«Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Έχετε να κάνετε παράπονα προς τις αρχές? Εδώ είναι ο χώρος γι'αυτό...
Απάντηση
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

«Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Νέες πεζοδρομήσεις στο Βόλο, όχι δακτύλιος

Οι νέες κυκλοφοριακές αλλαγές θα συζητηθούν στο δημοτικό συμβούλιο Βόλου που συνεδριάζει στις 17 Οκτωβρίου, και, σύμφωνα με πληροφορίες, στους σχεδιασμούς περιλαμβάνονται νέες πεζοδρομήσεις οδών του κέντρου, αλλά και νέοι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας. Η πολιτική απόφαση είναι να μην υπάρξει απομάκρυνση των κορυνών, αλλά, αντιθέτως, ενίσχυσή τους. Δεν φαίνεται να τεθεί σε λειτουργία ο δακτύλιος για τον επόμενο, ένα τουλάχιστον χρόνο


«Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο του Βόλου είναι κυρίως πρόβλημα στάθμευσης. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση δεν παρατηρείται κατά τις ώρες αιχμής (πρωινή αιχμή / απογευματινή αιχμή) όταν οι εργαζόμενοι μετακινούνται προς / από την εργασία τους, αλλά αφού αυτοί σταθμεύσουν και καταλάβουν τις όποιες παρόδιες νόμιμες θέσεις και τις «ασφαλείς» παράνομες θέσεις.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η Αναπτυξιακή Εταιρία Βόλου Α.Ε. (ΑΝΕΒΟ) για τις συνθήκες μετακινήσεων και στάθμευσης στο κέντρο του Βόλου.

Όπως προκύπτει, όταν έρχονται στο κέντρο για να εξυπηρετηθούν οι πελάτες των εμπορικών καταστημάτων, των τραπεζών, των υπηρεσιών, των ιατρείων, κ.λπ. ή οι μεταφορικές εταιρίες για να τροφοδοτήσουν τα καταστήματα (εκτός νόμιμων ωρών τροφοδοσίας) δεν βρίσκουν πλέον θέσεις στάθμευσης στο δρόμο, θεωρούν υπερβολικό να πληρώσουν για στάθμευση σε οργανωμένους χώρους, διαπιστώνουν την ανοχή στην παράνομη (υποτίθεται ολιγόλεπτη) στάθμευση, και παρκάρουν παράνομα ή διπλοπαρκάρουν στους κεντρικούς δρόμους, περιορίζοντας την κυκλοφοριακή ικανότητα των κεντρικών αρτηριών, με αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Επίσης η έρευνα δείχνει την παντελή απουσία θέσεων στάθμευσης στο οικόπεδο στο μεγαλύτερο μέρος του πυκνοδομημένου κέντρου που είναι η περιοχή με το μεγαλύτερο συντελεστή δόμησης και τις υψηλότερες αξίες ακινήτων. Παλαιότερα οι ανάγκες στάθμευσης μπορούσαν να καλυφθούν από την παρόδια στάθμευση, όμως πλέον αυτό δεν είναι δυνατό. Το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης στο οικόπεδο, καθώς και οργανωμένων χώρων στάθμευσης, οδηγεί στην παράνομη παρόδια στάθμευση, η οποία εφόσον δεν τιμωρείται παρά μόνο περιστασιακά, καθιερώνεται στη συνείδηση των οδηγών ως μία “ανεκτή πρακτική” και επεκτείνεται διαρκώς, καταλαμβάνοντας νέους χώρους.

Από την έρευνα προκύπτει ακόμη ότι το κέντρο της πόλης είναι η περιοχή με τη χαμηλότερη δημιουργία θέσεων στάθμευσης στο οικόπεδο, όπως προκύπτει από το αρχείο αδειών της Πολεοδομίας Βόλου και τη διαχρονική σύγκριση για το κέντρο της πόλης, όπως και από τη σύγκριση μεταξύ περιοχών.

Άλλωστε οι περιπτώσεις δημιουργίας νέων οικοδομών στο εμπορικό κέντρο με τη μέθοδο της προσθήκης καθ’ ύψος (όπου δεν είναι δυνατόν να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης) ή τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην ταράτσα (στο δώμα) που φυσικά δεν χρησιμοποιούνται ποτέ, είναι γνωστές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας σε κατοικίες του κέντρου της πόλης (περιοχή καταγραφής Αργοναυτών – Φιλελλήνων – Ανθ. Γαζή – Αθ. Διάκου) μένουν 4.583 κάτοικοι, οι οποίοι διαθέτουν 1.380 αυτοκίνητα, αλλά στη συγκεκριμένη περιοχή υφίστανται μόνο 395 θέσεις στάθμευσης (έλλειμμα 985 θέσεων στάθμευσης για τους κατοίκους) .

Όσον αφορά τις κάρτες μόνιμων κατοίκων έχουν διατεθεί περίπου 800 για τους κατοίκους της περιοχής. Οι κάτοχοι έχουν δικαίωμα δωρεάν στάθμευσης στο ΣΕΣ, καταλαμβάνοντας τις περισσότερες από τις διατιθέμενες θέσεις.

Στην περιοχή υπάρχουν οι ακόλουθοι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης: Πολυώροφα Parking ιδιωτικά (ΑUTO INN, Ιωλκού 53, 81 θέσεις, ΧΕΙΡΩΝ Α.Ε., Όγλ – Κονταράτου, 161 θέσεις), υπόγεια Parking ιδιωτικά (Γεροβασίλη, Σπυρίδη – Γαλλίας, 180 θέσεις), υπαίθρια Parking (Ο.Λ.Β., 240 θέσεις) και υπαίθριοι χώροι με ενοικιαζόμενες θέσεις (Όγλ - 28ης Οκτωβρίου 30 θέσεις, Όγλ – Τ. Οικονομάκη 20 θέσεις.

Εν τω μεταξύ, μεγάλες επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες, πολυκαταστήματα, Δήμος, Νομαρχία, Πανεπιστήμιο, Δικαστήρια, Εφορίες, ΙΚΑ, ΟΑΕΔ λειτουργούν χωρίς (ή με ανεπαρκείς) θέσεις στάθμευσης για τους εργαζομένους, πόσο μάλλον για τους πελάτες – εξυπηρετούμενους. Η μεγάλη πλειοψηφία των μικρών εμπορικών καταστημάτων, γραφείων, ιατρείων κ.λπ. του κέντρου λειτουργούν χωρίς θέσεις στάθμευσης για τους εργαζομένους και τους πελάτες – εξυπηρετούμενους.

Επίσης παρατηρείται παράνομη στάθμευση στις γωνίες παρόδιας στάθμευσης (ελεύθερης ή ΣΕΣ), σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας (παραλία), σε πεζόδρομους – χώρους πεζών (στενά δρομάκια, πλατείες, προαύλια εκκλησιών), όπως και μόνιμη ή μακροχρόνια στάθμευση σε χώρους όπου επιτρέπεται μόνο η στάση, στάθμευση σε αρτηρίες όπου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση και στάθμευση σε στάσεις λεωφορείων, θέσεις ΑΜΕΑ, θέσεις ασθενοφόρων, θέσεις φορτοεκφόρτωσης, εισόδους parking, ράμπες ΑΜΕΑ και διπλοπαρκάρισμα.

Προτάσεις μετακινήσεων - στάθμευσης

Στις προτάσεις πολιτικής μετακινήσεων και στάθμευσης περιλαμβάνονται:

-Δημιουργία χώρων στάθμευσης: Μακροχρόνιο σχέδιο δημιουργίας θέσεων στάθμευσης στο οικόπεδο από ιδιώτες (Πρόταση πρόβλεψης στην Αναθεώρηση του Γ.Π.Σ. για κίνητρα και ειδικούς όρους στο κέντρο της πόλης).

-Κάλυψη του ελλείμματος στάθμευσης από το Δήμο ή δημόσιους φορείς

-Δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης σε κοινόχρηστους χώρους (συνεργασία με ιδιώτες - παραχώρηση)

-Δημιουργία πολυώροφων χώρων στάθμευσης σε Δημοτικά ή δημόσια οικόπεδα (συνεργασία με ιδιώτες - παραχώρηση)

-Αναμόρφωση ΣΕΣ και απαγόρευσης στάθμευσης. Αναμόρφωση του Δημοτικού Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με επέκταση της περιοχής, περιορισμό των καρτών ελεύθερης στάθμευσης κατοίκων, βραχυχρόνια στάθμευση στο κέντρο, έλεγχο στάθμευσης – αστυνόμευση

-Νομιμοποίηση κάποιων παρόδιων θέσεων στάθμευσης, όπου τώρα απαγορεύεται αλλά σταθμεύουν παράνομα με την ανοχή και αυστηρή αστυνόμευση των υπόλοιπων.

Ως προς την αστυνόμευση κέντρου προτείνεται, μετά την αναμόρφωση των χώρων στάθμευσης του κέντρου που θα σηματοδοτείται από νέα σήμανση επί της οδού και μετά από κάποια περίοδο προσαρμογής – προειδοποιήσεων, να υπάρχει αυστηρή αστυνόμευση της περιοχής του κέντρου.

Για την παράνομη στάθμευση να επιλαμβάνονται Τροχαία και Δημοτική Αστυνομία, να γίνεται χρήση δημοτικού γερανού απομάκρυνσης αυτοκινήτων που εμποδίζουν και εφαρμογή του ΣΕΣ για βραχυχρόνια στάθμευση (Δημοτική Αστυνομία).

Άλλες προτάσεις αφορούν στην οργάνωση συστήματος ενοικίασης ποδηλάτων με κάρτα και στην οργάνωση συστήματος car sharing, στην οργάνωση δημόσιου χώρου και εξοπλισμού, στη δημιουργία πεζοδρόμων γρήγορης, ευχάριστης και ασφαλούς μετακίνησης από και προς το κέντρο και στη δημιουργία ελεύθερων διαδρόμων διέλευσης στα πεζοδρόμια.

Μια άλλη παράμετρος είναι οι ποδηλατόδρομοι και η ΑΝΕΒΟ προτείνει περιορισμό του αριθμού και ολοκλήρωση των βασικών που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των χρηστών του ποδηλάτου και οδηγούν σε σημεία προορισμού, δημιουργία ποδηλατοστασίων σε επιλεγμένες θέσεις και επαρκών χώρων στάθμευσης μοτοσικλετών.

Τέλος προτείνεται η οριοθέτηση του κέντρου για περιορισμό πρόσβασης – χρήσης Ι.Χ., οριοθέτηση της περιοχής του κέντρου όπου περιορίζεται η χρήση του Ι.Χ., επιβάλλεται βραχυχρόνια και μόνο στάθμευση με πληρωμή και αυστηρή αστυνόμευση, η δημιουργία σαφών και γρήγορων διαδρομών παράκαμψης του κέντρου και η συνεργασία με τις εταιρίες μεταφορών για τροφοδοσία των καταστημάτων σε συγκεκριμένες ώρες (π.χ. μέχρι τις 9.00 π.μ. και 3.00 – 5.00 μ.μ.) και αυστηρή αστυνόμευση των συμφωνηθέντων.


W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από UltiMo_ »

UltiMo_ έγραψε: Στις προτάσεις πολιτικής μετακινήσεων και στάθμευσης περιλαμβάνονται:

-Νομιμοποίηση κάποιων παρόδιων θέσεων στάθμευσης, όπου τώρα απαγορεύεται αλλά σταθμεύουν παράνομα με την ανοχή και αυστηρή αστυνόμευση των υπόλοιπων.
:astrakia :astrakia :astrakia Πλάκα μας κάνουν? Πως μπορεί να βοηθήσει αυτό το πράγμα? Πόσο ηλίθιος είσαι για να τι θέτεις σαν πρόταση?

Το πρόβλημα φυσικά δεν λύνεται, αφού όπως είπα προχτές, πρώτα πρέπει να αλλάξουμε τους εαυτούς μας και μετά τον κόσμο. Πρόπερσυ υπήρχε το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Το οποίο έδινε δωρεάν στάθμευση στον κόσμο σε δημοτικό πάρκινγκ 1 χιλιόμετρο έξω απο την πόλη, δωρεάν μετεπιβίβαση σε λεωφορείο το οποίο σε πήγαινε στο κέντρο, δωρεάν επιστροφή, ξανάπερνες το αυτοκίνητό σου, και δρόμο. Το οποίο αν το έβλεπε κάποιος ευρωπαίος θα νόμιζε οτι είναι ο παράδεισος. Το πρόγραμμα αυτό όμως κόπηκε γιατι δεν υποστηρίχτηκε απο τον κόσμο
Τα συμπεράσματα δικά σας
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από MacPap »

Οντως είναι ο παράδεισος αλλά ο έεληνα προτιμα να ψάχνει 30 λεπτά να βρεί να παρκάρει παράνομα
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
DELPIERO1981
Δημοσιεύσεις: 397
Εγγραφή: 05 Φεβ 2011, 17:48
Τοποθεσία: ΕΞΟΡΙΣΤΟΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από DELPIERO1981 »

UltiMo_ έγραψε:Νέες πεζοδρομήσεις στο Βόλο, όχι δακτύλιος

Οι νέες κυκλοφοριακές αλλαγές θα συζητηθούν στο δημοτικό συμβούλιο Βόλου που συνεδριάζει στις 17 Οκτωβρίου, και, σύμφωνα με πληροφορίες, στους σχεδιασμούς περιλαμβάνονται νέες πεζοδρομήσεις οδών του κέντρου, αλλά και νέοι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας. Η πολιτική απόφαση είναι να μην υπάρξει απομάκρυνση των κορυνών, αλλά, αντιθέτως, ενίσχυσή τους. Δεν φαίνεται να τεθεί σε λειτουργία ο δακτύλιος για τον επόμενο, ένα τουλάχιστον χρόνο

.
Από ηλιθιότητα σε ηλιθιότητα...
UltiMo_ έγραψε: Πρόπερσυ υπήρχε το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Το οποίο έδινε δωρεάν στάθμευση στον κόσμο σε δημοτικό πάρκινγκ 1 χιλιόμετρο έξω απο την πόλη, δωρεάν μετεπιβίβαση σε λεωφορείο το οποίο σε πήγαινε στο κέντρο, δωρεάν επιστροφή, ξανάπερνες το αυτοκίνητό σου, και δρόμο. Το οποίο αν το έβλεπε κάποιος ευρωπαίος θα νόμιζε οτι είναι ο παράδεισος. Το πρόγραμμα αυτό όμως κόπηκε γιατι δεν υποστηρίχτηκε απο τον κόσμο
Τα συμπεράσματα δικά σας
Ούτε αυτό είναι λύση. Αν εγώ γυρίσω πίσω και το βρω το αυτοκίνητο ανοιγμένο, τι γίνεται τότε;



Όσο για τα πάρκιν που υπάρχουν, καλό θα ήταν να ρίχνανε λίγο τις τιμές, γιατί η αισχροκέρδια σε κάποιες περιπτώσεις είναι φανερή... Έλεος
ΝΑ ΠΛΗΡΏΣΩ ΔΙΌΔΙΑ;... ΤΟ ΆΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΌ ΤΟ ΞΈΡΕΙΣ;
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Έρευνα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης του Βόλου

Εικόνα

Η έρευνα που διεξήγαγε η Αναπτυξιακή Εταιρεία Βόλου μαρτυρεί πως τελικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι κυρίως πρόβλημα στάθμευσης.

Ενα απίστευτο κομφούζιο επικρατεί σε καθημερινή βάση στο Βόλο και κυρίως στο κέντρο. Ατελείωτες ουρές αυτοκινήτων, καμία σχεδόν οργάνωση στο παρκάρισμα και έξαλλοι οδηγοί που προσπαθούν μετά κόπων και βασάνων να βρουν μία θέση στάθμευσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας σε κατοικίες του κέντρου της πόλης (περιοχή καταγραφής: Αργοναυτών - Φιλελλήνων - Ανθ. Γαζή - Αθ. Διάκου) διαμένουν 4.583 κάτοικοι οι οποίοι διαθέτουν 1.380 αυτοκίνητα, αλλά υπάρχουν μόνο 395 θέσεις στάθμευσης. Αυτό σημαίνει πως υπάρχει έλλειμμα 985 θέσεων στάθμευσης για τους κατοίκους.

Εάν περιληφθεί και ο αριθμός των εκατοντάδων εργαζομένων που μετακινούνται στο κέντρο από απομακρυσμένες περιοχές και επιθυμούν να σταθμεύσουν, τότε το πρόβλημα διογκώνεται.


Αναφορικά με τους οργανωμένους χώρους στάθμευσης στην περιοχή υπάρχουν πολυώροφα ιδιωτικά πάρκινγκ με 161 θέσεις, υπόγεια ιδιωτικά πάρκινγκ με 180 θέσεις, υπαίθριο πάρκινγκ με 240 θέσεις και υπαίθριοι χώροι με ενοικιαζόμενες 20 θέσεις στάθμευσης.

Η έρευνα της Αναπτυξιακής Εταιρείας Βόλου διεξήχθη σε ερωτηματολόγια.

Συνολικά προσεγγίστηκαν 93 υπηρεσίες και μεγάλα καταστήματα με 2.121 υπαλλήλους. Μοιράσθηκαν 2.146 ερωτηματολόγια από τα οποία απαντήθηκαν τα 912. Προσεγγίστηκαν 584 μικρά καταστήματα, χώροι εστίασης, γραφεία, ιατρεία που απασχολούν 1.346 άτομα, μοιράζοντας
880 ερωτηματολόγια από τα οποία απαντήθηκαν τα 757.

Από το σύνολο των 1.669 ερωτηματολογίων, υπήρξαν συνολικά 369 ερωτώμενοι που έκαναν παρατηρήσεις σχετικά με τα μέτρα βελτίωσης. Συνολικά έγιναν 582 παρατηρήσεις.

Σε ό,τι αφορά το αυτοκίνητο το 10,5% επιθυμεί καλύτερη αστυνόμευση, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και αλλαγή στην νοοτροπία των πολιτών. Το 6,9% επιθυμεί χαμηλότερες τιμές στάθμευσης και το 6,7% επιθυμεί περισσότερες θέσεις στάθμευσης.

Παράλληλα το 29,6% των παρατηρήσεων αφορούσε στους ποδηλατοδρόμους. Το 15,9% του συνόλου των παρατηρήσεων κρίνουν το υπάρχον δίκτυο ποδηλατοδρόμων ακατάλληλο έως επικίνδυνο, το 6,4% θεωρούν πως οι ποδηλατόδρομοι δεν είναι λειτουργικοί λόγω των κάδων απορριμμάτων και των σταθμευμένων οχημάτων στις εισόδους - εξόδους τους και το 3,1% επιθυμεί επέκταση του δικτύου και σύνδεση μεταξύ των ποδηλατοδρόμων.
Επιπλέον το 8,1% των ερωτηθέντων επιθυμεί μείωση της τιμής των εισιτηρίων στα αστικά λεωφορεία και το 12,2% επιθυμεί βελτίωση της ποιότητας των πεζοδρομίων και πεζοδρόμων και διόρθωση των κακοτεχνιών
Όσοι σχολίασαν σχετικά με τις φορτοεκφορτώσεις επιθυμούν αυτές να εκτελούνται σε ώρες που δεν λειτουργεί η αγορά και τα μέσα ανεφοδιασμού των καταστημάτων να είναι όσο το δυνατόν μικρότερα, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε καταστήματος

Πρόθεση Αλλαγής Τρόπου Μετακίνησης

Οι Βολιώτες δείχνουν με τις απαντήσεις τους πως έχουν την πρόθεση να αλλάξουν συμπεριφορές προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα με απότοκο την καλύτερη πρόσβαση στο κέντρο της πόλης των ίδιων.

Το 21,1% των ερωτηθέντων διατίθεται να αφήσει το αυτοκίνητο και να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ, εφόσον βελτιωθούν οι τιμές, αυξηθεί η συχνότητά τους και επεκταθούν οι διαδρομές. Το 17,9% είναι διατεθειμένοι να χρησιμοποιήσουν ποδήλατο εφόσον δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο, συνεχές και ασφαλές δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Το 9,9% διατίθεται να αφήσει το αυτοκίνητο, χωρίς να ισχύουν κάποιες ιδιαίτερες προϋποθέσεις ή να αναφέρει κάποιο άλλο μέσο προτίμηση. Στην ομαδικότητα στηρίζεται το 12% των ερωτηθέντων οι οποίοι σημειώνουν πως θα άλλαζαν τις συνήθειές τους εάν υπήρχε ομαδική προσπάθεια αλλαγής της νοοτροπίας την οποία θα ενισχύσει ο Δήμος με την εφαρμογή κατάλληλων πολιτικών.
Τέλος, το 9,1% δήλωσε ότι ήδη μετακινείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο (ΜΜΜ, ποδήλατο, πεζοί) και δεν υπάρχει κάτι άλλο που θα μπορούσε να αλλάξει.

Σχολιασμός της έρευνας

Ο κ. Βασίλης Σγουρής, υπεύθυνος της έρευνας της ΑΝΕΒΟ, σχολιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας σημείωσε πως προνομιούχος τελικά στην πόλη είναι αυτός που «βολεύεται». Εκείνος ο πολίτης που έχει βρει τον τρόπο να μετακινείται μεν με το αυτοκίνητο, να το σταθμεύει και να μην πληρώνει, εάν η στάθμευσή του είναι παράνομη!

«Είναι αναγκαία η αλλαγή νοοτροπία απ’ όλους. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να δημιουργήσουν χώρους στάθμευσης για τους εργαζομένους. Ενδεχομένως το ίδιο να πρέπει να κάνει και το Πανεπιστήμιο και ο Δήμος Βόλου. Από την έρευνα καταλάβαμε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα είναι πρόβλημα στάθμευσης. Το έλλειμμα χώρων στάθμευσης είναι σημαντικό», υποστήριξε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν η μόνη ολοκληρωμένη έρευνα για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο Βόλο είχε διεξαχθεί το 1995 με χρηματοδότηση του Υπουργείου Μεταφορών.

Από τότε, σύμφωνα με τον κ. Σγουρή, είναι σίγουρο πως έχει αυξηθεί η ιδιοκτησία Ι.Χ. και φυσικά η χρήση τους. Ωστόσο εκείνο που μένει στάσιμο είναι οι θέσεις στάθμευσης.
«Παρ’ όλα αυτά οι συνθήκες μετακίνησης για τον πεζό βελτιώθηκαν. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να αναπληρώσουμε το έλλειμμα χώρων στάθμευσης. Υπηρεσίες όπως το ΙΚΑ, η Εφορία, το Νοσοκομείο θα πρέπει να χρησιμοποιούν τους υπόγειους χώρους στάθμευσης τόσο για το προσωπικό, όσο και για τους επισκέπτες, έτσι ώστε να μην «μπλοκάρει» το κέντρο», σχολίασε ο κ. Σγουρής.

Εκείνο που υπογράμμισε τέλος είναι πως αυτή τη στιγμή στην πόλη δεν μπορούν να κινηθούν σωστά ούτε τα αυτοκίνητα, ούτε τα δίκυκλα, ούτε τα ποδήλατα, αλλά ούτε και οι πεζοί.

volos reporter
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
Άβαταρ μέλους
MacPap
Δημοσιεύσεις: 6648
Εγγραφή: 08 Ιούλ 2010, 03:00

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από MacPap »

Ωραία έγιονε αλλη μια φορά η έρευνα. Του χρόνου που θα την ξανακάνουμε να δούμε πως διακυμάνθηκαν τα νούμερα...
Καλός οδηγός σημαίνει απαραίτητα τήρηση του ΚΟΚ.
Εικόνα
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από UltiMo_ »

ΛΙΓΟΣΤΕΥΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΤΟ ΒΟΛΟ
Ξεπερνούν τις 15.000 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που κατέθεσαν έως την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους στις Εφορίες της Μαγνησίας.

Στην Εφορία του Βόλου καταγράφεται αύξηση κατά 70% σε σχέση με πέρσι και σύμφωνα με στοιχεία της υπηρεσίας τις τελευταίες ημέρες...
(όλο σχεδόν το Δεκέμβριο) κατατίθενται κατά μέσο όρο 70 – 100. Η κατάθεση όμως των πινακίδων, όπως τονίζει χαρακτηριστικά διευθυντικό στέλεχος της εφορίας του Βόλου, γίνονταν σταδιακά καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. Στατιστικά υπολογίζεται ότι καθημερινά ο μέσος όρος κατάθεσης πινακίδων ΙΧ ανέρχεται στους 50 ιδιοκτήτες. Κατά 50% αυξήθηκε η κατάθεση πινακίδων και στις Εφορίες Νέας Ιωνίας και Αλμυρού.

Μέχρι και 70% συγκριτικά με πέρσι αυξάνεται η κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας στις ΔΟΥ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των εφοριακών. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί μέχρι τέλος του έτους, καθώς αναμένεται πολλοί οδηγοί να καταθέσουν πινακίδες και την ερχόμενη εβδομάδα, την τελευταία του έτους, όπως γίνεται συνήθως. Τη λέξη «άνεργος» συμπληρώνουν συνήθως στο σχετικό έντυπο προσωρινής απόσυρσης πολλοί φορολογούμενοι. Ένας μεγάλος όμως αριθμός αφορά και σε «δεύτερα» αυτοκίνητα, που διαθέτουν πολλές οικογένειες και πλέον αδυνατούν να συντηρήσουν.

«Ουρές» σχηματίζονται στις Εφορίες εδώ και 15 μέρες, κάθε πρωί, από οδηγούς που ζητούν την προσωρινή ακινησία οχημάτων. Ο τελικός αριθμός θα καταγραφεί με τη λήξη της προθεσμίας, 31 Δεκεμβρίου, ωστόσο εφοριακοί κάνουν λόγο για «ρεκόρ» κατάθεσης πινακίδων.

Σύμφωνα με εφοριακούς, το φαινόμενο ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο. Αρχικά οι πολίτες κατέθεταν πινακίδες του δεύτερου ή του παλαιότερου αυτοκινήτου. Φέτος, το φαινόμενο επεκτάθηκε, παίρνοντας άλλες διαστάσεις. Οι περισσότεροι αναφέρουν πως δεν μπορούν να τα συντηρήσουν είτε λόγω μείωσης αποδοχών, είτε λόγω ανεργίας.

Τα τέλη κυκλοφορίας σε συνδυασμό με την αύξηση στην τιμή των καυσίμων, καθώς και την «καταιγίδα» φόρων, έχουν υποχρεώσει τους περισσότερους οδηγούς να καταθέσουν τις πινακίδες τους, ακινητοποιώντας τα αυτοκίνητά τους.

Μάλιστα εκτιμάται ότι φέτος θα καταρριφθεί το ρεκόρ του 2009, οπότε και 200.000 ιδιοκτήτες ΙΧ είχαν προχωρήσει σε ακινητοποίηση των οχημάτων τους εξαιτίας των υπέρογκων τελών κυκλοφορίας, που σε πολλές περιπτώσεις – όπως λένε χαρακτηριστικά – το κόστος ξεπερνά κατά πολύ την αξία του αυτοκινήτου.

Στην Εφορία Νέας Ιωνίας έως χθες είχαν κατατεθεί οι πινακίδες 308 οχημάτων και στην Εφορία του Αλμυρού 300, αύξηση κατά 50% σε σχέση με πέρσι.

Πανελλαδικά υπολογίζεται ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων που θα αποσυρθούν θα ξεπεράσει τις 200.000.

Παράδοση πινακίδων δεν σημαίνει οριστική διαγραφή: Για την αποφυγή οποιασδήποτε παρανόησης, θα πρέπει αρχικά να ξεκαθαρίσουμε, ότι με την κατάθεση πινακίδων το όχημά μας δεν διαγράφεται οριστικά, δηλαδή δεν παύει να είναι στην κατοχή του ιδιοκτήτη του, κάτι που συνεπάγεται ότι θα πρέπει να δηλώνεται στην Εφορία. Στην περίπτωση της οριστικής διαγραφής, το όχημά μας αποταξινομείται πλήρως και παίρνει το δρόμο της ανακύκλωσης.

Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου

2. Πινακίδες

3. Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, όπου να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του Ι.Χ.

4. Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους.

5. Υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο.

6. Την ταυτότητά του ή σχετική εξουσιοδότηση αν ο ίδιος δεν είναι ο ιδιοκτήτης.

Στα δικαιολογητικά που θα πρέπει να υποβάλετε στην Εφορία ανήκει και η υπεύθυνη δήλωση, με την οποία θα βεβαιώνετε ότι δεν θα σταθμεύσετε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο (δηλαδή ότι έχετε ιδιωτικό χώρο), ώστε οι δρόμοι της πόλης να μην κατακλυστούν με ακινητοποιημένα αυτοκίνητα.

Γενικά, δεν τίθενται περιορισμοί για το χρονικό διάστημα που μπορείτε να έχετε το αυτοκίνητό σας σε ακινησία, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να το αναφέρετε στην ετήσια δήλωση εισοδήματος. Ωστόσο, αν μετά από κάποιο καιρό αποφασίσετε ότι θέλετε να το ανακυκλώσετε, μπορείτε να ξεκινήσετε τις διαδικασίες οριστικής διαγραφής του.

volosreporter
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
UltiMo_
Δημοσιεύσεις: 4673
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2010, 09:46
Τοποθεσία: Βόλος

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από UltiMo_ »

Κινηθείτε γρήγορα, έξυπνα, οικονομικά και με ασφάλεια. ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΒΟΛΟΥ. Με σεβασμό και αξιοπιστία στο επιβατικό κοινό.
W̴͓͌̕ĥ̸̰͚ĕ̶̫n̸̘̳̏͝ ̶͚̯̓ļ̵̄i̴̲͎͆͘f̵͎͐͑è̶͖̺̒ ̴̨̛͉t̴̳͚͒h̴̻̀ŕ̷̜̮ö̷̥ẉ̵̇̀s̵̡̊̈́ ̵̳̗̍́ỷ̷̖̼̓o̶̰͚̽ṳ̷̭̃͠ ̸̦̓̐c̶̙̭̅ų̴͒r̵̜̭͝v̸̺͔̊̕ė̴͈͗ͅṡ̵̮̮̅,̷̜̞͂ ̵͍̗̍͛a̵͈͒̓ì̷͍̠m̸̮̘͗ ̸̲̹͒f̸̗̿̈ō̷̲̞r̸̜͌ ̸̭̔t̸̤̙̔͋h̵̜̒̾͜ė̴̢̝ ̷͚́a̸̪͋̒p̸̧̃͝ȩ̵̙͑̓x̴̡͚̄.̶̙̀̕
thanos
Δημοσιεύσεις: 670
Εγγραφή: 15 Ιούλ 2010, 21:28

Re: «Βραχνάς» η στάθμευση στο κέντρο του Βόλου

Δημοσίευση από thanos »

UltiMo_ έγραψε:
5. Υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο.



Στα δικαιολογητικά που θα πρέπει να υποβάλετε στην Εφορία ανήκει και η υπεύθυνη δήλωση, με την οποία θα βεβαιώνετε ότι δεν θα σταθμεύσετε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο (δηλαδή ότι έχετε ιδιωτικό χώρο), ώστε οι δρόμοι της πόλης να μην κατακλυστούν με ακινητοποιημένα αυτοκίνητα.

πολύ αμφιβάλλω οτι οι περισσότεροι που αποσύρουν εστω και προσωρινά τα ΙΧ τους, τα σταθμεύουν σε κλειστό ιδιωτικό χώρο. Σιγά και να μην γινει έλεγχος αυτής της κατάστασης.
Πάντως η απώλεια εσόδων του κράτους από τα τέλη, αν υπολογιστούν αρθροιστικά σε ολη την επικράτεια από τις καταθέσεις πινακίδων, πρεπει να ειναι αρκετά μεγάλη

Ενα θετικό, τοσο στο Βόλο οσο κ σε αλλες μεγαλουπόλεις, ειναι οτι μειώνεται ο αριθμός των ΙΧ που θα κυκλοφορούν στην πόλη με οτι θετικό αυτο συνεπάγεται για τα κυκλιοφοριακά προβλήματα των μεγαλουπόλεων!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Παράπονα προς τις αρχές...”