ΔΙΟΔΙΑ

Ενημερώστε μας για τα τελευταία νέα που ακούσατε...
Απάντηση
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από xrisa »


Δάρνακες - Αναφορά για ελεύθερη διέλευσης από τα διόδια Θεσ/νίκης Αθήνα


Αναφορά περί της ελεύθερης διέλευσης από τα διόδια της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης-Αθήνας με επιστροφή από τους Δάρνακες
Ξεκινήσαμε με δυο αυτοκίνητα από τη Θεσσαλονίκη για την παρουσίαση του δίσκου μας στην Αθήνα. Είχαμε προαποφασίσει ότι δε θα πληρώσουμε διόδια, το ίδιο είχε γίνει όταν μερικοί από εμάς κατεβήκαμε στα Τρίκαλα μια βδομάδα πριν.

Τα διόδια των Μαλγάρων που είναι κρατικά, τα παρακάμψαμε νόμιμα βγαίνοντας από την εθνική οδό στην έξοδο της Χαλάστρας και επανερχόμενοι μετά τα Μαλγάρα με νόμιμο τρόπο. Δε διαφωνούμε με τα κρατικά διόδια απλά δε θέλαμε να πληρώσουμε και εφόσον οι κατασκευασμένοι δρόμοι μας παρέχουν αυτό το καθόλα νόμιμο και ηθικό δικαίωμα εμείς αποφασίσαμε να το πράξουμε.

Μετά τα διόδια των Μαλγάρων σε απόσταση περίπου πέντε λεπτών με το αυτοκίνητο υπάρχουν οι νέες εγκαταστάσεις διοδίων (διόδια «Κλειδί Αιγίνιο») που είναι και οι πρώτες της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»

aegeanmotorway.gr

Τα διόδια αυτά δεν έχουν ανοίξει ακόμα και υπάρχει ένα πολύ μεγάλο θέμα σχετικά με το πόσο νόμιμο και δίκαιο είναι να υπάρχουν δυο σταθμοί διοδίων σε τόσο μικρή απόσταση.

Τα επόμενα διόδια βρίσκονται στο ύψος της Λεπτοκαρυάς όπου και ξεκινάει η μεγάλη κοροϊδία αφού από εκεί και μέχρι τα διόδια Μακρυχωρίου (λίγο μετά την καρμανιόλα των Τεμπών που εξακολουθεί να υπάρχει) όπου συνολικά διασχίζεις τρεις σταθμούς (Λεπτοκαρυάς, Πυργετός, Μακρυχώρι) σε απόσταση περίπου 20 λεπτών μεταξύ τους, ο δρόμος είναι κατά 90% διπλής κατεύθυνσης, μιας λωρίδας και χωρίς λωρίδα έκτακτης ανάγκης στο μεγαλύτερο ποσοστό του (Πλαταμώνας, Ραψάνη, Τέμπη). Σε κάθε σταθμό που σταματούσαμε δηλώναμε προφορικά την άρνησή μας (και όχι αδυναμία ή κάτι παρόμοιο) να καταβάλουμε το ποσό και του λέγαμε εάν θέλει να σημειώσει τις πινακίδες και τότε ο υπάλληλος συνήθως αποδεχόταν αυτή μας τη δήλωση παθητικά χωρίς ιδιαίτερη αντίδραση, χωρίς βέβαια να μας ανοίγει και την μπάρα. Τότε έβγαινε ένας από εμάς, έσπρωχνε τη μπάρα μπροστά, περνούσαν τα δυο αυτοκίνητα (κάποιες φορές πέρασαν και κάποιοι άσχετοι από πίσω), χτυπούσε εκείνος ο και καλά αγχωτικός (τύπου «νιαούρισμα») συναγερμός την ξανακλείναμε από ευγένεια για να μην ταλαιπωρείται ο εργαζόμενος και αντίο. Δυστυχώς δεν είχαμε μαζί μας το «απόλυτο αυτί» του συγκροτήματος, το Tzitzifiogo Tzitzi για να μας πει σε ποια νότα αποφάσισαν οι υπεύθυνοι της Aegean Motorways S.A. να χτυπάει ο συναγερμός με το άνοιγμα της μπάρας.



Γενικώς φάνηκε ότι οι υπάλληλοι της Aegean Motorways έχουν συνηθίσει την άρνηση καταβολής και πιθανότατα να έχουν υπόψη τους το παράνομο της εγκατάστασης τριών κοντινών σταθμών σε μια διαδρομή που δεν είναι αυτοκινητόδρομος αλλά διάσημη καρμανιόλα και έχει το μεγαλύτερο μέρος του υπό κατασκευή. Κάποιοι «ευσυνείδητοι» υπαλληλίσκοι έκαναν κάποιες δειλές απέλπιδες προσπάθειες μήπως και καταφέρουν να αποσπάσουν το χρηματικό πόσο και το επιβραβευτικό «χάδι» του προϊσταμένου τους αλλά δεν κατάφεραν τίποτα. Πιο κάτω βρίσκονται άλλοι δυο σταθμοί διοδίων, στο ύψος του Μοσχοχωρίου και της Πελασγίας. Είναι τα τελευταία διόδια του «Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου Α.Ε.» στα οποία και πάλι αρνηθήκαμε να πληρώσουμε.

Σύμφωνα με το site της επόμενης Α.Ε. που «εκμεταλλεύεται» κομμάτι των δημοσίων δρόμων της χώρας, της «Νέα Οδός Α.Ε.» http://www.neaodos.gr/, η δικαιοδοσία της ξεκινάει μετά τη Λαμία και τις Θερμοπύλες. Μέχρι την Αθήνα υπάρχουν 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων, ο πρώτος από βόρεια δεν έχει ξεκινήσει ακόμα τη λειτουργία του. Στα πρώτα εν λειτουργία διόδια της Τραγάνας ο υπάλληλος, όταν του είπαμε ότι αρνούμαστε να πληρώσουμε απάντησε: «Εντάξει μην σηκώσετε τη μπάρα θα την ανοίξω εγώ» βγαίνοντας να καταγράψει τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Όταν τον κατέγραψε και πάτησε το κουμπί η φωτεινή ένδειξη δίπλα στη μπάρα έγραψε «Πίστωση 2,25€» και η μπάρα άνοιξε, παρότι εμείς δε δηλώσαμε «αδυναμία» αλλά «άρνηση» καταβολής του ποσού. Εν πάση περιπτώσει στα επόμενα διόδια συνέβη και το πιο «σοβαρό» ας πούμε περιστατικό. Η κοπέλα που ήταν στο γκισέ προσπάθησε με κάποιους είδους «τσαμπουκά» να φοβερίσει το πρώτο αυτοκίνητο λέγοντας ότι υπάρχει νομική διαδικασία κλπ και πρόστιμα και σήκωσε το τηλέφωνο λέγοντας ότι έχει ένα περιστατικό σε εξέλιξη κλπ. Παρόλα αυτά εμείς σηκώσαμε και πάλι τη μπάρα και συνεχίσαμε την πορεία μας. Στα τελευταία διόδια της διαδρομής, στο ύψος των Αφιδνών αντιμετωπίσαμε μια τελείως διαφορετική πολιτική από την υπάλληλο. Μια συμπαθέστατη κοπελίτσα με ύφος σχεδόν πληγωμένο από την εγκληματική συμπεριφορά μας προσπάθησε να μας νουθετήσει λέγοντας «Μα γιατί, δε βλέπετε ότι γίνονται έργα και συντηρήσεις; Δεν πρέπει αυτά τα χρήματα να βρεθούν;» κλπ. Εμείς δεν καθίσαμε να το συζητήσουμε γιατί είχαμε και soundcheck σε μια ώρα, τη χαιρετήσαμε ευγενικά, σηκώσαμε τη μπάρα και φύγαμε. Σημαντική παρατήρηση αποτελεί το γεγονός ότι στους 3 σταθμούς της Νέας Οδού Α.Ε. δεν υπήρχε σταθερή πολιτική από πλευράς της Α.Ε.. Στα πρώτα μας πίστωσαν, στα δεύτερα μας φοβέρισαν και στα τρίτα προσπάθησαν να μας σωφρονίσουν με το καλό. Αυτό δείχνει ότι μάλλον δεν υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία ώστε να αποσπάσει η Α.Ε. γρήγορα και «ανώδυνα» τα λεφτά της(δηλαδή χωρίς να πάρει τη δικαστική οδό). Πιστεύουμε πως αν η πίστωση ήταν ο νόμιμος, εύκολος και σίγουρος τρόπος να πάρουν τα λεφτά (με λίγη μόνο καθυστέρηση) όλοι οι σταθμοί θα λειτουργούσαν με την ίδια φιλοσοφία. Κάτι που δεν έγινε ούτε στην επιστροφή.



Εδώ να γίνει μια μικρή παρένθεση και να σημειωθεί η σημαντική διαφορά που υπάρχει στην τεχνική «σηκώματος της μπάρας» που πρέπει να χρησιμοποιείται από τους «Αρνητές Διοδίων» μεταξύ Αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου Α.Ε. και Νέας Οδού Α.Ε.

Στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. τη μπάρα πρέπει να τη σπρώχνεις προς τα εμπρός μέχρι το τέλος του κυκλικού τομέα 90μοιρών που διαγράφει. Με το που θα περάσει το αυτοκίνητο αν θέλεις την επιστρέφεις στη θέση της ή απλά αφήνεις να το κάνει ο υπάλληλος εξερχόμενος από τον εισπρακτικό «κλωβό» του. Ένας υπάλληλος της εταιρίας συγκεκριμένα αντιμετωπίζοντας την κατάσταση με χιούμορ μας ζήτησε αν γίνεται να την κλείσουμε για να μη βγαίνει ο ίδιος.

Στη Νέα Οδό Α.Ε. τα πράγματα είναι πιο εύκολα αλλά και πιο εντυπωσιακά. Εκεί αρκεί να σπρώξει ελαφριά τη μπάρα προς τα μπροστά και τότε αυτόματα σηκώνεται και αφού φτάσει στο τελικό της ύψος τότε «πέφτει» προς τα εμπρός παράλληλα με το δρόμο και πολλές φορές ακούγεται εκείνο το χαρακτηριστικό «ΤΣΑΑΑΤ» πάνω στο τσιμέντο. Στην περίπτωση αυτή ο υπάλληλος θα πρέπει κατά 99,999999% να βγει και να τη σηκώσει, γιατί με το που μπαίνει σε λειτουργία ο μηχανισμός ανύψωσης είναι πολύ δύσκολο να προλάβεις να τη συγκρατήσεις. Μια φορά μόνο (πιθανότητα 0,000001%) και με πολλή προσπάθεια καταφέραμε να τη σηκώσουμε τόσο ώστε να περάσουν τα οχήματά μας από κάτω χωρίς να χρειαστεί να βγει ο εργαζόμενος έξω να την επαναφέρει. Εάν όμως εσείς επιθυμείτε ως εν δυνάμει «Αρνητές Διοδίων» να το πράξετε, αφήνοντας την μπάρα ανοιχτή τότε ίσως περάσουν και άλλα αυτοκίνητα δημιουργώντας λίγη παραπάνω «ζημιά» στην Α.Ε. (εδώ μπαίνουν τρανταχτά γέλια τύπου αμερικάνικης οικογενειακής κωμικής σειράς) και μπουν κι αυτοί σιγά σιγά στο κλίμα.

Στην επιστροφή συνέβησαν πάνω κάτω τα ίδια, οι σταθμοί της Νέας Οδού Α.Ε. και πάλι είχαν ο καθένας διαφορετική αντιμετώπιση του περιστατικού της «παραβίασης» (βαρύγδουποι όροι που χρησιμοποιούνται από τις Α.Ε. για να μασήσουμε λες και μιλάμε για σύνορα ή εθνικό εναέριο χώρο), μας πίστωσε ο σταθμός που στον πηγαιμό δεν μας έκανε τίποτα, ενώ άλλος που πίστωσε στην αρχή τώρα μας απείλησε με πρόστιμο κλπ. καθώς και αυτοί της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. που είχαν την ίδια σταθερή, χλιαρή και ξινή αντιμετώπιση.

Ακόμη να μη σας τρομάζει καθόλου η πιθανή παρουσία της αστυνομίας σε ιδιωτικά διόδια γιατί πιθανότατα θα είναι παρούσα εκεί για άλλο λόγο. Εάν η αστυνομία τολμήσει να παρέμβει σε ξεκάθαρη υπόθεση ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ όπως είναι η άρνηση πληρωμής διοδίων ιδιωτική εταιρίας, αυτό αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και θεωρείται κακούργημα. Μη δεχτείτε να δώσετε στοιχεία σε κανέναν εκτός αν πρόκειται για έλεγχο ρουτίνας οπότε και η αστυνομία απαγορεύεται να προσκομίσει τα στοιχεία σας στον υπεύθυνο των διοδίων. Μόνο στα κρατικά διόδια έχει δικαιοδοσία η αστυνομία κι αυτό για να βεβαιώσει ότι θα συμπληρώσετε τη δήλωση άρνησης καταβολής του τέλους. Πάντως αν σας ελέγξουν θυμηθείτε να κρατήσετε τον «αριθμό» του αστυνομικού οργάνου που σας έλεγξε που είναι γραμμένος στο μπράτσο του. Εμάς δε μας έλεγξε κανείς.

Τέλος αναφέρουμε ότι το σκεπτικό της ελεύθερης διέλευσης από τα διόδια δεν έχει να κάνει με την αποφυγή πληρωμής καθαυτή.

Έχει να κάνει με την αηδία που νιώθουμε οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι της χώρας καθώς καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες «Έσχατων Προδοσιών» από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, γινόμαστε μάρτυρες συνεχούς κοροϊδίας και παραπλάνησης από τις κυβερνήσεις που εμείς εκλέγουμε και μάρτυρες προσπαθειών εξαφάνισης της μεσαίας τάξης, όταν οι εκλεκτοί του λαού με κάθε τρόπο εξασφαλίζουν τη μεταφορά των χρημάτων του στους τραπεζικούς λογαριασμούς Ανωνύμων Εταιριών, Χρηματιστηριακών Κολοσσών, Ξένων Τραπεζών και βέβαια και στις δικές τους και στο τέλος έχουν τα θράσος να αποκαλούν το λαό διεφθαρμένο και ότι τα λεφτά τα φαγώθηκαν από όλους μαζί.

Ο έλεγχος τον εθνικών οδών της χώρας (που είναι δημόσιο αγαθό ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ και κατασκευάστηκε από λεφτά του ελληνικού λαού) από ανώνυμες εταιρίες Α.Ε. που σκοπό έχουν φυσικά το μάξιμουμ κέρδος είναι μη αποδεκτός. Είμαστε φορολογούμενοι πολίτες και πληρώνουμε οι ίδιοι άμεσα για τα κοινά αγαθά. Όταν αναλαμβάνει μια ιδιωτική επιχείρηση τη συντήρηση του δρόμου το κάνει για να βγάλει πολύ χρήμα. Θέλουμε οι δρόμοι να ελέγχονται από το κράτος σε τιμές κόστους ώστε τα χρήματα από τα διόδια να πηγαίνουν εξ’ ολοκλήρου στην άσφαλτο και την ασφάλεια (αν δεν τα ροκανίσει κανένα «ποντικάκι-λαμόγιο» του δημοσίου). Δε θέλουμε τα λεφτά μας να πηγαίνουν στην τσέπη κανενός μιζαδόρου καταφερτζή μπίζνεσμαν που ποιος ξέρει πόσους έχει λαδώσει για να αρπάξει κάποιο δημόσιο έργο και να λύσει το πρόβλημα της ζωής του.

Τέτοιες μικρές καθημερινές αρνήσεις, όσο πληθαίνουν θα γίνουν κύματα αντιδράσεων, θα γίνουν πλήγματα στα συστήματα που φτιάχνονται όχι για εμάς αλλά για τους ελάχιστους, στων οποίων το club ούτε επιθυμούμε ούτε μπορούμε να μπούμε.

Όσο περισσότεροι γινόμαστε, τόσο λιγότεροι γίνονται.

Με αγάπη και αηδία
Δάρνακες
Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot


enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από enias »

Τέλος αναφέρουμε ότι το σκεπτικό της ελεύθερης διέλευσης από τα διόδια δεν έχει να κάνει με την αποφυγή πληρωμής καθαυτή.

Έχει να κάνει με την αηδία που νιώθουμε οι περισσότεροι νέοι άνθρωποι της χώρας καθώς καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες «Έσχατων Προδοσιών» από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, γινόμαστε μάρτυρες συνεχούς κοροϊδίας και παραπλάνησης από τις κυβερνήσεις που εμείς εκλέγουμε και μάρτυρες προσπαθειών εξαφάνισης της μεσαίας τάξης, όταν οι εκλεκτοί του λαού με κάθε τρόπο εξασφαλίζουν τη μεταφορά των χρημάτων του στους τραπεζικούς λογαριασμούς Ανωνύμων Εταιριών, Χρηματιστηριακών Κολοσσών, Ξένων Τραπεζών και βέβαια και στις δικές τους και στο τέλος έχουν τα θράσος να αποκαλούν το λαό διεφθαρμένο και ότι τα λεφτά τα φαγώθηκαν από όλους μαζί.
Αυτό λέγεται αυτοδικία και δεν έχει θέση σε δημοκρατική χώρα. Είναι της ζούγκλας νόμος. Να δικασθούν οι κύριοι και να πληρώσουν με τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Ο έλεγχος τον εθνικών οδών της χώρας (που είναι δημόσιο αγαθό ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ και κατασκευάστηκε από λεφτά του ελληνικού λαού) από ανώνυμες εταιρίες Α.Ε. που σκοπό έχουν φυσικά το μάξιμουμ κέρδος είναι μη αποδεκτός. Είμαστε φορολογούμενοι πολίτες και πληρώνουμε οι ίδιοι άμεσα για τα κοινά αγαθά. Όταν αναλαμβάνει μια ιδιωτική επιχείρηση τη συντήρηση του δρόμου το κάνει για να βγάλει πολύ χρήμα. Θέλουμε οι δρόμοι να ελέγχονται από το κράτος σε τιμές κόστους ώστε τα χρήματα από τα διόδια να πηγαίνουν εξ’ ολοκλήρου στην άσφαλτο και την ασφάλεια (αν δεν τα ροκανίσει κανένα «ποντικάκι-λαμόγιο» του δημοσίου). Δε θέλουμε τα λεφτά μας να πηγαίνουν στην τσέπη κανενός μιζαδόρου καταφερτζή μπίζνεσμαν που ποιος ξέρει πόσους έχει λαδώσει για να αρπάξει κάποιο δημόσιο έργο και να λύσει το πρόβλημα της ζωής του.
Ποια λεφτά; Δεν υπάρχουν, ποτέ δεν υπήρχαν. Και να τα έβαζαν θα ήταν απο δανεικά που θα πληρώναμε τώρα τοκισμένα στο μνημόνιο με κανά 10αρικο πανω στα καύσιμα. Οπότε το δώσαν στην εταιρία που κατέβαλλε το ποσο που επρεπε να δώσει το ελληνικό κράτος.

Οσο για την δημόσια διαχείριση, η εμπειρία και οχι μόνο στη χώρα μας έχει δείξει οτι και με τιμές κόστους να διαχειριζόταν μια επιχείρηση το κράτος, αυτο το κόστος είναι παραπάνω απο το κοστος+κερδος του ιδιώτη. Σε αυτη τη λογική ιδιωτικοποιούνται τα πάντα σε ολες τις μη κομμουνιστικές χώρες.
Αινείας
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από xrisa »


Στο τέλος του ταξιδιού είχα την αίσθηση ότι πλήρωνα διόδια παρά ότι ταξίδευα...



Δεν επιθυμώ να πάρω το μέρος κανενός απλά να σημειώσω ένα περίεργο γεγονός. Σε πρόσφατο ταξίδι μου από Αθήνα στην Θεσσαλονίκη με το ιδιωτικό μου αυτοκίνητο πέρασα συνολικά από 9 σταθμούς διοδίων!
Δηλαδή κάθε 58,7 χιλιόμετρα ήμουν αναγκασμένος να σταματήσω για να πληρώσω διάφορα ποσά.Σαν σε παιδιά των φαναριών άνοιγα το παράθυρο κάθε 40 λεπτά και έδινα χρήματα. Συνολικά 19,8 ευρώ στα οποία δεν συμπεριλαμβάνω τα ρέστα που ήταν λεπτά και δύο φορές έπεσαν από τα χέρια του υπαλλήλου στο δρόμο.Το αυτοκίνητό μου 1200 κυβικών κατανάλωσε για την απόσταση αυτή βενζίνη 42 ευρώ. Έδωσα επιπλέον σχεδόν τα μισά χρήματα από τα καύσιμα στην πληρωμή των διοδίων.

Ένας υπάλληλος επιχείρησης ταχυφαγείου μεταξύ των διοδίων μου είπε ότι αναγκάζεται να έχει ένα αυτοκίνητο στην μία μεριά των διοδίων και ένα μηχανάκι στην άλλη και να περνά με τα πόδια τα διόδια.

Ένας άλλος υπάλληλος στα κρατικά διόδια των Μαλγάρων στην ερώτησή μου γιατί τα διόδια έγιναν τόσα πολλά μου απάντησε: «…και που είσαι ακόμα»

Στο τέλος του ταξιδιού είχα την αίσθηση ότι πλήρωνα διόδια παρά ότι ταξίδευα.

Παρατήρησα να κατασκευάζονται ακόμη 2 σταθμοί διοδίων, ένας από τους οποίους βρίσκεται στις Θερμοπύλες και οι συνειρμοί έρχονται χωρίς να το θέλει κανείς. Στην μάχη των Θερμοπυλών του Βασιλιά Λεωνίδα το μόνο που μπορέσαμε να αντιτείνουμε σαν νεοέλληνες ήταν όχι ένα τείχος ηρωικών Ελλήνων αλλά ..διόδια

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Αναρτήθηκε από tro(ma)ktikos στις 6:26 π.μ.
Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot
erling
Δημοσιεύσεις: 1880
Εγγραφή: 03 Αύγ 2010, 09:54

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από erling »

macpap σε έκανε λάχανο.
Εσύ με 55lt έκανες 900km δηλαδή 6,11lt/100km και αυτός με 30lt έκανε 515km δηλαδή 5.85lt/100km
Και πλήρωσε 0,038€/km
Πάντως είναι γεγονός πως πλέον δεν συμφέρει οικονομικά να κάνεις με το αυτοκίνητο σου μετακινήσεις που μπορείς να τις κάνεις με το τραίνο. Ας πούμε Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι το ακριβότερο 58€ ενώ ο κύριος έδωσε μόνο για βενζίνη 40€ και συνολικά 60€. Το τραίνο κάνει 4h30' ενώ ο κύριος έκανε τουλάχιστον 5h45' (εννοείται ότι όσο πέφτει ο χρόνος τόσο ανεβαίνει το κόστος στην βενζίνη)
Εικόνα - Το blog μου
"Αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω?"
enias
Δημοσιεύσεις: 2050
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2010, 16:46

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από enias »

Αθήνα-Θεσσαλονίκη μετ' επιστροφής νομίζω είναι το ακριβότερο ταξίδι στην Ελλάδα. Ακόμα και το αεροπορικό έρχεται λιγότερο. Το οτι το τρένο είναι πιο φθηνό το βλέπω σαν κάτι θετικό και μακάρι να είναι αυτό το έναυσμα για να αναπτυχθεί ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας.
Αινείας
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6638
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από MacPap »

erling έγραψε:macpap σε έκανε λάχανο.
Τι να κάνω "I am only Human" Θεοί είναι άλλοι.... Που θα πάει θα μεγαλώσω και εγώ και θα μάθω. :D
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από xrisa »


ΣΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΟΝΤΙΝΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΠΡΟΧΩΡΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ


Την δυνατότητα κατάργησης σταθμών διοδίων που βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους δίνει τροπολογία, που κατέθεσε την Παρασκευή στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών. Η ρύθμιση γίνεται προκειμένου να ελαφρυνθούν οι τοπικές κοινωνίες από την υπέρμετρη καταβολή διοδίων σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται επαρκώς από το παράπλευρο οδικό δίκτυο...
Όπως αναφέρεται και στην έκθεση αξιολόγησης, η τροπολογία προβλέπει τη δυνατότητα ενοποίησης κοντινών σταθμών διοδίων, για να επιλυθεί η υπερβολική χρέωση των πολιτών τοπικών κοινωνιών και την αποκατάσταση της ζημίας του παραχωρησιούχου με ανάλογη προσαρμογή του ύψους του διοδίου στον εναπομείναντα σταθμό. Συγκεκριμένα, σε περιπτώσεις που από συμβάσεις παραχώρησης προβλέπονται να λειτουργούν μετωπικοί σταθμοί διοδίων σε μικρή απόσταση από άλλους, είναι πιθανόν να δημιουργείται σημαντικό κόστος για τις υπόλοιπες μετακινήσεις των κατοίκων των τοπικών περιοχών, που όμως οι συμβάσεις παραχώρησης κυρώνονται με νόμο. Όμως οι συμβάσεις παραχώρησης αυτοκινητόδρομων κυρώνονται με νόμο και επομένως δεν είναι δυνατόν χωρίς συμφωνία των μερών και ψήφιση του νέου νόμου να γίνονται αλλαγές των συμβατικών τους όρων. Κατά συνέπεια, εφόσον το Δημόσιο επεμβαίνει για λόγους δημοσίου ή κοινωνικού συμφέροντος μονομερώς στην λειτουργία μίας σύμβασης παραχώρησης και επιβάλλει συγκεκριμένες ρυθμίσεις, όπως η προσωρινή διακοπή λειτουργίας σταθμών διοδίων, υποχρεούται στο μέτρο που θίγονται τα οικονομικά ανταλλάγματα του παραχωρησιούχου να τον αποζημιώνει. Με τη διάταξη ρυθμίζεται το ζήτημα ενοποίησης σταθμών είσπραξης τελών διέλευσης αυτοκινητοδρόμων και της «αποζημίωσης» του παραχωρησιούχου από τα αναπροσαρμοσμένα έσοδα του γειτονικού σταθμού.
στις 16:33
Πηγή: fimotro.blogspot
dk
Δημοσιεύσεις: 103
Εγγραφή: 11 Οκτ 2010, 17:24
Επικοινωνία:

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από dk »

Συγκέντρωση στα διόδια της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου

Το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα κατά των Διοδίων, η «Πρωτοβουλία Πολιτών Δυτικής Ελλάδας για μια Γέφυρα που Ενώνει» και οι Επιτροπές Ακρίβεια STOP θα πραγματοποιήσουν κινητοποίηση την ερχόμενη Κυριακή, 17 Οκτωβρίου 2010, στις 11:00 π.μ., στα διόδια της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.

Οι συγκεντρωθέντες, μεταξύ άλλων, ζητούν την μείωση της τιμής απλής διέλευσης από τα 12,20 στα 6 ευρώ, την αύξηση του χρόνου διέλευσης με επιστροφή από 2 ώρες σε 8, με κάρτα των 10 ευρώ και να βγει κάρτα μηνιαίων απεριορίστων διαδρομών στην τιμή των 50 €

Τέλος, τα μέλη των Επιτροπών ζητούν μείωση κατά 50% των τιμών για τη διέλευση οχημάτων επαγγελματικής χρήσης.

Πηγή: zougla.gr
Εικόνα
Ο ταξιδιωτικός μου χάρτης!!
We are all travellers on the earth. We come...we see...we go!!
xrisa
Δημοσιεύσεις: 261
Εγγραφή: 14 Ιούλ 2010, 17:45

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από xrisa »

Η Cosa Nostra των διοδίων και η μούγκα των ΜΜΕ


Η Cosa Nostra των διοδίων και η μούγκα των ΜΜΕ
Το ότι ζούμε στην Ελλάδα της μίζας, της αρπαχτής και της διαφθοράς είναι γνωστό. Το είπε και Γιουνγκερ το έκαναν ρεπορτάζ και οι αδιάφθοροι γερμαναράδες που πήγαν με το ΣΔΟΕ να δουν αν κόβουν αποδείξεις αυτοί που νοικιάζουν ξαπλώστρες και ομπρέλες.
Δεν λέω και αυτό παρανομία είναι και καλά κάνει το ΣΔΟΕ. Αν όμως είχαμε μια κλίμακα αρπαχτής, μίζας και διαφθοράς, σίγουρα οι συγκεκριμένοι θα βρίσκονταν χαμηλά, στο επίπεδο του ψιλικατζή ας πούμε.

Και αυτό γιατί μετά το Χρηματιστήριο,τα ομόλογα, το Βατοπαίδι, τα υποβρύχια που γέρνουν και τις συμφωνίες με τους Κινέζους που θα σχολιάσουμε όταν σκάσουν τα σκάνδαλα με κρυφές συμφωνίες μίζες κτλ, σήμερα στην κορυφή βρίσκεται η επιχείρηση που λέγεται "Διόδια στις Εθνικές Οδούς και όχι μόνο". Και δυστυχώς κύριε Πάγκαλε εκεί τα τρώτε μόνοι σας... Για να μην πούμε και για αυτά που έφαγε ο Σουφλιάς...

Τα διόδια λοιπόν είναι η πιο in επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα. Μαζεύουν το χρήμα σε cash,ξεφυτρώνουν πιο γρήγορα απο μανιτάρια αλλά χρησιμοποιόντας όμως την ίδια τακτική (ένα μανιτάρι δεν το νοιάζει αν έχει άλλο παρδίπλα.. Απλώς ξεφυτρώνει) και βάζοντας για αντίτιμο όσο τους καπνίσει χωρίς κάποιος απο το κράτος (χαχαχα) να πει το παραμικρό...

Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι οι σταθμοί διοδίων, πλην Εγνατίας Οδού, είναι παράνομοι. Για να έχουν ισχύ οι συμβάσεις χρήσης και συντήρησης των ΝΕΩΝ Αυτοκινητόδρομων, θα πρέπει να κατασκευαστούν με τις προδιαγραφές που έχουν οριστεί εξαρχής, ΜΕ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ. Και αφού παραδοθεί το έργο το κράτος να διαπραγματευτεί τον αριθμό των διοδίων και το ύψος του αντίτιμου ανάλογα με την συμμετοχή του στο έργο καθώς και τη συμμετοχή των κεφαλαίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αυτή τη στιγμή η αλήθεια είναι ότι πληρώνουμε αέρα κοπανιστό (πλην Εγνατίας οδού). Πληρώνουμε πανάκριβα διόδια για συντήρηση εθνικών οδών που προϋπήρχαν και τις έχουμε πληρώσει δεκάδες φορές μέσω των φόρων και των τελών κυκλοφορίας. Πληρώνουμε για έργα που ΘΑ γίνουν όπως η παράκαμψη των Τεμπών για παράδειγμα. Με άλλα λόγια μας βάζουν να πληρώνουμε και την κατασκευή αλλά και την μετέπειτα χρήση και συντήρηση του δρόμου πράγμα απαράδεκτο και φυσικά ΠΑΡΑΝΟΜΟ. Και για αυτό το λόγο δεν μπορούν να κάνουν τίποτα σε όσους δεν πληρώνουν διόδια.

Θα ρωτήσει κάποιος, αφού είναι τόσο καραμπινάτη λαμογιά γιατί δεν βγαίνει κάποιος πολιτικός ή δημοσιογράφος να τους βγάλει στη σέντρα; Αντιγράφω απο την ιστοσελίδα της ΑΕΓΕΚ:
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε :

Η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ» και δ.τ. «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» ανέλαβε το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί».
Η εταιρία έχει καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο ύψους €15.000.000,00 και η ΑΕΓΕΚ συμμετέχει με ποσοστό 10%. Λοιποί μέτοχοι είναι οι εταιρίες HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ, J&P- ΑΒΑΞ Α.Ε., ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ και VINCI S.A.

Η σχετική σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας παραχώρησης στις 28 Ιουνίου 2007, κυρώθηκε από τη Βουλή στις 8 Αυγούστου 2007 και τέθηκε σε ισχύ στις 5 Μαρτίου 2008, ημερομηνία που αποτελεί και τη συμβατική ημερομηνία έναρξης παραχώρησης. Η συμβατική περίοδος κατασκευής είναι 54 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης, ήτοι μέχρι το Σεπτέμβριο 2012.

Η διάρκεια της παραχώρησης έχει ορισθεί σε 30 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης της σύμβασης, ενώ η συνολική επένδυση, συμπεριλαμβανομένης και της χρηματοδοτικής συμβολής του Ελληνικού Δημοσίου, εκτιμάται σε € 1.281 εκατ.

Πόσες λαμογιές βλέπετε στο παραπάνω κείμενο; Ας αρχίσουμε:
1)"...ανέλαβε το έργο «Μελέτη, Κατασκευή,Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί"

i)Κατασκευάσαν κάτι; Το μεγαλύτερο μέρος προϋπήρχε χώρια τα κομμάτια που θυμίζουν επαρχιακό δρόμο, και τα Τέμπη ακόμα φτιάχνονται.

ii)Ποιος χρηματοδοτεί την κατασκευή του έργου; Δεν είναι υποχρέωση της κοινοπραξίας η χρηματοδότηση μέχρι την αποπεράτωση του συνόλου του έργου; Προς τι τα διόδια τότε;
2)Η εταιρία έχει καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο ύψους €15.000.000,00...

i)Για έργο αξίας 1 δις 281 εκατομμυρίων ευρώ έχουν μετοχικό κεφάλαιο 15 εκατομμύρια.. No comment.
3)Η σχετική σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας παραχώρησης στις 28 Ιουνίου 2007, κυρώθηκε από τη Βουλή στις 8 Αυγούστου 2007 και τέθηκε σε ισχύ στις 5 Μαρτίου 2008, ημερομηνία που αποτελεί και τη συμβατική ημερομηνία έναρξης παραχώρησης. Η συμβατική περίοδος κατασκευής είναι 54 μήνες από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης, ήτοι μέχρι το Σεπτέμβριο 2012.

i) Αντί η παραχώρηση από το κράτος για εκμετάλευση να ισχύσει ΜΕΤΑ την αποπεράτωση των έργων για να εξασφαλίσει τη σωστή κατασκευή και να διαπραγματευτεί την εκμετάλευση τους και την συντήριση τους με την κοινοπραξία, παραχώρησε τα πάντα απο πριν και άνευ όρων. Και αν η κοινοπραξία βαρέσει κανόνι;
4)...ενώ η συνολική επένδυση, συμπεριλαμβανομένης και της χρηματοδοτικής συμβολής του Ελληνικού Δημοσίου, εκτιμάται σε € 1.281 εκατ.

i)Εφόσον συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο στην κατασκευή με χρήματα των φορολογουμένων, τότε προ τι τα διόδια;

ii) Το έργο κοστίζει € 1.281 εκατ. Δεν μπορούσε το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας που μαζεύει κάθε χρόνο να κάνει μόνο του έργο και να το εκμεταλεύεται προς ώφελος του;

Όπως βλέπετε η κατάσταση με τα διόδια δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα ακόμα μεγάλο σκάνδαλο. Τον λόγο που δεν βγαίνει στην επιφάνεια ούτε από τους πολιτικούς αλλά ούτε από τους δημοσιογράφους μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να τον καταλάβει ρίχνοντας μια ματιά στη μετοχική σύνθεση των εταιριών που συμμετέχουν στις κοινοπραξίες.

Μεγαλοκαναλάρχες και μεγαλοεκδότες, άνθρωποι που στην ουσία τα κόμματα τους ανήκουν,έχουν κάνει τη δική τους cosa nostra ώστε να ελέγχουν όλο το μηχανισμό και να μην μπορεί να τους αγγίξει κανένας. Προς το παρόν τουλάχιστον...

Έτσι εξηγείται η μούγκα στην νέα αρπαχτή. Το μόνο παρήγορο είναι ότι ο κόσμος ξυπνάει. Και απλά ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ τις λαμογιές. Σε αυτό βέβαια συμβάλει στο ότι με τα διόδια μας τα παίρνουν άμεσα και άγαρμπα και όχι έμμεσα και γλυκά όπως για παράδειγμα με τα ομόλογα. Αλλά και πάλι καιρός ήταν να υπάρξει μια αντίδραση και μάλιστα με αυξητικές τάσεις...

tazmaniacdev.blogspot.com
Αναρτήθηκε από tro(ma)ktikos στις 12:46 π.μ.
Πηγή: tro-ma-ktiko.blogspot
Tassos
Δημοσιεύσεις: 384
Εγγραφή: 13 Ιούλ 2010, 20:26

Re: ΔΙΟΔΙΑ

Δημοσίευση από Tassos »

Απ΄ότι είχε ακουστεί τότε το κράτος παραχώρησε στους ιδιώτες κατασκευαστές τις εισπράξεις από τα διόδια γιατί δεν είχε χρήματα για τη συμμετοχή του στο κόστος. Με την ανάληψη της είσπραξης από ιδιώτες το κράτος μείωσε και το μέγεθος του ταμείου εθνικής οδοποιίας - λιγότεροι σταθμοί και κάπως λιγότερο προσωπικό.

Αν η κατασκευή είναι η καλύτερη δυνατή και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος είναι αυτό που πρέπει να ερευνηθεί. Όπως επίσης και ποιος φταίει για τις τρέχουσες κακοτεχνίες. Αν γίνει ένα ατύχημα γιατί υπήρχε μια ανωμαλία στο οδήγημα υπάρχει ευθύνη της εταιρείας εκμετάλλευσης;


Τάσος
Απάντηση

Επιστροφή στο “Breaking News...”