναι να εκσυγχρονίζουμε τους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους και να αναβαθμίζουμε την ποιότητα των μετακινήσεων των πολιτών. Πλέον γίνονται πράξη οι μετακινήσεις χωρίς καθυστερήσεις, με περισσότερη ασφάλεια και με μία κοινωνικά δίκαιη μέθοδο χρέωσης διοδίων με βάση τη διανυθείσα απόσταση. Το σύστημα διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης είναι ένα έργο ευρωπαϊκών προδιαγραφών και είναι σαφές ότι βρισκόμαστε σε συζητήσεις ώστε το επόμενο διάστημα να είναι εφικτή η ομαλή ενσωμάτωσή του στο σύνολο των αυτοκινητοδρόμων της χώρας».


Πώς λειτουργεί το σύστημα Hybrid της Ολυμπίας Οδού

Το «Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης» (Hybrid ETC), ένα σύστημα χρέωσης με βάση τη διανυθείσα απόσταση, ήταν δέσμευση της Ολυμπίας Οδού, την οποία ξεκίνησε να σχεδιάζει και στη συνέχεια να υλοποιεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της Κορίνθου - Πατρών.

Αφορά ειδικότερα στην ενίσχυση του υπάρχοντος «ζωνικού» συστήματος με την εγκατάσταση «Ηλεκτρονικών Πυλών» (gantries) σε επιλεγμένες εξόδους του αυτοκινητόδρομου, έτσι ώστε οι συνδρομητές O-pass να χρεώνονται με βάση τη χιλιομετρική απόσταση που διανύουν.

Η ιδέα του στηρίζεται στη λογική της χρεω-πίστωσης: Το εξοπλισμένο με πομποδέκτη όχημα διέρχεται από τον μετωπικό σταθμό, πληρώνει όλο το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης και στην περίπτωση που βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, επιστρέφεται και πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διένυσε.

Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες, κάμερες και συστήματα ενδοεπικοινωνίας εγκατεστημένα στους κόμβους εισόδου και εξόδου του αυτοκινητόδρομου. Βασίζεται στη δημιουργία «Ηλεκτρονικών Πυλών» με την χωροθέτηση διατάξεων προβόλων (δηλαδή μεταλλικού φορέα) και των απαραίτητων τεχνικών κτιρίων Η/Μ επί των υφιστάμενων σταθμών διοδίων. Ειδικότερα, για τη λειτουργία του συστήματος εγκαταστάθηκε τεχνολογικός εξοπλισμός (αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας DSRC) σε 13 ανισόπεδους κόμβους της Ολυμπίας Οδού:

Ανισόπεδος Κόμβος Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και Ημικόμβος Μεγάρων.

Το υβριδικό σύστημα απευθύνεται στους κατόχους πομποδέκτη της Ολυμπίας Οδού και λειτουργεί αποκλειστικά με τη χρήση πομποδέκτη. Οι οδηγοί που επιλέγουν να πληρώνουν με μετρητά ή κάρτα, αναγκαστικά συνεχίζουν να χρεώνονται με το υφιστάμενο «ζωνικό σύστημα». Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει εξάλλου κλειστό σύστημα χρέωσης με μπάρες (διατηρώντας το προηγούμενο σύστημα), με σύστημα ανοιχτής κυκλοφορίας Free-flow για να δίνει επιστροφές.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ευχαριστώ.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Breaking News...”